Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Legend *

920 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC RC E100 (Hörlurar) 1 6 (1) Inga priser
HTC HS U350 (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
HTC Legend (Mobiltelefoner) 9 8,48 (106) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 24 mars 2010 - 11:37

Unregisteredd8f31aef
  • Unregisteredd8f31aef
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Jo, men förstår inte hur. Hittar ingen inställning för detta

Det är ingen "inställning", lägg helt enkelt dit 2 st som visar singelrader.
Widgets->Kontakter->Widgetstil 2av2 och så gör du detta gånger 2.
Du får ju se till att du har flera olika "grupper" bland dina kontakter så du kan välja vilka som widgeten ska visa.

Postad 24 mars 2010 - 11:53

krisholm
  • krisholm
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har haft min Legend nu i 5 dagar och upplever att bluetoothräckvidden är mycket dålig. Jag kan inte ens ha luren i fickan utan att det börja klippa. Känner någon igen detta problem? Jag har testa mitt headset med många andra mobiler och det fungerar bra med Nokia, Iphone, SE och en gammal HTC TYTN. Jag har ett SE HBH-DS970.
Om det är någon som har ett annat headset som fungerar bra vore tacksam för tips. (Det skall vara ett stereoheadset med silikonpluggar som man kan hänga runt halsen av samma typ som SE haft ett par modeller av) Jag har faktiskt testat två olika legender med samma resultat.

Redigerat av krisholm, 24 mars 2010 - 12:23.

Postad 24 mars 2010 - 12:07

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Helt underbart, tusen tack för hjälpen

Postad 24 mars 2010 - 12:25

Unregisteredd8f31aef
  • Unregisteredd8f31aef
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Helt underbart, tusen tack för hjälpen

No problemo :)

Postad 24 mars 2010 - 12:29

krisholm
  • krisholm
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har haft min Legend nu i 5 dagar och upplever att bluetoothräckvidden är mycket dålig. Jag kan inte ens ha luren i fickan utan att det börja klippa. Känner någon igen detta problem? Jag har testat mitt headset med många andra mobiler och det fungerar bra med Nokia, Iphone, SE och en gammal HTC TYTN. Jag har ett SE HBH-DS970.
Om det är någon som har ett annat headset som fungerar bra vore tacksam för tips. (Det skall vara ett stereoheadset med silikonpluggar som man kan hänga runt halsen av samma typ som SE haft ett par modeller av) Jag har faktiskt testat två olika legender med samma resultat.

Postad 24 mars 2010 - 12:29

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Jag har haft min Legend nu i 5 dagar och upplever att bluetoothräckvidden är mycket dålig. Jag kan inte ens ha luren i fickan utan att det börja klippa. Känner någon igen detta problem? Jag har testa mitt headset med många andra mobiler och det fungerar bra med Nokia, Iphone, SE och en gammal HTC TYTN. Jag har ett SE HBH-DS970.

har upptäckt samma sak med min Legend idag och ett Plantronics 975. Det fungerar kanon med min iPhone 3GS och Nokia E72 men med Legenden kan jag inte ens ha den i fickan på byxorna utan att den klipper och ######s - riktigt uselt

Postad 24 mars 2010 - 14:20

erobin
  • erobin
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag hittar inte ens på min bluetooth handsfree när jag söker efter den. Är en sony ericsson HBH-DS205. Någon som har något tips hur man löser detta? I övrigt är jag väldigt nöjd med min legend :) Kan förresten tipsa om en bra app som heter app protector, tyvärr bara trial.

Postad 24 mars 2010 - 14:38

krisholm
  • krisholm
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

har upptäckt samma sak med min Legend idag och ett Plantronics 975. Det fungerar kanon med min iPhone 3GS och Nokia E72 men med Legenden kan jag inte ens ha den i fickan på byxorna utan att den klipper och ######s - riktigt uselt

Bra att höra att det inte bara är jag. Jag misstänker att det är ett allmänt konstruktionsfel som kan ha att göra med aluminiumskalet som skärmar signalen. jag kommer att byta min till en annan modell. Ni andra som har Legender; testa och hör av er!

Postad 24 mars 2010 - 15:01

Kattsing
  • Kattsing
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag gjorde om installningsguiden sen fungerade det. Skriver detta på spårvagn 6 på väg mot kortedala med legenden btw. Lyssnar på.radio samtidigt :)

Postad 24 mars 2010 - 15:48

krisholm
  • krisholm
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag gjorde om installningsguiden sen fungerade det. Skriver detta på spårvagn 6 på väg mot kortedala med legenden btw. Lyssnar på.radio samtidigt :)

Har du bra kontakt med ditt headset, dvs en bra räckvidd? bra kontakt även om ett ngt kommer imellan tex dina händer, klädesplagg etc? I så fall vilket bluetoothheadset använder du? är det ett stereoheadset?

Postad 24 mars 2010 - 15:55

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Här kommer min fotojämförelse av utomhusbilder från n95 och legend.
N95 överst.

N95 tar det längsta stråt här.

Bifogad fil(er)

Postad 24 mars 2010 - 16:54

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Hi hi, det är ju lite olika där vilken som är bäst men Legenden verkar ju ha övertaget tycker jag i de flesta situationerna.

Tack för bilderna. Då har jag nog fått en kass kamera i min helt enkelt. Iaf fokus på långt håll.

Postad bild

Exakt så ser alla mina Legendbilder ut på långt håll, där ser du att bara en liten del är skarp där vid bilen. Och det komiska här nu är ju att detta är en bild från din n95 :)

Din legend verkar MKT bättre än min på långt håll som sagt. Grattis ;)

Redigerat av Micke prylgalen, 24 mars 2010 - 17:05.

Postad 24 mars 2010 - 17:06

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Hi hi, det är ju lite olika där vilken som är bäst men Legenden verkar ju ha övetraget tycker jag i de flesta situationerna.

Tack för bilderna. Då har jag nog fått en kass kamera i min helt enkelt. Iaf fokus på långt håll.

Postad bild

Exakt så ser alla mina Legendbilder ut på långt håll, där ser du att bara en liten del är skarp där vid bilen. Och det komiska här nu är ju att detta är en bild från din n95 :)

Om inte han råkat blanda... ihop bilderna ;)

Nämen jag har en n95:a också, tycker att jag får väldigt skarpa bilder på den, kanske kan det vara så att linsen är smutsig lr nåt i det här fallet.. men jag får helt klart bättre bilder med min n95:a. N95:an använder sig ut av en betydligt bättre optik än det som finns på legenden.

Sen om man tittar på de sista bilderna.. så är det helt tvärtom mot de resultat ovanför.. :S

Redigerat av Unregistered1232, 24 mars 2010 - 17:09.

Postad 24 mars 2010 - 17:09

molenda
  • molenda
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Här kommer min fotojämförelse av utomhusbilder från n95 och legend.
N95 överst.

N95 tar det längsta stråt här.

Om undre bilden på trädgårdsslangvagnen är Legend tittar jag mycket hellre på den. Mycket mjukare och inte så jobbig skärpa.
N95 tar väl snarare det korta strået på alla bilder tycker jag:)

Annat än det, går det att använda telefon som musikspelare? Även om många är nykära i allat annat så är det intressant och veta om det funkar eller ej. Tänker mest på bristen av equalizer som egentligen är det enda hindret att jag heller inte sitter med en just nu också.
Byta ner sig från gamla nokier och SE som klarar musikbiten galant känns inte så kul. Även om så mycket annat med telefon är överlägset.
Och vad blir batteritiden, max speltid en halv arbetsdag :)??

Postad 24 mars 2010 - 17:09

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Om inte han råkat blanda... ihop bilderna :)

Nämen jag har en n95:a också, tycker att jag får väldigt skarpa bilder på den, kanske kan det vara så att linsen är smutsig lr nåt.. men jag får helt klart bättre bilder med min n95:a.

Det är n95an.
Jag vet att n95an tar riktigt bra bilder om man bara anstränger sig lite. Meningen med testet var att jag knäpper två snabba foton utan att någon av mobilerna får ta om även om någon bild blir oskarp.

Det är ju trots allt snapshots man tar och jag försökte återspegla det.

Postad 24 mars 2010 - 17:22

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ja jag hade kunnat sätta mkt pengar på att det var tvärtom ifall jag inte kunde sett exif-infon på bilderna.

Det är ju nåt fel på n95 istället i det här fallet men det intressanta här var ju att se att Legenden kan ta skarpa bilder på avstånd med.

Postad 24 mars 2010 - 17:27

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Ja jag hade kunnat sätta mkt pengar på att det var tvärtom ifall jag inte kunde sett exif-infon på bilderna.

Det är ju nåt fel på n95 istället i det här fallet men det intressanta här var ju att se att Legenden kan ta skarpa bilder på avstånd med.

Jo, mina n95-foton brukar bli bra. Har inte använt mobilen på drygt ett år så linsen kanske är smutsig eller något.
Men båda är relativt likvärdiga i det stor hela.

Postad 24 mars 2010 - 17:37

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Om undre bilden på trädgårdsslangvagnen är Legend tittar jag mycket hellre på den. Mycket mjukare och inte så jobbig skärpa.
N95 tar väl snarare det korta strået på alla bilder tycker jag:)

Annat än det, går det att använda telefon som musikspelare? Även om många är nykära i allat annat så är det intressant och veta om det funkar eller ej. Tänker mest på bristen av equalizer som egentligen är det enda hindret att jag heller inte sitter med en just nu också.
Byta ner sig från gamla nokier och SE som klarar musikbiten galant känns inte så kul. Även om så mycket annat med telefon är överlägset.
Och vad blir batteritiden, max speltid en halv arbetsdag :)??

Jag kopplade ut min mobil 7 imorse, lyssnade musik ca 1 timme på morgonen och 2 timmar från kl.10-12. Hade automatisk sync igång 2h runt lunch, lyssnade på spotify 1h (över 3G) efter lunch, lyssnade på musik 1h när jag kom hem. Knäppte en del foton (testet).
Har även skrivit några sms, skickat bilder till datorn via bluetooth och surfat en del

Ligger på 37% i skrivande stund.

Redigerat av ritte88, 24 mars 2010 - 17:38.

Postad 24 mars 2010 - 17:56

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Laddade min legend över natten och tog ut laddaren vid hav 09.30. Har surfat och ringt en del. nu vid 17.30 tog batteriet slut.

Postad 24 mars 2010 - 19:18

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Ni som har telefonen, är det mäckigt att byta simkort i den? Kommer eventuellt behöva ha ett privat simkort som jag surfar på och ett jobb-sim som jag ringer/smsar/mmsar med. (Om nu inte någon har en bra kreativ lösning på hur jag grejer detta på ett smidigare sätt? )

Postad 24 mars 2010 - 19:22

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Ni som har telefonen, är det mäckigt att byta simkort i den? Kommer eventuellt behöva ha ett privat simkort som jag surfar på och ett jobb-sim som jag ringer/smsar/mmsar med. (Om nu inte någon har en bra kreativ lösning på hur jag grejer detta på ett smidigare sätt? )

Inte jätteknpeigt men blir jobbigt om du ska göra det varje dag.

Postad 24 mars 2010 - 20:24

Kattsing
  • Kattsing
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Har du bra kontakt med ditt headset, dvs en bra räckvidd? bra kontakt även om ett ngt kommer imellan tex dina händer, klädesplagg etc? I så fall vilket bluetoothheadset använder du? är det ett stereoheadset?

Jag använder vanliga lurar. Creative ep630

Postad 24 mars 2010 - 21:54

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Nu har Gsmarena fingrat på den.

http://www.gsmarena....-review-462.php

Postad 25 mars 2010 - 00:36

Unregistered871bd812
  • Unregistered871bd812
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har haft min i några timmar nu. Hittills är jag då hur nöjd som helst!
Det här har jag skrivit på telefonen.

Postad 25 mars 2010 - 06:44

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hur mycket datatrafik drar en syncning? (alltså hela klabbet - mail, calendar, facebook väderapps m.m)? Givetvis svårt att svara på, men är det ungefär 0,1 mge, 1 meg eller 5 meg per gång?

Postad 25 mars 2010 - 10:31

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Ska dra förbi siba och hämta min nu. :) Svor på att inte skaffa någon ny telefon förrän tidigast i höst men det gick ju åt skogen!

Postad 25 mars 2010 - 10:36

Milbot7
  • Milbot7
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har problem att få igång mobilsurf från Telenor. När jag försöker aktivera "Mobilt nätverk" står det "Anslutningsfel". Har försökt ställa in VPN, men vet ej om jag gjort rätt. Finns ju dessutom fyra olika typer att välja mellan. Deras kundtjänst kan inte svara på vad jag ska göra. Mycket tacksam om nån kan hjälpa till!

Uppdatering: Problemet löst!

Redigerat av Milbot7, 25 mars 2010 - 13:02.

Postad 25 mars 2010 - 11:03

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
lämnar tillbaka min Legend idag. Har provat med tre bluetooth headset nu och alla har fungerat lika uselt - måste vara alu skalet som gör det. En riktig dealbreaker för mig - blir till att prova en plastig Desire istället :)

Postad 25 mars 2010 - 15:25

sadfoafs
  • sadfoafs
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Sitter nu och leker med min nya Legend. Helt sjukt hur lätt det är att skriva med qwerty-tangentbordet ändå, och då har jag ALDRIG skrivit med touchscreen tidigare. Kan heller inte tänka mig att ha köpt en större telefon än denna, då jag anser att skärmen är stor nog..

Postad 25 mars 2010 - 16:54

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
http://www.gsmarena....eview-462p7.php GSM arean har bytt ut bilderna nu. Lite bleka och så men det är ju enkelt att fixa till dom lite i ett bildprog i datorn eller i ps appen.

Postad 25 mars 2010 - 17:06

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Ser att två användare har problem med Legends bluetooth. Finns det några andra som kan testa och bekräfta detta?

Postad 25 mars 2010 - 17:36

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Ser att två användare har problem med Legends bluetooth. Finns det några andra som kan testa och bekräfta detta?

Att skicka en fil till datorn fungerar dock utmärkt.
Har ej prövat med headset.

Postad 25 mars 2010 - 18:46

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Fick lämna tillbaka den på Netonnet utan diskussion och pengarna tillbaka - det var schysst service.

Postad 25 mars 2010 - 18:50

sadfoafs
  • sadfoafs
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Upptäckte just en bugg som jag har läst borta på Swedroid att det är fler som har stött på.

Om ni går in och försöker välja inmatningsspråk till tangentbordet så finns det bara English att välja på.

OBS! Klicka ____INTE______ på denna, för det går inte att återställa till svensk inmatning igen.

Dock finns det en lösning som iaf funkade för mig:

* Gå in på market och ladda ner appen "Scandinavian keyboard"
* Välj under inmatningsinställningar att det är svenska till det skandinaviska tangentbordet
* Aktivera och inaktivera "Skandinaviskt tangentbord" under språk och tangentbord

Nu borde det svenska tangentbordet hoppat igång i standarttangentbordet igen, och English är återigen urbockat.

Postad 25 mars 2010 - 18:58

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Upptäckte just en bugg som jag har läst borta på Swedroid att det är fler som har stött på.

Om ni går in och försöker välja inmatningsspråk till tangentbordet så finns det bara English att välja på.

OBS! Klicka ____INTE______ på denna, för det går inte att återställa till svensk inmatning igen.

Dock finns det en lösning som iaf funkade för mig:

* Gå in på market och ladda ner appen "Scandinavian keyboard"
* Välj under inmatningsinställningar att det är svenska till det skandinaviska tangentbordet
* Aktivera och inaktivera "Skandinaviskt tangentbord" under språk och tangentbord

Nu borde det svenska tangentbordet hoppat igång i standarttangentbordet igen, och English är återigen urbockat.

Hmm, kommer ihåg att jag klickat i denna men det återvända till urbockat. Dock laddade jag ner det svenska tangentbordet som kanske återställde det.

Postad 25 mars 2010 - 20:29

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
I manualen hittade jag detta:

For you to listen to music with your headset or car kit, the headset or car kit must support
the A2DP Bluetooth profile
.

Ganska okunnig vad gäller bluetooth headsets, men hjälper det någonting?

Postad 25 mars 2010 - 21:17

Unregistered871bd812
  • Unregistered871bd812
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Någon som vet om det påverkar batteritiden negativt att vara ansluten till mobilt nätverk hela tiden om man stängt av automatiska uppdateringar? Det är alltså inte Wi-Fi jag pratar om här utan mobilt nätverk.
Ganska tjatigt att gå in och ställa om det hela tiden. Hur gör ni andra?

Postad 25 mars 2010 - 21:55

Wompa
  • Wompa
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
MHMHM! Älskar min Legend..

Men nu undrar jag om någon sitter på några coola tillbehör till mobilen? Tänkte skärmskydd etc, någon bra sida?

Vet att det finns en riktigt coolt kolfiber väska till iPhone, något liknande till Legend???

Postad 26 mars 2010 - 00:04

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

MHMHM! Älskar min Legend..

Men nu undrar jag om någon sitter på några coola tillbehör till mobilen? Tänkte skärmskydd etc, någon bra sida?

Vet att det finns en riktigt coolt kolfiber väska till iPhone, något liknande till Legend???

Såg din recension på Prisjakt ! Uppskattas att det finns folk som skriver dem !
Däremot så fattar jag inte vinken med att klanka ner på iPhone. Komplex av något slag, hatkänslor eller ngt annat ?

Postad 26 mars 2010 - 06:59

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Däremot så fattar jag inte vinken med att klanka ner på iPhone. Komplex av något slag, hatkänslor eller ngt annat ?

Tror inte han är ensam om att vara less på se iphones överallt. Men jo, det kan vara onödigt att lägga in jämförelsen i omdömmeskommentarer, speciellt då man inte ens låter lite objektiv.

Beställde min Legend igår, hoppas på få den på Måndag/Tisdag. Efter 1½ år med en Sony Ericsson w760i så kommer det här med 99%s säkerhet kännas som telefonhimlen i jämförelse.

Postad 26 mars 2010 - 08:23

Unregisteredd8f31aef
  • Unregisteredd8f31aef
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Någon som vet om det påverkar batteritiden negativt att vara ansluten till mobilt nätverk hela tiden om man stängt av automatiska uppdateringar? Det är alltså inte Wi-Fi jag pratar om här utan mobilt nätverk.
Ganska tjatigt att gå in och ställa om det hela tiden. Hur gör ni andra?

Jag har länkat till den innan, men det tål att tas upp igen.

På Swedroid pratar man här om en app som heter JuiceDefender och tillsammans med JuicePlotter så får du bra koll på ditt batteri.

Kan dock tillflikas att den största batteriboven var hos mig skärmen.
Sänk ljusstyrkan på skärmen när ni är inomhus så sparar ni en massa batteritid.

Ett bra app för att schemalägga bla skärmen och andra nyttiga händelser är Locale.
Där har ex. jag satt att när jag är på jobb (styrs via wifi och GPS) så stängs ljudet av och ljusstyrkan sänks och när jag är hemma så har jag ungefär samma inställningar förutom att ljudet bara är dämpat och mellan 23:00-06:00 helt avslaget.

Hoppas något av detta hjälper er.

Postad 26 mars 2010 - 08:31

Unregisteredd8f31aef
  • Unregisteredd8f31aef
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Tycker inte det är några som helst problem att Wompa skrev som han gjorde på omdömet om Legenden.
Det är väl tom. en service för folk som står i valet och kvalet mellan just Legenden och iPhööönen.
På så sett så kan folk ta det åt sig och sen skaffa egen uppfattning.

För övrigt så tycker jag han har helt rätt i allt det han skriver.

Komplex blir det när folk inte kan läsa något dåligt om sina (fruktansvärt maintreamade) ögonstenar utan måste försvara dom och bli gnälliga på kuppen (ungefär som jag blev nu...). :)

*Edit stavfel

Redigerat av Unregisteredd8f31aef, 26 mars 2010 - 08:32.

Postad 26 mars 2010 - 09:42

Gubbkeps
  • Gubbkeps
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har nu efter några turer fått en ny Legend eftersom den första var paj vid leverans, och jag måste bara säga att jag älskar den här telefonen! Den enda fördelen min Omnia hade i jämförelse är att den spelade upp fler videoformat...

Postad 26 mars 2010 - 18:56

Wompa
  • Wompa
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
HAHA! Inte visste jag att ni läste det :)

Kan hålla med om att det var kanske lite av ett "påhopp" men man får tänka efter lite... Alla telefoner som kommer med touch jämnförs med iPhone varesig man vill det eller ej.

iPhone är ju så poppis precis som iPod blev pga att det var först med design, pris och sånt tjaffs.
Sen följer ju folk den vägen, ingen som riktigt vågar ta steget utanför gångbanan och testa att kanske gå på gräsmattan istället!

Bara vad jag tycker och jag är nog inte ensam. Dem med iPhone försvarar sig och tvärt om.

Postad 26 mars 2010 - 19:46

erobin
  • erobin
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
någon som vet om det går att roota legend? skulle vara kul att komma åt alla apps på market.
Köpte den här väskan till min legend, sitter riktigt bra och är enligt mig snygg =)

Bifogad fil  20100326049.JPG   896,77K   0 Antal nerladdningar

Postad 26 mars 2010 - 22:44

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Bara vad jag tycker och jag är nog inte ensam. Dem med iPhone försvarar sig och tvärt om.

Jo det mesta jämförs ju med ifånen och den har ju blivit något av en milstolpe helt klart.

Själv har jag gått från iphone till Legenden och jag har även gett en del ris innan i tråden. Hur man än ser på det hela så har iphonen en hel del smarta funktioner och flyt som Legenden saknar och tvärtom. Handlar ju mer om vad man prioriterar och så.

Det jag spontant kommer på att iphonen är bättre på är:

* Tysta-knappen på sidan. Enkelt reglage för o sätta den i tyst läge
* Mer precis touchskärm och mer sömlöst flyt i menyer. appar, surf m.m
* Man ser bättre i skärmen i direkt solljus
* Större skärm
* Lite bättre ljud i telefonens högtalare när man spelar film/musik
* Homeknappen kan göras till en snabbknapp för att tex starta kameran
* Snabbtryck på home och power för att göra en skärmdump/spara bild
* Enklare att skriva med. Aningen större "knappar" och helt enkelt enklare att använda.
* Facebooken med push, ljusår snyggare app än Androids
* Tv4play, Svtplay, Angrybirds, hemnet, blocket, photogene, colorsplash och en massa andra appar man köpt och gillar som man inte hittat i Android

Det är mkt sånt där som gäller hur det ser ut och "upplevs" och jag saknar iaf en del hos Android än sålänge. Detta kan ju givetvis bli bättre och bättre framöver

På +sidan då med Legenden gentemot the incredible äppelfån:

* Alu-chassiet och känslan i handen
* Lite smidigare
* Surf känns aningen snabbare, inte lika mjukt och fint men ändå. Den skalar om text bra i webläsaren så att det blir läsbart.
* Flash-stöd, vad man nu skall ha det till egentligen :)
* Led-blixten som hjälper till lite i dunkel miljö på nära håll.
* Skärmen, fantastiskt fin bild om än Amoled ger en aning orealistiska färger i många fall. Men det ser snyggt ut
* Styrkulan. Jag gillar den skarpt och det är härligt att scrolla i menyer eller i webläsaren
* Möjligheten att customisera sina widgets, bakgrunder m.m
* Friendstream, gillar det skarpt och ser snyggt ut

Kvalitét är väl svårt att svara på. Har haft 2 iphones och aldrig några problem. De flesta kompisar har också iphones och jag tror ingen haft strul med någonting egentligen. Gällande HTC så har vi ju bara här i tråden hittils en med kass högtalare, jag med kass kamera och en eller två med kass bluetoothmottagning. Det är ju alltid lite så med nya modeller och lite lotteri idag känns det som. Man får skicka in på rep och det löser sig ju oftast men det är inte spec kul att bli av med sin nya manick man precis köpt i flera veckor. :)

Postad 27 mars 2010 - 00:44

Dawe
  • Dawe
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag testade en legend idag inne på siba och jag tyckte inte att den var sådär underbar som jag hade förväntat mig, tyckte att touchen var lite halvseg ungefär som på min nuvarande mobil en nokia n97 mini. testade att skriva lite på touch t-bordet och det fungerade väl bra däremot gillar jag mer hårdvaru t-bordet på min fast det är väl en vane sak kan jag tänka mig. Sen vet jag inte om de är så att det exemplaret jag testade var mycket väl använt eller något så att det kanske påverkade touchen negativt.

Nu vet jag inte längre om jag vill byta till en legend den har ju helt klart sina fördelar och jag skulle nog säkert ändra uppfattning om jag fick möjlighet att testa telefonen längre men just nu känner jag mig osäker. Ska testa den lite mer i veckan som kommer så kanske man ändrar uppfattning :)

Ni får gärna argumentera varför jag skulle köpa en legend och säga vad ni som äger telefonen tycker om den angående touch skärmen bla.

Postad 27 mars 2010 - 07:46

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Testade att ladda ner NDrive, verkar fungera bra. NDrive har en drive :P med nordenkartor för 199kr. Det är en engångsavgift som betalas via applikationen eller över nätet efter en testperiod på sju dagar. Det finns röstnavigering på olika språk, inkluderat svenska.

Tipset finns hos Swedroid och betala med datorn över nätet kan man göra på NDrives hemsida.

Själv har jag än så länge bara prövat mig genom menyerna i NDrive och hittat min lokalisering på kartan. Gränssnittet är snyggt och användarvänligheten verkar vara riktigt bra.

Postad 27 mars 2010 - 10:57

iceman356
  • iceman356
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Någon som vet om/var man kan få tag på typ cooper skärmskydd och en snygg bordsladdare till Legenden ?
Tror ni att bordsladdaren till Heron funkar ??

Köpte min lur i går och än så länge är jag superöjd med den. Hade en Omnia innan så detta är rena drömmen tycket jag.

Mvh
Tomas

Postad 27 mars 2010 - 13:20

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Ni får gärna argumentera varför jag skulle köpa en legend och säga vad ni som äger telefonen tycker om den angående touch skärmen bla.

Många utav s k argument är subjektiva, t ex skrämen är för stor/liten samt känslan av touchscreenen. Detta beror mycket på tidigare erfarenheter av andra mobiler och vad man som människa förväntar sig att en ideal smartphone skall se ut. Brukar man inte säga att verkligheten är en konstruktion?

Bäst att göra enligt mig är att läsa igenom tråden, samt titta på tester. Här i denna tråd jämför användarna Legenden med t ex iPhone, N95 och dessutom kommenteras deras intryck och använding av Legenden. Jag tycker att det är lite utav ditt eget jobb att argumentera för varför du skall köpa en Legend genom att titta på ovanstående, för om du gör det på egen hand blir du mycket mer nöjd. Detta då om någon annan lyckas övertala dig, får du en egen bild av övertalarens argument som kanske inte lever upp när du väl har köpt telefonen. Vem klagar man på då?

Redigerat av Hesam, 27 mars 2010 - 13:23.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.