Får vänta på att någon säljer sin telefon då, blocket eller tradera =(
* Officiell Tråd - HTC Magic *
HTC Magic (G2)
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(36)
|
Inga priser |
Postad 06 June 2009 - 16:54
Postad 06 June 2009 - 21:46
Om du inte köper en via Tyskland, då. Fördelen med det är att du får ett bättre pris och inte behöver binda upp dig, och så fungerar det svenska tangentbordet (samt rootning) på den. Nackdelen är att du får en Vodafone-logga straxt ovanför skärmen och så går du miste om ActiveSync/Exchange/PDF Reader-appsen som följer med den svenska Magicen.Jag som så gärna vill testa en Magic, och kan inte det nu bara för att jag inte vill binda mig.
Garantiärenden sköts av HTC worldwide oavsett om du köper den i sverige eller i Tyskland, så det är inget att oroa sig för heller.
Postad 07 June 2009 - 13:05
Allt har hitills fungerat utan anmärkning. Sync med google, calender och email har fungerar bara genom att skriva in sitt google account info. Marketplace har en hel del små roliga prylar.
Telefonen känns dessutom ganska rapp i gränssnittet vilket är viktigt enligt mig. Finnsinget värre en sega menyer.
Postad 07 June 2009 - 14:21
Ebay om du inte har något emot att göra affärer med privatpersoner - alltid en viss risk, även om man kan förbättra sina odds rejält genom att bara göra affärer med väletablerade ebayanvändare (medlem minst ett år, 95%+ goda omdömen, minst 50 auktioner genomförda tex).Okej, om man ska beställa från Tyskland vilket är det bästa stället då?
Annars, om du hellre gör affärer med en riktig butik (och därmed betalar några hundralappar mer) så har du den svarta Magicen för ca 422 euro (ca 4600 kr) inkl frakt till Sverige, på HandyZek ( http://www.handyzek....tinfo-1010.html ).
Redigerat av monodc, 07 June 2009 - 14:28.
Postad 07 June 2009 - 15:25
Jag vill varna alla att inte installera Contact Owner från Google Marketplace. Efter att jag gjort de och aktiverat den vägrade min Magic starta. Elelr ja, de startade men startade om sig innan den kom in i gränssnittet. För att ta mig ur detta fick jag återställa mobilen till fabriksinstallationen. Eftersom jag inte kom in i menyn fick jag googla reda på det själv och hittade följande sida:
http://www.google.co...g...15c6b&hl=en
Suck, nu måste jag söka reda på allt igen
Postad 07 June 2009 - 15:48
http://www.swedroid....thread.php?t=93
Mitten på Juni kommer Samsung android med AMOLED skärm [kapacitiv] få se vad blir det för recensioner
http://www.swedroid..../samsung-i7500/
Postad 07 June 2009 - 18:29
Funderar själv på samsungen eller denna. Problemet med samsungen är att den verkar ha så mycket mindre minnesstorlekar. Visserligen får man väl mer lagring totalt sett som ingår, men funderar på hur länge 128 MB RAM räcker..Njaaa.. var extra sugen på Magic.. men nu får den vänta..efter jag har läst lite på
http://www.swedroid....thread.php?t=93
Mitten på Juni kommer Samsung android med AMOLED skärm [kapacitiv] få se vad blir det för recensioner
http://www.swedroid..../samsung-i7500/
Postad 08 June 2009 - 02:03
Det är onekligen ett visst orosmoment, 128 MB känns som i minsta laget - även om Android är mycket minnessnål rent allmänt. Jag har under mina fem månader med Android (HTC Dream) fått slut på minne endast vid en handfull tillfällen - varje gång när en app har flippat ut, aldrig annars, så jag vet inte om man behöver oroa sig så mycket egentligen. Om det är en dåligt skriven app som flippar ut (minnesläcka) så kommer minnet ta slut ganska snabbt oavsett om man har 128 eller 512.Funderar själv på samsungen eller denna. Problemet med samsungen är att den verkar ha så mycket mindre minnesstorlekar. Visserligen får man väl mer lagring totalt sett som ingår, men funderar på hur länge 128 MB RAM räcker..
Blir intressant att läsa de första ingående recensionerna av Sammyn.
Redigerat av monodc, 08 June 2009 - 02:12.
Postad 08 June 2009 - 07:38
Vad var det som var så hemskt i den tråden ?
Är ju bara helt vanliga problem som man redan viste om.
Kass kamera..
dålig batteritid för en del ...Vissa klarar sig 2,5 dag.
rätt kasst medföljande headset ..
inget 3,5 jack
Inget av ovanstående är ju farliga saker..Det mesta vet man ju redan i förväg
Postad 08 June 2009 - 13:31
x-rat3d
Vad var det som var så hemskt i den tråden ?
Är ju bara helt vanliga problem som man redan viste om.
Kass kamera..
dålig batteritid för en del ...Vissa klarar sig 2,5 dag.
rätt kasst medföljande headset ..
inget 3,5 jack
Inget av ovanstående är ju farliga saker..Det mesta vet man ju redan i förväg
Nja inte direkt hemska men samsung ska ha AMOLED dvs drar mindre ström plus att den har ett 1500 mAh batteri -vs 1350 . Sedan vet jag inte om det stämmer att flera hade klagat på mindre känslighet på skärmen mot kanterna på magicen.
Ska avvakta lite till.
Postad 08 June 2009 - 18:36
Postad 08 June 2009 - 21:49
Ringer kanske för max 50kr på en månad så jag behöver inte ett fetingabonnemang för att få så många inkluderande samtalsminuter som möjligt. Det räcker med det billigaste abonnemanget som finns på marknaden.
Är det då bättre att beställa en Magic från Tyskland och sen mixtra med den så man får svenska och ta ett billigare abonnemang än vad tre erbjuder? Är det svårt att "roota"? Vad jag läst tidigare i tråden så kan man inte roota de Magic som 3 säljer och det låter ju inte så bra.
Kort och gott....
Är det bättre/billigare att beställa ifrån Tyskland och köra root-grejen eller ska man skaffa det absolut billigaste alternativet från 3?
Redigerat av Unregisteredd4bf5246, 08 June 2009 - 21:50.
Postad 08 June 2009 - 22:03
Ringer du så lite så ja, det blir definitivt billigare att köpa en lur via Ebay.de. Om du håller dig kall kan du få luren för 3800 kr inkl frakt, eller tom billigare. Du får då en SIM-olåst telefon. Skaffa vilket billigt abb du vill, tex "3Vänner" för 69 kr/mån. Ett tips är att köpa till ett dataabb för 90 kr/mån dock, eftersom Magic/Android är en internettelefon.Jag har funderat lite på att skaffa denna telefon men har några funderingar på hur den ska införskaffas.
Ringer kanske för max 50kr på en månad så jag behöver inte ett fetingabonnemang för att få så många inkluderande samtalsminuter som möjligt. Det räcker med det billigaste abonnemanget som finns på marknaden.
Är det då bättre att beställa en Magic från Tyskland och sen mixtra med den så man får svenska och ta ett billigare abonnemang än vad tre erbjuder? Är det svårt att "roota"? Vad jag läst tidigare i tråden så kan man inte roota de Magic som 3 säljer och det låter ju inte så bra.
Kort och gott....
Är det bättre/billigare att beställa ifrån Tyskland och köra root-grejen eller ska man skaffa det absolut billigaste alternativet från 3?
Tar du en Magic via Tre, med samma abb (3Vänner 69 kr och 90 kr dataabb) så betalar du totalt drygt 8000 kr under 18 månader. Om du tar samma abb (69+90 kr/mån) men köper via ebay så landar du på ca 6660 kr för samma 18-månadersperiod.
Fimpar du data-abbet så kan du dra av 1620 kr på båda totalsummorna.
Redigerat av monodc, 08 June 2009 - 22:04.
Postad 09 June 2009 - 12:40
Intressant att du tar det abonnemang man får minst vara för pengarna. Köper du en magic med 299 kronors-abonnemang betalar du totalt 1416 kronor för telefonen över 24 månader. Totalkostnaden blir 8592 och då kan du köra turbo 3g (150 kronor i månaden) och ringa för (eller köpa till andra tjänster) för 150 kronor. Du kan alltså utnyttja 8592 - 1416 = 7176 av den totala summan.Tar du en Magic via Tre, med samma abb (3Vänner 69 kr och 90 kr dataabb) så betalar du totalt drygt 8000 kr under 18 månader. Om du tar samma abb (69+90 kr/mån) men köper via ebay så landar du på ca 6660 kr för samma 18-månadersperiod.
Om du köper en "billigt" från tyskland och vill ha turbo 3g under 24 månader blir de ca:
Telefon: 3800
Abb: (150 + 69) * 24 = 5256
Totalt: 9056
Där kan du använda 1656 kronor till att ringa / köpa tjänster.
Jag håller inte med om att det blir billigare.
Postad 09 June 2009 - 12:45
Intressant att du tar det abonnemang man får minst vara för pengarna. Köper du en magic med 299 kronors-abonnemang betalar du totalt 1416 kronor för telefonen över 24 månader. Totalkostnaden blir 8592 och då kan du köra turbo 3g (150 kronor i månaden) och ringa för (eller köpa till andra tjänster) för 150 kronor. Du kan alltså utnyttja 8592 - 1416 = 7176 av den totala summan.
Om du köper en "billigt" från tyskland och vill ha turbo 3g under 24 månader blir de ca:
Då förutsätter du att man nyttjar så mycket. HTC magic köpt i tyskland för 3500 + halebop kontant är bra mycket billigare om man inte ringer/surfar för 300 i månaden..
Postad 09 June 2009 - 13:15
Då förutsätter du att man nyttjar så mycket. HTC magic köpt i tyskland för 3500 + halebop kontant är bra mycket billigare om man inte ringer/surfar för 300 i månaden..
Finns fortfarande inga uppgifter på när överiga operatörer kommer få in denna telefon?!
Postad 09 June 2009 - 14:41
Någon form 3G/Surf-tjänst bör ju vara intressant.
Postad 09 June 2009 - 14:55
Var inne på en trebutik idag och de förklarade det precis likadant... det jag inte hade koll på var att man kunde inkludera 150 kr för surf i deras 299kr per månad och på så vis ha 150kr kvar att ringa/smsa för. tror jag kör på en svensk i alla fall ändå så slipper man vodaphone loggan på mobilskalet.Intressant att du tar det abonnemang man får minst vara för pengarna. Köper du en magic med 299 kronors-abonnemang betalar du totalt 1416 kronor för telefonen över 24 månader. Totalkostnaden blir 8592 och då kan du köra turbo 3g (150 kronor i månaden) och ringa för (eller köpa till andra tjänster) för 150 kronor. Du kan alltså utnyttja 8592 - 1416 = 7176 av den totala summan.
Postad 09 June 2009 - 19:33
Postad 09 June 2009 - 21:21
Vadå, man behöver väl inte ha ett turbo3g-abbonemang för att kolla mailen och kalendern? Sen är man väl omgiven av wlan nu för tiden med.Vem köper en smartphone för att bara ringa på?
Någon form 3G/Surf-tjänst bör ju vara intressant.
Postad 09 June 2009 - 21:39
Han sade ju att han ville ha det billigaste månadsabbet som gick att få. Din kalkyl passar inte in på den grundförutsättningen, den är ovidkommande här.Intressant att du tar det abonnemang man får minst vara för pengarna. Köper du en magic med 299 kronors-abonnemang betalar du totalt 1416 kronor för telefonen över 24 månader. Totalkostnaden blir 8592 och då kan du köra turbo 3g (150 kronor i månaden) och ringa för (eller köpa till andra tjänster) för 150 kronor. Du kan alltså utnyttja 8592 - 1416 = 7176 av den totala summan.
Postad 10 June 2009 - 00:20
Var inne i tre butik och kände på den, var mycket mindre än jag hade förväntat mig. Trodde den var lika stor som iphone. Mycket positivt. Hoppas jag hinner få hem den på fredag annars blir det nog måndag. Kommer roota direkt och lägga in svennebanan-keyboard. Sen blir det väl till att köpa i7500 när den kommer i Sverige.
Jag skulle köpt tre fast pris först men jag vill ha bredband i så fall också och då skulle det kosta 599 + 150 kr. Känns onödigt mot mitt nuvarnade comviq på 499 kr, övervägde pott 499 kr ett tag med sms paket 99 kr skulle dock bli bara ca 9 tim taltid och sen minus uppkopplingskostand så kanske 6-7 tim taltid. Kör taxi så det blir många korta samtal och uppkopplingar.
Hur som helst, det fick bli en svart telefon med comviq.
Det jag skulle säga var att jag aldrig kollar upp saker nogrannare, nu köpte jag för 5000 kr av en privatperson på ebay spanien. Kunde köpt från tyskland webbutik för 4600 inkl frakt. men men. Vi får se om telefonen kommer eller ej.
Postad 10 June 2009 - 16:33
Det enda jag skulle vilja ha nu är ett svenskt tangentbord, har inte lyckats hitta något kompatibelt med magic än.
Postad 10 June 2009 - 18:03
Är så sjukt sugen på en nu. Har nyss skaffat ett grymt abonnemang via telia så det blir nog till att sälja den Nokia 5800 jag har nu.
Är också första gången jag ser android live och måste säga att jag är imponerad av gränssnittet, så oerhört simpelt och enkelt. Är även riktigt snabbt, påminner på så vis om en annan något mer känd touch-mobil
Är det någon som är sugen på en 5800 så har jag en till salu
Postad 11 June 2009 - 06:51
Det jag försöker påpeka är att ta det "billigaste" abonnemanget inte alls är billigast i längden. Tar du ett dyrare abb blir telefonen billigare och då kan du slänga in kostnaden för internet i abbet.Han sade ju att han ville ha det billigaste månadsabbet som gick att få. Din kalkyl passar inte in på den grundförutsättningen, den är ovidkommande här.
Hur skulle det vara ovidkommande?? Jag tycker att det är vad man betalar totalt som är det viktiga...
Hur som helst. Hur är det med batteritiden på era telefoner? Jag måste ladda min varje kväll. Igår hade jag den inte ens med mig utan den låg bara hemma med gps och wifi avstängt. Ändå var batteriet nere på ca 10 % ca 17 timmar efter att jag laddat den. Jag har ungefär 1/6 av vad de säger att standby-tiden skall vara???
Postad 11 June 2009 - 08:32
Hur som helst. Hur är det med batteritiden på era telefoner? Jag måste ladda min varje kväll. Igår hade jag den inte ens med mig utan den låg bara hemma med gps och wifi avstängt. Ändå var batteriet nere på ca 10 % ca 17 timmar efter att jag laddat den. Jag har ungefär 1/6 av vad de säger att standby-tiden skall vara???
Så illa är det då inte på min Magic iaf. Haft den sedan i lördags, första dagen fick jag ladda den två gånger men då använde jag den å andra sidan typ hela tiden och testade alla funktioner osv. Sedan har jag laddat under natten varje dag, förutom natten till igår då jag ändå hade runt 60% kvar på kvällen efter en hel dag (använde inte telefonen jättemycket under den dagen men lekte en del med den till och från iaf) och igår efter att det gått ytterligare en dag med sporadisk användning (mest av surf och lite spel) låg jag på runt 15% på kvällen så jag laddade förstås igen under natten idag.
För mig känns batteritiden godkänd iaf, hade väl i princip förväntat mig att få ladda varje natt så ju längre luren orkar över det är bara bonus för mig.
Vet inte om du har kollat det, men en grej som kanske kan påverka batteritiden negativt utöver gps och wifi är ju om man har många program körs i bakgrunden eller kanske något särskilt program som av någon anledning suger lite mer batteri. Advanced Task Manger är enligt mig en måste-ha app för att se vilka program som körs och kunna avsluta dem.
Postad 11 June 2009 - 11:15
Tycker batteritiden känns helt okej. Synd att filmläget på mobilen inte är jättebra. Men bilder blir helt okej.
Får hoppas tre håller mjukvaran uppdaterad. Jag fattar inte riktigt heller hur jag för över grejer när den är inkopplad på min mac.
Den dyker inte upp alls och fick inga skivor till den.
Såg några småroliga reklamklipp för den igår förövrigt. http://www.youtube.c...ser/andr0id2009
Postad 11 June 2009 - 11:42
Är det någon som har uppgifter för eller emot det påståendet?
Postad 11 June 2009 - 11:52
Är så sjukt sugen på att behålla den jag håller på att testa på jobbet, vet dock att jag kommer ha en flickvän som förmodligen vill lemlästa mig om jag gör det
Älskar gränssnittet och operativsystemet, och då har jag bara testat telefonen en halv kväll.
Postad 11 June 2009 - 12:08
Polare försöker få igång ett forum på http://andr0id.se om någon brinner för det.
Postad 11 June 2009 - 12:23
Har en här också och testkör lite. Polare som fick som jobbmobil fast han redan har iphone.
Tycker batteritiden känns helt okej. Synd att filmläget på mobilen inte är jättebra. Men bilder blir helt okej.
Får hoppas tre håller mjukvaran uppdaterad. Jag fattar inte riktigt heller hur jag för över grejer när den är inkopplad på min mac.
Den dyker inte upp alls och fick inga skivor till den.
Såg några småroliga reklamklipp för den igår förövrigt. http://www.youtube.c...ser/andr0id2009
Kolla notificication baren, där har du en USB notification och kan välja att mounta telefonen som en disk. Sen är det bara att kopiera filer som till/från vilket USB-minne som helst.
Postad 11 June 2009 - 12:29
Min är helt obrandad iallafall.
Polare försöker få igång ett forum på http://andr0id.se om någon brinner för det.
finns ju även swedroid. Rätt så bra sajt.
Postad 11 June 2009 - 12:30
Kolla notificication baren, där har du en USB notification och kan välja att mounta telefonen som en disk. Sen är det bara att kopiera filer som till/från vilket USB-minne som helst.
Kanon, tack så hemskt mycket.
Postad 11 June 2009 - 16:03
Ja, det är förvisso sant att man kan betala mer och också FÅ mer, dvs bättre valuta, det säger jag inget om. Men, stort men, han efterfrågade inte det. Hans fråga var hur billigt han kunde komma undan, den absolut lägsta månadskostnaden.. och svaret på det är en Tysklandsimport kombinerat det billigaste månadsabbet på marknaden. Sedan får han för all del mycket mindre för pengarna, men det är en annan femma.Det jag försöker påpeka är att ta det "billigaste" abonnemanget inte alls är billigast i längden. Tar du ett dyrare abb blir telefonen billigare och då kan du slänga in kostnaden för internet i abbet.
Hur skulle det vara ovidkommande?? Jag tycker att det är vad man betalar totalt som är det viktiga...
Om han bara ringer en minut i månaden (utanför Tre), skickar ett SMS i månaden (utanför Tre) och surfar en MB i månaden (utanför öppna wlan) så är det bortkastat med ett 299-abb. Sedan kan man fråga sig vad han då skall ha en Magic till, men det är även det irrelevant. Vill han ha en Magic under dessa villkor så är det upp till honom.
Postad 11 June 2009 - 19:14
Köpte den via ebay i tyskland, tog ca 4½ dag innan jag hade den i handen.
Rootade den direkt med roberts build cupcake 1.5
Man kan inte mer än älska android, hittar dagligen nya saker som jag har saknat innan.
Postad 11 June 2009 - 20:45
Håller helt med. Ett av de första programmen jag installerade. Igår gick jag in och avslutade alla program genom den applikationen och nu har jag ca 90% kvar av mitt batteri. Jag tycker dock att det är konstigt att det inte går att stänga ner ett program efter att det startats som standard. Att man måste installerar Advanced Task Manger eller liknande för att få sådan funktionalitet. Åtminstone när de applikationerna som är igång drar så pass extra mycket batteri.Advanced Task Manger är enligt mig en måste-ha app för att se vilka program som körs och kunna avsluta dem.
Sen tycker jag att batteriet överlag i sådana här telefoner är för dåligt, men det är väl bara till att hoppas på att någon einstein kommer på en bättre lösning som dessutom fungerar...
Redigerat av lilja85, 11 June 2009 - 20:47.
Postad 12 June 2009 - 09:31
Cirka 5400kr skulle dom ha för den och man var tydligen tvungen att ringa in och beställa den, för dom hade den inte synlig på hemsidan.
Nu slipper man iaf köpa ifrån eBay och strula
Är det fler återförsäljare som har börjat sälja den nu utan abbonemang?
Postad 12 June 2009 - 10:13
Förresten, varför har inte prisjakt indexerat HTC Magic hos NoYes ännu?
http://www.noyes.se/...ic-tre-white-1/
Redigerat av sandos, 12 June 2009 - 10:15.
Postad 12 June 2009 - 14:02
https://www.expansys...a.aspx?i=182554
min kommer nästa vecka
Postad 12 June 2009 - 21:31
Postad 13 June 2009 - 10:13
Den är helt obrandad och olåst. Kör med mitt tele2 kort just nu. Den ställer även om automatiskt till tele2s datainställningar
Jag har haft flera windows mobiler förut men Android är det bästa jag någonsing testat. Inte en massa krångel utan det fungerar direkt,
Smart operativsystem som klarar av allt det där man fick krångla ihjäl sig på windows mobile.
Sorry Microsoft men Android kommer äta upp er bit av kakan också. I slutändan blir det nog så.
Lite skrämmande kanske att Google vet mer om varenda datoranvändare än någon annan. Kunskap är makt.
Snart styr Google världen, inte bara på "Street-view"....
Postad 13 June 2009 - 15:40
Pratade med personal i TRE-affären, de sa att det skulle funka, men att jag skulle ringa kundtjänst så kunde de hjälpa mig.
På kundtjänst säger de att det inte går.
Någon som vet om man kan ändra till svenska?
Postad 13 June 2009 - 15:46
Postad 13 June 2009 - 15:57
Köpte en HTC Magic i måndags, upptäckte när jag kom hem att allt var på engelska.
Pratade med personal i TRE-affären, de sa att det skulle funka, men att jag skulle ringa kundtjänst så kunde de hjälpa mig.
Det går inte att ändra till svenska än...kanske kommer en uppdatering så småningom.
Postad 14 June 2009 - 00:30
Köpte en HTC Magic i måndags, upptäckte när jag kom hem att allt var på engelska.
Själva operativsystemet finns bara på engelska än så länge, men svenska kommer nog säkerligen att komma så småning om. Dock finns det stöd för svenska i form av svensk ordlista och T9.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
50 bilder
19 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?