Men har fått en ikon uppe till vänster en satellit hur får jag bort den? Vad är det för nått?
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 23 april 2009 - 16:20
Men har fått en ikon uppe till vänster en satellit hur får jag bort den? Vad är det för nått?
Postad 23 april 2009 - 17:05
Jag cyklade till Ekensbergsvägen 128 i Sunbyberg idag. En cykel tur på ca. 1.5 mil. Använde mig av telefonens Way Finder Navigator för att hitta dit. Det funkade riktigt bra, över förväntan faktiskt. Nästa gång ska jag ha headsetet på mig så att man hör navigerings rösten lite bättre

Redigerat av bpl, 23 april 2009 - 17:05.
Postad 23 april 2009 - 22:14
Jag cyklade till Ekensbergsvägen 128 i Sunbyberg idag. En cykel tur på ca. 1.5 mil. Använde mig av telefonens Way Finder Navigator för att hitta dit. Det funkade riktigt bra, över förväntan faktiskt. Nästa gång ska jag ha headsetet på mig så att man hör navigerings rösten lite bättre
Funkar säkert skitbra men nallen laddar hem kartor och instruktioner över 3G nätet hela tiden så du får ju betala för det. Har man tjänstenalle funkar väl det bra men...
Postad 24 april 2009 - 07:02
Funkar säkert skitbra men nallen laddar hem kartor och instruktioner över 3G nätet hela tiden så du får ju betala för det. Har man tjänstenalle funkar väl det bra men...
Jag har iSurf abb från Telia som det ingår 1 GB surf varje månad, så det räcker och blir över

149:- kostar det...
Postad 24 april 2009 - 09:20
Jag har iSurf abb från Telia som det ingår 1 GB surf varje månad, så det räcker och blir över
149:- kostar det...
Jag har Knock-Out via Tele2 och då betalar man för varje byte. Råkade vid ett tillfälle i Google Maps skifta till satellitvy och såg då att kartan som laddades in var på 167 kB. Blir kanske inte så mycket om du bara cyklar men kör man lite längre tickar det nog på men 1 GB lär nog räcka...
Postad 24 april 2009 - 10:36
På mywayfinder.com så kan du ju dra ner kartor å lägga in på minneskortet...
Postad 24 april 2009 - 16:13
Jag har Knock-Out via Tele2 och då betalar man för varje byte. Råkade vid ett tillfälle i Google Maps skifta till satellitvy och såg då att kartan som laddades in var på 167 kB. Blir kanske inte så mycket om du bara cyklar men kör man lite längre tickar det nog på men 1 GB lär nog räcka...
Då rekommenderar jag dig att titta på detta: http://www.tele2.se/...-datapaket.html så att man kan utnyttja telefonens alla funktioner, dessutom är det väldigt billigt....
Redigerat av bpl, 24 april 2009 - 16:14.
Postad 26 april 2009 - 13:47
Gärna gratis då

Postad 27 april 2009 - 10:36
Jo, den verkar väldigt fin! Enda problemet är just WiFi som inte vill fungera. Internet fungerar när det är avstängt, då via 3g. Slår jag på Wifi:n börjar alla internet applikationer få problem att ansluta. Det känns som dns problem, men jag vet inte.
Jag skulle kanske skapa en allmän tråd om anslutningsproblem på SE mobiler med WiFi.
Jag hade lite problem med att ansluta via WiFi i början och tänkte dela med mig av några erfarenheter.
Jag har meckat så mycket fram och tillbaka att jag inte längre minns exakt vad jag gjort.
Jag kan nu ansluta både till hemmanätet med WPA2-kryptering och till div. öppna nät.
Dock har jag aldrig lyckats få den att "autoansluta". Någon som vet hur man fixar det?
Några saker att dubbelkolla om man inte lyckas ansluta:
- testa att skriva in lösen en gång till, det blir lätt fel.
- kolla att Subnätmask är ställt på 255.255.255.0 Jag har för mig att min ville sätta Subnätmasken till 255.255.255.255, vilket vad jag vet verkar vara fel för normala nätverk?
- lämna IP-adress, DNS och Gateway tomt. Då hämtas dessa uppgifter automatiskt, vilket brukar vara det normala.
Postad 27 april 2009 - 11:50
Postad 27 april 2009 - 19:52
Det måste stå "Erhåll en IP-adress automatiskt", så vidare inte du vet vilket nät som din router ligger på.
Jo, så brukar det stå i datorns operativsystem/nätverksdrivrutiner. Men på min W715 finns inget sånt alternativ vad jag kan se.
Det går bara att fylla i en IP-adress, DNS etc manuellt, eller att lämna fälten tomma. Det verkar som att om man lämnar dem tomma så hämtas de aktuella uppgifterna automatiskt.
Postad 28 april 2009 - 17:12
1) Klarar telefonen att spela upp xvid-filer?
2) Klarar telefonen att via WLAN browsa utdelade enheter i mitt nätverk, eller måste jag anslut till telefonen via datorn och kopiera dit de filer jag vill använda?
3) Klarar telefonen (för det gör inte andra SE-lurar av ngn anledning.....) att ladda upp bilder på internet tagna med den inbyggda kameran?
Om någon vänlig själ vill testa fråga 3 ovan så vore jag jätteglad. Ta en bild med mobilen. Surfa till exemplevis http://bildplats.se/. Försök att ladda upp din bild. Problemet med andra SE-lurar (bl.a min W880i) är att det inte går att välja filer ifrån DCIM/Kameraalbum-mappen.
Tack på förhand.
Postad 28 april 2009 - 18:19
Det var väl ändå 3 frågor?1) Klarar telefonen att spela upp xvid-filer?
3) Klarar telefonen (för det gör inte andra SE-lurar av ngn anledning.....) att ladda upp bilder på internet tagna med den inbyggda kameran?

1. Nej
2.Bär jag inte svara på. Osäker men den har Dlna.
3.Edit* Bör jag inte heller svara på då du hade skrivit en specificerat sida. Hade inte läst ordentligt.
Redigerat av Unregistered0354d681, 28 april 2009 - 18:21.
Postad 28 april 2009 - 20:39
Det spelar egentligen ingen roll vilken sida du provar mot, principen är ju densamma. Vilken sida som helst på nätet där du kan klicka på att lägga till en fil för uppladdning. Det viktiga är om det då går att komma åt filerna som är tagna med telefonens kamera.
Det finns alltså heller inga externa program, typ Core Player, som klarar xvid till denna lur?
Postad 28 april 2009 - 21:22
Det finns alltså heller inga externa program, typ Core Player, som klarar xvid till denna lur?
Jag kallar ingen dum

Har inte telefonen själv så kan inte testa tyvärr.
Till Java telefoner är program tämligen begränsat. Det finns bara somliga "tyngre" mer hårdvarumässiga program (förutom spel som kan kräva en del) men ingen filmspelare.
Du är illa tvungen att konvertera dessa.
Postad 29 april 2009 - 18:22
Anyhow, tacka vet jag Media Markt. Något som jag direkt anmärkte på var att menyerna var OTROLIGT laggiga och sega, ska det verkligen vara så på en telefon för 3k+ ? När jag bläddrade fort (dvs höll inne nedpilen) fick jag det som man in datorvärlden kallar för "slideshow". Är det såhär på alla w715 eller var det vara butiksexet som var ett måndagsexemplar? Kändes ganska skön i övrigt, bra motstånd i sliden, oväntat lätt att skriva sms. Nån som kan intyga allt jag påstår

Redigerat av erkalinen, 29 april 2009 - 18:23.
Postad 29 april 2009 - 19:17
Imorgon dyker min W715 upp:)
Postad 29 april 2009 - 20:54
Jaha låter sjukt konstigt. De flesta butiker har bara attraper och de telefoner som visas för kunderna är inga som man säljer efter. Men man vet aldrig i vems händer telefonen har varitÄr det inte så att de flesta affärer kör med atrapper i butik? Min dotter har fått minst 5-6 telefoner från en butik som de haft framme i hyllan för att follk ska kunna klämma och känna.
Imorgon dyker min W715 upp:)
//Mobilproffs - Testingroup.se
Postad 29 april 2009 - 22:05
Har haft en w910i innan som jag var nöjd med i stort förutom att DEN har verkligen sega menyer speciellt i walkmanläget då bläddring i artister/låtlista.
w715 känns och fungerar precis som jag vill att en walkmantelefon ska fungera - snabbt och korrekt. Det är en fröjd att bläddra runt i menyer och låtlistor utan eftersläpningar.
Kan dock inte uttala mig om WiFi läget men det är inget jag direkt är beroende av just nu.
Kan inget annat än att rekommendera denna lur om man gillar en välbyggd, snabb SonyEricsson med bra ljud. Det enda som kan få mig att byta är w995 när den kommer

Postad 30 april 2009 - 12:53
Postad 30 april 2009 - 13:51
Det gjorde den före jag uppdaterade, och efter med nyaste uppdaterning (idag).
Postad 30 april 2009 - 14:32
Postad 30 april 2009 - 14:40
det enda som finns i platstjänster är: Google maps, WF navigator, mina favoriter...
Köpt från 3? Dom har inte Tracker i sin programvara.
Postad 30 april 2009 - 15:05
Kan ingen svara på min fråga om de sega menyerna
?
Meny -> Alternativ -> Huvudmenylayout -> Rutnät
Det är temat som segar ner menyerna...
Postad 30 april 2009 - 15:55
Japp den e från tre. Går det att fixa på nåt enkelt sätt?Köpt från 3? Dom har inte Tracker i sin programvara.
Postad 01 maj 2009 - 15:29
Wlanet fungerar inte. Provat det folk säger här men det gör ingen skillnad. Det blir att kontakta 3 på måndag och höra ifall de har en lösning på det.
Trist med problemen med denna annars snygga och grymma mobil.
Postad 01 maj 2009 - 15:42
Min laggar i menyerna trots jag valt rutnät. Även Walkman menyerna är fett sega. Jag kör Clarity temat.
Wlanet fungerar inte. Provat det folk säger här men det gör ingen skillnad. Det blir att kontakta 3 på måndag och höra ifall de har en lösning på det.
Trist med problemen med denna annars snygga och grymma mobil.
Med största sannolikhet är det TRE 3's mjukvara som är problemet, dom brukar messa till det rätt så rejält när dom modifierar mjukvaran...
Min telefon är inte seg och WLAN funkar utan problem och då har jag original SE mjukvara...
Postad 01 maj 2009 - 15:46
Postad 02 maj 2009 - 07:38
Det verkar inte som att alla programproducenter har uppdaterat med W715 i sina listor. Vet någon om man angan tel som är kompatibel. tex W960?
Postad 02 maj 2009 - 08:02
Okej, men går det att flasha om mobilen med SE mjukvaran? Om ja, bryter man garantin då?
Jag skulle också gärna flasha om min för att slippa Tre-skiten. Googlar man på "flash" "firmware", "unbranding" etc hittar man en hel del info.
Det verkar som att det ska gå att göra det själv med hjälp av medföljande USB-kabel om man är beredd att googla lite.
Någonstans läste jag någon som sa att man INTE bryter garantin eftersom den är utfärdad av tillverkaren SE och inte operatören, trots att operatörerna kan hävda att den bryts.
Men jag har aldrig sysslat med sådant och undrar om någon har erfarenheter av att flasha om SE-mobiler? Finns det några risker? Hur svårt är det?
Postad 02 maj 2009 - 10:06
Fring är en IM klient som klarar en massa olika protokoll, Skype, MSN, ICQ, AIM, SIP, Google Talk mm.Någon som har testat program för att kunna köra IM-tjänster? Jag surfade runt lite och hittade ett program som heter agile mobile (http://www.agilemobi...nyericsson.html), någon som har erfarenheter av det? Det stödjer vissa SE-mobiler men inte vår, hittar man inte mobilen i listan finns det ett Java-program att ladda ner.
Det verkar inte som att alla programproducenter har uppdaterat med W715 i sina listor. Vet någon om man angan tel som är kompatibel. tex W960?
De har en Fring Lite-klient som fungerar väldigt bra på W715, men den innehåller inte alla funktioner som den riktiga versionen. Ladda ner här: www.fring.com
Postad 02 maj 2009 - 17:33

Postad 02 maj 2009 - 18:29
Du kan surfa med mobilen på ditt trådlösa nätverk.Förstår inte riktigt hur Wi-Fi fungerar. Sätter på skiten, men vad händer sen
?

Postad 02 maj 2009 - 18:51
Du kan surfa med mobilen på ditt trådlösa nätverk.
Jo men om jag kopplar upp mig på wifi så surfar jag alltså gratis? Hur vet jag att det inte är via wappen bara o kostar massa?
Edit: Det var inget, såg att jag råkade trycka bort biten där jag valde nätverk.
Redigerat av erkalinen, 02 maj 2009 - 19:06.
Postad 05 maj 2009 - 16:03
Går det att flasha om för att få tracker-funktionen i en tre-telefon utan att sabba garantier?
Postad 05 maj 2009 - 20:33
Gå in på www.sonyericsson/fun via mobilen - välj annat och klicka på ladda ner Tracker -KLART!!

Postad 07 maj 2009 - 16:19
Postad 07 maj 2009 - 21:49
Postad 13 maj 2009 - 07:28
/Zy
Postad 13 maj 2009 - 07:43
Bluetooth drar en del och sedan ska den också som sagt ladda ner data.Någon annan som har problem med otroligt snabb urladdning av batteriet när man använder BT hörlurar? Jag har köpt en
och efter en natts laddning kan jag lyssna på musik kanske 5-7 timmar. Alltså inte enns en dag?! Sen är telefonen helt slut. Då har jag kanske ringt totalt 10 minuter under dagen, inte spelat spel. Jag lyssnar nästan bara på 3OnAir kanaler så visst laddas det ner flitigt med data hela tiden, men jag tycker endå att det är löjligt dåligt.
/Zy
Testa en gång med lägre ljusstyrka (nog för att detta inte kommer bidra med mycket om den ligger i fickan nästan hela tiden men iaf.) och flygplansläge för att se hur mycket du får ut.
Postad 14 maj 2009 - 07:38
Bluetooth drar en del och sedan ska den också som sagt ladda ner data.
Testa en gång med lägre ljusstyrka (nog för att detta inte kommer bidra med mycket om den ligger i fickan nästan hela tiden men iaf.) och flygplansläge för att se hur mycket du får ut.
Hej
Som du säger så lär nog inte ljusstyrka påverka eftersom knapplåset är på och skärmen är svart och ligger i fickan hela tiden. Flygplansläget fungerar väl inte tillsammans med 3G? Då är man låst till att spela egna låtar på telefonen. Så det är inge bra heller =)
Synd, för jag vill verkligen inte ha separata enheter i fickan. Tycker kombinationen telefon, mp3-spelare, mediastreamer, kamera, GPS i samma apparat är helt suveränt, men den måste hålla batteritiden minst en dag i alla fall...
Postad 14 maj 2009 - 07:46
Aha trodde du använde dig av W-lanet. Är nog så som du sa i ditt tidigare inlägg har jag för mig att strömmadet av mediat tar på batteriet.Hej
Som du säger så lär nog inte ljusstyrka påverka eftersom knapplåset är på och skärmen är svart och ligger i fickan hela tiden. Flygplansläget fungerar väl inte tillsammans med 3G? Då är man låst till att spela egna låtar på telefonen. Så det är inge bra heller =)
Är väl bara att hoppas att nyare Fw förbättrar batteritiden.
Postad 18 maj 2009 - 09:07
Aha trodde du använde dig av W-lanet. Är nog så som du sa i ditt tidigare inlägg har jag för mig att strömmadet av mediat tar på batteriet.
Är väl bara att hoppas att nyare Fw förbättrar batteritiden.
Ja, absolut. Med tanke på att batteriet i mobiler blir sämre och sämre med tiden så kommer det tiden bara minska och minska. Snart kommer man väl behöva ladda telefonen två gånger om dagen...
Dessutom gick min telefon sönder i helgen =( Riktigt skumt. När jag satte på telefonen efter att ha laddat den över natten så sa den "Sätt i rätt USIM kort". Jag startade om, men samma meddelande kom upp. Jag tog ur batteriet och SIM-kortet och satte tillbaka allting igen med samma meddelande igen. Jag satte i batteriladdaren och då kom meddelandet "Du kan inte ladda detta batteri. Du måste sätta i ett SonyEricsson batteri". Errr... va?!?!? hur jag än gjorde så fick jag dessa meddelanden. Jag provade utan SIM-kort, jag provade en annan laddare, jag provade att ladda via USB sladden. Ingenting fungerade, så det var bara att gå tillbaka till butiken och lämna in. Fick ingen lånetelefon. Dåligt!
/Zy
Postad 18 maj 2009 - 19:20
Där kan vi ha anledningen :S Jag tror inte det är så bra för den att göra så.När jag satte på telefonen

Redigerat av noname93, 18 maj 2009 - 19:20.
Postad 19 maj 2009 - 11:37
Där kan vi ha anledningen :S Jag tror inte det är så bra för den att göra så.
Står ju t.o.m. i instruktionsboken. "Sätt på telefonen" HAHA.

Postad 22 maj 2009 - 13:44
Så till min fråga. Kan man på något sätt använda GPS:en helt gratis och i så fall hur bra fungerar det?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar