Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Onkyo TX-SR507 vs Denon AVR-1610

369 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Onkyo TX-SR507 (Förstärkare) 4 9.08 (24) Inga priser
Denon AVR-1610 (Förstärkare) 2 9.190476 (20) Inga priser
33 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000 (791 inlägg) 3 år sedan
Uppgradera Förstäkare (7 inlägg) 8 år sedan
Onkyo TX-SR607 (2235 inlägg) 9 år sedan
NAS-lösning (3 inlägg) 12 år sedan
Differans i ljud hos fronthögtalare, normalt? (2 inlägg) 13 år sedan
Onkyo TX-SR507 (102 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Denon AVR-4310, 3310 * (681 inlägg) 14 år sedan
Denon AVR-1610 (3 inlägg) 14 år sedan
Hjälp med onkyo 507 (1 inlägg) 14 år sedan
Yamaha NS-555 eller Dynavoice Magic F-6 EX ? (1 inlägg) 15 år sedan
receiver 5.1 vs 7.1 , lönt eller ej ? (25 inlägg) 16 år sedan
Denon AVR-1610 eller Yamaha RX-V365? (49 inlägg) 16 år sedan
Denon AVR-1610 med Harman Kardon hkts11 (4 inlägg) 16 år sedan
Denon AVR-1610 vs Denon AVR-1803 (3 inlägg) 16 år sedan
Ljud i flera rum (7 inlägg) 16 år sedan
Denon AVR-1610, 1910, eller 3310? (22 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR507 vs Onkyo TX-SR577? (22 inlägg) 16 år sedan
yamaha rx-v565 eller onkeyo tx-sr507 (4 inlägg) 16 år sedan
Denon 1910 vs 1610 -- hjälp (38 inlägg) 16 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 16 år sedan
Val av förstärkre, Onkyo TX-SR507 vs Yamaha RX-V465 (5 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR507 (31 inlägg) 16 år sedan
4 ohms högtalare med Onkyo SR507? (3 inlägg) 16 år sedan
Onkyo tx-sr507 och Canton Movie 150? (7 inlägg) 16 år sedan
ONKYO 507 eller 607? (22 inlägg) 16 år sedan
Vilken stärkare skulle ni välja? (2 inlägg) 16 år sedan
Nya Onkyo 507 (19 inlägg) 16 år sedan
Yamaha RX-V465 vs. Onkyo TX-SR507 (7 inlägg) 16 år sedan
Fronthögtalare och subwoofer max 10 000 (8 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR507 + Samsung LE40B658, 2.1-konfiguration? (1 inlägg) 16 år sedan
Dator via HDMI till Onkyo TX-SR507 (1 inlägg) 16 år sedan
Gästbok för Falukorv (2 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR507 eller Yamaha RX-V465 (0 inlägg) 16 år sedan

Postad 17 March 2010 - 10:57

mankemang07
  • mankemang07
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Känns nog tryggare att välja något annat märke. Verka vara väldigt mycket strull med 1610. Vill ju bara det skall fungera när man köpt grejorna.

Postad 17 March 2010 - 14:21

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Känns nog tryggare att välja något annat märke. Verka vara väldigt mycket strull med 1610. Vill ju bara det skall fungera när man köpt grejorna.

Det gör det också. (Om du nu inte skulle råka ha en av de drabbade blu-ray spelarna)
Grejen är att oavsett vilket märke man väljer på förstärkaren så måste man kunna konfigurera sin spelare (oavsett om det är en dvd, blu-ray eller ps3) till att skicka ut rätt ljudformat. Vad som är rätt är beroende på vad man vill göra.
Det finns ingen enkel koppla ihop och det fungerar lösning. Då får man köpa ett sånt där helintegrerat system.

Postad 17 March 2010 - 18:17

mankemang07
  • mankemang07
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Så det är BD spelarna det är fel på och inte förstärkaren?

Postad 17 March 2010 - 20:15

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Nä det är en bugg i Denons mjukvara som gör att de inte "kommer överens".

Postad 17 March 2010 - 20:47

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Det gör det också. (Om du nu inte skulle råka ha en av de drabbade blu-ray spelarna)
Grejen är att oavsett vilket märke man väljer på förstärkaren så måste man kunna konfigurera sin spelare (oavsett om det är en dvd, blu-ray eller ps3) till att skicka ut rätt ljudformat. Vad som är rätt är beroende på vad man vill göra.
Det finns ingen enkel koppla ihop och det fungerar lösning. Då får man köpa ett sånt där helintegrerat system.

Rent generellt så strular HDMI-receivers en del. Det är därför jag är inne på att varför tusan skicka in bild i receivern.....
De flesta HDMI receivers har mer eller mindre synkproblem både på in och utgångarna. De vanligaste verkar vara vissa TV-boxar som där signalen antingen inte går igenom alls eller där t.ex. kanalbyte kan ge mörk bild i upp mot 20 sekunder.
T.ex. finns det en bugg i 1610 som inte nämnts här tidigare i kombination med LG390 (blu-ray spelare) där s.k. overlay (det som lägger sig ovanpå filmen när man trycker på meny-knappen under pågående film) inte fungerar. Istället blir området där filmen ska vara svart. Det är bara en i raden med problem med olika kombinationer av apparater.
Just bildmässigt så tycker jag ändå att jag läser om minst problem med just Denon. Det är främst ovannämda jag känenr till. Onkyo har mer problem med sin synk.
Däremot har Denon (och Marantz - som utvecklas av samma gäng) helt klart mest problem med ljuddelen i HDMI standarden.

Detta talar ju också lite emot mitt råd att vänta på HDMI 1.4. Risken är att det dyker upp mer strul med inkompabilitet.

Redigerat av e3henri, 17 March 2010 - 20:48.

Postad 18 March 2010 - 16:00

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Har nu varit i kontakt med EG på mail och telefon.
Efter att ha kollat med inköp och även inverterat lager så är det följande som gäller:
-EG säljer fortfarande bara 1610 som har den dåliga firmwaren (bitstream buggen). Påstående att de nu är förbi de serienumren eller att det numera är fixat (uppdaterat) är direkt felaktigt
-EG uppdaterat INTE firmwaren. Varken i butik eller om du skickar in den.
-Du erbjudas bytesenhet (likvärdig apparat), pengarna tillbaka eller en gratis toslinkkabel om du nöjer dig med att skippa HD-ljuden.

Det äralltså precis som innan. Det var tyvärr felaktiga rykten att EG hade lite service/uppgradering på gång.

Postad 18 March 2010 - 20:19

ssb1570
  • ssb1570
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Har nu varit i kontakt med EG på mail och telefon.
Efter att ha kollat med inköp och även inverterat lager så är det följande som gäller:
-EG säljer fortfarande bara 1610 som har den dåliga firmwaren (bitstream buggen). Påstående att de nu är förbi de serienumren eller att det numera är fixat (uppdaterat) är direkt felaktigt
-EG uppdaterat INTE firmwaren. Varken i butik eller om du skickar in den.
-Du erbjudas bytesenhet (likvärdig apparat), pengarna tillbaka eller en gratis toslinkkabel om du nöjer dig med att skippa HD-ljuden.

Det äralltså precis som innan. Det var tyvärr felaktiga rykten att EG hade lite service/uppgradering på gång.

De ljuger kunderna rätt i ansiktet alltså :) ett fall för Sverker........

Postad 18 March 2010 - 22:10

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

De ljuger kunderna rätt i ansiktet alltså :D ett fall för Sverker........

Om uppgifterna stämmer så verkar det vara så :)

Har återigen mailat EG och frågat hur de tänker kompensera om det skulle vara så attt den produkt de levererar har buggen...

Har inte fått någon lev ännu så jag kan inte med säkerhet säga om den 1610 jag beställt har buggen.

Återstår att se hur det går och hur seriösa EG verkligen är i sin satsning om att sälja top prudukter till ett bra pris!!!

///Fromberg

*edit Mitt paket är nu sorterat i Jönköping och bör levereras imorgon...spänningen är oliiidlig :D

Redigerat av Fromberg, 18 March 2010 - 22:26.

Postad 18 March 2010 - 23:01

ssb1570
  • ssb1570
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Har återigen mailat EG och frågat hur de tänker kompensera om det skulle vara så attt den produkt de levererar har buggen...

Har inte fått någon lev ännu så jag kan inte med säkerhet säga om den 1610 jag beställt har buggen.

Återstår att se hur det går och hur seriösa EG verkligen är i sin satsning om att sälja top prudukter till ett bra pris!!!

///Fromberg

*edit Mitt paket är nu sorterat i Jönköping och bör levereras imorgon...spänningen är oliiidlig :D

meddela oss asap

Postad 18 March 2010 - 23:26

hegge31
  • hegge31
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

///Fromberg

Härligt!!! Hoppas den funkar som den ska annars lägger jag nog till en dryg tusenlapp på ett annat märke och en annan återförsäljare.. men cross my fingers för att jag inte ska behöva det.

Postad 19 March 2010 - 00:37

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Om uppgifterna stämmer så verkar det vara så :D

///Fromberg

Serienummer och FW på din maskin skulle vara intressant :)

Postad 19 March 2010 - 08:26

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Serienummer och FW på din maskin skulle vara intressant :)

Har ju inte fått maskinen ännu, men hur kollar jag fw....det går väl inte utan att packa upp den??

Funderar på att returnera direkt utan uppackning om det är så att maskinen ligger på fel sida serienummer gränsen...

Jag kommer ju till att börja med mata med ps3 men vill gardera mig för ev uppgraderingar av bd-spelare i framtiden. Speciellt på en känd bugg!!

///Fromberg

Postad 19 March 2010 - 11:43

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Ser inte ut till att bli någon lev denna vecka...paketet står fortfarande som "18 mar kl 21:48
Jönköping, Sorterad" vid en gods sökning

///Fromberg

Postad 19 March 2010 - 12:56

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Har ju inte fått maskinen ännu, men hur kollar jag fw....det går väl inte utan att packa upp den??

Funderar på att returnera direkt utan uppackning om det är så att maskinen ligger på fel sida serienummer gränsen...

Jag kommer ju till att börja med mata med ps3 men vill gardera mig för ev uppgraderingar av bd-spelare i framtiden. Speciellt på en känd bugg!!

///Fromberg

Detta funkar på 1610

In order to check your Main Ver #, using the buttons on the front panel display (not the remote) first turn the AVR ON, then power it OFF (not in Standby). Then turn the power of the AVR-2310 on, while holding both [DIMMER] button and [STATUS] button on the front panel simultaneously. After the unit powers on, each time the STATUS button is pressed, it will cycle through the various software version numbers including the MAIN VER.

Ska du mata med PS3 old så får du LPCM-buggen, men du kanske har en slim...

Postad 19 March 2010 - 14:03

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Jo jag har en Slim så för tillfället klarar jag mig...men det känns inte speciellt framtids säkrat att ha en 1610 med buggen...

Postad 19 March 2010 - 15:40

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jo jag har en Slim så för tillfället klarar jag mig...men det känns inte speciellt framtids säkrat att ha en 1610 med buggen...

Gör som mig, beställ på HK istället. Dock leverans i slutet på maj :) Men vill du vara framtidssäker så...
Dock så är väl ingen teknik framtidssäker, snart kommer 3D och HDMI1.4 och mera nya tekniker väntar alltid runt hörnet....

Postad 19 March 2010 - 17:00

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Gör som mig, beställ på HK istället. Dock leverans i slutet på maj :) Men vill du vara framtidssäker så...
Dock så är väl ingen teknik framtidssäker, snart kommer 3D och HDMI1.4 och mera nya tekniker väntar alltid runt hörnet....

Nej helt framtids säkert blir det väl aldrig men åtminstonde så att kända buggar åtgärdas...

Kommer troligen "tvingas" beställa från HK om det visar sig att min maskin inte är som jag blivet utlovad, men det retar mig...man ska kunna lita på en så stor kedja som EG att de tar ansvar för de produkter som de säljer

Redigerat av Fromberg, 22 March 2010 - 12:33.

Postad 19 March 2010 - 18:50

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Sitter nu och väntar på min Onkyo -507, men väntan är alltid för lång.
Hoppas att man slipper Hdmi problem på denna så att man kan utnyttja HD formaten fullt ut.

Postad 19 March 2010 - 20:17

mankemang07
  • mankemang07
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Funderar på Okyou 508 eller 607. Har gett upp Denon.

Postad 19 March 2010 - 20:38

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jag kan ju tillägga att jag hade en Onkyo 607 som inte var nöjd med. Så här i efterhand så förstår jag att det faktiskt var fel på mitt exemplar. Enligt Mediamarkt så har de dock lägst andel defekter på ONkyo och Yamaha. Marantz (samma om Denon) har betydligt högra returfrekvens.

Postad 20 March 2010 - 10:24

Sicken
  • Sicken
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Samma här. Förstår inte hur folk kan envisas med att köpa 1610:an när anledning till prissänkningen uppenbarligen inte beror på priskrig utan att förstärkaren har en defekt mjukvara :) . Kommer köpa en Onkyo TX-SR607 i helgen då den kommit under 4000:-. Enligt mig mer prisvärd än Denons 1610.

Redigerat av Sicken, 20 March 2010 - 10:26.

Postad 20 March 2010 - 18:53

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Jag har en fråga:

Har beställt en Denon 1610 och planerar ett 3d-projektorköp till hösten som jag troligen kommer mata via en HTPC.
Är det möjligt att ta ut bilden till HTPCn via HDMI och ljudet till förstärkaren via optisk kabel? Tappar man möjligheten att få ut HD-ljud då?

Postad 20 March 2010 - 20:29

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Denon 1610 har inte 3D, då får du kolla in nya Onkyo serien som kommer den har 3D.
Varför inte ta ljudet från din HTPC via HDMI ? Du kommer ej kunna utnyttja HD formaten med optisk kabel.

Redigerat av jonasprivate, 20 March 2010 - 20:31.

Postad 20 March 2010 - 23:20

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Denon 1610 har inte 3D, då får du kolla in nya Onkyo serien som kommer den har 3D.
Varför inte ta ljudet från din HTPC via HDMI ? Du kommer ej kunna utnyttja HD formaten med optisk kabel.

Jag säger det igen, "risken" att du hör skillnad på DTS core 1,5Mbit och DTS-HDMA på en förstärkare i den här klassen är i princip noll. Du får nog ha en 20000kr+ anläggning och bra öra för att ha en chans att höra skillnaden.
Kvaliten på mastering/mixningen av källmaterialet på filmen spelar mycket större roll än den exta bitraten som HD-ljudet tillför.

Det låter som du ska bygga en HTPC med HDMI 1.4 stöd. Är det ens möjligt än och finns det ens material att skicka ut?

Postad 21 March 2010 - 00:01

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Det är inte jag som ställde frågan, utan det är Raskus.

Postad 22 March 2010 - 08:54

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Hm, jamen då kan man väl inte skicka vidare bilden till projektorn då receivern inte stöder 3d?

Postad 22 March 2010 - 10:03

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Hm, jamen då kan man väl inte skicka vidare bilden till projektorn då receivern inte stöder 3d?

Du kan ju ha två hdmi-ut från din htpc. En för ljud till receivern och en för bild till projektorn.
Vad jag läst kommer denna lösning att vara ganska vanlig på nya blu-ray spelare som kan skicka ut 3d-bild.

Postad 22 March 2010 - 14:02

ssb1570
  • ssb1570
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Ser inte ut till att bli någon lev denna vecka...paketet står fortfarande som "18 mar kl 21:48
Jönköping, Sorterad" vid en gods sökning

///Fromberg

Nu måste den kommit :)

Postad 22 March 2010 - 14:55

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Nope...sitter fortfarande i Jönköping & sorteras...enl Postens kundtjänst så ska den komma fram i övermorgon...tydligen hade fraktsedeln gått upp i rök ;)

Har dock fått svar från EG att de uppgifter jag fått tidigare varit felaktiga och att de har styrt upp detta nu. De säljer ENDAST 1610 som kan vara drabbade av buggen och tillämpar endast byte alt återköp som hantering av detta problem! Som kompensation erbjuder de en optisk-kabel!!

Jag kommer nog ta emot paketet å använda/testa det en vecka innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra.

p.s. Har oxå varit i kontakt med HiFi-klubben och hört om de kan tänka sig uppgradera med senaste fw mot betalning....vilket de är helt ointresserade av. d.s.

Redigerat av Fromberg, 22 March 2010 - 15:40.

Postad 24 March 2010 - 07:57

trejk
  • trejk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Två knappar på min 1610 fjärrkontroll har slutat funka helt. Alla andra knappar funkar hur bra som helst, det är just on/source och off knapparna som inte reagerar hur nära jag än är..

Hel skumt, funkade hur bra som helst innan

Postad 24 March 2010 - 08:57

drzap
  • drzap
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Nope...sitter fortfarande i Jönköping & sorteras...enl Postens kundtjänst så ska den komma fram i övermorgon...tydligen hade fraktsedeln gått upp i rök :)

Har dock fått svar från EG att de uppgifter jag fått tidigare varit felaktiga och att de har styrt upp detta nu. De säljer ENDAST 1610 som kan vara drabbade av buggen och tillämpar endast byte alt återköp som hantering av detta problem! Som kompensation erbjuder de en optisk-kabel!!

Jag kommer nog ta emot paketet å använda/testa det en vecka innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra.

p.s. Har oxå varit i kontakt med HiFi-klubben och hört om de kan tänka sig uppgradera med senaste fw mot betalning....vilket de är helt ointresserade av. d.s.

bry dig inte om att kontakta HK. Det är STT mediaservice som uppdaterar denon åt HK. prova att vända dig direkt dit så kanske du får ett bättre svar om uppdateringen.

Postad 24 March 2010 - 11:45

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

bry dig inte om att kontakta HK. Det är STT mediaservice som uppdaterar denon åt HK. prova att vända dig direkt dit så kanske du får ett bättre svar om uppdateringen.

De hänvisar till leverentören.

Konstig värld den här hifi-service-världen. Bilia skulle aldrig neka till service på en importerad Volvo t.ex!

Postad 24 March 2010 - 21:02

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Två knappar på min 1610 fjärrkontroll har slutat funka helt. Alla andra knappar funkar hur bra som helst, det är just on/source och off knapparna som inte reagerar hur nära jag än är..

Hel skumt, funkade hur bra som helst innan

Du har väl inte pillat på mode-väljaren (skjutknappen) på sidan av kontrollen?

Postad 24 March 2010 - 22:15

trejk
  • trejk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Du har väl inte pillat på mode-väljaren (skjutknappen) på sidan av kontrollen?

Nope den var på tuner/amp. Va på EG idag och fick en ny. Funkar bra nu

Postad 26 March 2010 - 19:15

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Äntligen har min 507:a landat i min Tv-bänk..
Jag har inte hunnit kalibrera den ännu men den rockar bättre än 1610:an än så länge, utan kalibrering.
Mycket varmare ljudbild vilket jag uppskattar.
Varför köpte jag inte denna från början :). Nä 1610 var ju oxå en bra deal om den funkat som den skulle.
Blir kalibrering i morgon och sedan mycket film som jag legat efter med.

Postad 28 March 2010 - 14:07

ssb1570
  • ssb1570
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Nå vad var det för ser nr-ver?

Postad 29 March 2010 - 07:56

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Nå vad var det för ser nr-ver?

Sry, har inte kollat det där eftersom jag fick infon om att de exemplar som EG säljer är på fel sida de serienummer som ev är drabbade. Och att de inte har möjlighet för utppdatering av fw.

Men om det kan vara av intresse så ska jag försöka kolla upp det när jag kommer hem ikväll.

Redigerat av Fromberg, 29 March 2010 - 08:10.

Postad 29 March 2010 - 14:46

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Skit, min förstärkare var utlovad till leverans i slutet av mars, nu fick jag mail av HK att den skickas tidigast 1 maj.
Återstår att se om man orkar vänta en hel jäkla månad till eller om jag avbeställer den...

Postad 29 March 2010 - 15:15

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Hej, jag har i all hast beställt en 1610 från EG, och först efteråt läst om problemen med EG-enheterna här. Har skummat igenom tråden, men inte läst allt finstilt. Undrar hur jag ska göra nu.

Först bör jag säga att jag inte är någon audiofil, och har knappt någon erfarenhet sedan tidigare när det gäller receivers.

Det är alltså DD-trueHD och DTS-MA som inte funkar. Jag kommer använda den till ett Infinity Phi21 system. Källorna är, initialt iaf, en WesternDigitalTV, tv-digitalbox och HTPC. Inge blueray-spelare eller något sådant alltså. Kommer jag stöta på buggen då? Finns de icke-fungerande ljudkällorna i material man typiskt spelar från de här källorna?

Är det bättre lämna igen den och lägga på en tusenlapp för en Onkyo SR507 exvis? Eller kan det vara en bra receiver även utan de urbuggade ljuden, om man ser till det låga priset? Eller kan jag, om än ganska fult, köra den ett tag för att lämna igen den senare hos EG och med de pengarna köpa från HiFiK., när de har den i lager?

Väldigt tacksam för råd! (ber om ursäkt om jag borde kunnat läsa ut svar till mina frågor ur tråden)

/en förvirrad nybörjare inom ljudvärlden

Postad 29 March 2010 - 16:13

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Skit, min förstärkare var utlovad till leverans i slutet av mars, nu fick jag mail av HK att den skickas tidigast 1 maj.
Återstår att se om man orkar vänta en hel jäkla månad till eller om jag avbeställer den...

shit ochså..skulle ochså få i slutet av denna månad..fick ochså ett mejl..1 maj för mig med...vem vet det kanske blir ännu senare...

funderar på att avbeställa..å köpa en onkeyo 607:a eller 508:a istället..de kanske passar bättre för mina audipro black diamond högtalare..

Postad 29 March 2010 - 16:21

Unregistered95f0390c
  • Unregistered95f0390c
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Tänkte precis beställa en från elgiganten, vilken tur att jag såg denna tråden.
Väntar på dig Fromberg:)
Men vad jag fattade så har denna utgått på hifi klubben och ersäts av avr 1611 om 2 månader? Frågan är vad den komer kosta isåfall?

Postad 29 March 2010 - 18:56

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Detta funkar på 1610

In order to check your Main Ver #, using the buttons on the front panel display (not the remote) first turn the AVR ON, then power it OFF (not in Standby). Then turn the power of the AVR-2310 on, while holding both [DIMMER] button and [STATUS] button on the front panel simultaneously. After the unit powers on, each time the STATUS button is pressed, it will cycle through the various software version numbers including the MAIN VER.

Finns inga knappar som heter så på 1610....å inte hittar jag något i manualen heller...

Jag har valt att behålla min 1610 trots att den ev har en bugg....får väl helt enkelt se till så att den bd-spelare jag eventuellt köper funkar med mitt ex...kommer ju mata med ps3-slim ett bra tag fram över å då får jag heller inga problem med just denna buggen.

///Fromberg

p.s. Om någon vet hur man får fram fw å ver nr så kollar jag gärna på min 1610 d.s.

Postad 29 March 2010 - 21:31

ssb1570
  • ssb1570
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Finns inga knappar som heter så på 1610....å inte hittar jag något i manualen heller...

Jag har valt att behålla min 1610 trots att den ev har en bugg....får väl helt enkelt se till så att den bd-spelare jag eventuellt köper funkar med mitt ex...kommer ju mata med ps3-slim ett bra tag fram över å då får jag heller inga problem med just denna buggen.

///Fromberg

p.s. Om någon vet hur man får fram fw å ver nr så kollar jag gärna på min 1610 d.s.

Knapparna finns till höger på apparaten,man behöver gå ned på knä framför den :) inte fjärren alltså.
1611 undrar om den kommer att ha 1.4...........

Postad 29 March 2010 - 21:45

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

///Fromberg

Så de buggade ljudformaten fungerar med vissa källor?
Och just de format som det gäller, är det i princip bara från bluray-spelare de kommer? (de finns inte i filmer man hittar i datorn...?)

Postad 29 March 2010 - 22:24

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Tänkte precis beställa en från elgiganten, vilken tur att jag såg denna tråden.
Väntar på dig Fromberg:)
Men vad jag fattade så har denna utgått på hifi klubben och ersäts av avr 1611 om 2 månader? Frågan är vad den komer kosta isåfall?

Ja den har utgått och man kan ju gissa att 1611 kommer ligga på minst 3990 tyvärr :) samt att EG inte kommer ta in den. De sitter fortfarande på ett lager från oktober 2009 som de kränger.
Sedan är det väl inte sagt att det faktiskt kommer en 1611.

Postad 30 March 2010 - 05:42

Unregistered95f0390c
  • Unregistered95f0390c
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns många 1610 i lager på EG? Tänkte vänta några dagar innnan jag förmodlingen gör en beställning.

Postad 30 March 2010 - 07:49

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Så de buggade ljudformaten fungerar med vissa källor?
Och just de format som det gäller, är det i princip bara från bluray-spelare de kommer? (de finns inte i filmer man hittar i datorn...?)

Enligt detta inlägg:
https://www.minhembi...s...t&p=2789486

Och texten i länken i inlägget är det bara vissa bd spelare som har problem med att spela hd-ljudet via vissa Denon modeller.

Så tolkar iaf jag det hela.

Ska göra ett nytt försök i kväll att kolla upp fw & ver nr. Hittade ju inte knapparna igår men tror mig ha lokaliserat dem nu :)

Postad 30 March 2010 - 09:18

ssb1570
  • ssb1570
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Enligt detta inlägg:

Och texten i länken i inlägget är det bara vissa bd spelare som har problem med att spela hd-ljudet via vissa Denon modeller.

Så tolkar iaf jag det hela.

Ska göra ett nytt försök i kväll att kolla upp fw & ver nr. Hittade ju inte knapparna igår men tror mig ha lokaliserat dem nu ;)

Jag lämmnade tillbaka direkt när jag förstod att den jag köpt från elgiganten inte hade senaste mjukvaran och att hifi klubben inte ens med tång skulle ta på dessa gråimporterade maskiner....Jag fick inget HD MA ljud att funka med philips blue ray.
Har en fungerande från Hifi k nu. Om man säger ja ja den funkar till det jag använderden till så kan det vara jobbigt när man gör ett spontaninköp av en blue-ray och den inte funkar :) i nuläget skulle jag ligga lågt och kanske vänta på 1.4 maskiner.

Postad 30 March 2010 - 10:19

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Hmm man kanske borde gå upp en tusing då och ta en Yamaha465... :)

Samtidigt, om man ser till priset, kanske man ändå kan se Denon'en som väldigt mycket för pengarna, även utan utan just de ljudformaten. Fanns ju knappt nån ny bra receiver för det priset.

Hur är det om man har en bluray-spelare i datorn, kommer det gå använda mjukvara där för att avkoda de formaten som är buggade?

Någon som vet om EG står för det deras Servicechef påstod (citerat tidigare i denna tråd), om att man skulle kunna lämna in den när som helst under garantitiden för att få pengarna tillbaka (som jag tolkade det)? Dvs, kan jag lämna in den efter 9 månader och få alla pengar tillbaka?

Någon som vet om det finns många 1610 i lager på EG? Tänkte vänta några dagar innnan jag förmodlingen gör en beställning.

Det fanns igår, för då skickades min...
Hur tänker du kring buggen?

Enligt detta inlägg:

Samtidigt är det väl ingen här som fått en som har buggen att fungera med vissa källor? Inte vad jag sett iaf.

Postad 30 March 2010 - 10:53

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Hmm man kanske borde gå upp en tusing då och ta en Yamaha465... :)

Samtidigt, om man ser till priset, kanske man ändå kan se Denon'en som väldigt mycket för pengarna, även utan utan just de ljudformaten. Fanns ju knappt nån ny bra receiver för det priset.

Köp en från HK om buggen stör dig så mycket då.
Nej en yamaha 465 är inte värd tusen kr mer. Den är inte ens värd tusen kr mindre, den är riktigt skräp jämfört med denon 1610.
(Ja jag har provlyssnat och klämt och känt)
Dålig och plastig.

Hur är det om man har en bluray-spelare i datorn, kommer det gå använda mjukvara där för att avkoda de formaten som är buggade?

Samtidigt är det väl ingen här som fått en som har buggen att fungera med vissa källor? Inte vad jag sett iaf.

Jo. Det finns gott om rapporter på att det t.ex. fungerar med PS3 slim samt blu-ray spelare av vissa märken.
I varje fall om man inte begränsar sig till svenska forum. Men jag tror det har funnits lite sådanna rapporter i den "riktiga" denon avr-xx10 tråden också.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.