Till exempel med programmet Jamcast?
*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 02 december 2009 - 18:24
Till exempel med programmet Jamcast?
Postad 02 december 2009 - 20:15
Postad 03 december 2009 - 08:47

Redigerat av discomega, 03 december 2009 - 08:48.
Postad 03 december 2009 - 12:28
Tror det här blir skitbra! Beställde Xtreamer igår samt en 1TB hårddisk. To hell with WDTV.
Är inte Xtreamern begränsad till 500gb
Redigerat av fcliverpool, 03 december 2009 - 12:29.
Postad 03 december 2009 - 15:47
Är inte Xtreamern begränsad till 500gb
Ja Xtreamer klarar bara att hantera en HDD på max 500 gb
Postad 03 december 2009 - 16:30
Dock så tycker jag mig märka en svaghet, men det kanske är inbillning. Jag tycker det ser ut som att det är liiite sämre bild med Xtreamer än WDTV, kan detta stämma? Är det någon skillnad i hårdvaran där?
Har jag kanske fel inställningar till min Panasonic Plasma 720p?
Kör via HDMI med inställning Pan:Scan och Auto HDMI.
Väljer jag 16:9 istället för Pan Scan så blir vissa filmer 4:3 på min widescreen-tv. Väljer jag "PAL" istället för Auto HDMI så blir det widescreen men istället mycket sämre bild. What to do?
Redigerat av danniee, 03 december 2009 - 16:42.
Postad 03 december 2009 - 17:16
Fick hem den i dag och jag är helt såld! Den spelar ta mig fan ALLT! Nu har jag äntligen dvd-menyer så WDTV åker i soptunnan.
Dock så tycker jag mig märka en svaghet, men det kanske är inbillning. Jag tycker det ser ut som att det är liiite sämre bild med Xtreamer än WDTV, kan detta stämma? Är det någon skillnad i hårdvaran där?
WDTV har ett annat videochip så visst är det skillnad. Om det är det du ser eller någon inställning vågar jag dock inte svara på, chipen skall väl vara likvärdiga om jag förstått saken rätt.
Bra att du som "hatar" WDTV går ut med den här reflektionen i alla fall! Återkom gärna om det var någon inställning eller liknande.
Postad 03 december 2009 - 17:51
Någon som vet om det finns tester eller liknande som bekräftar att det skulle vara kvalitetsskillnad mellan maskinerna? Efter min inställning från PAL till Auto HDMI vart det i alla fall jäkligt mycket bättre.
Postad 05 december 2009 - 13:50
På min har det stått, This order is marked as Awaiting Shipment i en vecka.

Hoppas dom kan få iväg den snart.
Postad 05 december 2009 - 20:26
Nån som passade på att ta del av erbjudandet att köpa en Xtreamer + eTRAZy för €203 som fått sin levererad ännu? Stod att de skulle börja skicka ut dom först veckan i december, så dom har väl kanske inte hunnit komma hit än.
På min har det stått, This order is marked as Awaiting Shipment i en vecka.
Hoppas dom kan få iväg den snart.
eTRAYz lär inte komma förrän tidigast i slutet på nästa vecka
Postad 05 december 2009 - 23:45
/M
Postad 06 december 2009 - 00:27
Alright!
Någon som vet om det finns tester eller liknande som bekräftar att det skulle vara kvalitetsskillnad mellan maskinerna? Efter min inställning från PAL till Auto HDMI vart det i alla fall jäkligt mycket bättre.
Jag år också intresserad av om någon jämfört bildkvaliteten mellan WDTV Live och Xtreamern...
Postad 06 december 2009 - 00:33
Jag beställde min eTRAYz den 26 nov. och den har fortfarande status "Awaiting shipment" ännu. Får se när man får den...
/M
Dom har fastnat i tullen om ryket är rätt.
Postad 06 december 2009 - 00:39
Jag år också intresserad av om någon jämfört bildkvaliteten mellan WDTV Live och Xtreamern...
Flera jämförelser har gjorts. Flera har varit fel då jämförelsen gjorts med olika inställningar. Det var ett hilma liv på mpc för ett tag sedan om en jämförelse...till slut kom förfataren på att han använt "pal" på extreamer/mede8er och 1080p på tvix. Jämföra äpplen och bananer fungerar inte. Den enda skillnaden jag härt är att färgskalan från xtreamer är fel, det finns en tråd om detta på xtreamers forum. annars så spelar det troligen ingen roll utan kvaliteten på din "film" är avgörande"
Postad 06 december 2009 - 02:24

Den ligger ju på ett cirka 600kr billigare pris än tvix 6500, det är därför jag har svårt att "acceptera dess storhet" bara sådär, är den inte sämre på något?

Jag läste i en recension att fläkten lät irriterande. Är det nåt ni stör er på när ni ser på film? Låter den högre än Tvix 6500?
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 06 december 2009 - 02:29.
Postad 06 december 2009 - 08:10
Postad 06 december 2009 - 23:18
Hm, men det här programmet Jamcast som jag använder den delar ut ljudet till min 360 från datorn, och ska fungera med alla enheter som stöjder UPnP/DLNA
Från deras sida: Supported devices: Works with UPnP/DLNA-compliant media renderer devices, including: ...."
Stödjer Xtremaer UPnP/DLNA fullt ut så borde jag hitta Jamcast utdelningen precis som på min 360 eller???
Ingen vänlig själ som känenr för att testa? programmet finns här:
http://www.sdstechnologies.com/
den delar ut en playlist som heter "Virtual Playlist" och kapar ljudet som spelas upp på datorn. Det är mitt ena stora krav som xremanrn ska klara, (den behvöe rinte kunna köra spotifyprogrammet och ändra låtar mm)
Hej!
Fick inte Jamcast att fungera då jag testade idag. Den hittade UPNP-enheten, men Xtreamern hoppade bara ut till huvudmenyn då jag valde Virtual Soundcard.
Dock kan jag säga att jag aldrig testat programmet tidigare och därför heller inte kan felsöka speciellt effektivt.
/M
Postad 07 december 2009 - 08:31
Jag har varit lit eaktiv i Jamcast forumet. En användare fick det att fungera, en anna inte. Man måste istället för att hitta enheten ange en sopecifik adress till datorn. UPnP programmeringen av denna enhet verkar inte heller vara hetl hundra, porecis som Tvix 6500. Blev att jag köpte en PS3 i fredags istället... Fungerar klockrent.Hej!
Fick inte Jamcast att fungera då jag testade idag. Den hittade UPNP-enheten, men Xtreamern hoppade bara ut till huvudmenyn då jag valde Virtual Soundcard.
Dock kan jag säga att jag aldrig testat programmet tidigare och därför heller inte kan felsöka speciellt effektivt.
/M
Postad 07 december 2009 - 09:26
Okej, jag har nu läst en del om denna maskin, lite här i tråden men även recensioner. Jag tycker att det verkar lite för bra för att vara sant nästan
. Det jag skulle vilja veta är främst hur den ställer sig gentemot en Tvix 6500 då det var den jag först hade tänkt köpa. Efter vad jag har läst så låter den ju minst lika bra men det kanske är vissa här som har erfarenhet/kunskap om båda maskiner och kan göra en liten jämförelse? Finns det fördelar/nackdelar maskinerna emellan?
Den ligger ju på ett cirka 600kr billigare pris än tvix 6500, det är därför jag har svårt att "acceptera dess storhet" bara sådär, är den inte sämre på något?
Jag läste i en recension att fläkten lät irriterande. Är det nåt ni stör er på när ni ser på film? Låter den högre än Tvix 6500?
Jag är inte jätteimponerad av min.
Fixar inte riktig pass-through av HD-ljud. Klarar bara upp till 5.1 just nu verkar det som och det är bara DTS-MA som går att bitstreama öht. TrueHD får man snällt ta som PCM.
Det är lite omständigt att uppdatera firmware, det går inte att göra direkt i spelaren, utan man måste springa med ett usb-minne.
Fläktljudet var alldeles för irriterande för mig, så jag fick köpa den stora kylflänsen för 200:- ungefär och sätta in. Efter det är den iofs knäpptyst. Där försvinner en del av marginalen som den är billigare.
Den klarade inte att streama HD-film utan att hacka hos mig över trådlöst. Jag har en D-link DIR-655 och Xtreamerns USB-nätverk. 720p fungerar ibland, men 1080p går aldrig utan att den hackar. Jag har dragit en nätverkskabel genom lägenheten istället.
Den tar bara 2,5" hårddisk. Jag är osäker på Tvixen, men popcornen tar 3,5" iallafall.
Men den gör sitt jobb ok. Jag har min i sovrummet, och där påverkar inte tillkortakommandena så där jättemycket. I vardagsrummet kör jag en Popcorn A-110. På plussidan verkar xtreamer-gänget vara mer aktiva än popcorn-gänget med uppdateringar, så det finns hopp om framtiden, men jag bedömmer den bara utifrån den statusen den har idag.
För priset får jag säga att den är helt ok.
Postad 07 december 2009 - 13:33
Det där med HD-ljud har jag inte ens satt mig in i vad det är för någonting. Jag antar att det är "bättre kvalitet" eller något, men jag har ju inte speciellt dyra högtalare/förstärkare så jag kan nog inte utnyttja det ändå. Dessutom har jag bara 5.1 hos mig. Så just ljud-delen är nog inga problem för mig faktiskt.
Lite dåligt att man inte kan uppdatera firmware direkt genom maksinen, men det är nog inte heller någon deal för mig.
Fläkten är det som jag oroar mig för mest. Det är ju så otroligt svårt att uppskatta hur mycket den låter av kommentarer. Vissa menar att den nu för tiden knappt låter alls på lägre inställningar, vissa säger att den låter jätteirriterande. Jag vill verkligen inte ha någonting som man irriterar sig på filmen igenom, eller så fort det blir en tyst scen i filmen.
Du sa att du köpte "den stora kylflänsen", du får ursäkta okunniga mig men som du uttryckte det så lät det nästan som ett tillbehör som är lixom officiellt för just den här maskinen? Om inte, vilken kylfläns köpte du? Det vore jättesnällt om du kunde berätta detta. Och slutligen, att den efter detta är tystare, är det för att du har stängt av fläkten helt då eller?
Åter igen, tack för att du tog dig tid. För mig låter den fortfarande mycket bra förutom just fläktljudet. Men om det går att fixa för 200kr så lutar det fortfarande åt Xtreamer.
Postad 07 december 2009 - 14:39
Sigma78, tack för att du tog dig tid att svara!
Varsågod! Det är alltid roligt att kunna vara till hjälp!
Det där med HD-ljud har jag inte ens satt mig in i vad det är för någonting. Jag antar att det är "bättre kvalitet" eller något, men jag har ju inte speciellt dyra högtalare/förstärkare så jag kan nog inte utnyttja det ändå. Dessutom har jag bara 5.1 hos mig. Så just ljud-delen är nog inga problem för mig faktiskt.
Ja, det stämmer, det är bättre kvalité, och möjlighet till fler kanaler. Med blu-ray kom det två nya ljudformat, DTS-HD Master Audio och Dolby TrueHD. Båda formaten ska vara identiska med källan, dvs de förlorar inget alls i komprimeringen.
För att kunna dra nytta av dem behöver din förstärkare stödja dem, om den inte gör det är det ingen issue alls för din del.
Du sa att du köpte "den stora kylflänsen", du får ursäkta okunniga mig men som du uttryckte det så lät det nästan som ett tillbehör som är lixom officiellt för just den här maskinen? Om inte, vilken kylfläns köpte du?
Ja, det kan man nästan säga att det är, det var den som finns på den här sidan som jag beställde:
http://www.tranquilp...ia_players.html
Tror det blev 170kr med frakt och allt.
Det vore jättesnällt om du kunde berätta detta. Och slutligen, att den efter detta är tystare, är det för att du har stängt av fläkten helt då eller?
Precis! När man sätter på kylflänsen kan man stänga av fläkten helt, så den blir knäpptyst.
Postad 07 december 2009 - 15:31

Åter igen tack, det är ovärderligt med sådan här hjälp före köp!
EDIT
Är det billigare att köpa Xtreamer utomlands än i Sverige eller? På samma sida som du länkade kunde man köpa Xtreamer med kylflänsen färdigmonterad för 86 pund, med moms inräknat blev det 99 pund vilket är cirka 1115 svenska kronor. Nu vet jag inte hur hög fraktkostnad det blir iofs men det är ju betydligt billigare än i Sverige där Xtreamer UTAN kylfläns kostar ~1400kr!
EDIT2
Jag gick vidare i kundvagnen och Xtreamer+monterad kylfläns+moms&fraktkostnader = 115 pund = ~1295kr. Jag kommer nog att göra beställningen här alltså, med kylflänsen monterad vilket känns väldigt "käckt"

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 07 december 2009 - 15:40.
Postad 07 december 2009 - 15:38
Okej, helt okej pris för en tyst maskin hehe
. Finns det inte att köpa i Sverige dock? A ja, det är ganska skit samma, det blir väl lite längre leveranstid bara, no biggie. För säkerhets skull så tänkte jag bara fråga en sista sak också bara för att vara helt säker, går det att ha fläkten avstängd med en sådan kylfläns även om man kör med en intern hårddisk?
Åter igen tack, det är ovärderligt med sådan här hjälp före köp!
Jo, det är helt ok pris, men Popcornen är också knäpptyst, redan från början, så det är inte unikt.
Kylaren finns nog inte att köpa i Sverige, så vitt jag vet. Det var inga problem för min del iallafall, tog lite tid att få hem den bara.
Hur det fungerar med en intern disk och bara kylfläns vågar jag inte svara på. Om du tänkte ha en intern disk, kom ihåg att den bara har plats för en 2,5" notebook-hårddisk, och inte för en vanlig 3,5".
Postad 07 december 2009 - 15:48
Hårddisken är jag också medveten om, det är ju ett litet minus förstås (eftersom små hårddiskar är dyrare vad jag har förstått). Jag vet inte om jag ska köra med hårddisk men det är ju helt klart ett alternativ som man kommer fundera på längre fram.
Postad 07 december 2009 - 21:28
Jo, jag vet att Popcorn är tyst, det har varit den enda faktor för mig som har vägt till Xtreamers nackdel av det jag har läst. Men i övrigt så uppfyller Xtreamer alla mina krav och även med kylflänsen inräknat så blir det ju betydligt billigare än Popcorn/Tvix, och eftersom jag är en mycket "värde-per-pengar"-inriktad person så vill jag inte betala mer än jag behöver så att säga. Vid en viss nivå så tycker jag att förbättringarna är försumbara men kostar mycket pengar, då är det inte längre värt för mig.
Hårddisken är jag också medveten om, det är ju ett litet minus förstås (eftersom små hårddiskar är dyrare vad jag har förstått). Jag vet inte om jag ska köra med hårddisk men det är ju helt klart ett alternativ som man kommer fundera på längre fram.
Hej!
Vill tipsa dig om att vänta med köpet av kylflänsen då du, som jag, kanske inte kommer höra fläkten.
Jag satt oxå på detta forumet och värkte över fläktljudet, men beställde tillslut endast Xtreamern. När jag fick den, sänkte jag fläktvarvtalet (genom mjukvaran) och därefter hör jag inte enheten från lyssningspositionen. Så det kylflänsköpet, som innan köpet kändes obligatoriskt, känns nu onödigt och har fortfarande inte beställt någon kylfläns.
Kanske jag flyttar enheten nån dag till sovrummet, och då kanske fläktljudet blir ett problem, men isåfall får jag väl beställa kylflänsen då.
/M
Postad 07 december 2009 - 23:31

Postad 08 december 2009 - 10:16

Supertack för info!Fixar inte riktig pass-through av HD-ljud. Klarar bara upp till 5.1 just nu verkar det som och det är bara DTS-MA som går att bitstreama öht. TrueHD får man snällt ta som PCM.
Väntar med ev. köp tills de fixar även TrueHD. Och BR-iso-menyer.
Redigerat av Sailfast, 08 december 2009 - 10:19.
Postad 08 december 2009 - 10:49
Klarar den inte redan BR-iso menyer efter FW 2.0 eller är det bara BR-iso utan menyer?Haha, trevlig bugg de fixat i senaste firmwaren 2.0.2 - om man har en tidigare firmware och kör "reset to default settings" så raderas alla inkopplade NFS-shares. Stabilt!
Supertack för info!
Väntar med ev. köp tills de fixar även TrueHD. Och BR-iso-menyer.
Postad 08 december 2009 - 12:47
Release notes för firmware 2.0:Klarar den inte redan BR-iso menyer efter FW 2.0 eller är det bara BR-iso utan menyer?
1. BD ISO playback support.
- Can’t supports menu navigation.
Postad 08 december 2009 - 16:47
EDIT
Jag hade problem med att få igång nätverksdelningen från datorn, men nu har jag fått det att funka efter lite pill med inställningar på datorn!
Allt jag har testat hittils har funkat, förutom en 1080p-film som hackade då jag körde genom nätverkskabeln. Det ska dock säga att min dator står 2 våningar över "biokällarn", så kabeln är runt 15 meter tror jag. 720p funkade perfekt dock, och det är faktiskt allt som behövs då min TV ändå inte klarar 1080p, ville mest testa

Fjärrkontrollen tycker jag var dålig, knapparna är lite jobbiga att trycka in på nåt vis men framförallt så måste man verkligen peka rätt annars händer ingenting. Jag har dock hört att det ska finnas andra fjärrkontroller att skaffa? Det blir nog så isf.
Generellt sett annars mycket positiv hittills! Jag ska nog testa första filmen redan ikväll

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 08 december 2009 - 18:01.
Postad 09 december 2009 - 09:59
Postad 09 december 2009 - 19:11
Måste säga att jag är imponerad. Den startar upp snabbt, snabb i menyerna och den är tyst.
Hör ett svagt surrande ifrån fläkten/hårddisken om jag går nära men det hörs inte när jag sitter 3m bort i soffan.
Har testat några FullHD filmer/klipp och dom flyter på perfekt (uppspelade ifrån den interna hårddisken).
Som sagt så är jag imponerad och detta till ett mycket rimligt pris.
Postad 09 december 2009 - 21:05
Hör ett svagt surrande ifrån fläkten/hårddisken om jag går nära men det hörs inte när jag sitter 3m bort i soffan.
Kör du med eller utan kylflänsen??
Postad 09 december 2009 - 21:18
Kör helt original, alltså utan kylfläns.Kör du med eller utan kylflänsen??
Postad 09 december 2009 - 21:24
Har den i barnens TV-rum och den är perfekt. Kör trådat och det funkar kalas med 720p samt 1080p..
Sen vet jag inte om jag fått någon speciell fjärr eller ej, men min är då inte ett dugg riktingskänslig. Funkar helt perfekt. Ligger i soffan och riktar fjärren rakt upp i taket och den tar varje kommando.
Mvh
Postad 09 december 2009 - 22:27
Lycko dig med fjärren, eller möjligtvis olycko mig?Kan bara instämma i hyllningskören om denna lilla leksak.
Har den i barnens TV-rum och den är perfekt. Kör trådat och det funkar kalas med 720p samt 1080p..
Sen vet jag inte om jag fått någon speciell fjärr eller ej, men min är då inte ett dugg riktingskänslig. Funkar helt perfekt. Ligger i soffan och riktar fjärren rakt upp i taket och den tar varje kommando.
Mvh

Riktar jag den mer än en decimeter åt någon riktning så funkar den inte. Jag har iofs inte mätt med det är så det har känts åtminstone. Kanske kollar upp exakt sen om jag orkar

Postad 09 december 2009 - 22:48
Fungerar kanonbra vad gäller riktningskänslighet. Sen har väl kanske inte fjärrkontrollen någom jättebra "känsla" men den fyller sin funktion.
Redigerat av TomasL, 09 december 2009 - 22:49.
Postad 09 december 2009 - 23:25
Sen vet jag inte om jag fått någon speciell fjärr eller ej, men min är då inte ett dugg riktingskänslig.
Mvh
Såg en video på youtube där någon justerade ir-mottagaren så att den satt mer precis i hålet. (Om jag kommer ihåg rätt så det han eg gjorde var att modda den med en jättefläkt på sidan.)Min fjärrkontroll är inte heller riktningskänslig.
Kan kanske vara nått att testa med om man man går helt bananas på fjärren.
Vill passa på att rikta ett stort tack till alla som grävt ner sig i fakta om leksaken och orkar svara på allas frågor. Det har varit till stor hjälp för mig.
Kommer att beställa utan fläns och med största sannolikhet så åker det i en hårddisk omgående.
Postad 10 december 2009 - 12:59
Kan man byta receiver till annat fabrikat? Någon som provat.
Har själv Asus 802.11n USB receiver och den klarar 1080p streamen från PC.
Postad 10 december 2009 - 13:02
Har läst att man inte kan streama 1080p viw Wirelss N med den medföljande antennen (just nu inkluderad från lev).
Kan man byta receiver till annat fabrikat? Någon som provat.
Har själv Asus 802.11n USB receiver och den klarar 1080p streamen från PC.
Jag tror inte att begränsningen ligger i antennen, utan i enheten. Men visst är det värt att prova om du ändå har en sådan adapter redan. Återkom med resultat och berätta.

Postad 10 december 2009 - 17:10
Men för det andra så har jag märkt att närverksfunktionen strular lite för mig. Det verkar som att ofta hittar den inte min dator förens jag startar om modemet och väntar en stund. Detta känns ju onödigt omständligt, särskilt då jag har modemet vid datorn två våningar upp. Kul att ha slagit sig ner i soffan för att upptäcka att Xtreamern inte hittar datorn via närverket, och tvingas upp och starta om modemet och sedan vänta en stund.
Någon som vet om detta kan lösas på nåt vis? Någon inställning kanske?

Postad 10 december 2009 - 19:12
Postad 10 december 2009 - 19:19
Jag logga in på xtreamer´s sida och kollade hur det går med min beställning av eTrayzér, nu står det att den är skickade och jag har ett kolli nummer men hur söker jag på det? det funkar varken med posten eller DHL
Hej.
När jag fick min Xtreamer så har jag för mig att man fick ringa Posten och få ett "ersättnings-kollinummer" för det byttes när Posten tog över lev.
M V H Peter
Postad 11 december 2009 - 14:59
Postad 11 december 2009 - 17:23
Postad 11 december 2009 - 20:56
För mig fungerar det fint att byta filformat från .img till .iso. Har gjrt det nu på ca 10 image-filer och det har fungerat fint alla gånger. Vad har du för firmware version?fick hem min igår. Är det någon som kan hjälpa mig efter som den inte spelar img filer så måste man ändra. Vissa säger att man bara ändrar till .iso på slutet men det funkar inte för mig. snälla hjälp...............................
Postad 12 december 2009 - 09:47
Jag uppdareade precis utan komplikationer.
Redigerat av TomasL, 12 december 2009 - 13:43.
Postad 12 december 2009 - 22:04
fick hem min xtreamer i fredags och är väldigt nöjd med den. installerade den nya uppdateringen idag och den verkar fungera som den ska.
men har en fråga....när jag ska försöka komma åt mina mappar på min stationära dator via "Net" i xtreamern
så vill den ha ett "nätverksid" och "lösenord"....är det något jag har missat... vad är det för uppgifter
har provat----nätverk och internet-----hemgrupp----ändra lösenord...och valt ett nytt men det verkar inte vara det man ska använda sig utav....kör med windows 7....
tacksam för svar
Redigerat av Neelo, 12 december 2009 - 22:05.
Postad 12 december 2009 - 22:32
Jag vet inte vad som är fel för dig men jag kan beskriva precis hur jag har gjort och förhoppningsvis funkar det för dig om du då gör likadanthej
fick hem min xtreamer i fredags och är väldigt nöjd med den. installerade den nya uppdateringen idag och den verkar fungera som den ska.
men har en fråga....när jag ska försöka komma åt mina mappar på min stationära dator via "Net" i xtreamern
så vill den ha ett "nätverksid" och "lösenord"....är det något jag har missat... vad är det för uppgifter
har provat----nätverk och internet-----hemgrupp----ändra lösenord...och valt ett nytt men det verkar inte vara det man ska använda sig utav....kör med windows 7....
tacksam för svar

När du har gått in på egenskaper och är under Delning-fliken så står det längst ned en länk "Närverks- och delningscenter". Inaktivera här Lösenordsskyddad delning. När det är aktiverat så måste man tydligen ha användare på datorn för att komma åt de delade filerna.
Efter detta så funkade det för mig. Dock hittar den emellanåt inte datorn alls och då måste jag starta om modemet av nån anledning. Efter att jag gjort det så funkar det dock alltid.
Hoppas det räcker, annars vet jag inte tyvärr.
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 12 december 2009 - 22:33.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar