Byggtråd Golvhögtalare
373 svar till detta ämne
Postad 09 October 2009 - 17:46
rotel2
-
rotel2
-
Forumräv
-
-
633 inlägg
Det kommer ingen mätning utav min Jamo center ännu, men grabben somnade så jag hann med en simulering för att visa att jag inte var helt ute och cyklade...
Först ska det sägas att kurvorna jag lekt med är uppmätta och verkliga element.
Lyssnings referencen är mitt framför diskanten och C-C avståndet emellan mellanbasarna är 20cm.
De 2 första simuleringarna har 3e ordnings filter på både diskant och mellan/bas, och är gjorda enligt "skolboksfilter" dvs de man använder sig utav när man inte har uppmätta kurvor.
Hur impedanskurvan ser ut har jag inte tagit någon hänsyn till pga dåligt med tid, detta är alltså bara för att ge en fingervisning hur spridningen horisontellt kan bli.
Först har vi MTM horisontell montering utav elementen (likt en "vanlig" center):
MTMhorisontalmontering.JPG 100.84K
0 Antal nerladdningar
Här MTM vertikalt monterade element:
MTMvertikalmontering.JPG 98.67K
0 Antal nerladdningar
Och sist ut har vi en horisontell montering utav elementen (likt en "vanlig" center) gjord utan "skolboksfilter"!!.
Här har jag också försökt att looba elementens faser. OBS! Har inte tagit hänsyn till den slutgiltiga impedansen så detta filter likt dom andra 2 kanske inte skulle kunna tilllämpas i verkligheten.
MTMoptimerat.JPG 96.66K
0 Antal nerladdningar
/Johan
Postad 09 October 2009 - 18:48
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Det kommer ingen mätning utav min Jamo center ännu, men grabben somnade så jag hann med en simulering för att visa att jag inte var helt ute och cyklade...
Först ska det sägas att kurvorna jag lekt med är uppmätta och verkliga element. Lyssnings referencen är mitt framför diskanten och C-C avståndet emellan mellanbasarna är 20cm. De 2 första simuleringarna har 3e ordnings filter på både diskant och mellan/bas, och är gjorda enligt "skolboksfilter" dvs de man använder sig utav när man inte har uppmätta kurvor. Hur impedanskurvan ser ut har jag inte tagit någon hänsyn till pga dåligt med tid, detta är alltså bara för att ge en fingervisning hur spridningen horisontellt kan bli.
Först har vi MTM horisontell montering utav elementen (likt en "vanlig" center):
MTMhorisontalmontering.JPG 100.84K
0 Antal nerladdningar
Här MTM vertikalt monterade element:
MTMvertikalmontering.JPG 98.67K
0 Antal nerladdningar
Och sist ut har vi en horisontell montering utav elementen (likt en "vanlig" center) gjord utan "skolboksfilter"!!. Här har jag också försökt att looba elementens faser. OBS! Har inte tagit hänsyn till den slutgiltiga impedansen så detta filter likt dom andra 2 kanske inte skulle kunna tilllämpas i verkligheten.
MTMoptimerat.JPG 96.66K
0 Antal nerladdningar
/Johan ******** vilken skillnad på den horisontella placeringen :S Hmm, är MT uteslutet före MTM? MT skulle passa ekonomin bättre just nu, å andra sidan kan jag ju avvakta någon månad och göra en seriösare  OM jag ska avvika från pl18wo och dx25 så har jag kollat på lite andra alternativ, tex detta http://www.hometheat...ker-9-2001.htmlOch även denna http://hifikit.se/sh...rod.asp?id=1694Men jag tycker inte dessa Fostex är speciellt vackra
Postad 09 October 2009 - 19:19
Unregisterede5d795f9
-
Unregisterede5d795f9
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Man får som rotel2 sagt en hel del fula utsläckningar off-axis vid horisontellt placerade centerhögtalare. Har man möjlighet så är det ljudmässigt alltid att föredra vertikalt placerade centerhögtalare. Om man måste lägga den ner så är TM klart bättre än MTM, som ger de värsta utsläckningarna. MTM är gjord för att ha god horisontell spridning (de normala, vertikalt stående MTM alltså), vilket gör att spridningen blir rätt kass i liggande. Jag har inte en blekaste hur 2.5-versionen av MTM blir dock... Här har du ett exempel på en högtalare i MTM, liggande:  Exempel på WTMW (diskant ovanför mellanregister med 1 bas på var sin sida):  (ignorera dippen kring 500Hz, den har inte med elementkonfigurationen att göra, orkade inte hitta någon annan mätning just nu). Som man ser på mätningarna får man rejäla utsläckningar off-axis med liggande MTM, vilket resulterar i rätt kasst ljud för de som inte sitter inom kanske +-10 grader från mitten sett. Ska man alltid lyssna 1 person på den så gör det såklart inte så mycket men är man ett par st i soffan utspritt så kan det låta sämre, en rätt stor del av filmljud går ju genom centerhögtalaren (om man har en överhuvud taget).
Postad 09 October 2009 - 19:41
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
MT skulle passa ekonomin bättre just nu, å andra sidan kan jag ju avvakta någon månad och göra en seriösare 
Med tanke på hur ruskigt snygga dina golvare blev måste jag nog leta upp dej och smiska dej på stjärten om du inte sparar lite till och satsar lika helhjärtat på centern också !
Postad 09 October 2009 - 19:46
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Med tanke på hur ruskigt snygga dina golvare blev måste jag nog leta upp dej och smiska dej på stjärten om du inte sparar lite till och satsar lika helhjärtat på centern också ! 
Haha! Jag ser fram mot en asswhip men jag kommer ändå göra en seriös center  Vet ni någon liten diskant som jag kan montera högre upp än dx25?
Postad 09 October 2009 - 19:52
Unregisterede5d795f9
-
Unregisterede5d795f9
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Vet ni någon liten diskant som jag kan montera högre upp än dx25? 
Att bara byta diskant är vanskligt, då måste du nästan ta och mäta upp elementen i den låda du tänker använda och designa filter därefter. Det är ju såklart att föredra även om du använder HFLS-1 filtret också i en annan låda men kanske lite mindre kritiskt. Det jag försökte förmedla ovan är att bara bygga en vanligt TM (som HFLS-1) och lägga den ner är ett relativt sett bättre alternativ än att ha diskanten mellan 2 basar i liggande. Du får visserligen fortfarande vissa utsläckningar men de blir mindre än hälften så stora.
Postad 09 October 2009 - 20:49
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Okej. Man lär sig nya saker hela tiden :-D uppskattar all hjälp jag fått hittills
Så, ska jag se till att inte placera diskant och bas i samma höjd? Känns som jag har frågat detta förr, Men är trött och vet inte om jag fått svar på det ^^
Vad tror ni annars om fostex? Skulle de matcha min golvare?
Postad 10 October 2009 - 15:33
80-talet
-
80-talet
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
måste du ha en center då? känns onödigt att lägga pengar på det om det ändå blir en kompromiss!? ta de pengarna istället och köp en tågbiljett till någon som kan mäta upp dina högtalare/element så du får ordning på filtret till frontarna på riktigt ist!
jävligt snyggt jobbat btw!!
Postad 10 October 2009 - 19:15
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
måste du ha en center då? känns onödigt att lägga pengar på det om det ändå blir en kompromiss!? ta de pengarna istället och köp en tågbiljett till någon som kan mäta upp dina högtalare/element så du får ordning på filtret till frontarna på riktigt ist!
jävligt snyggt jobbat btw!!
Tack för omdömet  Jag känner att jag behöver en center, för om man sitter i sweetspot fungerar det utan, men allt som oftast är det fler personer som samlas runt filmen, och eftersom jag bara sitter 2.5-3m från tvn så hamnar de personerna på sidorna helt fel och hör endast ljud från ena högtalaren... Eller är jag och cyklar igen? Blev en väldigt lång konstig mening, men hoppas ni fattar vad jag menar ^^
Postad 11 October 2009 - 02:01
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Tack för omdömet 
Jag känner att jag behöver en center, för om man sitter i sweetspot fungerar det utan, men allt som oftast är det fler personer som samlas runt filmen, och eftersom jag bara sitter 2.5-3m från tvn så hamnar de personerna på sidorna helt fel och hör endast ljud från ena högtalaren... Eller är jag och cyklar igen?
Blev en väldigt lång konstig mening, men hoppas ni fattar vad jag menar ^^
Jag sitter ALLTID precis mitt i sweetspot, men jag tycker att det är GRYMT mycket bättre med en center ändå.. Har testat både med och utan. Center ska man ha. Enligt mej..
Postad 11 October 2009 - 07:51
Unregisterede5d795f9
-
Unregisterede5d795f9
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Tack för omdömet 
Jag känner att jag behöver en center, för om man sitter i sweetspot fungerar det utan, men allt som oftast är det fler personer som samlas runt filmen, och eftersom jag bara sitter 2.5-3m från tvn så hamnar de personerna på sidorna helt fel och hör endast ljud från ena högtalaren... Eller är jag och cyklar igen?
Blev en väldigt lång konstig mening, men hoppas ni fattar vad jag menar ^^
Om det viktiga är bred spridning från centerkanalen till flera personer i rummet är nog en vertikal placering av elementen att föredra helt klart. Alla horisontella varianter (om man inte trixar en hel del i filter etc men det har jag inte en blekaste hur man gör och ens vilket resultat man kan uppnå) har problem med utsläckningar i mellanregistret från kanske 10-20-grader off axis och utåt (eller ja, all off-axis är problem där men närmast mitten, dvs sweetspot+någon person på varje sida om sweetspot i soffan låter det ok). Eftersom du inte tänker mäta upp högtalarna så skulle jag rekommendera att du bygger en till HFLS-1 till centerhögtalare, kanske i sluten låda så kan du minska på lådhöjden en del? Att ha centerkanalen på small är en fördel ändå så du kan lika gärna göra lådan sluten. Baffelbredden påverkar frekvensgången mest, lådhöjden är något mindre kritisk (men påverkar såklart också en del). Sluten låda med baffelmått på 22x30cm, stående variant är det som blir bäst resultat hos dig tror jag. Du kan ju alltid lägga den ner om du känner för det av estetiska orsaker men då blir personerna brevid dig i soffan lidande..
Postad 11 October 2009 - 10:09
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Jag kommer mäta upp dem när jag får tillfälle. Jag har inte ens den blekaste aning om hur man gör en sådan mätning.. Tankarna börjar övergå till en liten stående center faktiskt  ska försöka göra samma design. Om man bortser från storleken, har sluten eller reflex någon större betydelse. Bygger hellre reflex eftersom frontarna är det..
Postad 11 October 2009 - 10:57
Unregisterede5d795f9
-
Unregisterede5d795f9
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Om du ställer centern till large i förstärkaren kommer så gott som all bas att gå dit, istället för att delas mellan frontar+center. Du tappar alltså en hel del i effekt i basområdet, 2 högtalare gör det bättre än 1. Länk till faktiskt.se där IÖ svarar på varför: http://www.faktiskt....p=663750#663750
Postad 11 October 2009 - 13:26
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Om du ställer centern till large i förstärkaren kommer så gott som all bas att gå dit, istället för att delas mellan frontar+center. Du tappar alltså en hel del i effekt i basområdet, 2 högtalare gör det bättre än 1. Länk till faktiskt.se där IÖ svarar på varför: http://www.faktiskt....p=663750#663750
Skillnad på center large och small är bara hur lågt den ska gå..? Plus att den drar åt sig all bas dvs.. Jag har samma problem när jag slår igång min sub via recievern, basen försvinner från mina frontar. Därför har jag ibland den kopplad via högnivå..
Postad 11 October 2009 - 14:52
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Haha! Jag ser fram mot en asswhip men jag kommer ändå göra en seriös center  Vet ni någon liten diskant som jag kan montera högre upp än dx25? 
Det är bara att slipa ner diskant plattan på dx25an så får det plats
Postad 12 October 2009 - 10:51
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Jag har faktiskt för första gången testat att köra utan center på en DD film och måste säga att jag är imponerad av ljudet från fantomcentern  Det låter skitbra helt enkelt!
Dock räcker det med att jag flyttar mig en meter från sweetspot för att all dialog ska flyttas till den en kanal....
Blir det helt galet om jag ställer center ovanför tvn? Just nu har jag den nästan nere på golvet...
Om jag bygger en stående center så blir den ca 30cm hög, och då behöver jag flytta upp tvn lite väl mycket enligt mig..
Så, kan jag ställa centern på hyllan ovanför tvn utan att det förvrängs?
EDIT: Jag har lånat hem ett Rotel RMB-1077 nu, ska bli intressant att se hur det låter jämfört med Gainclone!
Redigerat av Beijergard, 12 October 2009 - 14:30.
Postad 12 October 2009 - 17:02
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Bilder på färdiga högtalare på plats och spelande!!
Håller på och testkör stegen nu 
Hittills är jag inte alls imponerad av ett steg som kostar 16gånger mer
Rotel må ha mer kraft, men det är inget som märks hur mycket jag än vrider på volymratten.... Iaf inte med mina högtalare, som ändå inte är speciellt lättdrivna.
Postad 12 October 2009 - 17:54
Pierrelu
-
Pierrelu
-
Användare
-
-
179 inlägg
Har hållit koll på denna tråd i tystnad och väntat på slutresultatet. Kan inte annat än säga (som säkert många andra kommer säga): Snyggt! Lite annorlunda med "skinnet" men det gör sig jättebra tillsammans med trä'et. Grattis!
Postad 12 October 2009 - 18:02
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
FAN vad fina dom blev !
Postad 12 October 2009 - 18:11
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Tack ska ni ha
I testet mellan Rotel RMB-1077 (7x100w) vs. standard Gainclone (2x40w) så stod GC som stark vinnare i blindtest inför 8 öron!
GC spelade mer öppet och med bättre kontroll på basen. Rotel grävde förvisso lägre ner i frekvenserna och fick golvet att svänga med, men GC hade fastare och mer "punch".
En väldigt knapphändig rescension, men jag har aldrig gjort det förr
MER GAINCLONE ÅT FOLKET!!!!!
Postad 12 October 2009 - 19:17
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Blev riktigt bra detta, som om jag hade tvivel på ditt hantverk
Neeej! Nu måste jag nästa racka polaren GC å bygga in i lådan  Jag lyckades i lördags att överstyra tempen i mitt steg. Det är ju typ som en GC med ringtrafo å 2x100W 4ohm. Det var lite fest å jag drog på rätt högt och efter ett tag så hördes bara basarna  Sedan kom topparna tillbaka så så stängdes de av osv, inte bra...  SÅ kylningen verkar vara underdimentionerad.
Så hur varm blir GC när man pressar den?
Postad 12 October 2009 - 19:23
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Postad 12 October 2009 - 20:12
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jag fick ljudet att klippa på ena kanalen i ett par sekunder för några veckor sedan. Fenomenet har sedan inte upprepat sig så jag vet inte vad det berodde på. Jag har ingen termometer, men om jag håller fingrarna mot chipen så bränns det efter 5sek ungefär. Så låt säga 50-60 grader?
Nja.. 50-60 grader är mycket mer än vad man tror.. När jag ska bada i mitt bubbelkar brukar jag tappa upp vatten som är 40 grader. Då tar det 5 minuter att ta sej i för att det är så ruskigt varmt.. Nu är det ju förvisso skillnad mellan handen och pungen, men ändå..
Postad 12 October 2009 - 20:25
nixlaz
-
nixlaz
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Kom och tänka på en sak när du sa de där om bubbelbad bakerman! Jag skulle bada badtunna en gång, då hade de eldat _LITE_ för mycket. Smög mig ner, kunde sitta där i 2-3 minuter sedan när jag gick upp var jag röd som en tomat från halsen och neråt resten av kvällen... Undra hur varmt de va!?
Ontopic: Mycket fina högtalare, låter de lika bra som de ser ut så vill man ju provlyssna =)
Postad 12 October 2009 - 22:17
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Nja.. 50-60 grader är mycket mer än vad man tror.. När jag ska bada i mitt bubbelkar brukar jag tappa upp vatten som är 40 grader. Då tar det 5 minuter att ta sej i för att det är så ruskigt varmt.. Nu är det ju förvisso skillnad mellan handen och pungen, men ändå.. 
Nästa gång jag pressar steget ska jag lägga dit pungen och se om jag kan hålla den där i 5 minuter, om inte, så kan vi konstatera att det är varmare än 40 grader! Okej?  Jag är fortfarande chockad över hur Gainclone kunde låta bättre (ur vår synvinkel) än Rotel......
Postad 12 October 2009 - 22:27
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Postad 13 October 2009 - 11:23
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Nästa gång jag pressar steget ska jag lägga dit pungen och se om jag kan hålla den där i 5 minuter, om inte, så kan vi konstatera att det är varmare än 40 grader! Okej?
Jag är fortfarande chockad över hur Gainclone kunde låta bättre (ur vår synvinkel) än Rotel...... 
Haha ! sjuk du e....  Sjukt fina högtalarna blev, kul att du e nöjd och hoppas att det fortsätter så ! Edit: dina högtalare är ganska lättdrivna, mer lättdrivna än vad dom va förut i alla fall..
Postad 14 October 2009 - 22:35
ekolnskungen
-
ekolnskungen
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Det är för att vattnet har mycket högre värmeledningsförmåga. Jag skulle gissa på att steget är 50c när du tycker att det bränns efter ca 5sek.
Postad 15 October 2009 - 07:48
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Det är för att vattnet har mycket högre värmeledningsförmåga.
Jag skulle gissa på att steget är 50c när du tycker att det bränns efter ca 5sek.
Njaaa. inte värmeledningsförmåga egentligen utan värmeinnehållet - (specifik entalpi) är väldigt högt för vatten, mycket högre än för metallen. alltså, upphättar du vatten till 50*C så inehåller det mycket mer energi än om du hettar upp metallen till 50 *C
Postad 01 January 2010 - 21:42
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Anledningen att jag använder spån till stommen är för att jag hade en massa sådant hemma, men väldigt lite MDF.
Lite halvkassa mobilbilder, glömmer ju alltid ta med systemkameran..
Finns väl inte så mycket mer att säga, jag låter bilderna berätta lite åt mig.
Postad 03 January 2010 - 16:36
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
HAHAH! Sög det i byggtarmen igen? SKa bli kul att följa som vanligt!
Redigerat av Timpolanen, 03 January 2010 - 16:36.
Postad 03 January 2010 - 16:37
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
HAHAH! Sög det i byggtarmen igen? SKa bli kul att följa som vanligt! 
Suger alltid i byggtarmen  Skapar lite för många hål i plånboken för en vanlig lågavlönad människa bara ;D
Postad 20 January 2010 - 13:41
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Har inte haft speciellt brått med detta bygge då jag ej har elementen än. Men lite har iaf hänt. Så gott som färdigspacklat, slipat och redo för lite fräsning. Det är jämnare än vad det ser utpå bilden pga spacklet ligger i olika lager och har inte brunnit färdigt
Postad 21 January 2010 - 23:26
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Nu har ett par dagar ängnats åt att fixa baffeln. Eftersom jag hade förlagt min fräsmall var jag tvungen att göra en ny, som inte blev riktigt bra... Upptäckte jag senare...
I testbiten var det 100% korrekt, men när jag flyttade över fräsen till ekskivan, ja då blev de helt plötsligt fel, vet inte riktigt vad jag gjorde. Så precisionen på diskanten blev inte som jag ville, men eken kostar lite för mycket för att jag ska göra om detta nu.
Basarna däremot blev så bra som det bara kan bli! 179,49mm är basen, och hålet blev 179,77mm.
Att sedan fräsa i plasten var ingen jättebra ide, även på lägsta hastighet blev det så varmt att plasten smälte väldigt fort.
Den medföljande distansen för att fräsa cirklar var lite för stor, så jag fick ta det som låg närmast, en insexnyckel. Det fungerade ju kanon!
Postad 23 January 2010 - 14:50
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Uunderbart!!!
Postad 25 January 2010 - 14:53
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Postad 25 January 2010 - 18:59
Unregistered46986fd8
-
Unregistered46986fd8
-
Användare
-
-
196 inlägg
Nice! Det börjar ta form, ska också bygga en center efter att jag byggt mina baslådor, och köpt en surroundförstärkare haha. Men gillar din design
Postad 26 January 2010 - 14:35
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Nu är element och filter beställda... Bara den eviga väntan kvar då!
Postad 29 January 2010 - 16:45
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Idag kom ett paket! 
Men j*klar vad mycket filterkomponenter för en enda center tänkte jag.. Märker att jag beställt dubbelt upp av alla spolar och dyligt
Kan ju vara bra att ha till kommande projekt
Postad 31 January 2010 - 12:09
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Postad 31 January 2010 - 12:25
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Postad 31 January 2010 - 16:51
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Oskoj? :S
Tycker inte om felleverans!
Postad 31 January 2010 - 17:20
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
nje si 5.25or när de ska va 6.5or i kartong, man blir lite ondsint
Postad 01 February 2010 - 11:45
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
nje si 5.25or när de ska va 6.5or i kartong, man blir lite ondsint 
Jag mailade dem och har nu fått en orderbekräftelse på ett par nya basar. Men ingen anmärkning om retur av 5.25orna  Kanske kommer en returfraktsedel i de nya paketet. Kanske är oekonomiskt för dem att skicka tillbaka högtalarna, kan ju hoppas jag får behålla dem till mina kommande bakhögtalare  Blev ju tvungen att sno element från frontarna så jag kunde testa centern! Har inte heller fått lädret levererat än, så den är inte helt vacker än  Ska jag, eller ska jag inte använda fötterna under centern?
Postad 01 February 2010 - 11:58
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Fan, det såg ju nästan bra ut ju !
lite mer faner sedan så
Postad 01 February 2010 - 12:09
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Fan, det såg ju nästan bra ut ju !
lite mer faner sedan så 
Här används inge mer fanér  Läder, lack och..... Ek ;D
Postad 01 February 2010 - 12:48
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4342 inlägg
Ska använda fötter + höja TVn 4cm
Postad 01 February 2010 - 15:09
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Ska använda fötter + höja TVn 4cm 
Jag har redan högt upp tvn 10cm när jag tog bort foten... Isf måste jag ta bort hyllan ovanför också.. Vill inte heller ha tvn för högt upp! Ska fundera på saken
Postad 02 February 2010 - 10:50
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Här används inge mer fanér Läder, lack och..... Ek ;D
Smutt ! hur låter det ?!
Postad 02 February 2010 - 11:00
Beijergard
-
Beijergard
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Smutt !
hur låter det ?! 
Sanslöst! Ljuder river verkligen tag i kläderna! Basarna orkar inte röra på sig i det lilla utrymmet bara, har ingen ull i den än. Tror det blir bättre om jag fyller den  Sen ger gainclonen lite vassare ljud, så det blir inte lika effektfullt ljud i centern, men det är ett framtida problem att lösa
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Gör det själv
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|