Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 oktober 2009 - 09:40

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Jo men serru du kan inte jämföra iphone med Satio.
Det r två helt olika feletoner serru!

Det enda som är lika är att dom styrs via knapplöst tangentbord.
Iphone kanske har en bättre musikspelare by defalult. Och kanske fortfarande ett snyggare gränssitt.
Men utöver detta så är Satio en smartphone, vilket iphone ej är. OCH har en 12 schmegapixkamera MEEEED blixt, vilket iphone ej har! Und so weiter.... Iphone är en musikspelare med telefon. Satio är en en kamera, musikspelare, minidator med telefon!

Är nog dags att släppa flaskan, vanka till sängen å sova gott :)

Kan bara säga att jag håller med dig i stort iaf

Postad 09 oktober 2009 - 13:37

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Satio släpps nästa Fredag, den 16 oktober.

http://www.idg.se/2....cssons-superlur

Postad 09 oktober 2009 - 14:28

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Är nog dags att släppa flaskan, vanka till sängen å sova gott :)

Kan bara säga att jag håller med dig i stort iaf

Hehe det var faktiskt inte så illa. Alla felstavningar utom en var avsiktliga.
En bifråga- jag håller på och reklamerar min C905 hos Katshing och undrar om det finns möjlighet att
kvitta en ny C905, med pengar emellan, mot en Satio? (Jag vill inte fråga dom än då jag inte kommit så långt i reklamationsprocessen)

Redigerat av star trek, 09 oktober 2009 - 14:39.

Postad 09 oktober 2009 - 15:20

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
http://www.m3.idg.se...-ericsson-satio

Test av Sation.

Postad 09 oktober 2009 - 19:08

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

En bifråga- jag håller på och reklamerar min C905 hos Katshing och undrar om det finns möjlighet att
kvitta en ny C905, med pengar emellan, mot en Satio? (Jag vill inte fråga dom än då jag inte kommit så långt i reklamationsprocessen)

Jag tror det blir svårt med ett sådant byte!!

Postad 09 oktober 2009 - 19:13

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Blir du ersatt med ett saleskit på reklamationen så ser jag inga problem med det. Men jag vet inte hur Katshing jobbar.
Hävda konsumentköplag och häv köpet om du blir ersatt med saleskit... Och lägg pengarna på Sation.

Postad 09 oktober 2009 - 19:13

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Jag tror det blir svårt med ett sådant byte!!

Tror jag med. Blir nog en ny C905 bara. Men om min reklamation går igenom så ska jag ställa frågan i alla fall :angry:

Vad har ni beställ för färg då? Skulle gissa på att dom flesta beställer röd eller svart. Jag ska ta språnget och köpa en röd efter alla svarta telefoner som jag har kört med nu. Tror att kanske det visuella på skärmen blir bäst med den svarta varianten men jag är så trött på svart nu!

Postad 09 oktober 2009 - 19:31

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Står som tvåa i kö för en svart på Katshing. Men beställde en röd också. Får se vilken jag behåller!! :angry:

Postad 09 oktober 2009 - 19:36

h0bbe
  • h0bbe
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Lär bli en svart. Snyggast i längden. Men eftersom jag vill ha den med Tres affärspaket så får jag väl se vilken de tar in. Om de tar in någon. Fick detta svar idag:

Som jag svarat dig i tidigare mail har vi i dagsläget inga uppgifter på om vi kommer att få in Sony Ericson Satio, hade vi haft den informationen hade vi självklart lämnat ut den informationen.

För mig låter det helt osannolikt att man inte vet OM man får in en telefon en vecka innan den släpps. Väntar de på att den ska komma och knacka på och fråga om den får säljas hos dem??

Postad 09 oktober 2009 - 19:36

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Vad har ni beställ för färg då?

Det blir en svart för min del :angry:

Postad 09 oktober 2009 - 19:42

Unregistered781d1224
  • Unregistered781d1224
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Det blir en röd.

Men tråkigt att dom släpper den på en fredag ! Vi som har beställt får du ju vänta tills veckan efter ! =(

Men, men den som väntar på något gott.....

Postad 09 oktober 2009 - 19:44

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Lär bli en svart. Snyggast i längden. Men eftersom jag vill ha den med Tres affärspaket så får jag väl se vilken de tar in. Om de tar in någon. Fick detta svar idag:

För mig låter det helt osannolikt att man inte vet OM man får in en telefon en vecka innan den släpps. Väntar de på att den ska komma och knacka på och fråga om den får säljas hos dem??

20:20 som levererar mobiler till flera kedjor hade inget leveransdatum när jag kollade tidigare idag. Hänger ju ändå på att det finns telefoner hos distributörerna även fast SE lovar 16/10.

Postad 09 oktober 2009 - 19:46

h0bbe
  • h0bbe
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

20:20 som levererar mobiler till flera kedjor hade inget leveransdatum när jag kollade tidigare idag. Hänger ju ändå på att det finns telefoner hos distributörerna även fast SE lovar 16/10.

Jojo. Att de inte vet NÄR telefonen kommer har jag full förståelse för. Men att man inte kan svara på OM telefonen öht kommer finner jag direkt märkligt.

Postad 10 oktober 2009 - 08:53

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jojo. Att de inte vet NÄR telefonen kommer har jag full förståelse för. Men att man inte kan svara på OM telefonen öht kommer finner jag direkt märkligt.

Ah. True that :angry: Att de inte tar in obskyra modeller kan jag förstå, men Satio lär ju rulla på hyfsat ändå.

Redigerat av fredde_, 10 oktober 2009 - 08:53.

Postad 10 oktober 2009 - 12:04

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
ringde TRE igår och frågade om Aino. Han har hört att den ska komma, men ej sett något bekräftat iaf. Vet att det är fel tråd. Men kan vara kul att veta iaf

Postad 10 oktober 2009 - 14:14

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Jo, vitsen med en tråd om Satio är ju att man skriver saker som har med just den modellen att göra. Finns ju en Sony Ericsson Aino-tråd!! :angry:

Postad 10 oktober 2009 - 14:34

Unregistered781d1224
  • Unregistered781d1224
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
http://www.prylporta...n-1.242883.html

Postad 11 oktober 2009 - 14:42

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Undras om vi som köper via nätet får vår telefon skickat till oss till/på premiärdagen?

Postad 11 oktober 2009 - 16:33

subxero
  • subxero
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Nää skulle inte tror det..

Postad 11 oktober 2009 - 17:35

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Undras om vi som köper via nätet får vår telefon skickat till oss till/på premiärdagen?

Det beror ju på vart ifrån man beställer och vad dom har för avtal med posten. Men som till exempel Webhallen där jag beställt mitt exemplar så brukar dom skicka produkten dagen innan och då brukar man få det på releasedagen. Samtidigt är det ju helt beroende av när leverantörerna får in telefonen ifrån fabriken och när återförsäljarna tillslut får in det i sina lager.

Jag hoppas ju iallafall att jag hinner få min på fredag, men man vet ju aldrig hur det blir.

Postad 12 oktober 2009 - 06:01

subxero
  • subxero
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag var inne på sonyericssons sida i japan och hittade denna lur... den liknar satio rätt mycket.. fast i japan heter den Cybershot S001

Bifogad fil(er)

Postad 12 oktober 2009 - 10:00

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
ehm, ja, lins osv liknar. Men det är ju "bara" en hel knappsats och fel skärmstorlek som felas :unsure:

Postad 12 oktober 2009 - 13:41

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Har haft funderingar på en Ericsson W995 och sedan blivit nyfiken på en Iphone för att nu bli riktigt nyfiken på denna mobil! Ser fram mot att höra era omdömen när ni fått den!!!

Måste in i butik för att se hur pass tjock den är i fickan och även få testa med pekskärm då jag aldrig haft en sådan mobil! Inte så stor mening att vänta tills efter jul då den här mobilen gissningsvis inte blir så mycket billigare första månaderna väl?

Postad 12 oktober 2009 - 14:22

hendrix55
  • hendrix55
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Nice!!

Verkar som alla som beställt sation via katching kan väntas få den levererad till fredagen. De släpps prel 14 står det nu på dess hemsida. Samtidigt som Aino släpptes idag.

Hoppas Hoppas

Postad 12 oktober 2009 - 14:59

Echonator
  • Echonator
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Nice!!

Verkar som alla som beställt sation via katching kan väntas få den levererad till fredagen. De släpps prel 14 står det nu på dess hemsida. Samtidigt som Aino släpptes idag.

Hoppas Hoppas

Såg precis samma sak, vilket är fett nice i mina ögon! <_<

Postad 13 oktober 2009 - 00:59

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Underbart!!!

Postad 13 oktober 2009 - 11:11

Echonator
  • Echonator
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Nu är den svarta uppskjuten till den 3e November på Katshing......blä!

Postad 13 oktober 2009 - 11:35

r_mattsson
  • r_mattsson
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Går det att se på flashklipp i webbläsaren?

Jag tänker t.ex. på Svt.se/play..

Postad 13 oktober 2009 - 11:42

jizzyjazzy
  • jizzyjazzy
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Vad jag förstått så har den stöd för flash. Så det borde ju funka.

Postad 13 oktober 2009 - 12:53

hendrix55
  • hendrix55
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Suck!

3 november på den svarta igen. på katching. buhh

Postad 13 oktober 2009 - 13:04

Pelas
  • Pelas
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Suck!

Antagligen bara för att den första leveransen är uppbokad, då brukar de justera satumet tills när man kan förväntas få den, så ni slipper bli sura på varför den aldrig kommer...

Såg en i dag i skyltfönstret hos The Phonehouse.

Redigerat av Pelas, 13 oktober 2009 - 13:05.

Postad 13 oktober 2009 - 14:46

Echonator
  • Echonator
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Ja en annan lär ju åka runt i de stora (och små) kedjorna på fredag och leta reda på en svart enhet, jag pallar fan inte vänta ytterligare 2 veckor bara för att tjäna en femtiolapp :P

Postad 13 oktober 2009 - 18:31

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Suck!

Står ju klart o tydligt om man klickar på prel.datum:
Information om leveransdatum
Det leveransdatum som uppges är preliminärt och till för att ge information om när man ungefär kan förvänta sig att få en produkt levererad vid nybeställning.

Datumet visar alltså den leverans som inte är bokad av kunder, det ska då finnas bokningsbara exemplar kvar. Det betyder att man mycket troligt kan få i tidigare leverans om man har stått i kö ett tag.

Det finns dessvärre ingen säkerhet för att produkten kommer att finnas i lager exakt det datum som angivits. Det är inte ovanligt att produkter blir leveransförsenade av anledningar som ligger utanför vår kontroll.

Postad 13 oktober 2009 - 19:08

Echonator
  • Echonator
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Står ju klart o tydligt om man klickar på prel.datum:
Information om leveransdatum
Det leveransdatum som uppges är preliminärt och till för att ge information om när man ungefär kan förvänta sig att få en produkt levererad vid nybeställning.

Datumet visar alltså den leverans som inte är bokad av kunder, det ska då finnas bokningsbara exemplar kvar. Det betyder att man mycket troligt kan få i tidigare leverans om man har stått i kö ett tag.

Det finns dessvärre ingen säkerhet för att produkten kommer att finnas i lager exakt det datum som angivits. Det är inte ovanligt att produkter blir leveransförsenade av anledningar som ligger utanför vår kontroll.

Ja och med det försöker du säga att?

Postad 13 oktober 2009 - 19:52

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
noyes har den tydligen i lager. Pris 5439kr.

Postad 13 oktober 2009 - 20:24

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Suck!

26e oktober från mobilgiganten nu. Antar att dom kör med samma system där och skriver ut när den väntas komma om man beställer just nu och inte hur det låg till när man beställde förra veckan. Mailade dom här om dagen och dom skulle få en stor leverans av satio som skulle klara av alla bokningar dom hade då. Så jag räknar med att få min snart.

Postad 13 oktober 2009 - 20:26

strongman_1
  • strongman_1
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det ingen mer än jag som har reagerat på hur tjock telefonen är? De uppgifter som SE säger (13 mm) är ju på det TUNNASTE stället på telefonen.

Postad 13 oktober 2009 - 20:35

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Vilket abonnemang/operatör tycker ni att man ska köra med Sation för billig datatrafik?

Kollade lite på Katshing. Alla abonnemang ligger på 15-20 kr per megabyte. Tycker det är lite väl högt... :/

Postad 13 oktober 2009 - 21:30

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Vilket abonnemang/operatör tycker ni att man ska köra med Sation för billig datatrafik?

Kollade lite på Katshing. Alla abonnemang ligger på 15-20 kr per megabyte. Tycker det är lite väl högt... :/

Jag har inte så stor koll på leverantörer men jag kommer att bygga ut mitt abonnemang hos "3" genom att aktivera ett datatrafik-erbjudande. Då får jag upp till 7.2 mb/s (turbo 3G) för 5 kronor per dag och obegränsat med trafik. Jag vet inte riktigt om det fungerar så att man betalar för de dagarna då tjänsten används (t.ex. om man använder det 3 dagar och sen låter bli att surfa nästkommande 4 dagar så betalar man endast för 3 dagar av den veckan och inte för hela veckan). Det kan ju även vara så att dom skriver x-kr per dag men att man betalar en viss summa per månad och att x-kr per dag ska låta mindre.. Men oavsett så tycker jag att det är ett helt okej precis pga oändligt med datatrafik.

Postad 13 oktober 2009 - 21:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tyvärr är det INTE obegränsad trafik...

6.3 Du får inte använda Tjänsterna, eller
låta någon annan använda Tjänsterna, för
olagliga eller oetiska ändamål eller på ett
sätt som ger upphov till skada eller annan
olägenhet för oss eller tredje man.
Exempelvis får du inte använda eller tillåta
någon annan att använda Tjänsterna:

onaturligt stora datamängder och orimligt långa datasessioner jämfört med en
genomsnittlig användning av Tjänsterna

6.4 Om användandet är över 20 GB/månad
förbehåller sig 3 rätten att begränsa
accesshastigheten till 200 kbit/s.

Riktigt dåligt att Tre ska bestämma vad som är ett normalt användande

Postad 13 oktober 2009 - 21:57

jizzyjazzy
  • jizzyjazzy
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Tele2 Kombo Mobil kan ju vara nåt. Då ingår 200 mb att surfa för per månad. Överstigande 200 mb kostar 1.69 kr / mb. Sedan har ju Telia sitt Mobil Prata på med Mobilsurf Extra där det ingår 5 gb per månad att surfa för.

Det är väl de två som jag tyckte var vettigast.

Själv valde jag Tele2 eftersom jag redan har abonnemang hos dom.

Postad 13 oktober 2009 - 22:05

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Tyvärr är det INTE obegränsad trafik...

6.3 Du får inte använda Tjänsterna, eller
låta någon annan använda Tjänsterna, för
olagliga eller oetiska ändamål eller på ett
sätt som ger upphov till skada eller annan
olägenhet för oss eller tredje man.
Exempelvis får du inte använda eller tillåta
någon annan att använda Tjänsterna:

onaturligt stora datamängder och orimligt långa datasessioner jämfört med en
genomsnittlig användning av Tjänsterna

6.4 Om användandet är över 20 GB/månad
förbehåller sig 3 rätten att begränsa
accesshastigheten till 200 kbit/s.

Riktigt dåligt att Tre ska bestämma vad som är ett normalt användande

Oj, det där visste jag faktiskt inte.. Men 20 gb/månad lär man ju knappast hinna skicka fram och tillbaka till mobilen på en månad.Det är ju inte direkt så att jag använder mobilen som bluetooth-modem och kopplar upp en torrentklient på datorn som då kör via mobilens 3G-nät. Hur som helst så är 20gb/månad mer än tillräckligt för min del. Jag kommer att använda tjänsten till vanlig webbsurf och till viss del även Messenger och Youtube.

Erbjudandet verkar skräddarsytt för mitt användande iallafall. Men man får ju testa på turbo-3G kostnadsfritt första månaden så det lär jag ju göra iallafall. Sen om det är något att ha så kanske jag behåller det.

Tack för upplysningen iallafall, sånt är ju viktigt att ta reda på innan man hakar på tåget.

Postad 14 oktober 2009 - 03:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Vist är det en del men vad jag mest vill få fram är att det som lät mycket bara för nåra månader sen är inte det snart/nu..Drar fort iväg..

Spotify som är populärt tex
"På en timmes lyssning förbrukar man ca 89MB över 3G eller 95MB över Wi-Fi, förmodligen ligger sanningen något högre då vi bara tagit hänsyn till nedladdad data. Detta innebär med andra ord att man med en trafikkvot om 1GB förbrukar sin bandbredd på ca 10h lyssning."

Bara på ovanstående kan de ju gå nått gig en månad om man lyssnar flitigt..
Sen kanske man ser en del youtube osv..

Men de är klart att för att knäcka 20 gig idag är de ju till att tanka ner till mobilen ..
Men de går ju mer å mer mot högre dataanvändning så ..

För övrigt är de en grym känsla att ligga i soffan å starta ett torrentprogram å tanka ner direkt till mobilen :D

Redigerat av moparman, 14 oktober 2009 - 03:42.

Postad 14 oktober 2009 - 07:27

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Ja och med det försöker du säga att?

Jag menar att vi som beställt telefonen innan datumet ändrades kommer troligen att få den på fredag.
Tänkte att ni trodde de hade försenat leveransen igen... Ursäkta om det uppfattades stötande... :D

Postad 14 oktober 2009 - 07:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Vist är det en del men vad jag mest vill få fram är att det som lät mycket bara för nåra månader sen är inte det snart/nu..Drar fort iväg..

Spotify som är populärt tex
"På en timmes lyssning förbrukar man ca 89MB över 3G eller 95MB över Wi-Fi, förmodligen ligger sanningen något högre då vi bara tagit hänsyn till nedladdad data. Detta innebär med andra ord att man med en trafikkvot om 1GB förbrukar sin bandbredd på ca 10h lyssning."

Bara på ovanstående kan de ju gå nått gig en månad om man lyssnar flitigt..
Sen kanske man ser en del youtube osv..

Men de är klart att för att knäcka 20 gig idag är de ju till att tanka ner till mobilen ..
Men de går ju mer å mer mot högre dataanvändning så ..

För övrigt är de en grym känsla att ligga i soffan å starta ett torrentprogram å tanka ner direkt till mobilen :D

Därför ska man ha fast pris för surfning OCH obegränsad data.
Själv har jag Telenor Fri Mobilsurf Turbo, suveränt!

Men snälla ni, den här tråden ska väl ändå handla om själva telefonen, tror dom flesta av er är väl medvetna om att det finns en separat "Mobilsurftråd"

Postad 14 oktober 2009 - 07:46

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jupps. Det ser ut som att jag får min på fredag från noyes.se. Ska tydligen få ett kollinummer idag.

Postad 14 oktober 2009 - 09:21

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Nån som fått bekräftat från Katshing att luren finns hos dom? Står som nummer 2 i kö på den svarta och har inte hört något alls!!!

Postad 14 oktober 2009 - 09:31

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Nån som fått bekräftat från Katshing att luren finns hos dom? Står som nummer 2 i kö på den svarta och har inte hört något alls!!!

Jag mailade dem. Jag har plats 183 på en svart och jag tror du kan lugnt räkna med att få din...
De skrev så här till mig:

Hej,

Vi kommer få in en leverans, oklart dock hur många. Så jag vågar inte garantera något i dagsläget, men det är möjligt.

Märkligt att de inte vet hur många dock...

Postad 14 oktober 2009 - 09:33

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Men den skulle ju komma in idag, så det mailet sa ju inte så mycket!!

Postad 14 oktober 2009 - 09:39

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Nu har jag precis fått svar där dom bekräftar att leverans ÄR på väg idag till dom idag. Men dom vet inte hur många dom får in, blir väl fler än 2, he he.. Är bara avvakta under dagen då!!

Redigerat av Z-man75, 14 oktober 2009 - 09:40.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.