Emotiva Audio
3343 svar till detta ämne
Postad 19 februari 2010 - 10:02
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Skickade mail till Emotiva i måndags, då till customer support och sales. Ingen har svarat ännu. Verkar ju vara väldigt intressanta dessa emotiva prylar. Jag har skickat en förfrågan på totalpris för.. XPA-5 http://emotiva.com/xpa5.shtm UMC-1 http://emotiva.com/umc1.shtmVad behöver jag beställa för kablar mellan dessa då jag aldrig haft separat processor samt steg? Är detta det bästa alternativet då jag vill ha grymt ljud vid 2.0 samt 5.0 ? XPA-3, XPA-2 samt UMC-1 blir ju så fruktansvärt dyrt. Vad finns det för likvärdiga paket på begagnatmarknaden i sverige och skulle man spara några riksdaler? Tacksam för alla input jag kan få! Mvh Johan
Redigerat av Audiovector, 19 februari 2010 - 11:22.
Annonsering förbjuden i forumet
Postad 19 februari 2010 - 12:43
lifeiseasy
-
lifeiseasy
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Skickade mail till Emotiva i måndags, då till customer support och sales. Ingen har svarat ännu. Verkar ju vara väldigt intressanta dessa emotiva prylar. Jag har skickat en förfrågan på totalpris för..
XPA-5 http://emotiva.com/xpa5.shtm
UMC-1 http://emotiva.com/umc1.shtm
Vad behöver jag beställa för kablar mellan dessa då jag aldrig haft separat processor samt steg?
Är detta det bästa alternativet då jag vill ha grymt ljud vid 2.0 samt 5.0 ?
XPA-3, XPA-2 samt UMC-1 blir ju så fruktansvärt dyrt.
Vad finns det för likvärdiga paket på begagnatmarknaden i sverige och skulle man spara några riksdaler?
Tacksam för alla input jag kan få!
Mvh Johan
Skall du beställa kablar mellan prylarna skall du ha om du beställer från Emotiva 5st X-Series RCA Cable ser dock att de är CURRENTLY OUT OF STOCK ON XRCA CABLES. SHIPPING IN MARCH 2010. Du behöver även en subkabel längre om subben står en bit ifrån. Ser även att UMC-1 har balanserat ut för en sub, men subbar med XLR in är väl inte de mest vanliga eller? Ett XPA-5 kommmer att kosta dig med dagens dollar kurs 7,30 +frakt+moms+tull m.m. ca 9400:- sek. Tänk på att du alltid betalar moms och tull på både priset och frakten..surt men så är det  Det finns alltid massor på beg marknaden, låter det vara osagt vad som kan köpas istället. Är mycket fråga om vad du är ute efter separata delar, receiver m.m samt vad som finns tillgängligt just nu.
Redigerat av lifeiseasy, 19 februari 2010 - 13:06.
Postad 19 februari 2010 - 12:50
GhostX
-
GhostX
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
RCA kablar behöver du mellan försteget och slutsteget.
Postad 19 februari 2010 - 12:51
jonas_79
-
jonas_79
-
Beroende
-
-
1 085 inlägg
UMC-1 Processorn får man också räkna på slutet av mars och kanske april också innan dom har hunnit med alla förbeställda på orderlistan......har haft några buggar på denna som dom nu fixat och tills dessa har dom hunnit testa den ordentligt så de är juh lugnt.
Postad 19 februari 2010 - 12:52
GhostX
-
GhostX
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
UMC-1 kommer inte att vara tillgänglig för personer utanför listan innan april.
Postad 19 februari 2010 - 12:55
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Någon som upmärksamat LED problemet som beskrivs på Emotiva forumet?
Edit: Fick PayPal invoice nu, men kan inte betala för limiten är för låg. 
Du kan registrera ditt bankkort på paypal istället för att överföra pengar dit Då kan du betala på studs om du har pengar på banken  LED kan man stänga av. Det finns två kontakter för det på baksidan .. så slipper man blinkandet  Är detta det bästa alternativet då jag vill ha grymt ljud vid 2.0 samt 5.0 ?
XPA-3, XPA-2 samt UMC-1 blir ju så fruktansvärt dyrt.
Vad finns det för likvärdiga paket på begagnatmarknaden i sverige och skulle man spara några riksdaler?
Johan UMC-1 får du tidigast i April då det är kö på den Hos Emotiva beställer man för att det är otroligt billigt för oss svenskar just nu och man får mycket för pengarna. Tycker du att det är dyrt, så har du överdimensionerat och skall kanske gå på UPA serien istället (UPA-5 eller UPA-7) Annars så tycker jag att du skall ta dig en tur på forumet och titta på lite billigare alternativ Inte för att du kommer hitta några slutsteg och processorer enligt din förfrågan under 50.000 kr men för att se om inte en vanlig flerkanalare hade varit mer ekonomiskt, om du nu tycker att det är dyrt. I övrigt så tycker jag inte att vi skall dra igång någon diskussion om alternativ i denna tråden, då det är en Emotiva tråd .. Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 19 februari 2010 - 13:04.
Postad 19 februari 2010 - 12:58
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Är det allt i kabelväg alltså..OK!
Vad kan paket med UMC-1 + XPA 5 och kablar kosta med frakt då?
20000:- eller blir det billigare?
Är detta en Bra processor eller ska man kolla på annat alternativ?
Kan Emotiva ge exakt pris inkl tull, moms...?
Jag har i dagsläget XTZ:s stativare, kan denna elektronik vara overkill?
/Johan
Postad 19 februari 2010 - 12:59
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Snälla du .. läs i tråden .. vi har dessutom skrivit vad det kostar ... flera gånger  Tex här https://www.minhembi...s...t&p=2779738Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 19 februari 2010 - 13:07.
Postad 19 februari 2010 - 13:04
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Som sagt är jag relativt nöjd med min gamla Primare SPA20 men jag tycker att min tidigare 2kanals Zell förstärkare spelade med helt annan glädje. Denna är också kina tillverkad. Ska till Kina i april och är i valet och kvalet om jag ska plocka med mig nåt därifrån  Bör ju lägga en order på Emotiva rätt snart om det är så lång väntan. Skall dock lyckas komma i kontakt med dom först, vilket inte verkar speciellt lätt... Måste man betala allt och sen vänta till i April på leverans? Får även ursäkta Maveric om jag har smutsat ner tråden. Skrev rakt upp och ner från mina tankar och funderingar. Ska bättra mig. Mvh Johan
Redigerat av johane77, 19 februari 2010 - 13:09.
Postad 19 februari 2010 - 13:17
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Som sagt jag har fått kontakt varje gång jag mailat och för att testa så skrev jag ett mail häromdagen och fick svar efter en timme. Ring dit om du/ni inte får svar .. kostar inte så många kronor Vad gäller UMC-1 så måste du sätta upp dig på en lista först ... innan du ens kan lägga order på den. ( vilken jag inte hittar på deras hemsida igen .. skrev själv in mig där för 3 veckor sedan ) Fick detta svaret direkt efter att jag satt upp mig på listanThis message confirms that you have been added to the UMC-1 Preorder List.
No further action is necessary on your part. You will be contacted in the next few months, when your UMC-1 is ready to ship. There is no financial obligation until that time, nor is any financial information requested until the actual order is placed.
Thank You, Emotiva Management.
Man betalar bara för det som de KAN skicka och det är ju inte mycket lönt att ta hem slutstegen innan du har en processor. Vad du skall välja beror på vilka högtalare du har osv .. överdimensionera inte slutstegen För att man skall ha någon som helst nytta av tex XPA-2 och XPA-3 så bör man ha ganska stora och krävande högtalare. UPA serien räcker gott och väl för alla normala surrar och bakhögtalare samt de fllesta frontar ...i budget och övre budgetklassenSom jag skrivit tidigare så använder jag nog inte många procent av mitt XPA-2 då det bär på så fruktansvärt mycket power att det blir över till att driva kyl och frys också  Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 19 februari 2010 - 13:32.
Postad 19 februari 2010 - 15:05
lifeiseasy
-
lifeiseasy
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
UPA serien räcker gott och väl för alla normala surrar och bakhögtalare samt de fllesta frontar ...i budget och övre budgetklassen Som jag skrivit tidigare så använder jag nog inte många procent av mitt XPA-2 då det bär på så fruktansvärt mycket power att det blir över till att driva kyl och frys också 
Maveric
Sant, tror inte man skall "dissa" UPA serien. Jag köpte som jag sagt innan i tråden ett UPA-5 för fyra "surr" kanaler. Vilket antagligen är den största overkill jag gjort i mitt hifiliv  Om jag har tid och ork att koppla om allt  skall jag försöka köra mitt system på bara UPA-5:an istället för XPA-5:an för en test. Jag skulle tro att UPA-5:an kör så det ryker och blir över även där. Är man lite inne på att spara några kronor och snika lite, ca 2200:- sek mot ett Xpa-5 till Sverige totalt, tror jag att man skulle bli mycket nöjd även med UPA-serien tvärsöver.
Redigerat av lifeiseasy, 19 februari 2010 - 15:06.
Postad 19 februari 2010 - 16:00
GhostX
-
GhostX
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
UMC listan är stängt och den kommer inte att öppnas igen.
Först när alla förbokningar är gjorda kommer Emotiva att börja sälja den som vanligt.
Kraften i UPA serien motsvarar eller krossar ju de flesta flerkanalsförstärkare i mellan -> klassen så att säga att den bara duger för bakhögtalare stämmer inte.
Postad 19 februari 2010 - 17:42
jimmy ax1
-
jimmy ax1
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Nu har jag fått en PayPal invoice från Sarah Terry
Betalade nyss mitt UPA-7 så nu blir det till vänta
Postad 19 februari 2010 - 19:17
Meller
-
Meller
-
Lärjunge
-
-
417 inlägg
Hur gjorde ni killar med PayPal går ju inte att betala mer än 9050kr per gång. Har en räkning på 1700dollar från Emotiva som jag vill betala men den säger limit to low hela tiden?
Postad 19 februari 2010 - 19:35
jonas_79
-
jonas_79
-
Beroende
-
-
1 085 inlägg
registrera ditt kreditkort och konto till paypal så drar dom pengarna direkt från kontot när du betalar med paypal och behöver inte ha pengar på paypal kontot......då är de bara pengarna på kontot som sätter begränsningarna.
fungerat bra för min del när ja användt paypal och väldigt smidigt.
Postad 19 februari 2010 - 19:39
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Hur gjorde ni killar med PayPal går ju inte att betala mer än 9050kr per gång. Har en räkning på 1700dollar från Emotiva som jag vill betala men den säger limit to low hela tiden?
Jag har också svarat dig på detta en gång tidigare idag Använder du kredit/bankkort ? ( reggat hos paypal och confirmed ) För då skall det fungera Annars använd denna länken till Hjälp där finns också en sökruta som jag använde med ordet "limit" för att komma till dessa svaren https://www.paypal.c...chButton=SearchMaveric
Redigerat av Unregistered1103, 19 februari 2010 - 19:41.
Postad 19 februari 2010 - 19:52
Meller
-
Meller
-
Lärjunge
-
-
417 inlägg
Sorry missade det, ligger och feber yrar. Ja okej bara att vänta på koden då.
Tillbaks till OT, är lite sugen på ERD-1 men vad tror ni blir det stor ljudbilds skillnad mot mina Elacingar som jag har?.
Redigerat av Meller, 19 februari 2010 - 19:56.
Postad 19 februari 2010 - 20:04
jimmy ax1
-
jimmy ax1
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Nu fick jag mail från Fedex ungefärlig leverans 26/2
Postad 19 februari 2010 - 21:11
Unregistered1551
-
Unregistered1551
-
Rookie
-
7 inlägg
Och min XPA-2 skall komma på onsdag!
Sändningsdatum
Försändelsedatum Feb 17, 2010
Beräknad leverans Feb 24, 2010 via 6:00 PM
Destination
LIDING SE
/ Mikael
Postad 19 februari 2010 - 23:12
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Nu har jag fått svar... Ingen idè att lägga order då UMC-1 pre-order list är stängd fram till april-maj. Jävligt irriterande då jag skulle kunna lägga order samt betala redan nu. Tycker det är lite dåligt.. Bara att vänta...
Postad 19 februari 2010 - 23:41
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Tycker det är lite dåligt.. Bara att vänta...
Det dåliga är att de sålt många fler än vad de hinner tillverka och att det varit kö på denna i mer än ett år  Det är en unikt billig processor som gör sitt jobb, men inte mer och därför är det så klart många som vill ha den till sina redan köpta emotiva steg. En processor som alla har råd med .. Maveric
Postad 19 februari 2010 - 23:51
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Blir det mycket dyrare att beställa slutsteget separat? Enligt Emotiva skulle det bli dyrare . Vad tror ni? Kanske kan köra med min Primare Spa20 tillsammans med steget tills Umc-1 går att beställa
Redigerat av johane77, 19 februari 2010 - 23:54.
Postad 20 februari 2010 - 12:06
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Blir det mycket dyrare att beställa slutsteget separat? Enligt Emotiva skulle det bli dyrare . Vad tror ni? Kanske kan köra med min Primare Spa20 tillsammans med steget tills Umc-1 går att beställa 
När jag frågade Cathy om jag skulle spara något på att beställa 2 slutsteg (xpa-2 & xpa-5) samtidigt sa hon att jag inte spar något på att beställa båda samtidigt, frakten skulle bli den dubbla om jag beställde 2 slutsteg. Men när jag beställde mitt andra slutsteg (som väger några kilo mer än det första + en extra låda med kablar) så fick jag billigare frakt av någon anledning, det skiljde $19. Så min gissning utifrån min erfarenhet så tjänar du inget på att beställa allt samtidigt om det är tyngre saker som inte sampackas i samma låda.
Postad 20 februari 2010 - 19:22
jimmy ax1
-
jimmy ax1
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Nu är slutsteget i INDIANAPOLIS så det rör ju på sig.
Den här väntan är nästan värre än när vi skulle ha vårat första barn.
Postad 20 februari 2010 - 19:24
Meller
-
Meller
-
Lärjunge
-
-
417 inlägg
Postad 20 februari 2010 - 19:28
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Nu är slutsteget i INDIANAPOLIS så det rör ju på sig. Den här väntan är nästan värre än när vi skulle ha vårat första barn.
Kan ju säga att det inte känns bättre när det är nere i Paris och vänder. För va FxN gör det där nere!!
Postad 21 februari 2010 - 02:48
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Tänk på en sak medan ni väntar
Om ni inte lyckats få med ert mobilnummer eller att ni av annan anledning inte får ett sms när det nått
Arlanda senast, så ring själva till FedEx.
Betala moms och tull med ert kreditkort över telefon.
Om ni inte gör det, så får ni först vänta på ett brev via posten och sedan betala via bank.
Det kan fördröja leveransen med 2-4 dagar (minst)
Maveric
Postad 21 februari 2010 - 19:15
7.1
-
7.1
-
Användare
-
-
112 inlägg
När var det den nya XPR7 skulle finnas tillgänglig .... uppgraderingsjävulen gör sig påminnd
Postad 21 februari 2010 - 19:35
jonas_79
-
jonas_79
-
Beroende
-
-
1 085 inlägg
Slutet på mars eller nån gång i april skulle XPR-7 släppas har ja för mig......skulle kunna vara intresserad av ditt steg om du ska byta ut de mot XPR-7 .
Postad 21 februari 2010 - 21:13
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Det är som att äga en ferrari för att köra ungarna till dagis.
För att man skall få ut något av det steget, så bör man ha 7 lika stora högtalare ( STORA )
Men ... varför inte köra ungarna till dagis i en Ferrari
Maveric
Postad 22 februari 2010 - 02:21
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
På vilket sätt skiljer sig ljudet mellan Cambridge 840W och Emotiva XPA-2 MaVeRiC?
Hur mkt. får man ge för en XPA-2 inkl frakt, tull och moms?
Vad finns för det för likvärdiga steg på marknaden idag anser ni? Vincent SP-331mk kanske?
Postad 22 februari 2010 - 02:57
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Den kostar mindre än 9000 hem till dörren ( HELT FANTASTISKT PRIS )
Finns inget steg under 25000 som slår XPA-2 på fingrarna
Har inte haft något dyrare hemma sista 1.5 året, så det är möjligt
att det tom är bättre än så ...
Det är min subjektiva uppfattning ...
Så detta steg stannar här och kommer att kompletteras med emotiva och inget annat
Maveric
Ps. jag har fått lev besked på processorn ...
Redigerat av Unregistered1103, 22 februari 2010 - 11:52.
Postad 22 februari 2010 - 11:04
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Funderar bara på om det inte är overkill med XPA-2 till mina Heco Celan 700. Det känns som att Onkyo 876 är fullt tillräcklig till dem.
Samtidigt vet jag att dessa förmodligen byts ut mot XTZ Divine 100.49 om två-tre år...
Postad 22 februari 2010 - 11:21
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Det äv väl minst 3 veckor sedan du köpte något nytt .. så det är väl dax nu
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 22 februari 2010 - 11:50.
Postad 22 februari 2010 - 12:08
Unregistered46986fd8
-
Unregistered46986fd8
-
Användare
-
-
196 inlägg
Funderar bara på om det inte är overkill med XPA-2 till mina Heco Celan 700. Det känns som att Onkyo 876 är fullt tillräcklig till dem.
Samtidigt vet jag att dessa förmodligen byts ut mot XTZ Divine 100.49 om två-tre år... 
Jag driver mina högtalare med en gammal Denon reciever på 40W. Det låter inte jättebra, men de sjunger på ganska hyfsat de låtarna jag kan kräma på utan att den blir överhettad Tror också mina 200W Monoblock blir lagom overkill. Men finns inget värre än att sitta och justera volymknappen i filmer när det smäller till som ********, och sen ibland hör man knappt vad som sägs. Sen är man ganska garderad för vad som komma skall i högtalarväg i framtiden, det kostar bara i runda slängar 10 000 för ett steg. Och om det är så bra så Maveric menar haha, så är det lika bra. I min mening.
Postad 22 februari 2010 - 12:24
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Man kan tycka att jag är överdrivet positiv vad gäller emotiva, men jag kan inte vara något annat. De sista 5 åren, har jag som enda hobby testat och testat allt jag kunnat testa och dessutom låna hem. Jag har alltid suttit och suktat efter de fina dyra grejorna (precis som så många andra) och därför inte kunnat låta bli att testa dessa också. Men när jag skulle göra min nyinvestering precis innan Jul var jag runt och testade bla högtalare. Jag hade en budget på 3 gånger vad jag till slut betalade. Det gäller att hitta det som passar en och bara betala för Ljudet. Inte märket och inte design. Trots detta fick jag både ljud, design och sedan betalade jag ett par tusen för Pianolack. Jag hittade i mina öron den bästa blu ray och CD spelaren som finns att uppbringa för 14000 kr. En Oppo -83 Nuforce Edition. Tänk vad denna spelare skulle kostat om det stod Denon eller Marantz på den ... Det samma gäller Emotiva. De leverera ett innehåll som skulle kostat 3 ggr mer om det stått Marantz på lådan och ännu mer om det varit ett riktigt "HIGH END" märke. Som ni vet så brukar de flesta ha en skala upp till 10 vad gäller "value for the money" 10 räcker inte för Emotiva .. på långa vägar .. Det är ur den synvinkeln man skall läsa mina positiva inlägg om Emotiva Edit: Det skulle då heta för XPA-2- Ljud 10
- Design 8 +
- Byggkvalitè 9 +
- Value for the money 10 ++
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 22 februari 2010 - 12:34.
Postad 22 februari 2010 - 13:05
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Det äv väl minst 3 veckor sedan du köpte något nytt .. så det är väl dax nu 
Maveric
Ja det börjar rycka i uppgraderingstarmen när man ser XPA-2... Såg förresten att dina RX8 är precis lika lättdrivna som mina Celan 700, Maverick. Är det måhända finessen i steget som skapar välljudet, kraften lär du inte ha nytta av precis?
Redigerat av Audiovector, 22 februari 2010 - 14:20.
Postad 22 februari 2010 - 15:32
Triggerhappy
-
Triggerhappy
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
DEN HÄR JÄKLA TRÅDEN KOMMER ALLVARLIGT BELASTA MITT LEK-KONTO, för jag kommer köpa stegh-lveten som jag aldrig drömt om att lägga pengar på överhuvudtaget. FÄEN! Men det kommer säkert låta bra!
Postad 22 februari 2010 - 16:24
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
DEN HÄR JÄKLA TRÅDEN KOMMER ALLVARLIGT BELASTA MITT LEK-KONTO, för jag kommer köpa stegh-lveten som jag aldrig drömt om att lägga pengar på överhuvudtaget. FÄEN!
Men det kommer säkert låta bra!
Hehehe Känner igen det där! Har länge velat haft något liknande steg, men inte velat betala vad det kostar i Sverige. Emotiva var ganska givet då. Välkommen i gänget!
Postad 22 februari 2010 - 19:10
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Please be adviced, we have a estimated shipping date on your Emotiva UMC-1: April 15
Bara 7 veckor kvar
Postad 22 februari 2010 - 19:40
Meller
-
Meller
-
Lärjunge
-
-
417 inlägg
Preliminär leverans datum från FedEx på mitt XPA-2 och XPA-3, 2Mars. Usch vad jag ogillar att vänta på saker
Postad 22 februari 2010 - 20:09
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Preliminär leverans datum från FedEx på mitt XPA-2 och XPA-3, 2Mars. Usch vad jag ogillar att vänta på saker 
Gnäll inte  Det är nästa vecka ju
Postad 22 februari 2010 - 22:52
Unregistered11ab9b0a
-
Unregistered11ab9b0a
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Please be adviced, we have a estimated shipping date on your Emotiva UMC-1: April 15
Bara 7 veckor kvar
En månad efter mig alltså. Vem blir först med en UMC-1 i Sverige? Något som förbryllar mig lite med slutstegen är att de billigare UPA-5 & UPA-7 har betydligt lägre brusgolv än de dyrare XPA-stegen. UPA-1 har däremot väldigt högt brusgolv. UPA-serien har också mer kapacitans. Exempel: UPA-7 : 115dB - 1 watt XPA-5 : 97dB - 1 watt UPA-1 : 89 dB - 1 watt För mig med högtalare som har 95 dB/2,83V så känns det som detta faktiskt kan ha betydelse. Har bara haft Rotel-steg som varit knäpptysta.
Postad 22 februari 2010 - 23:35
Damocles
-
Damocles
-
Beroende
-
-
1 200 inlägg
Jag är väldigt glad att jag har ett Rotel RB-1080 till mina 703or, hade det inte varit för det så hade det blivit ett XPA-2 utan att blinka. Om jag någon gång behöver något större så lär det nog bli Emotiva, antingen XPA-2 eller kanske snarare två XPA-1. Men nu med nya 802orna så fasligt dyra så är det ingen risk på ett tag ännu iaf...
Postad 23 februari 2010 - 14:05
Unregisteredd05ae688
-
Unregisteredd05ae688
-
Användare
-
-
112 inlägg
Fikk igår mine UPA-1, som tar over plassen til XPA-3. Førsteinntrykket er meget bra.
Kommer til å bygge meg et nytt rack, men slik ser det ut nå.
UPA_1.jpg 180,42K
0 Antal nerladdningar
Postad 23 februari 2010 - 14:17
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Då vill vi såklart veta vilken skillnad du upplever mellan att köra XPA-3 och UPA-1
Blev det bättre, sämre eller är det lika bra ..
Ärligt nu .. för det måste vara svårt att säga att du förlorade på att byta ut ditt XPA-3
Maveric
Ps. sen får du lägga upp ett galleri här på minhembio ..
Redigerat av Unregistered1103, 23 februari 2010 - 14:19.
Postad 23 februari 2010 - 17:28
jimmy ax1
-
jimmy ax1
-
Forumräv
-
-
658 inlägg
Jag förhandsbokade UMC-1 jag med för ett par månader sedan men har inte hört något mer sen dess.
Men det blir väl att vänta
Postad 23 februari 2010 - 17:43
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1 852 inlägg
Hur är det med CE-märkning på grejerna? Det måste man ju ha.
Postad 23 februari 2010 - 18:57
Unregistered69a7a1ce
-
Unregistered69a7a1ce
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Postad 23 februari 2010 - 19:00
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Jag har bokat UMC-1 och får den i April ..
Men jag är inte säker på att jag skall ha den ..
Antingen så tar jag den och säljer den sedan när jag får XMC-1
eller så väntar jag tills XMC-1 kommer.
Då kan någon som vill ha UMC-1 köpa min .. hur det nu skall gå till.
Intresserade kan skicka ett pm ..
Men som sagt .. jag vet ännu inte hur jag skall göra .. då jag har en otroligt kompetent
processor i min Denon 4306 som nog endast XMC-1 kan möta upp.
Maveric
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|