Så Microsoft har aldrig tidigare släppt någonting som varit skit? *host*Vista*host*
Visst har dom det.
Jag tror ändå det blir bra.
Mam behöver inte tro allt nytt e skräp
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 29 July 2010 - 19:01
Visst har dom det. Jag tror ändå det blir bra. Mam behöver inte tro allt nytt e skräp Postad 29 July 2010 - 19:52 Det sa han ju inte heller men på dig lät det som att det är klart det blir bra annars skulle de inte släppa det Postad 29 July 2010 - 23:46
Vista var inte heller det bästa exemplet på det värsta som kommit från Microsoft.
Windows ME var resor värre än Vista. Riktigt uselt skräp. Bob var inte heller en höjdare. Eller vad sägs om IE6? Men, det blir lätt en Kinect här hemma hursomhelst. Här ska dansas och yogas i höst. Postad 30 July 2010 - 13:07
Du får hoppas att den fungerar bättre än så här vid release bara:
http://www.youtube.c...h?v=DrRl0CWFv3M Verkar fungera bra tills 4.25 då verkar kameran inte tracka någonting. Postad 30 July 2010 - 13:29
Jesus vilka tråkiga spel. Djur spelet känns helt meningslöst. http://www.youtube.c...feature=related Bowlingen verkar ball dock. 2:30 Kör han Dragon Ball Style Postad 30 July 2010 - 13:48
Adventure följer med gratis. Och vad gäller meningslösheten med djurspelet så har Nintendogs 85% på gamerankings. Det är väl tre grejor till Kinect som är intressanta vid launchen; Ubisofts Your Fitness, Harmonix Dance Central och Q-Entertainments Child of Eden. Edit: Child of Eden var tydligen ingen launch title. Redigerat av Unregistered6810b893, 30 July 2010 - 13:49. Postad 30 July 2010 - 14:06 Det kanske är tänkt för en lite yngre målgrupp Postad 30 July 2010 - 14:37
Hehe jo det förstår jag också Postad 30 July 2010 - 14:49
Spel- och prylnörd som man är så lär man väl sitta där med både Kinect och Move till slut, men Move känns faktiskt mer intressant. Tyvärr, eftersom jag annars gillar 360:n mycket mer
Postad 30 July 2010 - 15:13
Det där ser inte bra ut alls faktiskt... Postad 02 August 2010 - 06:46
Var i USA förra veckan på ett event och prövade Kinect. Lång kö var det men upplevelsen var... Ja.. jag är lite tveksam. Allt funkade. Upplevde faktiskt inget av det lagg som tidigare diskuterats men det kändes riktigt riktigt konstigt att stå och hoppa framför en TV. Spela de spelen får nog ungarna göra. Själv är jag mer intresserad av att kunna browsa mellan min media genom att sitta i soffan och vifta med handen för att byta låt. Säga XBOX play och bara njuta. Och bara coolhetsfaktorn av detta gör det till en vill ha sak för mig!
Postad 02 August 2010 - 08:26
Min fundering är: Kanske det är så att spelaren som spelar inte uppfattar Lagg lika tydligt som de som tittar. Som tittar så letar man automatiskt efter Lagg och precis som mycket annat så ser man tydligare när man väl letar. Hur uppfattade du det? Såg du lagg när du tittade på andra som spelade? Vad lirade du sen? Postad 03 August 2010 - 06:58
Lagg, ja..hmmm det är extremt svårt att säga.
När man tittade på andra som spelade tyckte man att det laggade. När man stod där själv och hoppade var känslan däremot en annan. En sak att tänka på här är ju att både mjuk och hårdvara inte är helt klara ännu. Hårdvaran hade "rätt" förpackning och såg ut som det som komma skall, men efter lite diskussioner med ansvariga visade det sig vara hårdvara som var "almost" som den som kommer i produktionsversionen. Jag är som sagt mycket positiv till systemet, dock med hänsyn taget till att jag inte kommer sitta och vifta i soffan så mycket när det väl kommer. För FPS och dylikt är fortfarande en HK att föredra. Casual spel är inget för mig. Postad 03 August 2010 - 07:28
Personligen är jag väldigt skeptiskt mot Kinect. Det känns som om de kommer få det riktigt svårt att targeta lite mer seriösa gamers. Eftersom man inte har någon typ av reell interaktion med ett fysiskt objekt och den verkar ju inte kunna uppfatta mindre och precisa rörelser speciellt bra.
Jag har lite svårt att förstå vad som är det nya med prylen.. Känns som en webkamera med lite mjukvara bakom som kan följa rörelser, alltså en PS eye. Eller är det något jag missar? Dock tror jag att den kan vara grymt rolig som party spel, och man kan skratta åt hur knasig den är. Ungefär som att spela wii, den som viftar kraftigast vinner. Mina två ören.. Postad 03 August 2010 - 08:46
Den kan läsa djup och taggat leder vilket Eye inte kan göra. Alltså den kan särskilja kroppsdelar och därmed tracka ben för ben och huvud för huvud för huvud, så att säga. Lika så kan inte PS eye tracka djup utan ser bara en kontur av ett objekt. Detta gör att i t ex bilspel för Kinect så kan Kinect läsa 2 händer som är framför din kropp och därmed styra en bild med händerna, men PS eye ser inte händerna (då de är gömda framför din kropp) och kan därmed inte läsa händernas rörelse. Annars tror jag du har rätt i din observation att klassiska Hardcore spel kan bli svårt, fps lär vara omöjligt på Kinect om man inte ändrar hela rörelsegrunden. O andra sidan har MS inte hymlat om att målet är en helt annan grupp. Postad 05 August 2010 - 11:34 ![]() Exclusive: How does Microsoft Xbox Kinect work? http://www.t3.com/fe...box-kinect-work? ![]() ![]() More pictures: http://www.t3.com/fe...articleId=17763 Source: T3 via Alucardx23 @ Beyond3D Postad 05 August 2010 - 12:21
http://www.engadget....da-microsoft-k/
Enkelt men ser trevligt ut. Tror utan tvekan att det kommer slå i många vardagsrum, rent socialt. Runt 50min i visar de tracking, inte illa. Ruskigt bra. Postad 06 August 2010 - 17:29
Här är ett gammalt spel från Harmonix som skulle fungera bra med kinect.
http://www.youtube.c...h?v=JFyEqpDOf8U Postad 06 August 2010 - 18:40
Unknown feature - It destroys Apple products. Postad 09 August 2010 - 19:55
Testade Kinect igår. Det va faktiskt bättre än vad jag hade räknat med, dock så fanns det lagg och andra små problem som tex att det buggade när nån stod nära mig när jag testade. Nu var ju förutsättningarna ganska så perfekta. Bra höjd på kameran och stor och öppen yta framför kameran. Frågan är hur bra det kommer att funka hemma i vardags rummet med flera personer i soffan.
Postad 20 August 2010 - 13:48
Inte lär man sitta ned i soffan o lira heller
Själv är man sugen på att skaffa en till julen för ungarna Molyneux: Kinect 'Biggest Innovation In 20 Years'? Kinect is the biggest innovation to hit the games industry in the last 20 years according to Lionhead Games' Peter Molyneux. Kinect launches 19 November and has so far garnered a mixed reaction from gamers and critics. Some remain cautious about the so-called 'casual' launch line-up, while others have applauded Microsoft's approach to widening its audience. Fable creator Peter Molyneux explained, "I think for certain people in the industry [Kinect] is the most wonderful thing that’s happened in the last 20 years, but for others it’s the worst." “You're not limited by the number of buttons on a controller, but only by the human body.” "But if you accept that there’s a few things that Kinect does that are just wonderful: the first thing is the amount you feel involved and engaged with the world on the screen, because everything isn’t centred around, essentially, your two thumbs." "The second thing is, you’re not limited by the number of buttons on a controller, but only by the human body. You haven’t got the language of ‘we can get them to tap, hold, and push forward.’ That’s our entire vocabulary. Now, we can get people to relax, get them excited, we can get people to get up and walk to the screen – it’s a much bigger vocabulary." You can check out the full interview with Peter Molyneux in games™ issue 100. The 100th issue of the multi-award winning multiformat games™ goes on sale 2 September, with 100 special covers featuring the 100 Greatest Games Of All Time. Postad 20 August 2010 - 13:57
Provade också lite Kinect förra helgen på Way Out West och det fungerade rätt bra, dock fick man inte så lång speltid och spelet var inte så roligt (man gjorde stunts med någon bil), men får bara programmerarna pilla mer med det kan det bli riktigt bra.
Ser fram emot det iaf Postad 20 August 2010 - 14:25 Helt klart det spel som såg tråkigast ut på E3. Postad 20 August 2010 - 16:37
Ok, enligt killarna på Joystiq så kan man lira Kinect sittandes, kanske det blir alternativet när flåset tryter
There's been plenty of rumours, writing and discussions about whether or not Kinect for the Xbox 360 works when sitting down. At Gamescom the guys from Joystiq took the test with the new Xbox dashboard and these are their conclusions: * Sitting in a chair: Definitely works. * Sitting on the floor: Works. * Reclining while facing the Kinect: Works. * Reclining with the Kinect at our side: We couldn't get this to work, but we've been told that it will by launch. * Using another human as a coffee table (should have taken photos!): Kinect recognized the person behind the human coffee table trying to control the movie. No need you'll be forced to stand up. Microsoft sees this as one of the biggest advantages of Kinect: as the technology is largely based on software, they can constantly add new updates, features and possibilities. They also added that this is also the case at Gamescom where a new version of the software was used and that by the time of release things will be even better. Postad 20 August 2010 - 20:46
De testade att styra menyerna (dashboard) när de satt ner. De spel som släpps under releasen är alla gjorda för att spelas stående. Något som Microsoft bett alla utvecklare göra då Natal inte skulle vara redo för sittande spelare vid launch. Det har dock sagts att detta skall komma senare. Postad 20 August 2010 - 20:52
Ett av demorna till Kinect, där man styrde Burnout Paradise, var väl i sittande position?
Postad 26 August 2010 - 18:59 De stod och spelade har jag för mig, fram med ena foten för att gasa och bakåt för att bromsa. Postad 26 August 2010 - 19:06
Var säger de att det inte är redo?
Jupp de står upp. Postad 01 September 2010 - 16:42
Röst styrningen kommer inte att fungera på svenska vid lanseringen, röst möjligheten kommer först under våren 2011, åtminstone om man läserJoystic som hänvisar till en intervju på Eurogamer.es (spanska)
At launch, according to Pitzalis, voice control will be available in the US, UK, Mexico and Japan. Postad 01 September 2010 - 17:15
det fungerar om man ändrar locale till t.ex uk.
edit: eller kanske inte. feber.se säger att det ska vara helt låst till plats =S. Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 01 September 2010 - 17:28. Postad 01 September 2010 - 17:42
Eller hur, men våren 2011 är ju inte heller så långt borta, förutsatt att de håller tidtabellen så att säga.
Postad 05 September 2010 - 13:36
http://www.ted.com/t...irtual_boy.html
Molyneux demar kinect och milo på ted conference. Cool teknik men kul att spela? Vettefan. Häftigt hursomhelst! Postad 10 September 2010 - 09:15
USA har faställt släpp datum den 4 november, i Japan den 20 november.
Sverige lutar åt ett släpp den 10 november, men på t.ex webhallen's sida nämns bara 'november' -lite osäkert vilket som gäller då även Xbox.se nämner också bara 'november' Postad 10 September 2010 - 10:02
Kunde svurit på att jag sett de officella Europa datumen någonstans...
http://kotaku.com/56...date-for-kinect Se där. 10 November it is. Postad 10 September 2010 - 11:37
Kinect First Impression
http://screwattack.c...1st-Impressions Redigerat av Pip, 10 September 2010 - 11:38. Postad 10 September 2010 - 12:04
Om ni missade årets händelse, The Big Live Live Show: Live så missade ni rätt mycket Kinect gaming i form av Dance Central.
Postad 14 September 2010 - 07:40
Harry Potter ser ju inge vidare kul ut med Kinect:
http://www.electroni...en/movies/9717/ Dom kan ju inte styra vart dom ska springa, spelets fel, utan ställs på plats och ska kasta förbannelser. Om man tittar på spelarna så behöver dom inte göra så mycket... Det spelet göre sig nog bättre med handkontroll, ännu bättre med Move. Om man får springa dit man vill förstås, annars kvittar det nog. Postad 14 September 2010 - 08:07
antagligen dom flesta spel som kommer gå åt dig tyvärr. dom enda där du egentligen får röra dig själv är väl typ löpning och så Postad 14 September 2010 - 08:10
Knappast nåt jag kommer att störa mig på tror jag, lär snarare bli förbryllad
Postad 16 September 2010 - 15:45
TGS introducerar två lite mer hardcorespel som kanske inte är helt väntade:
Steel Battalion (!!!) och Project Draco (av de som gjorde Panzer Dragoon Orta). Lär säkert bli ett onrailsspel där man styr en drake, som man gjorde i Orta. Två riktigt spännande titlar måste jag säga. Postad 16 September 2010 - 16:21
Steel Battalion är verkligen en skum Kinect kandidat.
Efter att ha haft en kontroller stor som ett hus (med knappar för bland annat vindrutetorkare) går de till ingen kontroller alls? Postad 16 September 2010 - 18:37
Rise of Nightmares Coming Exclusively to Kinect for the Xbox 360
SEGA Europe Ltd. and SEGA of America Inc today announced that Rise of Nightmares will be released globally in 2011 exclusively on Kinect for Xbox 360. Rise of Nightmares offers a spine-tingling horror experience which uses the innovative new controls of Kinect to give players the ultimate fright. Using their whole body the player will experience fear and tension as never before in this first person horror adventure. Rise of Nightmares will be available on Kinect for Xbox 360 in 2011. For more information about Rise of Nightmares, please go to www.riseofnightmares.com Postad 20 September 2010 - 07:18
Microsoft räknar med att sälja 3 Miljoner Kinect till årsskiftet dvs lika många ex som Reach såldes på ett dygn.
Postad 20 September 2010 - 23:01
Ja kinect kommer nog blir skitcoolt till skräckspel. tänk smygascener där man inte får göra för mycket ljud ifrån sig och måste öppna saker i spelet med hander väldigt försikigt för att inte höras. Finns massor med möjligheter! Allt är upp till utvecklarna.
Postad 28 September 2010 - 15:18
MS: Firm wants to out-do every console in history!
Ja det är hårda uttal från MS, deras kommande släpp ska bli den största någonsin hävdar de, ja större än Wii PS3 och Xbox 360 säger de, ja åtminstone i amerika, deras Kinect släpp som inte är så litet kommer att släppas hos 7000 midnattsöppna butiker, Sju Tusen! Och på dagen kommer 30.000 butiker sälja runt om i staterna, hoppas att amerikanarna då har pengar kvar i plånböckerna för att genomföra ett ev köp då, annars lär varorna stå och damma på hyllorna En annan ser fram emot att börja vifta med armar fingrar och ben lagom tills julafton när ungarna ska få uppleva lite annorlunda Xbox spel än vad de hitills är vana vid
CVG Postad 28 September 2010 - 15:24
Går nu att hitta Xbox 360-spel med stöd för Kinect-spel på Prisjakt
https://www.prisjakt...ori.php?k=v1599 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |