Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD390 *

1533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 oktober 2009 - 20:46

FabianPK
  • FabianPK
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hej,
jag och min bror köpte varsin 390 på NetOnNet i Malmö för två dagar sedan och vi är båda två ganska
missnöjda med våra spelare. Ljud och bild synkar väldigt dåligt på nästan alla filer vi har testat.
Vi kör senaste softwaren ( BD.8.08.498.B )och har testat att koppla ljudet både analogt och
digitalt (testat både koaxialt och optiskt). Vi har även testat med både HDMI och analog bildöverföring till TVn.
Kan tillägga att jag och min bror har olika TV och förstärkare så den felsökningen är ju redan gjord.
Listan nedan gäller för både streamat innehåll samt uppspelning från USB-minne.

Har ni ljudet till TVn direkt via HDMI då? Eller går den till en separat förstärkare? Ingen av er har möjlighet att koppla bild och ljud via en förstärkare eller? Så har jag och har inga problem med lip-sync, och även om förstärkaren har lipsync är det inte påslaget.

Postad 12 oktober 2009 - 21:58

kallekronhamn
  • kallekronhamn
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Har ni ljudet till TVn direkt via HDMI då? Eller går den till en separat förstärkare?

Testat båda varianterna.....med samma usla resultat. <_<

Ingen av er har möjlighet att koppla bild och ljud via en förstärkare eller?

Tyvärr inte. Men eftersom det inte synkade när både bild och ljud gick via HDMI
till TVn så tror jag inte att det hade spelat någon roll.

Postad 12 oktober 2009 - 22:03

Grower
  • Grower
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Någon som testat köra okomprimerad blu-ray från hårddisk? Fungerar HD-ljudformaten den vägen?
Dvs. hårddisk med USB till BD390 och sedan bitstreamat genom HDMI för avkodning i kompetent receiver.

Postad 12 oktober 2009 - 22:21

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Jag märker också av lipsync-problemet.

Jag har bild och ljud kopplad till tvn via hdmi och kör även analogt ljud ut till stärkaren.

Ljudet som följer hdmivägen är osynk, medans analog-ljudet ut till stärkaren är ok.

Angående stora MKV-filer dator så funkar det utmärkt. Har spelat upp filer som är 20+gb stora.

//Lorryquai

Postad 13 oktober 2009 - 07:41

Larsal
  • Larsal
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Köpte min BD-390 igår och fick igång den hur snabbt som helst, med nätverk och det hele. Det var imponerande! Inte heller något problem för den att hitta och spela upp .mkv-filer från min ReadyNAS, men det uppstod ett väldigt märkligt och irriterande problem med undertexterna. Alla "å" i texterna blir "Í". Jag har ställt in svenska i språkmenyn och det är inga problem med "ä" och "ö" eller någon annan bokstav. Någon som känner igen det här och kanske t o m har en lösning?

Postad 13 oktober 2009 - 07:42

Jonasfk
  • Jonasfk
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har problemer med å koble til en ekstern HDD til min BD 390.

Det er snakk om en Western Digital MyBook Premium 1TB. Antar modellen er ca. 2 år gammel:

Postad bild

Det registreres ikke at man kobler den til spilleren, kun ut (grått USB ikon i høyre hjørnet av menyen). Har forsøkt å formatere den både på nytt i NTFS og exFAT (eneste alternativene jeg har). Andre ting jeg har koblet til USB-utgangen har fungert, både en liten flash disk på 2gb og en Western Digital Passport på 150gb.

LG supporten mente at det var kompatibilitetsproblemer som gjorde at den ikke fungerte. Noen som har noen tips til andre ting jeg kan teste for å se om den fungerer?

Postad 13 oktober 2009 - 13:22

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Även jag har problem med sync. Vad fan har man köpt för skit frågar man sig.
Ska försöka ta tag i det här när jag är nykter och har orken uppe, ska även posta mina nummer så vi kan se om det finns något samband.
Vilka siffror är intressanta?

Postad 13 oktober 2009 - 15:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Jag laddade nyss ned en ny FW. Jag vet inte vd den innhåller dock.

Postad 13 oktober 2009 - 19:26

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
En senare än (BD.8.08.498) eller du hade inte den inne redan?

Hittade följande info på ett annat forum, jag har själv inte problem med ljudet och kör så som det beskrivs i texten nedan.
Kanske något att prova?

The problem with the BD390 for any of you that are having sync issues is the downmixing of DTS to analog. Even though the 390 is capable of decoding DTS audio, it doesn't do it efficiently. In order to avoid sync issues with Blu-Ray, AVCHD and MKV's with DTS audio; you will have to (pass-through) and use S/PDIF to a DTS capable receiver. There's no other option if you encounter this issue with your player.

Redigerat av Berggren, 13 oktober 2009 - 19:27.

Postad 13 oktober 2009 - 19:47

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Problemet med undertexter i .mkv'n ligger nog i undertextfilen i sig, om du har en sådan. Jag har krånglat hit och dit och försökt göra om (än så länge 0) dvd's till .mkv för att kunna köra från disk.
Det finns program för att ta fram undertexter från dvd-filer och dessa tycks helt enkelt "känna igen" tecken som visas, varför å lätt förväxlas med & samt "stor i" kan bli 1 osv..

Öppna filen filmnamn.srt och kika i den!

Postad 13 oktober 2009 - 19:54

FabianPK
  • FabianPK
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

The problem with the BD390 for any of you that are having sync issues is the downmixing of DTS to analog. Even though the 390 is capable of decoding DTS audio, it doesn't do it efficiently. In order to avoid sync issues with Blu-Ray, AVCHD and MKV's with DTS audio; you will have to (pass-through) and use S/PDIF to a DTS capable receiver. There's no other option if you encounter this issue with your player.

Det förklarar varför jag inte alls känner igen problemet, då jag har pass-through på rubbet. Riktigt dåligt av dem att ha analog ut men inte ha kapacitet för det.

Problemet med undertexter i .mkv'n ligger nog i undertextfilen i sig, om du har en sådan. Jag har krånglat hit och dit och försökt göra om (än så länge 0) dvd's till .mkv för att kunna köra från disk.
Det finns program för att ta fram undertexter från dvd-filer och dessa tycks helt enkelt "känna igen" tecken som visas, varför å lätt förväxlas med & samt "stor i" kan bli 1 osv..

De ser kanske ok ut i windows, men ändå blir det problem. Jag har märkt att om man öppnar dem i notepad så är de ibland sparade som UTF8 osv, vilket gör att de inte fungerar. Däremot om man sparar om dem med ANSI kodning så fungerade de för mig.

Postad 14 oktober 2009 - 08:15

Larsal
  • Larsal
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hm, jag är medveten om att olika kodningar kan ge problem i inläsningen, men jag har aldrig stött på att bara "å" skulle bli fel. Vad jag har sett drabbas isåfall även ä och ö.
Det där med felläsning i teckenscanningen stämmer inte heller i detta fall, eftersom problemet uppstår i samtliga mina textfiler, och de läses helt utan fel både av min pc och av den tidigare Popcorn-burken jag hade. Jag tycker snarare det känns som att det skulle vara ett typsnittsfel i BD-390:n.
Supporten på LG rådde mig att fabriksåterställa, men det hjälpte inte.

Postad 14 oktober 2009 - 08:43

rubbestad
  • rubbestad
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Har läst detta forum från början till slut och har sakta men säkert blivit mer och mer övertygad om att skaffa mig en BD390, men nu på sista sidan (nummer 11 i skrivande stund) dyker det upp en massa folk som har problem med att synka ljudet! :s Vilket är sjukt irriterande och det som fick mig att ge upp min gamla xbox, ver 1.

Är det här ett problem för alla eller är det bara vissa nummerserier? Bara de som är köpte från tryskland?
(osv, försöker hitta samband)

Jag har i dagsläget en analog stereoförstärkare men tänkte framöver skaffa mig en digital 7.1. Med andra ord är det interssant med ett fungerande ljud påde digitalt och analogt...

Fine, ok om någon halvkorrupt subfil inte fungerar som den ska nångång då och då, men en så enkel sak som att ljudet ska synka med bilden måste väl fungera som det ska?!?
Min TV, if anyone cares, är en LG 50" HD-READY.

// M

Postad 14 oktober 2009 - 10:05

rubbestad
  • rubbestad
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Från LGs kundtjänst:
"Ang SF anytime. Som det ser ut för närvrande så är detta ingenting som kommer bli aktuellt för den Nordiska marknaden.

Mvh,
LG Electronics
0771-414379"

Enligt prylportalen skall BD390 klara det galant btw:
http://www.prylporta...me-1.51903.html

Redigerat av rubbestad, 14 oktober 2009 - 10:05.

Postad 14 oktober 2009 - 11:27

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Enligt prylportalen skall BD390 klara det galant btw:
http://www.prylporta...me-1.51903.html

Publicerat: Fredag 9. januari, 2009 17:18

Det va ju ett tag sen artikeln skrevs och spelaren släpptes väl i Europa juli/augusti?

Postad 14 oktober 2009 - 11:34

masun
  • masun
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ang. problem med bokstaven å i undertexter, så här löste jag problemet.

Gå in under inställn. -> skivans undertext, välj övriga och knappa in 8386

Starta en film med undertexten i samma katalog, när ni ser att den svenska undertexten visas tar ni fjärren och trycker på den högra av subtitle knapparna i ca. 3sek, nu får ni upp en meny med codepages, jag valde CP1252.

Efter dessa handgrepp fungerar textningen perfekt och inställningen är sparad så det räcker med att göra detta 1 gång. ( Informationen om språkval och codpages finns i manualen s29 + 41 )

Kan även tipsa om knappen PIC MODE som sitter under luckan, där hittar ni inställningar för bilden.

//Magnus

Redigerat av masun, 15 oktober 2009 - 11:07.

Postad 14 oktober 2009 - 11:39

Larsal
  • Larsal
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tusen tack för det tipset, ska genast testa!

Postad 14 oktober 2009 - 17:27

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Hej igen!

Jag utrycker mig nog otydligt. I mitt fall då jag har problem med subtitles så är det själva filen som innehåller de felaktiga tecknena.

Så som jag förstår saken så uppstår felet då programet som "rippar" undertexterna från dvdskivan ska tyda vilken undertext som visas på skärmen. Tror funktionen kallas OCR - Optical Character Recognition.

Men det är klart, finns felet på färdiga filer så beror det säkert på kodningen. Kanske är både och i mitt fall..

Jag har problem med 1 som blir l eller I, samt i som blir í, å som blir & osv.. hade felet för min del legat i kodningen borde det som sagt bli fel även på ä och ö tycker man..

Postad 14 oktober 2009 - 17:50

Drofe
  • Drofe
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Hej igen!

Jag utrycker mig nog otydligt. I mitt fall då jag har problem med subtitles så är det själva filen som innehåller de felaktiga tecknena.

Så som jag förstår saken så uppstår felet då programet som "rippar" undertexterna från dvdskivan ska tyda vilken undertext som visas på skärmen. Tror funktionen kallas OCR - Optical Character Recognition.

Men det är klart, finns felet på färdiga filer så beror det säkert på kodningen. Kanske är både och i mitt fall..

Jag har problem med 1 som blir l eller I, samt i som blir í, å som blir & osv.. hade felet för min del legat i kodningen borde det som sagt bli fel även på ä och ö tycker man..

Men då är väl knappast problemet så allvarligt? Search and Replace i filerna eller allra helst ett litet script
som du kan köra på alla dina sub-filer och rätta till dem.

Eller?

/D

Postad 14 oktober 2009 - 18:00

Unregistered2e63533c
  • Unregistered2e63533c
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
390 finns nu på media markt i barkarby för 3490 kronor.

Postad 14 oktober 2009 - 18:17

masun
  • masun
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hittade just ett hack för att få spelaren regionsfri för DVD ;)
Fungerar kanon med orginal firmware, mer info finns på länken.

http://www.multi-region.net/lg

/M

Postad 14 oktober 2009 - 19:41

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Men då är väl knappast problemet så allvarligt? Search and Replace i filerna eller allra helst ett litet script
som du kan köra på alla dina sub-filer och rätta till dem.

Eller?

/D

Nä det borde som sagt gå att rätta till. Men det jag skrev var ett svar till larsal, då han skrev ett inlägg om fel i subsen som jag tyckte mig känna igen.
Jag har inte testat att ladda hem någon .srt-fil och använt, men jag ska pröva det med. Kvarstår felet så är det nog något allvarligare.

Jag måste lära mig att använda quoten lite bättre.. ;)

Edit:
Läste inte larsal's senaste inlägg. Har även själv testat med att ladda ner en .srt-fil som ser snygg ut med följden att jag får samma fel som er andra.
Efter det testade jag åtgärden som masun skrev och det funkar kanon!

Masun: Vart hittar du den infon förresten? :)

Redigerat av bjorn_m_eriksson, 15 oktober 2009 - 09:55.

Postad 15 oktober 2009 - 19:16

Unregistered44830d9d
  • Unregistered44830d9d
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

390 finns nu på media markt i barkarby för 3490 kronor.

Fanns säkert igår men nu finns inga och det är "kundbeställning" på den. Dröjer minst en vecka innan den kommer och man måste beställa... Vilket jag tänker göra, men från Tyskland.

//Ola

Postad 16 oktober 2009 - 10:47

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Hittade just ett hack för att få spelaren regionsfri för DVD :lol:
Fungerar kanon med orginal firmware, mer info finns på länken.

http://www.multi-region.net/lg

/M

Från videohelp:

If you have already upgraded the firmware of your BD390 you
will not be able to hack your BD player

Hade du uppgraderat din till senaste FW innan?

Postad 16 oktober 2009 - 12:26

masun
  • masun
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nix, det var med den FW spelaren hade när jag fick den.

Postad 16 oktober 2009 - 13:18

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Ok. Tack, då vet jag

Postad 17 oktober 2009 - 09:03

Adrian
  • Adrian
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Halvt OT: Jag önskar verkligen att Prisjakt hade en funktion att helt ta bort Sekvencia och Dagspris så man helt slipper se dom, både på sajten och i bevakningar.

Deras dagliga förändringar av priserna upp och ner på LG BD390 förstör hela bevakafunktionen. Det är bara att kolla prisstatistiken för BD390, dessa två butiker står för nästan alla prisförändringar.

Postad 18 oktober 2009 - 13:26

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

• 1 469 inlägg
  • 0
Jahapp, då har problemen börjat. Min spelare hittar en ny programvara när den startar upp och vid installation så hänger sig spelaren efter en stund. Nedladdingen går bra och när jag startar installationen kommer det några meddelanden på spelarens display. När meddelandet "_ PREP" kommer fram händer inget mer. Jag har provat tre gånger nu och som längst har den stått i ca 5 timmar utan att komma vidare.

Den nya programvaran har versionsnr BD.8.08.526.B
Min spelares nuvarande programvara är:
Version av drivrutin: H51000
Programvaruversion: BD.8.08.498.B

Edit:
Uppdatering av läget. Jag gick in på LG:s hemsida och hämtade hem programvaruversion BD.8.08.333.B. Efter att ha graderat ner spelaren till denna gick det sedan bra att uppdatera till BD.8.08.526.B.

Har någon annan haft dessa problem? Har någon lyckats uppdatera från BD.8.08.498.B till BD.8.08.526.B utan problem? Det skulle vara intressant att veta om det drabbat alla spelare eller om det kan vara något hårdvarufel på min spelare.

Redigerat av zvedberg, 18 oktober 2009 - 13:56.

Postad 18 oktober 2009 - 16:39

låh
  • låh
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag körde en uppdatering till BD.8.08.526.B igår.
Efter det så kan jag inte se .VOB filer eller vanliga foton som funkade att titta på förut.
Någon som känner igen det här?

Postad 19 oktober 2009 - 18:55

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Är internminnet och WLAN det enda som skiljer BD390 från 370? Eller har jag missat något?

Postad 19 oktober 2009 - 20:17

sczcz
  • sczcz
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Är internminnet och WLAN det enda som skiljer BD390 från 370? Eller har jag missat något?

Stöd för NTFS-hd. Det var en viktig egenskap för mig iallafall när jag bestämde mig för att slå till.

Postad 19 oktober 2009 - 20:57

VBRunner
  • VBRunner
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Får inte riktigt klarhet i om spelaren ska kunna ansluta till vanliga Windows-utdelningar (samba) eller bara DLNA-servers. Har ett antal mappar utdelade, som dock kräver användarnamn och lösenord för åtkomst. Samsung BD-P3600 hittade dessa innan jag bytte in den. Men LG:n verkar bara komma åt det jag delat ut i Windows Media Player, som inte känner igen *.mkv bl.a. Det skulle förstås gå att lösa med någon annan DLNA-server men jag skulle föredra att köra med gamla hederliga shares. Är det möjligt? Google ger mig tvetydiga svar...

Uppdatering:
Efter en firmware-uppdatering hittade den mina utdelade mappar automatiskt och streamingen funkar klockrent! B)

Redigerat av VBRunner, 19 oktober 2009 - 23:47.

Postad 20 oktober 2009 - 00:23

VBRunner
  • VBRunner
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Jag duplicerar min post från Samsung-tråden här i hopp om att det kan hjälpa någon.

Bakgrundsinfo:
Jag köpte en Samsung BD-P3600 för att ersätta min gamla xbox med xbmc som mediaspelare i förra veckan. Spelaren fungerade relativt bra men med diverse brister:

Önskemål:
Bättre respons på fjärren
Resumea uppspelning av streamat material från senaste position (alt. spara bokmärke)
Ett par färre knapptryckningar för att nå nätverksutdelningen skulle inte skada
Hoppa en bit framåt/bakåt
Subtitles till .mkv

[...]

För det är väl så att ingen med uppdaterad firmware har lyckats få spelaren regionsfri, eller?

Efter att ha läst på om LG BD390 packade jag ihop Samsungen, knallade in på MediaMarkt och fick lämna tillbaka den efter att ha beklagat mig över felaktig toslink-utgång, döda dioder på displayen samt bristande mkv-uppspelning.
Efter en mellanskillnad på knappt 700kr gick jag hem och kopplade in ersättaren, och kan till min förtjusning bocka av en efter en av anmärkningarna ovan, inklusive DVD-regionsfriheten! Det enda som brister är resume-funktionen, som bara fungerar om man startar samma fil som man senast spelade och inte har stängt av emellan.
LG:n känns i allmänhet som en mer gedigen spelare med ett mer slipat och lättnavigerat gränssnitt. I mitt fall passar dessutom designen bättre ihop med övrig utrustning.
Det enda som talar mot den hittills är rena petitesser: ful fjärrkontroll och löjligt bräcklig skiv-släde.

Jag kan inte annat än att rekommendera att man överväger LG BD390 framför Samsung BD-P3600, särskilt om man planerar att spela mkv eller streama media över nätverk. Enligt min uppfattning väl värt mellanskillnaden.

Postad 20 oktober 2009 - 11:56

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Jag har fått roblem med streaming från datorn. Kör med windows media delning och när det gäller uppspelning av mkv så har jag ibland problem med lagg av materialet som spelas upp. Lösning är att pausa filmen och återuppta den några sekunder senare. Detta har jag börjat få göra 8-10 ggr per film, vilket är mindre kul.

Datorn som sköter uppspelningen är idle och aktiva aktiviteter som är schemalagda har jag avslutat, så den bör nte jobba med annat än mediaströmningen.

//Lorryquai

Redigerat av Lorryquai, 20 oktober 2009 - 11:57.

Postad 20 oktober 2009 - 16:55

Ruperten
  • Ruperten
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har nu haft min BD390 sedan i lördags, köpt på media markt och allt är toppen för min del utom att jag inte kan finna min D-link Dir-855 i nätverket trådlöst. men funkar om ja kopplar direkt i uttaget, inga problem att streama från datan trådlöst med N-draft, "då bd390 var kopplat till routern". körde olika mkv filmer och alla funka jätte bra! läste att man ska ta bort SecureSpot i Dir-655 men vad kan motsvarigheten vara i 855an? något verkar hindra den.

Postad 20 oktober 2009 - 17:16

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0

Jag har fått roblem med streaming från datorn. Kör med windows media delning och när det gäller uppspelning av mkv så har jag ibland problem med lagg av materialet som spelas upp. Lösning är att pausa filmen och återuppta den några sekunder senare. Detta har jag börjat få göra 8-10 ggr per film, vilket är mindre kul.

Datorn som sköter uppspelningen är idle och aktiva aktiviteter som är schemalagda har jag avslutat, så den bör nte jobba med annat än mediaströmningen.

//Lorryquai

Kör du trådlöst så måste du nog ha relativt nära till routern för att klara av att få tillräckligt hög trådlös hastighet för att kunna köra tex .mkv

Postad 20 oktober 2009 - 17:42

Ruperten
  • Ruperten
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Kör du trådlöst så måste du nog ha relativt nära till routern för att klara av att få tillräckligt hög trådlös hastighet för att kunna köra tex .mkv

Har haft den precis framför och bd390n men den hittar den inte och det är ca 10m till routern från bärbara en vägg i vägen bara :) vill iaf gärna få reda på hur ja ska få kontakt mellan dir-855 och Lg Bd390 . tacksam för svar :lol:

Postad 20 oktober 2009 - 17:50

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Ja men mitt inlägg gällde inte ditt problem utan det jag citerade...

Postad 20 oktober 2009 - 17:53

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Att jag vill streama dvd beror på att jag rippat hela min samling till video_ts mappar där jag behållit filstrukturen från dvdskivan så mymovies till min htpc gillar det utan att behöva mounta. Enklast och snabbast när man skall rippa av 600 skivor +

Postad 20 oktober 2009 - 18:08

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Mitt problem är trådburet, konstigt nog.

//Lorryquai

Postad 20 oktober 2009 - 19:15

FabianPK
  • FabianPK
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

//Lorryquai

Testat att stänga av/sätta på IPv6? Då det var på i vista (och sen ibland då jag slagit av det) hackade filmer hejdlöst, men flöt på mjukt då det sattes på/stängdes av.

Postad 20 oktober 2009 - 19:17

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0

//Lorryquai

Då är det svårare att förklara tyvärr...

Postad 20 oktober 2009 - 21:55

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Ska kolla IPv6 imorn!

//Lorryquai

Postad 21 oktober 2009 - 09:10

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Går det att streama/köra internetradio från dator till BD390 via nätverkskabel ?

Postad 21 oktober 2009 - 12:32

biex
  • biex
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Går det att streama/köra internetradio från dator till BD390 via nätverkskabel ?

Står det nåt om det i bruksanvisningen?
Om inte så kan du ju naturligtvis få det om du skriver en egen firmware till spelaren, lycka till!
/BiEX

Postad 21 oktober 2009 - 14:21

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Kanske via t.ex. tversity. Isf kör du internetradion på datorn, varpå tversity visar strömmen som en fil för spelaren.

Vet inte om det funkar med just internetradio, men det finns en del olika menyer i tversity. testa!

---
Så till nästa grej:
Någon fler än jag som har problem med att Nero Media Home hänger sig mest hela tiden?

Redigerat av bjorn_m_eriksson, 21 oktober 2009 - 14:41.

Postad 21 oktober 2009 - 14:41

Unregistered756ae985
  • Unregistered756ae985
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Kan den transcoda DTS-MA från en Blu-ray skiva till 2-kanalig LCPM 96 kHz / 24 bit och skicka ut över SPDIF? Jag har en dacmagic och 2-kanal hemma och vill gärna ta del av det högupplösta ljudet.

Postad 21 oktober 2009 - 19:42

Unregistered756ae985
  • Unregistered756ae985
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Kan den transcoda DTS-MA från en Blu-ray skiva till 2-kanalig LCPM 96 kHz / 24 bit och skicka ut över SPDIF? Jag har en dacmagic och 2-kanal hemma och vill gärna ta del av det högupplösta ljudet.

Jag letade rätt på manualen och det verkar som det går bra genom att ställa in så den har PCM som output samt samplingsfrekvens 96 kHz.

Postad 21 oktober 2009 - 20:01

Drofe
  • Drofe
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hej,

är det någon som hittat en change log eller liknande för firmware till BD390:an? Har ju kommit 2 uppdateringar
väldigt nyligen. Jag gillar att LG verkar jobba på med mjukvaran till spelaren men skulle vara trevligt att se
vad de har gjort/fixat.

/D

Postad 21 oktober 2009 - 21:06

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Att stänga av IPv6 gjorde susen, än så länge!

//Lorryquai

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.