Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 Slim med oljud i fläkten

354 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9.380768 (259) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB (Spelkonsoler) 9 9.430378 (78) Inga priser
30 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 8 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 10 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 11 år sedan
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 12 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 12 år sedan
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg) 12 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg) 14 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 14 år sedan
Ny på PS3 (26 inlägg) 15 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 15 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 15 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 15 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 15 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 16 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 16 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 16 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 16 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg) 16 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 16 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 16 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg) 16 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 16 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 16 år sedan

Postad 25 November 2009 - 22:56

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min Slim 250 gig. s/n 02-27453...

Måste först säga att det är min första erfarenhet av PS3.

Den hörs vist i hela rummet när det är helt tyst (jag menar övrigt ljud) och fläkten låter som mest. Dock har jag inte fått någon möjlighet att prova spel i och med att dem skickade spelet separat och jag har inte fått det än. Spelade upp DVD och lite filer på extern HDD. Den var faktiskt helt tyst när jag startade den för första gången. Men sedan började fläkten jobba. Det låter inte högt. Det hörs bara. Jag har ingenting att gemföra med. Men jag kan höra konsolen när jag sitter i soffan och det är tyst i övrigt.

Än så länge kan jag konstatera att:

-det stör inte alls musiklysning

-det stör inte filmtittande heller när man har ludet på och när jag säger på då menar jag på normalt nivå och inte som jag och frugan brukar ha det när vår tvååring sover. Då hörman ine filmen nästan och läser undertexter

- min dator låter betydligt högre

Jag återkommer med fler synpunkter när spelet kommer.

Postad 25 November 2009 - 23:48

scrat
  • scrat
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Beställde en PS3 250Gb Uncharted 2 bundle från pixmania som tidigare nämnt i tråden. Den är nu tillbakaskickad pga fläktljud :blink:

Men kanske någon med de senaste modellerna har något att kommentera på min upplevda betraktning av fläktljudet?

Vet inte om jag är nojjig, men när maskinen enbart står i menyn så startar fläkten på fläktnivå 4-5 första sekunderna, sen går den ner till nivå 1 (detta av 8 upplevda nivåer).

Efter 30 sekunder i idle så går den upp till nivå2
Efter ytterligare 30 sekunder till nivå 3
Efter ytterligare 60 sekunder till nivå 4
Efter ytterligare 60 sekunder till nivå 5
Efter ytterligare 120 sekunder till nivå 6
Efter ytterligare 120 sekunder till nivå 7 (ganska högt ljud här)

Och allt detta i ren idle i menyn, och efter en "kall" start. PS3 var kopplad med HDMI i 1080i. Testa både liggande och stående (ingen större skillnad). Enheten var uppställd på bänk med gott om luft kring sig, rumstemp ~20C

Om jag sedan körde igång uncharted så håller den sig på nivå 7 i kanske 3-5minuter, men sen spinner fläkten upp i superdunder nivå 8 som låter som en hårtork.

Några som känner igen symptomen? Eller har annan konstruktiv återkoppling på problematiken?

Återkommer med information hur pixmania och Sony frankrike ser på saken.

Postad 26 November 2009 - 08:19

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Hårtork är inte bra :-)

Jag har kollat nu på youtube på olika video där man spelar in just fläktljudet. Svårt att bedöma då man använder olika kameror och ljudformat vid inspelningen och filmproduktion. Jag tror att min är helt OK.

Sedan pratar alla om 7-8 olika läggen. Jag har i princip bara 2. Helt tyst/hörs lite i hela rummet. Men det är ingen hårtork :-) Vad skall man jämföra med?... hmm Typ ett bättre kylskåp som håller på att kyla ner sig lite. Man hör den men det är väldigt lågt ljud så länge innehållet inte börjar låta av vibrationer. Eller som ett cykelhjul när man rullar lite snabbt på ett perfekt och tyst underlag. Eller när man har hörlurar på och det är paus mellan låtarna då hör man lite brus. Eller ibland kan olika lampor och lysrör låta lite. ...svårt att beskriva faktiskt. Men kanske andra kan fylla på med jämförelse? Jag kommer kanske att spela in och lägga ut på youtube.

Redigerat av master_of_rock, 26 November 2009 - 09:31.

Postad 26 November 2009 - 09:13

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Beställde en PS3 250Gb Uncharted 2 bundle från pixmania som tidigare nämnt i tråden. Den är nu tillbakaskickad pga fläktljud :blink:

Men kanske någon med de senaste modellerna har något att kommentera på min upplevda betraktning av fläktljudet?

Vet inte om jag är nojjig, men när maskinen enbart står i menyn så startar fläkten på fläktnivå 4-5 första sekunderna, sen går den ner till nivå 1 (detta av 8 upplevda nivåer).

Efter 30 sekunder i idle så går den upp till nivå2
Efter ytterligare 30 sekunder till nivå 3
Efter ytterligare 60 sekunder till nivå 4
Efter ytterligare 60 sekunder till nivå 5
Efter ytterligare 120 sekunder till nivå 6
Efter ytterligare 120 sekunder till nivå 7 (ganska högt ljud här)

Och allt detta i ren idle i menyn, och efter en "kall" start. PS3 var kopplad med HDMI i 1080i. Testa både liggande och stående (ingen större skillnad). Enheten var uppställd på bänk med gott om luft kring sig, rumstemp ~20C

Om jag sedan körde igång uncharted så håller den sig på nivå 7 i kanske 3-5minuter, men sen spinner fläkten upp i superdunder nivå 8 som låter som en hårtork.

Några som känner igen symptomen? Eller har annan konstruktiv återkoppling på problematiken?

Återkommer med information hur pixmania och Sony frankrike ser på saken.

Nej att den ökar på sättet i idle låter verkligen inte normalt. Min är lika svår att höra oavsett vad jag gör. Har aldrig upplevt att den gått upp i varv alls, men det är väl möjligt att den kanske gått upp någon enstaka nivå utan att jag tänkt på det. Master_of_rocks beskrivning stämmer väldigt bra på hur jag upplever min 120 GB.

Får man vara jobbig och fråga vad ditt serienummer börjar på? Det kanske är så att ryktet om 256.. och uppåt inte är annat än just ett rykte.

Redigerat av VincentVegaSWE, 26 November 2009 - 09:15.

Postad 26 November 2009 - 10:40

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1515 inlägg
  • 0
Har en 250gb konsol, den låter när man spelar, men du hör den inte vid normal volym. Enbart närt det är helt tyst som man kan höra den. Inget som jag stör mig på dvs.

Kan även tillägga att den är instängd i en bänk, med dåligt cirkulation med luft, samt en htpc som värmer luften också.

Redigerat av Unregisteredc953a7c3, 26 November 2009 - 10:42.

Postad 26 November 2009 - 12:57

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Denna länk har redan förekommit i tråden tidigare men jag tror att min låter precis som den som är i video.

http://www.youtube.c...8...=PL&index=9

Men tänk på 2 saker:
- killen filmar precis vid PS3an
- han använder en bra kamera och ljudupptagningen är extremt bra

Jag får helt enkelt filma med min videokamera och jämföra inspelningarna efteråt. Det går inte att jämföra en inspelning med verkligheten.

Ni som har/hade problem med oljudet, var det högre än i videon? Är det det som är hårtork eller inte?

Redigerat av master_of_rock, 26 November 2009 - 14:52.

Postad 26 November 2009 - 17:43

scrat
  • scrat
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Nej att den ökar på sättet i idle låter verkligen inte normalt. Min är lika svår att höra oavsett vad jag gör. Har aldrig upplevt att den gått upp i varv alls, men det är väl möjligt att den kanske gått upp någon enstaka nivå utan att jag tänkt på det. Master_of_rocks beskrivning stämmer väldigt bra på hur jag upplever min 120 GB.

Får man vara jobbig och fråga vad ditt serienummer börjar på? Det kanske är så att ryktet om 256.. och uppåt inte är annat än just ett rykte.

Ja alltså det är ju svårt som som alla säger att ge någon bra förklaring på olika ljudnivåer. Men hårtork är när man är nära, men i läge 7 (högsta jag hörde i idle) så kan man höra maskinen i alla delar av lägenheten (2a på 55kvm). Jaja, får se vad Sony och pixmania säger.

Ang. serinummret så har jag inte det kvar, men är 99.9% säker att det började på P-2745 och hade M som slutbokstav.

Postad 26 November 2009 - 18:19

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Denna länk har redan förekommit i tråden tidigare men jag tror att min låter precis som den som är i video.

http://www.youtube.c...8...=PL&index=9

Men tänk på 2 saker:
- killen filmar precis vid PS3an
- han använder en bra kamera och ljudupptagningen är extremt bra

Jag får helt enkelt filma med min videokamera och jämföra inspelningarna efteråt. Det går inte att jämföra en inspelning med verkligheten.

Ni som har/hade problem med oljudet, var det högre än i videon? Är det det som är hårtork eller inte?

Min beter sig nog förmodligen ungefär likadant som den där också. Jag tyckte att det lät väldigt högt i videon dock, men det är ju svårt att jämföra oljud sådär. Men om man försöker förhålla sig till pip och in/utmatningsljuden så kan man nog tro att det var åt det hållet iaf

Redigerat av r0bber, 26 November 2009 - 18:19.

Postad 26 November 2009 - 20:34

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1515 inlägg
  • 0

Min beter sig nog förmodligen ungefär likadant som den där också. Jag tyckte att det lät väldigt högt i videon dock, men det är ju svårt att jämföra oljud sådär. Men om man försöker förhålla sig till pip och in/utmatningsljuden så kan man nog tro att det var åt det hållet iaf

Instämmer med att min är som video's. Låter, men inget som man stör sig på. Man måste vilja höra ljudet för att kunna höra det. Är enbart när det är helt tyst i rummet som man kan höra den.

//stefan

Postad 27 November 2009 - 12:38

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
https://www.minhembi..._of_rock/262172

Då var det färdigt. Jag tror inte att det finns tystare PS3 slim. I verkligheten låter det mycket tystare när man är nästintill konsolen.

Postad 27 November 2009 - 13:08

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1515 inlägg
  • 0

Då var det färdigt. Jag tror inte att det finns tystare PS3 slim. I verkligheten låter det mycket tystare när man är nästintill konsolen.

Min låter precis som din..:D

Postad 27 November 2009 - 13:37

Unregistered737af219
  • Unregistered737af219
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har problem med min PS3 slim när den laddar eller under laddning på spelen.
Blurayspelaren låter wii woo wii woo fast högt så man störs av det. annars märker jag inte av att den är på ens.

Är det någon som har detta problem mer än jag, när den laddar från skivan att den låter mycket?

Postad 27 November 2009 - 13:57

KeeKe
  • KeeKe
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har problem med min PS3 slim när den laddar eller under laddning på spelen.
Blurayspelaren låter wii woo wii woo fast högt så man störs av det. annars märker jag inte av att den är på ens.

Är det någon som har detta problem mer än jag, när den laddar från skivan att den låter mycket?

Min låter så när jag spelar call of duty MW2.. Blev helt galen på den..
Så tog ut den ut skåpet får se om de blir skillnad, hmm funderar på att prata med Game.

Postad 27 November 2009 - 15:52

platinum
  • platinum
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Jäklar vad den låter, köpte en ps3 slim själv igår och den hörs knappt... mest bara när lasern läser från skivan.

Postad 27 November 2009 - 18:44

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0

Min låter så när jag spelar call of duty MW2.. Blev helt galen på den..
Så tog ut den ut skåpet får se om de blir skillnad, hmm funderar på att prata med Game.

MW2 läser från skivan hela tiden. Det är nog snarare IW du borde prata med. Vi får se hur många blu-ray spelare som pajar efter några månader med MW2 online...

Postad 27 November 2009 - 19:21

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Jäklar vad den låter, köpte en ps3 slim själv igår och den hörs knappt... mest bara när lasern läser från skivan.

:lol: Herregud...
Den ena är fan värre än den andra. Lägg ner, det finns ingen ljudlös PS3.
Och om det finns en så är det något fel på den.
Det finns ett antal fläktlägen på PS3an av en anledning. Temperaturreglering. Placerar du den i ett varmt skåp med kanske en förstärkare eller HTPC med dålig ventilation så blir det varmt. Går då bara fläkten till läge 2 är det något fel på enheten.

Jag är rätt kritisk till alla era "ljudlösa" PS3or.

Postad 27 November 2009 - 20:20

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Kan du spela in hur din låter? Min upplevs ju mycket tystare i verkligheten.

Postad 27 November 2009 - 22:25

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1515 inlägg
  • 0

Kan du spela in hur din låter? Min upplevs ju mycket tystare i verkligheten.

Tycker det samma, ser min som helt ljudlös om man sitter i soffan och inte anstränger sig för att höra det. Vore riktigt intressant att höra dessa konsoler som verkar ha en defekt fläkt som inte låter. Min är tystare än 2st 60gb modeller, samt 80gb som jag har haft hemma.

Postad 28 November 2009 - 00:24

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

:lol: Herregud...
Den ena är fan värre än den andra. Lägg ner, det finns ingen ljudlös PS3.
Och om det finns en så är det något fel på den.
Det finns ett antal fläktlägen på PS3an av en anledning. Temperaturreglering. Placerar du den i ett varmt skåp med kanske en förstärkare eller HTPC med dålig ventilation så blir det varmt. Går då bara fläkten till läge 2 är det något fel på enheten.

Jag är rätt kritisk till alla era "ljudlösa" PS3or.

Jag vet inte vad du vill säga egentligen, vad jag sett så är det ingen som påstår att de har en ljudlös ps3:a. Däremot finns det många som är osäkra på hur en "defekt" en låter, och ifall det är folk som är väldigt känsliga. De flesta är nog bara nyfikna på hur det ligger till egentligen och ifall ens egen funkar normalt eller ej.

Hade folk inte hört fläkten eller nåt annat så hade dem nog inte letat sig in i den här tråden!

Postad 28 November 2009 - 01:53

Mr Loony
  • Mr Loony
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har läst mycket om fläktljudet runt om på nätet så jag kan kanske skatta mig lycklig(?) då min Playstation 3 120GB har en mycket tyst fläkt, vilket filmklippet i mitt galleri vittnar om.

Postad 28 November 2009 - 12:04

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Jag har läst mycket om fläktljudet runt om på nätet så jag kan kanske skatta mig lycklig(?) då min Playstation 3 120GB har en mycket tyst fläkt, vilket filmklippet i mitt galleri vittnar om.

Vad har din slim för s/n?

Postad 28 November 2009 - 14:12

RACKARD
  • RACKARD
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Den låter väl inte mycket!min låter likadant,det är väl inget att gnälla över....Nöjd ps3 slim ägare :)

Postad 28 November 2009 - 14:22

Mr Loony
  • Mr Loony
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Vad har din slim för s/n?

Kolla i mitt galleri.

Postad 29 November 2009 - 10:53

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
Jag köpte precis en slim och den väsnas sjukt mycket :) men frågan är vad man kan vänta sig? jag hör den klart och tydligt, nästan störande, på drygt tre meters avstånd. Den blir dessutom rätt varm, nästan så att jag skulle säga för varm.

Vad är alternativen? är det såhär de är nu eller ska jag reklamera? kan de fixa den?finns det andra som inte låter eller är det bara ett lotteri?

Jag vill ju ha min konsoll men den väsans lite väl mycket...

Postad 29 November 2009 - 14:01

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

Satt och lyssna på ditt klipp, och försökte jämnföra. När du har kameran på 3 meter, det är ca samma avstånd som jag har min soffa. Din låter enormt mycket jämnfört med min Ps3, det jag undrar dock är hur länge har din Ps3 stått på innan du spela in ljudet? Eller är den nystartad?

Postad 29 November 2009 - 14:39

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Satt och lyssna på ditt klipp, och försökte jämnföra. När du har kameran på 3 meter, det är ca samma avstånd som jag har min soffa. Din låter enormt mycket jämnfört med min Ps3, det jag undrar dock är hur länge har din Ps3 stått på innan du spela in ljudet? Eller är den nystartad?

Då har den varit på i flera timmar med alla möjliga aktiviteter. Men jag tror att jag måste spela in allt på nytt och stänga av konsolen så att det blir mer jämförbart. För att nu säger många att den låter mycket. Men jag som är väldigt kräsen i sådana frågor tycker inte att det är mycket i verkligheten. Mitt problem är endast att den hörs i tysta scener.

Postad 29 November 2009 - 17:50

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

Då har den varit på i flera timmar med alla möjliga aktiviteter. Men jag tror att jag måste spela in allt på nytt och stänga av konsolen så att det blir mer jämförbart. För att nu säger många att den låter mycket. Men jag som är väldigt kräsen i sådana frågor tycker inte att det är mycket i verkligheten. Mitt problem är endast att den hörs i tysta scener.

Det som blir med inspelning är att ljudet kan förstärkas en del med, så jag satt och funderade lite på det med i efterhand att det kanske inte låter exakt så hemma hos dig i verkligheten..

Jag däremot testade ett litet test och placerade mitt Ps3 i ett fack i tv bänken, efter 30 min spelade, så steg värmen rejält där och ps3an började surra högre, antar att det har med dessa lägen på fläkten att göra. Efter 2 timmar spelande, film, etc så lät den som en tröska!! Kan tillägga att värmen var "ljummen" när man la in handen på enheten. Så jag stängde av allting, lät den svalna av och placera den på bänken där den stod. Vilket resulterade i bättre luft flöde, och den lät inte lika mycket.

Postad 29 November 2009 - 18:13

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Hade inte jag läst den här och liknande trådar från hela världen då hade jag inte ens misstänkt något fel. Man hade säkert ändå reagerat på ljudet men visserligen utan någon irritation. Men eftersom det finns mängder av människor som rapporterar HELT tysta konsoler vill man inte nöja sig med en som låter. Jag försöker vara objektiv och utgår bland annat ifrån att vi alla uppfattar uttrycket "helt tyst" på olika sätt. Det ända argumentet som betyder för mig en del är att det finns lite videor på dem där helt tysta PS3or. Till exempel hör man inte något oljud i Mr Loony's video som finns i hans galleri.

Postad 29 November 2009 - 20:23

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Jag tror att det kan vara mitt sista inlägg i denna tråden. Gå till mitt galleri och lyssna med högsta volym och gärna med hörlurar på. Jag stängde av konsolen under inspelningen för att kunna jämföra hur konsolen låter med den absoluta tystnaden. Man hör lite annat ljud också som man kan referera till. Man hör väldigt liten skillnad. Ljudmätare som var placerad nästan bredvid kameran inte heller registrerade någon ändring av ljudnivå i rummet. Det var samma 50db. Jag själv märker skillnaden när konsolen stängs av. Men jag är övertygad att dem flesta som säger att deras konsoler inte låter alls menar att det hörs knappt men irriterar inte. Jag kommer kanske att kontakta Sony bara för att få det bekräftat att min PS3a är helt frisk. Och blir det så att jag kommer att störas av oljudet i framtiden då är det bara att ljudisolera mediabänken :-) Den har faktiskt stått hela dagen på 4 8-10cm höga provisoriska fötter som jag gjorde av 4 vanliga glas. Då upplevdes den tystare. Och ljudnivå nästintill konsolen steg med 2db direkt när jag tog bort fötterna. Det kan vara så att det uppstår resonans när den står direkt på hyllan.

Postad 01 December 2009 - 23:05

Spector Records
  • Spector Records
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har haft två st PS3 slim 120GB med störande fläktljud. Köpte min enhet på Media Markt i Norrköping för ca en månad sedan vilken efter ca 5 min varvade upp och fortsatte några fläktsteg ytterligare till en oacceptabel nivå för filmtittande, spelande med tyst volym eller tysta partier.
Den enheten fick jag faktiskt byta mot en sprillans ny efter lite krångel. Konsol nr 2 betedde sig i princip exakt lika. Jag ville såklart lämna tillbaka denna enhet oxå men istället fick jag lämna in den på "service" hos Media Markt. De ringde efter några dagar och sa att de hade bedömt att det inte var ngt fel på enheten och att jag nu skulle hämta tillbaka den. Jag sa att säljaren hade sagt att det gick bra att lämna tillbaka den om jag inte var nöjd och fick då till svars "ord står mot ord". Vidare sa jag att jag inte ville ha tillbaka konsolen och fick till svars "nähe då får den väl står kvar här då".

En tankeställare till er som tänkt köpa er PS3a på Media Markt! Är ni inte nöjda med den så får ni snällt acceptera läget. Tips är att köpa den hos en handlare som tillåter att man lämnar tillbaka produkten trots att förpackningen är bruten (då det är svårt att utvärdera en produkt i obruten förpackning).

Jag har förresten försökt nå försäljningschefen på Media Markt i Norrköping men inget svar. De bryr sig helt enkelt inte om sina kunder.

Tack för ordet!

Postad 02 December 2009 - 09:05

spinout
  • spinout
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
bra ord om media markt!!!

igår gick jag in på ica i Västerås och hörde ett väldigt irriterande tinnitus ljud ifrån en monter; det var en slim som var inmonterad i en tätt åtslutande plexiglasmonter- fläkten måste ha varit nära att skära, det bara skrek om maskinen och ja faktiskt värre en än xbox360... jisses är det så här det låter...

Postad 02 December 2009 - 15:24

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Köpte min i förrgår (var kan vi ta senare iom att ärendet behandlas nu) och den lät bra mycket mer än vad jag står ut med iaf. Visst det går att spela om man har skapligt hög volym på tvn men att använda den som nån mediapryl och titta på en film där det inte smäller hela tiden går ju f*n inte, den låter ju så man hör den på fyra meters avstånd.

Idag lämna jag in den, fick inte en ny rakt av. Verkar smartare att köpa via nätet och kunna använda sig av lagen om distansköp eller vad den heter??? (14 dagars typ öppet köp?). I butik verkar man inte pigg på att byta utan ska skicka iväg och ha sig.

Jaja får passa på och nyttja gymkortet hårt under ett par veckors ledighet istället för att spela (typ slå av sig agg på en sandsäck eller dyl). :)

Hade tidigare en 40gigare som jag gav bort i present, den var ju knäpptyst jämfört med denna. Sony och kvalitet är ett stort frågetecken för mig tills någon bevisar motsatsen.

Redigerat av MrSthlm, 02 December 2009 - 15:25.

Postad 02 December 2009 - 15:35

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Köpte min i förrgår (var kan vi ta senare iom att ärendet behandlas nu) och den lät bra mycket mer än vad jag står ut med iaf. Visst det går att spela om man har skapligt hög volym på tvn men att använda den som nån mediapryl och titta på en film där det inte smäller hela tiden går ju f*n inte, den låter ju så man hör den på fyra meters avstånd.

Idag lämna jag in den, fick inte en ny rakt av. Verkar smartare att köpa via nätet och kunna använda sig av lagen om distansköp eller vad den heter??? (14 dagars typ öppet köp?). I butik verkar man inte pigg på att byta utan ska skicka iväg och ha sig.

Jaja får passa på och nyttja gymkortet hårt under ett par veckors ledighet istället för att spela (typ slå av sig agg på en sandsäck eller dyl). :)

Hade tidigare en 40gigare som jag gav bort i present, den var ju knäpptyst jämfört med denna. Sony och kvalitet är ett stort frågetecken för mig tills någon bevisar motsatsen.

Vad var det för s/n?

Postad 02 December 2009 - 16:21

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Jag förstår folks irritation. Jag själv trodde inte det fanns en tyst tills jag tillslut fick en själv. man stör sig som sjutton när man fått en sak och vet att det finns bättre.

Var bättre förr. SNES och Nintendo 64 fanns det inte sådana här diskussioner om :)

Postad 02 December 2009 - 18:54

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Vad var det för s/n?

Är inte hemma ikväll får återkomma med det senare, om jag nu kan få tag i det. Har kartongen kvar. Jag min dumma j*vel noterade aldrig det.

Jag instämmer med det som någon skrev tidigare, skulle lätt pynta 500-1000 spänn extra för en tyst konsoll. Att göra en pryl som kan leverera så mycket och sen spara in på fläktar eller vad det nu är känns sjukt dumt.

Att sitta på Pioneer plasma, schysst stärkare & högtalare etc och sen ha en konsoll som låter som kärringens hårtork...alltså jag accepterar inte det här. Tänker aldrig ge mig.

Hur många i tråden upplever sina som tysta? Och när Ni menar tysta, menar Ni då att Ni inte hör den från soffan på typ tre meters avstånd överhuvudtaget?

Postad 02 December 2009 - 21:20

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Sen en annan sak jag tänkte på. Man får slängt i ansiktet "ja men ps3 ska ju låta!" av vissa. Jag har själv ägt 40gigsmodell som var mer eller mindre knäpptyst och varit hos vänner som har tysta slim. Varför ska jag då som kund acceptera att nä men oj du fick en som låter, bad luck grabben.

Det känns som att problemet bollas mellan den som säljer produkten och sony och den som hamnar i rävsaxen är vi (kunden). Den här utvecklingen verkar bli allt vanligare.

Skulle va intressant att packa upp säg 15 olika konsoller slumpmässigt i en butik och jämföra dessa mot varandra. Är övertygad om att det skulle bli ett högst varierande resultat. Hade jag mer cash och lite för mkt fritid hade jag gjort det själv. :)

Så ()¤&/%#/&#%( trött på att vara en liten bricka i ett spel. Så fort man betalt är man inte värd ett p*ss.

Postad 02 December 2009 - 21:28

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Är inte hemma ikväll får återkomma med det senare, om jag nu kan få tag i det. Har kartongen kvar. Jag min dumma j*vel noterade aldrig det.

Jag instämmer med det som någon skrev tidigare, skulle lätt pynta 500-1000 spänn extra för en tyst konsoll. Att göra en pryl som kan leverera så mycket och sen spara in på fläktar eller vad det nu är känns sjukt dumt.

Att sitta på Pioneer plasma, schysst stärkare & högtalare etc och sen ha en konsoll som låter som kärringens hårtork...alltså jag accepterar inte det här. Tänker aldrig ge mig.

Hur många i tråden upplever sina som tysta? Och när Ni menar tysta, menar Ni då att Ni inte hör den från soffan på typ tre meters avstånd överhuvudtaget?

Jag håller med dig. Skall införskaffa reiciver och högtallare för 15 papp. Skulle kunna lägga ut 1000 spänn för en PS3 Slim "Premium" med super tyst fläkt.

Och jag undrar själv vad folk menar med "helt tyst". Det är ju flera trådar från olika länder angående fläktljudet från slim. Och då undrar ju man...

Postad 12 December 2009 - 00:37

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
halleluja
min nya ps3 120gb är äntligen tyst
fick en ny igen efter 3 byten
och denna är f*a ta mig riktigt tyst nu är jag nöjd (än sålänge)
har spelat nu i ca 4 timmar i sträck och är tystär troro jag på läge 2
i de förra konsoller jag haft har de varit på läge 6-7 och fört massor av väsen

Postad 12 December 2009 - 08:59

Jojko
  • Jojko
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Just köpt en ps3 250gig från Media Markt här uppe i Umeå. Kan inte säga att den direkt är tyst. Tycker den går väldigt varm och det var tvunget att montera en extrafläkt bakom tv-bänken för utsugning av varm ps3-luft. Den knäpper och har sig efter avstängning och på det hela taget känns enheten "billig". Ångrar att jag inte köpte en phat.

Postad 12 December 2009 - 11:26

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Just köpt en ps3 250gig från Media Markt här uppe i Umeå. Kan inte säga att den direkt är tyst. Tycker den går väldigt varm och det var tvunget att montera en extrafläkt bakom tv-bänken för utsugning av varm ps3-luft. Den knäpper och har sig efter avstängning och på det hela taget känns enheten "billig". Ångrar att jag inte köpte en phat.

häv köpet eller byt konsoll, om den beter sig så dåligt

Postad 12 December 2009 - 11:39

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

• 417 inlägg
  • 0
Min knäpper oxå riktigt högt efter men har stängt av den, måste bero på värmen som utdvidgar något som sedan går tillbaks.

Postad 12 December 2009 - 13:38

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
funderar på om dom som nu är helt tysta efter flera timmars spelande funkar som dom ska?.
fläkten styrs väl av en temperatur "sensor",och det borde väl va gode varmt inne i våran älskade konsol efter 2-4h spelande.tänker då på dom som har dom som är tysta men knäpper och har sig efter dom har slagit av dom.

Redigerat av Fahla, 12 December 2009 - 13:38.

Postad 26 December 2009 - 16:27

Unregistered19a81158
  • Unregistered19a81158
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
antingen dom som hör inget är kanske p.g.a att när ni spelar kanske ni har högt på ljud på tv så ni inte hör den eller dom som hör kanske det finns fläkt visst i ps3 ! och jag har en dator som gav mig svaret genom DAMM min dators fläkt rum hade t'ppt mycket av damm så den inte får ny luft samma luft inträngd varmare varmare sen blir det oljud att den blir överhettad nån som fatta? :D

Postad 26 December 2009 - 22:01

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
det går inte modda det lite då, byta ut fläkten mot en tystare fläkt som har motsvarig cfm(luftflöde). Har jag gjort på många nätagg till datorer som jag personligen tyckt låter för mycket.

Jag väntar nog på nästa generations tv spel jag, ska man spela så köper man ju bara en kontroll till pc:en och kopplar den till sin fina stora hd skärm. Vips så har du allt du har i ditt ps3 fast för priset av en 360 kontroll eller en ps3 kontroll. Alla knappar är inställda som de är på konsollerna. de flesta spelen finns till pc också.

/Jonas

Postad 26 December 2009 - 22:21

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

det går inte modda det lite då, byta ut fläkten mot en tystare fläkt som har motsvarig cfm(luftflöde). Har jag gjort på många nätagg till datorer som jag personligen tyckt låter för mycket.

Det är radialfläktar i PS3 och alla PC-fläktar är axialfläktar, så frågan för var man skall få tag på en lämplig utbytesfläkt nånstans.

Postad 26 December 2009 - 22:26

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

• 1417 inlägg
  • 0
Nästan alla PC-laptops har ju iofs radialfläktar.

Postad 15 December 2010 - 22:54

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
Hur låter Playstation 3, 320 gb då?
;)

Postad 10 January 2011 - 16:10

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

:(

Detta är jag oxå nyfiken på. Har det hänt något nytt på denna fronten? Ska kanske köpa en PS3 Slim 320 Gb.
Är det något serienummer, el. annat, man ska kolla efter när man köper en PS3 idag?

/Niklas

Postad 10 January 2011 - 20:31

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlägg
  • 0

:)

Den låter som en fungerande ska ;)

Har inte hört den när den bara står på vid kallstart, kan stå på hur länge som helst.

Svår att märka när man kollar på bluray/dvd, mest driven som låter som en vanlig bluray spelare gör.

Varvar upp 1-3 snäpp när man pressar den (spelar några timmar)

Ska tilläggas att jag har ljud på hembion när jag kollar på film eller spelar :P

Helt normal med andra ord

Redigerat av SonySamppa79, 10 January 2011 - 20:34.

Postad 11 January 2011 - 12:16

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Den låter som en fungerande ska ;)

Har inte hört den när den bara står på vid kallstart, kan stå på hur länge som helst.

Svår att märka när man kollar på bluray/dvd, mest driven som låter som en vanlig bluray spelare gör.

Varvar upp 1-3 snäpp när man pressar den (spelar några timmar)

Ska tilläggas att jag har ljud på hembion när jag kollar på film eller spelar :blush:

Helt normal med andra ord

Vad har din för serienr. då?
Bara för att du har ljud på när du använder PS3:an så kan det dyka upp tysta scener i filmer.

/Niklas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.