* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 06 december 2009 - 17:47

Postad 06 december 2009 - 17:54
Den är nice. Har fått känna på en X10:a och storleksmässigt kändes den helt okej. Den ligger bra i handen och känns inte otymplig. Snäppet större än en iPhone, men liten skillnad i upplevelse, hade ingen att jämföra med side by side. Hyfsat rapp och timescape segade till litegrann när man scrollade bara, och på nån månad tror jag de har optimerat bort detta. Inget jag skulle oroa mig över. Riktigt snygg i vitt
Avis..

Postad 07 december 2009 - 08:29
Den är nice. Har fått känna på en X10:a och storleksmässigt kändes den helt okej. Den ligger bra i handen och känns inte otymplig. Snäppet större än en iPhone, men liten skillnad i upplevelse, hade ingen att jämföra med side by side. Hyfsat rapp och timescape segade till litegrann när man scrollade bara, och på nån månad tror jag de har optimerat bort detta. Inget jag skulle oroa mig över. Riktigt snygg i vitt
Det är inte rättvist!

Postad 08 december 2009 - 07:59
Vitt är snyggt på mobiler men ha dem inte oskyddade i denimjeans.
Nä det hade jag inte tänkt

Postad 08 december 2009 - 11:13
"'Bravo' (Android).
Äntligen får vi reda på när HTC ämnat att släppa en Android med lite mer krut i. Telefonen Bravo är tidigare känd ryktesvägen som 'Dragon'/ 'Passion' och kan bli en riktig hit om priset är det rätta.
I april kan vi förhoppningsvis fingra på den här telefonen som huserar en Snapdragon-processor från Qualcomm på 1GHz, 3,7" AMOLED-skärm(!), har möjlighet att filma i 720p med 5MP-kameran som även är blixtbestyckad. Stöd för uppspelning av DivX? Jajemänn! Styrdonet verkar som hos 'Legend' vara en optisk, klickbar, 'mus'. "
Den har allt jag önskade X10 hade, en mindre skärm, AMOLED, divx samt en riktig blixt.
Postad 08 december 2009 - 11:43
SE får rappa på lite. HTC jobbar nämligen stenhårt på att få ut sin Bravo ungefär samtidigt.
"'Bravo' (Android).
Äntligen får vi reda på när HTC ämnat att släppa en Android med lite mer krut i. Telefonen Bravo är tidigare känd ryktesvägen som 'Dragon'/ 'Passion' och kan bli en riktig hit om priset är det rätta.
I april kan vi förhoppningsvis fingra på den här telefonen som huserar en Snapdragon-processor från Qualcomm på 1GHz, 3,7" AMOLED-skärm(!), har möjlighet att filma i 720p med 5MP-kameran som även är blixtbestyckad. Stöd för uppspelning av DivX? Jajemänn! Styrdonet verkar som hos 'Legend' vara en optisk, klickbar, 'mus'. "
Den har allt jag önskade X10 hade, en mindre skärm, AMOLED, divx samt en riktig blixt.
Synd att det är en av de fulaste mobilerna jag någonsin sett bara...
Postad 08 december 2009 - 11:43
SE får rappa på lite. HTC jobbar nämligen stenhårt på att få ut sin Bravo ungefär samtidigt.
"'Bravo' (Android).
Shit.. Låter grymt bra. Har du någon länk till detta?
Postad 08 december 2009 - 12:11
Sen att den har AMOLED skärm kvittar ju när folk som testat X10an sagt att det är den bästa skärmen dom sett.
Filmning i HD kvalitet är X10an också kapabel till hårdvarumässigt, så en uppdatering som stödjer det är ingen omöjlighet...
Divx finns där apps som fixar i X10an..
I mitt tycke är blixten det enda +et...
Postad 08 december 2009 - 12:17
Den kommer ju komma ut 2 månader efter X10an och ha t ex sämre kamera och fulare design = http://www.slashgear...avo-445x500.jpg
Sen att den har AMOLED skärm kvittar ju när folk som testat X10an sagt att det är den bästa skärmen dom sett.
Filmning i HD kvalitet är X10an också kapabel till hårdvarumässigt, så en uppdatering som stödjer det är ingen omöjlighet...
Fast en blixt på en HTC-kamera är som läppstift på en gris...
Gillar dock DivXstödet, hoppas det kommer codecs som i windows där man bara installerar det så "funkar det". Android verkar kunna göra sånt iaf
Postad 08 december 2009 - 12:43
Postad 09 december 2009 - 09:55
Visst är det dumt! Men ärligt, hur stor nytta har man av blixt på en telefonkamera? Det kan inte bli annat än ganska bra i vilket fall som helst.Fast jag tycker att det är fruktansvärt synd att man inte sätter dit en Xenonblixt på X10´an. Det beslutet måste ha tagits av någon gammal person utan koll.
Själv ser jag framemot X10an riktigt mycket! Min X1a börjar sjunga på sista versen och jag är måttligt trött på Windows Mobile.
Redigerat av Flamso, 09 december 2009 - 09:56.
Postad 09 december 2009 - 10:06
Den kommer ju komma ut 2 månader efter X10an och ha t ex sämre kamera och fulare design = http://www.slashgear...avo-445x500.jpg
Det STORA +et med Bravo är just att det är en HTC-produkt med allt vad det innebär.
Sense UI, grymt bra OS-keyboard med word prediction och nästan viktigast av allt - man kommer ha xda-devs i ryggen.
Inga små detaljer direkt.
Sen håller jag med om att designen är rätt trist, iaf på de bilder som kommit fram hittills.
Postad 09 december 2009 - 11:19
Visst är det dumt! Men ärligt, hur stor nytta har man av blixt på en telefonkamera? Det kan inte bli annat än ganska bra i vilket fall som helst.
Själv ser jag framemot X10an riktigt mycket! Min X1a börjar sjunga på sista versen och jag är måttligt trött på Windows Mobile.
Enormt mycket nytta enligt mig. Eftersom den är helt obrukbar i mörker med LED"blixt" och det blir helt ok bilder med Xenonblixt.
Postad 09 december 2009 - 13:33
Jo, det är sant. Men ska man ta kort i ljusförhållanden så duger inte en mobil med xenonblixt enligt mig. Men visst är det bättre än LED-"blixt". Men vad jag menar är att det är bättre med en riktig kamera i så fall även om de flesta inte har med sig en kamera överallt.Enormt mycket nytta enligt mig. Eftersom den är helt obrukbar i mörker med LED"blixt" och det blir helt ok bilder med Xenonblixt.
Postad 09 december 2009 - 14:59
Bara för att det finns mycket bättre alternativ som är större och dyrare så betyder det inte att en billigare och mindre lösning i en "multimediamaskin" är så dålig att det tappar betydelse.
En SE mobil med Xenonblixt tar helt ok biler i mörker. Jag påstår inte att National Geographic skulle använda en för att ta kort på nattlevande djur i Amazonas djungler. Men för partybilder och annat så duger det gott. Ska det tas seriösa bilder så har jag en kamera för det.
Redigerat av Barilla, 09 december 2009 - 15:00.
Postad 09 december 2009 - 15:21
Postad 09 december 2009 - 15:22
Barilla: Nu överdriver du en aning och dina argument är helt oväsentliga mest för att det är rätt opraktiskt att bära runt på sin hemmabioanläggning jämfört med en kompaktkamera eller systemkamera. Det finns bärbara datorer som är lätta att bära med sig men det är ändå inte i närheten lika smidigt som med kameror. Dessutom är det en balansgång när det gäller storleken på telefonen när man sätter in en xenonblixt. Det tar utrymme, utrymme som man hade kunnat gett till blixt men som man prioriterat bort. Varför? Jag vet absolut inte säkert men troligen för att de flesta hellre vill ha en lite tunnare telefon än en telefon med xenonblixt. Varför köper du inte bara en telefon med xenonblixt?
Edit: Eh, känns som om jag kom ifrån ämnet lite. Visst är xenonblixt bra att ha, det håller jag med om. Men personligen vill jag hellre ha en lite tunnare telefon.
Redigerat av Flamso, 09 december 2009 - 15:24.
Postad 09 december 2009 - 15:26
Postad 09 december 2009 - 15:56
Förlåt alla för det här, jag har läst hela tråden inklusive Barillas tidigare inlägg.
Barilla: Nu överdriver du en aning och dina argument är helt oväsentliga mest för att det är rätt opraktiskt att bära runt på sin hemmabioanläggning jämfört med en kompaktkamera eller systemkamera. Det finns bärbara datorer som är lätta att bära med sig men det är ändå inte i närheten lika smidigt som med kameror. Dessutom är det en balansgång när det gäller storleken på telefonen när man sätter in en xenonblixt. Det tar utrymme, utrymme som man hade kunnat gett till blixt men som man prioriterat bort. Varför? Jag vet absolut inte säkert men troligen för att de flesta hellre vill ha en lite tunnare telefon än en telefon med xenonblixt. Varför köper du inte bara en telefon med xenonblixt?
Edit: Eh, känns som om jag kom ifrån ämnet lite. Visst är xenonblixt bra att ha, det håller jag med om. Men personligen vill jag hellre ha en lite tunnare telefon.
För mig är det inte så stor skillnad på att släpa med sig sin hemmabioanläggning och en stor ###### systemkamera med objektiv. Det känns rätt onödigt båda två. Jag vill kunna ta ok bilder i ljus och i mörker och då är Xenon ett måste.
Att den skulle bli så pass mycket tjockare ger jag inte mycket för. Som sagt så haltar dina påståenden om att en mobil tar så dåliga bilder så det inte spelar någon roll vad det är för blixt.
Men men, vill du konka runt på en massa prylar i onödan så får väl det stå för dig.
Postad 09 december 2009 - 16:03
Jag håller med dig Barilla även om du, som i vanlig ordning, har en ganska trist ton.
Trist ton? Jag tog bara ett par exempel för att visa hur fel han hade. Måste man sockra allt? Jag vill han inget illa eller något. Jag tycker/vet bara att han har fel. Du verkar vara av samma åsikt.
Postad 09 december 2009 - 16:05
Alla har olika krav så det är väldigt subjektivt det här. Något som jag tycker är helt onödigt tycker du är helt nödvändigt.För mig är det inte så stor skillnad på att släpa med sig sin hemmabioanläggning och en stor ###### systemkamera med objektiv. Det känns rätt onödigt båda två. Jag vill kunna ta ok bilder i ljus och i mörker och då är Xenon ett måste.
Att den skulle bli så pass mycket tjockare ger jag inte mycket för. Som sagt så haltar dina påståenden om att en mobil tar så dåliga bilder så det inte spelar någon roll vad det är för blixt.
Men men, vill du konka runt på en massa prylar i onödan så får väl det stå för dig.
Men tillbaka till telefonen! Jag älskar stora skärmar på telefoner men jag undrar om den på X10an inte är aningen för stor. Fast det verkar som om den är ungefär lika bred men högre än iFånen. Och jag har inte riktigt förstått grejen med att ha så konstig aspect ratio som både X1an och X10an verkar lida av. Visst är det bra när man tittar på film och liknande med vid vanlig användning känns det lite smalt. Jag får väl se vad jag tycker när jag har den i handen!
Postad 09 december 2009 - 16:36
En fråga om kompromisser. En riktig Xenonblixt kräver en STOOOR kondensator som laddar upp blixten, då blir mobilen framför allt tjockare, jämför med SE Satio som har Xenonblixt. (Vad tror du den tjocka bulan på Satio innehåller, jo en stor kondensator...)Fast jag tycker att det är fruktansvärt synd att man inte sätter dit en Xenonblixt på X10´an. Det beslutet måste ha tagits av någon gammal person utan koll.
Postad 09 december 2009 - 22:12
Trist ton? Jag tog bara ett par exempel för att visa hur fel han hade. Måste man sockra allt? Jag vill han inget illa eller något. Jag tycker/vet bara att han har fel. Du verkar vara av samma åsikt.
Det verkar inte som om du uppfattat det. Men vad folk här försöker säga är att anledningen till att ingen verkar tycka om dig i det här forumet är för att du är så förb*nnat dryg mot alla! Tagga ner eller sök dig någon annanstans!
Ursäkta alla andra för ett väldigt 'off topic' inlägg.
Postad 09 december 2009 - 23:57

Förövrigt är det som what17ever säger. En riktig blixt kan man inte få in i en tunn telefon i dagens läge.
Postad 10 december 2009 - 08:57
"Tycker/vet"? Roligt hur han tror sig veta allt också
![]()
Förövrigt är det som what17ever säger. En riktig blixt kan man inte få in i en tunn telefon i dagens läge.
Jag har aldrig fel, så är det bara. Lika bra ni lär er det.
Klart det går, en Sony T77 är 13,7 mm tjock (X10 är 13mm tjock) och den är över ett år gammal och har ett skydd som glider upp över blixten som är 1-2 mm tjockt.
Är snarare att de inte ansåg att det behövdes, vilket är ett gigantiskt misstag. HTC Bravo kommer t ex ha en riktig blixt.
Postad 10 december 2009 - 09:25
Jag har aldrig fel, så är det bara. Lika bra ni lär er det.
Klart det går, en Sony T77 är 13,7 mm tjock (X10 är 13mm tjock) och den är över ett år gammal och har ett skydd som glider upp över blixten som är 1-2 mm tjockt.
Är snarare att de inte ansåg att det behövdes, vilket är ett gigantiskt misstag. HTC Bravo kommer t ex ha en riktig blixt.
En vanlig digitalkamera går ej att jämföra med en mobilkamera. Mobilen ska ju dels ha plats med all annan teknik.
Edit* Kollade två faktalänkar angående Bravo och vad på dessa står det dual-led dvs två lampor. Ett tips kan vara att kolla in artiklar istället för att snabbt gå in i bravo-tråden och finna ordet "blixt" i första inlägget. Du som aldrig har något fel

Redigerat av Unregistered0354d681, 10 december 2009 - 09:32.
Postad 10 december 2009 - 09:50
Haha, ska jag vara helt ärlig så tror jag inte det är lönt att argumentera mot Barilla.En vanlig digitalkamera går ej att jämföra med en mobilkamera. Mobilen ska ju dels ha plats med all annan teknik.
Edit* Kollade två faktalänkar angående Bravo och vad på dessa står det dual-led dvs två lampor. Ett tips kan vara att kolla in artiklar istället för att snabbt gå in i bravo-tråden och finna ordet "blixt" i första inlägget. Du som aldrig har något fel
Postad 10 december 2009 - 10:27
En vanlig digitalkamera går ej att jämföra med en mobilkamera. Mobilen ska ju dels ha plats med all annan teknik.
Så du påstår att kondensatorn tar plats på andra sätt än tjockleken? Att den är lång och slingrar sig överallt? Kappan vänder visst snabbt. Nyss var det tjockleken som var den begränsande faktorn och nu är det något helt annat. Undrar hur de fick plats med en i deras andra mobiler med Xenonblixt som t ex Satio som är mindre än kommande X10. Underligt.
Jag har inte läst i bravotråden här. Fick infon från ett annat ställe som hänvisade till läckt info från HTC.
Postad 10 december 2009 - 11:05
Så du påstår att kondensatorn tar plats på andra sätt än tjockleken? Att den är lång och slingrar sig överallt? Kappan vänder visst snabbt. Nyss var det tjockleken som var den begränsande faktorn och nu är det något helt annat. Undrar hur de fick plats med en i deras andra mobiler med Xenonblixt som t ex Satio som är mindre än kommande X10. Underligt.
Jag har inte läst i bravotråden här. Fick infon från ett annat ställe som hänvisade till läckt info från HTC.
Sation är 17 mm på tjockaste delen (med kondingen i), 13 mm är den på smalaste stället.
X10´är 13 mm.
I min värld är 17 mm mer än 13 mm.
Postad 10 december 2009 - 11:56
Sation är 17 mm på tjockaste delen (med kondingen i), 13 mm är den på smalaste stället.
X10´är 13 mm.
I min värld är 17 mm mer än 13 mm.
Suck. Läste du ens vad jag skrev? Man påstod att en kondensatorn till en Xenonblixt var gigantisk och att X10´an skulle bli för TJOCK med en sådan. Jag visade en digitalkamera som var i stort sett lika tjock som X10´an. Då började samma person svamla något om att den tar mycket plats på andra sätt än bara tjockleken, jag hänvisade då till Sation som är mindre på alla andra ledder än X10´an.
Sitter kondensatorn i Linskyddet på Sation? Annars förstår jag inte hur du kan räkna med den extra tjockleken som den tillför och utan den så är den lika tjock som X10´an.
Redigerat av Barilla, 10 december 2009 - 11:57.
Postad 10 december 2009 - 12:21
Jag hoppas bara att det går att stänga av SEs UI. Någon som vet om det går eller om det krävs en helt annan ROM för det?
Postad 10 december 2009 - 12:41
Suck. Läste du ens vad jag skrev? Man påstod att en kondensatorn till en Xenonblixt var gigantisk och att X10´an skulle bli för TJOCK med en sådan. Jag visade en digitalkamera som var i stort sett lika tjock som X10´an. Då började samma person svamla något om att den tar mycket plats på andra sätt än bara tjockleken, jag hänvisade då till Sation som är mindre på alla andra ledder än X10´an.
Sitter kondensatorn i Linskyddet på Sation? Annars förstår jag inte hur du kan räkna med den extra tjockleken som den tillför och utan den så är den lika tjock som X10´an.
Trollmatning:
"Undrar hur de fick plats med en i deras andra mobiler med Xenonblixt som t ex Satio som är mindre än kommande X10. Underligt."
Om du menade något annat än det så skriv det då, det underlättar alltid att skriva begripligt.
17 mm är iallafall mer än 13 mm så du har fel. Det var detta felaktiga påstående från dig som jag svarade på.
Och ja, kondingen sitter som jag sade i "bulan" på Satio, högst upp i telefonen.
Redigerat av what17ever, 10 december 2009 - 12:43.
Postad 10 december 2009 - 12:56
Trollmatning:
"Undrar hur de fick plats med en i deras andra mobiler med Xenonblixt som t ex Satio som är mindre än kommande X10. Underligt."
Om du menade något annat än det så skriv det då, det underlättar alltid att skriva begripligt.
17 mm är iallafall mer än 13 mm så du har fel. Det var detta felaktiga påstående från dig som jag svarade på.
Och ja, kondingen sitter som jag sade i "bulan" på Satio, högst upp i telefonen.
Men han har ju bara rätt!
Sedan kan man inte jämföra digitalkameror med mobiltelefoner, varpå jag inte bemöda mig med att svara på hans övriga "fakta" heller. Nej nu ska jag sluta mata iaf

Postad 10 december 2009 - 13:38
Trollmatning:
Du förstod alltså inte att jag pratade om alla andra mått förutom just bredden? Eftersom jag redan bevisat att det går att få in en Xenonblixt på 13 mm så kändes det onödigt att ta upp det igen.
Ska formulera mig så att även du förstår nästa gång.
Postad 10 december 2009 - 13:50
Du förstod alltså inte att jag pratade om alla andra mått förutom just bredden? Eftersom jag redan bevisat att det går att få in en Xenonblixt på 13 mm så kändes det onödigt att ta upp det igen.
Ska formulera mig så att även du förstår nästa gång.
Lär dig läsa vad jag svarade på:
'Barilla' : "Undrar hur de fick plats med en i deras andra mobiler med Xenonblixt som t ex Satio som är mindre än kommande X10. Underligt."
Postad 10 december 2009 - 14:04
Lär dig läsa vad jag svarade på:
'Barilla' : "Undrar hur de fick plats med en i deras andra mobiler med Xenonblixt som t ex Satio som är mindre än kommande X10. Underligt."
Som sagt, du förstod visst inte vad jag skrev. Det var en serie inlägg och svar som hängde ihop.
En person påstod att en kondensator till en Xenonblixt inte får plats i ett tunt skal eftersom det var tjockleken som var avgörande. Jag visade då en kamera med samma tjocklek som X10´an, samma person började då svamla att det de var de andra måtten som nu helt plötsligt gällde, dvs längd och bredd. Jag visade då sation som är mindre gällande de måtten. Du kommer då in och börjar svamla om Sations tjocklek, något som ingen har pratat om. Förutom du då.
Hoppas polletten trillade ner nu.
Postad 10 december 2009 - 14:07
Som sagt, du förstod visst inte vad jag skrev. Det var en serie inlägg och svar som hängde ihop.
En person påstod att en kondensator till en Xenonblixt inte får plats i ett tunt skal eftersom det var tjockleken som var avgörande. Jag visade då en kamera med samma tjocklek som X10´an, samma person började då svamla att det de var de andra måtten som nu helt plötsligt gällde, dvs längd och bredd. Jag visade då sation som är mindre gällande de måtten. Du kommer då in och börjar svamla om Sations tjocklek, något som ingen har pratat om. Förutom du då.
Postad 10 december 2009 - 14:11
Barilla, du är för rolig.Som sagt, du förstod visst inte vad jag skrev. Det var en serie inlägg och svar som hängde ihop.
Jag har inte pratat om några andra mått. Utan att det kan vara andra aspekter som spelar in. Den som svamlar är väl ändå du? Som själv inte kan inse att du har fel, kollar inte upp fakta, och för att sedan ha en attityd som inte passar in på ett forum..
"En vanlig digitalkamera går ej att jämföra med en mobilkamera. Mobilen ska ju dels ha plats med all annan teknik."
Vänligen peka ut vart jag har skrivit om olika mått?
Redigerat av Unregistered0354d681, 10 december 2009 - 14:13.
Postad 10 december 2009 - 14:51
Barilla, du är för rolig.
Jag har inte pratat om några andra mått. Utan att det kan vara andra aspekter som spelar in. Den som svamlar är väl ändå du? Som själv inte kan inse att du har fel, kollar inte upp fakta, och för att sedan ha en attityd som inte passar in på ett forum..
"En vanlig digitalkamera går ej att jämföra med en mobilkamera. Mobilen ska ju dels ha plats med all annan teknik."
Vänligen peka ut vart jag har skrivit om olika mått?
Vad för andra aspekter spelar in? Du sa ju att det inte gick att få in en kondensator i en tunn mobil, men jag bevisade ju att det visst gick. Då säger du att det är andra saker som spelar in. Som vadå?
Postad 10 december 2009 - 15:10
Vad bevisade du? Att det går att bygga tunna digitalkameror ja. En mobil är en annan historia som har mer inbyggd hårdvara t.ex. Det här är inte mitt område så jag borde inte gå in något djupare men ser du någon tunn mobil med blixt idag? Utvecklingen kommer säkerligen dock leda till tunna mobiler med riktig blixt men det är en annan historia. Bravo som du nämnde har dubbla lampor, inget annat.Vad för andra aspekter spelar in? Du sa ju att det inte gick att få in en kondensator i en tunn mobil, men jag bevisade ju att det visst gick. Då säger du att det är andra saker som spelar in. Som vadå?
Eftersom du har får för dig en massa så förstår jag att du uppfattar flera av våra inlägg fel.
Postad 10 december 2009 - 15:24
Kan någon admin snälla stänga av denna sak eller människa eller vad det nu är så vi kan få en vettig diskussion i tråden om saker som verkligen betyder något?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar