Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 maj 2010 - 22:21

JonHolstein
  • JonHolstein
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Tack så mycket JonHolstein! Det var lite det jag ville veta. Just nu har jag en rätt bra kalender i min Nokia 5800. Vill helst inte nedgradera mig då jag använder den väldigt flitigt för att hålla koll på arbetstider och annat. Jag får helt enkelt kika vidare efter en annan mobil med bättre kalender. Men jag ska se till att prova själv innan jag utesluter den.

Jo, den känns lite fattig i förhållande till Symbians kalender.
Men det kan tänkas att det finns andra kalendrar på Android Market, det har jag faktiskt ingen aning om, då jag inte har någon Android mobil.
Men det handlar väl inte om vilka komprommisser man kan leva med. Att man inte kan ställa påminnelse i förväg, går ju att lösa genom att lägga in en extra post, som ringer, och sen bara ha själva mötet liggande som en aktivitet... visst, onödigt jobbigt, men om resten väger upp.
Jag är inte personligen helt övertygad heller med X10 mini, men den är liten... känns liksom som rätt format för en kamera/musikspelare/timer/trängs-GPS/kalkylator-apparat. Men personligen så vill jag ha bra anteckningsmöjligheter och bra möjligheter att köra IM-tjänster i mobilen... och då kanske det blir för stor kompromiss.

Postad 25 maj 2010 - 22:26

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Såg att Telenor skulle börja leverera först vk22, alltså nästa vecka.

Netonnet har angivit att X10mini ska finnas på lager från och med onsdagen den 26 maj men med tillägget "ca:"

Hoppas Sony-Ericsson har byggt på sig ett stort lager av X10minin.

Tänkte beställa x10 mini från telenor tillsammans med ett tvillingkort. Någon som sitter på ett sådant idag. Vad jag förstår kommer man bara upp i max 384kbit/s med tvillingkortet. Min fråga är om surfen på tvillingkortet går på samma fast pris som på Huvudkortet, bara en lägre hastighet?

sorry för lite off topic. Men i grunden gäller det ju för inköp av en mini :(

ska glida ner och snacka med dem imorgon, men tänkte om någon sitter på infon.

Jag har ett tvilling kort från Telenor
Det jag vet är att båda korten kan användas att ringa ut på samtidigt men bara ett kan ta emot samtal åt gången.

Tvillingkort är tänkt för bl.a för att man skulle kunna surfa på ett och ta emot samtal på det andra. Så har jag fått det förklarat av Telenor kundtjänst (för ett år sedan)

Använde tvillingkort flitigt ett tag, för att kunna ringa röstsamtal men ändå vara nåbar på mobilnumret

Vilket simkort som ska vara vad bestämmer man själv med att skicka ett SMS med med texten "SWAP" till 222 (Telenor) För att ta reda på vilket kort man valt som huvudkort så skickar man ett SMS med texten "STATUS"
svar från Telenor kommer som SMS.

Det låter troligt att det är som du säger angående 384kb/s operatörerna är ju känsliga med datamängd över 3G.

Postad 25 maj 2010 - 23:53

JonHolstein
  • JonHolstein
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Men alltså, vad är det för speciellt med tangentbordet egentligen?
Det måste ju vara sjukt mycket segare att skriva på än ett vanligt tangentbord eller har jag fel?
Har själv haft QWERTY på nokia 5800 och nästan aldrig använt den just pga svårigheterna att skriva med det.
Är det andra snabbtangenter som kan vara bra med tangentbordet eller är det något annat jag glömt som skiljer pro.n från vanliga mini.n? Utbytbart batteri förstås men annars...

Det beror helt på hur mycket man har tänkt att skriva. Ett fysiskt tangentbord ger alltid mycket bättre känsla än ett skärmtangentbord. Av dom som kände på mobilen när den visades upp, så verkade typ alla tycka att det faktiskt var rätt bra att skriva på. Med andra ord, långt bättre än det du har på 5800, som bara är virtuellt. Officiellt har ju inte ens vanliga mini ett virtuellt qwerty-tangentbord, utan endast ett tangentbord där du har tre bokstäver per knapp, till skillnad från normala knappsatser så står ju inte siffran med, men fungerar exakt likadant, fast utan riktig känsla. Ett varnande finger också för att när jag kände på den idag, så sträckte sig mitt finger till den fysiska mittenknappen när jag skulle göra mellanslag och inte tänkte efter... man hoppar då ut till startsidan, men meddelandet ligger kvar.

Fördelen med ett fysiskt tangentbord är också att det inte skymmer skärmen. Med en så här pass liten skärm, så kan det vara lite jobbigt att man inte ser i stort sett något av vad som händer, när man skriver text, utan i princip bara textraden man skriver på.

Men jag är också mer ett fan av vanliga minin, man vill ju ha en så liten mobil som möjligt... Om SE hade bjudit på en större skärm på mini pro, så kanske det hade vägt uppe lite... men nu får man samma skärm, i ett format som är större... fortfarande en liten lur, men inte lika liten.

Ska du skriva normallånga SMS, uppdatera status, skriva korta meddelanden, så fungerar minins tangentsats alldeles utmärkt.
Skriver du längre texter, skriver mail, bloggar, kommentarer, eller om du chattar (för hastigheten), så är ju ett fysiskt qwerty-tangentbord alltid klart bättre.

(sen personligen så tycker jag varje gång jag använder en mobil med qwerty-tangentbord att det är skönt, för att man slipper välja ordförslag, man slipper hålla på å fippla så mycket när man ska skriva in ord som inte finns i ordlistan... eller för den delen skriva in webbadresser som sällan heller stämmer med ord i ordlistan, osv osv.. men ibland så får man kompromissa).

Så fysiskt qwerty-tangentbord mot virtuell siffertangentssats är egentligen inte bara en liten detalj, utan gör stor skilland. Slapp man kompromissa mer än ett par millimeter på tjockleken, så skulle jag självklart välja en variant med qwerty, men när det gäller X10 mini, så blir den större på alla ledder.

Postad 26 maj 2010 - 05:33

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Beror lite på vad du vill veta om kalendern... testade telefonen som hastigast på Media markt idag.
Det jag tänkte på var att det knappt fanns några alternativ för hur man ville att den skulle påminna i förväg... max 1 dag. Inget eget.
Överblicken som jag såg var bara månadsvis, kollade inte väldigt noga men såg inget direkt sätt att ändra det. Men när man klickar på en dag, så kommer några timmar upp för den dagen (inte ens hela dagen, förmodligen för att skärmen är så liten och lågupplöst... men inget större problem).
Jag har ingen aning heller om man kan Snooza påminnelsen.
Men det fanns dom vanliga fälten att fylla i, som plats å sånt.
Verkade inte gå att göra så att en aktivitet pågår i flera dagar heller, men det är nog sällan man väljer det... men jag kollade inte så noga.

Här kommer kanske en dum fråga men jag har inte förstått det hela så.......

Testade en vanlig X10 för ett tag sen i butik, när man valde kalendern ville enheten ut på nätet ?
Jag upplevde det då som att den inte har en egen kalender,stämmer det ?

Kalendern är en viktig detalj för mig också när jag väljer telefon men min fråga på Mini/Mini pro är
ju då om den har en egen kalender eller om det är en app som leder en till googles kalender bara ?

Står i valet mellan Vivaz pro och Mini Pro då kah verkligen vill ha tangentbord för behagligare inmatning.

Postad 26 maj 2010 - 05:45

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
En sak jag undrar över inför valet av ny lur, jag har provat gummans Htc Hero och att surfa med den var ju inte så enkelt, tänker främst då på om man läser t.ex. Aftonbladet och vill gå in på en länk bland flera så är det inte helt lätt att pricka rätt om det typ är flera rader med länkar, visst går det bra om man stegar med den lilla styrkulan.

Men hur går det på en mindre skärm och som även saknar en styrkula eller dyl. hoppas ju såklart att det finns en lösning på detta, kanske även finns ett sätt i hero som jag inte vet om, det enda jag kan komma på är typ zooma in så man prickar rätt, eller har de löst det på annat sätt ?

/ J

Postad 26 maj 2010 - 06:05

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Vafan har inte de fysiska butikerna fått in den ännu för. Nu finns ett gäng tillgängliga i nätbutikerna, men i de fysiska här i Borlänge har ingen fått in den :(
Vill inte vänta på en beställning utan åka å köpa idag :lol:

Postad 26 maj 2010 - 07:06

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0

massor med text...

Tack för svaret. Det var lite det jag anade också, du har som sagt fördelen med att inte behöva rätta dina ord men däremot är man ju inte direkt snabb med att skriva med tummarna. verkar helt enkelt som man får bege sig ut på jakt i helgen och leta reda på en mobil med fysiskt tangentbord och skriva lite för att se om det verkligen är värt att vänta en extra månad.....just nu har prylbehovet övertaget :(

En grej till som jag funderat över. Om man nu ska surfa konstant med mobilen, är det så att man alltid måste ha igång 3G nätet då för att nå de hastigheter som är normalt? Är ju inte alltför sugen på att ladda mobilen varje dag och kan man då spara in lite sås i batteriet pga det så kan det ju vara ngt.

Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 26 maj 2010 - 07:07.

Postad 26 maj 2010 - 07:25

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Ngn som vet hur det är att köpa X10 mini i utlandet (Tyskland)? Kommer dess operativsystem att vara "Tyskt" och inte kunna visa t.ex. bokstaven å. Kan man ladda ned svenskt tangentbord från Android Market (eller vad det heter) och visa/skicka bokstaven "å" så borde ju det egentligen inte vara ngn skillnad på svensk/tysk modell.

Eller?

Postad 26 maj 2010 - 10:51

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0
Yes! Ordern är på väg från Dustin. Bara att vänta tills imorgon då. Några hinner väl få den idag? Kolla efter skärmskydd i kartongen!

Postad 26 maj 2010 - 14:13

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Yes! Ordern är på väg från Dustin. Bara att vänta tills imorgon då. Några hinner väl få den idag? Kolla efter skärmskydd i kartongen!

Har pillat lite på en idag och första upplevelsen är att den verkar riktigt bra.
Den är såååååå ******** liten............
Schysst känsla i skärmen och snabb.
Fungerar över förväntan att surfa på den "lilla" skärmen

Kan också bekräfta att i den kartongen låg det skärmskydd och ett silvrigt skal.

Postad 26 maj 2010 - 14:42

Unregistered8d65c59c
  • Unregistered8d65c59c
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Volvis, beställde du en vit? Jag har fattat det som att den svarta kommer en dag senare!?!?

Postad 26 maj 2010 - 14:49

Unregisterede3486815
  • Unregisterede3486815
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Vafan har inte de fysiska butikerna fått in den ännu för. Nu finns ett gäng tillgängliga i nätbutikerna, men i de fysiska här i Borlänge har ingen fått in den :(
Vill inte vänta på en beställning utan åka å köpa idag :lol:

Detta pga av att releasedatumet för telefonen är imorgon 2010-05-27, ett officiellt datum satt av Sony Ericsson som butikerna måste hålla sig till, nätbutikerna skeppar idag så att de når kunderna på releasedagen imorgon.

Postad 26 maj 2010 - 14:53

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Har pillat lite på en idag och första upplevelsen är att den verkar riktigt bra.
Den är såååååå ******** liten............
Schysst känsla i skärmen och snabb.
Fungerar över förväntan att surfa på den "lilla" skärmen

Kan också bekräfta att i den kartongen låg det skärmskydd och ett silvrigt skal.

Tack!
Slipper man beställa ett sådant också.
Bara billaddare och bilhållare då. :(

Postad 26 maj 2010 - 14:53

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Volvis, beställde du en vit? Jag har fattat det som att den svarta kommer en dag senare!?!?

Det var en kollega som fått tag på en svart.

Kollar men på Katshing.se så har dom 100 svarta i lager men ingen vit.
Dessutom verkar det som att katshing redan sålt ett hundratal då dom i Måndags hade 100
i lager men på eftermiddagen inga

Postad 26 maj 2010 - 15:27

dannek
  • dannek
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
pillade på den på mediamarkt växjö. och där var den även till salu redan idag. 2900. blev ju galet sugen att köpa den. kärlek vid första ögonkastet kan jag lova!

Postad 26 maj 2010 - 16:52

Dauzz
  • Dauzz
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur man byter tema på X10 Mini?
Gillar inte det blåa överallt.

Postad 26 maj 2010 - 17:02

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Jaha, då har man varit och spåntaninköpt en vit mini. ###### vad liten den är i förhållande till min n900 :( måste ladda den lite först. Fan oxå...

Redigerat av theclone, 26 maj 2010 - 17:04.

Postad 26 maj 2010 - 17:24

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Sambon kanske behöver en...
Har kollat lite videos, men inte fått grepp om huruvida man kan skriva med T9 på tangentbordet, jag tyckte jag såg en film på det?
Kan någon bekräfta eller dementera? :(

Postad 26 maj 2010 - 17:39

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Sambon kanske behöver en...
Har kollat lite videos, men inte fått grepp om huruvida man kan skriva med T9 på tangentbordet, jag tyckte jag såg en film på det?
Kan någon bekräfta eller dementera? :(

Du kan skriva med T9 på tangentbordet.
Funkade riktigt bra på den jag testade.

Postad 26 maj 2010 - 17:39

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Äntligen! Var på jakt efter jobbet, och gled in på Expert här i Borlänge. Efter jag ringt Elgiganten, Onoff, Phonehouse bla bla så kändes det svårt att få tag på en idag.....
Till min förvåning så sa en i personalen att de hade i lager! YES!!!! Så det blev en svart mini, och den är grym! Så jäkla liten och hur grym som helst.
Man fick med ett extra skal i silver om man tog den svarta, och ett skärmskydd ingick (tror någon undrade).

Postad 26 maj 2010 - 17:51

Unregistered7c5048d9
  • Unregistered7c5048d9
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Nån som vet vilken färg det är på extra skalet till den vita x10:an???

Postad 26 maj 2010 - 17:51

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
något som stör mig något fruktansvärt är att det är ju helt omöjligt att få ur simkortet på den här mobilen...

till vit är det lime färgat

Redigerat av theclone, 26 maj 2010 - 17:52.

Postad 26 maj 2010 - 18:09

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Äntligen! Var på jakt efter jobbet, och gled in på Expert här i Borlänge. Efter jag ringt Elgiganten, Onoff, Phonehouse bla bla så kändes det svårt att få tag på en idag.....
Till min förvåning så sa en i personalen att de hade i lager! YES!!!! Så det blev en svart mini, och den är grym! Så jäkla liten och hur grym som helst.
Man fick med ett extra skal i silver om man tog den svarta, och ett skärmskydd ingick (tror någon undrade).

Va tog Phonehouse för en? :(
Eller var de Expert Stormarknad som hade?

Nån som sett nåt om/när den med rosa skal kommer, eller finnas den redan?

Postad 26 maj 2010 - 18:09

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0
Var inne i butik och klämde lite på en idag och som alla andra säger - den är verkligen mini. Hela telefonen rymdes i princip i iPhones display :lol:

Nu är bara frågan - hur pass mycket man vill/behöver ha tangentbord. Åh, dessa i-landsproblem! :(

Postad 26 maj 2010 - 18:17

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Expert tog 2999kr för den. De extra hundringarna kvittade för min del, bara jag fick hem den idag :(

Postad 26 maj 2010 - 18:24

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Expert tog 2999kr för den. De extra hundringarna kvittade för min del, bara jag fick hem den idag :(

Sant så sant, vet du om de hade en 'bunt' och ev. andra färger? :lol:

Postad 26 maj 2010 - 18:45

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

till vit är det lime färgat

Någon mer som kan bekräfta detta? (Att den vita kommer med ett lime-färgat skal också)

Postad 26 maj 2010 - 18:50

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Sant så sant, vet du om de hade en 'bunt' och ev. andra färger? :(

De hade svart och vit på lager!

Postad 26 maj 2010 - 19:00

Teknodromen
  • Teknodromen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Är det någon som vet säkert att PRO inte kommer att ha utbytbart skal? Den ska väl släppas i både svart och röd?

Postad 26 maj 2010 - 19:08

deenajs
  • deenajs
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Är det någon som vet säkert att PRO inte kommer att ha utbytbart skal? Den ska väl släppas i både svart och röd?

Hela baksidan är ett enda skal.

Postad 26 maj 2010 - 19:48

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Någon mer som kan bekräfta detta? (Att den vita kommer med ett lime-färgat skal också)

Jag kan bekräfta det jag just sa. Har kollat i två förpackningar. En i butik och en jag köpte med mig hem. Båda hade limefärgat extra skal.

förresten. är det någon mer än jag som sänker volymen när ni tänkt höja :( För mig sitter de kanpparna fel. när jag är van vid tangentbordsmobiler :lol:

Postad 26 maj 2010 - 20:15

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Androidfeber känner och klämmer:
http://www.youtube.c...player_embedded

Postad 26 maj 2010 - 20:19

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

asså jag är mycket nyfiken på vilka androidtelefoner som han tycker är snabbare. Han måste ha helt sjuka krav

Redigerat av thorstenn, 26 maj 2010 - 20:22.

Postad 26 maj 2010 - 20:39

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

ÄR det något som är segt så är det ju hans video. Går ju inte att kolla på :(

Redigerat av theclone, 26 maj 2010 - 20:39.

Postad 26 maj 2010 - 20:40

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

asså jag är mycket nyfiken på vilka androidtelefoner som han tycker är snabbare. Han måste ha helt sjuka krav

Har svårt att tro att någon är snabbare vid vanlig användning med tanke på den låga skärmupplösningen och den hyfsat snabba processorn.

Edit* Ändrade till läsbar svenska.

Redigerat av Unregistered0354d681, 26 maj 2010 - 21:00.

Postad 26 maj 2010 - 21:25

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Har svårt att tro att någon är snabbare vid vanlig användning med tanke på den låga skärmupplösningen och den hyfsat snabba processorn.

Edit* Ändrade till läsbar svenska.

Jag testade polarns Desire lite snabbt för nån dag sen, och den var väl inte nå snabbare än min 'slöa' X10a med 1.6.
Jag tror tom han nämnde att pinch to zoom inte fungerat helt felfritt heller, men det kan ju bero på många saker, tex ovana,

Postad 26 maj 2010 - 21:43

Unregistered855fa694
  • Unregistered855fa694
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Detta pga av att releasedatumet för telefonen är imorgon 2010-05-27, ett officiellt datum satt av Sony Ericsson som butikerna måste hålla sig till, nätbutikerna skeppar idag så att de når kunderna på releasedagen imorgon.

Så med lite tur så hinner jag få min X10 Mini på Fredag?
Beställde den från Tre imorse. Hoppas hoppas hoppas!

Postad 26 maj 2010 - 22:03

Unregistered80df396f
  • Unregistered80df396f
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Jag vet att jag inte kommer att få synka en telefon direkt mot exchange-servern och att jag får dessutom inte låta någonting synka vidare mot andra källor (i princip är det väl tveksamt att synka kalendern mot telefonen).

Så att kunna välja att synka kalendern mot den lokala Outlook-intansen är ett krav för min del och jag är väldigt förvånad över att det fortfarande saknas för både X10 och X10 mini.

Postad 26 maj 2010 - 22:09

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
så vad är dom negativa punkterna hittills? sambon funderar på att byta sin Aino mot Mini. Hon är nog sugen på Android tack vare mig och min Hero.

Postad 27 maj 2010 - 00:13

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Jag vet att jag inte kommer att få synka en telefon direkt mot exchange-servern och att jag får dessutom inte låta någonting synka vidare mot andra källor (i princip är det väl tveksamt att synka kalendern mot telefonen).

Så att kunna välja att synka kalendern mot den lokala Outlook-intansen är ett krav för min del och jag är väldigt förvånad över att det fortfarande saknas för både X10 och X10 mini.

Du kan ju alltid testa denna lösning:

http://www.android-sync.com/

Postad 27 maj 2010 - 02:51

JonHolstein
  • JonHolstein
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

En grej till som jag funderat över. Om man nu ska surfa konstant med mobilen, är det så att man alltid måste ha igång 3G nätet då för att nå de hastigheter som är normalt? Är ju inte alltför sugen på att ladda mobilen varje dag och kan man då spara in lite sås i batteriet pga det så kan det ju vara ngt.

Ladda den varje dag får du nog tyvärr ställa in dig på, du kanske om du är snål kan klara dig mer än 1 dag, men två kan bli svårt, och då kanske batteriet är slut när du behöver den nästa dag.

Jag har inte testat hur smidigt man växlar mellan 3G och gsm-läge. Så jag vet inte om det kan vara ett alternativ, att bara aktivera 3G när du nyttjar det. Har du telias nät, så har du i alla fall EDGE i gsm-läge. Men ska man surfa på normalstora sajter med lite bilder och sånt vill man ju helst ha HSPA, annars blir det lätt rätt segt... har man inte ens EDGE så är det nästan hopplöst...på modemtiden så kunde man leva med det, men sajter har blivit större, så GPRS-hastighet är inte tillräckligt för surf.
För Wap, så fungerar dock GPRS bra, så för wappande behöver man inte ha 3G igång.

Fråga nån av dom söm köpt den, hur man kan göra för att med minsta antal knapptryckningar växla mellan 3G och GSM. Det är ju alltid vettigt för att spara på batteriet, när man inte aktivt surfar.

Postad 27 maj 2010 - 07:25

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Tja!

Det dyker givetvis upp ett par frågor ang denna X10 mini, kanske någon av er kan svara på dem :

1. Androidfeber nämnde något om att när man skriver meddelanden så måste man vänta på att bokstaven ska komma upp och inte som med andra telefoner med knappsats där man kan trycka flera gånger direkt för att få sin bokstav? Betyder detta då att vill man ha fram ex L så får man först trycka på 5an(J,K,L), vänta tills J kommer fram och trycka en gång till och vänta tills K kommer fram och slutligen trycka en sista gång för att få fram L? Blir det inte väldigt mycket långsammare att skriva meddelanden isåfall?

2. Enligt SE´s spec så ska X10 min ha en standby på ca 11 dagar. Detta är givetvis under förutsättning att man inte gör något på telefonen. Men säg att man använder endast veckarklockan under en tid borde inte passningstiden iallafall bli en vecka(7dagar) eller får man alltid räkna med att batteriet endast håller 1 dag? Anroidfeber tycker ju att batteritiden var väldigt bra, skönt med att slippa ladda den varje dag? Men tittar man på specar till andra andoid telefoner så har de ju ganska mycket längre passningstid?

3. Hur är bygg kvalitén? Knakar den och har sig så som vissa telefoner kan göra?

Redigerat av Unregistered30026, 27 maj 2010 - 07:26.

Postad 27 maj 2010 - 07:51

Tompe12
  • Tompe12
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Tja!

Det dyker givetvis upp ett par frågor ang denna X10 mini, kanske någon av er kan svara på dem :

1. Androidfeber nämnde något om att när man skriver meddelanden så måste man vänta på att bokstaven ska komma upp och inte som med andra telefoner med knappsats där man kan trycka flera gånger direkt för att få sin bokstav? Betyder detta då att vill man ha fram ex L så får man först trycka på 5an(J,K,L), vänta tills J kommer fram och trycka en gång till och vänta tills K kommer fram och slutligen trycka en sista gång för att få fram L? Blir det inte väldigt mycket långsammare att skriva meddelanden isåfall?

Du kan välja mellan multitap eller quick text, dvs samma som på en T9 mobil med knappar.
Kolla här för mer info: Sony Ericsson Supportvideos - youtube.
Gillar du inte detta sätt att skriva kan du ladda hem "Scandinavian Keyboard" från market gratis som är ett fullt qwerty-tangentbord.

Postad 27 maj 2010 - 07:57

whiskas
  • whiskas
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Tja!

2. Enligt SE´s spec så ska X10 min ha en standby på ca 11 dagar. Detta är givetvis under förutsättning att man inte gör något på telefonen. Men säg att man använder endast veckarklockan under en tid borde inte passningstiden iallafall bli en vecka(7dagar) eller får man alltid räkna med att batteriet endast håller 1 dag? Anroidfeber tycker ju att batteritiden var väldigt bra, skönt med att slippa ladda den varje dag? Men tittar man på specar till andra andoid telefoner så har de ju ganska mycket längre passningstid?

3. Hur är bygg kvalitén? Knakar den och har sig så som vissa telefoner kan göra?

Mycket frågor:

1. Givetvis inte. Troligen vill du använda T9 ändå och då kan du strunta i hela kommentaren. Vill du dock skriva som man gjorde i slutet på 90-talet, dvs trycka fram varje bokstav för sig, så finns det tydligen ingen nästa-knapp. Dvs, ska du ha två tecken på rad från samma knapp så får du vänta ett litet tag. SE har tidigare haft volym-knappen som "nästa-knapp" så de kanske lägger in den igen om folk vill ha det.

2. Använd inga finesser=standby tid på 11 dagar. Använd mycket Internet, syncning, snack, osv=ladda varje dag. Placerar du dig där emellan någonstans får du längre batteritid.

3. Ingen aning. Får min idag.

Postad 27 maj 2010 - 08:34

relaxer
  • relaxer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Någon frågade om att växla mellan 2g/3g, jag hittade en funktion som slog av datatrafik under settings, det kan kanskw spara lite kräm i batteriet?

Min mini känns som den är gjiuten i sten med det gröna skalet, enda jag kan tänka mig som får den att knaka är att ställa mig på den ;)

Postad 27 maj 2010 - 08:56

zulan85
  • zulan85
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Mycket frågor:

1. Givetvis inte. Troligen vill du använda T9 ändå och då kan du strunta i hela kommentaren. Vill du dock skriva som man gjorde i slutet på 90-talet, dvs trycka fram varje bokstav för sig, så finns det tydligen ingen nästa-knapp. Dvs, ska du ha två tecken på rad från samma knapp så får du vänta ett litet tag. SE har tidigare haft volym-knappen som "nästa-knapp" så de kanske lägger in den igen om folk vill ha det.

2. Använd inga finesser=standby tid på 11 dagar. Använd mycket Internet, syncning, snack, osv=ladda varje dag. Placerar du dig där emellan någonstans får du längre batteritid.

3. Ingen aning. Får min idag.

1. Tryck med fingret till höger om den text du precis skrivit så funkar det precis som en nästa-knapp.

Postad 27 maj 2010 - 10:20

Unregistered8d65c59c
  • Unregistered8d65c59c
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Faan, jag hade bestämt mig för mini, och har lagt undan en på Mediamarkt, men funderar om den är FÖR liten och om jag ska vänta till mini PRO kommer. Bara det att prylsuget är stooort just nu....
Ska tilläggas att om de hade kommit samtidigt så hade jag till 90% valt PRO'n...

Kanske ska ha båda två ;)

Känns rätt självklartn men synkas förresten kalendern med gmail-kalendern?

Postad 27 maj 2010 - 11:05

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
går det att ha fler än EN widget per hemskärm? klämde nyss på mediamarkt. fick ett sjysst intryck, men är lite väl van med sense från Hero (2.1-rommar)

Postad 27 maj 2010 - 11:23

zulan85
  • zulan85
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

går det att ha fler än EN widget per hemskärm? klämde nyss på mediamarkt. fick ett sjysst intryck, men är lite väl van med sense från Hero (2.1-rommar)

Nej

Postad 27 maj 2010 - 12:11

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Beror lite på vad du vill veta om kalendern... testade telefonen som hastigast på Media markt idag.
Det jag tänkte på var att det knappt fanns några alternativ för hur man ville att den skulle påminna i förväg... max 1 dag. Inget eget.
Överblicken som jag såg var bara månadsvis, kollade inte väldigt noga men såg inget direkt sätt att ändra det. Men när man klickar på en dag, så kommer några timmar upp för den dagen (inte ens hela dagen, förmodligen för att skärmen är så liten och lågupplöst... men inget större problem).
Jag har ingen aning heller om man kan Snooza påminnelsen.
Men det fanns dom vanliga fälten att fylla i, som plats å sånt.
Verkade inte gå att göra så att en aktivitet pågår i flera dagar heller, men det är nog sällan man väljer det... men jag kollade inte så noga.

Jag förstår inte riktigt. Den synkar väl ändå mot google antar jag? Och isf kan man väl köra vilken kalender man vill, med alla support som finns i alla andra android-telefoner? Iofs kan det ju vara knepigt att hitta någon bra som fungerar med så låg upplösning men.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.