Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Vivaz *

708 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson Vivaz 256MB RAM (Mobiltelefoner) 6 6.880952 (41) Inga priser
Sony Ericsson Vivaz Pro (Mobiltelefoner) 3 5.499998 (13) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 03 May 2010 - 09:39

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1025 inlägg
  • 0

Aha ja det förklara ju saken. Men det är ju just det jag vill ha reda på, exakt hur mycket batteri som finns kvar. På dom gamla fick man upp exakt hur många procent man har kvar, jag vill inte försöka lista ut med att just bara titta på batteriet och gissa mig fram hur mycket det kan vara. Någon som har lite mer koll på detta tro? Tack för det snabba svaret ;)

http://www.moubail.c...iceinfo-widget/

Postad 03 May 2010 - 14:17

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Använd Satio då. Bör fungera.

Tror faktiskt att det funkar bättre om du skaffar nåt motsvarande program till Nokia istället, då vivaz bygger på Symbian, likt många Nokiatelefoner. 5800 tror jag har samma upplösning som Vivaz.

Tack för svar. Men dessvärre finns som sagt inte Satio att välja den heller i Sony Ericsson Theme Creator & vad gällande Nokia 5800 (som jag ägde innan jag köpte Vivaz) så hittade jag inget Theme Creator för eller av Nokia.

Postad 03 May 2010 - 14:28

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Tack för svar. Men dessvärre finns som sagt inte Satio att välja den heller i Sony Ericsson Theme Creator & vad gällande Nokia 5800 (som jag ägde innan jag köpte Vivaz) så hittade jag inget Theme Creator för eller av Nokia.

Tycker det är underligt att inte Satio finns tillagd när den funnits ute på marknaden i ungefär ett halvår?
Är väl kanske bara till OSE-lurar?

Postad 03 May 2010 - 16:34

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Tycker det är underligt att inte Satio finns tillagd när den funnits ute på marknaden i ungefär ett halvår?
Är väl kanske bara till OSE-lurar?

Vad jag vet så ska det vara till alla SE mobiler med stöd för teman. När jag ladda ner första gången från deras hemsida & installerade så uppdaterades programet till senaste versionen, som var lite nyare än installationsfilen. Trots det saknas vissa modeller.

Postad 04 May 2010 - 18:35

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag är nu medlem i The Vivaz Owner´s Club. Den fungerar perfekt hittills och det enda jag saknar är ett fungerande Hello0x-hack. Mer intryck kommer.

Edit: Nu kommer mina första intryck av Vivaz efter de första timmarna i min ägo.

*Format och kvalitetskänsla är perfekt.
*S60v5 fungerar utmärkt och handhavandet är som det brukar (som t.ex N95).
*Kameran fungerar bra och de testbilder jag tagit har blivit lyckade.

Det jag däremot noterar är att något fungerande hack inte finns än så det blir till att pyssla en del med certifikat. Denna gamla rara nackdel som plågat mig ända sedan E61 lever vidare till vilken nytta frågar man sig. Så fort Hello0x fungerar blir det till att hacka systemet direkt. Som väl är finns det lösningar på certifikatsproblematiken men man får vänta några timmar på att få sina certifikat.

På programsidan ser läget bra ut när jag kollar mina vanliga källor. Bl.a har jag sett en betaversion av SPB Mobile Shell och det programmet lär absolut åka in i nallen när det är klart.

Vad som är riktigt positivt med Vivaz är att den beter sig som en N-series och därmed har den glidit in i min park på ett mycket fint sätt.

Däremot märker jag att certifikatsbiten måste ordnas innan jag kan börja installera program på allvar. X-Plore är inlagt för tillfället men sedan blir det till att avvakta.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 04 May 2010 - 21:11.

Postad 05 May 2010 - 17:15

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Sitter det något skärmskydd på Vivaz från fabrik,eller följer det med i kartongen ?

Postad 05 May 2010 - 17:59

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Sitter det något skärmskydd på Vivaz från fabrik,eller följer det med i kartongen ?

Ett satt på redan och jag fick ett med i kartongen.

Postad 05 May 2010 - 18:53

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Tack, hoppas det gäller för pro också.

Postad 05 May 2010 - 19:30

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag är nu medlem i The Vivaz Owner´s Club. Den fungerar perfekt hittills och det enda jag saknar är ett fungerande Hello0x-hack. Mer intryck kommer.

Edit: Nu kommer mina första intryck av Vivaz efter de första timmarna i min ägo.

*Format och kvalitetskänsla är perfekt.
*S60v5 fungerar utmärkt och handhavandet är som det brukar (som t.ex N95).
*Kameran fungerar bra och de testbilder jag tagit har blivit lyckade.

Det jag däremot noterar är att något fungerande hack inte finns än så det blir till att pyssla en del med certifikat. Denna gamla rara nackdel som plågat mig ända sedan E61 lever vidare till vilken nytta frågar man sig. Så fort Hello0x fungerar blir det till att hacka systemet direkt. Som väl är finns det lösningar på certifikatsproblematiken men man får vänta några timmar på att få sina certifikat.

På programsidan ser läget bra ut när jag kollar mina vanliga källor. Bl.a har jag sett en betaversion av SPB Mobile Shell och det programmet lär absolut åka in i nallen när det är klart.

Vad som är riktigt positivt med Vivaz är att den beter sig som en N-series och därmed har den glidit in i min park på ett mycket fint sätt.

Däremot märker jag att certifikatsbiten måste ordnas innan jag kan börja installera program på allvar. X-Plore är inlagt för tillfället men sedan blir det till att avvakta.

Detta hack, vad innebär det?
Förbättring av vad tex?

Postad 05 May 2010 - 20:17

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Detta hack, vad innebär det?
Förbättring av vad tex?

Du slipper signering av applikationer främst.
Sedan finns det väl lite mer att leka med. ;)

Postad 06 May 2010 - 00:29

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Dock är det som satt på, inte reptåligt, då mitt skydd repas som tusan. Nån som bytt till det andra, och vet om det är bättre? Ska byta själv snart, men jag bara undrar.

Redigerat av Unregistered4f69794e, 06 May 2010 - 00:29.

Postad 06 May 2010 - 06:47

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0
Klockan har ställt om sig själv 2 gånger nu, första gången drygt 2 timmar, och igår 20 minuter, har Sverige gmt +2 och ingen aut tidsuppdatering på, har googlat men hittar inte vad det kan bero på, detta har skett efter laddning av telefonen samt avstängning nattetid, ingen som har upplevt samma problem?

Väldigt irriterande då man försover sig ;)

Postad 06 May 2010 - 10:02

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Hack av Symbian OS brukar huvudsakligen innebära att man dels kan lägga in en Installserver.exe som godkänner osignerade program (så man får S60v2-hantering) samt möjligheten att redigera systemfiler. Det sistnämnda innebär också att program från andra modeller kan flyttas över till den egna nallen. Det går således att "konvertera" sin modell med program och funktioner som endast finns hos t.ex N-serien.

Det går också att modifera utseendet på nallen, t.ex lägga in elegantare operatörslogor, koppla om ev snabbtangenter till att starta andra program (t.ex Handy Calendar istället för inbyggda kalendern på E90) och i största allmänhet få nallen att bli som man vill ha dem.

Men huvudsakligen är det signeringen man kommer ifrån. Just Symbian Signed är en allvarlig nackdel och har varit så ända sedan 2006 då de första Symbian 9.x-baserade produkterna landade i butikerna.

Postad 06 May 2010 - 11:02

Unregistered9dd7b92c
  • Unregistered9dd7b92c
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Dock är det som satt på, inte reptåligt, då mitt skydd repas som tusan. Nån som bytt till det andra, och vet om det är bättre? Ska byta själv snart, men jag bara undrar.

Jag köpte Invisible Shield by ZAGG till min och är nöjd med det.

Postad 06 May 2010 - 12:04

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Klockan har ställt om sig själv 2 gånger nu, första gången drygt 2 timmar, och igår 20 minuter, har Sverige gmt +2 och ingen aut tidsuppdatering på, har googlat men hittar inte vad det kan bero på, detta har skett efter laddning av telefonen samt avstängning nattetid, ingen som har upplevt samma problem?

Väldigt irriterande då man försover sig :)

Även min telefon ställer om sej. Dock inte lika extremt som du skriver, men den halkar lixom efter med några minuter ibland. Riktigt irriterande.

@MrWalle; Jo det lär bli att köpa ett sånt, ifall det andra skyddet som medföljde inte är bra det heller.

Postad 06 May 2010 - 14:18

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0

Även min telefon ställer om sej. Dock inte lika extremt som du skriver, men den halkar lixom efter med några minuter ibland. Riktigt irriterande.

@MrWalle; Jo det lär bli att köpa ett sånt, ifall det andra skyddet som medföljde inte är bra det heller.

Får se om Netonet tar tillbaka den på öppet köp, har inte riktigt koll på vad som gäller, man måste ju prova telefonen innan man inser att saker och ting är fel med den.

Postad 06 May 2010 - 18:15

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
De som har problem med klockan: vilken operatör använder ni och vilken FW-version?

Jag har nu haft min Vivaz sedan i förrgår och klockan går fortfarande rätt. Kör med Tele2 som operatör i den och uppgraderade den direkt med SE-US så fort jag fick hem den. Systemspråket är engelska.

Andra frågor som dyker upp är om något program installerats som "stör" tidsvisningen.

Under mina år med Symbian OS i olika varianter har jag aldrig upplevt att klockan börjat strejka.

Postad 06 May 2010 - 18:17

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0

De som har problem med klockan: vilken operatör använder ni och vilken FW-version?

Jag har nu haft min Vivaz sedan i förrgår och klockan går fortfarande rätt. Kör med Tele2 som operatör i den och uppgraderade den direkt med SE-US så fort jag fick hem den. Systemspråket är engelska.

Andra frågor som dyker upp är om något program installerats som "stör" tidsvisningen.

Under mina år med Symbian OS i olika varianter har jag aldrig upplevt att klockan börjat strejka.

Jag kör med Telia och har den senaste FW, systemspråket är eng.

Postad 06 May 2010 - 18:28

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag kommer att hålla koll på klockan och se om den får några idéer för sig.

Enda gången jag varit med om klockproblem var förra året med vissa versioner av EnergyROM på min TP2. Buggar helt enkelt.

Ytterligare en misstänkt bov i dramat kan vara minnesbrist. D.v.s om nallen får kritiskt lite minne KAN det ev påverka klockan. Nu har jag visserligen inte upplevt det med Symbian men rent teoretiskt skulle det kunna vara en orsak.

Ytterligare bovar kan vara sådant som automatisk tidsuppdatering o.dyl.

Imorgon räknar jag med att kunna börja konfigurera upp Vivaz ordentligt. Har nämligen beställt certifikat från OPDA - sedan blir det till att börja lägga in det som skall in.

Om någon testat den SPB Mobile Shell-beta som cirkulerar vore det trevligt att få lite intryck. Ev installerar jag den själv när certifikaten är på plats.

Postad 06 May 2010 - 19:25

daky
  • daky
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag är en nöjd Vivaz användare och jag hävdar att det är en riktigt trevlig telefon bara man orkar pilla lite och står ut med den lite högre inlärningströskeln. En sak undrarjag dock och det är om någon vet hur man får bort en del av de förinstallerade appsen från telefonminnet? Har tex avinstallerat spelet SSX utan att det frigjorde något minne från telefonminnet. Några tips?

Inser nu att SSX troligen var installerat på minneskortet och det var därför jag inte såg någon skillnad i telefonminnet :)
Men det lilla telefonminnet är en av de få nackdelar jag sett med Vivazen, får bli noggrannare att välja minneskortet när jag installerar saker.

Redigerat av daky, 06 May 2010 - 19:36.

Postad 06 May 2010 - 22:24

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Behöver du ett bra skydd som inte är så himla gummi liknande som zaggs invisible shield så ska du kolla länken som jag postar.

Är du nogrann med monteringen så kommer det inte ens synas att skyddet sitter på samt att det kommer hålla länge. Monterade det på tjejens telefon och det första jag fick höra va "oj va mycket känsligare telefonen vart nu, nu är den ju skönare än va den va förut"

kolla här http://shop.brando.c...4c1178d010.html

jag beställde 2st när jag ändå va igång för de är sjukt billiga.

/Jonas

Postad 07 May 2010 - 08:05

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Jag vet inte om detta hjälper, men Sveriges tidson är GMT +1 (inte GMT +2).
Har ställt in min på GMT +1 & automatisk tidsuppdatering. Jag har haft exakt & oförändrad tid sedan dess, inga problem alls.

Postad 07 May 2010 - 11:22

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Har ställt in min på GMT +1 & automatisk tidsuppdatering. Jag har haft exakt & oförändrad tid sedan dess, inga problem alls.

GMT +2 är väl sommartid som jag förstått det. :)

Postad 07 May 2010 - 16:46

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
hej för er som vill göra egna teman så här är länken
http://series-60-the...ymbian/download
bara sök på "symbian theme creator"

Postad 07 May 2010 - 16:52

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Jag vill ha fler än 8 genvägar.... i menyn

Eller stora ikoner över hela skärmen ...

Någon som vet om man kan få detta typ som iphone...

Det finns ju hack till P1i finns det liknande till Vivaz

Postad 07 May 2010 - 17:50

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0

GMT +2 är väl sommartid som jag förstått det. :)

Tack för hjälpen, telefonen åkte tyvärr tillbaka igen, synd för jag gillade allt med den.

Postad 08 May 2010 - 08:33

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Ledsen att det tog tid, men har varit bortrest...

https://www.minhembi...c_id=345012.jpg

https://www.minhembi...c_id=345013.jpg

Vart köper man väskan lämpligast?

Postad 08 May 2010 - 14:22

Kamelot
  • Kamelot
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Har haft min Vivaz i 4veckor å se så jäkla nöjd trott några småskumma detaljer man hittar om man verkligen är petig, men som tidigare talare redan skrivit så jämför jag med min 5år gamla lur :)
Det som verkligen stör mig med telefonen är att det inte finns smilies! De finns några fula ekorrar man kan lägga till som vinkar eller blinkar, saknar dock några roliga riktiga smilies. :P
I min adressbok har jag lagt in en bild på polaren som skall visas när han ringer men när han ringer så blir kortet så j_la litet, centrerat i mitten av den stora skärmen! Jag vill verkligen att kortet skall ta upp hela eller iaf halva skärmen så man lätt ser vem som ringer! Går detta att fixa, någon som vet eller har jag missat en ruta att bocka i?

Postad 09 May 2010 - 20:08

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Har kollat denna en tid nu men tror jag ska vänta till pro kommer då jag vill ha tangentbord.
Testade en vanlig Vivaz idag på MM och undrar om kalender noteringarna automatiskt hamnar
på skrivbordet ?

Hittade ingen inställning som skulle göra att dom hamar där men såg ju att dom gjorde det.

Gillar den mer o mer nu när man pillat på den några gånger, storleken på den vanliga Vivazen är verkligen grym.

Postad 10 May 2010 - 09:45

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

hej för er som vill göra egna teman så här är länken
http://series-60-the...ymbian/download
bara sök på "symbian theme creator"

Tack.

Har haft min Vivaz i 4veckor å se så jäkla nöjd trott några småskumma detaljer man hittar om man verkligen är petig, men som tidigare talare redan skrivit så jämför jag med min 5år gamla lur :D
Det som verkligen stör mig med telefonen är att det inte finns smilies! De finns några fula ekorrar man kan lägga till som vinkar eller blinkar, saknar dock några roliga riktiga smilies. ;)
I min adressbok har jag lagt in en bild på polaren som skall visas när han ringer men när han ringer så blir kortet så j_la litet, centrerat i mitten av den stora skärmen! Jag vill verkligen att kortet skall ta upp hela eller iaf halva skärmen så man lätt ser vem som ringer! Går detta att fixa, någon som vet eller har jag missat en ruta att bocka i?

När det ringer i min Vivaz eller om jag ringer nån så syns mina kontaktbilder på hela skärmen (förutom där kontaktnamnet står). Har du högsta upplösningen inställd på kameran? Dock verkar det inte funka med SMS, MMS eller E-Post.

Postad 10 May 2010 - 14:57

Kamelot
  • Kamelot
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
När det ringer i min Vivaz eller om jag ringer nån så syns mina kontaktbilder på hela skärmen (förutom där kontaktnamnet står). Har du högsta upplösningen inställd på kameran? Dock verkar det inte funka med SMS, MMS eller E-Post.
[/quote]

Har kollat kamerans inställningar: 6M 16:9. Hittar inga andra inställningar!

Postad 11 May 2010 - 19:00

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Har kollat kamerans inställningar: 6M 16:9. Hittar inga andra inställningar!

Jag hoppas du är medveten om
att högsta inställningen på kameran är 8 MP (4:3). Kolla om det hjälper.

Postad 11 May 2010 - 20:50

sman
  • sman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Använder själv beskurna bilder i varierande storlek tagna med digitalkamera.
De fyller alla skärmen bra

Postad 11 May 2010 - 20:56

sman
  • sman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
På min Vivaz laddare står det att den ger 700mAh.
En USB 2.0 port på datorn kan ge max 500mAh.

Har även en Nokia AC-10E laddare, på den står det 1200mAh.
Är det ofarligt att koppla in den till Vivaz eller är det något man kommer få ångra... ?

Postad 12 May 2010 - 08:26

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag har inte provat med min Vivaz men min X1 (med 700 mAh laddare) har jag provat att ladda med min kraftfullare HTC-laddare utan problem. Eftersom det är USB-laddning det handlar om sköter nallen om hanteringen själv så det skall inte vara några problem.

Postad 12 May 2010 - 09:42

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jag vet inte om någon tagit upp detta. Ber om ursäkt för dubbelpost isåfall.

Jag skulle fixa över några filmer på Mobilen. Skickade över en via blåtand som var .Avi.
Men den sa bara nåt om att formatet inte stöds.

Så därför undrar jag först och främst vilket format filmen ska vara i, sen också vilket program man ska använda för att konvertera filmerna till rätt format innan man skickar över dom till nallen.

Postad 12 May 2010 - 10:25

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

Jag vet inte om någon tagit upp detta. Ber om ursäkt för dubbelpost isåfall.

Jag skulle fixa över några filmer på Mobilen. Skickade över en via blåtand som var .Avi.
Men den sa bara nåt om att formatet inte stöds.

Så därför undrar jag först och främst vilket format filmen ska vara i, sen också vilket program man ska använda för att konvertera filmerna till rätt format innan man skickar över dom till nallen.

MP4 är formatet som skall användas.

Brukar konvertera DivX-rullar med hjälp av programmet MP4 to AVI converter, har alltid fungerat bra :blush:

Postad 12 May 2010 - 10:51

Kamelot
  • Kamelot
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Har provat med inställningen 8MP (4:3) men ingen skillnad. Tror ni det kan va så illa att bilder och foton som både togs och laddades ner på telefonen laddades ner när telefonen stod i 6MP (16:) läge???????
Nä så dumt kan det inte vara.
Jag får maila Sony support å fråga...........

Postad 12 May 2010 - 11:05

Kamelot
  • Kamelot
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

På min Vivaz laddare står det att den ger 700mAh.
En USB 2.0 port på datorn kan ge max 500mAh.

Har även en Nokia AC-10E laddare, på den står det 1200mAh.
Är det ofarligt att koppla in den till Vivaz eller är det något man kommer få ångra... ?

Jag har inte provat med min Vivaz men min X1 (med 700 mAh laddare) har jag provat att ladda med min kraftfullare HTC-laddare utan problem. Eftersom det är USB-laddning det handlar om sköter nallen om hanteringen själv så det skall inte vara några problem.

Rekommenderad laddström för alla Li-Polybatterier 1xC. Alltså laddas de med samma laddström som batteriet är i mAh. Ex: ett 1000mAh batteri laddas med 1000 mA (=1,0A). Ett 2000mAh batteri laddas med 2000 mA (=2,0A). Alla laddare kan inte ställas på exakt ”rätt” värde jämfört med använt batteri. Man kan både överskrida och underskrida 1C en aning, men laddning bör ej ske under 0,5C eller över 1,5C.
Batteriet i Vivaz är på 1200mAh så att ladda med 1200mA är inga problem, man laddar batteriet fullt på kortare tid. Och det har vi märkt att det tar lång tid att ladda mobilen full med medföljande 700mA laddaren

Postad 12 May 2010 - 11:23

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Brukar konvertera DivX-rullar med hjälp av programmet MP4 to AVI converter, har alltid fungerat bra :blush:

Tackar, var får man tag i det?

Har provat med inställningen 8MP (4:3) men ingen skillnad. Tror ni det kan va så illa att bilder och foton som både togs och laddades ner på telefonen laddades ner när telefonen stod i 6MP (16:) läge???????
Nä så dumt kan det inte vara.
Jag får maila Sony support å fråga...........

Det är ingen annan som har problem. Jag använde 8 MP (4:3) & en annan tog bilder i olika storlekar från en kamera. Så det är antingen nåt med telefonen eller inställningarna. Jag vet faktiskt inte.

Postad 12 May 2010 - 12:07

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

Tackar, var får man tag i det?

Här hittar du programmet:
http://www.convertavitomp4.com/

Väldigt enkelt och smidigt, har alltid fungerat till de 20 filmerna jag lagt in på tjejens Vivaz!

Postad 12 May 2010 - 13:02

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Tackar!!!
:blush:

Postad 12 May 2010 - 20:38

Kamelot
  • Kamelot
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Det är ingen annan som har problem. Jag använde 8 MP (4:3) & en annan tog bilder i olika storlekar från en kamera. Så det är antingen nåt med telefonen eller inställningarna. Jag vet faktiskt inte.

Jag kanske har hittat ett samband på mitt problem
Jag har tidigare öppnat PC-suit när telefonen är inkopplad till datorn.
Lägger jag till en bild i "kontakter direkt i datorn blir bilden väldigt liten när personen i fråga ringer.
Om jag därimot sparar bild på minneskortet under foton, kopplar loss telefonen och går in på kontakter, välja bild så blir det helskärmsbild när polaren ringer!!!!! Gör tetigt!!!! Nu vet jag hur ja ska göra iaf, dvs skippa PC-suite när man skall lägga till bild.
De e lite synd, PC-suite e smidigt!!!!!!!!!!!!!!

//kamelot

Postad 13 May 2010 - 10:48

chrilleo
  • chrilleo
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag har haft samma problem, det resulterade i att jag missa bussen från sthl till örebro, ja fick fjäska till mej en my biljett, det var inte kul.

Postad 13 May 2010 - 11:00

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Dessa klockproblem är skumma. Min Vivaz visar fortfarande helt korrekt tid, GMT +2, ingen automatisk tidsuppdatering, har varit igång oavbrutet ett antal dagar.

Postad 13 May 2010 - 11:03

chrilleo
  • chrilleo
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Brukar konvertera DivX-rullar med hjälp av programmet MP4 to AVI converter, har alltid fungerat bra :)

Funkar det för dej med stora filer med typ på 1.3gig?
Funkar att spela upp i telefonen alltså?
Jag la över "the road" 1.4gig mp4 , med mediaGo, den funkade inte att spela i luren.
Men "solsidan" 174mb avi , funkar i luren,
Och en cross film funkade oxå, det var 1.09gig mp4.

Skumt, vet nån vad som inte funkar, finns det nåt annat program än MediaGo?
Eller nåt program man kan lägga in i telefonen typ divxplayer, som funkar ??

Postad 13 May 2010 - 11:50

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag brukar använda HandBrake för att konvertera filmer och då kör jag med MP4, vanligtvis det som kallas "MP4 Improved". Allting spelas upp utan problem.

Däremot kan H.264 i en MP4-container vara lite lurigt, inte alla klarar att spela upp det.

Som alternativ till HandBrake finns Super - också ett ypperligt konverteringsprogram.

Postad 13 May 2010 - 12:00

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Jag köpte denna, http://www.smartasak...-648-c-134.aspx och har den för att ladda mobilen i bilen. Mycket smidig liten sak, och sitter verkligen inte i vägen. Den ligger däremot på 1200mAh och inte 1000 som står på sidan. =) Inga problem att ladda telefonen med den alls.

För övrigt, så har jag inte haft några problem med min klocka nåt mer, sen jag aktiverade automatiska uppdat.

En fråga dock, finns det nån som vet hur man tar sej in i servicemenyn på symbian s60? Vet att man kan göra det på SEs gamla vanliga OS, genom att trycka [->*<-<-*<-*]... Detta går ju då inte på en touchscreen på samma vis.. När det dessutom är annat OS så lär det inte vara lika där heller. Så, är det nån som vet nåt som inte jag vet? Eller finns det kanske inte ens nån dedikerad servicemeny på symbian?

*Edit: Hittade svaret själv, men delar självklart med mej av upptäckten. [Röd-Grön-Röd-Röd-Grön-Röd] :D Sen kan man göra diverse servicetester där om man vill. :)

Redigerat av Unregistered4f69794e, 13 May 2010 - 12:17.

Postad 13 May 2010 - 13:17

Unregistered42894348
  • Unregistered42894348
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Hej ville inta att min Vivaz skulle väcka mig idag så jag stängde av den igår kväll.
Men se på F---N om inte Vivaz'en ringe imorse stängde av alarmet och Vivazen'en frågade vill du starta telefonen.
Vet att på tidigae symbian telefoner har inte alarmet fungerat om telefonen varit avstängd.
Ville bara dela med mig av detta kan vara bra att veta.

Postad 13 May 2010 - 19:20

Unregistered4f69794e
  • Unregistered4f69794e
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Så vitt jag vet, så funkar larmet på i stort sett alla nyare mobiler, även om man stänger av telefonen. Så har mina mobiler varit sen länge tillbaka iaf. Av egen erfarenhet så vet jag att inte ens sim-kortet behöver sitta i, för att mobilen ska larma. :o Detta efter att jag skulle lämna in tjejens mobil på reparation, och vaknade av larmet runt klockan 6 på morgonen, då jag jobbat sent kvällen innan.. då låg mobilen i vardagsrummet i och surrade på bordet och tjöt..

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.