Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 december 2008 - 18:51

thedon
  • thedon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Verkar vara en riktigt bra pryl. Man verkar inte få med någon HDMI kabel när man köper denna spelare? stämmer det? någon som vet vart man kan köpa en kabel till ett rimligt pris och som funkar bra? Jag har förstått att det inte går att spela upp mkv filer med inbakad undertext funkar det med avi filer?
tacksam för svar.

Postad 15 december 2008 - 19:58

Thomas S
  • Thomas S
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Dubbelpost, sorry!

Redigerat av Thomas S, 15 december 2008 - 20:03.

Postad 15 december 2008 - 20:02

Thomas S
  • Thomas S
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
thedon,

Kolla på Kabelgiganten, frakt ingår i angivna priser.
Angående avi-filer, sök i tråden så hittar du svar.

Lycka till!

Postad 15 december 2008 - 22:14

thedon
  • thedon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
ok tack för svaret! Har kollat igenom men hittar endast ifall man använder separat srt fil och avi fil, men om man tex har en avi fil som har "inbränd" undertext altså att man ej använder en srt fil funkar det då? för det gick ju inte med mkv filer..

Redigerat av thedon, 15 december 2008 - 22:23.

Postad 15 december 2008 - 23:23

say
  • say
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

ok tack för svaret! Har kollat igenom men hittar endast ifall man använder separat srt fil och avi fil, men om man tex har en avi fil som har "inbränd" undertext altså att man ej använder en srt fil funkar det då? för det gick ju inte med mkv filer..

I mkv är texten inte inbränd utan inbakad precis som i iso och img. Om man bränner in text i avi är texten en del av bilden så jag förstår inte varför det inte skulle fungera, men jag kan testa imorgon!

Postad 16 december 2008 - 09:38

thedon
  • thedon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
ok då var det jag som missförstod hur mkv med text är tack för svaret

Postad 16 december 2008 - 10:32

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Text som är "inbränd" i .avi funkar fint, till .mkv får man använda .srt.

Postad 16 december 2008 - 10:44

Gibbe
  • Gibbe
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har skummat igenom posten men hittade inget som gav mej svar, så jag gör ett försök...

Har funderat på att köpa en Tvix M-7000, men upptäckte nu att WD kommit ut med denna. Har någon gjort en jämförelse?

Jag har en Pioneer 5090H, så man vill ju inte snåla om skillnaden på dessa är markant, men likaså är det rätt stor prisskillnad så det vore ju dumt att punga ut drygt 3 ggr så mkt för en Tvix om de gör i princip samma jobb. Det jag vill kunna göra med den är kolla fullHD-filmer och lyssna på musik. Vet att gränssnittet för Tvix musik har varit kritiserat, fortfarande så? Att undertexter strular kvittar, de använder jag inte iaf. Och det känns helt ok att flytta en hårddisk när man ska använda spelaren, hade tänkt att ev. göra det med tvixen iaf. Så kan någon ge en liten jämförelse mellan dessa i bild och övriga viktiga funktioner?
Tack!

Postad 16 december 2008 - 12:45

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Packade upp en film och fick en .IMG fil men den syntes inte i spelaren, skall den kunna läsa .IMG? Testade även att byta filändelse via dos till .ISO men fick inte den att synas då heller..? Nån som testat eller vet vad som gäller?
MVH

Jag såg aldrig någon ifall du fick igång DVD?
.img fungerar efter att ha blivit omdöpt till .iso
Kanske du har lyckats döpa din fil till "minfilm.iso.img"?

Postad 16 december 2008 - 13:56

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Jag har skummat igenom posten men hittade inget som gav mej svar, så jag gör ett försök...

Har funderat på att köpa en Tvix M-7000, men upptäckte nu att WD kommit ut med denna. Har någon gjort en jämförelse?

Jag har en Pioneer 5090H, så man vill ju inte snåla om skillnaden på dessa är markant, men likaså är det rätt stor prisskillnad så det vore ju dumt att punga ut drygt 3 ggr så mkt för en Tvix om de gör i princip samma jobb. Det jag vill kunna göra med den är kolla fullHD-filmer och lyssna på musik. Vet att gränssnittet för Tvix musik har varit kritiserat, fortfarande så? Att undertexter strular kvittar, de använder jag inte iaf. Och det känns helt ok att flytta en hårddisk när man ska använda spelaren, hade tänkt att ev. göra det med tvixen iaf. Så kan någon ge en liten jämförelse mellan dessa i bild och övriga viktiga funktioner?
Tack!

Har inte fördjupat mig i musikdelen på varken Tvix eller denna. På WD'n har jag inte ens spelat en enda låt...
Men skillnaden lär inte vara speciellt stor förutom att du är tvungen att ha igång din TV för att överhuvud taget hitta låtarna på WD'n, medan Tvixens display räcker för att lotsa dig till rätt mapp.
Köp denna och en Squeezebox istället, vilket ger dig allt det bästa.

Postad 16 december 2008 - 14:13

Gibbe
  • Gibbe
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Har inte fördjupat mig i musikdelen på varken Tvix eller denna. På WD'n har jag inte ens spelat en enda låt...
Men skillnaden lär inte vara speciellt stor förutom att du är tvungen att ha igång din TV för att överhuvud taget hitta låtarna på WD'n, medan Tvixens display räcker för att lotsa dig till rätt mapp.
Köp denna och en Squeezebox istället, vilket ger dig allt det bästa.

Så bildkvalitetsmässigt är de likvärdiga för 1080p-material då alltså?

Thanks!

Postad 16 december 2008 - 14:30

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Så bildkvalitetsmässigt är de likvärdiga för 1080p-material då alltså?

Thanks!

Har inte upptäckt att någon av dem står ut mer än den andra.
Videochippet i båda maskinerna är lika och jag misstänker att det mesta runt chippet är likartat.
Tvixen känns bättre att hantera, med fler inställningar och möjligheter.
Om du inte är intresserad av nätverk (vilket jag tycker är bäst) så är denna ett kap om man dessutom ser till priset.

Postad 17 december 2008 - 00:03

Tosun
  • Tosun
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har fått hem min Spelare idag som jag beställde igår,snabb service!! (Inwarehouse)
Spelaren är riktigt riktigt "liten" men samtidigt fin,svart piano finish på den.När jag först öppna paketet så blev jag lite tveksam,mest för storlekens skull.Bara negativa tankar strömma i huvudet.
Men men... hade Transformers 720p film i datorn som jag förde över på usb sticka och plugga in.Utan krångel eller annat så spelar den upp direkt.Kopplade in HDMI och får både ljud och bild via den.Läste i tråden att någon haft problem med att få ljud med endast HDMI kabel.
Lätta menyer,finns inte mycket att välja på.Helt enkelt en Simpel,"liten mediaspelare som funkar och gör det den skall.

En sak som dock jag inte lyckats med är SRT filen till filmen.Öppnade srt-filen i Notepad och sedan Spara Som - UTF-8.
La sedan denna i samma mapp som filmen men ingen text dyker upp?Gör jag något Fel??

För er som tänker köpa denna lilla grej,Köp den!! Tusen lapp är den Helt klart värd till varje krona.
Jag vart nöjd så länge den spela upp MKV filer utan att behöva Konvertera dem,som jag fick göra till PS3.an.Segt!

Redigerat av Tosun, 17 december 2008 - 00:04.

Postad 17 december 2008 - 00:36

Tosun
  • Tosun
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Märkte nu en märklig sak.
Jag lägger in SRT filen i samma map som filmen men den försvinner efter jag satt in USB stickan i spelaren??
Kopplar stickan i datorn igen och den finns inte där.Provade 4ggr och samma sak varje gång??

Postad 17 december 2008 - 04:44

P25
  • P25
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Vad jag kan förstå så fungerar SRT(iaf så länge dessa inte innehåller åäö), men hur är det med SUB/IDX-filer? Någon som vet?

Postad 17 december 2008 - 12:05

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Vad jag kan förstå så fungerar SRT(iaf så länge dessa inte innehåller åäö), men hur är det med SUB/IDX-filer? Någon som vet?

Det står ganska tydligt i specarna att den endast har stöd för .srt sparat i UTF-8.
Har dock inte testat någon annan typ av textfil...
Jag har bara testat text en enda gång på denna burken och då fungerade svenska tecken som de skulle.

Postad 17 december 2008 - 12:20

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Ingen som använder den till musik?, i så fall hur funkar det om man har 500album eller nått?. Är gränssnittet ok?.. B)

Nån som fått höra nått datum när nya mjukvara kommer?...

Postad 17 december 2008 - 13:09

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Funkar även att ansluta minneskort med usb-adapter!
Bra om man vill visa kort från kameran.

Postad 17 december 2008 - 13:19

Thomparompa
  • Thomparompa
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Har försökt att söka inom tråden så klanka inte ner om det redan frågats.

Kan man köra en typ Visualizer som i winamp när man kör musik genom WD TV HD?

Postad 17 december 2008 - 14:09

Renegade
  • Renegade
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

volgo & PEF:

Tyvärr kommer det nog inte funka med NAS... oavsett USB eller inte...

Med 98% sannolikhet kan du inte ha bägge "tjänsterna" igång samtidigt i din NAS, alltså USB-slave funktionen (för att direktkoppla NAS:en mot dator) och Samba (SMB för Windows kommunkation över nätverket). De kommer i så fall att krocka med varann om skriv o läs access osv... Sen har ju inte WD TV stöd för Nätverk så det kommer skita sig på flera fronter, tyvärr...!

Har detta testats?

Jag har försökt skumma igenom info på USB-diskar med nätverksstöd också, och hittar inget till eller från.

Jag antar det du hänvisar till är samma som på min gamla Freecom, nämligen att när man petar i en USB-kabel så ansluts den till datorn men i övrigt uppfattas den som avstängd, fast du formulerar det mer tekniskt ;)

Om en NAS har en funktion för att ansluta en extra USB-disk, borde då inte detta fungera för att koppla mot WD-lådan också? (Det kanske inte finns någon sån NAS för övrigt, jag vet inte, det var bara en tanke...)

Postad 17 december 2008 - 15:34

Gibbe
  • Gibbe
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Var och inhandlade en WD TV HD igår och har testat den lite nu. Som tidigare sagts imponerar den absolut! Den har ju bara de grundläggande funktionerna, men för att glo på film och serier på ett smidigt sätt tycker jag den funkar helt kanon för det priset! (om man som sagt orkar med att flytta en hårddisk lite då och då.)

Drog precis igång ett Heroesavsnitt i 720p och det va helt grymt bra bild! Ska bli spännande att få hem någon 1080p Bluray-rip, kommer bli galet!

När jag körde igång Heroesavsnittet så va det DTS-ljud och det funkade utan problem oxå. Nu va min fundering som jag kom på... Väger fortfarande mellan denna och en Tvix 7000. Klarar tvixen HD-ljud formaten? För det tror jag inte denna gör va...?

Postad 17 december 2008 - 17:29

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Om en NAS har en funktion för att ansluta en extra USB-disk, borde då inte detta fungera för att koppla mot WD-lådan också? (Det kanske inte finns någon sån NAS för övrigt, jag vet inte, det var bara en tanke...)

du tänker åt fel håll. det är ju NASen som behöver kunna agera som en USB-disk. en NAS med anslutning för extra USB-disk har ju inget att komma åt i WD:n?

USB fungerar olika som värd- respektive gästenhet, det är inte bara ett snöre som data åker hur den vuiill genom.

Nu va min fundering som jag kom på... Väger fortfarande mellan denna och en Tvix 7000. Klarar tvixen HD-ljud formaten? För det tror jag inte denna gör va...?

"klarar" är ju en definitionsfråga. tvix:en kan bitstreama (skicka rådatan) HD-ljuden till en receiver som klarar att avkoda dem.

Postad 17 december 2008 - 20:29

Wahlin
  • Wahlin
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag har kikat runt bland lite olika mediaspelare och nu har jag nästan bestämt mig för att beställa en sådan här. Dock har jag några frågor som jag hoppas jag kan få besvarade av de som redan har en sådan här skönhet ;)

1. Kan buggar uppstå med bokstäverna åäö om man använder sig av filformatet UTF-8? Och händer det ibland att undertexten hamnar ovanligt långt upp på bilden?

2. Hur fungerar ljudet? Den enda ljudutgången som finns på spelaren är optisk. Men jag har tyvärr en gammal hemmabioanläggning där ljudet är kopplat från TV-Förstärkare och sedan ut till högtalarna (som saknar optisk ingång). Skickas ljudet över till TV:n med HDMI-sladden så jag kan spela upp det som vanligt eller är jag tvungen att använda mig av optisk ljudanläggning?

3. Vad innebär det egentligen att spelaren inte har DTS stöd (för en nybörjare)?

Tack på förhand

Postad 17 december 2008 - 20:51

D-man76
  • D-man76
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har börjat stöta på märkliga problem med vissa subtitles. Har lagt in en TV-serie på 5 säsonger och på vissa avsnitt fungerar subtitles utan problem. Men på andra (ca 50%) så är det hopplöst att få någon text! Har testat allt som jag kan komma på, text på engelska, text på svenska, sparat i ANSI eller UTF-8. Texten fungerar på datorn, men inte på WD:n.

Någon annan som märkt samma sak och klurat ut en lösning? Jag blir ganska less då jag på hälften av avsnitten var tvungen att synka om texten i Time Adjuster.....har med andra ord lagt ner lite tid på att få text. ;)

Edit: Har upptäckt att det verkar bero på AVI-versionen, tex så är avsnitten på en säsong rippade av två olika grupper. Då fungerar texten till ena gruppens rip, men inte den andra. Jäkligt märkligt då båda funkar bra på datorn.

Redigerat av D-man76, 17 december 2008 - 21:43.

Postad 18 december 2008 - 03:22

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Jag har kikat runt bland lite olika mediaspelare och nu har jag nästan bestämt mig för att beställa en sådan här. Dock har jag några frågor som jag hoppas jag kan få besvarade av de som redan har en sådan här skönhet :huh:

1. Kan buggar uppstå med bokstäverna åäö om man använder sig av filformatet UTF-8? Och händer det ibland att undertexten hamnar ovanligt långt upp på bilden?

2. Hur fungerar ljudet? Den enda ljudutgången som finns på spelaren är optisk. Men jag har tyvärr en gammal hemmabioanläggning där ljudet är kopplat från TV-Förstärkare och sedan ut till högtalarna (som saknar optisk ingång). Skickas ljudet över till TV:n med HDMI-sladden så jag kan spela upp det som vanligt eller är jag tvungen att använda mig av optisk ljudanläggning?

3. Vad innebär det egentligen att spelaren inte har DTS stöd (för en nybörjare)?

Tack på förhand

1. Som du borde ha läst redan i tråden så är det vissa problem med texterna. Detta är standard när man köper en ny mediaspelare tyvärr. Jag räknar med att det löses med ny firmware. Texten läggs alltid med övre raden för högt i bilden i dagsläget.

2. Verkar som att ljudet fungerar med både optiskt och HDMI, men optiskt är det som är stabilast. Bör också fixas med ny firmware.

3. Om du inte har en ljudanläggnings som kodar av DTS så blir det tyst i högtalarna. Hade inbyggd avkodning funnits så skulle denna bli betydligt dyrare, men man hade fått ljudet nedmixat till stereo och TV'n hade klarat ljudet utan extern avkodare. Stöd finns annars, men det skickar rå DTS-data som alltså måste kodas av externt.

Postad 18 december 2008 - 16:00

Renegade
  • Renegade
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

du tänker åt fel håll. det är ju NASen som behöver kunna agera som en USB-disk. en NAS med anslutning för extra USB-disk har ju inget att komma åt i WD:n?

USB fungerar olika som värd- respektive gästenhet, det är inte bara ett snöre som data åker hur den vuiill genom.

Right.. entusiasmen är större än eftertanken helt enkelt.

Men, om man då tänker efter lite för omväxlings skull... Så rent krasst så även om usb-inkopplingen slår "av" nätverksaccessen för en NAS så skulle det ju funka skitasmutt bara den där issuen med strömmen till usb-porten fixades.

Tänk så smidigt.. en NAS som är inkopplad på nätet, du tankar över allt till den du vill att mediaspelaren ska ha access till. När du ska kolla på nåt eller lyssna så slår du bara på WD:n och den accessar då NAS:en som en usb-disk. När du är klar slår du av din WD och så "får du tillbaka" din NAS i nätet.

Lite brunt att inte kunna ha både och samtidigt, men som bugdetalternativ är det svårslaget... Alternativet kan ju även vara att ha två NAS-enheter, varav den ena är kopplad till din WD så du kan ha annat nätverksmaterial som skall vara tillgängligt hela tiden på den...

Någon som ser någon miss i denna plan? Förutsatt att ström-issuen på USB-porten fixas förstås.

Jag har därmed bestämt mig, förutsatt att firmware-releasen i januari fixar biffen. ;) (Och ingen grusar mina planer med något jag inte tänkt på..)

Redigerat av Renegade, 18 december 2008 - 16:28.

Postad 18 december 2008 - 16:08

axans
  • axans
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hejsan.
En fråga om undertexterna.
Kan man bara döpa om en srt till UTF-8 eller hur skall man göra.
Mvh axans

Postad 18 december 2008 - 16:29

Renegade
  • Renegade
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hejsan.
En fråga om undertexterna.
Kan man bara döpa om en srt till UTF-8 eller hur skall man göra.
Mvh axans

Du har inte läst tråden....

Öppna i notepad, spara som...

Postad 18 december 2008 - 19:47

peterlito
  • peterlito
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
tjeena!

vad jag har förstått så är det ett evigt problem kring undertexterna i maskinen. enligt vissa så räcker det att öppna .srt-filen i notepad och sen spara som och välja UTF-8 som kodning istället för ANSI. jag är sjukt intresserad av denna prisvärda produkt och undrar om det är värt att köpa produkten nu? eller ska jag vänta på att problem ska lösas? vissa verkar även haft problem med vissa högupplösta filmer också eller har jag uppfattat det fel?

tacksam för svar!

mvh peter

EDIT: när jag ändå har ställt några frågor tänkte jag att man kunde få lite andra bra tips på mediacenter? om man vill ha snäppet vassare vad får man lägga upp i pengar då?

Redigerat av peterlito, 18 december 2008 - 20:53.

Postad 18 december 2008 - 20:54

Loumark
  • Loumark
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

tjeena!

vad jag har förstått så är det ett evigt problem kring undertexterna i maskinen. enligt vissa så räcker det att öppna .srt-filen i notepad och sen spara som och välja UTF-8 som kodning istället för ANSI. jag är sjukt intresserad av denna prisvärda produkt och undrar om det är värt att köpa produkten nu? eller ska jag vänta på att problem ska lösas? vissa verkar även haft problem med vissa högupplösta filmer också eller har jag uppfattat det fel?

tacksam för svar!

mvh peter

Innan nästa firmware som kommer i slutet av året/januari så behöver du öppna dina undertexter i Anteckningar och välja "Spara som" -> UTF-8. Inget mer med det. Tar några sekunder att göra, men förhoppningsvis är problemet snart åtgärdat.

Spelaren är oerhört prisvärd och gränssnittet är väldigt snyggt och snabbt. Detta är vad som talar för den extremt lilla mediaspelaren. Och att den sväljer de flesta videoformat!

Postad 18 december 2008 - 21:14

peterlito
  • peterlito
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Innan nästa firmware som kommer i slutet av året/januari så behöver du öppna dina undertexter i Anteckningar och välja "Spara som" -> UTF-8. Inget mer med det. Tar några sekunder att göra, men förhoppningsvis är problemet snart åtgärdat.

Spelaren är oerhört prisvärd och gränssnittet är väldigt snyggt och snabbt. Detta är vad som talar för den extremt lilla mediaspelaren. Och att den sväljer de flesta videoformat!

okej så det är det enda man behöver göra att kooda om de till UTF-8? enligt vissa så krånglar vissa undertexter ändå? har jag uppfattat detta fel, fungerar det felfritt med UTF-8 så kan jag offra de få sekunder det tar att göra om filen ;) är detta alltså något man ska unna sig själv i julklapp?

Postad 18 december 2008 - 21:20

tyve
  • tyve
  • Veteran

• 1 618 inlägg
  • 0

Right.. entusiasmen är större än eftertanken helt enkelt.

Men, om man då tänker efter lite för omväxlings skull... Så rent krasst så även om usb-inkopplingen slår "av" nätverksaccessen för en NAS så skulle det ju funka skitasmutt bara den där issuen med strömmen till usb-porten fixades.

Tänk så smidigt.. en NAS som är inkopplad på nätet, du tankar över allt till den du vill att mediaspelaren ska ha access till. När du ska kolla på nåt eller lyssna så slår du bara på WD:n och den accessar då NAS:en som en usb-disk. När du är klar slår du av din WD och så "får du tillbaka" din NAS i nätet.

Lite brunt att inte kunna ha både och samtidigt, men som bugdetalternativ är det svårslaget... Alternativet kan ju även vara att ha två NAS-enheter, varav den ena är kopplad till din WD så du kan ha annat nätverksmaterial som skall vara tillgängligt hela tiden på den...

Någon som ser någon miss i denna plan? Förutsatt att ström-issuen på USB-porten fixas förstås.

Jag har därmed bestämt mig, förutsatt att firmware-releasen i januari fixar biffen. ;) (Och ingen grusar mina planer med något jag inte tänkt på..)

En WD + 2 st. NAS = dyrare och krångligare än en Popcorn Hour med hårddisk?

Kan någon förklara hur ni som köpt denna produkt tänkt när ni verkar vilja ha en mediaspelare med nätverksstöd men ändå köpt en utan?

Och ni som redan har en Popcorn Hour, varför har ni även köpt en WD spelare?

Postad 18 december 2008 - 23:28

Tosun
  • Tosun
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har idag testat Planet Earth 1080P ( Fresh Water Avsnittet )
Vet inte ifall det är filensom det är fel på men det blir bara massa stora pixlar för det mesta.
Även en Animerad film i 1080p testades imorse som det var samma problm med.Någon som har haft problem med
att spela upp 1080p filer??
Kan det vara Usb stickan som Spelaren inte läser av så bra?

Postad 19 december 2008 - 01:35

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

okej så det är det enda man behöver göra att kooda om de till UTF-8? enligt vissa så krånglar vissa undertexter ändå? har jag uppfattat detta fel, fungerar det felfritt med UTF-8 så kan jag offra de få sekunder det tar att göra om filen ;) är detta alltså något man ska unna sig själv i julklapp?

Man får dessvärre räkna med att det tar en viss tid innan saker fungerar som de ska.
Jag ska testa lite mer under min ledighet och återkommer med mer om texten.

Själv känner jag att nätverksstöd saknas mest av allt. Hade nog hellre sett att det fanns det istället för USB... men om man sitter i sommarstugan så är det så klart bättre med en fylld hårddisk. Och man får inte glömma att WD är i hårddiskbranschen.
Billigaste burken med mer lull-lull är troligen Popcorn Hour A-100 som jag själv tycker är en "never ending story" på gott och ont. Bra utveckling på firmware, men för mycket saker som ska fungera förutom enbart uppspelning av film och musik.

Postad 19 december 2008 - 01:38

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Har idag testat Planet Earth 1080P ( Fresh Water Avsnittet )
Vet inte ifall det är filensom det är fel på men det blir bara massa stora pixlar för det mesta.
Även en Animerad film i 1080p testades imorse som det var samma problm med.Någon som har haft problem med
att spela upp 1080p filer??
Kan det vara Usb stickan som Spelaren inte läser av så bra?

1. Det finns flera utgåvor av Planet Earth och de är alla olika mycket komprimerade.
2. WD-TV har vissa problem med filer som funkar bra på min Tvix med äldre och långsammare processor.
3. USB-pinnen kan mycket väl vara en flaskhals, men de hade nog yttrat sig på annat sätt.

Postad 19 december 2008 - 10:56

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

okej så det är det enda man behöver göra att kooda om de till UTF-8? enligt vissa så krånglar vissa undertexter ändå? har jag uppfattat detta fel, fungerar det felfritt med UTF-8 så kan jag offra de få sekunder det tar att göra om filen :D är detta alltså något man ska unna sig själv i julklapp?

Jo, jag har tittat på 5-10 .mkv -filmer som jag sparat om texten till UTF-8, alla har funkat och synkat som de skall.

Postad 19 december 2008 - 11:16

froven
  • froven
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

EDIT: när jag ändå har ställt några frågor tänkte jag att man kunde få lite andra bra tips på mediacenter? om man vill ha snäppet vassare vad får man lägga upp i pengar då?

I mina ögon måste ju WAF vara betydligt lägre på denna än på någon av PCH eller dess kloner. Om man tycker att PCHn är för ful finns ju alltid denna Curanta eller HDX som ser nästan likadan ut.
Sitter man med en drös USBdiskar kanske detta lockar, annars ser jag inte riktigt tjusningen (förutom priset då).

Nu kanske jag blottar min okunnighet här men ändå; Såvitt jag vet kan man bara ha en enhet inkopplad till en USBdisk? och därmed får man föra över filen till disken från datorn och sedan rent överjävulsktansträngande flytta USBdisken eller iaf sladden till WDspelaren ? Det är ju här N-et i NMT kommer in, Network.....

Fråga: Kan man köra YAMJ på denna ? På samma sätt man kan göra det till PCH med intern disk? Datorn mappar ju upp USBenheten med ett enhetsnamn som jag misstänker att WDn inte anser att USBenheten heter, vilket gör att YAMJstrukturen kommer att fungera dåligt då YAMJ letar filer på den disk som heter vad datorn mappade upp den som ? Lätt rörigt men det kan gå att förstå vad jag menar :-)
//Peter

Postad 19 december 2008 - 17:04

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Bifogad fil  DSC01504.JPG   2,13MB   2 Antal nerladdningar

Ingen som använder den till musik?, i så fall hur funkar det om man har 500album eller nått?. Är gränssnittet ok?.. :D

Nån som fått höra nått datum när nya mjukvara kommer?...

Redigerat av Unregistered26979672, 19 december 2008 - 17:10.

Postad 19 december 2008 - 19:06

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Bifogad fil  DSC01504.JPG   2,13MB   2 Antal nerladdningar

Hmm..snyggt!

Funkar det till belåtenhet?... :D

Postad 20 december 2008 - 04:54

JonteS
  • JonteS
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tycker inte den funkar så bra till musik. Ljudmässigt är den klockren, men låtarna startar en eller två sekunder in i låten vilket blir mycket irriterande. Sedan är det rätt drygt att behöva sätta igång projektorn för att kunna spela en låt...men för film är den helt underbar. Hittills har alla filmer funkat hur bra som helst och texterna funkar kalas om man sparar om dom i UTF-8 istället för ANSI. Går snabbt...

Ett minus jag kom på är att man bara kan spola i 16x hastigheten, vilket kan bli rätt drygt om man måste spola 1.5timme in i filmen..

Postad 20 december 2008 - 12:24

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Tycker inte den funkar så bra till musik. Ljudmässigt är den klockren, men låtarna startar en eller två sekunder in i låten vilket blir mycket irriterande.

Det problemet har inte jag, tycker den funkar riktigt bra till musik. :P

Postad 20 december 2008 - 12:49

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Tycker inte den funkar så bra till musik. Ljudmässigt är den klockren, men låtarna startar en eller två sekunder in i låten vilket blir mycket irriterande.

Det problemet har inte jag, tycker den funkar riktigt bra till musik. :P

Låt mig gissa... en av er kör ljud via HDMI och den andra kör optiskt?
Optiskt fungerar och HDMI har fördröjningen i början av låten?

Postad 20 december 2008 - 13:11

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Rätt Gabbe, jag kör optiskt.

Postad 20 december 2008 - 16:05

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Rätt Gabbe, jag kör optiskt.

Det verkar som att HDMI's "handshake" tar så pass lång tid att det inverkar på låten början.
Jag har mycket negativt att säga om HDMI... allt från att det är en skräpkontakt till såna här små irriterande glitchar.
Nu kan man hoppas att handshakeproceduren går att speeda upp eller att de kan förlänga pausen innan låtarna går igång. JonteS: Blir det så i början av varje låt ifall man kör en hel lista i ett svep?

Postad 20 december 2008 - 18:26

JonteS
  • JonteS
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag kör faktiskt också optiskt ljud..lite märkligt..vet inte vad det beror på! Men använder den aldrig för musik så det är sak samma egentligen..

Gabbe...Nej det blir inte så, bara när jag väljer en specifik låt. Kör jag en hel playlist funkar det bra har jag för mig.

Redigerat av JonteS, 20 december 2008 - 18:27.

Postad 20 december 2008 - 19:02

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Jag kör faktiskt också optiskt ljud..lite märkligt..vet inte vad det beror på! Men använder den aldrig för musik så det är sak samma egentligen..

Gabbe...Nej det blir inte så, bara när jag väljer en specifik låt. Kör jag en hel playlist funkar det bra har jag för mig.

Då verkar det snarare som att din mottagare av den optiska signalen är segare än nic2's, men jag kan inte påminna mig om att jag har hört problemet med annat än HDMI tidigare. Frågan är om det går att påverka med ny firmware i såna fall?! Mer än att lägga in en extra paus... men då börjar väl användarna att gnälla på det istället.
Vad har du i andra änden av den optiska kabeln?

Postad 21 december 2008 - 09:30

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Finns det fler som kan bekräfta ljudproblemen via hdmi? Det är väl inga problem att dra en extra toslinkkabel egentligen, men smidigheten med ljud och bild över hdmi försvinner liksom...

Postad 21 december 2008 - 13:22

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Finns det fler som kan bekräfta ljudproblemen via hdmi? Det är väl inga problem att dra en extra toslinkkabel egentligen, men smidigheten med ljud och bild över hdmi försvinner liksom...

Vad jag förstår så finns det inga problem med HDMI.
Att vissa har "problem" beror nog på att de kopplat dem till TV'n som inte kan avkoda t.ex. DTS eller att ljudinställningen har varit fel i settings.

Postad 21 december 2008 - 23:39

JonteS
  • JonteS
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Det är som sagt inget problem tycker jag eftersom jag inte använder den för musik. Men jag har en HK AVR255a. Kanske är den som är buggig!

Postad 22 december 2008 - 01:20

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Det är som sagt inget problem tycker jag eftersom jag inte använder den för musik. Men jag har en HK AVR255a. Kanske är den som är buggig!

Dessutom använder du den optiska S/PDIF-kontakten och inte HDMI.
Det hade varit mer "naturligt" om HDMI hade spökat istället, för det problemet finns med de flesta mediaspelarna.
Jag är inte säker på vilka problem sossen syftar på, men det fanns många motstridiga påståenden i början av denna tråden om HDMI fungerar eller ej. Som jag upplever det så är det inga fel alls, utan den funkar som min Tvix och som jag kan komma ihåg PCH'n fungerade.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.