Tack för ett par mycket användbara länkar. Tyckte tullverkets egna sidor var lite diffusa när det gällde moms. Iaf var det som jag trodde.http://www.konsument...h-moms-inom-EU/
http://www.uscib.org...documentID=1676
Apple iPad 3G 16GB
(Surfplattor)
|
8
|
(19)
|
Inga priser | |
Apple iPad 3G 32GB
(Surfplattor)
|
1
|
(18)
|
Inga priser | |
Apple iPad 3G 64GB
(Surfplattor)
|
8
|
(18)
|
Inga priser | |
Apple iPad 16GB
(Surfplattor)
|
9
|
(60)
|
Inga priser | |
Apple iPad 32GB
(Surfplattor)
|
9
|
(22)
|
Inga priser | |
Apple iPad 64GB
(Surfplattor)
|
1
|
(14)
|
Inga priser |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
Appar till iPad (65 inlägg)
|
14 år sedan |
IPAD - Konvertera mkv till mp4 (m4v)? (9 inlägg)
|
15 år sedan |
Årets julklapp - Prisjakt gissar (51 inlägg)
|
15 år sedan |
HP Slate Vs IPAD (44 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 14 June 2010 - 16:08
Postad 17 June 2010 - 20:17
Postad 17 June 2010 - 21:13
Ni som har en köpt från utlandet, hur funkar det med appstore? kan man registrera sitt svenska konto på den?
Till en början så funkade det bara att köra amerikanskt konto på den.
Men det har dom ordnat, så nu funkar det precis som vanligt att köra ett svenskt konto
Postad 18 June 2010 - 17:36
Men det har dom ordnat, så nu funkar det precis som vanligt att köra ett svenskt konto
funkar det att köra med svenska konto på iPaden också? Förut funkade det om man hade svenskt konto på datorn och förde över.
Postad 18 June 2010 - 21:27
funkar det att köra med svenska konto på iPaden också? Förut funkade det om man hade svenskt konto på datorn och förde över.
Så tolkar jag Electrified's svar att man kan köra på som vanligt.
Postad 20 June 2010 - 23:52
Så tolkar jag Electrified's svar att man kan köra på som vanligt.
Precis. Jag kör nu med mitt svenska konto i iPaden och det funkar precis lika bra som på en iPhone eller dator
Postad 21 June 2010 - 06:20
Men det som du har köpt på dit amerikanska konto, uppdateras inte via App Store?Precis. Jag kör nu med mitt svenska konto i iPaden och det funkar precis lika bra som på en iPhone eller dator
Postad 21 June 2010 - 07:23
Antar du menar att det man köpt på sitt amerikanska konto inte finns på det svenska kontot. Det är ju två helt separata konton så det borde inte vara möjligt.Men det som du har köpt på dit amerikanska konto, uppdateras inte via App Store?
Postad 21 June 2010 - 07:31
Ingen stor utmaning, men man måste jo logga in med båda konton för att säkra att Apps'n är uppdaterade.
Postad 21 June 2010 - 07:50
Kan man ha sin enhet kopplad till 2 konton?Exakt vad jag jag undrar... Det vill jo ge vi som har handlat på båda amerikanska och svenska kontot lite utmaningar i framtiden.
Ingen stor utmaning, men man måste jo logga in med båda konton för att säkra att Apps'n är uppdaterade.
Postad 21 June 2010 - 08:00
Inte samtidigt, då får du logga ut, och sen in med andra kontot...Kan man ha sin enhet kopplad till 2 konton?
Postad 21 June 2010 - 20:03
Inte samtidigt, då får du logga ut, och sen in med andra kontot...
Precis, för att kunna uppdatera dom apps jag har laddat ner med det amerikanske kontot, så måste jag logga ur det svenska konto i inställninger, och sen självklart tillbaks till det svenska för att uppdatera dom.
Men alla apps går att använda vilket konto man än har aktivt i iPoden
Postad 23 June 2010 - 16:27
Överlag är min uppfattning att iPad är en bra tablet, dock har jag blivit rekommenderad att inte betrakta den som en ersättare till en MacBook Pro, den är för begränsad för det. Annars betraktar jag den som en kraftfull och behändig enhet inklusive ett onscreen-tangentbord som jag skriver lika snabbt på som ett vanligt med fysiska tangenter.
Däremot finns det en del problem som i mitt fall är dealbreakers och det är dels priset - försöker man använda iPad som en laptop replacement krockar den väldigt snabbt med en MacBook prismässigt. Då blir den helt enkelt för dyr och begränsad på samma gång. Sedan är det kontaktmöjligheterna med andra enheter som är ett problem, såsom avsaknad av USB-anslutning, FW etc. Dock skall det gå att ansluta digitalkameror till den med ett tillbehör.
Jag skulle gärna äga en iPad men inser att jag helt enkelt får vänta tills Apple vågar ge sig på laptop replacements. Det är väldigt uppenbart att det är en marknad de är tveksamma till, alltså att ta fram mobila enheter med datorfunktionalitet och UI. Jag får hela tiden känslan av att de helst säljer MacBook/Pro så fort kunden är ute efter något som har beröring med dator.
Förhoppningsvis utvecklas iPad i framtiden till en laptop replacement - alltså en "MacBook Tablet" med minneskortsläsare och USB-anslutning samt ett OS som i högre grad motsvarar ett slimmat Mac OS X UI-mässigt än idag.
Dock är en sak klar: iPad är en bra produkt som jag helt klart gillar och jag tar den alla veckans dagar framför en iPhone. iPaden ger ett för mig överlägset intryck på alla plan och jag uppfattar inte den som en "dum enhet" vilket är vad iPhone hela tiden kommunicerar till mig.
Postad 23 June 2010 - 17:03
Ipad är inte en ersättare för bärbara datorer! Det är ett mellansegment mellan bärbar och smartphone, ett helt egen kategori. Jag har själv ingen idag men har räknat lite på vad jag egentligen gör med en dator dagligen. Och ipaden klarar av 95% av dom sysslorna. Jag håller med att prisättningen är ganska hög på den och för min del ser jag avsaknaden av kamera som ett stort minus.
Detta är iaf min tolkning av ipad.
Postad 23 June 2010 - 22:33
Jag kommer helt klart att göra allt slösurfande på ipaden framöver.
Redigerat av Unregistered5fdc2bdf, 23 June 2010 - 22:34.
Postad 24 June 2010 - 09:50
En vanlig misstolkning:
Ipad är inte en ersättare för bärbara datorer! Det är ett mellansegment mellan bärbar och smartphone, ett helt egen kategori. Jag har själv ingen idag men har räknat lite på vad jag egentligen gör med en dator dagligen. Och ipaden klarar av 95% av dom sysslorna. Jag håller med att prisättningen är ganska hög på den och för min del ser jag avsaknaden av kamera som ett stort minus.
Detta är iaf min tolkning av ipad.
iPad är en tablet och som sagt, jag gillar den på många sätt. Men problemet är just att den inte kan ersätta en laptop, hade den i.a.f haft en USB-anslutning så man kunnat ansluta USB-prylar till den utan problem och hantera t.ex nallen på samma vis som via datorn hade läget varit ett annat.
iPad i sig är mycket trevlig att använda, jag gillar även accelerometerkontrollen, t.ex då man kör bilspel på den och låter den agera ratt.
Kamera hade varit trevligt men i.s.f för videochatt via iChat o.dyl.
Jag tror dock att iPad på sikt kommer att bli en laptop replacement. Inte i nuvarande generation men iPad 2 och 3 lär hamna där. Den är redan delvis inne och nosar i segmentet, framförallt som en "netbook replacement" och med vissa adderade saker hamnar den oundvikligen i kategorin laptop replacements.
Det jag gärna skulle se är att iPad i framtiden även åtföljs av en mindre enhet, säg en tablet/smartphone med 4-5 tumsskärn och som mjukvarumässigt är identisk med iPad. Alltså mer åt datorhållet snarare än iPhone-hållet.
På sikt ser jag gärna att Apple generellt "vågar" ta steget att introducera enheter som kan ersätta MacBook/Pro. Alltså inte skiljelinjen mellan det öppna Mac OS X i datorn kontra låsningar så fort man går mobilt. Som det är nu får jag generellt uppfattningen att Apple helst ser att kunderna köper en MacBook/Pro för sina mobila behov och kompletterar den med en iPhone eller kanske en iPad. Däremot verkar det inte riktigt politiskt korrekt för Apple (än) att släppa en mobil enhet (iPhone Pro och iPad 2/MacLite) med ett OS med samma öppenhet och flexibilitet som Mac OS X har.
Möjligheten att köpa en laptop replacement från Apple behövs helt klart.
Postad 26 June 2010 - 11:52
Skulle ni köpa på blocket, tradera ? eller importera ? Bazula?
Vill vara på den säkraste sidan
Vad tycker ni?
Postad 27 June 2010 - 09:38
Jag skulle nog importera via en firma som t.ex. borderlinx, blocketpriserna är jäkla höga tycker jag.Om ni skulle köpa en iPad 3G 16/32gb vart skulle ni köpa den då ?
Skulle ni köpa på blocket, tradera ? eller importera ? Bazula?
Vill vara på den säkraste sidan![]()
Vad tycker ni?
Postad 27 June 2010 - 19:01
Jag skulle nog importera via en firma som t.ex. borderlinx, blocketpriserna är jäkla höga tycker jag.
men de är ju sådan krånglig process
Postad 27 June 2010 - 20:10
Ja, det är ju relativt...du får ju visserligen ipad:en fortare i handen om du köper via blocket. Men c:a 5300 med frakt och allt för 16GB från uk (med borderlinx) mot c:a 6500 på blocket för en 16GB Wifi, det är stor skillnad i mina ögon. Så himla krångligt tycker jag inte det verkar att importera.men de är ju sådan krånglig process
om man ska beställa ifrån international-orders.com är det intlo.com eller den först nämnde ?
Jag tycker dom kan släppa 3G versionen i sverige nu med ett bra abbonemang
Postad 27 June 2010 - 20:16
Ja, det är ju relativt...du får ju visserligen ipad:en fortare i handen om du köper via blocket. Men c:a 5300 med frakt och allt för 16GB från uk (med borderlinx) mot c:a 6500 på blocket för en 16GB Wifi, det är stor skillnad i mina ögon. Så himla krångligt tycker jag inte det verkar att importera.
Jag tycker dom kan släppa 3G versionen i sverige nu med ett bra abbonemang
hur fungerar borderlinx ?
Postad 28 June 2010 - 07:21
Man skapar ett konto hos dom och så får man en egen adress i uk och us. Sen går man till sidan man vill beställa ifrån och skeppar grejerna till den "fiktiva" adressen. När dom får grejerna dit får du ett mail där du skall betala frakten + deras provision och efter det skickar dom prylen till dig. Kolla in på:hur fungerar borderlinx ?
www.borderlinx.com dom har en del info där också. Total Cost Calculator finns där också för att se vad det kommer kosta.
Måste påpeka att jag än inte har fullföljt ett köp från dom så jag kan inte säga hur servicen och så är, har dock beställt en iphone 4 för att testa.
Redigerat av Termos, 28 June 2010 - 07:22.
Postad 28 June 2010 - 18:58
Detta program är ovärderligt för oss med en iPad Wifi och har en jailbreakad iPhone,
så att man kan använda sin iPhone som en Wifi hotspot
För oss som hade uppgraderat till iOS4 så funkade inte tidigare versioner av MyWi, tills idag
Redigerat av Electrified, 28 June 2010 - 19:11.
Postad 29 June 2010 - 06:57
Funkar MyWi bra? suger det mycket kräm ur batteriet?Idag så kom tillslut MyWi 4.0 ut till iPhone.
Detta program är ovärderligt för oss med en iPad Wifi och har en jailbreakad iPhone,
så att man kan använda sin iPhone som en Wifi hotspot
För oss som hade uppgraderat till iOS4 så funkade inte tidigare versioner av MyWi, tills idag
Postad 29 June 2010 - 07:14
Funkar MyWi bra? suger det mycket kräm ur batteriet?
Ja, och JA:)
MyWi är helt suveränt tillsammans med iPad (eller för den del andra enheter som behöver internet)!
Du sparar ett extra 3G abonemang, men priset är att iPhonen inte klarar av 3G surf i speciellt många timmar.
För min del är det inte särskild ofta att jag befinner mig utanför Wifi täckning, och då räcker iPhone batteriet alldeles fint.
Nu ser jag bara fram emot att det blir en JB på iphone 4, om 2 veckor dumpar den ner i brevlådan, och då är MyWi historia för en stund...
Postad 29 June 2010 - 17:34
Postad 29 June 2010 - 18:39
iPad är en tablet och som sagt, jag gillar den på många sätt. Men problemet är just att den inte kan ersätta en laptop, hade den i.a.f haft en USB-anslutning så man kunnat ansluta USB-prylar till den utan problem och hantera t.ex nallen på samma vis som via datorn hade läget varit ett annat.
iPad i sig är mycket trevlig att använda, jag gillar även accelerometerkontrollen, t.ex då man kör bilspel på den och låter den agera ratt.
Kamera hade varit trevligt men i.s.f för videochatt via iChat o.dyl.
Jag tror dock att iPad på sikt kommer att bli en laptop replacement. Inte i nuvarande generation men iPad 2 och 3 lär hamna där. Den är redan delvis inne och nosar i segmentet, framförallt som en "netbook replacement" och med vissa adderade saker hamnar den oundvikligen i kategorin laptop replacements.
Det jag gärna skulle se är att iPad i framtiden även åtföljs av en mindre enhet, säg en tablet/smartphone med 4-5 tumsskärn och som mjukvarumässigt är identisk med iPad. Alltså mer åt datorhållet snarare än iPhone-hållet.
På sikt ser jag gärna att Apple generellt "vågar" ta steget att introducera enheter som kan ersätta MacBook/Pro. Alltså inte skiljelinjen mellan det öppna Mac OS X i datorn kontra låsningar så fort man går mobilt. Som det är nu får jag generellt uppfattningen att Apple helst ser att kunderna köper en MacBook/Pro för sina mobila behov och kompletterar den med en iPhone eller kanske en iPad. Däremot verkar det inte riktigt politiskt korrekt för Apple (än) att släppa en mobil enhet (iPhone Pro och iPad 2/MacLite) med ett OS med samma öppenhet och flexibilitet som Mac OS X har.
Möjligheten att köpa en laptop replacement från Apple behövs helt klart.
Varför vill du ersätta din laptop? Är det touch-gränssnittet du vill komma åt eller?
Postad 29 June 2010 - 21:16
Något jag skulle kunna tänka mig är en 20 tums ipadliknande platta som kör osx eller win7 och har ingångar och utgångar som en vankig dator, den skulle jag vilja jobba med. Tills dess nöjer jag mig med min iPad!
Redigerat av Unregistered5fdc2bdf, 29 June 2010 - 21:17.
Postad 01 July 2010 - 07:36
Det blir aaweesoome! Dock börjar jag bli sugen på 3G varianten, någon som har en (gärna en 32GB 3G) och vill byta? Kan lägga en slant imellan, typ 10kr/$.
Postad 01 July 2010 - 10:50
Äntligen har min kurir kommit hem från Staterna!! Ikväll blir det iPad!
Det blir aaweesoome! Dock börjar jag bli sugen på 3G varianten, någon som har en (gärna en 32GB 3G) och vill byta? Kan lägga en slant imellan, typ 10kr/$.
Du har inte nån jailbreakad iPhone då? Då kan du använda 3G anslutningen som finns på den.
För om du ska ha 3G varianten, då måste du ju punga ut för ett till 3G abonnemang.
Postad 01 July 2010 - 16:20
Du har inte nån jailbreakad iPhone då? Då kan du använda 3G anslutningen som finns på den.
För om du ska ha 3G varianten, då måste du ju punga ut för ett till 3G abonnemang.
Nix, jag är lite mot att jailbreaka ser inte det att det positiva överväger det negativa, dock börjar mina tankar vandra. Men vi får se.. Tänkte mest om det var någon som var intresserad.. Och sen känns det onödigt att draina två batterier samtidigt!
Naae, det räcker att köpa till ett extra simkort för 40kr/mån och sedan klippa till det så att det passar i paddan!
Postad 01 July 2010 - 22:21
Naae, det räcker att köpa till ett extra simkort för 40kr/mån och sedan klippa till det så att det passar i paddan!
Och sedan ändra i internetinställningarna! Done och ready to go!
svårare än så är det inte
Postad 01 July 2010 - 23:21
Äntligen har min kurir kommit hem från Staterna!! Ikväll blir det iPad!
Även min kom hem till mig idag
Postad 02 July 2010 - 09:45
Den fryser bara.
*edit
Detta löste sig dock efter att ha avinstallerat appen och sen installera om den igen.
Redigerat av Electrified, 02 July 2010 - 10:00.
Postad 03 July 2010 - 17:30
Redigerat av Leftt Behind, 03 July 2010 - 21:03.
Postad 05 July 2010 - 10:45
Postad 05 July 2010 - 11:41
Titta på www.prisjakt.nuÄr det nån som vet när den går att köpa i Sverige ? (inte på blocket alltså)
Postad 07 July 2010 - 08:18
Postad 07 July 2010 - 09:00
Fan va gött, vad har du tänkt att använda för 3G abb. på den?Jag får hem min Ipad 16Gb Wifi+3G imorn, så det kommer bli en lång dag idag
Jag tänkte höra vad ni har laddat ner för appar? Några bra tips på gratis appar och betal appar.
Postad 07 July 2010 - 11:47
Fan va gött, vad har du tänkt att använda för 3G abb. på den?
Hej, Jag har jobb mobil, så jag tog ut ett extrakort på telia, och så ringde jag och frågade om jag kunde få det som micro-sim, men det gick bara om man hade mobilt bredbandsabbonemang sa dom på telia. Men jag undrar hur som ska göra nu när iPhone 4 kommer, har inte den micro-sim? Men jag gick ut på en sida där jag hittade en template att skriva ut och drog några streck så jag klippte till ett eget micro-sim. Den funkar jätte bra. Telia är så fyrkantigt ibland. Har du en iPad?
Redigerat av rabbalshede, 07 July 2010 - 11:51.
Postad 07 July 2010 - 12:09
Nej inte än, hade endast råd med iphone4 eller ipad och jag valde iphone. Men det blir en ipad så småningom.Hej, Jag har jobb mobil, så jag tog ut ett extrakort på telia, och så ringde jag och frågade om jag kunde få det som micro-sim, men det gick bara om man hade mobilt bredbandsabbonemang sa dom på telia. Men jag undrar hur som ska göra nu när iPhone 4 kommer, har inte den micro-sim? Men jag gick ut på en sida där jag hittade en template att skriva ut och drog några streck så jag klippte till ett eget micro-sim. Den funkar jätte bra. Telia är så fyrkantigt ibland. Har du en iPad?
Postad 07 July 2010 - 12:50
Jag får hem min Ipad 16Gb Wifi+3G imorn, så det kommer bli en lång dag idag
Jag tänkte höra vad ni har laddat ner för appar? Några bra tips på gratis appar och betal appar.
I tillfällig ordning mina bästa appar på Paddan:
Feddler Pro (Eller Reeder, dom är båda bra) - RSS Reader
IM+ - MSN etc. chatt
1Password - Passowrd Manager synkat med Mac'en
Evernote - Anteckningar synkat med vad som helst
IMDB - Grymt bra på Paddan!
AirVideo - Streama alla dina filmar från datorn hemma
PressReader - All världens tidningar i "pappersformat)
Harbor Master - Skönt tidsfördriv
Pinball HD
Och självklart iWorks apparna, om du som jag användar på jobbet.
Postad 07 July 2010 - 12:55
I tillfällig ordning mina bästa appar på Paddan:
Feddler Pro (Eller Reeder, dom är båda bra) - RSS Reader
IM+ - MSN etc. chatt
1Password - Passowrd Manager synkat med Mac'en
Evernote - Anteckningar synkat med vad som helst
IMDB - Grymt bra på Paddan!
AirVideo - Streama alla dina filmar från datorn hemma
PressReader - All världens tidningar i "pappersformat)
Harbor Master - Skönt tidsfördriv
Pinball HD
Och självklart iWorks apparna, om du som jag användar på jobbet.
Dessa appar skall jag kolla upp när jag fått hem min iPad
Kör du Mac eller PC på jobbet? Har du provat köra fjärrskrivbord mellan iPad och PC,
har sett att det finns appar för det.
Redigerat av rabbalshede, 07 July 2010 - 13:13.
Postad 07 July 2010 - 13:31
Dessa appar skall jag kolla upp när jag fått hem min iPad
vilken iPad har du? Kör du 3G?
Kör du Mac eller PC på jobbet? Har du provat köra fjärrskrivbord mellan iPad och PC,
har sett att det finns appar för det.
Har en 32GB utan 3G (Det var vad som fanns tillgängligt när den köptes på BestBuy i Florida
Jag är (för tillfället) inte intresserad av 3G modellen, då jag är mycket nöjd med att köra MyWi via iPhonen, och tycker det är onödigt att ha 2 abbonnemang. (Visst kan man ha ett extrakort, men inte hos Tele2, vad jag vet. Inte för data i alla fall). Skulle dock gärna ha haft 64GB, då jag har en del barnfilmer och sånt på den. Behovet av utrymme begränsas dock av att man kan köra AirVideo för att streama till Paddan, och av alla fina barnklipp som finns på YouTube!
Jag kör Mac på jobbet, och har inte testat att köra Remote Desktop mot några av mina pc-burkar än. Har dock läst att det tydligen skall fungera sådär med högerklick och liknande. Men det finns säkert bra (betal) applilationer också.
Däremot så använder jag ofta Mobile Mouse (Air Mouse på iPhonen) som mus/tangentbord mot HTPC'n med Windows 7 hemma.
Postad 08 July 2010 - 00:03
Mina favoritappar till Ipad är följande:
MLB at bat (om du gillar baseball såklart...) 109kr
ESPN Scorecenter XL (har koll på sport, liverapporter) 38kr
Skype *gratis!
Accuweather (väder) *gratis!
The Weather channel (väder) *gratis!
NY Times Editors´choice (nyheter) *gratis!
USA Today (nyheter) *gratis!
Wired (man kan köpa Wired magazine) 38 kr/nummer
Pinball HD (spel) 22 kr?
Doodle Buddy (ritprogram, hänga gubbe m.m.) *gratis!
Angånde ni som frågat om datortrafik/abonnemang så gjorde jag så här; Jag köpte ett "Telenor enkelt kontantkort" som jag klippte till och fick in i min Ipad 32 3g. Då betalar man 9kr/dygn för maxtaxa data eller köper tillägget månadsdata för 69kr/mån. Passar mig utmärkt som mestadels använder den över wifi och bara ibland över 3g nätet. Dessutom får man 59 kr var 4: e gång man laddar kontantkortet och 50 kr/laddning fram till september. 1mbps ner och 0,2 mbps upp vilket räcker bra för surfning, webbradio etc. För den som vill ha snabbare datatrafik än detta och slippa besväret med att klippa sönder sina simkort så erbjuder både Telenor och Tre microsimkort med mobilt bredband. Det står inte på hemsidan, man måste prata med personalen.
Redigerat av HDWC, 08 July 2010 - 00:04.
Postad 08 July 2010 - 00:04
Jag måste tyvärr säga att utvecklingen av iPad-apps verkar ha stagnerat lite.. finns relativt få riktigt användbara apps till iPad i min mening.
MEN, det finns några guldklimpar:
Jumbo Calculator - alldeles perfekt miniräknare (jumboräknare
Angry Birds HD - Bästa iPhone/iPad-spelet, sjukt beroendeframkallande
Reeder - utan tvekan den bästa RSS-läsaren, och då har jag testat i princip alla som finns...
eBay - Handlar man mycket från eBay så måste man ha denna app
IMDB - Många gånger bättre och smidigare än webbsidan
iTeleport (Jaadu VNC) - utan tvekan den bästa fjärrstyrnings-appen. Universal app för alla i-produkter.
Postad 14 July 2010 - 08:39
Jag måste tyvärr säga att utvecklingen av iPad-apps verkar ha stagnerat lite.. finns relativt få riktigt användbara apps till iPad i min mening.
MEN, det finns några guldklimpar:
Jumbo Calculator - alldeles perfekt miniräknare (jumboräknare
Angry Birds HD - Bästa iPhone/iPad-spelet, sjukt beroendeframkallande
Reeder - utan tvekan den bästa RSS-läsaren, och då har jag testat i princip alla som finns...
eBay - Handlar man mycket från eBay så måste man ha denna app
IMDB - Många gånger bättre och smidigare än webbsidan
iTeleport (Jaadu VNC) - utan tvekan den bästa fjärrstyrnings-appen. Universal app för alla i-produkter.
Ja jag håller med dig, det har stagnerat lite med iPad apps känns det som, nu har jag haft min iPad i snart en vecka och den åker med nästan överallt, den är lätt att ha med och man slipper en stor och klumpig laddare, Jag har laddat ner dom flesta appar som ni har rekommenderat och jag e nöjd med dom flesta.
Har fastnat mycket för angry birds
Vad har ni för tillbehör till era iPads? Vad för hörlurar rekommender ni? Har någon provat med bluetooth lurar?
Jag väntar på iOS4 väldigt mycket märker jag när jag använder min iPad, man saknar multitasking väldigt mycket, appar jag väntar på i iPad version...spotify, msn messenger, bättre webbläsare med mera.
Redigerat av rabbalshede, 14 July 2010 - 09:06.
Postad 14 July 2010 - 13:33
Jag kör oftast utan hörlurar, annars kör jag med ett par urbanears Plattan, låter halvkasst men tycker de är snygga och hyffsat sköna (fick dem gratis förresten, så det kan vara därför). Dock ska jag väl ta och skaffa en schysst väska/fodral till paddan, så att man slipper hålla den i handen så fort man vill ha med den.
Ska jag vara helt ärlig så är det multitask som jag saknar mest! Dock inte nödvändigtvis med spotify, möjligtvis om de fixar en ordentlig version till iPad också.. Just nu suger den ganska hårt (både på iphone och ipad).
Vad säger du??? Webbläsaren är ju grym!!! surfar mycket hellre på iPaden än imacen! Grymt mycket skönare och bara allmänt awesome![...] bättre webbläsare med mera.
Redigerat av Unregistered7da62804, 14 July 2010 - 13:33.
Postad 19 July 2010 - 22:32
Apple has just let word out that it'll be bringing its super-selling slate to nine new markets. The Netherlands, Austria, Belgium, Hong Kong, Ireland, Luxembourg, Mexico, New Zealand and Singapore are all getting their hands on the device this Friday, July 23. We were just remarking on how the iPad's sales pace had slowed down recently, but this expansion in markets should move things along toward rounding the next milestone. Local pricing hasn't yet been revealed, but it's not like there's long to wait now. "Many" more countries are promised before the end of the year, so don't despair if your local Apple Store isn't stocking the iPad just yet.
Postad 21 July 2010 - 02:55
Det jag saknar mest är fler appar i appstore, det börjar sakta ner lite på nya grejer och en del som man gärna skulle se dvs spotify, meebo och lite anant står inte att finna än, men det lär ju ordna upp sig när fler ipads sålts.
Men hittills har de ju sålt iväg 3.27 miljoner iPads så ngt måste de göra rätt.
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
Jailbreak iOS Devices
2 bilder
586 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?