![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 15 augusti 2011 - 08:59
Postad 15 augusti 2011 - 10:11
Hoppas bara det kommer lurar med vettig hårdvara, SGS 2 vore mumma. Det som finns idag känns uråldrigt.
Det håller jag med om. Iofs så flyter det oerhört bra (bättre än iPhone t.om.) även med den gamla hårdvaran, men det är ändå ingen ursäkt - jag vill ha en dual core med 4.5 tum skärm!

Postad 21 augusti 2011 - 14:26
Jag har ju en LG Optimus 7 också. Men den är utlånad till en bekant som vart nyfiken på systemet.
Förra gen telefoner är billiga nu och man får mycket för pengarna. Eller rättare satt det är nog mer värt det när Mango är officiellt. Kör RTM på båda.
Postad 22 augusti 2011 - 17:48

Postad 23 augusti 2011 - 11:41
Postad 26 augusti 2011 - 02:39

Postad 26 augusti 2011 - 16:53
Varför dessa ockerpriser för hårdvara som borde ligga runt 2.5-3k??????
Postad 27 augusti 2011 - 00:14
Trodde att priserna på W7-telefonerna skulle vara ganska låga pgr av att de floppade ganska hårt. Nu förstår man ju också varför de total floppade. Tyckte HTC Trophy var ganska snygg, okej hårvara och priset såg först helt okej ut 2.8 men i verkligheten kostar Trophy ca 4.7. Vilket är ett j*vla ockerpris med tanke på att man kan få en Samsung Galaxy S II eller en HTC sensation för samma pris.
Varför dessa ockerpriser för hårdvara som borde ligga runt 2.5-3k??????
Samsung Omnia 7 för 2499:- LG Optimus 7 för 1999:-. Extremt prisvärt! HTC's priset går nog ner snart också. En sak ska du nog veta om Windows Phone. I och med Windows 7 och 7.5 så ska upplevelsen vara densamma på telefonera som finns i dagsläget. Alltså inte lagga på en och flyta på en annan. Det är så MS har satt hårdvarukraven. Det är inte som på android där det flyter galant på en lur med "katastrofalt" på en annan. Jag har 2 st WP7 enheter med olika stora skärmar och en har tom snabbare cpu (Dom två jag nämde tidigare). Driver oset exakt likadant. Startar program lika snabbt osv...

Hårdvaran kommer förstås vara top of the line när det är dags för Nokia och dom andra tillverkarna att leverera Mango 7.5 - färdiga lurar. Vilket jag ser fram emot. Just nu har jag bara lite invändningar mot en del beslut om hur och vilken media som kan spelas upp i telefonerna.
Postad 27 augusti 2011 - 13:36
Postad 27 augusti 2011 - 19:03
Postad 27 augusti 2011 - 21:40
Stora frågan är ju hur det blir med stöd för Sverige på market och när det kommer. Efter massa trassel med UK konto och bannat 360-konto så väntar jag bara på att få kunna köpa appar "ärligt". Vägrar köpa mer på konton jag vet jag kommer att kassera så fort det funkar på riktigt. Nån som hört när det skall fungera som tänkt?
Det fungerar redan på riktigt och som tänkt. Men, de nya marketplacena kräver Mango, och kommer alltid att göra det. Så fort Mango kommer till din mobil så har du Svensk marketplace.
Postad 27 augusti 2011 - 23:14
Åh fan, visste jag inte. Jag har ett dev konto men inte orkat uppdatera till Mango ännu bara men då får det blir det snarast. Vansinnigt trött på Android just nu. Tackar för infon.Det fungerar redan på riktigt och som tänkt. Men, de nya marketplacena kräver Mango, och kommer alltid att göra det. Så fort Mango kommer till din mobil så har du Svensk marketplace.
Postad 30 augusti 2011 - 09:00
Postad 01 september 2011 - 23:09
Den 1 september har HTC bjudit in till releaseparty på lite olika platser i Europa, bland annat London, Paris etc. Den allmänna spekulationen är att HTC på dessa events ska visa nya produkter, och då särskilt nya Windows Phones.
HTC Omega och Eternity
Nya mango-telefoner på gång?
Postad 02 september 2011 - 02:05
Nu verkar det börjar röra på sig hos Microsoft! Äntligen lite nya windows-telefoner i sikte. HTC och Nokia
Den 1 september har HTC bjudit in till releaseparty på lite olika platser i Europa, bland annat London, Paris etc. Den allmänna spekulationen är att HTC på dessa events ska visa nya produkter, och då särskilt nya Windows Phones.
HTC Omega och Eternity
Nya mango-telefoner på gång?
Trist att dom inte ens har modern HW på sina nya lurar.
Postad 02 september 2011 - 06:31
Postad 02 september 2011 - 09:02
Trist att dom inte ens har modern HW på sina nya lurar.
Hårdvaran är inte intressant så länge man inte tar till vara på den. (Tänk Android).
Postad 02 september 2011 - 09:12
Hårdvaran är inte intressant så länge man inte tar till vara på den. (Tänk Android).
Nja, stor skärm, låg upplösning: fail, lite RAM, singelcore cpu.
Bättre kan dom.
Postad 02 september 2011 - 11:38
Bättre kan dom.
Upplösningen håller jag med dig om att den är för låg för 4,7" tum men annars så är det ingen fara för mig. Vet hur allt flyter på min optimus 7 redan nu.
Postad 04 september 2011 - 20:28
Nu är inte Mango långt bort iaf, du har kört det ett bra tag nu va Sonic?
Postad 05 september 2011 - 04:23
Postad 05 september 2011 - 13:40
Jag är intresserad av en ny telefon, men jag blir lite rädd när jag läser på Mobils forum, stämmer verkligen detta som judazuk skriver om Wp7 (många inlägg i tråden)?
Ja han verkar ju opartisk..

Postad 05 september 2011 - 15:16
Jag är intresserad av en ny telefon, men jag blir lite rädd när jag läser på Mobils forum, stämmer verkligen detta som judazuk skriver om Wp7 (många inlägg i tråden)?
http://www.mobil.se/...n-1.482975.html
På mobil skulle jag aldrig ta det någon säger seriöst för det är så mycket trollande.
Självklart hade man velat ha lite fläskigare hårdvara och inte sitta med samma gamla hårdvara (jag är ju inte appletaliban), men det kommer. Upplösningen är dock värdelöst att de inte kan höja, men det kanske är på gång också? Jag börjar svänga lite angående skärmstorlek, hittills har jag velat ha större och större skärmar men nu känner jag nästan att 4 tum vore perfekt. Upp till 4.3, men en 4.7 blir nog lite väl saftigt.
Nu är inte Mango långt bort iaf, du har kört det ett bra tag nu va Sonic?
Japp. Fungerar fortfarande över förväntan.

Postad 12 september 2011 - 09:15
(med tanke på HTML5 hos nu både svtplay.se och Mango bör det väl fungera?)
Postad 15 september 2011 - 13:30
Fungerar svtplay.se i WP7 Mango?
(med tanke på HTML5 hos nu både svtplay.se och Mango bör det väl fungera?)
Nej det fungerar inte. Flash krävs.
Postad 15 september 2011 - 13:33
Nej det fungerar inte. Flash krävs.
Synd det inte fungerar. Men Flash krävs inte, eftersom SVTplay.se fungerar bra på iOS som ju också saknar flash. SVTplay har någon sorts HTML5-lösning som jag förstår det, och trodde därför det skulle kunna fungera även på WP7.5.
Postad 15 september 2011 - 14:18
Postad 16 september 2011 - 01:58
Postad 16 september 2011 - 07:59
Appen svtplay finns till iphone. Men det går inte att kolla på klipp via sidan. Står klart och tydligt när man surfar in på svtplay att flash player krävs. Om sen att appen starta när man klickar på en länk i iphonens läsare är väl en väg att gå runt det kanske. Men det funkar inte i mina mangobesudlade telefoner. Funkar dock i min Nokia N8.
Du har fel. Det funkar utmärkt at kolla på svtplay.se direkt i webbläsaren i iOS, utan att svtplay-appen ens är installerad (åtminstone på iPad). Däremot finns det några få klipp som inte är omkodade, pga rättigheter, till html5 och då kommer uppmaningen om flash upp.
Så tydligen finns det någon skillnad i hur svtplay.se levererar sina html5-videos och hur Mango exakt hanterar html5. Kanske något utöver html5 som krävs av webbläsaren. Synd, hur som helst.
Postad 21 september 2011 - 13:36
Det är inte mobil.svtplay.se du kollar då ?
Nej, samma svtplay.se som jag besöker på datorn fungerar direkt i Safari på iPad2 (och rimligen alla andra iOS-enheter), enligt vad jag förstått pga HTML5-stöd.
Postad 21 september 2011 - 13:57
Postad 21 september 2011 - 14:24
Postad 25 september 2011 - 19:16
Jag vill ha N8'ans kamera, Windows 7.5 operativa och appflyt, och Androids nuvarande flyt i spel

Iphone har jag ju inte så jag kan väl inte direkt uttala mig. SÅ jag får ta ditt ord för att svtplay funkar, Pax81.

Postad 26 september 2011 - 06:24
'Mango' update to Windows Phone ready to roll out, says Microsoft
Internal targets met for 7.5 update to mobile operating system, meaning Nokia will also be ready to offer handsets running Windows Phone 'Mango'
Redigerat av Unregistered52a88696, 26 september 2011 - 06:25.
Postad 27 september 2011 - 11:27
Är lite intresserad av en W7 telefon , nu när Mango är nära. HTC har ett par olika mobiler som verkar bra.
Hur är batteriet på en HD7 , jämnfört mot tex Mozart/Trophy ? Har en 3GS nu.
LG E900 verkar också okey , Samsungen försvinner pga jag har Telia.
Ska man vänta på en Radar ? HTC 7 mobilerna har ju funnits ett tag nu , finns knappt att köpa idag. Dom som har
hemma tar ca 4500-5000 för en sina dom har i lager. Dom som är billiga på tex prisjakt , har dom ej längre på lager.
Ge mig tips o råd tack....
Postad 27 september 2011 - 19:02
Nu uppdateras min Optimus 7 till Mango final build via Zune!
Kul höra att åtminstone någon i Sverige har nåtts av uppdateringen, min HTC Trophy vill inte känna sig vid någon tillgänglig uppdatering än så länge.
Meddela gärna om det sen går ställa in Svenska som systemspråk. Svenskt marketplace och Svenskt tangentbord går ju ställa in, men har varit lite oklart om det skulle gå få in Svenska som systemspråk för oss om köpte första generationens WP7-telefoner. (Inte för att det spelar någon större roll vilket systemspråket blir för mig, mer för andrahandsvärdet)
Marketplace finns nu också att bläddra och handla i direkt på nätet!
Svenska marketplace: http://www.windowsph...-SE/marketplace
Postad 27 september 2011 - 21:26
(se först till att WiFi är avstängt på telefonen)
1. Anslut telefonen till datorn och gå i Zune-klienten in under inställningar för telefonen och klicka på uppdateringar. Låt den söka och konstatera att det inte finns någon uppdatering för telefonen.
2. Välj något annat av menyföremålen och klicka sedan igen på uppdateringar så den börjar söka efter tillgängliga uppdateringar igen
3. Stäng så snabbt som möjligt efter att den börjat söka efter uppdateringar av internetanslutningen till datorn (dra ur nätverkssladden / stäng av WiFi).
4. Det kommer fortsätta stå att den söker efter uppdatering till att efter ~30s stå att det finns en tillgänglig uppdatering.
5. Välj att installera uppdateringen, koppla in internetanslutning igen.
(6. Ev. behöver du repetera stegen ovan efter att första uppdateringen är gjord, eftersom åminstone två uppdateringar behöver köras in för att nå Mango)
Sen har du WP7.5 Mango i telefonen!
Knepet funkade för mig.
källa: http://www.wpcentral...h-zune-software
Redigerat av Pax81, 27 september 2011 - 21:43.
Postad 28 september 2011 - 02:22

Postad 28 september 2011 - 02:26
Bättre kan dom.
Stirra dig inte blind på spec. Tex att surfa är så mycket bättre på WP7. Och då jämför jag med min SE Arc.
Postad 28 september 2011 - 06:40
Postad 28 september 2011 - 11:11

Byggkvalitén är väldigt bra. Knapparna är lite plastiga bara på framsidan.
Postad 28 september 2011 - 11:35
Skiter fullständigt i om kameran är kass. Kommer inte användas ändå.
Redigerat av Unregistereddc471864, 28 september 2011 - 11:37.
Postad 28 september 2011 - 12:38
Hur är LGs Windows 7 telefoner? Byggkvalitet syftar jag då på.
Dom är faktiskt riktigt jäkla välbyggda, ingen tendens till knarr eller så. Mest välbyggd av alla WP7-modeller som finns.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar