LG KM900 ARENA, Telia , Win XP Home
* Officiell Tråd - LG KM900 Arena *
LG Arena KM900
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(34)
|
Inga priser |
Postad 10 June 2009 - 20:28
Postad 10 June 2009 - 22:04
Hur gjorde du när du uppdaterade den ?
Installerade först LGUSBModemDriver_WHQL_ML_Ver_4.9.4_IFXG_NP_v2 och kopplade sen den till datorn. När LG PC Suite III säger att där finn en uppdatering tryckte jag ok. Sen när uppdateringen programmet (LGMobile update) startade så hämtar den hem ca 230MB. Och när den försöker få kontakt men telefonen så går det inte första försöket. Och när det inte går första gången så får man instruktioner om att ta ut sladden och batteriet och sedan sätta i sladden och trycka på nästa. Sen där efter så börjar den installera tio filer eller något och sen är den uppdaterad.
Postad 10 June 2009 - 22:57
Installerade först LGUSBModemDriver_WHQL_ML_Ver_4.9.4_IFXG_NP_v2 och kopplade sen den till datorn. När LG PC Suite III säger att där finn en uppdatering tryckte jag ok. Sen när uppdateringen programmet (LGMobile update) startade så hämtar den hem ca 230MB. Och när den försöker få kontakt men telefonen så går det inte första försöket. Och när det inte går första gången så får man instruktioner om att ta ut sladden och batteriet och sedan sätta i sladden och trycka på nästa. Sen där efter så börjar den installera tio filer eller något och sen är den uppdaterad.
var får du hem LGUSBModemDriver_WHQL_ML_Ver_4.9.4_IFXG_NP_v2 för någonstans ?
Postad 10 June 2009 - 23:49
Nyss fått hem denna lur, har inte hunnit uppgradera programvaran ännu.. Kan meddela att jag inte hade några problem med wifi, fast sitter iof inte på någon dlink heller, har linksys..
Postad 11 June 2009 - 07:45
jag fick min Km900 arena idag, och testade direkt att ansluta till wlan, och detta gick bra, detta var det första jag gjorde, och ja, jag har en dlink router. jag ska testa att koppla den till datorn imorron
men fan vad snygg den e
Vad har du för version på din firmware?
Har någon lyckats lösa problemet med att Exchange Mail "försvinner" efter flashning? Jävligt irriterande att det inte går att forca en ny flashning eller totalåterställa luren.. Som tur hat man fått denna lur som promotion, tvivlar på att jag kommer promota LG speciellt mycket efter dessa första intrycken.. jaja..
Nej, jag har samma problem själv. Verkar som enda stalltipset hittils är att göra factory reset. (Finns i "hemliga" systemmenyn)
Postad 11 June 2009 - 08:52
Men aldrig riktigt förstått det här med WiFi.
Om jag kopplar upp mig mot min router så tar jag surfningen via bredbandet istälelt ? Och behöver då inte betala någon trafikavgift för detta till Tre ?
Men säg att om man är ute och behöver kolla nått, tex tågtider eller liknande då kommer det att kkosta multum att surfa via tre ?
Samt fråga om GPS, vad kostar det mm ? Snart semester och skall ut på bilresa genom SVrige, kan jag förvänta mig en räkning på 3000 kr eller är det gratis att använda ?
hoppas nån förstår mitt luddiga inlägg ^^
Redigerat av frigge83, 11 June 2009 - 09:11.
Postad 11 June 2009 - 10:13
hur kollar man det? kan inte alla funktioner än
Postad 11 June 2009 - 11:46
Sen undrar jag också om det går att kalibrera pekningen, såsom på Renoir?
Postad 11 June 2009 - 14:26
KM900AT_V10bVad har du för version på din firmware?
nu kommer jag inte in alls, det står bara att anslutningen misslyckades.
och nu funkar det igen <,<
och angende myrstack, jag hade inte det problemet, jag har dock aldrig haft en touch förut, men jag tycker att den var perfekt för mig, jag missar knappt något alls
Redigerat av Jaxc, 11 June 2009 - 18:42.
Postad 11 June 2009 - 19:25
Nej, jag har samma problem själv. Verkar som enda stalltipset hittils är att göra factory reset. (Finns i "hemliga" systemmenyn)
Hur accessar jag den hemliga menyn??
1809#*900#
Redigerat av khamon, 11 June 2009 - 19:30.
Postad 11 June 2009 - 21:25
Har tänkt länge att köpa denna telefon, verkar nått för mig ( hoppas jag )
Men aldrig riktigt förstått det här med WiFi.
Om jag kopplar upp mig mot min router så tar jag surfningen via bredbandet istälelt ? Och behöver då inte betala någon trafikavgift för detta till Tre ?
Men säg att om man är ute och behöver kolla nått, tex tågtider eller liknande då kommer det att kkosta multum att surfa via tre ?
Samt fråga om GPS, vad kostar det mm ? Snart semester och skall ut på bilresa genom SVrige, kan jag förvänta mig en räkning på 3000 kr eller är det gratis att använda ?
hoppas nån förstår mitt luddiga inlägg ^^
Har ej telefonen men kan svara på dina frågor.
Om du kopplar upp dig med Wi-Fi genom telefon mot din router. Då surfar du med ditt bredband som är kopplat till routern. Alltså inte genom ditt mobilabonnemang.
Om du surfar med ditt 3 kan det bli dyrt. Beror lite på vilka sidor du går in på. Min lokaltrafik här i Gävle har en sida anpassad just för mobilen, som inte har några bilder och minimalt med text. Antar 3 har lite "surfpaket" där du betalar en viss månadsavgift och får då surfa för en viss mängd data.
Antar GPS:en i den är som alla andra gps:er som sitter i mobiler. Då brukar man kunna slå av funktionen som gör att den försöker finna din position med hjälp av mobilnätet. Kör du "offline" så söker den bara din position med hjälpt av satelliterna. Det är helt gratis.
Redigerat av Freppa_, 11 June 2009 - 21:29.
Postad 11 June 2009 - 22:20
+
Skärmen är bra och touchen fungerar jätte bra + den är snabb. Den är ganska snygg och lätt.
-
Utomhus i ljus miljö är det svårt att se bilden.
Trådlös förbindelse hittar routern (netgear) men kan inte lada något ner. Måste man vara kommunikations ingenjör för att använda telefon idag och sitta, pilla, lada, uppdatera osv. i timmar?
Man kan inte spela divx filmer utan skall de konverteras. Vilken f****ng konvertering??? Vem ska konvertera allt? Då kunde jag använda gamla Nokia fotfarande och konvertera. Man vill lada ner direkt och tita i telefon.
Någon navigatör där man kan lada kartor till minne och använda den utan förbindelse finns inte.
Applikationer för att läsa office dokument finns inte.
Vet inte hur har LG tänkt men fixar de inte snart detta kan de lika bra slutta tillverka telefoner.
Postad 12 June 2009 - 11:32
Postad 12 June 2009 - 15:16
sen, hur uppdaterade man sin mobil?
Postad 12 June 2009 - 22:10
Min flippade ut efter att jag har uppdaterat den. Trycker man på musik knappen så står där bara väntar och skulle man trycka bort den och ändra skärm så låser den sig och stänger ner. för att få igång den så måste jag ta ut batteriet så det blir till att gå ner till tre och lämna in den
Fick rät på telefonen genom att göra en fabrik återställning.
Postad 13 June 2009 - 23:45
Postad 15 June 2009 - 08:32
Postad 15 June 2009 - 10:31
Postad 15 June 2009 - 19:09
Postad 17 June 2009 - 08:31
spenosa, följde du trekis instruktioner vid uppdatering? Vilken version av FW har du nu?
jajemensan det var precis den instruktionen jag följde. Fast det enda problemet jag fick när jag skulle uppdatera var att jag fick vänta en stund, för LC PC suite III skulle uppdateras flera gånger innan jag fick meddelande om att det fanns en ny uppdatering för mobilen. och jag behövde inte ta ut batteriet heller för den delen som det står att trekis hade fått göra, allt som allt ... väldigt smidigt och enkelt tycker jag .
Postad 17 June 2009 - 16:41
Postad 17 June 2009 - 19:11
jajemensan det var precis den instruktionen jag följde. Fast det enda problemet jag fick när jag skulle uppdatera var att jag fick vänta en stund, för LC PC suite III skulle uppdateras flera gånger innan jag fick meddelande om att det fanns en ny uppdatering för mobilen. och jag behövde inte ta ut batteriet heller för den delen som det står att trekis hade fått göra, allt som allt ... väldigt smidigt och enkelt tycker jag .
Ok! Tyvärr så har jag inte lika tur med uppdateringen, när man ska programuppdatera så säger den promt att man redan har den senaste versionen.. Sitter som hassekalle oxå på version V10b..
Postad 17 June 2009 - 20:41
Ok! Tyvärr så har jag inte lika tur med uppdateringen, när man ska programuppdatera så säger den promt att man redan har den senaste versionen.. Sitter som hassekalle oxå på version V10b..
ja, hos mig är det samma, "du har redan den senaste versionen"
Postad 18 June 2009 - 00:35
Vilken version av LG PC Suite III sitter du på nu spenosa? (Hjälp>Om LG..) Sitter själv på 3.1.26.20090427.
Postad 18 June 2009 - 08:50
Postad 19 June 2009 - 13:20
Vilken version av LG PC Suite III sitter du på nu spenosa? (Hjälp>Om LG..) Sitter själv på 3.1.26.20090427.
du kan hitta vilken version telefonen har i telefonen. Min är 10b . vänta på nästa version som ska komma .
Postad 19 June 2009 - 18:07
Har tidigare bara haft Ericsson/SonyErcsson telefoner förutom ett felsteg en gång. Då köpte jag en LG KF750 "Secret".
Den kom jag inte alls överens med så den blev inte långlivad.
Det jag störde mig mest på var när man svarade på SMS/MMS så kunde man inte välja vad man skulle svara med. Fick man t.ex ett MMS och valde svara så blev det automatiskt ett MMS man svarade med. Sjukt irriterande. Sedan den dagen lovade jag mig själv att aldrig mera ha en LG i handen.
Men nu står jag här igen och kikar på denna lur. Hur gungerar det med meddelandena på denna?
Kan man välja med villken typ man ska svara med?
Det bästa sättet tycker jag är så som det fungerar på min nuvarande SE c905'a. När man väljer svara så blir det automatiskt ett SMS sedan gör telefonen om det till ett MMS om det behövs.
Postad 20 June 2009 - 16:02
Har tittat på LG's hemsida och inte hittat den där.
Postad 20 June 2009 - 16:17
Finns det någon som kan ladda upp manualen till denna mobil, eller länka till vart den finns att ladda ner.
Har tittat på LG's hemsida och inte hittat den där.
tog bara en hemsida för att fylla ut meddelandet lite : http://uk.lgmobile.c...lSoftwareRF.laf
men iaf... jag har själv en arena och tyvärr så kan jag inte svara på den frågan du ställer för har inte fått ngt mms ännu. Men om det är det enda du bekymrar dig om så tycker jag verkligen du ska köpa den iaf, mobilen är sjukt nice !
Postad 20 June 2009 - 16:52
Ni som har den har ju manualen på cd, eller hur. Kan ingen ladda upp den här.
Kommer absolut INTE att köpa denna lur om den fungerar på samma sätt som KF750 vad gäller meddelande. Den var ju sjukt irriterande om man skickar/får mycket meddelanden.
Postad 20 June 2009 - 16:59
När jag ska surfa på min lg km900 arena så funkar det bara att surfa till en sida men ska jag byta sida eller trycka på en länk så försvinner anslutningen. är det nån mer som har samma problem?
me too...
Postad 20 June 2009 - 17:23
tog bara en hemsida för att fylla ut meddelandet lite : http://uk.lgmobile.c...lSoftwareRF.laf
men iaf... jag har själv en arena och tyvärr så kan jag inte svara på den frågan du ställer för har inte fått ngt mms ännu. Men om det är det enda du bekymrar dig om så tycker jag verkligen du ska köpa den iaf, mobilen är sjukt nice !
Lite intresserad av vad man kan finna manualen till denna oxå på engeska spelar ingen roll ,, verkar inte gå om man inte har någon Arena till denna längk ,, någon som har den på pdf å vill skicka den ..
Mikael
Postad 20 June 2009 - 19:13
För det första: Min musikspelare tar rätt länge på sig att öppna, jag börjar fundera på om det kan ha att göra med att jag har typ 900 låtar direkt i mobilens minne (typ 4,5 GB), någon som har någon idé om det kan vara så eller ej..
För det andra: Varje gång jag startar musikspelaren hamnar jag längst upp på listan, dvs. de med artister som börjar på "A".. Finns det inget sätt så man kan ställa in att den fortsätter där man slog av den senast man använde den..
För det tredje: Enligt min telefon har jag version 10b, och uppdateringsprogrammet säger att jag har det senaste uppdateringarna.. Till saken hör väl att det är fråga om en olåst mobil.. Tidigare i forumet har det diskuterats om 10i och andra versioner, men efter vad jag har förstått på senaste så är det en uppdatering för tre-låsta telefoner, eller har jag helt fel då? Har provat både med Vista och XP, för övrigt...
Postad 22 June 2009 - 10:17
Låst eller olåst (brandad eller obrandad) till någon operatör?
Postad 22 June 2009 - 10:45
Vad har du för firmware version?
Låst eller olåst (brandad eller obrandad) till någon operatör?
Olåst! Har ej telefonen på mig eftersom den knappt går att använda men har för mig att det hette nåt med A på slutet. Har försökt att uppdaterna men det går ju inte. Kör jag masslagring hittar datorn med Vista telefonen direkt. men med LG PC Suite så hittar han ingen telefon. Hur gör man med Vista? och är det därför telefonen låser sig för jag har en gammal firmware version?
Postad 22 June 2009 - 11:47
Har hört på flera andra håll att det är problem med LG's programvara och just Vista.
Så om du har möjlighet så försök att uppdatera den via en dator med XP.
Postad 22 June 2009 - 11:52
Det låter som du har en gammal firmware i luren.
Har hört på flera andra håll att det är problem med LG's programvara och just Vista.
Så om du har möjlighet så försök att uppdatera den via en dator med XP.
Uppdaterar man den med LG PC Suite? eller kan man göra det på annat sätt?
Vet du om LG Pc Suite går att ladda ner någonstans på internet. har sökt men hittar inte det:(
Postad 22 June 2009 - 13:31
Postad 22 June 2009 - 14:57
Uppdaterar man den med LG PC Suite? eller kan man göra det på annat sätt?
Vet du om LG Pc Suite går att ladda ner någonstans på internet. har sökt men hittar inte det:(
Kolla denna länk: http://uk.lgmobile.c...lSoftwareRF.laf
Postad 22 June 2009 - 18:05
Lite intresserad av vad man kan finna manualen till denna oxå på engeska spelar ingen roll ,, verkar inte gå om man inte har någon Arena till denna längk ,, någon som har den på pdf å vill skicka den ..
Mikael
Hittade manualen på Holländska och engelska. Se bifogat. Engelska börjar på sid 133.
(Jag har lagt en beställning. Får en svart imorgon. Då ska den hårdtestas. Ska iallafall ha den medans min SE905'a är inne på lagning. Gillar den telefonen skarpt).
Postad 22 June 2009 - 21:06
Hittade manualen på Holländska och engelska. Se bifogat. Engelska börjar på sid 133.
(Jag har lagt en beställning. Får en svart imorgon. Då ska den hårdtestas. Ska iallafall ha den medans min SE905'a är inne på lagning. Gillar den telefonen skarpt).
Jag fick hem min arena idag verkar funka bra även uppdaterat mjukvaran i den .. köpt från tre ..
men de ja blir gråhårig av är hur man gör för att utnytja hela skärmen när man ser på film just nu använder den
ca: 75% va skärmen .. har tagit ner programet RER HD Movie Converter finns ju flera mpeg4 format att välja mellan där ,,, någon som har lust å tid att förklara hur man blir av med sorgkanterna för mig som är novis på detta vore väldigt tacksam ..
på min tidigare SE X1 var det inga konstigheter med detta ...
Mikael
Tack även till dig TomasL för manualen ...
Redigerat av gneter, 22 June 2009 - 22:10.
Postad 23 June 2009 - 05:46
720x480 har jag för mig det ska vara.
Postad 23 June 2009 - 11:39
Några frågor som säkert någon kan svara på
1. Vad är A-Gps, går mobilen att använda som GPS? & i så fall hur?
2. På sista kub sidan, där man kan lägga in sina favorit bilder & musik, hur får man skivomslag på låtarna?
3. Det finns ju genvägar till tex google, & blogg. Men kan man fixa så man får andra direkta genvägar till tex facebook? så man får en ikon eller nåt som det bara är att klicka på så man kommer in på facebook direkt?
Postad 23 June 2009 - 15:12
3. Det finns ju genvägar till tex google, & blogg. Men kan man fixa så man får andra direkta genvägar till tex facebook? så man får en ikon eller nåt som det bara är att klicka på så man kommer in på facebook direkt?
Det skulle jag gärna ha också. Har hittills inte lyckats dock.
En fråga till de som har den här telefonen via 3 UTAN surf-abonnemang (dvs utan fri surf): har ni också problem med den där prompten som dyker upp stup i kvarten - varje gång man går ut på nätet, kollar Gmail etc - och frågar om det är okej att gå vidare trots att det kan kosta pengar att surfa? Inte nog med att den är irriterande - jo, jag VET att jag surfar nu och att det kostar! - dessutom tror jag den ställer till det för bland annat Gmail-uppdateringarna. Jag kör det Gmail som laddats ner från m.google.com, men har ännu inte fått det att funka ordentligt.
Jag har förresten lyckats uppdatera telefonen nu, äntligen! Men jag tvingades göra det via mina föräldrars tusenåriga XP-maskin, och det krävde kanske tio försök innan det gick. Modernt! Har inte sett några särskilda skillnader, varken positivt eller negativt, efter uppdateringen. Fortfarande ingen kompatibilitet med D-link-routrar.
Postad 23 June 2009 - 20:04
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1

4 bilder
18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?