Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *

1319 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Wave GT-S8500 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7.888888 (26) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 13 June 2010 - 11:36

carlhenrik82
  • carlhenrik82
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

well i bada har du diverse sortering bland sms.

tyvärr är widgetsen förutbestämda i storlek och alla har sin egna storlek. tyvärr.

Synd det med widgetsen, tyckte många var rätt stora.
Har du varit ute med mobilen i solsken? Är Skärmen bättre i solljus än tidigare mobiler du haft?
Min n97mini med resentivskärm är helt värdelös i solljus.:/

Postad 13 June 2010 - 12:10

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Två testrapporter. www.svd.se/naringsliv/it/svd-testar-samsung-wave_4854159.svd samt www.techradar.com/reviews/phones/mobil-phones/

Redigerat av sagoga, 13 June 2010 - 12:10.

Postad 13 June 2010 - 12:48

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Synd det med widgetsen, tyckte många var rätt stora.
Har du varit ute med mobilen i solsken? Är Skärmen bättre i solljus än tidigare mobiler du haft?
Min n97mini med resentivskärm är helt värdelös i solljus.:/

Funkar fint i solljus imo

Postad 13 June 2010 - 13:01

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

ÅÄÖ finns inte i standardläge utan man gör precis som på många andra, håller inne a och då kommer det upp en meny med å och ä. Mycket smidigt fungerar det tycker jag. Har du T9 på så trycker du bara en gång på tangenten ändå, om du kör qwerty dvs.
Dock ryktas det om ett nytt tangentbordslayout i nästa uppgradering.

Invigde mobilen på första festen igår, man blir tårögd hur bra och lätthanterlig den är. Fick flera kommentarer om hur snygg den var. En annan gäst hade HTC desire uppe och jag tyckte waven slog den med hästlängder.

Ja visst är den enormt snygg och lätthanterlig även på fyllan?
Gjorde samma i lördags och tyckte desire var långsam i jämförelse och skärmen och bilderna var gråa

Jag har nu köpt Wave på PC CITY för 3.790 kr. På baksidan finns en tunn plastfilm över kameran. I handboken står det ingenting om denna, skall den tas bort? Den skyddar ju kameralinsen och när jag tog ett kort så tycktes det bli ett bra kort. F.ö. stod där heller inget om filmen som skyddade pekskärmen i handboken. Men den filmen var tjockare och lätt att ta av.
Jag låter filmen över kameran sitta kvar t.v.

Du kan ta bort eller lämna den vid kameran
Jag tog då bort den direkt

Postad 13 June 2010 - 15:31

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Installerade Aftonbladets widget... Fick problem med att telefonen laggade vid uppstart, och en gång också ett meddelande om "för lite minne, applikationer stängs"...
Tog bort den, och nu snurrar den på som förut.

Är detta en bugg i Aftonbladets widget, eller kan man vänta sig problem när man börjar installera lite mer grejer?
Vad säger ni som installerat lite mer widgets och grejer? Några problem?

Postad 13 June 2010 - 15:47

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Installerade Aftonbladets widget... Fick problem med att telefonen laggade vid uppstart, och en gång också ett meddelande om "för lite minne, applikationer stängs"...
Tog bort den, och nu snurrar den på som förut.

Är detta en bugg i Aftonbladets widget, eller kan man vänta sig problem när man börjar installera lite mer grejer?
Vad säger ni som installerat lite mer widgets och grejer? Några problem?

Jag har fått samma problem, aftonbladet widgeten verkar dra väldigt mycket alternativt läcka en hel del . Även när man ska låsa upp telefonen så kan det gå ganska segt.

En sak som jag däremot inte gillar är om man vill lägga på ett samtal så måste man hålla knappen för att lägga på nere ett litet tag och laggar telefonen då så tar det ännu längre tid. Jag vill ju avsluta samtalet på stutts när jag trycker, kanske man kan avsluta med någon av fysiska knapparna?

Postad 13 June 2010 - 16:21

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Jag har fått samma problem, aftonbladet widgeten verkar dra väldigt mycket alternativt läcka en hel del . Även när man ska låsa upp telefonen så kan det gå ganska segt.

En sak som jag däremot inte gillar är om man vill lägga på ett samtal så måste man hålla knappen för att lägga på nere ett litet tag och laggar telefonen då så tar det ännu längre tid. Jag vill ju avsluta samtalet på stutts när jag trycker, kanske man kan avsluta med någon av fysiska knapparna?

Ja, jag menade också vid upplåsning, inte uppstart... Den högra knappen borde väl avsluta också? Måste testa...

Postad 13 June 2010 - 17:56

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Du kan ju självklart använda de fysiska knapparna. Det är en enorm fördel för touchknapparna måste hållas inne både vid besvara samtal och avsluta. Lite irriterande men smart om du råkar stötta till skärmen när du tar upp den ur fickan.

Jag tycker skärmen är sådär utomhus, men du kan ju ställa in starkare skärm både i kameraläge och under inställningar.

EDIT:
tog en bild på en studentfest som jag är helnöjd med. Färgerna är riktigt bra.
Postad bild

Redigerat av xarfez, 13 June 2010 - 18:09.

Postad 13 June 2010 - 19:01

carlhenrik82
  • carlhenrik82
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Du kan ju självklart använda de fysiska knapparna. Det är en enorm fördel för touchknapparna måste hållas inne både vid besvara samtal och avsluta. Lite irriterande men smart om du råkar stötta till skärmen när du tar upp den ur fickan.

Jag tycker skärmen är sådär utomhus, men du kan ju ställa in starkare skärm både i kameraläge och under inställningar.

EDIT:
tog en bild på en studentfest som jag är helnöjd med. Färgerna är riktigt bra.
Postad bild

Måste säga ja tycker bilderna den tar ser riktigt bra ut för bara vara 5 megapixel.
Inga andra problem med wave? menar mjukvaru buggar?

Hårdvaran verker sannerligen bra ut,hur är samsungs ljud när man pratar i den?
Haft Säkert 10 s-e mobiler där nästan alla krånglat med högtalarna "skorr"

Postad 13 June 2010 - 19:02

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Måste säga ja tycker bilderna den tar ser riktigt bra ut för bara vara 5 megapixel.
Inga andra problem med wave? menar mjukvaru buggar?

Hårdvaran verker sannerligen bra ut,hur är samsungs ljud när man pratar i den?
Haft Säkert 10 s-e mobiler där nästan alla krånglat med högtalarna "skorr"

Jag tycker ljudet är fenomenalt bra. Både högtalaren för musik och hörluren.

Postad 13 June 2010 - 19:10

carlhenrik82
  • carlhenrik82
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jag tycker ljudet är fenomenalt bra. Både högtalaren för musik och hörluren.

Låter bra, väldigt sugen på byta in min n97 & köpa waven, tror inte jag kan få 2500:- på blocket som ja får i inbyte..

Postad 13 June 2010 - 19:47

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Beställde denna nu då den uppenbarligen verkar väldigt bra. Kollade en del på bla. X10 men tyvärr har SE förbrukat sitt förtroendekapital hos mig, så nu blir det att testa Samsung istället. Det enda som stör mig lite är väl avsaknaden av Spotify. Tror ni det kommer?

Postad 13 June 2010 - 20:19

carlhenrik82
  • carlhenrik82
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag hoppas verkligen spotify kommer,använder det inte själv. Men lite fart på app tillverkningen hade inte suttit fel.
Ni som har den, finns det msn till den?

Redigerat av carlhenrik82, 13 June 2010 - 22:26.

Postad 14 June 2010 - 11:06

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Pratat lite med samsung support

Om några småbuggar jag upptäckt med webbläsaren och skickade lite feedback till teknikavdelningen så det löser dom nog i uppdateringen som väntas för svenskt tangentbord,
Även om jag tycker lösningen som är nu är riktigt bra

Postad 14 June 2010 - 13:17

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Ajajaj en wave 2 verkar vara på ingång.

http://www.gsmarena....w-news-1733.php

dock är den nuvarande snyggare.

Postad 14 June 2010 - 13:48

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Måste ju vara bait
Stämmer det häver jag dock köpet och köper mig en N8

Redigerat av Blomkungen, 14 June 2010 - 14:01.

Postad 14 June 2010 - 13:48

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Hmm lite skeptisk är man ju, säker på att wave 2 ens finns med på bild? Det som jag blandannat valde wave för var ju useendet(att den är smalare) men alla på bilderna är ju breda telefoner.

Postad 14 June 2010 - 14:07

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Ser inget större problem med att det släpps nya modeller? Ska man avakta med inköp pga. att det kommer nya modeller lär man aldrig komma till skott...

Postad 14 June 2010 - 14:28

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Ser inget större problem med att det släpps nya modeller? Ska man avakta med inköp pga. att det kommer nya modeller lär man aldrig komma till skott...

Hehe självklart, men det är ju inte så vanligt att en ny modell utannonseras bara veckorna efter första modellen. Man börjar ju undra vad som gick fel med version 1?

Vad har man för nytta av att köpa ett Micro SDHC kort o sätta i förutom att kunna lagra fler mp3or eller vad man nu vill? Finns det faktiskt funktionalitet som låses upp med ett minnes kort?

Postad 14 June 2010 - 15:11

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Hehe självklart, men det är ju inte så vanligt att en ny modell utannonseras bara veckorna efter första modellen. Man börjar ju undra vad som gick fel med version 1?

Vad har man för nytta av att köpa ett Micro SDHC kort o sätta i förutom att kunna lagra fler mp3or eller vad man nu vill? Finns det faktiskt funktionalitet som låses upp med ett minnes kort?

Där är inte speciellt mycket utrymme i mobilen utan ett extra minneskort.
och navigeringen/GPS fungerar inte utan minneskortet.

Postad 14 June 2010 - 15:38

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Men alltså? Kan det stämma...? Hur fasen kan man gå ut med en uppföljare nån vecka efter den första kommit?
Satsar Samsung på en ny version direkt, innebär det kanske att uppdateringar osv till den första Waven inte kommer... Kanske nya appar anpassas till Bada 2.0 och senare versioner, så att man inte kan använda dem med 1:an...
I så fall kan jag ju meddela Samsung redan nu att detta är sista gången jag har lagt en krona på en Samsung-produkt.

Att de gör så här är ju att sänka Wave på en gång? Klart folk funderar varför de ska köpa denna telefon, om det redan år på gång en ny, så snart efter release? Verkar helt galet...

EDIT: Då kommer ju infon jag fick av supporten i ett helt annat ljus... Jag skrev ju tidigare att vid en konversation med dem ang. önskemål så fick jag svaret: "Vi registrerar ditt önskemål vid en eventuell framtida uppdatering..."

Redigerat av ztevie, 14 June 2010 - 15:42.

Postad 14 June 2010 - 15:50

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Jag tror att ni oroar er i onödan! Wave 2 är säkert en enklare modell...

Postad 14 June 2010 - 15:56

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Chattade med supporten. De vet så klart noll och ingenting, men han sa att en ny Wave är inte planerad för den Nordiska marknaden...
De har inga uppgifter om att Firmware-uppdateringar, eller nya Bada-versioner ska finnas planerade.

Jag tror inte det blir en enklare telefon. Detta ska ju vara den enklare telefonen, som alla ska ha råd med. Galaxy S ska väl bli värstingen, även om det nu inte är Bada...
Jag tror snarare en ny Wave blir direkt utrustad med en Bada 2.0 version där man fixar till de grejer som finns att fixa.
Bara hoppas att även denna blir uppdaterad i så fall. Bara att vänta och se...

Postad 14 June 2010 - 15:57

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Jag tror att ni oroar er i onödan! Wave 2 är säkert en enklare modell...

Haha ja det tror jag också. Samsung satsar verkligen på waven och vill ta en hel del marknadsandelar med denna telefonen och bada.
Så jag tror inte vi behöver vara oroliga. wave 2 är säkert en lightprodukt.
Dessutom är jag ändå nöjd med min som den är.

Postad 14 June 2010 - 16:00

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Dessutom är jag ändå nöjd med min som den är.

Jag är också nöjd. Det enda är att man vill kunna vara med på framtida appar, som eftersom appstore växer kommer att anpassas till senaste Bada-versionen. Det förutsätter ju att ens egen telefon får de uppdateringarna...

Postad 14 June 2010 - 16:02

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Men alltså? Kan det stämma...? Hur fasen kan man gå ut med en uppföljare nån vecka efter den första kommit?
Satsar Samsung på en ny version direkt, innebär det kanske att uppdateringar osv till den första Waven inte kommer... Kanske nya appar anpassas till Bada 2.0 och senare versioner, så att man inte kan använda dem med 1:an...
I så fall kan jag ju meddela Samsung redan nu att detta är sista gången jag har lagt en krona på en Samsung-produkt.

Att de gör så här är ju att sänka Wave på en gång? Klart folk funderar varför de ska köpa denna telefon, om det redan år på gång en ny, så snart efter release? Verkar helt galet...

EDIT: Då kommer ju infon jag fick av supporten i ett helt annat ljus... Jag skrev ju tidigare att vid en konversation med dem ang. önskemål så fick jag svaret: "Vi registrerar ditt önskemål vid en eventuell framtida uppdatering..."

Det är Wave 2 det pratas om inte en ny version av operativsystemet bada.

Postad 14 June 2010 - 16:14

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Det är Wave 2 det pratas om inte en ny version av operativsystemet bada.

Jo, jag vet.. Men antagligen måste det dyka upp nya versioner av Bada. Samsung har ju ett rykte om sig att inte uppdatera telefonerna med senaste versioner av os, utan bara komma med nya modeller som har den senaste os-versionen...

Var det inte så att Galaxy 7500 inte fick senaste uppdateringen av Android, men att uppföljaren, den billigare, Spica fick det? Hoppas de inte gör samma med Wave...

Postad 14 June 2010 - 16:28

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Jo, jag vet.. Men antagligen måste det dyka upp nya versioner av Bada. Samsung har ju ett rykte om sig att inte uppdatera telefonerna med senaste versioner av os, utan bara komma med nya modeller som har den senaste os-versionen...

Var det inte så att Galaxy 7500 inte fick senaste uppdateringen av Android, men att uppföljaren, den billigare, Spica fick det? Hoppas de inte gör samma med Wave...

Galaxy 7500 klarade väl inte kraven för det nyare Android, inte direkt så att Samsung kan byta hårdvaran i telefonen, dock dåligt att säga att dom skulle fixa en uppdatering när dom inte var säker på att det gick.

Ja ny version kan det säkert komma om bada blir ett uppskattat OS, men kommer förmodligen ett antal uppdateringar innan dess. Nu är det Samsung själva som gör bada så jag tycker inte att det riktigt går att jämföra med att Android inte gick att uppdatera.

Postad 14 June 2010 - 16:48

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

?!?! VM i spekulationer... Det kommer ju nya modeller konstant ifrån alla tillverkare. Deesutom verkar den där "annonsen" inte direkt riktad mot den Nordiska marknaden...

Postad 14 June 2010 - 18:54

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Mobil.se testar samsung wave
http://www.mobil.se/...e-1.362392.html

Postad 14 June 2010 - 19:02

SeG
  • SeG
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är enormt sugen på att köpa den här mobilen men jag har en fråga, om att den här stödjer ju bluetooth 3.0.
Finns det någon bluetooth adapter till datorn idag man kan köpa som också stödjer 3.0? för jag har inte hittat någon. Utan bara 2.1 och då blir det väll inte samma hastighet? :/

tack i förväg :D

Postad 14 June 2010 - 20:14

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Hej!

Jag är enormt sugen på att köpa den här mobilen men jag har en fråga, om att den här stödjer ju bluetooth 3.0.
Finns det någon bluetooth adapter till datorn idag man kan köpa som också stödjer 3.0? för jag har inte hittat någon. Utan bara 2.1 och då blir det väll inte samma hastighet? :/

tack i förväg :D

Adapters lär nog komma på några veckor

Postad 15 June 2010 - 07:33

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
På fredag kl. 14.00 kan ni chatta med Samsung på mobil.se Man kan skicka in frågor redan nu om man vill :D

Postad 15 June 2010 - 09:16

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Wave 2 verkar vara en budgetvariant...
Engadget

Today Samsung is introducing the Wave 2 (S5250) and Wave 2 Pro (S5330) QWERTY slider at CommunicAsia 2010. Both handsets are quad-band GPRS/EDGE (yup, no 3G) with 802.11n WiFi and Bluetooth 2.1, a 3.2-inch TFT LCD, 3 megapixel camera with video recorder, A-GPS, and 80MB of memory with up to 16GB of microSD expansion. The all important user experience is handled by the TouchWiz 3.0 UI and bada's "social hub" that tightly knits together all your communications with contacts, be that over email, IM, or social networking sites. Both phones will be available in Russia and South East Asia starting in August.

Postad 15 June 2010 - 09:19

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Wave 2 verkar vara en budgetvariant...
Engadget

Today Samsung is introducing the Wave 2 (S5250) and Wave 2 Pro (S5330) QWERTY slider at CommunicAsia 2010. Both handsets are quad-band GPRS/EDGE (yup, no 3G) with 802.11n WiFi and Bluetooth 2.1, a 3.2-inch TFT LCD, 3 megapixel camera with video recorder, A-GPS, and 80MB of memory with up to 16GB of microSD expansion. The all important user experience is handled by the TouchWiz 3.0 UI and bada's "social hub" that tightly knits together all your communications with contacts, be that over email, IM, or social networking sites. Both phones will be available in Russia and South East Asia starting in August.

Aha
Ryssversioner haha
Bra och glädjande nyheter

Btw igår då jag pratade med supporten sa han kommande uppdatering

Redigerat av Blomkungen, 15 June 2010 - 09:23.

Postad 15 June 2010 - 12:04

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Aha
Ryssversioner haha
Bra och glädjande nyheter

Btw igår då jag pratade med supporten sa han kommande uppdatering

Wiiiee.... ja den verkar vara riktigt ful också 2an.
http://feber.se/mobi...er_frn_samsung/

Förresten. Jag satt och letade idag efter hur mycket data jag har laddat ner och skickat. Vet att jag har sett det någonstans, men denna mobil är ju gigantisk med alla inställningar så jag hittar inte det igen. Någon som minns var?

Postad 15 June 2010 - 12:46

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Wiiiee.... ja den verkar vara riktigt ful också 2an.
http://feber.se/mobi...er_frn_samsung/

Förresten. Jag satt och letade idag efter hur mycket data jag har laddat ner och skickat. Vet att jag har sett det någonstans, men denna mobil är ju gigantisk med alla inställningar så jag hittar inte det igen. Någon som minns var?

Anslutningar
Paketdataräknare

Postad 15 June 2010 - 12:49

Jakobssons
  • Jakobssons
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Min GPS funkar typ inte som den ska för det tar hur lång tid som helst för att hitta min position och jag får inga snygga kartor så man ser vägarna utan jag kan inte komma ner så långt att man ser vägarna utan det är bara en beige färg och sen står det Sverige.. har ni samma problem eller vad har jag gjort fel? är det mitt Halebop abonnemang som cpar sig.. skulle inte förvåna mig med tanke på att jag har haft problem med internet uppkopplngen med Halebop... jag kan inte se youtube klipp utan mitt trådlösa för annars står det kopplingspunkt ej tillgänglig..

Postad 15 June 2010 - 12:52

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Min GPS funkar typ inte som den ska för det tar hur lång tid som helst för att hitta min position och jag får inga snygga kartor så man ser vägarna utan jag kan inte komma ner så långt att man ser vägarna utan det är bara en beige färg och sen står det Sverige.. har ni samma problem eller vad har jag gjort fel? är det mitt Halebop abonnemang som cpar sig.. skulle inte förvåna mig med tanke på att jag har haft problem med internet uppkopplngen med Halebop... jag kan inte se youtube klipp utan mitt trådlösa för annars står det kopplingspunkt ej tillgänglig..

Jag har inte själv provat efter som jag inte har något minneskort men om du använt GPS förut så vet du att det kan ta ett bra tag att få kontakt med satelliterna och det är typ omöjligt att lyckas om man är inomhus. Att kartan inte ser bra ut kan bero på att kartunderlaget för Sverige inte är det bästa. Kanske en navigon app eller liknande hade varit på sin plats men vad jag vet så finns det ingen än?

Postad 15 June 2010 - 13:00

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Jag har inte själv provat efter som jag inte har något minneskort men om du använt GPS förut så vet du att det kan ta ett bra tag att få kontakt med satelliterna och det är typ omöjligt att lyckas om man är inomhus. Att kartan inte ser bra ut kan bero på att kartunderlaget för Sverige inte är det bästa. Kanske en navigon app eller liknande hade varit på sin plats men vad jag vet så finns det ingen än?

Det tar tid ibland och ibland inte. Jag har hittat min position ganska exakt faktiskt. Kan man köra det över WIFI? annars drar nog kostnaderna iväg.
Såg att det har släppts en navigeringsapp nu men den fungerade tydligen bara i tokyo om jag inte minns fel.

Postad 15 June 2010 - 16:49

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Min GPS funkar som den ska med vägar och allt...
Jag gick till www.66.com, laddade ner Route66 Sync till datorn, kopplade in Waven med USB, valde masslagring. 66sync hittade waven omgående. Gör ett konto där på Route 66 så kan du sedan ladda ner gratis kartor från hela världen till ditt minneskort. Jag laddade Sverige, Norge, Danmark. Funkar bra...
Jag har Halebop abonnemang förresten...
Inte ska väl GPS dra nån datatrafik? den kopplar ju upp mot satelliter, utan att behöva gå på nätet? Man ska nog inte ha ifyllt Ladda kartor online, eller vad det nu hette, i Inställningar...
GPS som t.ex Google Maps drar datatrafik eftersom den laddar kartorna från nätet eftersom du rör på dig... Kör du Route66 navigation och gör som ovan, så har du ju laddat ner kartorna till telefonen, så telefonen funkar som en normal GPS... Tror jag!??

Vad som kostar är ju om du laddar ner extra funktioner från Route66, som tex röststyrning, fartkameror osv...

Redigerat av ztevie, 15 June 2010 - 16:51.

Postad 15 June 2010 - 16:52

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Min GPS funkar som den ska med vägar och allt...
Jag gick till www.66.com, laddade ner Route66 Sync till datorn, kopplade in Waven med USB, valde masslagring. 66sync hittade waven omgående. Gör ett konto där på Route 66 så kan du sedan ladda ner gratis kartor från hela världen till ditt minneskort. Jag laddade Sverige, Norge, Danmark. Funkar bra...
Jag har Halebop abonnemang förresten...
Inte ska väl GPS dra nån datatrafik? den kopplar ju upp mot satelliter, utan att behöva gå på nätet? Man ska nog inte ha ifyllt Ladda kartor online, eller vad det nu hette, i Inställningar...
GPS som t.ex Google Maps drar datatrafik eftersom den laddar kartorna från nätet eftersom du rör på dig... Kör du Route66 navigation och gör som ovan, så har du ju laddat ner kartorna till telefonen, så telefonen funkar som en normal GPS... Tror jag!??

Vad som kostar är ju om du laddar ner extra funktioner från Route66, som tex röststyrning, fartkameror osv...

Man kan ha aGPS som laddar lite data för att snabbare kunna hitta position, men det är inte mycket.

Postad 15 June 2010 - 20:22

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Man kan ha aGPS som laddar lite data för att snabbare kunna hitta position, men det är inte mycket.

Tack båda två för bra svar.

EDIT:
jag tycker kalendern är ganska dålig. Någon som håller med?
Jag hade velat kunna bläddra mellan månaderna med ett svep och haft lite bättre feedback när man petar runt bland dagarna.

Redigerat av xarfez, 15 June 2010 - 20:28.

Postad 15 June 2010 - 20:41

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Tack båda två för bra svar.

EDIT:
jag tycker kalendern är ganska dålig. Någon som håller med?
Jag hade velat kunna bläddra mellan månaderna med ett svep och haft lite bättre feedback när man petar runt bland dagarna.

Jag har tyvärr inte använd den särskilt mycket men jag reagerade direkt på att man styr kalendern på ett lite annorlunda vis jämfört med resten vad telefonen.

En sak som jag märkt efter ett par samtal är att ljudet är verkligen ingen höjdare? Jag trodde först det var den mottagarens telefon som jag pratade med som var problemet. Men när jag ringde fast telefon med fast telefon så var ljudet perfekt och när jag ringde fast teleon med waven så var ljudet ingen höjdare? Jag har nästan alla staplarna fyllda på täckning?

Någon som upplever samma problem?

Postad 15 June 2010 - 20:43

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Jag har tyvärr inte använd den särskilt mycket men jag reagerade direkt på att man styr kalendern på ett lite annorlunda vis jämfört med resten vad telefonen.

En sak som jag märkt efter ett par samtal är att ljudet är verkligen ingen höjdare? Jag trodde först det var den mottagarens telefon som jag pratade med som var problemet. Men när jag ringde fast telefon med fast telefon så var ljudet perfekt och när jag ringde fast teleon med waven så var ljudet ingen höjdare? Jag har nästan alla staplarna fyllda på täckning?

Jag jämför med min gamla nokia 6500 slide och jag tycker det är kanonbra ljud.

Postad 16 June 2010 - 12:37

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Tycker ljudet är helt okej
Inget brus utan klart och rent

Postad 16 June 2010 - 12:41

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Aha, då är det Tele2 täckningen som gör det, ska prova telefonen lite mer när jag är ute.

Har någon hittat ett schack spel till Waven?

Postad 16 June 2010 - 14:48

chrlek
  • chrlek
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
var ute och testade gps programmet, fungerar riktigt bra, släcker man ner det ligger det kvar i bakgrunden, dämpar musiken för instruktioner, är väl inte det snyggaste/ modernaste program jag sett, men det fyller sin funktion.

Postad 16 June 2010 - 15:25

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Verkar som att samsung har tecknat avtal med stora bolag för att skapa fler apps.

"Ready for more? Adding to its already fast expanding library of games, Samsung Apps has now teamed up with developers such as Gameloft, Com2uS, EA Mobile, and Namco Bandai to bring you the best in mobile entertainment. Check out what new games are headed your way!"
http://news.softpedi...th-144151.shtml

EDIT:
fungerar följande på era lurar?
"Single-finger Zooming
Although multi-touch is great, it’s not always the easiest thing to do if you’re holding the Samsung S8500 in one hand. As such, Samsung has implemented the ability to zoom with a single finger. Simply hold down your finger for a second or so, and two arrows will appear. You’ll then be able to move your finger up or down to zoom in or out."

Redigerat av xarfez, 16 June 2010 - 18:26.

Postad 16 June 2010 - 20:48

chrlek
  • chrlek
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
EDIT:
fungerar följande på era lurar?
"Single-finger Zooming
Although multi-touch is great, it’s not always the easiest thing to do if you’re holding the Samsung S8500 in one hand. As such, Samsung has implemented the ability to zoom with a single finger. Simply hold down your finger for a second or so, and two arrows will appear. You’ll then be able to move your finger up or down to zoom in or out."
[/quote]

Fungerar inte hos mig, verkar vara en smart funktion

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.