Windows Phone
620 svar till detta ämne
Postad 16 februari 2009 - 08:32
Stigge80
-
Stigge80
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej Jag sitter med en Samsung Omnia.. Och har ett jätte problem. Som jag inte direkt vet hur jag ska lösa. Som standard så verkar inte Omnia`n ha nån funtion för att stänga av aktiva program. Förutom att manuellt stänga ner dem i Aktivitetshanteraren. Vilket är ju skitdrygt att hålla på att manuellt stänga av hela tiden. Nån som har nån lösning på detta ? Kanske nått externt program kanske ? eller som vet mer vart jag ska ändra för att den ska automatiskt stänga ner programmen när jag kryssar dem.? Tack i förhand. /Stigge Edited: Läste lite nogrannare i de tidigare svaren, såg att det fanns den där taskmanagern.. ska testa den.. tack.. Jag har ett tips också: Kontakt hanterare som är super bra. Jag gillar den iallafall. Jag har inte heller några problem med den alls. IcontactJag har ingen länk. Har den dock på min mail. så om nån har nånstans att lägga den så säg till så mailar jag över den. För jag letade ihjäl mig efter den tills en kompis som hadde den skickade över den. =)
Redigerat av Stigge80, 16 februari 2009 - 09:12.
Postad 16 februari 2009 - 10:47
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
iContact för Pocket PC (WM Professional) Tack för tipset om iContact. Jag lägger till den i programlänklistan.
Redigerat av crest, 16 februari 2009 - 10:48.
Postad 16 februari 2009 - 21:31
Stigge80
-
Stigge80
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej
Tänkte du Crest kunde bygga upp lite Theman också till detta.
Du/vi har ju byggt upp program osv. Dock inget om Themes. =)
Kan du inte dra ut en upplysning om det så vi får in lite Feta länkar till några snygga Free themes =) ?
/Stigge
Postad 17 februari 2009 - 03:53
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Det vore kanon att ha en punkt i det första inlägget - under program - som heter Teman.
Alla ni som vill posta länkar till Teman här i tråden: Skriv in länken och skriv till vilken modell som temat fungerar till.
Som alla vet så finns det teman som bara fungerar ihop med TouchFlo 3D/2D, andra teman fungerar ihop med Omnia samt vissa teman är "Neutrala" och passar utmärkt med Windows original start meny: .tsk filer.
Kan tillägga att jag inte kommer att kunna uppdatera denna tråd mellan 28/2 - 14/3.
Jag drar på semester till Aqaba (Jordanien) och kommer slappa i solen under två veckor.
Redigerat av crest, 17 februari 2009 - 04:09.
Postad 17 februari 2009 - 07:22
Stigge80
-
Stigge80
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Crest.. Fy fan vad lyx. Nästan inte så man inte önskar dig en trevlig resa.. Men det är ju mest pga avundssjukan =D.
En annan måste sitta här på Jobbet och slita arslet av sig, samt frysa ihjäl hemma sen.
Må Solgudarna återkomma till denna mörka plats.
Postad 18 februari 2009 - 02:04
winkelhock
-
winkelhock
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
 Iconsoft Phone Extender snart på Svenska !!!!
Jag har översatt den till svenska åt dom samt gett några nya ideer om att integrera att skal
till sms/mail funktionen så man slipper windows egna tråkiga
att man ska kunna välja ringsignal sms signal enkelt någonstans
samt att man ska kunna lägga till en bakgrund som blir standard för alla inkommande samtal som
man inte väljer egen bild till ( den ljusa kritstrecks randiga bakgrunden som dom har som standard
nu är ju ingen riktig hit, själv kör jag med både Iconsofts och Inesoft 4 installerade bara för att få
Inesofts skärm för inkommande samtal för den ser mycket bra ut även utan bild
Postad 18 februari 2009 - 09:04
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Det vore kanon att ha en punkt i det första inlägget - under program - som heter Teman.
Alla ni som vill posta länkar till Teman här i tråden: Skriv in länken och skriv till vilken modell som temat fungerar till.
Som alla vet så finns det teman som bara fungerar ihop med TouchFlo 3D/2D, andra teman fungerar ihop med Omnia samt vissa teman är "Neutrala" och passar utmärkt med Windows original start meny: .tsk filer.
Kan tillägga att jag inte kommer att kunna uppdatera denna tråd mellan 28/2 - 14/3. Jag drar på semester till Aqaba (Jordanien) och kommer slappa i solen under två veckor. 
Jag har inte provat teman än eftersom jag bara sett skärmdumpar som visar startskärmar (och den är jag nöjd med, det är menyn jag vill ändra). När du skriver startmenyn, syftar du på programmenyn i detta fall, d.v.s den man når med Program under Start? Kan man få annat utseende på mappar och bakgrund där?
Postad 18 februari 2009 - 12:25
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Med startmenyn menade jag Idag skärmen som är grunden vid uppstart av WM mobilerna.
Sedan har ju vissa tillverkare lagt över sina egna gränssnitt.
Har man t.ex. en HTC med TouchFLO så går man in i Idag och bockar ur TouchFLO så kommer grundutseendet fram.
Det är på den sidan/startskärmen man kan lägga in .tsk filer för att ändra utseendet på sidan.
Men posta gärna tips med Teman, både sidor som har .tsk filer och andra teman som lägger sig över originalet, t.ex så finns det många olika teman för TouchFLO och säkert för Omnia mfl telefoner.
Att ändra sidan med program (Start/Program) har jag ännu inte sett i nya teman.
Däremot finns det SPB Mobileshell, PointUI och Winterface som är nya skal och där finns det flikar med program som fått nytt utseende.
Edit: På Xperia X1 är grunden den första panelen har jag för mig.
Redigerat av crest, 18 februari 2009 - 13:28.
Postad 18 februari 2009 - 15:19
Stigge80
-
Stigge80
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag har hittat denna adressen (Nån hadde den som signatur nånstans). http://www.actualite...x.php?board=8.0där inne finns MASSOR med themes. Men en n00b som man är så fattar man varken franska eller hur man ska lyckas få in nått sånt.. Så om nån har lust och se ifall de får ut nått från den vore ju kul. Bla har de massor med skinns till slide-locken som finns (kommer inte ihåg nu medans jag skriver vad den heter) som är hur snygga som hällst.
Postad 20 februari 2009 - 00:17
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag har lagt in några få temalänkar i det första inlägget. Vore kul om ni kan ge tips med fler sidor och skriva vilka modeller dessa teman passar till. Jag har även lagt in dessa programtips i länklistan: Wunder Radio Detta program är populärt i iPhone och nu har företaget släppt två versioner för Windows Mobile: En för Professional (touchskärmar) och en för Standard (WM utan touchskärm) Programmet kostar en liten slant men det finns en 15 dagars trial version. Over 36,000 radio stations on your Phone!
Wunder Radio provides a quick and easy way to listen to thousands of streaming Internet radio stations and other audio streams on your Windows Mobile phone. Download the application to your phone today and browse the enormous directory of stations provided by RadioTime, searching by location and over 400 different genre such as music, talk, sports, and entertainment.
Version 1.5 features include:
* Huge directory of stations * Currently playing information displays current song and artist * Listen to your local hometown radio station from anywhere in the world * Find specific stations using the extensive search function * Use GPS capabilities to generate a list of all local stations * Keep up-to-date with international news and current affairs * Listen to live commentary and sports talk * Build a list of your favorite stations and shows * Play back popular shows at your own leisure if you missed the live broadcast * Check emergency scanner streams from ScanAmerica.us * Check weather conditions on local NOAA weather radio streams * Get local railroad information from RailRoad.net UI Tweaker Anpassa din telefon. UI Tweaker is a collection of 4 utilities used to customise the outlook and color scheme of the Pocket PC. This collection includes a simple theme manager and utilities to change the system colors as well as the Today color scheme. It includes PT Explorer, TdyScheme Changer, WM5Color Changer and SysColor Changer.Currency Converter CurrencyConv is an application for you to check out the currency rates and convert a sum from one currency to another.
Redigerat av crest, 20 februari 2009 - 00:57.
Postad 21 februari 2009 - 22:54
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
iFonz 2 iFonz 2 is a new Windows Mobile interface, with a lots of customization and a fully graphical design and animationsfor Windows Mobile 5/6 completely writed in .NET. It is a clone of iPhone interface, with a lots of customization and a fully graphical design and animations. Senaste versionen av .NET finns att hitta i denna tråds första inlägg. Pointui 2 Pointui Home 2 is the successor of the hold PointUI 1.5. The new version is a inovative home screen applet with custom options and very nice visual effects ! Fully finger touch optimized, no need of stylus.Google Mobile App Google Mobile App gets you the information you need quickly, with instant access to Google Search and all of your favorite Google productsMicrosoft Recite Microsoft Recite gives you an easy way to remember, search and retrieve voice notes and reminders.
- Remember To start recording a remembrance, press the 'Remember' button, then say what you would like to record. Press 'Finished' to complete the recording and store the remembrance.
- Search To search for a remembrance, click the 'Search' button and say what you would like to recall. Press 'Finished' to begin the search.
- Review the results To scroll through your retrieval results, use your phone's up and down arrow buttons. Results are ordered by match score. The darkness of the blue color and the score bars indicate the match score.
Redigerat av crest, 21 februari 2009 - 23:14.
Postad 22 februari 2009 - 00:24
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Whopper, som är medlem här på forumet har gjort -anpassat - några Wallpapers som passar till telefoner som har WVGA skärmar.
Dessa återfinns och kan laddas ned ifrån den här trådens första inlägg under rubriken "Mer bakgrunder."
Tack för ditt bidrag. Flera paketeringar tas gärna emot av er alla!
Redigerat av crest, 22 februari 2009 - 05:54.
Postad 22 februari 2009 - 05:47
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag har laddat upp en fil med 18 stycken bakgrunder som passar till wvga skärmar. Bilderna har jag samlat på mig och satt ihop till en zip fil som heter "Wallpaper Collection1" Den går att ladda ned från det första inlägget under rubriken "Mer bakgrunder" Här är ett smakprov på några av bilderna när jag valt dom i min Touch HD som bakgrunder: https://www.minhembi...c_id=282321.jpghttps://www.minhembi...c_id=282322.jpghttps://www.minhembi...c_id=282323.jpghttps://www.minhembi...c_id=282324.jpghttps://www.minhembi...c_id=282325.jpg
Postad 22 februari 2009 - 06:19
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Iconsoft Phone Extender snart på Svenska !!!!
Jag har översatt den till svenska åt dom samt gett några nya ideer om att integrera att skal till sms/mail funktionen så man slipper windows egna tråkiga
att man ska kunna välja ringsignal sms signal enkelt någonstans samt att man ska kunna lägga till en bakgrund som blir standard för alla inkommande samtal som man inte väljer egen bild till ( den ljusa kritstrecks randiga bakgrunden som dom har som standard nu är ju ingen riktig hit, själv kör jag med både Iconsofts och Inesoft 4 installerade bara för att få Inesofts skärm för inkommande samtal för den ser mycket bra ut även utan bild
Kul! Du får rapportera tillbaka här i tråden när den nya versionen kommer ut och vilka förändringar som blev gjorda!
Postad 22 februari 2009 - 11:22
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
En liten varning om de SPB Mobile shell-teman som det länkas till i första inlägget. Vissa av dessa teman kommer i CABar. Om du installerar en av dessa och sen avinstallerar de igen så slutar SPB Shell att funka och en ominstallation krävs för att få tillbaka orginal-temat.
Stod utryckligen i installationsinstruktionerna för temat jag provade.. tror ni jag läste dem?
Postad 22 februari 2009 - 13:34
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Tack Whopper!
Jag har skrivit in den varningen i samband med nedladdningsfilen.
Kan också tillägga en sak angående Wunder Radio och skärmupplösningsproblem.
Förnärvarande så arbetar de med att lösa kompabiliteten med wvga skärmar och jag har för mig att det var en till upplösning som krånglade - 200x400 - eller något liknande.
När man sätter på en radiokanal i t.ex Touch HD så blir skärmen vit och den text med radionamnet som ska stå där egentligen syns inte. Men radiokanalen startar som den ska och spelar för fullt, så ljudet är det inget problem med.
Problemet är att radioninfon inte syns.
Jag provade att söka efter kanaler utomhus med min GPS påslagen och fick in Bandit, P3 Star, P3 Metropol, "Vanliga" P3, P4 Stockholm, Star FM, RIX, Mix Megapol, Studio 107,5, NRJ och en mängd andra svenska radiokanaler. Dessa kan man lägga in som favoriter om man vill.
När man väl har fått sökresultaten så behöver man INTE ha GPS påslagen för att lyssna på dom.
Den funktionen är bara ett enkelt sätt att ta reda på vilka radiokanaler som finns i närheten och i viss mån nationellt.
Skärmproblemet pga upplösningen, jobbar dom vidare på och förhoppningsvis så kommer det en ny version snart.
Redigerat av crest, 22 februari 2009 - 13:40.
Postad 22 februari 2009 - 15:03
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Nån här som använder Ifonz2? och vad tycker ni isf om det?
Postad 23 februari 2009 - 01:58
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Nån här som använder Ifonz2? och vad tycker ni isf om det?
Jag är sugen på att testa "iFonz 2" men har inte hunnit med det. Jag läste på sidan som jag länkade till och det verkar vara blandade erfarenheter när man kollar igenom kommentarerna. En del verkar inte förstå att man måste ha senaste .NET, andra har problem med QVGA skärmarna, osv.... Får se om jag testar att installera programmet i någon av mina telefoner. Annars vore det ju kul om någon av er har testat den redan eller tänker göra det. Att ta en backup innan verkar vara en bra idé...
Postad 23 februari 2009 - 02:15
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Ni som har TouchFLO 3D installerade på era telefoner kanske vill ha klockan med svart bakgrund med vita siffror?
Ni ser hur klockan ser ut på den första bilden av de bakgrunder som jag postade: Den med jordgloben.
(Originalet är vit bakgrund med svarta siffror.)
Jag lägger upp den här ifall ni vill ladda ned den.
OBS! När filen är nedladdad: Zippa upp filen.
Inuti finns en mapp som innehåller själva .Cab filen som ska föras över till telefonen och installeras därifrån.
För att få tillbaka originalklockan: Avinstallera klockan och starta om telefonen.
Detta är viktigt att göra om man vill byta mellan olika klockor.
BlackClock.zip 26,39K
9 Antal nerladdningar
Om man INTE avinstallerar och startar om telefonen mellan varje ny klocka som man vill testa kan det innebära att klockan blir förvrängd och för att få tillbaka originalet måste man göra en Hard Reset.
Vilket hände mig när jag höll på som mest och installerade klocka efter klocka på varandra.
Genom att göra en avinstallation och starta om luren så slipper man det problemet.
Jag har just nu en liten samling på cirka 31 klockor.
Redigerat av crest, 23 februari 2009 - 02:18.
Postad 23 februari 2009 - 14:01
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
För de som inte märkt det så har spb uppdaterat sitt tangentbord och kallar det nu bara spb keyboard, nyheter är att man inte behöver ladda hem svenskt skin och den stora nyheten är att man kan välja om tangentbordet ska täcka hela skärmen där man ser en rad att skriva på eller att man väljer att tangentbordet upptar halva skärmen och övre halvan visar det man skriver, har testat det på min touch cruise en stund nu och det funkar grymt bra och är myket lättare att skriva längre texter när man ser mer av det man skrivit. Rekomenderar dock att man har liggande skärm så blir det lite längre mellan tangenterna. Spb KeyboardObs ledsen om detta har varit uppe tidigare, men såg inget av det när jag skumma tråden
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 23 februari 2009 - 14:07.
Postad 24 februari 2009 - 14:36
gr8boy
-
gr8boy
-
Användare
-
-
103 inlägg
Tjo!
Vad finns det för bra program för att få telefonen som hotspot??
Finns det något mer än www.walkinghotspot.com?
Jag har e sony ericsson X1
/Mvh johan
Postad 24 februari 2009 - 20:09
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
För de som inte märkt det så har spb uppdaterat sitt tangentbord och kallar det nu bara spb keyboard, nyheter är att man inte behöver ladda hem svenskt skin och den stora nyheten är att man kan välja om tangentbordet ska täcka hela skärmen där man ser en rad att skriva på eller att man väljer att tangentbordet upptar halva skärmen och övre halvan visar det man skriver, har testat det på min touch cruise en stund nu och det funkar grymt bra och är myket lättare att skriva längre texter när man ser mer av det man skrivit. Rekomenderar dock att man har liggande skärm så blir det lite längre mellan tangenterna.
Spb Keyboard
Obs ledsen om detta har varit uppe tidigare, men såg inget av det när jag skumma tråden
Låter bra. Kommer nog att testa den innan semestern. Produkterna från Spb tycker jag oftast fungerar bra ... och högt upp i programlistan har jag lagt in länken till deras hemsida. Ser ni uppdateringar på olika program eller annat från dom, eller från andra företag som redan finns länkade, och ni vill tipsa om nya versioner, så vore det bra om det postas här. På det sättet ser vi alla när något nytt har släppts, förändringar som gjorts med mera. Tjo!
Vad finns det för bra program för att få telefonen som hotspot?? Finns det något mer än www.walkinghotspot.com?
Jag har e sony ericsson X1
/Mvh johan
Testa WmWifiRouter. Det finns en trialversion att ladda ned. Enligt deras lista med kompatibla telefoner, så finns Xperia X1 listad! HÄR är listan med alla telefoner som programmet fungerar på.
Postad 24 februari 2009 - 20:21
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Låter bra. Kommer nog att testa den innan semestern. Produkterna från Spb tycker jag oftast fungerar bra ... och högt upp i programlistan har jag lagt in länken till deras hemsida. Ser ni uppdateringar på olika program eller annat från dom, eller från andra företag som redan finns länkade, och ni vill tipsa om nya versioner, så vore det bra om det postas här. På det sättet ser vi alla när något nytt har släppts, förändringar som gjorts med mera. 
Saknar inte längre fysiskt tangentbord faktisk och då har jag bara använt detta i 2 dagar, funkar tom bättre än det fysiska tangentbordet på min qtek9100 och känns skönare att skriva på än polarens Xperia
Postad 25 februari 2009 - 10:32
gr8boy
-
gr8boy
-
Användare
-
-
103 inlägg
Ahhh tackar.. ska kika direkt! /J0han Låter bra. Kommer nog att testa den innan semestern. Produkterna från Spb tycker jag oftast fungerar bra ... och högt upp i programlistan har jag lagt in länken till deras hemsida. Ser ni uppdateringar på olika program eller annat från dom, eller från andra företag som redan finns länkade, och ni vill tipsa om nya versioner, så vore det bra om det postas här. På det sättet ser vi alla när något nytt har släppts, förändringar som gjorts med mera.
Testa WmWifiRouter.

Det finns en trialversion att ladda ned. Enligt deras lista med kompatibla telefoner, så finns Xperia X1 listad!
HÄR är listan med alla telefoner som programmet fungerar på.
Postad 26 februari 2009 - 14:37
kaki02
-
kaki02
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hej alla,
Någon som känner till något bra program för att ändra programikonerna på telefonen? En del ikoner är ju fula som stryk, så det vore gott att byta ut dom mot något trevligare.
/ PG
Postad 26 februari 2009 - 16:39
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Hej alla,
Någon som känner till något bra program för att ändra programikonerna på telefonen? En del ikoner är ju fula som stryk, så det vore gott att byta ut dom mot något trevligare.
/ PG
Det enda som jag känner till som man kan göra är att byta till annat skal: typ Spb Mobile Shell och Vito Winterboard samt liknande program. Original ikonerna kommer dock att ligga kvar under program som vanligt, men skalen blir som ett nytt gränssnitt ändå, om man har programmet igång.
Postad 26 februari 2009 - 17:11
kaki02
-
kaki02
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hej Crest,
Exakt, jo skalen är en sak. Jag kör idag Winterface som jag tycker är oslagbart av dom skal som finns idag, och just i detta skal så blir behovet av snygga programikoner ännu större då dom är konstant synliga (iPhonestyle). Jag vet att jag sett flera program för att byta programikoner någonstans, men jag kommer inte ihåg var plus att det vore intressant att höra folks åsikter om lite olika program.
Jag vill tom minnas att just SPB hade ett program för detta i sitt skal, men nu är det ett tag sen jag körde det skalet!
/ PG
Postad 26 februari 2009 - 22:42
Expandy
-
Expandy
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag provade facade i hopp om att kunna ändra "Home Screen". Visst kan jag det men inte alls så mycket som jag hoppades på?
Finns det fler program som ändrar "Home Screen" så att jag kan få ett annat gränssnitt? (pratar inte om färger, färgerna skiter jag i. Syftar på vem som smsade, knappar, menyer osv)
Postad 27 februari 2009 - 15:51
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag provade facade i hopp om att kunna ändra "Home Screen". Visst kan jag det men inte alls så mycket som jag hoppades på?
Finns det fler program som ändrar "Home Screen" så att jag kan få ett annat gränssnitt? (pratar inte om färger, färgerna skiter jag i. Syftar på vem som smsade, knappar, menyer osv)
Vilken telefonmodell har du?
Postad 27 februari 2009 - 15:51
danee
-
danee
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Tja!
Vill bara ge "crest" en eloge för detta jobb som du gjort. J*vligt sjysst att länka så många nyttiga program och information!!!.
Själv är jag en riktig noob och är ny inom wm, hade inte dessa forum funnits hade jag suttit med en super tele (X1) men inget att göra
Har lärt mig massor och älskar min tele
Även tack till alla andra som är så hjälpsama när man är i nöd
THNX!!!!!!!!
Postad 27 februari 2009 - 16:02
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Tja! Vill bara ge "crest" en eloge för detta jobb som du gjort. J*vligt sjysst att länka så många nyttiga program och information!!!. Själv är jag en riktig noob och är ny inom wm, hade inte dessa forum funnits hade jag suttit med en super tele (X1) men inget att göra Har lärt mig massor och älskar min tele Även tack till alla andra som är så hjälpsama när man är i nöd
THNX!!!!!!!!
Tackar! Vill passa på och påminna er att jag inte kommer att uppdatera tråden på två veckor, men det är bara att fortsätta och posta tips och annat. Jag flyger till Jordanien på semester i morgon bitti och uppdaterar tråden igen när jag kommer hem. Så det vore kul att få läsa en mängd tips här när jag kommer tbx.
Postad 27 februari 2009 - 17:02
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Tackar!
Vill passa på och påminna er att jag inte kommer att uppdatera tråden på två veckor, men det är bara att fortsätta och posta tips och annat. Jag flyger till Jordanien på semester i morgon bitti och uppdaterar tråden igen när jag kommer hem. Så det vore kul att få läsa en mängd tips här när jag kommer tbx. 
Ha nu en riktigt härlig semester.. /P
Postad 28 februari 2009 - 00:42
Expandy
-
Expandy
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Vilken telefonmodell har du?
HTC S740, så ingen touchscreen
Postad 28 februari 2009 - 10:40
Tallani
-
Tallani
-
Användare
-
-
117 inlägg
Sitter med en fullversion av Inesoft Dialer på min Xperia X1, nu till problemet.
Inne i inställningarna under "Caller ID Skin" har Standard VGA som val men när någon ringer till mig så används trots allt <Default Skin>.
Vad kan problemet vara?
Tack på förhand..
Postad 04 mars 2009 - 20:05
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Prat om crackade versioner är INTE tillåtet.
Var vänliga respektera detta.
Postad 05 mars 2009 - 20:13
Tallani
-
Tallani
-
Användare
-
-
117 inlägg
Prat om crackade versioner är INTE tillåtet. Var vänliga respektera detta.
Vem pratar om "crackade" versioner?
Postad 05 mars 2009 - 20:22
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Ni gjorde det i de inlägg som jag tog bort, vilken fullversion som inte fungerade med det cracket. då tipsades det om en lägre version som fungerade.
Postad 05 mars 2009 - 21:11
Itzhak
-
Itzhak
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej. Har en xperia som jag nu även tänkt använda som mp3 spelare. Finns det nått schysst program som hanterar detta bra? Gärna gratis... tycker både windows mediaplayer och core player är dåligt ur denna synpunkt, är mer ute efter "iPod" liknande menyer..
Tacksam för svar
Postad 05 mars 2009 - 21:14
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag kan varmt rekommendera Pocket Player. Jag gillar dess mycket höga ljudkvalitet, utmärkta hantering av album art och smidighet vid bläddring mellan album. Detta sker enkelt med styrplattan på X1. PP kostar dock pengar.
Använder du MP3 finns även S2P som hanterar cover flow om man föredrar den varianten. Gratis dessutom.
Postad 05 mars 2009 - 22:24
Expandy
-
Expandy
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Till iPhone finns både tv.nu samt hitta.se som program. Finns det något liknande på Windows Mobile?
Postad 05 mars 2009 - 23:03
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Efter att jag uppdaterat min touch cruise till wm 6.1 så är jag inte nöjd med sms-hanteringen, vill ha dem på traditionellt vis och inte i dialoger, går det att ändra hittar ingen inställning för det.
Postad 05 mars 2009 - 23:28
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Goldstar, det går att ändra. Till Xperian finns XperiaTweak där denna ändring finns. Det funkar nog även för din Touch Cruise. Men alla funktioner i XperiaTweak lär nog inte funka. Laddas ner här: http://www.cliffords.nu/
Postad 06 mars 2009 - 00:17
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Goldstar, det går att ändra. Till Xperian finns XperiaTweak där denna ändring finns. Det funkar nog även för din Touch Cruise. Men alla funktioner i XperiaTweak lär nog inte funka.
Laddas ner här: http://www.cliffords.nu/
Tyvärr funkade det inte, verkar som att det bygger på xperians paneler, stod panel saknas i felmeddelandet.
Postad 07 mars 2009 - 23:12
nuco
-
nuco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Efter att jag uppdaterat min touch cruise till wm 6.1 så är jag inte nöjd med sms-hanteringen, vill ha dem på traditionellt vis och inte i dialoger, går det att ändra hittar ingen inställning för det.
Ladda ner denna fil... installera den och sen kör en softreset http://www.ziddu.com...qhkZSrY6ybl5mo6Länken hittade jag på denna blogg: http://www.mydigital...dows-mobile-61/Enligt en kommentar så ska den funka på Touch Cruise..  Lycka till!
Redigerat av nuco, 07 mars 2009 - 23:16.
Postad 08 mars 2009 - 14:01
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Kan tipsa om Nitrogen - en gratis Mp3/Ogg-spelare från XDA-forumet. Än så länge i version 0.3.2. Men den har WVGA-stöd och är enkel att hantera med fingrarna. http://forum.xda-dev...ad.php?t=455750
nitrogen.jpg 83,23K
0 Antal nerladdningar
Postad 11 mars 2009 - 18:47
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Ladda ner denna fil... installera den och sen kör en softreset  http://www.ziddu.com...qhkZSrY6ybl5mo6
Länken hittade jag på denna blogg: http://www.mydigital...dows-mobile-61/
Enligt en kommentar så ska den funka på Touch Cruise.. 
Lycka till!
Funkade perfekt tack
Postad 12 mars 2009 - 01:52
allower
-
allower
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har en fråga. Jag lyckades trolla bort "inställningar" under startmenyn. Hur kan jag återgärda de? Tacksam för svar. /Christian
Postad 16 mars 2009 - 16:51
kaki02
-
kaki02
-
Användare
-
-
151 inlägg
Till iPhone finns både tv.nu samt hitta.se som program. Finns det något liknande på Windows Mobile?
Det här funderar jag också över, varför görs det så många smidiga apps till iphone men inte till winmo? Antal winmoanvändare kan väl inte vara så mycket färre att man anser att det inte är lönt att bry sig om oss med winmo-lurar? Klart irriterande och helt klart en sak som gör att jag konverterar den dag Telenor släpper iphönen! / PG
Postad 16 mars 2009 - 18:15
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Nu förstår jag inte kritiken. Om du med "hitta.se som program" menar ett sökfält i luren så kan jag tipsa om t.ex Eniro 118118. Eniro 118 118Talar vi TV så finns DiamondTV och diverse andra program och tjänster. Kan ju säga att WM krossar iPhone sönder och samman när det gäller bra program. Kolla gärna in t.ex PocketPC Central, Handango, MobiHand, XDA-Developers m.fl för program. Vore förövrigt kul att veta vad "små smidiga apps" som saknas till WM utgörs av iövrigt. Kan inte påstå att App Store imponerat på mig, tvärtom. WM är betydligt mer kraftfullt.
Postad 16 mars 2009 - 23:16
kaki02
-
kaki02
-
Användare
-
-
151 inlägg
Nu är vi inne på lite olika spår här, som så ofta sker när winmo och iphone ska ställas mot varandra.
Att det finns mängder med bra program till winmo har jag inte ifrågasatt, tro mig, jag har provat en hel del av dom.
Det jag är fundersam över är varför så många företag bara släpper appar till iphone, och inte samtidigt till winmo? Några exempel är dom som Expandy tog upp som tv.nu och hitta.se, som för övrigt inte är samma sak som dom alternativ du nämner. Tv.nu är den svenska tv-tablån och inte någon haltaskig streamtjänst som diamond-tv levererar. Andra exempel är Sonos som tagit fram en eminent fjärkontrollsprogramvara till iphone för oss som använder sonos, annat exempel var Facebook som det funnits en snygg app för på iphonen hur länge som helst. Det gick ju så långt att tom Bill och hans kollegor själva fick ta fram en app för facebook till winmo som var användbar, den kom alldeles nyligen.
Men men, leder min frågeställning till att man ska börja ställa winmotelefonerna mot iphonen igen så släpper vi frågan! Det var inte att den ena krossar den andra som frågan handlar om, tror hela världen vet om fördelar resp nackdelar mellan dessa två system i dagsläget. För er som inte visste det så går det inte att skicka MMS med iphone!
/ PG
Redigerat av kaki02, 17 mars 2009 - 09:32.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|