Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond2 *

415 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Diamond 2 (Mobiltelefoner) 3 8.954544 (21) Inga priser

Postad 25 September 2009 - 12:34

tekarn
  • tekarn
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej,
Helt plötsligt hittar inte min TD2 minneskortet!! Och där ligger ju bilder, musik, Tomtom navigator och annat skoj. Har startat om telefonen och tagit ur kortet hundra ggr utan resultat. Fan.

Någon som varit med om liknande och har lösningsförslag?

Postad 25 September 2009 - 22:21

Unregisteredfb432952
  • Unregisteredfb432952
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hände samma sak för mig förra veckan. Det kom back automatiskt efter ett par timmar.

Postad 07 October 2009 - 10:15

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Någon som hört något om uppgraderingen till WM 6.5 för Diamond2?

Postad 07 October 2009 - 18:37

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Hade hoppats på att den skulle komma i går, men så blev det inte
inom ett par veckor verkar det som

Postad 07 October 2009 - 21:22

Unregistered4a1a4d00
  • Unregistered4a1a4d00
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Var o hur gör man det?

Postad 08 October 2009 - 11:34

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Ser ut som att bli oktober/november nån gång. Länk

Var o hur gör man det?

Görs på htc.com

Postad 08 October 2009 - 14:53

Unregistereda1c71e45
  • Unregistereda1c71e45
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Nu finns det en update på svenska HTC.com
Men den gäller tydligen bara för rom-version 1.75.xxx.x
Men den svenska versionen är ju på 1.39.xxx.x

Fattar ingenting :)

This update can only be applied to ROM version 1.75.xxx.x or previous

Så det innebär att svenska versionen 1.39 är lägre än 1.75
Och denna skall då vad jag förstå lösa att rätt gubbe dyker upp när han ringer..
Ej provat då det inte är ett problem för mig. Men det är nog safe att köra på om man har problem.

Postad 13 October 2009 - 18:36

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

• 501 inlägg
  • 0
Hoppas det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig med följande.

Var ända in i helv..... låser knapparna på telefonen?

Jag fick en sån här tingest idag på jobbet. Touchflo är aktiverat. Jag måste vara komplett idiot, men hur låser man telefonen? Alltså inte med lösenord, utan bara "knapp-lås" ? Jag kan enbart få fram detta om jag stänger av Touchflo-grejset, då kan man ju lägga in det på "idag"-skärmen. Men måste man verkligen stänga av Touchflo för att kunna stoppa luren i fickan?

Postad 13 October 2009 - 19:06

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Tryck in home-knappen och håll den inne så låser sej telefonen.

Postad 13 October 2009 - 19:10

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

• 501 inlägg
  • 0

Tryck in home-knappen och håll den inne så låser sej telefonen.

TACK!!!
Du har definitivt hjältestatus för mig nu. =)

Älskar teknik i vanliga fall, men det finns undantag och det är mobiler.
/D

Postad 14 October 2009 - 14:36

jkm75
  • jkm75
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hur ser man MMS i touchflow vyn?

Jag undrar om det är möjligt att få upp bilden i ett MMS direkt i meddelandet i touchflow vyn?
Som det är nu så är enda skillnaden på ett SMS och ett MMS att där är ett "gem" i vänsterkanten på meddelandet. Så för att se MMS bilden/filmen så måste jag öppna meddelandet, och då kommer jag vidare till en lista över alla meddelande ifrån denna kontakt. Där får jag sen leta reda på meddelandet i konversationen (kan vara gammalt...) för att hitta bilden/filmen...

Måste finnas bättre/enklare sätt!! Hjälp mig.

Postad 14 October 2009 - 15:37

Ampeninjo
  • Ampeninjo
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

BUMP!

Postad 14 October 2009 - 15:42

Unregistered57eff71c
  • Unregistered57eff71c
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
6.5 kommer i slutet av okt från htc. se tidigare i tråden.

Hur ser man MMS i touchflow vyn?

Jag undrar om det är möjligt att få upp bilden i ett MMS direkt i meddelandet i touchflow vyn?
Som det är nu så är enda skillnaden på ett SMS och ett MMS att där är ett "gem" i vänsterkanten på meddelandet. Så för att se MMS bilden/filmen så måste jag öppna meddelandet, och då kommer jag vidare till en lista över alla meddelande ifrån denna kontakt. Där får jag sen leta reda på meddelandet i konversationen (kan vara gammalt...) för att hitta bilden/filmen...

Måste finnas bättre/enklare sätt!! Hjälp mig.

har samma problem hos mig, får hoppas det är fixat i nya romen.

Postad 15 October 2009 - 10:33

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

• 501 inlägg
  • 0
Okay här kommer nästa hinder.

Jag har Telia kontantkort i min Diamond2. Hur sjutton får jag mms att fungera? Jag kan varken skicka eller ta emot. Finns det någon "failsafe" steg för steg guide till att få detta fungera?

På telias hemsida finns ju inte denna lur uppräknad så det verkar inte gå att få något automatiskt att fungera.

Så om någon har några bra tips tages dessa tacksamt emot.

/D

Postad 15 October 2009 - 10:59

dojan
  • dojan
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Okay här kommer nästa hinder.

Jag har Telia kontantkort i min Diamond2. Hur sjutton får jag mms att fungera? Jag kan varken skicka eller ta emot. Finns det någon "failsafe" steg för steg guide till att få detta fungera?

På telias hemsida finns ju inte denna lur uppräknad så det verkar inte gå att få något automatiskt att fungera.

Så om någon har några bra tips tages dessa tacksamt emot.

/D

Testa med att skicka ett MMS till dig själv, lär ha hjälpt andra med samma problem. Lycka till!

Postad 15 October 2009 - 11:20

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

• 501 inlägg
  • 0

Testa med att skicka ett MMS till dig själv, lär ha hjälpt andra med samma problem. Lycka till!

Det var som fanken!
Det fungerar ju nu!

Tack för hjälpen dojan.

/D

Postad 15 October 2009 - 12:12

dojan
  • dojan
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Det var som fanken!
Det fungerar ju nu!

Tack för hjälpen dojan.

/D

Härligt! Kul man kunde hjälpa till!

Postad 16 October 2009 - 16:08

Nallef
  • Nallef
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej ställde tydligen min fråga i fel tråd( ny här vet inte riktigt hur det funkar) så jag flyttar den hit och hoppas att någon kan hjälpa mig med svar.
Jag har en htc touch diamond 2. den kör windows 6,1 kan jag installera och köra tomtom mobile 7 på den. Enligt tomtoms kompabilitets sida skulle de inte funka med den telefonen, men jag tror inte att det stämmer, mistänker bara att dom själva inte har testkört på den luren.
Snälla finns det någon som har testat och vet.
mvh Nallef

Postad 19 October 2009 - 07:34

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Hej ställde tydligen min fråga i fel tråd( ny här vet inte riktigt hur det funkar) så jag flyttar den hit och hoppas att någon kan hjälpa mig med svar.
Jag har en htc touch diamond 2. den kör windows 6,1 kan jag installera och köra tomtom mobile 7 på den. Enligt tomtoms kompabilitets sida skulle de inte funka med den telefonen, men jag tror inte att det stämmer, mistänker bara att dom själva inte har testkört på den luren.
Snälla finns det någon som har testat och vet.
mvh Nallef

Bättre lycka här kanske :)

Postad 22 October 2009 - 11:07

ciczack
  • ciczack
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Fick hem min telefon igår. Glädjen vara väl i ca 1h;
Anslöt mitt bluetooth head, surfade ut på sr.se och gick in där för att lyssna på deras streamade radiokanaler. Gick bra så långt att mediaspelare startade och buffrade, MEN när den började spela så lät ljudet "grötigt/slowmotion".
Någon som har en aning om vad det kan vara?

Tilläggas bör att det fungerar alldeles utmärkt att lyssna på musik som ligger på enheten och headsetet fungerar alldeles strålande med fyra andra telefoner (dock inte WM-telefoner)...

Jag har precis samma problem, jag har dock inte sett att någon svarat på detta. Tycker inte att det borde ha att göra med hastighet, då jag har både 3G- och wlan-signal. YouTube (som väl borde kräva mer i överföringshastighet) fungerar utan problem. Hittade du någon lösning själv? Någon annan som har idéer?

Tack,

/stefan

Postad 22 October 2009 - 15:02

ciczack
  • ciczack
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

[indent=1]

Jag har precis samma problem, jag har dock inte sett att någon svarat på detta. Tycker inte att det borde ha att göra med hastighet, då jag har både 3G- och wlan-signal. YouTube (som väl borde kräva mer i överföringshastighet) fungerar utan problem. Hittade du någon lösning själv? Någon annan som har idéer?

Tack,

/stefan

Hm, det verkar fungera att lyssna på webbradio om jag lyssnar via HTCns högtalare. Problemet verkar vara när jag lyssnar med mina blåtandslurar (Sony Ericsson HBH-DS200) - men det fungerar fortfarande på YouTube även om jag kör med blåtandslurarna. Men vitsen för mig var ju att jag skulle kunna lyssna på webbradion trådlöst. Jag kör med HTCns eget program "Strömmande media", kan det göra skillnad med annan spelare, någon som har något att rekommendera i så fall?

Postad 23 October 2009 - 16:46

miffadbanankaka
  • miffadbanankaka
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Har en del frågor angående min nyinköpta td2:

1. När jag får ett sms från en i min kontaktlista, så visas inte dens namn. Jag har testat att lägga till +46701112233 och utan +46. Men det verkar inte föra någon skillnad. Jag har även testat att ta bort kontakten - och sedan lägga till numret från ett sms från den mobilen (så att jag får det "rätta" nummret), men det funkade inte heller... vad är problemet?

2. Sen så är min sms-historik inte i kronologisk ordning. Om jag skickar ett sms till en kontakt, sedan får ett svar från kontakten och sedan skickar ett svar till det... så visas det i historiken (chatten) att jag har skickat ett sms och sedan svarat innan jag fått första svaret från min kompis. Hur åtgärdar jag detta?

3. Det tredje frågan är: hur låser jag mobilen till att endast använda 3g? Jag har gått in under alla inställningar och kollat på varje funktion men hittar inget om just låsa till 3g (det enda är isf under "avancerat nätverk" och "telefon"). Hur låser jag den till 3g?

4. När man lägger in musik i mobilen... hur får man att albumet till att visas när låten spelas? Jag har testat att lägga bilden i samma mapp som musikfilen.

5. Och hur väljer man en egen ringsignal? Jag har testat att trycka på musikfilen och se ifall det fanns något val som hette "ange som ringsignal", men det fanns inte. Jag har också varit inne på inställningar och letat, men där kan man bara välja mobilens "standard" signaler.

Tacksam för snabbt svar :)

EDIT: Såg att jag hade ROM-versionen: 1.39.413
Har hört att 1.75 finns... varför läggs en sådan gammal ROM in i mobilen när man köper den idag? Den borde ju va uppdaterad. I och med detta... behöver jag uppdatera något annat?

Redigerat av miffadbanankaka, 23 October 2009 - 19:22.

Postad 23 October 2009 - 18:03

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Kan dessvärre bara hjälpa dej på en punkt :D

1. Har du provat med updaten från htc.com?

Postad 26 October 2009 - 23:18

Unregistered57eff71c
  • Unregistered57eff71c
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Nu finns officiell 6.5 ROM på http://htcpedia.com/...m-upgrades.html

Postad 27 October 2009 - 00:37

Unregistered4a1a4d00
  • Unregistered4a1a4d00
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Vad menas med topaz? :S

Postad 27 October 2009 - 02:39

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Vad menas med topaz? :S

Topaz var arbetsnamnet som HTC använde på Diamond 2 innan den släpptes.

XDA - Topaz forumet har kokta romar, program, tips och trix till HTC Diamond 2 (Topaz)

Postad 27 October 2009 - 09:18

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Nu finns officiell 6.5 ROM på http://htcpedia.com/...m-upgrades.html

Japp, testkörde en hel del igår kväll och tycker det fungerar bra. Inget revolutionerande men Sense/Manila 2.1 är lite uppfräschat och WM6.5's homescreen är riktigt snygg.

Dock finns inte min stad med längre som valbar på väderfliken, riktigt drygt.

Postad 27 October 2009 - 11:59

Ostmn
  • Ostmn
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Skulle någon kunnig person vilja vara så vänlig och förklara hur man går till väga för att uppgradera till windows 6.5?

Gäller fortfarnade garantierna efter att man uppdaterat till http://htcpedia.com/...-topaz-rom.html?

Postad 27 October 2009 - 12:16

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Skulle någon kunnig person vilja vara så vänlig och förklara hur man går till väga för att uppgradera till windows 6.5?

Gäller fortfarnade garantierna efter att man uppdaterat till http://htcpedia.com/...-topaz-rom.html?

Den uppdateringen är inte officiell eftersom den inte finns på htc.com så med garantierna vet jag inte.

Uppgraderingen var dock mycket enkel. Ladda ner och kör programmet, tänk på att allt innehåll på telefonen försvinner.

Min uppgradering hängde sig i tricolor-bilden (den bilden som är röd, grön och blå) pga att Windows behövde installera drivrutiner. Jag väntade tills detta var klart och provade igen och då gick det bra. Se till att telefonen är ordentligt laddad.

Är du osäker kan du vänta till uppgraderingen finns på htc.com.

Postad 27 October 2009 - 12:26

Ostmn
  • Ostmn
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Okej, tack så mycket för hjälpen!

Så detta är alltså inte den officiella versionen ändå?

Postad 27 October 2009 - 12:30

Unregistered57eff71c
  • Unregistered57eff71c
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

nej, jag får väl korrigera mitt tidigare inlägg. det "sägs" vara den officiella, fast den är inte officiellt släppt.

Postad 27 October 2009 - 12:35

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Enligt personen som lagt ut dem så rä det den officiella versioner, men eftersom den inte finns på htc.com så är den ju inte officiell.

Fungerar dock bra utan några problem, kanske något sämre prestanda men ganska marginellt.

Postad 27 October 2009 - 13:33

Ostmn
  • Ostmn
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Okej, har äntligen förstått nu :)
Tackar så mycket för hjälpen!

Postad 27 October 2009 - 16:10

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Nu är uppgraderingen officiell:

http://www.htc.com/s...amp;news_id=310

Postad 27 October 2009 - 17:25

Unregistered4a1a4d00
  • Unregistered4a1a4d00
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
http://www.htc.com/s...amp;news_id=310 :)

Ojda, hade glömt o uppdatera denna sidan så travlota hann före

Redigerat av Unregistered4a1a4d00, 27 October 2009 - 17:26.

Postad 27 October 2009 - 19:46

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Den officiella finns nu upplagd på htc.com

Edit: Hmm, och jag hade uppdaterat sidan men såg inget ändå. Skumt.

Redigerat av Perb, 28 October 2009 - 08:12.

Postad 27 October 2009 - 20:15

Ampeninjo
  • Ampeninjo
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
HTCs officiella version finns nu att plocka ner från deras sida. :-D
För den late: LÄNK

Ops, inte ens tvåa på den bollen...

Redigerat av Ampeninjo, 27 October 2009 - 20:16.

Postad 28 October 2009 - 09:19

KiB
  • KiB
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ni som har uppgraderat era mobiler till 6.5'an:
Hur upplever ni den?

Trevligare?
Snabbar/långsamare?
Stabil?
Några nya funktioner?

Går det att lägga tillbaka 6.1'an på något sätt om man ångrar sig?

Postad 28 October 2009 - 15:21

miffadbanankaka
  • miffadbanankaka
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag har installerat 6.5 å den verkar mycket skönare för tillfället då massa buggar är fixade. Dom har också fixat lite ny design :)
Jag upplever ingen större skillnad i hastighet men jag skulle vilja säga att 6.5an är trevligare :) Sen går det inte att "gå tillbaks" från 6.5 till 6.1. Sen en ny "funktion" i 6.5 är att när man ska låsa upp mobilen, så har dom lagt till en "slider" för att sedan knappa in lösenordet :)

Dock har jag redan upptäckt en bugg :/ varje gång man klickar på "röd lur"-knappen för att komma till idag-skärmen så ställs klockan om till den aktuella tiden genom att bläddra fram siffrorna (som om det vore att man startade mobilen). Dock kmr det säkert ngn hotfix till det senare.

Sen har jag en fråga, angående 6.5:
Förut gick det att gå in på inställningar - ljud och meddelanden - meddelanden - meddelandefunktion: Nytt sms
och där välja att mobilen ska blinka under x antal minuter. Dock går det inte att välja där längre :S vilket är väldigt konstigt... vad ska man göra för att få lampan att blinka hela tiden tills man läst smset?

Redigerat av miffadbanankaka, 28 October 2009 - 15:28.

Postad 28 October 2009 - 21:29

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Kan någon tipsa om ett bra format att konvertera filmer till? Jag har testat lite olika men har framför allt problem med ljudsynken när jag spelar upp på min Diamond2. Dessutom, vilket program är bra att använda?

Har förresten märkt att den inbyggda mediespelaren stödjer fler format efter uppgraderingen till 6.5. Trevligt.

Postad 29 October 2009 - 09:38

Unregistered57eff71c
  • Unregistered57eff71c
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
jag har också lagt in nya romen med 6.5, och tycker på det hela taget att det är en trevlig uppdatering. vet inte riktigt om det laggar mer än tidiare, inte vad jag tänkt på. på det hela taget känns det mer polerat, även om ikonerna kanske är en smaksak, men det kan jag leva med :)
uppdateringen gick extra smidigt med microsoft myphone också. bara att synka telefonen innan installationen av nya romen, och sen igen efter installationen, alla sms, kontakter, bilder osv på plats.

Postad 31 October 2009 - 14:15

Ampeninjo
  • Ampeninjo
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Kan någon tipsa om ett bra format att konvertera filmer till? Jag har testat lite olika men har framför allt problem med ljudsynken när jag spelar upp på min Diamond2. Dessutom, vilket program är bra att använda?

Har förresten märkt att den inbyggda mediespelaren stödjer fler format efter uppgraderingen till 6.5. Trevligt.

Handbrake (www.handbrake.fr) konverterar alla möjliga och omöjliga format.

Postad 31 October 2009 - 16:36

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Har också uppdaterat till 6.5

Har stora problen med internet. Använder mej av telenor 3g turbo.
Men det går otroligt segt. Funkade betydligt bättre med 6.1.

Har provat med både opera och IE, men ingen skillnad. Har även provat bredbandskollen. Då får jag uppmätt allt mellan 10000 och 15000 kbs :P vilket självklart inte kan stämma...

Postad 31 October 2009 - 20:07

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Handbrake (www.handbrake.fr) konverterar alla möjliga och omöjliga format.

Tack, ska testa. Och vilket format tycker ni funkar bäst? Jag har kör lite olika varianter, divx och vmw främst men har ruskigt stora ljudsynk-problem.

Postad 31 October 2009 - 22:07

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

Ni som har uppgraderat era mobiler till 6.5'an:
Hur upplever ni den?

Trevligare?
Snabbar/långsamare?
Stabil?
Några nya funktioner?

Går det att lägga tillbaka 6.1'an på något sätt om man ångrar sig?

Jag reserverar mig för att jag inte har en TD2 utan en TP2 och en X1 men ger ändå lite omdömen om WM 6.5.

För det första rekommenderar jag utan tvekan HardSPL + custom ROM om man tänkt få en riktigt effektiv nalle och möjlighet att lägga in exakt det man vill ha.

Frågorna besvaras här:

*Trevligare?

I förhållande till 6.1 är den nya startmenyn och det förbättrade utseendet ett lyft. Menyerna är mer fingervänliga men kan justeras till en lagom mix av penn/fingervänlighet (med registerändring eller Advanced Config). Överlag är det nya systemet en förbättring, även om mycket skett under skalet såsom förbättrad minneshantering.

Hos HTC får man även en uppdaterad version av TF3D kallad Sense som är trevlig med bl.a väderanimation på todayskärmen, väderuppdatering efter plats etc.

*Snabbare?

Med en optimerad ROM är det snabbare än 6.1, dock krävs en del tweaks för att få upp hastigheten riktigt. Dessa är bl.a att ställa in filsystemscache på 8 MB, system filter cache på max och ställa den s.k glyph cache till 32 KB. Allt detta görs enkelt med Advanced Config och man belönas med snabbare filhantering vilket bl.a märks i HTC Album m.fl.

*Stabil?

Med rätt ROM är WM 6.5 mycket stabilt. För mig har det varit ett stort lyft mot äldre versioner av 6.1.

*Nya funktioner?

Citerar mig själv från en annan tråd:

1. Todayskärmen med plugins är mycket behändig - om man installerar bra tredjepartspluggar såsom cHeroClock, TWolf Multiplugin 1.6c, cNitrogen, Sliding Albums o.dyl. cCommManager är ett annat bra exempel. Sorterar man sedan dem med cHome Editor blir det ännu bättre.

Titanium Weather är en annan mycket smidig plugin.

Vill man förutom dessa nya plugins köra med 6.1-versioner är det bara att installera SecondToday och lägga upp en startskärm av samma typ som i 6.1. Jag brukar ha en sådan uppe p.g.a program som Homescreen++ o.dyl. Sedan kan man enkelt växla mellan Titanium och klassisk todayskärm.

2. Startmenyn är användbar i 6.5 - i 6.1 är det QuickMenu som gäller och då försvinner ikonvyn helt. Under 6.5 kör jag både QuickMenu och nya startmenyn. Ikonarrangemanget ser jag inget större fel på, visserligen är de förskjutna i höjdled men det är ett offer på fingervänlighetens altare. Dock sågar jag inte hela systemet p.g.a denna lösning. Tvärtom är startmenyn i 6.5 smidig att använda - men man får vackert sortera ikonerna i mappar.

3. Menyerna är större och mer fingervänliga än i 6.1 och har fått ett grafiskt lyft.

4. Systembuilden är betydligt nyare än 6.1 = mer utveckling och buggfixar samt att all intressant utveckling numera sker för 6.5.

Vill man ha ett än mer fingervänligt OS - men är beredd att acceptera att det är en beta - lägg in det som i folkmun kallas 6.5.1 - alltså de senaste buildarna i 230xx-serien. Då får man jämfört med 6.5 en ny menystruktur där startmenyn flyttats till nedre vänstra hörnet m.m och sådant som fingersvepning i sidled i inställningar m.m då man byter flik.

Dessa s.k 6.5.1-buildar brukar beskrivas av och till på WMExperts och WMPowerUser och skärmdumpar finns om man vill se hur det ser ut.

Det s.k 6.5.1 är ett steg som placerar 6.5 närmare det kommande WM 7.

Här kommer två ROMar jag rekommenderar:

EnergyROM Leo med bl.a 6.5.1

EnergyROM Photon med Sense 2.1 och WM 6.5 (21864) eller 6.5.1 (23081)

HardSPL till Diamond 2 - för att kunna köra custom ROM

Redigerat av Unregistered43b822d3, 31 October 2009 - 22:13.

Postad 01 November 2009 - 13:43

Unregistereda1c71e45
  • Unregistereda1c71e45
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag har lagt på WM 6.5 och finns vissa saker som är trevliga. MEN..
Den är segare tycker jag. Kör visserligen koppel till mitt företag och en vpn tunnel i den så det kan påverka,.. men det kändes direkt lite tröttare.
Trodde 6.5 skulle göra den snabb snabbare snabbast...

Sedan har jag strul med meddelande ljuden.. Den vill inte spela upp ljud när mess kommer. Den vibrerare inte. Verkar vara helt död när den är låst? får se om ett par dagar om det håller i sig, då blir det rapport till HTC.

Postad 01 November 2009 - 15:57

miffadbanankaka
  • miffadbanankaka
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Jag har lagt på WM 6.5 och finns vissa saker som är trevliga. MEN..
Den är segare tycker jag. Kör visserligen koppel till mitt företag och en vpn tunnel i den så det kan påverka,.. men det kändes direkt lite tröttare.
Trodde 6.5 skulle göra den snabb snabbare snabbast...

Sedan har jag strul med meddelande ljuden.. Den vill inte spela upp ljud när mess kommer. Den vibrerare inte. Verkar vara helt död när den är låst? får se om ett par dagar om det håller i sig, då blir det rapport till HTC.

Det du beskriver med meddelanden är en bugg. Jag har själv haft problem med att inte kunna ställa in under hur lång tid meddelandelampen ska blinka (vilket gör att efter 5min inte ser att man har ett nytt meddelande). Har även rapporterat detta till HTC som håller på att ta upp det med sitt huvudkontor.

Postad 01 November 2009 - 19:20

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Här kommer två ROMar jag rekommenderar:

EnergyROM Leo med bl.a 6.5.1

EnergyROM Photon med Sense 2.1 och WM 6.5 (21864) eller 6.5.1 (23081)

HardSPL till Diamond 2 - för att kunna köra custom ROM

Kan bara hålla med om custom ROMs. Jag tvekade länge men det är klasskillnad på WM6.5-uppgraderingen som nyligen släpptes och min favorit-ROM. Allt går snabbare och Sense/Manilla innehåller så mycket fler funktioner och flyter samtidigt bättre.

Denna kan jag verkligen rekommendera (dock ej 6.5.1):
Duttys Topaz WM6.5 Leo Holy Grail R0 WWE

Postad 02 November 2009 - 05:25

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Någon vänlig själ som kan bistå...?

Hur fasiken va det man la in valuta-kurser under aktie tabben?

Postad 02 November 2009 - 07:47

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Någon vänlig själ som kan bistå...?

Hur fasiken va det man la in valuta-kurser under aktie tabben?

På detta sätt:

USDSEK=X
EURSEK=X

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.