Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Hero *

2430 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Hero 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 9.107784 (166) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 28 July 2009 - 20:38

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

"Conclusion

The HTC Hero is a great handset that I thoroughly enjoyed using. Its older brother, the Magic, was great fun when I tested it a while back, but the Hero is better still and I'd happily use one as my everyday phone. It's quite something for me to heartily recommend a touchscreen device, as (being a heavy texter/emailer) I've always been skeptical about using one full-time, but this is the first device that I've reviewed in 18 months that has triggered my 'I need this gadget' impulse. The mix of the fun Android UI, with HTC's 'Sense' concept sprinkled on top is surely a winning formula, and aside from a lack of features on the otherwise fine camera and music player, the device has no real flaws to speak of.

Overall, I can happily give the HTC Hero a "Highly Recommended" rating without any second thoughts whatsoever. No other device that I've tested has been so easy to set up and so intuitive to use, whilst also being fun and functional. If you can get over the odd chin (I quite like it, actually) then this is surely a device to seriously consider."

Kameran's bilder blev dessutom riktigt bra (om man inte ser dem i högsta upplösning).

UUUH, blev riktigt sugen nu >_<

Du är inte ensam. ******** vad jag sucktat efter denna telefon i 2 veckor nu. Helt fast, var först inne på en nokia n97 som har ett fysiskt tangentbord men tror nog man kan vänja sig vid ett virtuellt med=). Nu e jag mest rädd för att den e för seg men det ser ju ut att gå rätt rappt på alla filmer på youtube.

Postad 28 July 2009 - 20:38

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Finns på pixmania i lager

Säker på att det är den bruna? det är den bruna på bilden men står inte under produktinfo, litar man verkligen på pixmania så mycket? :(

Postad 28 July 2009 - 23:18

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

HTC har global garanti, spar kvittot bara.

Var lämnar man in om det blir knas? Finns det butiker som tar emot i Sverige, eller måste man skicka den till köpelandet

Redigerat av Zenil, 28 July 2009 - 23:20.

Postad 28 July 2009 - 23:58

wigtor
  • wigtor
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Var lämnar man in om det blir knas? Finns det butiker som tar emot i Sverige, eller måste man skicka den till köpelandet

Min bror fick knas på sin HTC diamond och ringde då till 3 som han köpt den av och fick som svar att han skulle gå till expert då det inte fanns någon 3 butik i stan, expert tog emot den och skickade den till htc.
Dock fick han betala frakten själv men det kan jag betala om nu min hero går sönder.

Så tror nog att det bara är att gå till någon som säljer htc telefoner, eller det hoppas jag i alla fall :(

Redigerat av wigtor, 29 July 2009 - 00:01.

Postad 29 July 2009 - 07:45

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Mmm... affären ska vara återförsäljare av märket du har så kan du lämna in den där. Alla skickar iväg den till samma ställe!
det är bra!

Postad 29 July 2009 - 08:15

Unregistered178bc39f
  • Unregistered178bc39f
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Jag har beställt från pixmania med 24-48h UPS (5 340,05 SEK inkl frakt) så förhoppningsvis kan jag verifiera färgen imorgon eller på fredag.

Postad 29 July 2009 - 08:32

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Jag har beställt från pixmania med 24-48h UPS (5 340,05 SEK inkl frakt) så förhoppningsvis kan jag verifiera färgen imorgon eller på fredag.

Intressant, berätta gärna om lev funkar bara.

Postad 29 July 2009 - 11:05

RobertSandberg
  • RobertSandberg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Senaste nytt från Katshing!

Prel lev.datum: 2009-08-20 :( :)

Min förstaplats i kön på en vit hos katshing ryker nu för har fixat en hero från annat håll.. Vill någon ta över min förstaplats i kön så skänkes den bort.. Hade sett fram emot att få den detta decenniet!

Postad 29 July 2009 - 11:41

Tnaden
  • Tnaden
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Sjv försöker jag desperat få ett svar ur 3's kundtjänst om de kommer få in den eller inte...
Bunden dit ett tag ju, vore trevligt om jag kan få den tidigare iaf. Sedan har de helt klart det bästa abonnemanget också :(

EDIT: För den som är intresserad är det vettigaste jag fått ur dem "Vi har ju HTC Magic så vi borde väl få in den me"

Redigerat av Tnaden, 29 July 2009 - 11:43.

Postad 29 July 2009 - 12:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Här finns engelsk Hero för 4852 spänn på ingående..Läste på nätet att dom sålt slut på 2 laddningar

http://www.devicewire.co.uk/htc-hero

Postad 29 July 2009 - 12:31

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
I lager för 5282 inkl frakt :(

http://www.pixmania....p;CodePromo=oui

Postad 29 July 2009 - 12:39

RobertSandberg
  • RobertSandberg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

I lager för 5282 inkl frakt :(

http://www.pixmania....p;CodePromo=oui

Missat att det är 10 sidor till före ditt inlägg? :)

Postad 29 July 2009 - 13:00

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Saxat från pixmania:
"Med detta leveransalternativ får du hem beställningen på 24/48h (vardagar) med UPS. Om du lägger din beställning innan kl. 12 behandlas din beställning samma dag, ifall produkten finns på lager."

Och eng pixmania
"Express Delivery (24-48h)

This method of delivery allows you to receive your package in 24 to 48 hours. When you place your order before noon, it will be handled the same day, if the product was shown to be in stock on the site. The shipping fees for this option will depend on the articles selected. Please note that since our carriers do not deliver on weekends, if your order is placed on a Friday it will be delivered to you on the following Tuesday, provided that your product is in stock at our warehouse."

Ska bli intressant o se om det funkar :(

Redigerat av NisseGurra, 29 July 2009 - 13:03.

Postad 29 July 2009 - 13:44

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Missat att det är 10 sidor till före ditt inlägg? :(

Nope, trodde han före mig missat då han länkade till en sida där den var slut i lager.

Postad 29 July 2009 - 13:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Skulle nog inte tipsa folk om att köpa från Pixmania direkt..

En av många trådar

https://www.minhembi...howtopic=197284

Sen har dom ju inget vidare snittbetyg

Postad 29 July 2009 - 13:56

gibbon
  • gibbon
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag har velat fram och tillbaka mellan Hero och Galaxy ett bra tag nu. Det är inte ett enkelt val, specielt när man inte varit uppdaterad på mobil-marknaden på 5-6 år.. Skulle uppskatta det om någon kunde svara på lite frågor/tankar kring detta.

Galaxy verkar ju klart hetare hårdvaru-mässigt, men Hero har Sense och bättre utvecklarstöd(?).. Det är något jag har undrar lite över. Jag har läst saker som "och sen är ju communityt runt HTC-lurarna enormt trevligt, lär nog dröja ett tag innan Samsung kan mäta sig där." Men med det menas väl bara att det finns flera hemma-meckade ROMs för HTC-lurar? För inte ska väl vanliga program kunna köras på vissa android-lurar men inte andra?

Så det här med hemma-meckade ROMs.. Vissa är ju bara för att roota, vilket såklart kan vara trevligt. Även om Samsung har dåligt utvecklarstöd tycker jag det vore rimligt att anta att någon kommer lösa den biten ändå, eller? Så det man mister genom att välja Samsung är de lite mer utvecklade ROMsen.. Är dessa egentligen något att ha? Bortsett från tex multitouch verkar de bara vara "same old" med lite för-installerade vanliga program och kanske en smått buggig ui-design. Eller missar jag något nu? Är som sagt helt grön på det här..

Sen till något helt annat, men minst lika viktigt, priset. Jag tänker dra in Magic i det här, för jag tycker det här är ganska bissart. Magic är billigare än Hero som i sin tur är billigare än Galaxy.. Tittar man på ebay däremot, då är Galaxy i många fall billigare än Magic! Hur, varför!? Och Hero har tyvärr inte hittat ut på ebay än.. Hur som hellst, Galaxy går då för 3.5k, medan Hero går för strax över 5k. Är verkligen Sense (och utvecklarstöd?) värt 1.5k? (lite halvt retorisk fråga, det är väl upp till var och en)

Postad 29 July 2009 - 14:13

Tomzi
  • Tomzi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hade tänkt beställa den från Pixmania med enligt mobillagret så skulle de få in alla htc Hero'n först (de som kom in i sverige) hur har pixmania lyckats ? och dessutom står de endast att de finns Fransk och engelsk menyer.. Finns det sveka på de andra tror ni ? med svensk tagentbord osv.

Postad 29 July 2009 - 14:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Grejen är väl att www.xda-developers.com är det absolut bästa stället där de duktigaste kockarna finns och dom har lång erfarenhet....Sen är det grymt bra om har problem med telefonen eller program så finns det nästan alltid hjälp att få där

Grejen är ju att du ofta får en snabbare telefon om du flashar och i många fall bättre batteritid..

Postad 29 July 2009 - 14:24

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Hade tänkt beställa den från Pixmania med enligt mobillagret så skulle de få in alla htc Hero'n först (de som kom in i sverige) hur har pixmania lyckats ? och dessutom står de endast att de finns Fransk och engelsk menyer.. Finns det sveka på de andra tror ni ? med svensk tagentbord osv.

Tror inte Pixmania har någon fysisk butik eller något lager i Sverige. Vet inte vad mobillagret är för butik men det låter som en rätt liten?. Svårt att tro att de fått någon garanti att få de första telefonerna levererade från HTC.

Postad 29 July 2009 - 14:36

Tomzi
  • Tomzi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Detta meddelande fick vi som beställde innan den 27de och itne fick våra mobiler (samtidigt som ingen annan i sverige fick)

"Hej!
Ni får detta mail för ni har en order på HTC Hero hos oss.
HTC hade beräknat att skicka dessa så de var hos vår leverantör (generalagenten för HTC i Sverige) idag, Måndag.
Tyvärr har det blivit försenat från HTCs sida och de har ännu inte kommit in (Varken till oss eller någon annan i Sverige)
Som det ser ut så kommer de komma cirka den 10de Augusti (Förhoppningsvis tidigare)
Alla som bokat hos oss ligger med i "första listan" och kommer få sin order så snart som dessa kommer in i lager.
Vi har "första tjing" på dessa och därmed även ni!
Självklart har ni all rätt att avboka er order när ni vill innan denna skickats men ni förlorar tyvärr då er plats i kön.

Med vänliga hälsningar"

Så vetifan om man ska riskera pixmania.

Postad 29 July 2009 - 14:43

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Tog en rövare o beställde från pixmania i morse. Får se om o när man får nån mobil :)

Postad 29 July 2009 - 14:59

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Tog en rövare o beställde från pixmania i morse. Får se om o när man får nån mobil :)

För mig har det alltid gått bra med beställningar ifrån pixmania, både beställt tv och lite prylar därifrån. Och är det några fel på telefonen kan man ju vända sig direkt till HTC då den har världsgaranti.

Postad 29 July 2009 - 15:06

OsmanHero
  • OsmanHero
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjo!
Har beställt min vita Hero från Inwarehouse i måndags, och dom har nu leverans måndag 10/8 som dom flesta verkar få.
Fråga som har lyfts upp men inte fått något svar än så länge, är det brukligt med svenska menyer på HTC eller är det något som man får "flasha" om med program senare, typ lägga in svenskt tangentbord eller funktionsmenyer?

Ska bli rejält kul hur som när den blir levererad, verkar hur häftig som helst. Och snabb ;P

Postad 29 July 2009 - 15:13

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Finns väl inte svenska menyer övh till Android ännu. Tangentbord och ordlista finns att ladda ner men inte hela menysystemet väl?

Postad 29 July 2009 - 15:55

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Detta meddelande fick vi som beställde innan den 27de och itne fick våra mobiler (samtidigt som ingen annan i sverige fick)

"Hej!
Ni får detta mail för ni har en order på HTC Hero hos oss.
HTC hade beräknat att skicka dessa så de var hos vår leverantör (generalagenten för HTC i Sverige) idag, Måndag.
Tyvärr har det blivit försenat från HTCs sida och de har ännu inte kommit in (Varken till oss eller någon annan i Sverige)
Som det ser ut så kommer de komma cirka den 10de Augusti (Förhoppningsvis tidigare)
Alla som bokat hos oss ligger med i "första listan" och kommer få sin order så snart som dessa kommer in i lager.
Vi har "första tjing" på dessa och därmed även ni!
Självklart har ni all rätt att avboka er order när ni vill innan denna skickats men ni förlorar tyvärr då er plats i kön.

Med vänliga hälsningar"

Så vetifan om man ska riskera pixmania.

Vad är nu detta? Jag har inte fått de här? Nu blir jag lite fundersam.

Postad 29 July 2009 - 15:57

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Postad bild -AAAH ! fusk, svart !!

Postad 29 July 2009 - 16:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Följer nyfiket tråden :-)

Så när ni får era telefoner är de bara skriva allt ni bara orkar om vad ni tycker om telefonen..

Postad 29 July 2009 - 16:12

Tomzi
  • Tomzi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Vad är nu detta? Jag har inte fått de här? Nu blir jag lite fundersam.

har du beställt på mobillagret ? Vi mailade stup i kvarten när de skulle komma i måndags men han fick inga, så fick jag de mailet.

P.S var kan man ladda ner svensk tagentbord och ordlista ?

Redigerat av Tomzi, 29 July 2009 - 16:16.

Postad 29 July 2009 - 16:17

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=Lb3DOCQffvE

Postad 29 July 2009 - 16:18

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Postad bild -AAAH ! fusk, svart !!

Japp, den svarta är exklusiv till T-mobile eller vad dom heter. Sen tror jag Orange har en graphite white exklusiv med.
Jag våndas mellan att beställa den vita nu för att få telefon så fort som möjligt eller vänta in den bruna=). Urban brown ser ju riktigt nice ut och sen har jag lite svårt för att allt ska vara vitt:P

Redigerat av Hoff, 29 July 2009 - 16:18.

Postad 29 July 2009 - 19:03

Fiddis
  • Fiddis
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Ska man börja fundera på att köpa en annan telefon eller klarar jag av att vänta till den 20e?

Redigerat av Fiddis, 29 July 2009 - 19:07.

Postad 29 July 2009 - 19:26

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Klart du ska vänta!!!
jag tror den kan blir riktigt Bra........
hoppas på en uppdatering rätt snart efter den kommit så den blir lite stabilare!

Mvh

; Den vita är ju snyggast !!! ?

Postad 29 July 2009 - 19:51

Tomzi
  • Tomzi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Klart du ska vänta!!!
jag tror den kan blir riktigt Bra........
hoppas på en uppdatering rätt snart efter den kommit så den blir lite stabilare!

Mvh

; Den vita är ju snyggast !!! ?

den vita ser otroligt plastig ut, och klart du kan vänta du behöver bara vänta till den 10de..

Och jag tänkte såhär om man tar en beställning på pixmania genom postförskott så finns det ingen chans att man blir blåst ? eller har jag fel, eftersom de får inte pengar i förväg. och får jag inte mobilen innan den 10de kan jag alltid avbeställa min order.

Redigerat av Tomzi, 29 July 2009 - 20:04.

Postad 29 July 2009 - 20:13

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Pixmania är inga som "lurar" av dig pengar.... dom har funnnits hur länge som helst..... och har vart sveriges största (kanske fortf) kamera återförsäljare!!
du kan lita på dom.... kanske inte på när dom får in den och så!

Postad 29 July 2009 - 20:35

Unregistered26fac21d
  • Unregistered26fac21d
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Funkar

Tror att det bara finns en variant... Med alla språk

Finns svenska då? jag har inte hittat nån information om Android på svenska

Postad 29 July 2009 - 20:47

Tomzi
  • Tomzi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
f*ck, tror jag råkade beställa skulle bara se vad som hände när jag valde betala mot postföskott, sen fick jag ett mail att jag hade beställt :S fast det står också "Vänligen klicka på följande länk för att bekräfta din beställning" så ,sålänge jag inte trycker på den så är den inte beställd ?

har Annullerat min beställning hoppas de inte skickar något nu...

Redigerat av Tomzi, 29 July 2009 - 21:14.

Postad 29 July 2009 - 21:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
wiggetor

Ett tips är ju att skriva HTC Hero i sökrutan och sen titta på priser och pixmania...Bara läsa omdömen där.

Redigerat av moparman, 29 July 2009 - 21:14.

Postad 29 July 2009 - 21:15

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

har du beställt på mobillagret ? Vi mailade stup i kvarten när de skulle komma i måndags men han fick inga, så fick jag de mailet.

P.S var kan man ladda ner svensk tagentbord och ordlista ?

Du kan ladda ner det på www.cyrket.com en spegel till android market med fler appar tom om jag inte misstar mig.

Beställt på mobillagret? Jag har en vit förhandsbokad på katshing och har plats 22. Men du fick alltså mailet för att du mailade dem? Trodde det var ett massutskick som de missat att skicka till mgi.

Postad 29 July 2009 - 21:19

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Finns svenska då? jag har inte hittat nån information om Android på svenska

Android stöder inte svenska än sålänge. Då du får klara dig att läsa menyerna på engelska. Däremot finns svenskt tangentbord och ordlsta att ladda ner. Kanske kommer android på svenska i sinom tid efter som de översatts till t.ex. tyska och italienska, så vore det inte omöjligt.

Postad 29 July 2009 - 21:32

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Japp, den svarta är exklusiv till T-mobile eller vad dom heter. Sen tror jag Orange har en graphite white exklusiv med.
Jag våndas mellan att beställa den vita nu för att få telefon så fort som möjligt eller vänta in den bruna=). Urban brown ser ju riktigt nice ut och sen har jag lite svårt för att allt ska vara vitt:P

Usch, den graphite white var ju ännu snyggare Postad bild

Den bruna är enligt mig mycket snyggare än den vita iaf, värd att vänta in :)

Postad 29 July 2009 - 21:33

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Nej nej nej! Den vita är fantastisk! Mina ögon smälter!

Postad 29 July 2009 - 21:36

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

AAAH !!! :)

Postad 29 July 2009 - 23:03

wigtor
  • wigtor
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Tycker också den vita är riktigt snygg, var dock rädd för att den snabbt skulle se ful ut pga av repor.
Men jag hoppas att teflonet skyddar och gör att den kommer vara repfri ett litet tag i alla fall :)

Postad 30 July 2009 - 06:49

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
I början av nästa vecka kommer en recension från Mobil av Htc hero.... får vi se va dom har att säga av denna guld klimp! :)

Postad 30 July 2009 - 07:52

RobertSandberg
  • RobertSandberg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Själv får man sin till 99% sannolikhet ikväll! Review kommer idag eller i morgon i så fall.

Postad 30 July 2009 - 11:38

meat4me
  • meat4me
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Din beställning/order har skeppats från lager!
:) Snart så kommer min Hero! ngn annan som beställde den bruna?

Postad 30 July 2009 - 11:48

RobertSandberg
  • RobertSandberg
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Fick min för en timme sedan, jag vet vad jag ska göra i kväll:)

Postad 30 July 2009 - 11:54

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Din beställning/order har skeppats från lager!
:) Snart så kommer min Hero! ngn annan som beställde den bruna?

Var beställde du den bruna ifrån?

Postad 30 July 2009 - 12:09

prijar
  • prijar
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
det preliminära datumet har ändrats till 20/8 hos katshing :)

Postad 30 July 2009 - 12:42

meat4me
  • meat4me
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Var beställde du den bruna ifrån?

http://www.expansys.se/d.aspx?i=185452

Beställ idag å få den på måndag.. får min imorn sa kundtjänst iaf..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.