Bara vad jag tycker och jag är nog inte ensam. Dem med iPhone försvarar sig och tvärt om.
Jo det mesta jämförs ju med ifånen och den har ju blivit något av en milstolpe helt klart.
Själv har jag gått från iphone till Legenden och jag har även gett en del ris innan i tråden. Hur man än ser på det hela så har iphonen en hel del smarta funktioner och flyt som Legenden saknar och tvärtom. Handlar ju mer om vad man prioriterar och så.
Det jag spontant kommer på att iphonen är bättre på är:
* Tysta-knappen på sidan. Enkelt reglage för o sätta den i tyst läge
* Mer precis touchskärm och mer sömlöst flyt i menyer. appar, surf m.m
* Man ser bättre i skärmen i direkt solljus
* Större skärm
* Lite bättre ljud i telefonens högtalare när man spelar film/musik
* Homeknappen kan göras till en snabbknapp för att tex starta kameran
* Snabbtryck på home och power för att göra en skärmdump/spara bild
* Enklare att skriva med. Aningen större "knappar" och helt enkelt enklare att använda.
* Facebooken med push, ljusår snyggare app än Androids
* Tv4play, Svtplay, Angrybirds, hemnet, blocket, photogene, colorsplash och en massa andra appar man köpt och gillar som man inte hittat i Android
Det är mkt sånt där som gäller hur det ser ut och "upplevs" och jag saknar iaf en del hos Android än sålänge. Detta kan ju givetvis bli bättre och bättre framöver
På +sidan då med Legenden gentemot the incredible äppelfån:
* Alu-chassiet och känslan i handen
* Lite smidigare
* Surf känns aningen snabbare, inte lika mjukt och fint men ändå. Den skalar om text bra i webläsaren så att det blir läsbart.
* Flash-stöd, vad man nu skall ha det till egentligen
* Led-blixten som hjälper till lite i dunkel miljö på nära håll.
* Skärmen, fantastiskt fin bild om än Amoled ger en aning orealistiska färger i många fall. Men det ser snyggt ut
* Styrkulan. Jag gillar den skarpt och det är härligt att scrolla i menyer eller i webläsaren
* Möjligheten att customisera sina widgets, bakgrunder m.m
* Friendstream, gillar det skarpt och ser snyggt ut
Kvalitét är väl svårt att svara på. Har haft 2 iphones och aldrig några problem. De flesta kompisar har också iphones och jag tror ingen haft strul med någonting egentligen. Gällande HTC så har vi ju bara här i tråden hittils en med kass högtalare, jag med kass kamera och en eller två med kass bluetoothmottagning. Det är ju alltid lite så med nya modeller och lite lotteri idag känns det som. Man får skicka in på rep och det löser sig ju oftast men det är inte spec kul att bli av med sin nya manick man precis köpt i flera veckor.