* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare
1521 svar till detta ämne
Postad 06 December 2009 - 08:21
Milivoje
-
Milivoje
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag är jävligt nöjd med bildkvalitén. Skulle nästan påstå att bildkvalitén är bättre på Xtreamern än WDTV nu när jag har rätt inställningar. Även OM bildkvalitén skulle skilja sig en liten aning så skulle Xtreamern ändå vara bättre utan tvekan. Inga syncproblem, spelar precis ALLT man slänger på den, GULD med Dvd-iso menyer och att spola är en ren fröjd. Massor av extra finesser och inställningar som inte finns på WDTV.
Det är en så mycket bättre maskin än WDTV på alla sätt så jag har helt uppriktigt sagt svårt att förstå varför man ens väljer WDTV framför Xtreamern eller kanske något annat alternativ.
Du frågade, du fick svar.
Bättre bild är det inte på Xtreamern. WD tv live är det utmärkt bild på. Antingen hade du fel inställningar, måndagsexemplar eller bara struntsnack från dig för att provocera.
Postad 06 December 2009 - 09:33
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Jag lolar inte.. Lite 90 tal över det.
Sedan beror det nog vilken panel man har som visar bilden också  Jag nöjer mig endast med 1080p  Kanske 720p som lägst..
Till annat: ja råkade ut för att en mjukvara kraschade Force 1188T som tur var "hann" jag aldrig lägga in den mjukvaran innan jag upptäckte att den kunde orsaka krascher. Det berodde på att den byggde på vissa dlar som fanns i föregående F/W och hade man inte den innan kraschade den..
Trodde inte detta skulle hända igen.
Postad 06 December 2009 - 16:44
rabski
-
rabski
-
Användare
-
-
222 inlägg
Ifall man väljer att koppla spelaren till en dator och streama genom nätverket, behöver datorn då vara något märkvärdigt som dubbla processorer osv?
Eller är det WDTV som får göra hårdjobbet?
Postad 06 December 2009 - 20:08
jmkhenka
-
jmkhenka
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Ifall man väljer att koppla spelaren till en dator och streama genom nätverket, behöver datorn då vara något märkvärdigt som dubbla processorer osv? Eller är det WDTV som får göra hårdjobbet?
jo den gör jobbet så det enda du behöver är en dator från 90 talet som klarar skicka datan nog snabbt
Postad 06 December 2009 - 20:16
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Jag är jävligt nöjd med bildkvalitén. Skulle nästan påstå att bildkvalitén är bättre på Xtreamern än WDTV nu när jag har rätt inställningar. Även OM bildkvalitén skulle skilja sig en liten aning så skulle Xtreamern ändå vara bättre utan tvekan...
Nu är är det väl iofs så att det i princip är bekräftat att xtreamern puttar ut "fel" colorspace och därmed inte kan visa en lika bra bild som tex wd-tv 2 Mer om problemet finns på mpcclubs forum
Postad 07 December 2009 - 17:36
JanneSol
-
JanneSol
-
Rookie
-
1 inlägg
Någon som vet om det går att köra SvtPlay på WD-TV Live?
Finns det någon pluggin, eller liknande?
/Janne
Postad 07 December 2009 - 21:19
jmkhenka
-
jmkhenka
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Någon som vet om det går att köra SvtPlay på WD-TV Live? Finns det någon pluggin, eller liknande? /Janne
Inte vad jag vet, kanske kan detta kommer iom custom firmware (den kör ju trots allt linux) och då svt kör med samma platform som bbc och många andra (dock under annat namn) är det inte omöjligt, jag vet dock inte vad som finns till MIPS architekturen. Dock har ju SVT wmv strömmar av deras sd-material som inte kräver deras addon i webläsaren.. så det kan vara en väg att gå.
Postad 07 December 2009 - 21:23
jmkhenka
-
jmkhenka
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
för er som är nyfiken på custom-firmware till er wd tv live, kolla in detta forum (kräver ev. registrering): http://wdtvhd.com/in...opic=7423&st=20En fördel jag ser med denna firmware är att den stödjer nfs (network filesystem som finns på linux och ultimate/pro windowsversioner) och massor med så kallad optware (allt möjligt, bland annat torrent med mera). --- fel av mig, den där länken har bara gamla firmwares, den senaste är 0.2.2.1 och kan laddas ner från utvecklaren själv, http://b-rad.cc/1000...re-development/
Redigerat av jmkhenka, 07 December 2009 - 21:38.
Postad 08 December 2009 - 00:37
Dfens
-
Dfens
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Rätt roligt att läsa att en viss person som ständigt tjatar om Xtreamer har köpt en 1TB disk till spelaren som bara stödjer 500GB som mest...
Redigerat av Dfens, 08 December 2009 - 00:47.
Postad 09 December 2009 - 07:09
Unregistered3a76c8ca
-
Unregistered3a76c8ca
-
Rookie
-
6 inlägg
Är än sålänge jättenöjd med denna spelare. Streamar full HD från min nas DNS-323 genom min DIR-655 router helt utan hack.
Klarade också att spela upp en DVD iso fil klanderfritt. Det fungerade också att byta språk på textningen fast att jag läst att det inte skall gå.
Har tittat lite på foto också från nas:en. Har väl inget att klaga på där heller.
Hittils helt nöjd för dessa pengar.
Postad 09 December 2009 - 16:16
Unregistered3a74016b
-
Unregistered3a74016b
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej alla.
Jag har haft denna lilla toppen spelare i ca 1 vecka. Fungerar mycket bra. Efter lite stök med mitt nätverk så fungerar det ypperligt att streama också.
En liten fundering jag har .... Jag har en hel hög med ISO filer. Att det inte går att få någon meny det vet jag MEN vissa utav ISO filerna visar ingen text trots att det finns. Det går inte att välja över huvud taget.
Finns det någon lösning på detta?
I så fall HUR ??
Postad 09 December 2009 - 16:18
Marvin
-
Marvin
-
Rookie
-
9 inlägg
Har precis skaffat mig denna. Som är min första Media Player kan tilläggas.
Har dock problem med att koda av HD-ljuden när jag spelar upp mkv-filer.
Den är inkopplad via HDMI men det kommer inga spår till recivern att avkoda. Bara vanlig PCM.
Vad kan detta bero på?
Postad 09 December 2009 - 18:20
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Kollat så att Settings-->Audio/Video-->Audio Output står på "Digital"?
Postad 10 December 2009 - 07:17
Marvin
-
Marvin
-
Rookie
-
9 inlägg
Kollat så att Settings-->Audio/Video-->Audio Output står på "Digital"?
Ska kolla upp det! Men då borde det inte komma något ljud alls ur HDMI anslutningen ju. Mvh Martin
Postad 11 December 2009 - 09:08
Marvin
-
Marvin
-
Rookie
-
9 inlägg
Problemet löst.
Bara fel inställt i settings.
Nu kan jag njuta av riktigt ljud:)
Postad 11 December 2009 - 10:37
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Ska kolla upp det! Men då borde det inte komma något ljud alls ur HDMI anslutningen ju.
Mvh Martin
Jodå, det kommer komma ljud genom HDMI då också bara att det är den digitala bitströmmen som skickas direkt så det gäller att mottagaren på andra sidan kan avkoda. Eftersom du villa ha flerkanalsljudet skickat via HDMI till din receiver så är det just "Digital" denna inställning måste stå på. Men jag håller med att namngivningen inte är optimal, man kan lätt tro att Digital har betydelsen att ljudet bara skickas ut via optiska utgången.  Problemet löst.
Bara fel inställt i settings.
Nu kan jag njuta av riktigt ljud:)
Gött det!
Postad 11 December 2009 - 11:03
Snorresprätt
-
Snorresprätt
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej!
Jag har lite funderingar.
1 - kan den spela upp filmer från nätverkshårddiskar?
2 - om man har externa hårddiskar (ej nätverk) inkopplade i WDHD live, kan man komma åt dem genom datan och ändra filer?
Postad 11 December 2009 - 13:31
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
1 - Ja
2 - Ja (har inte testat själv men det ska fungera...)
Postad 11 December 2009 - 19:37
PaChEee
-
PaChEee
-
Rookie
-
9 inlägg
Har en Samsung 32B655 LCD men deras egna mediaspelare inbyggd i tvn. Allting funkar bra förutom att DTS inte funkar. Vill därför införskaffa mig WDTV men har lite funderingar.
1. Live versionen (WDTV2) kan tydligen koda om DTS ljudet till 2.0 Stereo när man kör HDMI, så det blir inte 5.1?
2. Har 5.1 system DZ230 tyvär utan en optisk ljudingång men TVn har det, kan man köra DTS utan att det blir stereo?
Postad 12 December 2009 - 03:02
Unregisteredefb24314
-
Unregisteredefb24314
-
Rookie
-
3 inlägg
Ingen som vet något om detta ??????
En liten fundering jag har .... Jag har en hel hög med ISO filer. Att det inte går att få någon meny det vet jag MEN vissa utav ISO filerna visar ingen text trots att det finns. Det går inte att välja över huvud taget.
Finns det någon lösning på detta?
I så fall HUR ??
Postad 12 December 2009 - 22:32
Killroy749
-
Killroy749
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej,
Har köpt en WD TV Live idag, har kopplat den mot min tv, sen har jag anslutit en disk.
men jag hittar inte disken eller filerna på disken.
Vad gör jag för fel ?
Redigerat av Killroy749, 12 December 2009 - 22:33.
Postad 13 December 2009 - 02:28
nMeden
-
nMeden
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Hej,
Har köpt en WD TV Live idag, har kopplat den mot min tv, sen har jag anslutit en disk. men jag hittar inte disken eller filerna på disken. Vad gör jag för fel ?
Har du anslutit strömmen? Satt på maskinen?
Postad 13 December 2009 - 09:57
Killroy749
-
Killroy749
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har anslutit ström och slagit på maskinen, men den hittar ingen disk.
/K
Postad 13 December 2009 - 11:13
Killroy749
-
Killroy749
-
Rookie
-
3 inlägg
Nu är det fixat, det var en dålig kabel mellan disken och WD.
/K
Postad 13 December 2009 - 20:47
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Har sökt men inte hittat...
Har köp en WD Live billigt för att ge den ett försök, men det går väl sådär...
Tänkte uppgradera till en WDLXTV firmware för att se om den fungerar bättre då. Men jag får inte tag på upgrade ikonen? Jag har satt i ett USB-minne med filerna i rooten och WDTV hittar minnet. Jag kan browsa minnet.
Men jag får ingen fråga om att uppdatera och hittar inte någon ikon för att uppgradera under settings?
Ngn som vet vad jag gör för fel?
Postad 13 December 2009 - 22:23
Unregistered0218922e
-
Unregistered0218922e
-
Rookie
-
9 inlägg
Har nu fått min WD-TV Live och installerat B-RADs fimware. Fungerar riktigt bra med mina NFS-servrar. Spelaren har spelat allt jag testat hittills. Enda bristen jag märkt är att den inte kan använda specialformaterade undertexter som kan finns i mkv-filer med ASS/SSA-undertexter, det vita standardteckensnittet används alltid. Detta är dock inget gigantiskt problem. Har sökt men inte hittat...
Har köp en WD Live billigt för att ge den ett försök, men det går väl sådär...
Tänkte uppgradera till en WDLXTV firmware för att se om den fungerar bättre då. Men jag får inte tag på upgrade ikonen? Jag har satt i ett USB-minne med filerna i rooten och WDTV hittar minnet. Jag kan browsa minnet. Men jag får ingen fråga om att uppdatera och hittar inte någon ikon för att uppgradera under settings? Ngn som vet vad jag gör för fel?
Har du laddat ner rätt firmware? Jag laddade först ner en fimware bestående av filer med namn på formen wdtv.xxx. De rätta heter wdtvlive.xxx. Länk finns här. Tog mig evigheter att ladda ner den från RapidShare http://wdtvforum.com...hp?topic=2439.0Lägger du dem på rooten på ett VFAT-formaterat USB-minne och startar om spelaren med minnet i ska det dyka upp en ikon på startsidan.
Postad 14 December 2009 - 09:15
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Ah, tackar. Det var det som var problemet. Nu fungerade det utan problem. WDLXTV firmware inkörd i spelaren.
Sen var det nu iofs en annan sak som förmodligen var det största problemet. Köpte min begagnad och efter att jag återställt till fabriksinställningar fungerade allt mycket bättre. Fick göra inloggning mot datorn jag streamar ifrån och sen fungerade det mycket bättre. Hade problem med att jag endast kunde streama via media servers som tversity och PS3 media server och det gick trögt och ibland inte alls. Så det var nog ngn inställning som tidigare ägare gjort som inte fungerade för mig. Nu kör jag streaming via Network shares och det fungerar bättre.
Enda problemet jag hittat är att undertext i en .mkv inte fungerade. Men det har ju diskuterats redan i tråden.
Postad 15 December 2009 - 14:22
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Vet inte om det varit upp här men jag kan i alla fall inte hitta något.
Har problem när jag kör film från en nätverksdisk. Det funkar ibland men ibland går det inte alls. Allt bara fryser och/eller hackar (men med så långsamma hack att det känns som att det frusit...). När jag kopplar in med USB tycks det funka dock och det är inte alltid det blir så här.
När det väl funkar går det bra ett tag men om det börjar krångla tycks det inte gå att få igång någonting utan att man drar ut alla möjliga sladdar och har sig.
Någon som känner igen problemet? Det kan nog lika gärna vara min router men det kan ju vara värt att fråga i alla fall!
Postad 16 December 2009 - 08:48
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Har problem med network shares på min WDTV Live. Oftast går det att komma åt mina utdelade mappar över nätverket en gång. Nästa gång kommer jag inte åt dem. Spelar ingen roll vad jag gör på mediaspelaren. Går jag ner och fipplar på datorn med utdelningar kommer jag ibland åt mapparna igen. Sen nästa gång kommer jag inte åt dem... Kör Windows 7 nu pga att jag trodde det skulle lösa problemet.
Hur har ni inställt i Network settings? Auto login On/Off?
Finns det ngn annan inställning i Windows eller mediaspelaren som man bör ha?
Har arbetsplatsnätverk inställt och delat ut mapparna till alla...
Har aktiverat att det ska användas användarkonto för utdelade mappar.
Blir tokig snart och funderar på att sälja av ännu ett försök till mediaspelare i vardagsrummet...
Har WDLXTV firmware.
Kan det vara problem med att det är en extern hårddisk kopplad till min dator i källaren jag ska streama från?
Postad 16 December 2009 - 12:59
satanas
-
satanas
-
Användare
-
-
109 inlägg
Har problem med network shares på min WDTV Live. Oftast går det att komma åt mina utdelade mappar över nätverket en gång. Nästa gång kommer jag inte åt dem. Spelar ingen roll vad jag gör på mediaspelaren. Går jag ner och fipplar på datorn med utdelningar kommer jag ibland åt mapparna igen. Sen nästa gång kommer jag inte åt dem... Kör Windows 7 nu pga att jag trodde det skulle lösa problemet.
Hur har ni inställt i Network settings? Auto login On/Off?
Finns det ngn annan inställning i Windows eller mediaspelaren som man bör ha?
Har arbetsplatsnätverk inställt och delat ut mapparna till alla... Har aktiverat att det ska användas användarkonto för utdelade mappar. Blir tokig snart och funderar på att sälja av ännu ett försök till mediaspelare i vardagsrummet...
Har WDLXTV firmware. Kan det vara problem med att det är en extern hårddisk kopplad till min dator i källaren jag ska streama från?
Jag har ungefär samma problem, kollade nyss på ett tv avsnitt som jag steramde från datorn, när det var slut blev min tv bara svart och jag var tvungen att trycka på "back" knappen på fjärren för att komma tillbaka till menyn, efter det ville ingen fil fungera. För att få det att funka igen så måste jag göra en "full power cycle" med andra ord dra ut sladden till WDTV. Det är nästa som om den tappar "mountningen" med datorn för nån anledning. Jag tänkte byta ut min PCH mot denna då min PCH börjar kännas lite gammal och seg men WDTV är så sjukt buggig så jag vet inte om jag vågar.
Postad 16 December 2009 - 13:57
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Jag har, som beskrivet ovan, haft ungefär de problem satanas och t93pan, beskriver men bara när jag kört med en USB-disk kopplad till min router. Annars är det inga som helst problem och jag har mer eller mindre uteslutit allt utom routern som felkälla nu.
Löste mitt problem med att koppla disken direkt in i WDTVn, man når den i alla fall från datorer osv som en nätverksdisk.
Postad 16 December 2009 - 14:22
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Ok, ingen skillnad från om du kopplar den direkt in i routern eller en dator på nätverket? Isåfall kan ju det vara en lösning, då det är en USB disk jag streamar ifrån.
Eler, lösning och lösning, men en workaround iaf. För jag ser WDTV på nätverket ifrån datorn hela tiden.
Postad 16 December 2009 - 14:53
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Ok, ingen skillnad från om du kopplar den direkt in i routern eller en dator på nätverket? Isåfall kan ju det vara en lösning, då det är en USB disk jag streamar ifrån. Eler, lösning och lösning, men en workaround iaf. För jag ser WDTV på nätverket ifrån datorn hela tiden.
Jag har inte testat att koppla den till datorn men jag har inte haft några problem att streama från datorn till WDTVn i alla fall. Men det funkar bra att ha disken direkt i WDTVn!
Postad 16 December 2009 - 18:03
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Jag tänkte byta ut min PCH mot denna då min PCH börjar kännas lite gammal och seg men WDTV är så sjukt buggig så jag vet inte om jag vågar.
Hehe, min uppfattning är snarare det omvända, d.v.s att WDTV Live är extremt stabil på det mesta i jämförelse med PCH. Fast denna bugg/problem lider jag ju inte av då jag kör mot shares på en NAS istället för mot Windows. En kollega hade samma problem som du och gick och köpte sig en NAS och sen funkade det bra. Vi får hoppas att WD gör en fix för detta om det ligger på deras sida eller iaf kommer med instruktioner om vad som behöver konfigureras annorlunda i Windows om problemet ligger där.
Postad 16 December 2009 - 18:45
satanas
-
satanas
-
Användare
-
-
109 inlägg
Ett litet tips för er som har problem med att WDTV inte hittar eran nätverksshares är att göra följande om ni använder win7 som jag. http://www.avsforum....61#post17484361Efter jag gjorde det som skrevs där hitta wdtv mina shares direkt efter start, även efter en hårdbootning. Dock fixar ju inte det problemet att när en fil slutas spelas för att den är slut (inte för att jag trycker stop) så verkar den tappa funktionen att kunna spela upp några filer alls, jag kan fortfarande se alla mappar osv men det går inte att spela upp nått, man ser bara det blå "laddnings" hjulet. Mina filer har jag lite blandat, alltså min HD filmer ligger på en interna hdd på den staionära datorn, resten ligger på en Trekstor Sungoo disk kopplad till datorn och en via usb och en Western Digital My Book2 Essential kopplad via estat till datorn.
Postad 16 December 2009 - 21:39
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Ett litet tips för er som har problem med att WDTV inte hittar eran nätverksshares är att göra följande om ni använder win7 som jag. http://www.avsforum....61#post17484361 Efter jag gjorde det som skrevs där hitta wdtv mina shares direkt efter start, även efter en hårdbootning.
Dock fixar ju inte det problemet att när en fil slutas spelas för att den är slut (inte för att jag trycker stop) så verkar den tappa funktionen att kunna spela upp några filer alls, jag kan fortfarande se alla mappar osv men det går inte att spela upp nått, man ser bara det blå "laddnings" hjulet.
Mina filer har jag lite blandat, alltså min HD filmer ligger på en interna hdd på den staionära datorn, resten ligger på en Trekstor Sungoo disk kopplad till datorn och en via usb och en Western Digital My Book2 Essential kopplad via estat till datorn.
Tackar! Verkar som det löste mina problem! Verkar funka även med att flytta hårddisken till WDTVn men det här var ju en mycket bättre lösning!
Postad 16 December 2009 - 23:42
satanas
-
satanas
-
Användare
-
-
109 inlägg
Tackar! Verkar som det löste mina problem! Verkar funka även med att flytta hårddisken till WDTVn men det här var ju en mycket bättre lösning!
Härligt att det löste sig för dig, nu hoppas jag att jag lyckas lösa mitt andra problem med att den inte verkar kunna avsluta en fil på ett bra sätt, får kanske hoppas på en ny firmware, men WD verkar inte vara så snabba på att släppa dem, jag e ju van vid PCH som sagt. De släppte ständigt nya firmwares.
Postad 17 December 2009 - 00:31
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
JAg är ruggit sugen på att köpa den här (tycker det finns för mycket brister i min PS3 som mediaplayer).
För 1200:- och så mycket funktioner så kan jag leva med en och annan bugg/problem som diskuteras i denna tråd.
Men en sak jag verkligen vill veta är hur den hanterar shares på en XP burk.
Just nu är mitt nätverk konfigurerat switchkopplat. Jag har ingen router utan får 5 "riktiga" IP adresser från ISP.
På så vis slipper jag fundera på portforward och liknande. Men det blir också problem när jag bygger hemmanät.
T.ex. behöver jag då login/password på mina shares för att inte dela dem med hela världen (antar jag).
Så hur stödjer den login på shares? I manualen ser det inte ut som att det finns någon option "remember password" eller liknande. MÅste jag då logga in varje gång = ohanterligt?
Alternativt får jag väl koppla om till riktigt LAN hemma och ha helt oskyddade shares med NAT/brandvägg
Det står en hel del om att den inte kommer ihåg shares på favoriter. Vad menas med det? Om jag fattar manualen rätt så dyker de upp så fort man klickar video->shares. Är det ett problem med gränssnittet?
Redigerat av e3henri, 17 December 2009 - 00:39.
Postad 17 December 2009 - 19:32
scorp10
-
scorp10
-
Rookie
-
1 inlägg
Någon som vet om den klarar av att spela upp .PART filer?
Postad 17 December 2009 - 22:49
djrov
-
djrov
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
.PART ?? vad e det så kanske jag kan testa.
Postad 17 December 2009 - 23:19
n.carlsson
-
n.carlsson
-
Amatör
-
-
51 inlägg
.PART är väl en fil som inte är helt nedladdad. Skapar inte Firefox en .PART fil när man laddar ner något? /N
Postad 18 December 2009 - 11:02
Unregistered9b54f378
-
Unregistered9b54f378
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Hej,
Kan WD-TV Live skicka ljud+bild via HDMI samt via Toslink samtidigt?
Bra om man har den inkopplade HDMI till TVn och Toslink till recievern (inte alltid man vill slå på recievern för lite tittande)
Postad 18 December 2009 - 11:04
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Hej,
Kan WD-TV Live skicka ljud+bild via HDMI samt via Toslink samtidigt?
Bra om man har den inkopplade HDMI till TVn och Toslink till recievern (inte alltid man vill slå på recievern för lite tittande)
Ja den skickar båda (om det inte är dts tror jag).
Postad 18 December 2009 - 20:34
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Kortar av min gamla fråga lite...
Kommer den ihåg login för netshares eller är man tvungen att logga in med användarnamn och password varje gång man ska komma åt sin skyddade winXP folder?
Postad 18 December 2009 - 21:55
timpa82
-
timpa82
-
Rookie
-
4 inlägg
Blä...
Köpte WD TV Live igår, delade ut en mapp på min Ubuntu-burk och kikade på TVn, funkade klockrent!
Skulle göra detsamma idag, den hittar ingenting.
Ser att jättemånga har liknande problem, någon som pratat med WD om det?
Postad 18 December 2009 - 21:56
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Testat detta: https://www.minhembi...s...t&p=2704352Hjälpte mig med problemet.
Postad 19 December 2009 - 10:23
Unregistered7146b06c
-
Unregistered7146b06c
-
Användare
-
-
105 inlägg
Kört med burken ett tag (1 vecka) och jag kan inte förstå hur överdrivet positiva dom flesta är?
Jag har problem med att den tappar nätverket hela tiden.
Jag har problem med att spela upp DVD vob filer, det rycker i filmen hela tiden.
Den kan inte spela upp WMA filer trots att det står det (förmodligen för att den inte klarar alla versioner av WMA)
Om man har 1000 musik album som jag har är det en mardröm att leta, jag tror det tar ca 10 minuter att stega från A-Ö. Det verkar ändå som att mkv funkar bra, så här har jag inget att klaga på ännu.
Detta var en besvikelse, jag kan inte fatta hur M3 kan ge denna spelaren 9/10 i betyg!
Nu inser jag trots allt hur överlägsen min htpc är, det finns ännu ingen mediaspelare som kan ersätta htpc ännu.
Visst har det varit strul med htpc också men fördelen är att det går att fixa själv, med en WD får man snällt vänta på en update.
Ge mig gärna tips på hur jag kan åtgärda ovanstående, så kanske jag behåller den trots allt
Postad 19 December 2009 - 18:23
satanas
-
satanas
-
Användare
-
-
109 inlägg
Är trött på denna buggfesten nu. Fick bättre respons och och den var betydligt stabilare när jag körde med "B-RAD.CC_WDLXTV_LIVE-0.3.1" istället för original firmware, dock har den fortfarande för många barnsjukdomar, jag har redan lidit igenom ett stort antal PCH frimwares till de fick pli på den, orkar inte göra det med en spelare till. Lämnar tillbaka den imorgon. Ska köra med kabel från datorn istället så man kan köra XBMC, kommer bli FETT!!!!!Ska bara köpa in en HDMI Repeater först.
Postad 19 December 2009 - 19:41
iorsson
-
iorsson
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
.PART är vanliga .RAR-filer bara döpta annorlunda och som svar på din fråga så NEJ - det fungerar inte att spela upp dessa direkt. Packa upp dom så fungerar det däremot hur fint som helst.
Postad 19 December 2009 - 20:14
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Kört med burken ett tag (1 vecka) och jag kan inte förstå hur överdrivet positiva dom flesta är? Jag har problem med att den tappar nätverket hela tiden. Jag har problem med att spela upp DVD vob filer, det rycker i filmen hela tiden. Den kan inte spela upp WMA filer trots att det står det (förmodligen för att den inte klarar alla versioner av WMA) Om man har 1000 musik album som jag har är det en mardröm att leta, jag tror det tar ca 10 minuter att stega från A-Ö. Det verkar ändå som att mkv funkar bra, så här har jag inget att klaga på ännu.
Detta var en besvikelse, jag kan inte fatta hur M3 kan ge denna spelaren 9/10 i betyg! Nu inser jag trots allt hur överlägsen min htpc är, det finns ännu ingen mediaspelare som kan ersätta htpc ännu. Visst har det varit strul med htpc också men fördelen är att det går att fixa själv, med en WD får man snällt vänta på en update.
Ge mig gärna tips på hur jag kan åtgärda ovanstående, så kanske jag behåller den trots allt 
Jag sitter själv på 500 album och är irriterad på att det tar nästan 1 minut att stega på en PS3 med PMS DNLA server. Menar du att motsvarande skulle ta 5 minuter på denna? I så fall skit Men för att komma ifrån det så hade åtminstone jag lagt det i undermappar A-Z eller motsvarande.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|