Tänkte lägga upp en lista med mina favorit applikationer efter en månad med mina kära mobil, en del kostar och en del är gratis.
SydsvenskanGillar man att läsa nyheter och är bosatt i Skåne är detta en helskön app. Enkel att bläddra mellan nyheter både i Sverige och i Världen, synd att man inte kan välja "omkretsen".
FacebookEn självklar mapp för oss facebook töntar, fungerar strålande dessutom!
VARNING DOCK: Man blir enormt beroende (kollar fb genom mobilen säkert 20 gånger om dagen, min flickvän vill att jag ska söka hjälp)
feXDenna app synkoniserar samtliga kontaktbilder med dina vänner på Facebook, riktigt smidigt och mycket roligare när man har en polare som ringer. Kul att ha uppdaterade bilder i telefonen dessutom!
SkånetrafikenYtterliggare en app för oss som reser mycket med Skånetrafiken, bra applikation där man kan se om bussen är tidig/sen eller går som planerat. Man väljer enkelt resa och den kommer dessutom ihåg vilka stationer man mest åker från.
AftonbladetBra applikation men kanske lite onödig kan jag känna, jag laddade ner denna app för att kunna läsa Aftonbladet. Men det ända den gör är att länka vidare till en massa skit. Gå istället in på mobil.aftonbladet.se och lägg detta på hemskärmen. Smidigare och tar mindre plats!
Aftonbladet TVDetta är en guld app, roligt att se på tv när man åker buss eller tar tåget. Denna gillar jag extremt mycket av just en anledning; nu har man tagit bort allt mög till nyheter som finns på deras hemisda och har istället roliga och intressande videoklipp.
MixmegapolBra app om man gillar att lyssna på Mixmegapol, man kan välja mellan tre olika stationer (Malmö, Göteborg & Sthlm), man lyssnar man via 3G. Rikigt roligt och användarevänligt men däremot är det en batterislukare och appen måste vara igång hela tiden.
Text tvÄr som det låter, Text tv i mobilen. Sen den senaste uppdateringen där man kan välja mellan fler svenska kanaler är detta väldigt bra.
WalletDenna app sparar alla dina koder, lösenord, kredit uppgifter osv. Det finns möjlighet att skapa nya kategorier och sortera lösenord, login och annat i olika mappar. Skit bra app men man blir konfunderad, är den ohackbar?
iCarParkKlockren app för oss som har svårt med vart/när/hur vi parkerar bilen. Denna kommer ihåg hur länge vi har kvar att parkera, var vi parkerar (sätter en nål på en karta) och sen guidar den oss till bilen samt även vilken sektion vi har parkerat. Nu behöver jag inte leta igenom Lund i två timmar för att hitta bilen.
TagutDenna app lokaliserar vart närmsta bankomat finns, nödvändigt när vissa affärer inte tar kor
McNavigatorDen här är också en skitgrym app, visar närmsta Donkan ställena via kartan. Klickar man närmar ser man om de har Drive in, frukost osv. Användbart när man är på resande fot!
Max LocatorSamma som ovan fast denna visar istället var närmsta Maxrestaurang ligger samt även vilka erbjudanden dem har för tillfället.
ShazamVilken låt är det som spelas på festen? Ta upp mobilen och låt Shazam lyssna i tio sekunder. Sen har du låtnamnet direkt i mobilen, Riktigt bra!
Let's golfMin personliga uppfattning är att detta spel är roligare än Tiger Woods PGA tour (och nej det beror inte på att han varit otrogen)

Jag tycker helt enkelt att grafiken är skönare på detta spelet, kontrollerna är mycket lättare och det är mer användbart helt enkelt!
Tiger Woods PGA tourRoligt golfspel, däremot har jag svårt för att lära mig kontrollerna och så är det grymt svårt. Hålen tar betydligt längre tid att spela än spelet ovan. Grafiken är skönare på Let's golf men vill man ha lite tuffare motstånd rekomenderar jag denna app.