Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Min ps3a dog, YLOD!

443 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9.380768 (259) Inga priser
26 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 10 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 12 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 12 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 14 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 15 år sedan
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg) 15 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 15 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 15 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 15 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 16 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 16 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 16 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 16 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg) 16 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 16 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 16 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg) 16 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 16 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 16 år sedan

Postad 24 September 2010 - 23:35

Authentik
  • Authentik
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag fick YLOD för 3 dagar sedan men jag köpte konsollen för lite över 3 år sedan (2 veckor över) så jag kan inte reklamera konsollen. Känns så ###### surt. Jag ska ringa till Nordisk Film på måndag och fråga de ändå om de kanske kan göra undantag men jag tror knappast att de kommer bry sig.

Postad 25 September 2010 - 07:59

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Jag fick YLOD för 3 dagar sedan men jag köpte konsollen för lite över 3 år sedan (2 veckor över) så jag kan inte reklamera konsollen. Känns så ###### surt. Jag ska ringa till Nordisk Film på måndag och fråga de ändå om de kanske kan göra undantag men jag tror knappast att de kommer bry sig.

Trist situation. Har du pratat med företaget där du köpte den? Kan vara värt att göra det först, tycker jag.

Postad 25 September 2010 - 08:16

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0
Nu vet jag inte hur det är med Sony och Ps3, men en kompis fick problem med sin Xbox360, tror det hette "death of ring"..? Hans garanti hade passerat med 6 månader, men han fick hela maskinen utbytt ändå, eftersom det tydligen var ett fabriksfel på konsollen.

Men som sagt, vet ej hur det är med Sony och PS3, har själv en Ps3 och hoppas inte man åker på några problem.

Postad 25 September 2010 - 10:57

Authentik
  • Authentik
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Trist situation. Har du pratat med företaget där du köpte den? Kan vara värt att göra det först, tycker jag.

Jodå jag har pratat med gamestop som i sin tur ringde Nordisk Film som sa nej. Men det har varit andra i samma situation som lyckats få en ny konsoll ändå så det är nog värt att prova ringa själv också. Annars så säljer jag min YLOD på tradera

Postad 25 September 2010 - 10:59

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0
Försök gärna, men det skulle förvåna mig mycket om det fungerade. Mushunt syftar antingen till XBox360:s problem med Red Ring of Death (RROD), där MS själva frivilligt utökade sina serviceåtaganden eftersom problemen var så stora. Eller så syftar han till den allmänna reklamationsrätten som ger köparen rätt att få fel åtgärdade vid så kallade ursprungliga fel. Tyvärr gäller den rätten inte för evigt. I Sverige gäller den rätten i tre år.

Men testa gärna, som sagt. Och om de hjälper dig kostnadsfritt, så köp en tårta till dem.

Postad 25 September 2010 - 15:10

vonadel
  • vonadel
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Jodå jag har pratat med gamestop som i sin tur ringde Nordisk Film som sa nej. Men det har varit andra i samma situation som lyckats få en ny konsoll ändå så det är nog värt att prova ringa själv också. Annars så säljer jag min YLOD på tradera

Japp, skadar inte att prova, men om de var svåra redan tidigare när man faktiskt kunde åberopa reklamationslagen, blir det väl stört omöjligt nu.

Vad jag dock undrar över är hur det är med YLOD på Slim'en? Verkar ju som en del faktiskt råkat ut för det på denna maskin också. Är det bara en tillfällighet eller ska vi räkna med att dessa burkar också kommer att dö av en efter en?? Troligtvis inte, men det är ju inte utan att man är lite orolig.

Postad 27 September 2010 - 13:50

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Någon som varit med om att ett YLOD-fel inte går att fixa på "det vanliga sättet" m.h.a. fluss, värmepistol, böja clamps, ny kylpasta o.s.v.?
Börjar fundera på ifall någon av BGA'erna har gett upp på riktigt... Någon som har bra koll och fixat ett par maskiner?

Sen för övrigt, hur ter sig en PS3 som blu-ray-spelaren är kass på? Den startar väl som vanligt med vägrar att läsa antar jag?

Mvh

Postad 27 September 2010 - 14:30

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Någon som varit med om att ett YLOD-fel inte går att fixa på "det vanliga sättet" m.h.a. fluss, värmepistol, böja clamps, ny kylpasta o.s.v.?
Börjar fundera på ifall någon av BGA'erna har gett upp på riktigt... Någon som har bra koll och fixat ett par maskiner?

Sen för övrigt, hur ter sig en PS3 som blu-ray-spelaren är kass på? Den startar väl som vanligt med vägrar att läsa antar jag?

Mvh

Kan ju även vara så att man har förstört den när man lagat den. Lätt hänt om man värmer för mycket.
Jag har fixat 2 men har tillgång till en bra värmepistol plus tempgivare som jag fäster på kortet/chippen för att vara extra säker.

Postad 28 September 2010 - 15:53

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1166 inlägg
  • 0

Kan ju även vara så att man har förstört den när man lagat den. Lätt hänt om man värmer för mycket.
Jag har fixat 2 men har tillgång till en bra värmepistol plus tempgivare som jag fäster på kortet/chippen för att vara extra säker.

Mm, en tempgivare är nog bra att ha, värmde på min på känsla och den lät som en dammsugare efteråt:lol:

Postad 04 October 2010 - 08:48

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

HUR lätt hänt?

Du som fixat 2st redan skulle inte kunna tipsa till en som tänkte göra detta dena helg?
Mena så slipper googla i onödan...har tittta igenom mågra ylodfix-filmer.

Vad menas med "böjda klamrar"?

För jag står i valet o kvalet där min 3-åriga reklamtionstid går ut nu 10/10 2010
och tänker att har gjort liknande och ser inte ut att vara för svårt förrutom att det är pillrigt..
För orka vänta flera veckor på få en refurbad enhet + risken att inte får en BC-20/60-gigs-phatty-enhet
Om skulle skicka iväg den.

Plus tycker kul pilla i grejjer o nu har en otroligt bra ursäkt xD

Postad 04 October 2010 - 11:39

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1166 inlägg
  • 0

HUR lätt hänt?

Du som fixat 2st redan skulle inte kunna tipsa till en som tänkte göra detta dena helg?
Mena så slipper googla i onödan...har tittta igenom mågra ylodfix-filmer.

Vad menas med "böjda klamrar"?

För jag står i valet o kvalet där min 3-åriga reklamtionstid går ut nu 10/10 2010
och tänker att har gjort liknande och ser inte ut att vara för svårt förrutom att det är pillrigt..
För orka vänta flera veckor på få en refurbad enhet + risken att inte får en BC-20/60-gigs-phatty-enhet
Om skulle skicka iväg den.

Plus tycker kul pilla i grejjer o nu har en otroligt bra ursäkt xD

Om du får en förlängd garanti, när du skickar in den, då kanske det är värt det?

Postad 04 October 2010 - 12:18

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Om du får en förlängd garanti, när du skickar in den, då kanske det är värt det?

Men sedan, bli av med enheten i 3-4 månader, riskera få tbx en non-BC enhet o allt strul/samtal som kan uppstå?
Kanske ska maila inköpsstället för se vad de säger om det hela när frågar om de kan uppskatta en tid + om de vet om en BC-maskin kan garanteras.

Vad ska man välja, vad ska man välja?

Postad 04 October 2010 - 12:23

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
3-4månader blir du inte utan max 3-4veckor allt över det räknas som oskälig lång tid och du har då rätt att reklamera din gamla och få en ny.

Postad 04 October 2010 - 15:29

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

3-4månader blir du inte utan max 3-4veckor allt över det räknas som oskälig lång tid och du har då rätt att reklamera din gamla och få en ny.

3-4 vecor är ändå längre om skulle fixa den själv....
Jag mailar inköpsbutiken ock kollar vad de säger före beslutar något.
Tack för snabba responserna =)

Postad 04 October 2010 - 16:40

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Fick idag besked att min som jag lämnade in i mitten på september blivit försenad och ska komma den 20 oktober. Skulle komma den sjätte oktober egentligen. Så tre till fyra veckor verkar stämma.

Postad 04 October 2010 - 20:10

Nitzer
  • Nitzer
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Fick YLOD häromdagen. Surt. Men jag har två månader kvar på min 3-åriga reklamtionsrätt.
Så det blir bara att skicka in och hoppas det går hyfsat snabbt att få en "ny".
På Komplett.se sa de att det är inte ens säkert att de lagar gamla 40Gb längre... Verkar ju helt sjukt om det stämmer.

Tur att jag har en till PS3a i biorummet. :-)

Redigerat av Nitzer, 04 October 2010 - 20:11.

Postad 05 October 2010 - 14:22

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Fick även jag YLOD förra veckan och skickade iväg PS3an idag (till Webhallen). Det var en 40 GB "tjock" PS3, det jag undrar är hur stor chans är det att man får en "tjock" PS3a tillbaka och inte en (i mitt tycke) ful Slim? Och kan man isf kräva någon slags kompensation (handkontroll lr liknande)?

Sedan undrar jag om den HDn (en 500GB) jag hade instoppad i min går att sätta in i en Slim utan att behöva formatera om etc?

Postad 05 October 2010 - 14:30

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Nej du måste ALLTID formatera hdd när du sätter den i en för hårddisken ny konsoll.

Postad 05 October 2010 - 17:12

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Nej du måste ALLTID formatera hdd när du sätter den i en för hårddisken ny konsoll.

Hur ska man då gå tillväga för att få över sparfiler mm?

Postad 05 October 2010 - 17:14

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Hur ska man då gå tillväga för att få över sparfiler mm?

Om konsollen inte går igång p.g.a. YLOD så är det kört tyvärr.

Postad 06 October 2010 - 15:56

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Fick även jag YLOD förra veckan och skickade iväg PS3an idag (till Webhallen). Det var en 40 GB "tjock" PS3, det jag undrar är hur stor chans är det att man får en "tjock" PS3a tillbaka och inte en (i mitt tycke) ful Slim? Och kan man isf kräva någon slags kompensation (handkontroll lr liknande)?

Fick svar idag att "går inte garantera felet kan åtgärdas med reparation och kan inte garantera att får en BC-kompatibel maskin tillbaka"
Men om man INTE skulle få en BC maskin tillbaka, så tycker jag inte att den är likvärdig i lagens medning.
Svagt tycker jag, om ändå förståligt att de inte kan sitta på ett lager av dessa maskiner

Blir väl att jag i helgen sliter logg den i bitar och fixar det själv, så har man det gjort på någon timme ink försiktighet/nogrannhet inräknat pga oerfaremhet.

Ni som fått YLOD
- Har ni kunnat sätta på enheten ibland, även om det tar 5-20 omstarter på power-knappen?

Postad 06 October 2010 - 16:03

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Ni som fått YLOD
- Har ni kunnat sätta på enheten ibland, även om det tar 5-20 omstarter på power-knappen?

Nej, aldrig

/Fixat-min-2ggr-med-varmluftspistol......

Redigerat av what17ever, 06 October 2010 - 16:04.

Postad 06 October 2010 - 16:47

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Fick svar idag att "går inte garantera felet kan åtgärdas med reparation och kan inte garantera att får en BC-kompatibel maskin tillbaka"
Men om man INTE skulle få en BC maskin tillbaka, så tycker jag inte att den är likvärdig i lagens medning.
Svagt tycker jag, om ändå förståligt att de inte kan sitta på ett lager av dessa maskiner

Blir väl att jag i helgen sliter logg den i bitar och fixar det själv, så har man det gjort på någon timme ink försiktighet/nogrannhet inräknat pga oerfaremhet.

Ni som fått YLOD

Du här rätt att häva köpet om du inte får en likvärdig PS3a tillbaka. Butiken har dock rätt att göra ett avdrag på det du betalt för den tid du kunnat använda den. Med tanke på det borde du kunna förhandla fram nån form av kompensation i så fall.

Redigerat av SirIdot, 06 October 2010 - 16:47.

Postad 06 October 2010 - 17:11

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Nej, aldrig

/Fixat-min-2ggr-med-varmluftspistol......

Har dock hela tiden tänkt att jag har inte YLOD, utan det är Firmwaren som ballat ur, något som jag inte är ensam om heller om man tittar på amerikanska PS3-bloggen.

För vissa dagar så startar den på första, andra dagar tar det 5-20 gånger nu för den att starta...men den startar...så jag vågar inte spela något som heller tills bestämmer mig - har tagit backup förra veckan av allt.

Och funderat att hey, kul plocka isär - gjort liknande förut, får garanterat samma maskin tillbaka.
Men sedan tänker(hoppas) nu och väntar att Sony ska släppa en 3.51 elr något som säger sig fixa dessa fel.

Lite moment 22 på det hela

Och även om man ska stå på sig som konsulment om inte får tillbaka en BC-maskin blir det träligt, älskar kortläsarna och kunna spela PS2-spel på den, har några favoriter som inte warpats om till PS3 och känner inte för rikigt slå upp min PS2 B)

Postad 15 October 2010 - 19:30

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Jahopp, då var det min tur också. Min ps3 inhandlad 2007-11-09 drog precis på sig YLOD-viruset.

Frågan är ifall man ska ge sig på en YLOD-fix eller om man ska lämna in den.. Min sprajlans nya Life-BR-skiva sitter i också ;) Visserligen bättre än ett spel, men ändå.

Får man tillbaka ev. skiva som sitter i om man lämnar in innan 3 år gått?
Någon som fått tillbaka? Någon som fått tillbaka sin gamla maskin? Jag har självklart en bakåtkompatibel också, älskar kortläsarna verkligen. :D

Postad 15 October 2010 - 19:36

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0

Jahopp, då var det min tur också. Min ps3 inhandlad 2007-11-09 drog precis på sig YLOD-viruset.

Frågan är ifall man ska ge sig på en YLOD-fix eller om man ska lämna in den.. Min sprajlans nya Life-BR-skiva sitter i också ;) Visserligen bättre än ett spel, men ändå.

Får man tillbaka ev. skiva som sitter i om man lämnar in innan 3 år gått?
Någon som fått tillbaka? Någon som fått tillbaka sin gamla maskin? Jag har självklart en bakåtkompatibel också, älskar kortläsarna verkligen. :D

Stå på dig, för mig gick det få ut en ny på reklamation, spelet som satt i ersatte butiken mig med. Jag hade 60GB-versionen.

Postad 15 October 2010 - 19:40

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Stå på dig, för mig gick det få ut en ny på reklamation, spelet som satt i ersatte butiken mig med. Jag hade 60GB-versionen.

En helt ny PS3? Det hade suttit fint trots allt.

Som tur var köpte jag på GameStop så det är ingen internethandlare jag har att göra med.
Får åka dit imorrn och kolla med dem.

Tack!

Postad 16 October 2010 - 07:10

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min igår efter en månad. Samma serienummer som på den jag lämnade in men hårddiskanslutningen är vriden 90 grader i förhållande till den jag lämnade in. Lämnade in en CECHG och fick tillbaka en CECHH04 enligt undersidan på konsollen.Trodde först att jag skulle slippa formatera disken när jag såg att serienumret var detsamma,men nej.

Postad 16 October 2010 - 07:42

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Fick tillbaka min igår efter en månad. Samma serienummer som på den jag lämnade in men hårddiskanslutningen är vriden 90 grader i förhållande till den jag lämnade in. Lämnade in en CECHG och fick tillbaka en CECHH04 enligt undersidan på konsollen.Trodde först att jag skulle slippa formatera disken när jag såg att serienumret var detsamma,men nej.

Jobbigt, då tar jag hellre en ny. Får se vad de säger senare.

Postad 16 October 2010 - 08:07

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Ni med bakåtkompabilitet har ett bättre förhandlingsläge än vi utan. Du får väl hävda bakåtkompabiliteten som något som gör att en reparerad icke bakåtkompatibel inte motsvarar den du har. Med detta som skäl kanske du som plåster på såren kan få en helt ny. Eller få en reparerad ps2 på köpet.

Hade velat få en slim så att DTS-HD symbolerna lyser upp på förstärkaren.

Just det, avsaknad av SACD-stöd och kortläsarna, inte att förglömma som skäl för att en vanlig reparerad ps3-a inte är nog.

Redigerat av Zebra, 16 October 2010 - 08:13.

Postad 16 October 2010 - 13:09

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Ni med bakåtkompabilitet har ett bättre förhandlingsläge än vi utan. Du får väl hävda bakåtkompabiliteten som något som gör att en reparerad icke bakåtkompatibel inte motsvarar den du har. Med detta som skäl kanske du som plåster på såren kan få en helt ny. Eller få en reparerad ps2 på köpet.

Hade velat få en slim så att DTS-HD symbolerna lyser upp på förstärkaren.

Just det, avsaknad av SACD-stöd och kortläsarna, inte att förglömma som skäl för att en vanlig reparerad ps3-a inte är nog.

Bra argument! Jag kommer inte att acceptera en vanlig fet. Jag ska ha min tillbaka eller en likadan, annars vill jag ha en ny.

Var inne och pratade med dem snabbt på GS förut idag, killen i kassan hade vart ledig länge och han kunde inte avgöra ifall jag får en repad eller en ny. Får väl ta med mig PS3'an och åka dit igen.

Edit:
Var inne och lämnade in PS3'an förut. Jag får en likadan men "det kan ta ett tag". Tydligen en kille före mig som väntade på en 60 gb, han har väntat i fyra veckor...
Vad anses vara "inom skälig tid" att få utbytes enligt konsumentverket? Gränsen måste väl ändå gå runt 3-4 veckor?

Redigerat av Widar, 16 October 2010 - 19:57.

Postad 17 October 2010 - 21:21

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Yepps, nu är det iaf testat, firmware 3.50 skapade "YLOD"-liknande symtom även om maskinen går igång efter 1-20 uppstarter....

...jag har gjort en reflow med värmepistol, ny kylpasta, böjning av klammrar(dom va redan böja på min men böjde dom liite till, kanske därför den varit förhållandesvis tyst av sig eftersom bytte tills nöjde mig med den 3:e enhet som fick) och allmän rengöring av damm, fixade INTE "YLOD"-problemet. (Även om den blev lite tystare för fläkten tog mycket längre tid förrän den tyckte den behövde sättas igång =) :)

Jag fick ju "YLOD" när installerade den nya firmwaren (3.50) men min som sagt går igång, ibland på första försöket, andra gånger tar det 5-20 försök förrän den startar upp men det går, något som de som fått YLOD kan inte säga.

..dvs mitt påstående att uppdatering till ny firmware är mer eller mindre bevisad, ger YLOD-likannde symptom till gamla 20GB/60GB-BC-modeller. Inte alla men läste om vissa hade redan fått detta med fw3.42 och andra blivit som mig, med 3.50. Vad händer med nästa version, de som har en "phatty" 40GB/80GB/120GB kommer nås av samma sak?

Postad 17 October 2010 - 21:34

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Bra argument! Jag kommer inte att acceptera en vanlig fet. Jag ska ha min tillbaka eller en likadan, annars vill jag ha en ny.

Var inne och pratade med dem snabbt på GS förut idag, killen i kassan hade vart ledig länge och han kunde inte avgöra ifall jag får en repad eller en ny. Får väl ta med mig PS3'an och åka dit igen.

Edit:
Var inne och lämnade in PS3'an förut. Jag får en likadan men "det kan ta ett tag". Tydligen en kille före mig som väntade på en 60 gb, han har väntat i fyra veckor...
Vad anses vara "inom skälig tid" att få utbytes enligt konsumentverket? Gränsen måste väl ändå gå runt 3-4 veckor?

Enligt konsumentrådgivningen i Göteborg är det 2-3 veckor som är skäligt för just det här fallet (de kollade upp det noga). Min tog 5 veckor vilket de inte tyckte var skäligt trots att det var mitt på semestern. De rekommenderade mig att skriftligt begära en ny omgående p.g.a. förseningen, men de hann få den klar precis samtidigt som jag skrivit klart brevet + 1st blu-ray i kompensation på EG.

Sedan undrar jag om den HDn (en 500GB) jag hade instoppad i min går att sätta in i en Slim utan att behöva formatera om etc?

Du plockade väl ut din 500GB innan du skickade iväg den? Med största sannolikhet får du en refurb i retur.

Postad 18 October 2010 - 09:32

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Enligt konsumentrådgivningen i Göteborg är det 2-3 veckor som är skäligt för just det här fallet (de kollade upp det noga). Min tog 5 veckor vilket de inte tyckte var skäligt trots att det var mitt på semestern. De rekommenderade mig att skriftligt begära en ny omgående p.g.a. förseningen, men de hann få den klar precis samtidigt som jag skrivit klart brevet + 1st blu-ray i kompensation på EG.

Du plockade väl ut din 500GB innan du skickade iväg den? Med största sannolikhet får du en refurb i retur.

Givetvist plockade jag ut den :) Har nu väntat 2 veckor utan något besked från Webhallen. Ger det en vecka till sen får man väl börja gnälla...

Postad 18 October 2010 - 11:46

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Yepps, nu är det iaf testat, firmware 3.50 skapade "YLOD"-liknande symtom även om maskinen går igång efter 1-20 uppstarter....

.. de som har en "phatty" 40GB/80GB/120GB kommer nås av samma sak?

Varför skriver du samma i 2 trådar?

Postad 18 October 2010 - 12:21

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Finns det något fallnummer eller liknande där man kan få detta bekräftat via dem?
Hade vart bra att ha om ett par veckor när jag fortfarande inte fått någon maskin... :)

Postad 18 October 2010 - 21:46

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Finns det något fallnummer eller liknande där man kan få detta bekräftat via dem?
Hade vart bra att ha om ett par veckor när jag fortfarande inte fått någon maskin... :)

Jo jag fick ett ärendeid, men tyvärr har jag inte kvar det :blush:
Det viktiga är att man kommer överens om något skriftligt. T.ex. så ska du efter 3 veckor skicka skriftligt (e-mail går bra) till butiken att du begär den lagad alternativt ny enhet inom 1 vecka.
Att bara knalla in och gnälla fungerar inte.

Postad 20 October 2010 - 16:36

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Jaha då var det dags för YLOD igen!! Min halvår gamla "refurbed" 60gb fick även den YLOD idag.

Har jag någon rätt att få den lagad även om kvittot för den första är över 3 år nu?

Postad 20 October 2010 - 19:55

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Jaha då var det dags för YLOD igen!! Min halvår gamla "refurbed" 60gb fick även den YLOD idag.

Har jag någon rätt att få den lagad även om kvittot för den första är över 3 år nu?

Nej tyvärr inte.

Postad 21 October 2010 - 08:24

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Ring konsumentverket! Du borde få en ny ps3 tycker man...

Postad 21 October 2010 - 09:15

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Har för mig att jag hört att vissa fått garanti på den lagade enheten 1 år men kan minnas fel med. :)

Postad 21 October 2010 - 09:55

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1166 inlägg
  • 0

Har för mig att jag hört att vissa fått garanti på den lagade enheten 1 år men kan minnas fel med. :)

Fick du inga nya papper med efter "lagningen"? Om du fick det så borde dom hjälpa dig med att iaf få den lagad igen.

Postad 21 October 2010 - 09:58

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Nä jag fick inga nya papper tyvärr.

Postad 23 October 2010 - 07:37

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Jag slapp ta kontakt med konsumentverket, igår fick jag en refurbished 60GB.
Tyvärr är jag inte nöjd, jag har lyckats få en av de ökända som låter som en höfläkt...
Så, jag som inte haft någon som helst koll på fläktar och deras problem, någon som kan peka mig var jag ska leta och vad jag ska göra? Tror knappast att jag kan byta den på garantin...
Eller så får jag helt enkelt sälja och köpa mig en slim... :/

Postad 23 October 2010 - 08:35

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Jag slapp ta kontakt med konsumentverket, igår fick jag en refurbished 60GB.
Tyvärr är jag inte nöjd, jag har lyckats få en av de ökända som låter som en höfläkt...
Så, jag som inte haft någon som helst koll på fläktar och deras problem, någon som kan peka mig var jag ska leta och vad jag ska göra? Tror knappast att jag kan byta den på garantin...
Eller så får jag helt enkelt sälja och köpa mig en slim... :/

Det gick riktigt snabbt för dig att få tillbaka en. Sälj och köp en ny.

Här är de senast sålda 60 gb med bc på Tradera. Pengarna lär ju räcka till en helt ny.

http://www.tradera.c...?...=1&sort=128

Postad 02 November 2010 - 20:58

F_Kafka
  • F_Kafka
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Läste lite i denna tråd och kännde att jag var tvungen att dela med mig utav detta-
(http://www.youtube.c...h?v=U70SgRDVcBo)
(http://www.youtube.c...feature=channel)
(http://www.youtube.c...eos=zUmooudp7so)

Hade min fösta "YLOD" i förrgår och visste inte vad jag skulle ta mig till, sökte lite och hittade
klippet som jag klistrade in här ovan. Trodde nästan att det var ett skämt då detta verkar funka
klockrent.

Gjorde precis som klippet visade i morse och den gamla skorven gick åter igång..Jippi!!

Tänkte att han skulle få bekänna färg så han har varit igång sen kl 11 tills nu ca21 och
den funkar faktiskt fortfarande. Fläkten har varit mycket lugnare också.

(http://www.youtube.c...h?v=LpvhhamGm5w)
Denna pastan fann jag på Kjell&Co så det var ju perfekt.

PS. Jag har en 23/3 2007 som jag hoppas kommer hänga med nu ett tag till......

Postad 26 December 2010 - 00:57

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Jaha, YLOD in da house...
På juldagen av alla dagar oxå, nu när man ska vara lite ledig...suck
Får väl vara glad att jag inte var mitt i några 40h-spel...

Köpte min i januari 08, så får lämna in den snarast för att haman på rätt sida om den magiska 3års linjen :)

Postad 26 December 2010 - 01:06

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Jaha, YLOD in da house...
På juldagen av alla dagar oxå, nu när man ska vara lite ledig...suck
Får väl vara glad att jag inte var mitt i några 40h-spel...

Köpte min i januari 08, så får lämna in den snarast för att haman på rätt sida om den magiska 3års linjen :)

och senaste backupen var när?

Postad 26 December 2010 - 01:09

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

och senaste backupen var när?

Vem är han backup? :)

Postad 26 December 2010 - 01:13

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0
tror jag ska göra en ny imorgon man vill ju inte att 400+ timmar av Gt5 ska försvinna

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.