Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia E52 *

309 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E52 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 6.142856 (34) Inga priser

Postad 05 September 2010 - 22:41

ibbore
  • ibbore
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Mina vita E52 har precis samma problem som manga andra har inne har haft. Det later som om den inre hogtalaren ar sprucken, samt att den man pratar med hor sig sjalv i ett eko. Lamnade in den pa service for nagra dagar sedan...
Jag undrar lite hur det har gatt for er andra som har haft samma problem? Har telefonerna fungerat sen efter servicen, eller har ni lyckats hava kopet/pengar tillbaka/annan telefon?

Postad 22 September 2010 - 20:05

__NIcKE__
  • __NIcKE__
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Mina vita E52 har precis samma problem som manga andra har inne har haft. Det later som om den inre hogtalaren ar sprucken, samt att den man pratar med hor sig sjalv i ett eko. Lamnade in den pa service for nagra dagar sedan...
Jag undrar lite hur det har gatt for er andra som har haft samma problem? Har telefonerna fungerat sen efter servicen, eller har ni lyckats hava kopet/pengar tillbaka/annan telefon?

Har ekot försvunnit efter du lämnat in den? Har stått ut ett halvåt men nu får det vara nog, har försökt uppdatera mjukvaran och allt. Men inget hjälper.

Postad 26 September 2010 - 21:35

ibbore
  • ibbore
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Har ekot försvunnit efter du lämnat in den? Har stått ut ett halvåt men nu får det vara nog, har försökt uppdatera mjukvaran och allt. Men inget hjälper.

Efter forsta gangen jag lamnade in den fick jag tillbaka telefonen efter bara nagra dagar. Da hade dom uppgraderat programvaran, men problemet var ju kvar sa jag skickade in den igen. Efter ca 10 dagar fick jag tillbaka den igen, da hade dom bytt hogtalare men telefonen vagrade att starta. Helt stendod. Lamnade in den igen samma dag. Nu har det gatt ytterligare ca 10 dagar, men jag har fortfarande inte fatt tillbaka den. Alltsa tredje gangen den ar inne nu. Far se vad dom har hittat pa den har gangen, borjar bli sjukt trott pa det har!

Postad 28 September 2010 - 17:13

ping84
  • ping84
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Är det någon av er andra E52 ägare som haft problem med att mobilen inte tar emot samtal trots att den visar full teckning och visar mobiloperatörens namn?

Har tydligen haft personer som ringt mig och fått "abonnenten kan inte nås för tillfället" och SMSat men SMSen levereras inte. När jag försökte ringa ifrån mobilen så hördes det inga ljud alls. När jag sedan startat om mobilen fungerade det som vanligt och SMS kom fram, men man ser inga "missade samtal". Gäller (Tango, comviq, tele2 nätet).

Har även börjat uppleva att telefonens högtalare börjar ge ett disorienterat/metalliskt ljud på högre ljudnivåer (Musikhögtalaren på baksidan fungerar dock fint, aktiverar iof oftast högtalare under telefonsamtal, då ljudet är så lågt).

Redigerat av ping84, 28 September 2010 - 17:31.

Postad 28 September 2010 - 17:17

__NIcKE__
  • __NIcKE__
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Efter forsta gangen jag lamnade in den fick jag tillbaka telefonen efter bara nagra dagar. Da hade dom uppgraderat programvaran, men problemet var ju kvar sa jag skickade in den igen. Efter ca 10 dagar fick jag tillbaka den igen, da hade dom bytt hogtalare men telefonen vagrade att starta. Helt stendod. Lamnade in den igen samma dag. Nu har det gatt ytterligare ca 10 dagar, men jag har fortfarande inte fatt tillbaka den. Alltsa tredje gangen den ar inne nu. Far se vad dom har hittat pa den har gangen, borjar bli sjukt trott pa det har!

ok. Du kan väl höra av dig om det löser sig, vore kul att veta. Nyköp ligger nära tillhands. Sämsta Nokia telefonen jag haft.

Postad 01 October 2010 - 16:31

ibbore
  • ibbore
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

ok. Du kan väl höra av dig om det löser sig, vore kul att veta. Nyköp ligger nära tillhands. Sämsta Nokia telefonen jag haft.

Idag ar det 14 dagar sedan jag lamnade in telefonen for tredje gangen, fortfarande inte hort nagot sa jag tog en svang forbi 3-butiken dar jag lamnade in den. Tydligen var problemet allvarligt, sa serviceverkstaden fick skicka telefonen vidare till Nokias egna verkstad. Snubben pa 3 hade naturligtvis inte en aning om nar telefonen kan tankas vara klar, men han antog att jag kommer att fa en ny.
To be continued, stay tuned...

Postad 08 October 2010 - 17:40

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Uppdatering släppt 51.018, ett ganska stort hopp i versionsnummer alltså.

Nokia today released a new firmware for the E52. According to ZomgItsCJ, this new update to version 051.018 brings the following changes:

Data package content, Changelog, corrections or changes :
Updates:

* Browser upgrade into 7.2.6
* Cherry updated to version 2.1
* Freestyle Baseline 3.0 (latest version) update
* QuickOffice upgrade into 6.2.439
* New languages introduced, Office 2007 compatibility
* OVI Music client Inc9Br5 update
* Music 3.0: full album purchase, PIN less activation
* Lotus Notes Traveller 8.5.1 update
* My Nokia update
* OVI Store 1.6 update
* OVI Sync 2.0 update
* OVI Files widget 1.2.3.0 update

Removals:

* Windows Live removal

CHANGES AND IMPROVEMENTS:

* New chat functionalities for the users
* Microsoft Office Communicator added to vanilla SW UDA content
* Nokia Messaging for Instant Messaging / Nokia Chat 2.0 added to vanilla SW UDA

Content:

* Improved Email, Calendar and Contacts experience
* Performance improvements
* Stability and usability improvements
* No changes to vanilla memory cards
* HW Specific change:
* PR3.0 includes SW Support for Rapuyama 1.13 (previously Rapuyama 1.11 supported).

The phone main processor version is going to change. This component needs the software update because of component ID’s are determined in software.

* There are no electrical changes which can effect to RF performance or normal customer use.
* This HW change will be implemented for production during P2 period in 2011. Next

Maintenance release PR4.0 is going to be mandatory update.

* Altogether 450+ errors are fixed.

New Feature :

* Microsoft Office Communicator 1.7 integrated
* Nokia Messaging for Instant Messaging / Nokia Chat 2.0 integrated
* Bloomberg added

And this is the ‘changelog’ that Nokia released:

This software release comes with Microsoft Office Communicator 1.7 and Nokia Chat 2.0, bringing new chat features to your device. This release includes a number of usability and performance improvements, including updated browser, updated QuickOffice with Office 2007 support, and a new version of Lotus Notes Traveler. Many of the Ovi applications, including Ovi Music, Ovi Store, and Ovi Files, have been updated. There are also improvements to the e-mail, calendar,and Contacts applications. To get this software through your device, select Applications > Software Update, and choose the software you want to update. Alternatively, this software release is available through the Nokia Software Updater.

Postad 25 October 2010 - 20:06

__NIcKE__
  • __NIcKE__
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har skickat in min telefon nu! Återkommer

Postad 28 October 2010 - 10:42

ping84
  • ping84
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Gahh ###### skittelefon, klarar inte ens den mest grundläggande funktionen att ringa o ta emot samtal.

Jag har den svarta modellen inköpt i slutet av maj 2010 med firmware 034.001, fick den lagad ett par månader senare pga sprucken högtalare och ny firmware 051.018. (firmware 051.018 kraschar mycket oftare särskilt i samband med musikspelare och bläddring i galleriet)

Jag har i samband dom spruckna högtalarna uppmärksammat en ###### irriterande bugg. Telefonen kan varken ta emot samtal eller ringa ut med efter ett par dagars upptid alt i samband med någon annan krasch?
Försöker man ringa hör man ingen signal alls, ingen ton ingenting, försöker någon annan ringa dig så får dessa höra abonnenten kan inte nås för tillfället. Startar man om mobilen så funkar det som vanligt igen (SMS kommer också fram först då). (Detta gäller både med firmware 034.001 och 051.018). Använder 3G nätet via Tango mini (alltså comviq nätet).

###### skittelefon, mycket bra funktioner på pappret men är fan inte ens pålitlig nog att ta emot samtal. Kommer det inte en ny firmware snart får jag väl reklamera skiten. Tills dess får jag ta o starta om den oftare o ringa mitt egna nummer för att säkerställa dess funktion.

Blir nog ingen ny Nokia i framtiden, någon annan som upplevt samma problem? ni kanske har denna bugg utan att ha uppmärksammat den?

Postad 28 September 2011 - 00:06

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Väcker en gammal telefon. Nyligen fått en sådan i min hand, men det jag är undersam över är varför ljudet är så pass dåligt med hörlurar. Hade en SE W890i med ett par "Monster" in ear, det lät kanon. Men nu med Nokian låter det dött, stelt...klarar inte Nokian att driva mina Monster?

En helt okej telefon men varför står det att jag inte kan skapa epostkonto. Mitt internet fungerar och fyllt i rätt. Aja, får väl leva med det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.