Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat

2978 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 mars 2010 - 22:06

donfuego
  • donfuego
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Alltså helt ärligt, HUR OFTA ANVÄNDER MAN MULTI TOUCH PÅ DET VISET som visas i klippen? Lite extremt kanske. Dessutom, även OM det är ett hårdvaruproblem (vilket inte är säkert) så är det ändå möjligt att fixa det med mjukvara. Om ni visste hur mycket hårdvarubuggar samtliga mobiltelefoner som finns ute idag har (och som fixas i mjukvaran) så hade ni i så fall inte kunnat köpa en enda telefon.... Men iofs, om många avbeställer så lär priset sjunka, så bra för oss andra :)

Postad 08 mars 2010 - 22:10

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Ytterligare en video som visar hur kass Nexus One's skärm är: http://www.youtube.c...h?v=dsSUqkh8pcI.

Som det ser ut i nuläget så kommer jag sannolikt att avbeställa min Desire eftersom den tydligen har likadan skärm. Hyfsat dumsnålt av HTC att förstöra en kanonbra telefon genom att stoppa in en 3:e klassens touch-skärm.

Lol, du måtte skämta. Hur ofta gör du som på videon?
Och hur vet du att det inte är bara en mjukvarubugg?
Skämen på desire och nexus får ju det mesta annat att se pissigt ut :)

Postad 08 mars 2010 - 22:16

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Det handlar ju inte om om man använder det eller inte... pröjsar man 5000kr för en telefon ah.. då förväntar man ju sig premium kvalite på produkten. Det är som att köpa en mercedes och så får man veta att de använt billig lack... då kan man liksom inte jämföra med en skoda och säga.. alla bilar har ju problem :) Så ser jag iaf på saken.

Om det är mjukvarubugg så kan man köpa argumentet.. men visar det sig att de medvetet använd en billig touch display ah då tycker jag att man ska bojkotta utan tvekan :D Man ska inte uppmuntra sådana här grejer.

Redigerat av Unregistered1232, 08 mars 2010 - 22:20.

Postad 08 mars 2010 - 22:18

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Det handlar ju inte om om man använder det eller inte... pröjsar man 5000kr för en telefon ah.. då förväntar man ju sig premium kvalite på produkten. Det är som att köpa en mercedes och så får man veta att de använt billig lack... då kan man liksom inte jämföra med en skoda och säga.. alla bilar har ju problem :D Så ser jag iaf på saken.

Vi har olika syn: en mobil med knappar som ramlar av eller skal som spricker är skoda för mig :)

Postad 08 mars 2010 - 22:43

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0
Det hela låter väldigt konstigt i mina öron, när det minsta ryckte som stör drömmarna om det perfekta, felfria, underverket kanske inte kommer, som helt säkert inte kommer att komma heller.
Ingen vet ju heller hur mycket fel, om ens något fel på Desire.

Postad 08 mars 2010 - 23:31

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Lol, du måtte skämta. Hur ofta gör du som på videon?

Jag har faktiskt ingen statistik, men har åtminstone 5-6 olika spel på min iPhone som inte skulle fungera speciellt bra om den hade en lika kass/trasig skärm.

Och hur relevant är din fråga? Det finns bevisligen touch-skärmar som klarar av det man försöker göra på videon utan några som helst problem (iPhone t.ex.) så varför nöja sig med en telefon som INTE klarar det?

Redigerat av Oddish, 08 mars 2010 - 23:34.

Postad 09 mars 2010 - 00:49

CountZer0
  • CountZer0
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Det enda som stör mig angående den här luren är att det inte finns några 32gb minneskort att köpa än.

Postad 09 mars 2010 - 07:25

Belgar
  • Belgar
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Nu kommer OpelGL ES 2.0 till Andriod och Desire!
Google ger Android stöd för OpenGL ES 2.0

Postad 09 mars 2010 - 09:23

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Nu kommer OpelGL ES 2.0 till Andriod och Desire!
Google ger Android stöd för OpenGL ES 2.0

Och för mig som inte fattar det dära då :D ? Vad innebär det att Android nu stödjer OpenGL ES 2.0?
Är det bara för att kunna spela bättre spel eller? något nytt om skärmen? ledsen för min okunskap om detta :)

Postad 09 mars 2010 - 10:44

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Har börjat tänka lite i samma bana, men vill verkligen ha en mobil med Android. :S kan inte ha min gamla skit så mycket längre... Kan tänka mig en Iphone jag med, men har mycket hellre en HTC med Android. suck.

Jag har beställt en oxå, var helpeppad men nu vet jag inte.
Tror jag dock kommer vänta med avbeställning tills archmage4ever har fått något svar från HTC.

Det går ju alltid att köpa Skåne-utvecklade mobiler... Har ju själv varit övertygad om X-10 förträfflighet men började kolla in denna tråden också eftersom Desiren har Amoled, 2.1 etc. Telefonen ska man ju ha med sig som ständig följeslagare de närmaste 2 åren och man måste välja sina vänner med omsorg... :) Om man prompt ska köpa en Iphone (med alla nackdelar det innebär) skulle jag vänta till nästa generation kommer ut i höst. Det är riktigt trist att köpa en dyr lur alldeles innan ett generationsskifte. Vem vet, Steve kanske har slutat suga S%"&?s k&k och blivit en ny människa och gjort Iphones OS opensource.... Not.

Postad 09 mars 2010 - 12:34

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Jag skulle inte kunna köpa en Apple-produkt idag. Det skulle lämna en allt för bitter bismak, hur cool iPhone 4G än är.
De har bara tappat mer och mer respekt från mig de senaste åren och den senaste stämningskarusellen som precis håller på att dras igång var droppen.

Inte verkar det som det kommer bli någon Desire eller X10 heller. Blir mer och mer övertygad om att Milestone var ett gott köp och just nu känns det inte som någon annan mobil är intressant nog att ersätta den, tråkigt nog eller vad man skall säga :)

Postad 09 mars 2010 - 13:53

archmage4ever
  • archmage4ever
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Blir mer och mer övertygad om att Milestone var ett gott köp och just nu känns det inte som någon annan mobil är intressant nog att ersätta den, tråkigt nog eller vad man skall säga :D

Jag har spanat lite på Motorola's Droid-lur eftersom den har en välfungerande Multi-Touch skärm främst.

MEN.. den har även ett utskjutbart tangentbord!!! Helt makalöst uselt måste jag säga. Ger inte direkt nån ny-känsla det inte. O deras Tgb ser ut som från en miniräknare från 1992 :D Avskyr tangentbord hehe :)

Konstigt att man inte kan hitta en telefon som är bra på alla sätt, alltid är det nått som är dåligt hos alla tillverkare..........

PS. Inget svar från HTC ännu.

Redigerat av archmage4ever, 09 mars 2010 - 13:54.

Postad 09 mars 2010 - 14:09

Unregisteredb56b21cd
  • Unregisteredb56b21cd
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Nej jag har läst mig tokig de senaste dagarna/veckan. På en ny mobil med android, och som sagt alltid ska det vara något som inte fungerar. Vill ha sense UI egentligen det jag tycker verkar vara bäst, vill ha flash på kameran, amoled skärm osv... Men som sagt ngt failar på allt, att inte ha fungerande multitouch är ju åt ****.

Så nu blir det nog ett inköp av en milestone bästa kompromissen just nu. Har hela tiden vart mest inne på desire. Men i och med skärmen så fuck it heh (:

Postad 09 mars 2010 - 14:23

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Det går ju alltid att köpa Skåne-utvecklade mobiler... Har ju själv varit övertygad om X-10 förträfflighet men började kolla in denna tråden också eftersom Desiren har Amoled, 2.1 etc. Telefonen ska man ju ha med sig som ständig följeslagare de närmaste 2 åren och man måste välja sina vänner med omsorg... :) Om man prompt ska köpa en Iphone (med alla nackdelar det innebär) skulle jag vänta till nästa generation kommer ut i höst. Det är riktigt trist att köpa en dyr lur alldeles innan ett generationsskifte. Vem vet, Steve kanske har slutat suga S%"&?s k&k och blivit en ny människa och gjort Iphones OS opensource.... Not.

Nej precis, blir det inte Desire blir det förmodligen iphonen som kommer. Men känns endå inte helt rätt. En helt fungerande Desire hade varit optimalt. :D Att släppa Appöe helt gör jag nog inte, nästa dator blir nog en Apple. Men kan verkligen hålla med om att det är fel/"töntigt" av Apple med deras stämningsansökningar. Okej om det hade varit 1 eller 2 som faktiskt var stora saker, ´men nu är det väll 30-40 punkter/gång och stämningsansökan. buu

Postad 09 mars 2010 - 14:42

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Jag har spanat lite på Motorola's Droid-lur eftersom den har en välfungerande Multi-Touch skärm främst.

MEN.. den har även ett utskjutbart tangentbord!!! Helt makalöst uselt måste jag säga. Ger inte direkt nån ny-känsla det inte. O deras Tgb ser ut som från en miniräknare från 1992 :D Avskyr tangentbord hehe :)

Konstigt att man inte kan hitta en telefon som är bra på alla sätt, alltid är det nått som är dåligt hos alla tillverkare..........

PS. Inget svar från HTC ännu.

Haha, men du är ju lite rolig - "helt makalöst uselt"
Det är väl skitbra att ha ett riktigt tgb, du behöver ju inte använda det om du inte vill (jag skriver själv mest på onscreen kb) men det är ett stort plus i många app som t.ex. emulatorer och terminaler. I webbläsaren är det också riktigt skönt, blir mycket bekvämare att skjuta upp skärmen och kunna hålla i nederdelen av mobilen medens man surfar runt.
Sen att mobilen dessutom bara är knappt 14mm tjock är extra imponerande.

Detta är inte Milestone-tråden så sry för OT men det där var tvunget att svaras på.

Redigerat av Golgo_13, 09 mars 2010 - 14:47.

Postad 09 mars 2010 - 18:01

Pigalle
  • Pigalle
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Då var man nyreggad på detta forum enbart för att delta i denna tråd.

Jag skrev också ett mejl till HTC:

Dear HTC, I've really been looking forward to the HTC Desire coming out on the market. However, I've read some worrying reports that the multitouch function doesn't work properly on the Nexus One, and it appears that Desire has the same malfunction. Is this something which will be fixed in time for the release of the phone in Europe? And if not, is it a software problem so that you will be able to release a fix for the problem? This issue might affect whether I buy the Desire or not, and I believe many others feel the same way. Kind regards,

Svaret jag fick var ganska värdelöst:

Hi Rickard

Thank you for contacting our Customer Support Center.

You recently wrote us about an issue that you have encountered with your device.

We cannot give any positive answer before its released. We have no information at the moment confirming a specific release date but we expect it to be released in April.

If the above steps do not resolve your issue, we invite you to visit the support area on our Web site. Please go to: http://www.htc.com/www/support.aspx

You can also call our Call Center at: +46-850-55-6438 if you have further questions.

Best Regards

Premnath
HTC

Förhoppingsvis får archmage4ever ett lite mer informativt svar, men det ska man kanske ändå inte räkna med.
Oavsett vad har jag inte bestämt mig för om detta är tillräckligt mycket för att hålla mig borta från Desire, förmodligen inte. Nedräkningen fortsätter...

Postad 09 mars 2010 - 18:13

pizzapappa
  • pizzapappa
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Är det möjligt att stänga av Sense UI och vad har det för funktion egentligen. Ser det bara "snyggt" ut?

Postad 09 mars 2010 - 18:49

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Då var man nyreggad på detta forum enbart för att delta i denna tråd.

Jag skrev också ett mejl till HTC:

Svaret jag fick var ganska värdelöst:

Förhoppingsvis får archmage4ever ett lite mer informativt svar, men det ska man kanske ändå inte räkna med.
Oavsett vad har jag inte bestämt mig för om detta är tillräckligt mycket för att hålla mig borta från Desire, förmodligen inte. Nedräkningen fortsätter...

Luddigt svar... du frågar något han svarar med att han inte kan ge dig något release datum? :S

Och att man inte kan ge något svar förrrns den är släppt tyder ju på att det är något fel på den. Jag menar de har väl ingenjörer där som kvalitets testar sina produkter, inte är man beroende av att konsumenterna ska göra det. Ur företagets synvinkel vore det otroligt dumt om de gick ut och informerade alla om att det finns brister.. det skulle sänka försäljningen helt.

Redigerat av Unregistered1232, 09 mars 2010 - 18:53.

Postad 09 mars 2010 - 18:56

karan583
  • karan583
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
För att försöka bringa lite klarhet i hela "multi-touch-snacket" har jag försökt göra lite research. Detta har jag kommit fram till. Ursäkta den något långa posten...

Angående N1-skärmen och Droid-skärmen:

http://groups.google...35d519955?pli=1

... this is how the touch screen hardware on the Nexus One works (which is essentially the same screen as on the G1 and myTouch). The Droid has a sensor from a different manufacturer, with different behavior. Other phones will likewise have different sensors.

Angående varför N1 skärmen strular:

http://forum.xda-dev...ad.php?t=629224

Well - hate to break it to ya all... the touch sensor is not true multi-touch. It's not iPhone-like full matrix capacitive touch screen. Yes- it can pinch to zoom and might do some limited rotate (very limited) but it's based on the same technology of common touch pads - it can do only single finger tracking. The pinch gesture can be recognized but if you are thinking you can have apps like the iPhone piano or guitar - or for that matter - a multi touch keyboard - well - it will not happen with the N1 touch screen.

Frågan som återstår, och som jag inte hittat ett bra svar på, är att gräva fram om det är samma sensor för att mäta in fingrar och rörelse på N1 och Desire.

OM det nu är så olyckligt att det är samma på Desire behöver det inte betyda domedagen. Taskiga sensorer kan man ofta rätta till genom bättre mjukvara. Algoritmerna som estimerar position och rörelse av fingrar kan vässas verkar det som. Från de filmer jag har sätt så verkar de inte så avancerade.

För hackers så verkar ju detta alternativet ge viss förbättring. Fler hack som ger mer funktionalitet kan kanske dyka upp:

http://forum.xda-dev...mp;postcount=39

Interestingly, there is a hack in the framework (which is enabled on the Droid, but not on the N1) that can be enabled by setting config_filterTouchEvents. With it disabled (the default), I get the axis-flipping problem. Enabling it fixes this, but there are still issues with the points "sticking" when they cross.

Jag har fortfarande kvar min beställning på Desiern. Känner inte att jag vill ge upp den än, och jag vet inte om jag tycker att detta är skäl nog för att göra det. Spel är jag inte så intresserad av, utan det jag kan se att jag kommer sakna är funktionen där man håller fast en punkt med ena fingret och roterar runt den punkten med det andra typ kartor och dylikt. Men nu när jag tänker på det kanske det kommer fungera eftersom problemen verkar uppstå när man rör båda fingrarna.

Kommentarer?

Postad 09 mars 2010 - 21:10

robertk
  • robertk
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Kommentarer?

Tack för infon! Min åsikt annars är att detta sannolikt är en mindre storm i ett mindre vattenglas..

mvh, Robert

Postad 09 mars 2010 - 21:13

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0

För att försöka bringa lite klarhet i hela "multi-touch-snacket" har jag försökt göra lite research. Detta har jag kommit fram till. Ursäkta den något långa posten...

Angående N1-skärmen och Droid-skärmen:

http://groups.google...35d519955?pli=1

Angående varför N1 skärmen strular:

http://forum.xda-dev...ad.php?t=629224

Frågan som återstår, och som jag inte hittat ett bra svar på, är att gräva fram om det är samma sensor för att mäta in fingrar och rörelse på N1 och Desire.

OM det nu är så olyckligt att det är samma på Desire behöver det inte betyda domedagen. Taskiga sensorer kan man ofta rätta till genom bättre mjukvara. Algoritmerna som estimerar position och rörelse av fingrar kan vässas verkar det som. Från de filmer jag har sätt så verkar de inte så avancerade.

För hackers så verkar ju detta alternativet ge viss förbättring. Fler hack som ger mer funktionalitet kan kanske dyka upp:

http://forum.xda-dev...mp;postcount=39

Jag har fortfarande kvar min beställning på Desiern. Känner inte att jag vill ge upp den än, och jag vet inte om jag tycker att detta är skäl nog för att göra det. Spel är jag inte så intresserad av, utan det jag kan se att jag kommer sakna är funktionen där man håller fast en punkt med ena fingret och roterar runt den punkten med det andra typ kartor och dylikt. Men nu när jag tänker på det kanske det kommer fungera eftersom problemen verkar uppstå när man rör båda fingrarna.

Kommentarer?

http://www.youtube.c...feature=related
Svarar ganska mycket på MT + N1 (desire)

Funderar själv på att beställa en Desire nu. Är riktigt sugen och får ett riktigt bra pris på den. Enda negativa är ju att back knappen sitter fel, docka (men htc släpper kanske en egen som använder micro usb), samt att den inte kan rootas från början innan någon har hittat ett kryphål. Som det var med htc magic.

Är i behov av ny mobil och får ge ca 3700:- för en desire, vad tror ni? Har muspekaren på köp knappen......

Postad 09 mars 2010 - 21:16

Grumme
  • Grumme
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Är i behov av ny mobil och får ge ca 3700:- för en desire, vad tror ni? Har muspekaren på köp knappen......

Får jag fråga var du hittar en Desire för 3700:-? :wub:

Postad 09 mars 2010 - 21:24

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0

Får jag fråga var du hittar en Desire för 3700:-? :wub:

Kan köpa den via firman som jag jobbar på vilket betyder att de tar momsen och inte jag. ;) Sen med lite rabatter mm så är man där nere. :D Annars så är det billigaste CDON + att uppgradera ett tele2 kontantkort till kompis abonnemang @ 18månader.

Postad 09 mars 2010 - 22:55

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Funderar själv på att beställa en Desire nu. Är riktigt sugen och får ett riktigt bra pris på den. Enda negativa är ju att back knappen sitter fel, docka (men htc släpper kanske en egen som använder micro usb), samt att den inte kan rootas från början innan någon har hittat ett kryphål. Som det var med htc magic.

Men snälla, det måste vara tredje eller fjärde gången den videon länkas till här och den bevisar ju tyvärr ingenting, bara att killen på videon som drar lustiga slutsatserna inte har alla hästar hemma.

Jag kan hålla med lite om att detta kanske är ett lätt överdrivet problem. Jag personligen skulle dock ha svårt att lägga 5k på något som har en så undermålig komponent för en så viktig funktion som touch sensoring.

Postad 10 mars 2010 - 05:53

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0

Men snälla, det måste vara tredje eller fjärde gången den videon länkas till här och den bevisar ju tyvärr ingenting, bara att killen på videon som drar lustiga slutsatserna inte har alla hästar hemma.

Jag kan hålla med lite om att detta kanske är ett lätt överdrivet problem. Jag personligen skulle dock ha svårt att lägga 5k på något som har en så undermålig komponent för en så viktig funktion som touch sensoring.

Men är det verkligen touchen det är fel på och inte mjukvaran/programmen som använder den?

Postad 10 mars 2010 - 07:13

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Är inte det bättre att bara vänta 1 månad på de första ex? Dessa kommer att hårdtestas av alla möjliga testare på youtube.

Postad 10 mars 2010 - 07:44

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Är inte det bättre att bara vänta 1 månad på de första ex? Dessa kommer att hårdtestas av alla möjliga testare på youtube.

Man vill ju ha sin egen så fort som möjligt :wub: därför inte vänta på youtubeklipp med Desire

Postad 10 mars 2010 - 07:50

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Man vill ju ha sin egen så fort som möjligt :wub: därför inte vänta på youtubeklipp med Desire

Jag förstår det :D Men det leder ju ingenstans att diskutera N1 och utgå ifrån att Desire kommer att lida av samma problem. Kanske HTC håller på att åtgärda felet. Eller så är det helt andra komponenter i Desire. Eller är det mjukvarurelaterat. Man kan ju gissa hur länge som helst. Det blir bara huvudverk av det hela.

Men det är klart att man får tycka till. Vi lever i ett fritt land. ;)

Postad 10 mars 2010 - 07:56

Microhulken
  • Microhulken
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Min tanke är nog att behålla min beställning och testa detta när den dyker upp.

Man kan väl alltid reklamera och hänvisa till en undermåttig skärm?

Postad 10 mars 2010 - 08:33

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Min tanke är nog att behålla min beställning och testa detta när den dyker upp.

Funderade lite pådet jag med :wub: men samtidigt är det väll kanske inte skäl nog? Vart går gränsen så att säga. HTC måste väll dessutom ha sagt att det ska fungera för att det ska vara ett fel?

Verkar ju inte vara något problem vid vanligt användande så för mig blir det nog en Desire trots allt ;)

Postad 10 mars 2010 - 08:51

archmage4ever
  • archmage4ever
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Det är väl skitbra att ha ett riktigt tgb, du behöver ju inte använda det om du inte vill (jag skriver själv mest på onscreen kb) men det är ett stort plus i många app som t.ex. emulatorer och terminaler. I webbläsaren är det också riktigt skönt, blir mycket bekvämare att skjuta upp skärmen och kunna hålla i nederdelen av mobilen medens man surfar runt.
Sen att mobilen dessutom bara är knappt 14mm tjock är extra imponerande.

hehe jo du skulle kunna ha rätt, jag får helt enkelt klämma på den för att se om den har ett störande Tgb för jag vill inte bli påminnd av det när det inte används :wub:

Som redan noterat så kan man ju bara reklamera nått om det är ett fel och om problemet beror på att inte sensorn är en riktigt MT-sensor så kan man nog inte reklamera den.

Jag känner just nu att man kanske får framkalla lite tålamod och se om det är samma sensor i Desire'n när den väl kommer om ett par-tre veckor ;)

Postad 10 mars 2010 - 08:53

Microhulken
  • Microhulken
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Funderade lite pådet jag med ;) men samtidigt är det väll kanske inte skäl nog? Vart går gränsen så att säga. HTC måste väll dessutom ha sagt att det ska fungera för att det ska vara ett fel?

Verkar ju inte vara något problem vid vanligt användande så för mig blir det nog en Desire trots allt :D

Eftersom Dustinhome skriver:

Om en vara är felaktig (ang. transportskada, se nedan) bör du reklamera till Dustin home AB inom skälig tid samt på visst sätt returnera varan. Du bör undersöka alla varor noggrant vid mottagandet för att förvissa dig om att de är felfria och fungerar som de skall samt att de har de egenskaper du förväntar dig.

Så känner iaf jag att det inte borde vara ett problem?

För är det MT så ska det ju vara det också. :wub:

Redigerat av Microhulken, 10 mars 2010 - 08:54.

Postad 10 mars 2010 - 09:05

karan583
  • karan583
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Är det möjligt att stänga av Sense UI och vad har det för funktion egentligen. Ser det bara "snyggt" ut?

Senns UI tror jag att man kan stänga av. Vad det gör jämfört med andra GUI överlåter jag till andra att svara på.

Hade problem med att se filmen. Youtube skrev att "Det här videoklippet är privat."
Gör jag något fel, eller finns det kanske en annan länk?

För är det MT så ska det ju vara det också. :wub:

Jag kan inte se att HTC säger att det ska va MT. Det som står på specen på deras hämsida är att den har stöd för pinch-to-zoom, och det fungerar ju bevisligen. Finns det andra specar som säger att MT ska finnas?

Postad 10 mars 2010 - 09:53

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Såhär skriver Telia på Facebook:

Från och med den 22 mars kommer Telia att som första operatör i Sverige att börja sälja HTC Desire. Spännande tycker vi, vad tycker ni?

Postad 10 mars 2010 - 09:57

Microhulken
  • Microhulken
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Jag kan inte se att HTC säger att det ska va MT. Det som står på specen på deras hämsida är att den har stöd för pinch-to-zoom, och det fungerar ju bevisligen. Finns det andra specar som säger att MT ska finnas?

Helt rätt, det står ju inte.. trist då blir det väl att avbeställa då. :)

Postad 10 mars 2010 - 10:06

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Bara för att retas lite la jag upp några screenshots på min Milestone med Desire-pimpning :)
Några bilder till i galleriet!

https://www.minhembi...c_id=340894.jpg

Postad 10 mars 2010 - 11:00

comp1337
  • comp1337
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Tror inte det kommer påverka mig i heller. Kommer inte spela något på mobilen. Och om någon app kräver det, så ska det nog gå att fixa på ett eller annat sätt.
Dock är jag en av dem som väntar på att NI ska köpa den först, och komma med lite reaktioner till den. Den och X10 =).

Edit: kanske hör hemma i nån android-avdelning, men går det att köra två klockor samtidigt? En som visar svensk tid, och en som visar en annan tid (orka räkna om i huvudet).

Redigerat av comp1337, 10 mars 2010 - 11:01.

Postad 10 mars 2010 - 11:58

Northwave
  • Northwave
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Edit: kanske hör hemma i nån android-avdelning, men går det att köra två klockor samtidigt? En som visar svensk tid, och en som visar en annan tid (orka räkna om i huvudet).

Japp, finns flera videos som visar Desire:n med två klockor, t ex http://www.youtube.c...h?v=5vfXrqa0UwY

Redigerat av Northwave, 10 mars 2010 - 11:58.

Postad 10 mars 2010 - 16:09

LoA
  • LoA
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Kan någon ge mig exempel på när detta skulle kunna vara ett problem annat än i just applikationer som testar multi touch? N1:an används ju för fullt i USA och det har väl inte hörts några ramaskrin från användare där vad jag vet!

Postad 10 mars 2010 - 16:15

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
Jag skulle också vilja veta när detta multitouch-problem faktiskt blir ett problem?

Postad 10 mars 2010 - 17:11

donfuego
  • donfuego
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Haha... alltså att folk snöar in sig på det här med touch skärmen. Tror ni allvarligt att HTC skulle släppa en så grym telefon med helt cripplad skärm för 5000 spänn? Enligt vad jag har läst så lär det vara samma sensor (Synaptics ClearPad 2000) som sitter i Iphone 3G (och 3GS) bara det att Apple har haft 3 generationer på sig att finslipa detektormjukvaran. Jag har testat N1 och touchskärmen funkade utmärkt och Desire lär ju inte vara sämre (inte minst med tanke på Sense). Men ska du tvunget spela piano på din telefon så får du väl köpa en Iphone istället då :)

Redigerat av donfuego, 10 mars 2010 - 17:12.

Postad 10 mars 2010 - 17:20

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0
Har heller inte sett att N1 ägarna har problem med detta, så är inte Desire sämre är det väl inget problem.
Väntar bara på min Desire och bryr mig inte det minsta ang. MT. Det funkar säkert bra nog till mig.
Finns heller ingen annan telefon som kan mäta sig med Desire, alla andra har så väldigt mycket större nackdelar, efter vad jag vill ha och så klart är ingen helt perfekt el. felfri.

Postad 10 mars 2010 - 17:22

pizzapappa
  • pizzapappa
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Senns UI tror jag att man kan stänga av. Vad det gör jämfört med andra GUI överlåter jag till andra att svara på.

Tack för svaret. Jo det blir väl att testa när den kommer helt enkelt :)

Angående MT, jag har faktist för mig att det stog i specen på deras hemsida efter lanseringen på MWC att den hade "Multitouch capabilities" Isåfall har dom ändrat det till nu.

Postad 10 mars 2010 - 17:26

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Haha... alltså att folk snöar in sig på det här med touch skärmen. Tror ni allvarligt att HTC skulle släppa en så grym telefon med helt cripplad skärm för 5000 spänn? Enligt vad jag har läst så lär det vara samma sensor (Synaptics ClearPad 2000) som sitter i Iphone 3G (och 3GS) bara det att Apple har haft 3 generationer på sig att finslipa detektormjukvaran. Jag har testat N1 och touchskärmen funkade utmärkt och Desire lär ju inte vara sämre (inte minst med tanke på Sense). Men ska du tvunget spela piano på din telefon så får du väl köpa en Iphone istället då :)

Apple har knappast samma då den ska klara av att hålla koll på 5 fingrar samtidigt. Clearpad 2000 bara 2.

Postad 10 mars 2010 - 17:27

Shevvy
  • Shevvy
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Bokad på webhallen...! längtar som f*n! :)

Postad 10 mars 2010 - 18:00

Unusual
  • Unusual
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Klarar denna av .flac-filer?

Postad 10 mars 2010 - 20:26

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
"3 Sverige Vi hoppas kunna börja ta förhandsorder på HTC Desire under torsdagen. Leverans av de första exemplaren är planerad till veckan efter påsk."

Me like...de tar förhandsordrar på X10 också för den delen, om någon är intresserad...

Postad 10 mars 2010 - 21:14

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Haha... alltså att folk snöar in sig på det här med touch skärmen. Tror ni allvarligt att HTC skulle släppa en så grym telefon med helt cripplad skärm för 5000 spänn? Enligt vad jag har läst så lär det vara samma sensor (Synaptics ClearPad 2000) som sitter i Iphone 3G (och 3GS) bara det att Apple har haft 3 generationer på sig att finslipa detektormjukvaran. Jag har testat N1 och touchskärmen funkade utmärkt och Desire lär ju inte vara sämre (inte minst med tanke på Sense). Men ska du tvunget spela piano på din telefon så får du väl köpa en Iphone istället då :blink:

iPhone 3GS har ClearPad 3000 som stödjer så många som tio punkter (hur man nu ska lyckas med det) om jag minns rätt.

Postad 10 mars 2010 - 21:26

donfuego
  • donfuego
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

iPhone 3GS har ClearPad 3000 som stödjer så många som tio punkter (hur man nu ska lyckas med det) om jag minns rätt.

Aja! Fan alltså, jag kommer mao inte kunna spela Beethovens 32 pianosonater på min Desire för den har ClearPad 2000 som bara klarar 2 punkter. Skit också! Då måste jag avbeställa genast!

Postad 10 mars 2010 - 21:45

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Aja! Fan alltså, jag kommer mao inte kunna spela Beethovens 32 pianosonater på min Desire för den har ClearPad 2000 som bara klarar 2 punkter. Skit också! Då måste jag avbeställa genast!

Hmmm... måste nog tänka om lite här också och kanske lägga pengarna på ett piano istället.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.