Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 1943

447 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 July 2009 - 10:59

Simbo
  • Simbo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Här är en som är nästan lika skillad som mig :P Film

Jag tycker tyvärr att planen är för sega att flyga, höjd och stjärtrodret är ju ett skämt :)

Postad 20 July 2009 - 11:23

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Mickproblemet är tyvärr ganska stort/välkänt, och verkar mest drabba PS3:an, tyvärr. :/

Att däremot få någon form av info från utvecklarna själva ang. b la detta problem verkar även det tyvärr lika svårlöst. På vissa håll sägs det redan att de skulle ha "fixat det", (fast det har de ju uppenbarligen inte lyckats med isåfall, ifall de nu har försökt), och efter att ha spenderat en hel del tid på det officiella forumet och läst runt nu i förmiddags så blev jag inte klokare för det. En hel del klagar, men får inga officiella svar, utan nu verkar det mest som användarna själva har olika åsikter om orsaken. Inte heller någon sticky om problemet. Misstänker något cyniskt att det inte ser särskilt bra ut att prata om sina egna problem, men jag tycker tvärtom det skulle vara hedervärt om de faktiskt gjorde det, och försökte lugna ner folk med klara besked.

En hel del säger dessutom att även Bad Company drogs med en hel del problem till PS3:an, och nu även detta, så de har inga större förhoppningar alls om Bad Company 2. Jag som aldrig spelat BC kan ju inte jämföra, men ja, det låter inte lovande direkt.

Postad 20 July 2009 - 13:52

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1521 inlägg
  • 0
Hittade en dålig combo i spelet igår natt... singel skott bössa + morlock + motståndarlag = pang pang död... Var dock skoj, men synd att man inte kan hamna i samma lag när man väljer att man skall joina sina vänner.

Postad 20 July 2009 - 20:47

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Simbo gött när du kommer in och backar mig o Coverley :ph34r: Syn att vi inte hör dig i micen bara :/ jag och cover kör konferans genom datorn tills dom fixar mic problemen så vi hör iaf varandra hehe.

Jag tror lätt att de va våran squad som höll wake island under kontroll :rolleyes:

Redigerat av stabbe, 20 July 2009 - 20:47.

Postad 20 July 2009 - 22:51

Simbo
  • Simbo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Simbo gött när du kommer in och backar mig o Coverley :ph34r: Syn att vi inte hör dig i micen bara :/ jag och cover kör konferans genom datorn tills dom fixar mic problemen så vi hör iaf varandra hehe.

Jag tror lätt att de va våran squad som höll wake island under kontroll ;)

Haha..jag småskriker och skrattar i micken iaf, det finns ju en liten chans att ni hör :rolleyes: även fast jag inte hör er :rolleyes:

gg^^

Postad 20 July 2009 - 23:38

Droopfy
  • Droopfy
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
hur funkar det med squads? är det generellt dom som är i närheten av varandra eller bestämmer man själva vilka som ingår i vilken squad?

//mr enormus

Redigerat av Droopfy, 21 July 2009 - 09:28.

Postad 21 July 2009 - 10:20

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Får se om jag får det rätt nu men jag tror det är så här. Antingen skapar du en Squad genom att bjuda in folk innan du går in i en match (går att göra under pågående match också tror jag), eller så väljer du "Open squad" när du går med i en match och hamnar då tillsammans med 1-3 andra som valt samma alternativ. Eller så väljer du bara "Start" och hamnar inte i ngn squad överhuvud taget utan kör istället Rambo-style :)

Man stannar i samma squad åtminnstone tills rundan slutar.

Postad 21 July 2009 - 10:48

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Squadsystemet är det sämsta jag någonsin sett, finns det några vettiga anledningar till att inte kunna välja själv under spelets gång vilken squad man vill tillhöra?. Detta, tillsammans med den icke-existerande serverbrowsern är spelets absolut största nackdelar.

EDIT: Visst att det är ett "arkadspel", men det är ju inte direkt att komplicera saker och ting jättemycket att välja att gå med i Squad A istället för Squad B med hjälp av två knapptryckningar, eller kunna göra några enkla inställningsmöjligheter när man leter servrar, som i KZ2 åtminstone. (Med en "snabbknapp per defualt" kanske för de som tycker det blir för avancerat).

Redigerat av latsius, 21 July 2009 - 10:52.

Postad 21 July 2009 - 12:37

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
******** j*vla skitspel, (är vad jag tycker om spelet just nu, men naturligtvis inte när det fungerar och allt går på topp), nu får de fan se till att fixa felet som gör att spelet låser sig åtminstone.

Försökt spela nu någon timme eller två, men är ingen idé. Först spelade jag i en match med tony4456, det var kul, gick rätt bra, lagom folk. Då låser sig skiten, på väg mot vinst. Startar om konsolen. Försöker på nytt joina samma server, men "server unavailable bla blabla", OK, går in på annan server. Där laggar det. Byter server igen, hamnar mitt i matchen, förlorar. Banan startar om på nytt, nu går det bättre för laget, med halva spelad leder vi, och jag har som genom ett trollslag lyckats toppa poänglistan. Och där kommer det - spelet låser sig igen. Ridå...

Postad 21 July 2009 - 13:41

Seaweed
  • Seaweed
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hade stora problem med låsningar igår kväll när jag spelade, får hoppas att det går över tills ikväll.

Ni som lirar, adda gärna mig på PSN så kör vi lite squadplay: timangstrom

EDIT: föresten, är det bara jag som tycker spelet är för lätt? Inte för att på nåt sätt skryta, men jag kommer väldigt ofta på topp 3... Tycker gubbarna dör för lätt, handgranaten är oerhört giftig när man lärt sig kasta.

Redigerat av Seaweed, 21 July 2009 - 13:42.

Postad 21 July 2009 - 13:55

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Aha, det var därför du försvann plötsligt latsius. Synd för det fungerade kalas för mig, träffade allt med flygplanen och bomberna också till min förvånning. Ett skott en kill med singelbössan många gånger, inte ofta det händer :). Har sällan problem med lagg eller låsningar (ta i trä) i detta spel men det kan vara lite problem med träffar ibland. Har ändå inte lika stora problem som det var i BF:BC. Konstigt hur olika det kan vara.

Postad 21 July 2009 - 14:16

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Hade stora problem med låsningar igår kväll när jag spelade, får hoppas att det går över tills ikväll.

Ni som lirar, adda gärna mig på PSN så kör vi lite squadplay: timangstrom

EDIT: föresten, är det bara jag som tycker spelet är för lätt? Inte för att på nåt sätt skryta, men jag kommer väldigt ofta på topp 3... Tycker gubbarna dör för lätt, handgranaten är oerhört giftig när man lärt sig kasta.

Klart man ska skryta tycker ja :)! Tycker själv att de är rätt lätt att ta sig upp i topplistan.
Nu försöker ja bara bli världsbäst med flyget så ja kan flyga över berg sen snabbt ner o ta marktrupperna men de är sjukt svårt. Annars gick de väl rätt bra igår fick över 1000 poäng på en bana och över 600 på flygbanan. Ska nog in och spela ikväll en del om inte polaren kommer över för vi skulle ha ölprovning och spela resident evil5-mercenariermode hehe.

Postad 21 July 2009 - 14:24

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
1000 pinnar? Goddamn inte illa, tror jag bara haft runt 500 som max. Hur gör människan?? Brukar ifos enbart knata runt med geväret och ta flaggor.

Antar att svaret är "mad skillz" och inget annat... :)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 July 2009 - 14:25.

Postad 21 July 2009 - 16:22

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

1000 pinnar? Goddamn inte illa, tror jag bara haft runt 500 som max. Hur gör människan?? Brukar ifos enbart knata runt med geväret och ta flaggor.

Antar att svaret är "mad skillz" och inget annat... :)

Tycker faktiskt ja har en hel del tur men ibland vill man ju även tro att de är lite skills ;) . Tog nyss min första roadkill med flygplanet. Men mina 1000 poäng fick ja så här.
Gäller att vara snabb i början o ta ett flyplan på den är banan som ser ut som ett U sen försöker man mejja ner så många båtar som möjligt med förhoppningsvis minst 3 passagerare i. Sen försöker du ta flygplanen eller hoppar ur flyget på en spawn o ta flaggan sen tar du jeepen o tar nästan flagga.
Efter är det bara att kötta med riflemen och jeepen eller som ja brukar göra med en polare ta en pansarvagn så man får assistpoäng och driverpoints en hel del. Men kom ihåg den som kör pansarvagnen måste alltid köra lite sakta så inte han uppepå blir en enkel måltavla för snipern. När ni försöker ta en flagga brukar ja backa och köra fram backa ,kör fram. Allt för att inte polaren ska dö.

Det är väl lite så som ja håller på :) .

Men även om ja kör på projektorn är de ju 10 gånger lättare att skjuta en på andra sidan banan i huvudet. men ja köttar ju så mkt som möjligt.

Postad 21 July 2009 - 19:43

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Köpte spelet idag och har spelat en hel del, men en sak är ju sjukt störande. Varför är det samma map om och om igen? Finns ju ingen votegrej efter rundorna heller så man kan välja, blir tråkigt i längden att spela samma map i typ 10 rundor :/ finns det någon inställning som gör att man bara joinar servrar som byter map oftare?

Annars är spelet väldigt bra och helt klart värt 120kr.

Postad 21 July 2009 - 21:18

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
jepp spelet är klart värt 120 spänn,men det känns som att det saknas nåt,har man spelat alla kartor x-antal ggr så finner jag spelet "tråkigt" fast det är himla kul samtidigt :)

Postad 22 July 2009 - 00:52

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Aha, det var därför du försvann plötsligt latsius. Synd för det fungerade kalas för mig, träffade allt med flygplanen och bomberna också till min förvånning. Ett skott en kill med singelbössan många gånger, inte ofta det händer :). Har sällan problem med lagg eller låsningar (ta i trä) i detta spel men det kan vara lite problem med träffar ibland. Har ändå inte lika stora problem som det var i BF:BC. Konstigt hur olika det kan vara.

Ja, mkt synd på en bra omgång, och bra server :/ - Kul att det gick fortsatt bra för dig iaf.

Nu när jag dock fixat 100 matcher-trofén ikväll är allt sjäkvklart tipp-topp igen. :)

jepp spelet är klart värt 120 spänn,men det känns som att det saknas nåt,har man spelat alla kartor x-antal ggr så finner jag spelet "tråkigt" fast det är himla kul samtidigt ;)

Bra sammanfattning. Kommer fortsätta köra det relativt ofta ett tag till känner jag, men egentligen är jag rätt trött på kartorna nu. (Tjaa, först X antal timmar i orginalet, sedan endast tre kartor i nästan ett dygns speltid, inte undra på att man börjar tröttna). Coral Sea lär det inte bli mycket spelat på för egen del, så önskar verkligen de släppte någon/några kartor till från 42:an, hade gladeligen betalat rimliga pengar för ett bra map-pack.

Postad 22 July 2009 - 05:47

Seaweed
  • Seaweed
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Vilka är sugna på att lira ikväll? Kommer nog in runt 17.00 :)

Postad 22 July 2009 - 09:20

Unregisteredbbae5b34
  • Unregisteredbbae5b34
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hade stora problem med lagg igår. Sköt 7 skott mot motståndare utan att sänka honom medan han fick iväg ett skott och sänkte mig. Sen hade jag en kille som "flög" på hästsko-ön. Alltså inte med plan utan på frihand. Hur fan är det möjligt. Jag lyckades träffa honom 2ggr iallafall.

Är det någon som har några tips på hur man träffar med stridsvagn? Hur jag än skickar in en granat så träffar den inte något. Kvar i eldhavet framstår alltid motståndaren som jesus själv.

Postad 22 July 2009 - 09:33

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Pansar/stridsvagnar är grymt ineffektiva. Speciellt om du skjuter mot fotsoldater.Direktträff eller inget är det som gäller. Hur dumt som helst. Lika svårt kan det vara att sänka en pansarvagn med tex pansarskott. Man kan skjuta sig trött i fingret utan effekt. Bästa sättet att förstöra en sådan är att placera en sprängladdning (snipergubben), springa därifrån & trycka på R1.

Spelade en liten stund igår & hade allvarliga problem med att ha ihjäl folk via melee. Kunde stå å hugga en snubbe i ryggen flera gånger utan effekt, vilket såklart slutar med att de vänder sig om & skjuter en mellan ögonen.

Efter att ha bemästrat sniperklassen måste jag nu ge mig på trötta maskingeväret. Ser inte fram emot närstriderna :)

Postad 22 July 2009 - 09:58

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Visst, pansarskott mot fotsoldater är ju i stort sett meningslöst. Men det är ju därför du har kulsprutan, med den tycker jag det går skapligt enkelt att få några kills.

Roligaste var när jag satte mig i en pansarvag och väntade på fiender. Då kommer det ut en ur air strike-bunkern, han springer fram till pansarvagnen för att ta den. Jag låter honom står precis bredvid mig i några sekunder medan jag siktar in mig på huvudet (jag kan se framför mig hur han desperat hamrar på O) och sedan bränner jag av ett skott :) He never saw it coming

Postad 22 July 2009 - 11:18

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Haha, roligt Rangwald! :)

Bara att hålla med, pansarskotten är otroligt ineffektiva mot vanliga fotsoldater, garanterat större chans att få en kill med kulsprutan. Överhuvudtaget tycker jag alla former av sprängmedel fungerar rätt dåligt mot fotsoldater. Går ofta "utmärkt" att kasta in sina två vanliga granater i ett hus där man vet det finns någon, skjuta in några med M1:an med, kika på explosioner 10 sekunder, för att sedan ändå se en röd namn-tag inne i byggnaden...Visst, så här fungerar det naturligtvis inte alltid, men det kan lätt upplevas som så. Skulle gärna sett alla former av "sprängmedel" något effektivare, tror inte det skulle störa balansen särskilt mycket.

Postad 22 July 2009 - 14:05

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Halvt offtopic men fick för mig att kolla in leaderboards igår...
Gillar att det är en separat för ens friends :)

Men vad jag tänkte på, såg att det finns folk som ligger runt 5-6 dygns speltid! Helt sjukt vad det finns pressare.
Det är runt 13 dagar sedan släpp, 6 dygn 18 h som denna duden som verkar ligga relativt i topp vid ett snabbt span har:
http://www.battlefie...e/178063275/360

(6*24+18 ) / 13 = 12,46....

Inte för att det spelar mig nån roll, men det är ju för fan inte friskt att spela bf1943 12,5 timmar om dygnet i snitt :D Verkar vara ett vettigt liv... :P

Postad 22 July 2009 - 14:13

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
En annan har nu klockat in på 8 timmar och 27 minuter totalt. Mer än jag trodde. :)

Hela 33 matcher...

Postad 22 July 2009 - 14:32

Seaweed
  • Seaweed
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har blivit över 20h för mig :)

http://www.battlefie...e/181049389/ps3

Har väl dugliga stats iaf :P

Redigerat av Seaweed, 22 July 2009 - 14:33.

Postad 22 July 2009 - 14:39

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
De där siffrorna är totalt missvisande för min del i alla fall. Spelet har stått på mer än jag spelat det. Så det är väl tur att man ger fan i allt vad statistik heter.

The lagg is back. Får hoppa runt & hoppas hamna på en stabil server.

Postad 23 July 2009 - 09:22

Unregisteredbbae5b34
  • Unregisteredbbae5b34
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Nu börjar jag få kläm på stridsvagnen. Gick betydligt bättre igår med runt 15-20 kills per rond. Då får man börja bättra på dom pissiga statsen nu :)
tog mig 19h 39min innan det börjar lira med vagnen. Då är det snart dags att lära sig bemästra flyget också.
Som någon sa innan så börjar man tröttna på dessa 3 banor men ändå inte. Svårt att slita sig.

Postad 23 July 2009 - 11:33

wigtor
  • wigtor
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Ni får gärna adda mig så man får några att lira med :)
PSN: Wigtor

Postad 23 July 2009 - 22:18

Droopfy
  • Droopfy
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Idag tyckte jag mig ha ett grymt flyt.

körde en runda där jag skrapade ihop 17 kills och dog inte en enda gång!!!! och då röjde jag runt på hela banan och varvade med airstrike, jeep, stridsvagn och vanligt vettvilligt skjutande med bössan.

grymt nöjd då jag aldrig tyckt om att spela FPS med handkontroll och gnällt över att jag inte heller vill lära mig.

helt plötsligt så har jag ändå lärt mig det. så mycket för dom principerna.

jäkla kul är det iallfall. trist att man drar iväg på semester en vecka nu bara =(

//Droopfy

Postad 24 July 2009 - 12:26

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Riktigt kul igårkväll, Voldoo och SonTrax ;) Oväntat att vi blev bästa squad när vi kom 1-3 på den individuella listan ;)
Någon som testat med headset på sistone? Har synkat mitt med PS3an nu så skulle vara kul att testa.

Postad 24 July 2009 - 12:32

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Hehe, ja det var kul igår. Det är väldigt stor skillnad att spela tillsammans med folk än köra solo på någon random server nu när man spelat ett tag. Man börjar lessna lite på banorna....

Hur funkar det med headset till PS3, måste det vara blåtand eller funkar det med USB?

Postad 24 July 2009 - 12:34

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Riktigt kul igårkväll, Voldoo och SonTrax ;) Oväntat att vi blev bästa squad när vi kom 1-3 på den individuella listan ;)
Någon som testat med headset på sistone? Har synkat mitt med PS3an nu så skulle vara kul att testa.

Mmm kul var det fast de gick ju inte speciellt bra på nån bana vill ja minnas men men :D.

Jag och mina polare lirade idag en hel squad och körde med mickar men de verkar inte vilja funka helt bra med mickarna tyvärr. Men kan väl kanske lira lite ikväll så får vi tjöta lite i mickarna också. Idag är de ju löning så de kanske blir en hel del ölprat från min sida men de kanske kvittar för dej haha...

Postad 24 July 2009 - 14:10

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Kommer inte va online ngt ikväll (möjligtvis i natt), hade dock vart roligt att höra lite ölprat ;)

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 24 July 2009 - 14:10.

Postad 24 July 2009 - 20:17

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Varför i hela hel**te försvinner sprängmedel när man slänger på dem på olika fordon, tex tanks!?!??!
Slänger på 1 eller 2 st, backar en liten bit & trycker på R1 - inte ett skit händer. Detta händer alltför ofta. Sån skit får mig att stänga av spelet.

Postad 25 July 2009 - 17:50

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Varför i hela hel**te försvinner sprängmedel när man slänger på dem på olika fordon, tex tanks!?!??!
Slänger på 1 eller 2 st, backar en liten bit & trycker på R1 - inte ett skit händer. Detta händer alltför ofta. Sån skit får mig att stänga av spelet.

irriterar mig också,visst har deta fenomen dyckt upp nu på senare tid...vet inte her många ggr man har tryckt på R1 bara för att bli överkörd/skuten av tanksen..mäkta jobbigt :)

Redigerat av Fahla, 25 July 2009 - 17:51.

Postad 26 July 2009 - 22:56

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
En annan sak som jag irriterar mig på är följande.

När jag har skjutit ett pansarskott laddar spelaren om automatiskt. Det tar ju en liten stund, vilket gör att man inte kan skjuta pansarskott på ett tag. Men om man snabbt byter till automatkarbinen efter att ha skjutit och sedan tillbaka till pansarskottet ser det ut som att omladdningen är klar och det går att skjuta igen direkt, men icke. Man får vänta den tiden det skulle tagit att ladda om, men man får inte se när han laddar om.

Postad 27 July 2009 - 10:30

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Testade 1943 på 360 igår (laddade hem 30 min demot). Precis som jag misstänkte, en massa småungar som sitter och sjunger/skriker... Hoppar med som "gunner" ett par gånger med en stridsvagn. Tror ni dom kör dit man ska? Ingen risk, de kraschar runt i hus etc. långt från fiendeflaggorna och fattar ingenting. Man kan väl vara glad för att det inte är friendly fire på då hade man nog blivit skjuten ett par gånger.

Disclaimer: Kanske spelar de som testar demot på egen server och att det så fall skulle kunna förklara beteendet. Jag har dock sett samma stuk massor med gånger på fullpris/köp-titlar.

Ibland är det skönt med PS3.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 27 July 2009 - 10:31.

Postad 27 July 2009 - 10:36

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

En annan sak som jag irriterar mig på är följande.

När jag har skjutit ett pansarskott laddar spelaren om automatiskt. Det tar ju en liten stund, vilket gör att man inte kan skjuta pansarskott på ett tag. Men om man snabbt byter till automatkarbinen efter att ha skjutit och sedan tillbaka till pansarskottet ser det ut som att omladdningen är klar och det går att skjuta igen direkt, men icke. Man får vänta den tiden det skulle tagit att ladda om, men man får inte se när han laddar om.

Spelet innehåller en hel del buggar, en vanlig är när man kastar iväg två granater i följd. Animationen syns bara en av gångerna.

Stör mig mest på ljudet, riktigt kasst.

Postad 27 July 2009 - 10:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Spelet innehåller en hel del buggar, en vanlig är när man kastar iväg två granater i följd. Animationen syns bara en av gångerna.

Stör mig mest på ljudet, riktigt kasst.

Jag håller med men vi ska kanske tänka på att spelet endast kostar 120:- också. Finns ju spel med betydligt värre buggar/sämre kvalitet som kostar 649:-.

Postad 27 July 2009 - 10:48

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Ja tydligen använde de fel sniperbössa för jappsarna på grund av stram budget. ;)

Postad 27 July 2009 - 16:08

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Varför ska man ta en massa fel med en klackspark bara för att spelet är billigare än andra?
Det vore som att acceptera en halvrå hamburgare på MCDonalds, för att de är billigare än en fin restaurang.
Spelet känns som om det befinner sig i beta-stadiet, där det är mer naturligt med glitchar av alla de slag.

Jag kan ärligt säga att jag ALDRIG upplevt som mkt tekniska problem med ett spel så som med BF 1943.
Inte verkar Dice bry sig speciellt mkt de heller med tanke på att inget hänt sedan spelet släpptes.
Hur kul BF än är när det väl funkar så kommer jag definitivt inte att köpa nått kommande spel från Dice.
Man ska vara rädd om sina kunder :)

Var inne på deras UK-forum igår & stället svämmar över med trådar om saker som inte funkar. Och missnöjet med hur Dice (inte) behandlar problemen är ganska utbrett. Skulle vara intressant å se hur många som lirar nu jämfört med när spelet var nytt. Tycker mig se att antalet härifrån oxå minskat.

Jag "gnäller" bara för att jag verkligen vill att spelet ska fungera. Det retar mig kort sagt ;)

Postad 27 July 2009 - 21:50

Unregisteredf68fa4d1
  • Unregisteredf68fa4d1
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Testade 1943 på 360 igår (laddade hem 30 min demot). Precis som jag misstänkte, en massa småungar som sitter och sjunger/skriker... Hoppar med som "gunner" ett par gånger med en stridsvagn. Tror ni dom kör dit man ska? Ingen risk, de kraschar runt i hus etc. långt från fiendeflaggorna och fattar ingenting. Man kan väl vara glad för att det inte är friendly fire på då hade man nog blivit skjuten ett par gånger.

Disclaimer: Kanske spelar de som testar demot på egen server och att det så fall skulle kunna förklara beteendet. Jag har dock sett samma stuk massor med gånger på fullpris/köp-titlar.

Ibland är det skönt med PS3.

Det är faktiskt ganska roande att ta med en full båt och köra åt fanders, antingen får de simma nån mil el så blir det -10 points.. :)

Postad 27 July 2009 - 21:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Jag kan ärligt säga att jag ALDRIG upplevt som mkt tekniska problem med ett spel så som med BF 1943.
Inte verkar Dice bry sig speciellt mkt de heller med tanke på att inget hänt sedan spelet släpptes.
Hur kul BF än är när det väl funkar så kommer jag definitivt inte att köpa nått kommande spel från Dice.
Man ska vara rädd om sina kunder :)

Att spel har buggar vid realease är väl knappast något nytt fenomen vid detta laget?

Sen tycks alldeles för många resonera som du att ingen hos företaget bryr sig osv, bla bla.

Sett det gnället tillräckligt många ggr förut både till konsol och pc spel. Folk gnäller sig gula och blåa och slår på stora trumman att "Dice" elll nån annan skiter i sina kunder etc....gammalt.

Att du sen säger att du aldrig kommer att köpa ett annat Dice spel baserat på ett ett enda minispel som BF1942 är väl knappast deras eller nån annans förlust, mest din egen.

Postad 27 July 2009 - 22:09

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Det är faktiskt ganska roande att ta med en full båt och köra åt fanders, antingen får de simma nån mil el så blir det -10 points.. :D

haha är det dig jag lyckas hamna med varje ###### gång jag spelar!? :)

Måste väl erkänna att jag gör samma sak när någon skjuter sönder flygplanet bara för att de inte får det... vengeance!!

Postad 27 July 2009 - 22:18

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0

Att spel har buggar vid realease är väl knappast något nytt fenomen vid detta laget?

Sen tycks alldeles för många resonera som du att ingen hos företaget bryr sig osv, bla bla.

Sett det gnället tillräckligt många ggr förut både till konsol och pc spel. Folk gnäller sig gula och blåa och slår på stora trumman att "Dice" elll nån annan skiter i sina kunder etc....gammalt.

Att du sen säger att du aldrig kommer att köpa ett annat Dice spel baserat på ett ett enda minispel som BF1942 är väl knappast deras eller nån annans förlust, mest din egen

Visst kan spel ha buggar, men dessa brukar oxå fixas :) Snacket om att företaget inte bryr sig är ganska självklart eftersom det är TYST från Dice.

Vem vänder du dig till när tex ett spel inte funkar? Antar att det är upphovsmakaren. Annars kan man undra.

Nope, inga mer spel från Dice. Och jag kan lugnt säga jag klarar mig ändå. Trust me. Kan ju påminna om att även BF Bad Company led av buggar som fortfarande inte är fixade.

Men skit samma. Have fun!

Postad 27 July 2009 - 22:27

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Visst kan spel ha buggar, men dessa brukar oxå fixas :D Snacket om att företaget inte bryr sig är ganska självklart eftersom det är TYST från Dice.

Vem vänder du dig till när tex ett spel inte funkar? Antar att det är upphovsmakaren. Annars kan man undra.

Nope, inga mer spel från Dice. Och jag kan lugnt säga jag klarar mig ändå. Trust me. Kan ju påminna om att även BF Bad Company led av buggar som fortfarande inte är fixade.

Men skit samma. Have fun!

Well skillnaden mellan dig och mig är nog att jag är en gammal och inbiten pc spelare. Vi är vana vid buggar och saker som spelföretagen "skiter" i, eller snarare inte är snabba nog att fixa för att vi högljudda gamers ska bli nöjda. Dvs jag är nog rätt luttrad över hur det oftast funkar i den branschen. Visst är det jobbigt eller frustrerande att vissa saker inte fixas osv. men det jag vill åt är mer hur "otåliga" en fanbase oftast är att händer inget x-dagar efter att nåt börjat skrikas åt är det lika med att "Företag X" skiter i oss, död åt dom!

Jag vänder mig inte till någon mer än att plöja nätet för att se om nån mer har det ev problem jag har upplevt och hoppas sen att leverantören fixar det. Gör dom inte det inom rimlig tid tycker jag det mest är trist. Men jag basunerar inte ut att jag tycker dom är roten till allt ont och vägrar av princip att köpa nåt mer från dom så länge jag lever osv.

Glöm inte att BF1943 inte är ett "fullgame" och allt vad det innebär med investering, bemanning, satsning osv.

Det gäller att vara realist vad gäller spelföretag även om det smärtar ibland. Det där med att det är "TYST" från ett företag behöver inte alls betyda att det inte händer nåt, snarare tvärtom ibland. Det betyder i vissa lägen att det istället för att besvarar miljoner gnälliga inlägg på lika många forum så lägger man all tid för att faktiskt åtgräda felen. Kanske inte just i detta fall men i många andra.

Kanske borde tillägga att vi gamers i många fall säkert är världens mest gnälliga och mest otåliga kunder också...:lol:

Eller så är skillnaden mellan oss att du är en "bortskämd" konsollspelare som inte är van med buggar eller fel som vi pc-spelare är ;)

ps. sitter just nu och väntar på den mer utvecklade pc-versionen av Bf1943! :)

Redigerat av masse70, 27 July 2009 - 22:33.

Postad 27 July 2009 - 23:25

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0

Eller så är skillnaden mellan oss att du är en "bortskämd" konsollspelare som inte är van med buggar eller fel som vi pc-spelare är

Känns som om jag vinner i långa loppet då :D :)

Jag är en gammal PC-spelare i grund o botten så jag vet vad ni går igenom :lol:

Vi får väl se om det kommer nån patch framöver.

Redigerat av Unregisteredee312c77, 27 July 2009 - 23:26.

Postad 28 July 2009 - 07:36

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Jag tappar kontakten med servrarna varannan match.
Exakt varannan match hela tiden.
Är det så illa för er andra också eller har jag problem med min uppkoppling?

Postad 28 July 2009 - 08:36

Unregisteredf68fa4d1
  • Unregisteredf68fa4d1
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Väldigt sällan det händer för mig, kan säkert bero på vilka tider man spelar på angående belastning.

Postad 28 July 2009 - 08:44

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Jag får väl testa trådat och se om det blir bättre.
Men jag blir inte utloggad från PSN, så det borde ju inte vara min uppkoppling då tycker jag.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.