Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung Omnia HD *

1004 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Kommer du att köpa Omnia HD? (97 medlem(mar) har röstat)

Vill du ha den?

1. Ja, självklart. Den är ju bäst! (59 röster [60.82%])

Procent av omröstning: 60.82%

2. Nej, den är för dyr (38 röster [39.18%])

Procent av omröstning: 39.18%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 14 June 2009 - 22:28

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Skämtar Samsung med mig?

Så mycket teknik och ingen FM-sändare? Det tog jag för givet så nu blir det tack och adjö Omnia HD.

Är även väldigt mediapåverkad och efter att ha läst alla dåliga recensioner känner jag att jag inte går miste om så mycket :).

Får vänta på S8000 eller Idou!

Postad 14 June 2009 - 22:37

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Stänger du av alla program?
Har du wlan-sökaren på?

Det finns en massa saker som drar batteri.

man kan väl se alla program som är igång genom att hålla in mitten knappen och då är det bara fotokontakter +meny+startsidan som är igång o dessa går ju ej att stänga av men under tecknet 3G så är det ju två liggande pilar eller vad man ska kalla det på min telefon så ör dom pilarna streckade istället för helt ifyllda är det någon som vet vad det betyder
hur är det med era telefoner min känns lite ljummen när jag tar upp den mest vid själva batteriet och även på skärmen inte varm men om man lägger den mot armen så är den lite lite varmare än huden men det kanske är normalt?

Redigerat av qungen, 14 June 2009 - 23:01.

Postad 14 June 2009 - 23:08

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Skämtar Samsung med mig?

Så mycket teknik och ingen FM-sändare? Det tog jag för givet så nu blir det tack och adjö Omnia HD.

Är även väldigt mediapåverkad och efter att ha läst alla dåliga recensioner känner jag att jag inte går miste om så mycket :).

Vad är det som är så dåligt med Omnia HD som recensenterna pekar ut och gärna är samstämmiga om?
Speciellt när det har gjort att du tappat lusten till luren.
Har själv inte läst mer en någon enstaka recension ännu, men är extremt sugen på att köpa en telefonen.

Lista gärna plus och minus där flera recensenter tycker lika så det ger en mer samlad bild.

Redigerat av crest, 14 June 2009 - 23:09.

Postad 14 June 2009 - 23:13

Rootkit
  • Rootkit
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

man kan väl se alla program som är igång genom att hålla in mitten knappen och då är det bara fotokontakter +meny+startsidan som är igång o dessa går ju ej att stänga av men under tecknet 3G så är det ju två liggande pilar eller vad man ska kalla det på min telefon så ör dom pilarna streckade istället för helt ifyllda är det någon som vet vad det betyder
hur är det med era telefoner min känns lite ljummen när jag tar upp den mest vid själva batteriet och även på skärmen inte varm men om man lägger den mot armen så är den lite lite varmare än huden men det kanske är normalt?

De streckade pilarna tror jag betyder att telefonen försöker upprätta en dataförbindelse till 3G-nätet. Om den hela tiden försöker ansluta så kanske det kan förklara varför den blir varm och tar ström.

Postad 14 June 2009 - 23:39

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

De streckade pilarna tror jag betyder att telefonen försöker upprätta en dataförbindelse till 3G-nätet. Om den hela tiden försöker ansluta så kanske det kan förklara varför den blir varm och tar ström.

okej hoppas att det är det för jag hittade stället där jag kunde stänga av den så nu står den i läget (vid behov) och då försvann dom streckade pilarna helt från displayen hur är det på era mobiler har ni dessa pilar synliga eller står det bara 3G på era skärmar vore intresant att veta

Postad 15 June 2009 - 06:01

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Det står på Samsungs hemsida att FM radio ingår. Någon som kan bekräfta att det finns radio?
Om inte så går telefonen bort!

Postad 15 June 2009 - 07:08

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
fm radio finns men inte fm sändare

Postad 15 June 2009 - 08:07

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

fm radio finns men inte fm sändare

Ursäkta okunnigheten men vad är skillnaden eller rättare sagt vad är fm sändare?

Postad 15 June 2009 - 08:11

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

okej hoppas att det är det för jag hittade stället där jag kunde stänga av den så nu står den i läget (vid behov) och då försvann dom streckade pilarna helt från displayen hur är det på era mobiler har ni dessa pilar synliga eller står det bara 3G på era skärmar vore intresant att veta

Hej. Jag hade oxå liknande batteritid. Batterierna blir bättre efter 3-4 laddning och dessutom så hade jag också på 3g och det drog otroligt mycket ström.
Här har du lite tips som gör väldigt stor skillnad:
Within Settings -> Connectivity -> Admin Settings -> Packet Data, change packet data connection to "When Needed"

Within Settings -> Connectivity -> Video Sharing, turn video sharing off.

Photo Contacts seems to use a lot of battery... I killed that process and it made quite a difference to the battery drain on my phone.

Läs mer här:
http://samsungi8910o...attery-life/30/

står en del tips!

Ang videoklippet, pröva att spela upp det i windows media player.

Postad 15 June 2009 - 09:03

Snailcookie
  • Snailcookie
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ursäkta okunnigheten men vad är skillnaden eller rättare sagt vad är fm sändare?

En FM-mottagare gör så att du kan lyssna på radio på vanliga FM bandet. Dvs P3, Hit FM och sånt...
En FM-Sändare gör att du kan fånga upp ljudet ifrån din telefon i en annan enhet som har en FM-mottagere. Dvs om du lirar mp3:or på din telefon och säger till telefonen att sända detta på t.ex. 105.4 mHz, så kan du ta emot denna signal i en fullskalig ljudanläggning/reciver och ösa på hur högt du vill.

Alltså, FM-sändare is the shit! :)

//Snailcookie

Postad 15 June 2009 - 09:18

Snailcookie
  • Snailcookie
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

S8000? Vad är det?

Postad 15 June 2009 - 09:56

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

En FM-mottagare gör så att du kan lyssna på radio på vanliga FM bandet. Dvs P3, Hit FM och sånt...
En FM-Sändare gör att du kan fånga upp ljudet ifrån din telefon i en annan enhet som har en FM-mottagere. Dvs om du lirar mp3:or på din telefon och säger till telefonen att sända detta på t.ex. 105.4 mHz, så kan du ta emot denna signal i en fullskalig ljudanläggning/reciver och ösa på hur högt du vill.

Alltså, FM-sändare is the shit! :)

//Snailcookie

Stort tack för ditt svar. Så har man lärt sig något nytt...

Postad 15 June 2009 - 12:45

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
nu har jag rabblat mig igenom 11 sidor om priser, batteritider, ljuskänslighet och fan hans moster om denna lur, har testat den en gång på MM i forum nacka och blev lite halvt kär på en gång men priset fick mig direkt att rygga tillbaka en del!
helt klart mycket pengar för en telefon men då gör man såhär, säljer sin nuvarande (se w902) för cirka 2000-2500 och går in på blocket och letar upp en för cirka 7000:- och ser till att sänka den någon hundralapp sen har man ungefär 5000:- att betala för denna HD-lur! :) *katching*

https://www.fon.com/en/info/security < - - - - har någon erfarenhet av denna sida? och kan ge mig lite exakt information om hur det funkar och OM det är bra, funkar det då iså fall på Omnia HD?

hoppas att fler vill lägga ut lite kommentarer innan jag köper mig denna leksak till telefon!!

Postad 15 June 2009 - 14:56

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Kommer räkna upp samtliga plus och minus när jag kommer hem, sitter med mobilen just nu!

Dock var det i alla fall 4 recensenter som hackade ner på batteritiden, telefonens seghet vid samkörning av många program samt att "skrivbordet" hade problem eller inte alls kunde visa live-material från de widgets man hade där! Det sistnämnda låter dock märkligt!? Borde mer eller mindre vara felaktigt?

Ni som fortfarande är sugna på en HD men inte köpt (däribland jag), kan ta och kika in på mobil.se ca 19.30 ikväll för att ta del av Samsungs nya läckerbitar; Omnia II, en ren Androidmobil och någon form av super-smartphone!

Postad 15 June 2009 - 15:15

Snailcookie
  • Snailcookie
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ni som fortfarande är sugna på en HD men inte köpt (däribland jag), kan ta och kika in på mobil.se ca 19.30 ikväll för att ta del av Samsungs nya läckerbitar; Omnia II, en ren Androidmobil och någon form av super-smartphone!

hmm, Omnia II alltså. Det där får man ju kolla in.

Någon som vet om man kan surfa med sin bärbara PC via mobilen (t.ex via Wi-Fi, blåtand men även vi sladd är intressant)? Om det inte går med Omnia HD, vet ni om det går med någon av de andra Hi-End mobilerna som finns nu eller som är på gång att komma ut nu. Jag antar att det har med OS:et att göra... Dvs om någon snäll människa har utvecklat ett 3:dje parts program som möjliggör en sådan funktion.
Jag vill helt enkelt slippa ha ett abonnemang för trådlöst nätverk via dongel ovh i stället surfa via telefonens uppkoppling...

//Snailcookie

Postad 15 June 2009 - 16:35

Salladin
  • Salladin
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

hmm, Omnia II alltså. Det där får man ju kolla in.

Någon som vet om man kan surfa med sin bärbara PC via mobilen (t.ex via Wi-Fi, blåtand men även vi sladd är intressant)? Om det inte går med Omnia HD, vet ni om det går med någon av de andra Hi-End mobilerna som finns nu eller som är på gång att komma ut nu. Jag antar att det har med OS:et att göra... Dvs om någon snäll människa har utvecklat ett 3:dje parts program som möjliggör en sådan funktion.
Jag vill helt enkelt slippa ha ett abonnemang för trådlöst nätverk via dongel ovh i stället surfa via telefonens uppkoppling...

//Snailcookie

Jepp det finns här.
http://www.joikushop.com/

Postad 15 June 2009 - 16:55

feducci
  • feducci
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Nu så är man lycklig ägare av i8910 tack vare noyes.se som levererat snabbare än något annat företag gjort till mig. Rekommenderas. Det första jag slås av när jag laddar mobilen är skärmens bildkvalite. OJ! Jag har tidigare haft HTC Touch HD som Omnia sopar mattan med trots lägre upplösning. Färgerna är helt otroliga. Kommer med mer kommentarer när jag kommit igång.

Postad 15 June 2009 - 18:32

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
är det någon som har hittat en hållare för bil som passar tror ni att hållare för vanliga omnian kan passa den är ju bara 1mm smalare är det någon som vet så skriv så snabbt som möjligt behöver en fort gärna en som man fäster vid ventgallret litar inte på sugpropp i fönster men någon kanske har koll på en modell som inte lossnar från fönstret

Postad 15 June 2009 - 20:03

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0
Letar också efter en mobil hållare till vent-galler som passar omnian HD. Vore bra med lite tips.

Postad 15 June 2009 - 20:57

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
jag råkade radera helicopter demon igår. men även fast jag har gjort det så finns det tre stycken i galeriet. men dom går inte att spela upp, om man trycker på dem så händer det inget, men om man trycker på nästa icon med helidemo så blir den första man tryckt på markerad med en symbol som ser ut som en nyckel. tidigare idag så hade jag sex olika helidemosar, men när jag grejade lite så blev det tre. o dom försvinner inte om jag tar radera så står det (går ej att radera filen demohelicopter mp4 är öppen) så står det om jag går via realplayern. om man försöker i galeriet står det bara går ej att radera. det konstiga är att jag har kollat i pc suite och då finns inte filen alls. vad ska man göra?

Postad 16 June 2009 - 01:11

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Är lite sugen på att skaffa en HD, men det känns lite dumt att köpa en mobil för 7000:- och sedan behöva ladda den varannan dag. Hur mycket använder ni den och hur ofta laddar ni? Jag använder dem inte till så mycket mer än att lyssna på musik och sms:a, men jag vill ha en mobil som kan visa bra video under tråkiga stunder.

Postad 16 June 2009 - 06:57

feducci
  • feducci
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Kan någon som fått hem den testa köra en divx film med subtitles i .srt format testa och kolla om det funkar.... skulle vara hyggligt, det är det som avgör om jag shoppar en eller inte.

Testade ett xvid serieavsnitt med en tillhörande .srt som funkade fint. Subs verkar funka. Iaf ".srt".

Postad 16 June 2009 - 07:04

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Apparently the Omnia HD is set to have a better Omap 3 processor (Omap 3440 to be exact) running at 800 MHz instead of the listed 600 MHz. This will make the Omnia HD a computer basicly.

Stämmer detta, någon som kollat?

Nu är den hemma på laddning, vet inte om jag har tid att jobba :D

Redigerat av Unregistereda34e3e24, 16 June 2009 - 10:37.

Postad 16 June 2009 - 11:24

arathorn
  • arathorn
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Skämtar Samsung med mig?

Är även väldigt mediapåverkad och efter att ha läst alla dåliga recensioner känner jag att jag inte går miste om så mycket :D.

Håller med att det är tråkigt att det inte finns FM-sändare men jag undrar vad det är för media du har läst som ger dåliga recensioner för jag hittar inga, eller var det ironi?

Postad 16 June 2009 - 13:42

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Dåliga recensioner är väl kanske och ta i, jag syftar mer på de punkter som recensionerna anser vara negativa, däribland batteriet och ovan nämnda "småsaker".

Som någon påstod här högre upp så vill man ju gärna se en bra batteritid när man får en så stor mobil som dessutom kostar multum!

Nu när man även "glömt" FM-sändare känns det ingen idé.

Samtidigt kommer Omnia II i oktober som efter personliga krav kommer förvandla HDn till "gammalt skräp" :D!

Får invänta den telefonen istället eller köpa mig en N97. FM-sändare är A och O :D!

Postad 16 June 2009 - 14:58

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Samsung Jet verkar onekligen intressant den också, mycket pga formatet!

Precis som någon skrivit tidigare så har Samsung fattat det här med hype! Lansering och ut i butik samma månad är klockrent eftersom ha-begäret är som störst just då. Hade exempelvis SE gjort så med sin kommande Satio hade den förmodligen sålt smör. Nu har man bara tid till att upptäcka brister, jämföra med andra mobiler och förmodligen till och med tappa intresset innan telefonen ser butikerna.

Börjar mer och mer mysa tillsammans med Samsung :D!

Postad 16 June 2009 - 16:26

lasgringo
  • lasgringo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej alla.
Har nu suttit ex. antal dagar och läst på detta forum ang. omnian. Allt verkar ju vara "jätte" bra med den utom att det inte finns f-m sändare, finns det inte möjlighet att "installera" den till telen? Eller är det så att hårdvaran inte finns i den?

Postad 16 June 2009 - 17:41

henkearvid
  • henkearvid
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem att ansluta till Wlan med O.HD? Kan var uppkopplad några sekunder för att sedan kastas ut, ibland går det inte att koppla upp alls, är det några inställningar som jag missat eller är det den trådlösa routern som det är fel på?

Postad 16 June 2009 - 18:02

Snailcookie
  • Snailcookie
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej alla.
Har nu suttit ex. antal dagar och läst på detta forum ang. omnian. Allt verkar ju vara "jätte" bra med den utom att det inte finns f-m sändare, finns det inte möjlighet att "installera" den till telen? Eller är det så att hårdvaran inte finns i den?

FM-sändare kan du alltid ansluta externt om det skulle vara så. Typ en sådan här:
https://www.prisjakt...kt.php?p=195212

Men visst, man vill ju egentligen ha det inbyggt.

Fast å andra sidan vet man ju inte hur bra sändningen blir heller. Vad jag förstår, så är det många som är missnöjda med sina FM-sändare eftersom det blir brus i ljudbilden och sånt.

Postad 16 June 2009 - 18:18

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Omnia HD har ännu inte kommit till Norge så har fortfarande inte fått någon bild av hur stor den egentligen är.

Just nu lutar det dock mot Samsung Jet, självfallet pga formatet.

Postad 16 June 2009 - 18:48

lasgringo
  • lasgringo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Men visst, man vill ju egentligen ha det inbyggt.

Fast å andra sidan vet man ju inte hur bra sändningen blir heller. Vad jag förstår, så är det många som är missnöjda med sina FM-sändare eftersom det blir brus i ljudbilden och sånt.
[/quote]

nej men om mobilen kostar över 7000:- ska det ju finnas, spelar inte någon större roll egentligen men hade ju varit en kul grej att ha om och när man köper den.

vad säger ni som har haft den ett tag nu är det värt att satsa på att köpa den eller ska man kanske vänta tills n97 alt. n86 kommit?

Postad 16 June 2009 - 20:10

arathorn
  • arathorn
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Dåliga recensioner är väl kanske och ta i, jag syftar mer på de punkter som recensionerna anser vara negativa, däribland batteriet och ovan nämnda "småsaker".

Som någon påstod här högre upp så vill man ju gärna se en bra batteritid när man får en så stor mobil som dessutom kostar multum!

Nu när man även "glömt" FM-sändare känns det ingen idé.

Samtidigt kommer Omnia II i oktober som efter personliga krav kommer förvandla HDn till "gammalt skräp" :)!

Får invänta den telefonen istället eller köpa mig en N97. FM-sändare är A och O ;)!

Verkar vara delade meningar om batteri tiden för jag läste på det här:
"At local level we of course have Bluetooth and USB connection, and we can even charge the phone via cable connection. This might not be that important as thanks to the low power needs of the AMOLED display, i8910 HD can take it for three days with a charge, even though I’ve been watching movies, I had the Bluetooth turned on at all times, I’ve been using the GPS, the internet… and still. This a great aspect of the phone."

på denna sidan http://mobilearsenal...er_summary.html

Omnia II går tyvärr bort för mig pågrund av windows mobile, gillar symbian med det stora utbudet på program.

Postad 16 June 2009 - 20:13

Salladin
  • Salladin
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man hittar Musikigenkänningen? Det står ju att det ska finnas med, men jag kan inte hitta den. Kanske bara jag som är blind.

Postad 16 June 2009 - 20:32

Sohlio
  • Sohlio
  • Forumräv

• 586 inlägg
  • 0
Lägg upp några bilder på eran O.HD

Postad 16 June 2009 - 20:54

wigtor
  • wigtor
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Verkar vara delade meningar om batteri tiden för jag läste på det här:
"At local level we of course have Bluetooth and USB connection, and we can even charge the phone via cable connection. This might not be that important as thanks to the low power needs of the AMOLED display, i8910 HD can take it for three days with a charge, even though I’ve been watching movies, I had the Bluetooth turned on at all times, I’ve been using the GPS, the internet… and still. This a great aspect of the phone."

på denna sidan http://mobilearsenal...er_summary.html

Omnia II går tyvärr bort för mig pågrund av windows mobile, gillar symbian med det stora utbudet på program.

Hmm vill veta var du hittar dessa program.
Har inte hittat någon sida som har ett bra utbud av program tycker jag.
Visst finns det fler än till WM men tycker inte utbudet är så fantastiskt.

Postad 17 June 2009 - 03:18

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Jag känner till den där recensionen, har läst den. Och denna tillsammans med en till är de två enda recensenter jag funnit som faktiskt anser att batteriet sköter sig! De övriga 11 (har läst 13 hittills totalt) håller inte med!

Jag ser inga direkt fördelar- eller nackdelar med en WM-mobil framför en Symbian!?

Får hoppas att Samsungs egna OS blir en hit, vill köpa Jet nu :)

Postad 17 June 2009 - 09:03

arathorn
  • arathorn
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag har hittat det mesta till min N95 på mobilzon, övertygad om att det kommer komma upp s60v5 program/spel där snart eftersom det börjat komma mobiler med det nu. Hittade även ett par andra när jag kollade snabbt men vet inte hur bra dom är.

Var ju oturligt att jag råkat läsa just den recensionen men för mig är det inget hinder med "dåligt" batteri för jag är van vid att ladda var och varannan dag :-)

http://mobilzon.se/
http://www.symbianis...cations-s60-v5/
http://www.mobilecas...4-applications/

Postad 17 June 2009 - 09:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Vad ni hakar upp er på batteritid ;)

Klarar den sig från morgon till kväll räcker det ju gott och väl...För längre än så är man väl aldrig ifrån en dator eller strömuttag ? :)

Redigerat av moparman, 17 June 2009 - 09:15.

Postad 17 June 2009 - 09:27

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
mitt batteri var slut efter att den varit på från 10- 20.30 körde ner batteriet tills den sa att det var dåligt med batteri satte den då på laddning mobilen var avstängd laddade till dagen efter startade den vid 10 igen läste på forum att den drar mer ström om man har knappljudet igång än om man har vibration när man trycker på knapparna så jag fixade det läste dessutom att den drar mer ström om man inte har skärmen låst när man inte använder den så jag satte på autolås funkar skitbra med den på slipper tänka på att låsa skärmen när man ska ha den i fickan jag har dessutom stängt av autojustering av skärmens styrka och ställt den på någonstans mellan mörkast o medelljus

nu till det bästa efter dessa åtgärder så hade jag den på från 10-01.00 stängde av den och startade den idag utan att ha laddat den och har då fem pluppar av sju i batteriet

vilken åtgärd som har gjort mest skillnad vet jag ej det kan vara att batteriet behövde ett par laddningar innan den fick fulltflås har även stängt av wlansökningen den behövs ju ej kan söka själv när jag behöverden stängde även av videodelning som tydligen åxo drar ström helatiden annars

Postad 17 June 2009 - 10:36

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Visst kan man ju ladda mobilen varje dag, men det sliter ju och jag vill som sagt inte oroa mig för att mobilen ska dö när jag är ute någonstans och gör något. Tror jag väntar på Samsung Jet istället:)

Postad 17 June 2009 - 11:52

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
kan alla sluta tjata om batteritiden nu, ett tag var det priset som folk tjata om, nu batteriet och vad alla vet så använder vi våra mobiler till olika ändamål och vissa laddar sina mer än andra!
själv laddar ja ofta och visst, de kanske sliter på batteriet
men vad jag förstår så köper man en mobil för 6500-7500kr så är man en prylnörd och tycker om att byta ofta, och varför ska man då bry sig om batteriet blivit lite sämre?! :)

men nu till lite mer väsentliga frågor enligt mig (till er som har en omnia HD liggandes hemma):

hur är den att ha i byxfickan? den är ju trots allt ganska stor...

hur hänger skärmen med? behövs flertalet tryckningar innan den reagerar?

hur är telefonens såkallade "stereo-högtalare" ?

medföljande hörlurar? bra/dåliga? (vet att telefonen har 3.5mm ingång)

någon som fört över en film i RIKTIGT bra kvalite och tittat på filmen? hur blev resultatet?

använder sig telefonen av en bra mediaspelare eller behövs en ny förbättrad?

hur funkar sms-skrivandet? hänger skärmen med här?

Redigerat av bente, 17 June 2009 - 11:54.

Postad 17 June 2009 - 14:07

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Ska alla ta och sluta tjata om batteritiden!??
Personligen anser jag att batteritiden är det viktigaste en telefon kan ha förutom den primära funktionen att just ringa och ta emot samtal.

Jag vet inte om ni som anser att en dag räcker är några hemkära lägenhetsanvändare men själv vill jag gärna kunna spendera natten någon annanstans än just hemma livet ut och då känns det surt att inte ha batteri för att ens kunna ringa dagen därpå.

Såg idag på en Omnia HD i butiken och herregud vilken storlek, jag blev tyvärr bortskrämd innan jag knappt ens hunnit pilla på den. Blir faktiskt en Samsung Jet för mig som nästan har allt (inklusive HD-uppspelning) som Omnia HD har.

Haha, så när man lägger ca 7.000 - 8.000:- på en mobiltelefon är man automatiskt en prylnörd som vill ha en ny mobil månaderna därpå!? Prylnörd eller inte, betalar man ett sådant högt pris vill man förmodligen UNDVIKA att köpa en ny mobiltelefon på ett bra tag och då får gärna funktioner, samt framförallt batteritiden vara något alldeles extra, med tanke på att priset är det.

Postad 17 June 2009 - 16:17

Buckets
  • Buckets
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man stänger av sökandet efter olika nät eller vad nu den streckade symbolen bredvid mottagningsstyrkan betyder ? Och vad betyder E:et ovanför den streckade symbolen ?
Känns som att jag har massa skit igång som drar onödig kraft...tycker all deras information om denna telefon suger hårt, bruksanvisningen är ett skämt och deras support också.

Undrar också om någon vet om det finns någon uppdatering tillgänglig redan som man kan tanka ner...hittar bara nått skit där man kan ta bort "orange-låsningen", men den är ju inte aktuell.

Finns det några vettiga widgets att få tag i med exempelvis väderrapport ?

Sen kan man ju undra varför man släpper en telefon med kompass om man inte är säkra på att den verkligen funkar...känns ju inte som att någon direkt kräver att en kompass bör finnas i en telefon...men som sagt den funkar inte, visar fel precis hela tiden trots kalibrering.

Älskar telefonen och hatar den på samma gång..

Redigerat av Buckets, 17 June 2009 - 16:18.

Postad 17 June 2009 - 20:58

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Ska alla ta och sluta tjata om batteritiden!??
Personligen anser jag att batteritiden är det viktigaste en telefon kan ha förutom den primära funktionen att just ringa och ta emot samtal.

Jag vet inte om ni som anser att en dag räcker är några hemkära lägenhetsanvändare men själv vill jag gärna kunna spendera natten någon annanstans än just hemma livet ut och då känns det surt att inte ha batteri för att ens kunna ringa dagen därpå.

Såg idag på en Omnia HD i butiken och herregud vilken storlek, jag blev tyvärr bortskrämd innan jag knappt ens hunnit pilla på den. Blir faktiskt en Samsung Jet för mig som nästan har allt (inklusive HD-uppspelning) som Omnia HD har.

Haha, så när man lägger ca 7.000 - 8.000:- på en mobiltelefon är man automatiskt en prylnörd som vill ha en ny mobil månaderna därpå!? Prylnörd eller inte, betalar man ett sådant högt pris vill man förmodligen UNDVIKA att köpa en ny mobiltelefon på ett bra tag och då får gärna funktioner, samt framförallt batteritiden vara något alldeles extra, med tanke på att priset är det.

Här är rätt forum för dig....... :D
https://www.minhembi...howtopic=236017

Postad 17 June 2009 - 21:26

henkearvid
  • henkearvid
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har problem med att få wapen att funka, eftersom mobilen är så pass ny kan jag inte få inställningarna skickade till mig.

Detta ska fyllas i men vart?

Inställningar för GPRS:
IP-adress: 010.254.254.254
Port: 9201 alternativt 8080
Bärare: GPRS
APN: halebop.telia.se
Startsida: wap.halebop.se

Postad 17 June 2009 - 22:28

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
ja fick tillbaka lite munhugg av en person men inte svar på någon av mina frågor =D

fan va jag älskar forum....

kan inte någon som HAR en omnia HD svara på mina frågor? snälla?

Postad 17 June 2009 - 22:56

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Lite munhugg är väl aldrig fel :D.

Förstår tyvärr bara inte ditt resonemang. Ju dyrare prylen är desto oftare byter man!? Märkligt men det är ju bara jag.

Jag är fortfarande i valet och kvalet.

Alla har vi olika ändamål och Jet är väl den som passar mig bäst sent storleksmässigt men det som sätter käppar i hjulet där är främst deras egna OS! Hur kommer utbudet av appar se ut, tillgänglighet osv.

7500 har ju Android som är så upphypat men den ska ju enligt uppgift komma i september.

Det kryper i prylfingrarna så jag tycker jag borde få lite mer övertygelse här :P.

Postad 17 June 2009 - 23:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det absolut bästa är ju att köpa en mobil med "riktigt" os å inte nå hemmasnickrat om du vill ha mycket program att välja på

Postad 17 June 2009 - 23:23

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
munhugg är alltid bra, i alla lägen, är väl därför forum finns?!

haha, det resonemanget är väl inte helt 100 befogat kan ja erkänna.. men kan vara så att jag själv är lite av den typen, hittar något jag VERKLIGEN vill ha (tyvärr oftast dyrt) sen tröttnar jag efter några månader och vill ha nästa superpryl, då säljer jag och köper.... blocket/tradera 4 life! :P

jag får hålla med om storleken, jag lekte en gång på MM med HD:n och den känns lite VÄL stor....
därför jag hoppas att nån ägare kommer svara på min fråga om hur den är att ha i jeansen!

25e har jag bestämt mig vilken lur det blir, för då kommer lönen! :D

Postad 18 June 2009 - 00:38

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0

25e har jag bestämt mig vilken lur det blir, för då kommer lönen! :D

Slutar nog med att både du och jag köper oss varsin Jet istället:)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.