Varför exklusiva högtalarkablar...
Postad 13 October 2009 - 14:39
Nåt som är gällande för alla dock är ... hur väl kan ni backa upp era påståenden ?
Vet ni vad som är vetenskaplig fakta ? Kan ni skilja det från emotionella upplevelser ?
Om ni nu har en åsikt som den andra sidan inte respekterar, varför diskutera när ni inte ens pratar samma språk ?
P.S. elektronerna i en dyr sladd är försedda med senaste generationens GPS.
Postad 13 October 2009 - 14:48
Kul att annu en sådan person hittat hit! ;-)Weeeee kabeltråd ... magnet för folk som vet och de som tror sig veta ...
Nåt som är gällande för alla dock är ... hur väl kan ni backa upp era påståenden ?
Vet ni vad som är vetenskaplig fakta ? Kan ni skilja det från emotionella upplevelser ?
Om ni nu har en åsikt som den andra sidan inte respekterar, varför diskutera när ni inte ens pratar samma språk ?
P.S. elektronerna i en dyr sladd är försedda med senaste generationens GPS.
Postad 14 October 2009 - 07:08
Börjar med att ersätta fjädern i min bläckpenna med en i koppar-beryllium legering. Hur var det nu med supersaturerade lösningar, hmmm
Postad 14 October 2009 - 15:05
Hur man får en Volvo 740 att gå 290kr/h, såklart...
Ähh 290 är inget byt ut kablarna i hela bilen,så kommer du få upp den i minst 350 blås.
Postad 14 October 2009 - 15:34
Spelar ingen roll, vill nog slösa min tid på andra trådar iställetVad handlade tråden om nu igen.
Postad 15 October 2009 - 14:43
Ähh 290 är inget byt ut kablarna i hela bilen,så kommer du få upp den i minst 350 blås.
Njaa. jo, kanske om det är rodium pläterade kontakter och silver ledare isolerade med natriumsulfat
Spelar ingen roll, vill nog slösa min tid på andra trådar istället
Men, va... ?!
klart det gör, vi måste vara On Topick här nu !
Postad 15 October 2009 - 15:14
Postad 15 October 2009 - 15:26
Tror inte osmium leder så braNja det är nog bättre med kablar som har denna blandning, rutenium, koppar, rodium, palladium, silver, rhenium, osmium, iridium, platina och guld. Då jäklar blir det drag
![]()
I'm Back!!Men, va... ?!
klart det gör, vi måste vara On Topick här nu !
Postad 15 October 2009 - 15:32
Den handlade typ om att vissa inte förstår att alla inte tycker som domVad handlade tråden om nu igen.
/Mats
Postad 15 October 2009 - 15:35
Ungefär som att jag gillar krysslåda men inte....en WiiDen handlade typ om att vissa inte förstår att alla inte tycker som dom
/Mats
Postad 15 October 2009 - 17:44
Nja det är nog bättre med kablar som har denna blandning, rutenium, koppar, rodium, palladium, silver, rhenium, osmium, iridium, platina och guld. Då jäklar blir det drag
![]()
Ne, nu har du spårat ur ordentligt... kan någon fort skynda sig och hjälp stackars Jonas innan han kollapsar !
Edit: hur går det med dina Nordost nätkablar ?
Snygga är dom i alla fall!!!
I'm Back!!
Bra, visste väll att du inte skulle svika oss, vi måste fortsätta att hålla trådens ursprungliga syfte uppe, den får inte rasa ner i att börja handla om dom där tråkiga dyra vs billiga kablar igen, Nej!
Nu ska vi se, hur många meter kabel finns det i en modern bil egentligen, är inte det flera kilometer ?!
Hur mycket skulle en sådan kosta om man hade Nordost walhalla kabel genomgående... ?!
Den handlade typ om att vissa inte förstår att alla inte tycker som dom
/Mats
jo, jag förstår exakt, frågan är om alla andra gör det....
//
Redigerat av DVD-ai, 15 October 2009 - 17:44.
Postad 15 October 2009 - 20:17
Jo jag har en Shiva den sitter kopplad till CD spelaren,fick den för ett väldigt bra pris.
Oj Valhalla är inte billig 40 tusen för 1 meter.
Postad 15 October 2009 - 20:49
haha jag kokar över snart.
Nej det är lugnt jag är på banan fortfarande.
Jo jag har en Shiva den sitter kopplad till CD spelaren,fick den för ett väldigt bra pris.![]()
Oj Valhalla är inte billig 40 tusen för 1 meter.
bara att dra fram stora plånboken då alltså
Postad 15 October 2009 - 20:54
Då kan dom ju extrahera exotiska månstenar och material som kan användas till superexklusiva kablar!
Tänk bara detta följande försäljningsargument: "ledare tillverkade av exklusivt månmineral med månvakuum som isoleringsskikt" Sen en liten logga från NASA på för att höja priset ytterliggare
Redigerat av masse70, 15 October 2009 - 20:57.
Postad 16 October 2009 - 10:05
Själv hoppas jag NASA kommer igång med sina bemannade månfärder igen.
Då kan dom ju extrahera exotiska månstenar och material som kan användas till superexklusiva kablar!
Tänk bara detta följande försäljningsargument: "ledare tillverkade av exklusivt månmineral med månvakuum som isoleringsskikt" Sen en liten logga från NASA på för att höja priset ytterliggare
Nästan så jag skulle vara intresserad, bara för saken skull !
synd bara att den lär kosta om fel sida 100kkr/meter i sådant fall...
Postad 16 October 2009 - 15:32
Svalander och Furutech använder den japanska polisen som referens när de promotar en liten borste för 1000 pix.
"Den är så bra att japanska polisen använder den för att ta bort statiskt laddade partiklar på brottsplatser där fingeravtryck ska tas."
Per "Spela roll om det beror på placebo" Sundell på Hifi&Musik hakar på... "Resultatet är barnsligt enkelt att upptäcka; ljudåtergivningen blir betydligt klarare, mer detaljerad och med naturligare klangfärger. Den kan med fördel användas på såväl LP, CD som DVD-skivor som på själva utrustningen. Även högtalarkoner mår bra av at få sig en avborstning!
Yeah right...
Postad 16 October 2009 - 15:40
Förstår de inte att de förlorar trovärdigheten på allt de skriver i sin tidning
även om en del skulle vara rätt och riktigt tex när det gäller test av stärkare och dyl
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 16 October 2009 - 15:44.
Postad 23 October 2009 - 08:14
Jag menar - kan man känna, höra, se skillnad på en HDMI- kabel för 229:- och en för 2500:- så borde man ju vara konsekvent i sina val?
Min teori är man kanske inte känner, hör, se eller ser så stor skillnad men att det är "Känslan" som gäller och i den konskvensens namn borde ju möblerna kringa en anläggning vara av en annan klass än IKEA?
Jag menar - den som vinner är väl den som har dyrast prylar när han dör - inte mest?
*bollen är i rullning*
Postad 23 October 2009 - 19:16
Kan tilläggas att jag nyss lagt ut en påse pengar på Kimber kablage, och ja det gör skillnad.
Postad 24 October 2009 - 07:12
Var inne och kikade på deras hemsida. Ger ett imo vettigt intryck med t.ex. mätningar och korta materialbeskrivningar istället för en massa trams om superduper material och dito superegenskaper. Vilken modell av högtalarkablarna är det du köpt?Kan tilläggas att jag nyss lagt ut en påse pengar på Kimber kablage, och ja det gör skillnad.
Var kan man köpa dem och vad kostar t.ex. 8PR? Hittar inget...
http://www.kimber.co...R/8PR_Spec.aspx
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 24 October 2009 - 07:25.
Postad 24 October 2009 - 20:11
8PR BANAN-BANAN 2x2m 1960:-
8PR BANAN-BANAN 2x2,5m 2870:-
8PR BANAN-BANAN 2x3m 3180:-
lösmeter 310kr/m
Postad 25 October 2009 - 07:35
Postad 25 October 2009 - 09:25
Skall man testa en högtalarkabel mot en annan bara för att jämföra kabeln så MÅSTE kablarna vara av EXAKT samma LÄNGD och EXAKT samma KABELAREA, annars så jämför man ngt helt annat!
I en blindtest så håller jag det för helt otroligt att man skulle höra skillnad på de premisserna.
Har man olika längd och olika area så skiljer sig dem elektriska förutsättningarna och det skulle kunna höras.
Postad 25 October 2009 - 13:44
Aj då... Trodde nog att den modellen skulle kunna vara lite billigare än så.
Det är Kimber vi snackar nu.
Postad 25 October 2009 - 19:51
Aha... Man betalar främst för märket inte innehållet? Som ett par riktigt dyra jeans mao...Det är Kimber vi snackar nu.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 25 October 2009 - 19:51.
Postad 25 October 2009 - 21:00
Hur dyr måste högtalaren vara för att tillverkaren ska orka bry sig om att satsa pengar på kablaget?
Postad 25 October 2009 - 23:05
Finns en tråd om just kablar i högtalarna,bara söka efter den.
Postad 26 October 2009 - 06:16
Tror det behöver vara ett så högt pris så att internkablaget riskerar att sänka statuskänslan för högtalaren. Kan naturligtvis även gälla billigare högtalare om det skulle visa sig att de säljer bättre med ett känt märkes kablar internt. Om det sedan verkligen behövs är ganska ointressant så länge det säljer. Är ju inte första gången som behov skapas... Vet att Yamaha för några år sedan gick ut med att de använde Monster (var det väl?) internt i någon modell.Men om vi ska följa tråden... Vilka högtalare HAR dyrt kablage på insidan?
Hur dyr måste högtalaren vara för att tillverkaren ska orka bry sig om att satsa pengar på kablaget?
Menar du att jeans med ett pris på t.ex. 2-2500 kr generellt håller bättre än jeans för 500-1000 kr? Kommer ihåg att Plus testade "tenniströjor" för några år sedan. Bäst kvalitet hade en av de billigare.Nja nu är de skillnad på jeans,när det gäller Kvalitet.
Trodde det var denna... Något vi missat alltså?Finns en tråd om just kablar i högtalarna,bara söka efter den.
Postad 26 October 2009 - 08:23
Men om vi ska följa tråden... Vilka högtalare HAR dyrt kablage på insidan?
Finns högtalare för <10kkr som har dyrare internkablar än många högtalare för >100kkr och såklart även tvärt om också. SÅ jag anser att det inte finns någon prisgräns där dom väljer att sätta in "dyra kablar" för dom som företag köper in kablarna väldigt "billigt" och stoppar i dom, så för dom så är det inte en kostnads fråga utan snarare en fråga om "att det inte behövs" förutom i vissa fall då dom i alla fall stoppar i dyra kablar "bara för att" och då blir ju högtalaren mer exklusiv...
Nja nu är de skillnad på jeans,när det gäller Kvalitet.
![]()
Finns en tråd om just kablar i högtalarna,bara söka efter den.
Hehe, det e ju denna tråden Jonas....
Postad 26 October 2009 - 14:23
Menar du att jeans med ett pris på t.ex. 2-2500 kr generellt håller bättre än jeans för 500-1000 kr? Kommer ihåg att Plus testade "tenniströjor" för några år sedan. Bäst kvalitet hade en av de billigare.
Trodde det var denna... Något vi missat alltså?
Nej jag tänkte på jeans som kostar 400 mot jeans som kostar 1000-1500,har själv erfarenhet av det.
hahaha lite snurrig är ju denna tråd.
Postad 26 October 2009 - 16:32
Fast det behöver ju inte betyda att det generellt är så. Skulle kunna vara tillfälligheter...Jag har haft många jeans genom åren som kostat ca 4-500 kr och kan inte påstå att de funkat sämre än dyrare. Precis som med ljud så kan man lätt dra för smabba slutsatser om företeelsen inte är ordentligt undersökt.Nej jag tänkte på jeans som kostar 400 mot jeans som kostar 1000-1500,har själv erfarenhet av det.
Nja... nu skall du nog inte försöka bortförklara dig.hahaha lite snurrig är ju denna tråd.
![]()
Postad 26 October 2009 - 20:24
Postad 28 October 2009 - 09:30
"Känslan" - det var den jag var ute efter...Aha... Man betalar främst för märket inte innehållet? Som ett par riktigt dyra jeans mao...
Redigerat av Repeat, 28 October 2009 - 09:30.
Postad 02 May 2010 - 18:19
Stereophile har öppnat en högtalare i, om jag läst rätt, 400 000 krs klassen (Vivid Giya). Internkablage och snabbkopplingar för någon hundring kanske...?Men om vi ska följa tråden... Vilka högtalare HAR dyrt kablage på insidan?
http://forum.stereop...g/cat/510/page/
57_old_drive_unit_med.jpg 56.67K
0 Antal nerladdningar
510_inside_giya_med.jpg 63.09K
0 Antal nerladdningar
Postad 02 May 2010 - 18:22
He heStereophile har öppnat en högtalare i, om jag läst rätt, 400 000 krs klassen (Vivid Giya). Internkablage och snabbkopplingar för någon hundring kanske...?
Undrar vad de har för argument att använda så billligt kablage?
Postad 02 May 2010 - 18:25
Stereophile har öppnat en högtalare i, om jag läst rätt, 400 000 krs klassen (Vivid Giya). Internkablage och snabbkopplingar för någon hundring kanske...?
Postad 02 May 2010 - 18:45
Kanske att det funkar utmärkt och ej synligt för den potentielle köparen...?Undrar vad de har för argument att använda så billligt kablage?
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 02 May 2010 - 18:49.
Postad 03 May 2010 - 17:06
Postad 11 May 2010 - 20:26
Postad 11 May 2010 - 21:23
Kanske därför SA Explorer var en sådan trevlig upplevelse när jag lyssnade på en demo för några år sedan...med risk för att någon redan svarat då jag inte läst hela tråden. System Audio kör Nordost kablar internt och som brygga mellan ingångarna om man inte biampar e.d.
Postad 11 May 2010 - 21:29
Dessa flygplan skulle fungera med all sorts elektronik i relativt små utrymmen och dessutom även klara fientlig radiostörning.
Kan tänka mig att det skulle vara mumma att bara ha en stor radarantenn liknande sändare och med störsignaler få fiendeplan att ramla ner från himlen.
Hur blir det med dessa dyra och exlusiva sladdar störs stereon ut av en mobiltelefon?
I min sovrums anläggning så knäpper det till i Sony datorhögtalarna när man startar TV:n och mediaspelaren, det är allt.
Red: ändrade "dess dyra" till "dessa dyra"
Redigerat av Unregistered1820, 11 May 2010 - 21:32.
Postad 12 May 2010 - 12:49
Kanske därför SA Explorer var en sådan trevlig upplevelse när jag lyssnade på en demo för några år sedan...
Hehe, jo dom gånger jag hört SA så har jag verkligen samtliga gånger förvånats över hur disstat en högtalare kan låta vid normala lyssningsnivåer...
Dom är verkligen, jätte, jätte Jätte dåliga på precis det som jag anser vara mycket, mycket, Mycket viktigt och med det uttalandet så behöver jag knappast säga något mer...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
49 bilder
547 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?