Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *

1995 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 June 2010 - 16:54

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Min lilla bäbis ligger här brevid mig i soffan o vilar så fint... :)

Massa strul, "posten" (preem) sa att de inte kunde hitta den (hade ingen AVI), samsung hade inget kollinummer... väntade nästan en timme på Preem för att de "skulle ha tid o leta", men de hittade som sagt den inte.

Kom hem o där låg en AVI i lådan som måste kommit ovanligt sent idag... hurra, nu ligger hon här o laddar... :blink:

Postad 21 June 2010 - 17:55

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Skärmtest i direkt sollju mellan X10, Desire och Galaxy Ss...

http://www.youtube.c...layer_embedded#!

Tyckte att det var lite svårt att dra några slutsatser av filmen... förutom att Desiren är lite sämre än X10 och Galaxy S

Jag tycker även att X10 klarar sig mycket bra mot Galaxy s. Den var klar och tydlig och när jag såg den första gången tyckte jag endå att X10 klarade sig bäst (fick revidera när jag såg 720p klippet dock...)

X10 verkar ha något specialglas framför skärmen som inte reflekterar lika mycket som de andra. (om vi ser t.e.x 6.45 (på slutet) så går det en blå linje framför skärmen både på galaxy och desiren, men inte på X10 som ligger i mitten.
Om Samsung hade använt det glaset skulle vi nog se en vinnare här. (samsung hade vad jag tyckte bättre betraktningsvinkel, men x10 var ljusstarkast)

Skuggar man med handen har man inget problem att se i dagsljus mao.

Postad 21 June 2010 - 18:38

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag testade den i solljus idag och så länge jag inte reflekterade solen direkt i mina ögon (vilket är lite dumt) tyckte jag det gick strålande att använda skärmen och hade inte några problem att läsa text osv på den.

Postad 21 June 2010 - 20:09

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Är sååå nöjd med min första dag med galaxyn...
Kan även meddela att det går bra att köra den utan sim-kort, vilket jag var tvungen att göra eftersom telenor var sega med att skicka ut.
Hade först problem med att lägga över filer från datorn alá masslagring eftersom det inte hände något på datorn när jag pluggade in USB. Man var tvungen att "mounta" i telefonen, sen funkade det fint! (gjode man genom att dra ner listen i överkant på grundskärmen... om ngn mer än jag missat detta...)

Postad 21 June 2010 - 21:20

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Är det bara jag som är missnöjd med 3G mottagningen i denna telefon. Min Nokia N5800 rockar skiten ur denna telefons undermåliga mottagningsförmåga.

Synd på en annars fantastiskt bra telefon.

EDIT 24 juni

Det blev bättre efter en fabriksåteställning.

Redigerat av ruva, 24 June 2010 - 21:56.

Postad 21 June 2010 - 21:47

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Är det bara jag som är missnöjd med 3G mottagningen i denna telefon. Min Nokia N5800 rockar skiten ur denna telefons undermåliga mottagningsförmåga.

Synd på en annars fantastiskt bra telefon.

Detta kan ha med android att göra. Var exakt lika illa på min HTC Hero.

Postad 21 June 2010 - 23:31

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
hur snabb är den att ta ett foto?

Tänk att ni går på gatan och en hare hoppar fram, hinner ni fota den eller börja en videoinspelning innan den försvinner?

Postad 22 June 2010 - 08:54

roger_f
  • roger_f
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej!

Är ny på android och har fått min Galaxy s antligen men har ett par frågor.
Hur lägger man in egna mpr som ring signaler?
Kan man välja att kontakte sparas på både telefon och sim?

MVH Roger

Postad 22 June 2010 - 09:10

tråget
  • tråget
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hej!

MVH Roger

Antar att du menar mp3? I så fall får du gå in på den låten du vill ha som ringsignal som om du skulle spela upp den och när du är inne där, tryck på menyknappen så får du valet att använda som ringsignal och lite annat.

Apropå sparande av kontakter kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Tycker att android är lite krånglig i telefonboks-hanteringen själv. Sorry

/Tråget

Postad 22 June 2010 - 09:22

backlight22
  • backlight22
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Tja!

Har även jag beställt denna mobil, blev med ett tele2 abonnemang för min del:)

Men vad jag undrar är om någon vet om Galaxyn stödjer Micro SDHC? Står bara SD på den detaljerade informationen, är lite ny på det där med SD kort.

MVH:)

Postad 22 June 2010 - 09:36

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Tja!

Har även jag beställt denna mobil, blev med ett tele2 abonnemang för min del:)

Men vad jag undrar är om någon vet om Galaxyn stödjer Micro SDHC? Står bara SD på den detaljerade informationen, är lite ny på det där med SD kort.

MVH:)

Ja, den stödjer MicroSDHC. HC står bara för high capacity och eftersom telefonen klarar upp till 32 GB (det nuvarande taket för SDHC) så kan man se att det stödjer det. Den vanliga MicroSD-standarden är endast upp till 2 GB. Jag tror det nämns i manualen också.

Om du är i farten och ska köpa ett MicroSDHC och har tänkt dig ett 16 GB kort kan jag rekommendera ett "SanDisk Mobile Ultra microSDHC 16GB". Det är ett klass 4 (syftar på överföringshastigheten) men har i tester visat sig vara minst lika bra som Kingstons klass 10-kort, vilket gör det väldigt prisvärt. Man vill gärna upp på klass 6 annars, iaf om man vill kunna streama all sorts data till telefonen utan problem (exempelvis video).

Postad 22 June 2010 - 10:53

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Hej!

MVH Roger

Ett tips är att ladda hem appen Ringdroid. Mycket enkelt verktyg för att klippa i mp3-låtar och sedan spara dem som ringsignal, antingen för enstaka kontakt eller för alla.

Vad gäller kontakterna är jag osäker. I samsungs egna verktyg verkar man bara kunna välja det ena eller det andra. Men du kan nog alltid sedan göra en kopia till sim-kortet. Har dock inte testat. Finns säkerligen ngn app som fixar detta bra annars.

Postad 22 June 2010 - 11:27

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Nu är min skickad ( läs i morse ) från cyberphoto....hinner nog tyvärr inte få den innan midsommar....erfarenheten av posthanteringen talar för det :) men man kan ju alltid hoppas....

har en galaxy spica sen tidigare som är uppgraderad med senaste 2.1 :an...fungerar bra
ska bli spännande...tror inte jag ångrar mig...

Postad 22 June 2010 - 14:37

stgre
  • stgre
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Nu har även jag beställt.
Jag har tidigare kört windows mobile och de har fungerat suveränt men tyvärr är de långsamma jämfört med android.
Jag hoppades att windows phone 7 eller vad den skall heta skulle bli bra men de plockar bort fler och fler funktioner som gjorde windows mobile 6.5 så bra.
Man ser även att alla företag struntar i att utveckla applikationer till windows mobile.
jag bara hoppas att synkningen mot exchange server funkar lika bra i android som de gjorde i windows mobile.

Postad 22 June 2010 - 16:26

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Detta kan ha med android att göra. Var exakt lika illa på min HTC Hero.

Så du menar att 3G/HDSPA motttagningen är kass med Android och att det inte beror på telefonen. Jag märker också att mitt Nokia bluetooth-headset bara klarar av ljudet ut från telefonen och inte mikrofonen. Är detta också en Androidsak.

Postad 22 June 2010 - 17:11

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Så du menar att 3G/HDSPA motttagningen är kass med Android och att det inte beror på telefonen. Jag märker också att mitt Nokia bluetooth-headset bara klarar av ljudet ut från telefonen och inte mikrofonen. Är detta också en Androidsak.

Jag var också lite besviken på mottagningen först (är dock på ett ställe med halvdan täckning) men när jag märkte att det blev klart bättre när jag höll i övre delen av telefonen istället (antennen är i botten) blev det klart bättre och telefonen har nu bättre mottagning än mitt mobila bredband. Vid samtal har ljudkvaliteten varit mycket god.

Postad 22 June 2010 - 17:38

TooT
  • TooT
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Ok, har kört den ett par dagar nu.

Plus (+)
+ Schyst display 4". Sjukligt bra kontrastvärde. Kolsvart där den ska vara svart.
+ Snabb & fin touch.
+ Bra kamera.
+ Riktigt schyst 720p filmningsfunktion.
+ Klarar spela upp allt material jag matat den med, xvid,.mkv i 720p etc.
+ Andriodmarket

Minus (-)
- Display ngt sämre än en vanlig Iphone 3G i direkt solljus fortf...?
- Väldigt låg ljudvolym på musik? Även vid max. Handhavandefel eller dövhet från min sida?
- Taskigt ljud vid film i medskickade hörlurar. På maxvolym ( eftersom det är så lågt) spricker ljudbilden upp. Jag som gör fel?
- På det hela taget risigt ljud såsom jag upplevt det. Lågt och dåliga inställningsmöjligheter.
- Ingen fix för att skicka ljud via ett mono bluetooth headset, audiobooks, direction. Sunkigt.
- Går inte att spela upp en film över SMB nätverk med ex ASTRO eller ES File Xplorer? Man måste först kopiera filmen till enheten. Sunkigt. Om någon lyckas spela upp ex en xvid direkt från utdelad nätverksenhet (SMB) så säg gärna till hur ni gjorde.
- Sjukt plastig baksida. Låt oss hopaps att någon som vill tjäna deg pressar en fin sida i alu eller kolfiber eller tunn rostfri plåt... vad som helst förutom denna plast.

Postad 22 June 2010 - 17:44

stgre
  • stgre
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
nu när man har beställt sitter man och undrar lite saker.
jag får en del office dokument på mail vilken app är bäst för att läsa dem?
är Get Documents To Go for Android bra?

finns någon app för sharepoint?

Postad 22 June 2010 - 18:24

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Ok, har kört den ett par dagar nu.

Plus (+)
+ Schyst display 4". Sjukligt bra kontrastvärde. Kolsvart där den ska vara svart.
+ Snabb & fin touch.
+ Bra kamera.
+ Riktigt schyst 720p filmningsfunktion.
+ Klarar spela upp allt material jag matat den med, xvid,.mkv i 720p etc.
+ Andriodmarket

Minus (-)
- Display ngt sämre än en vanlig Iphone 3G i direkt solljus fortf...?
- Väldigt låg ljudvolym på musik? Även vid max. Handhavandefel eller dövhet från min sida?
- Taskigt ljud vid film i medskickade hörlurar. På maxvolym ( eftersom det är så lågt) spricker ljudbilden upp. Jag som gör fel?
- På det hela taget risigt ljud såsom jag upplevt det. Lågt och dåliga inställningsmöjligheter.
- Ingen fix för att skicka ljud via ett mono bluetooth headset, audiobooks, direction. Sunkigt.
- Går inte att spela upp en film över SMB nätverk med ex ASTRO eller ES File Xplorer? Man måste först kopiera filmen till enheten. Sunkigt. Om någon lyckas spela upp ex en xvid direkt från utdelad nätverksenhet (SMB) så säg gärna till hur ni gjorde.
- Sjukt plastig baksida. Låt oss hopaps att någon som vill tjäna deg pressar en fin sida i alu eller kolfiber eller tunn rostfri plåt... vad som helst förutom denna plast.

Jag har visserligen inte jämfört den med en iPhone 3G men själv har jag varit imponerad över prestandan i solljus. Låg och läste nyheter via nätet medan jag solade och hade inga problem att läsa.

Låg ljudvolym i handsfreen är något jag absolut inte upplevt. Jag lyssnar på musik på ungefär halva volymen (8) och finner den volymen rätt hög. Jag klarar inte ens av att höja till max utan det blir alldeles för högt på vägen dit (den var förinställd rätt högt och höll på att tappa öronen när jag testade första gången). Dock kan jag inte se hur du skulle kunna göra något fel så där måste det ju bero på någon skillnad i hårdvaran. Konstigt.

Jag upplever också ljudkvaliteten som riktigt hög för att vara en mobiltelefon, vilket tekniska tester av ljudkretsen också stödjer.

Resterande kan jag inte säga något om, utöver att jag inte har några problem med baksidan eftersom den känns solid när den stödjs av det som ligger under. Hade dock förväntat mig att störa mig på den.

Postad 22 June 2010 - 19:04

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
Nu blir jag ju lite nojig när man läser att det är sämre mottagning än nokia 5800 som jag också har nu.
Befinner mig ofta på ställen med ganska kass mottagning.

Hur upplever ni att den är sämre,
om den har 3g mottagning sen bara har 2g så tar det lång tid innan den växlar över till 3g igen.
Eller är det dålig mottagning över lag?

Kan någon testa att låsa den till 3g bandet och se om samma problem uppstår.

Är ju intressant att kolla om det är mjukvaran som inte växlar över på rätt sätt eller om hårdvaran helt enkelt har sämre mottagning.

Kommer själv att köra med tre och de har ju bara 3g inte 2g så detta är av högsta intresse för mig. Då min nuvarande 5800 knappt går att använda inomhus hemma hos min far som bor på landet. Vill ju inte att den nya telefonen ska vara sämre på den punkten.

Postad 22 June 2010 - 19:13

Unregistered06ba5753
  • Unregistered06ba5753
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har fått min från Dustin nu och packat upp den. Enda jag saknade från de unboxing videor jag sett är att jag inte fick med någon snabbstartsguide. jag fick bara Användarhandböckerna. Telefonen ligger på laddning nu. Jag tyckte bakstycket kändes helt ok. Lätt att ta av och sätta dit men sitter bra ändå. Hoppas det inte nöts av att man tar av och på bakstycket.

Postad 22 June 2010 - 19:21

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Det är mycket möjligt något i mjukvaran som kan gå att fixa, min förra mobil htc touch hd blev bättre på trådlösa anslutningar med en mjukvaru uppdatering. Kommer komma uppdatering om någon vecka säkert som kan innehålla det.

Postad 22 June 2010 - 19:51

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Nu blir jag ju lite nojig när man läser att det är sämre mottagning än nokia 5800 som jag också har nu.

om den har 3g mottagning sen bara har 2g så tar det lång tid innan den växlar över till 3g igen.

Är ju intressant att kolla om det är mjukvaran som inte växlar över på rätt sätt eller om hårdvaran helt enkelt har sämre mottagning.

Kommer själv att köra med tre och de har ju bara 3g inte 2g så detta är av högsta intresse för mig. Då min nuvarande 5800 knappt går att använda inomhus hemma hos min far som bor på landet. Vill ju inte att den nya telefonen ska vara sämre på den punkten.

Går bara att ställa in att endast köra 2 G om man vill det, annars 2G/3G/HDSAP. Jag tror inte du kan använda Galaxy innomhus. Där Nokian inte hade några problem klarar Samsungen inte av det alls. Samsung har gjort en stor tabbe med dålig mottagning med 3G och samtal men har bra SAR-värden och det förstår man varför. Avbeställ om du hinner om detta är viktigt för dig.
Hallå. nu får jag ovett från Galaxy-tallibaner. :)

Jag tröttnade och använde WiFi igår kväll men det har nu dött och hostar inte igång. Flight mode av och Wifi turn on, tre olika assepunkter (2st 3G routrar och en ADSL router hemma hos mig för Telia ADSL har 3 månaders uppsägning) och ändå får jag meddelandet "Unable to scan networks" och inte ens med telefonens inbyggda WPS button + den på routern, hostar igång det hela. Snart slänger jag ut telefonen genom fönstret. Och nej, ni får inte adressen så ni kan stå utanför mitt hus och gama.

Postad 22 June 2010 - 20:08

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
nexus one tror jag hade samma problem med mottagning.
Finns det någon support på samsung som kan verifiera att man mottagit problemen och att de ev kikar på det?

Hur många är det som har problem med mottagning? (måndags ex för skribenten ovan?)

Postad 22 June 2010 - 20:12

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag har också Tre så jag har ingen 2G att växla till och bor just nu på ett ställe där täckningen inte är så bra.

Det jag upplevde som sämre var färre pinnar än min tidigare telefon (såklart omräknat då denna har 4 och min förra har 7). Dock får man lägga märke till att när den hoppar från vanlig 3G till HSDPA så börjar den om på nytt med stapeln, så att säga.

Jag har testat det en dag mer nu och jag har täckning ungefär lika ofta som min Nokia och även om jag bara har så det hoppar mellan 0-1 pinne (men att täckningen aldrig försvinner) så kunde jag samtala med perfekt kvalitet (har bara ringt inomhus). Som jag sade ovan märkte jag också att täckningen blev sämre om man håller telefonen i nederdelen, där antennen sitter, och sedan jag slutade med det har jag sett bättre resultat vad gäller staplarna.

Eftersom jag och ruva har haft lite olika resultat så är det ju svårt att veta hur det kommer bli för dig. Om du är sugen på telefonen kan du ju alltid köpa på något ställe där du vet att du har rätt att testa den och lämna tillbaka den om den visar sig vara oduglig. Det är nog det enda råd jag kan ge men jag är ju av naturliga skäl mer positivt inställd än ruva.

Redigerat av Evil Peter, 22 June 2010 - 20:14.

Postad 22 June 2010 - 20:23

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Jag har ingen aning faktiskt. Men man måste ju kolla på alla aspekter. Kan ligga något i det?
Fast nu har vi ju fått en lösning som kan vara något. Att antennen sitter i botten av telefonen och att man täcker den.
Har ingen aning? Som sagt, kolla allt :)

Postad 22 June 2010 - 20:28

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Min blir röd och tappar surf fullständigt på 3G/HDSPA eller så blir det segt som attan att skärmen hinner slockna innan sidan laddats färdigt och jag fick ställa in den på 2 minuter pga det men sidorna hinner inte laddas ändå.

Måndagsexemplar kanske. Finns det fler där även WiFi funktionen dött helt. Prova att gå ifrån täckningen och se om det någonsin fungerar igen?

Om bara jag har problem få jag försöka få en ny för annars är det ingen dålig maskin bara man kunde snacka och surfa på denna telefon där andra telefoner kommer åt.

Mina inställningar ämtat från http://www.swedroid....thread.php?t=28

http://www.swedroid....N-inställningar
Telenor

APN 1:

Name: Telenor Data
APN: internet.telenor.se
MCC: 240
MNC: 08
APN type: default (galaxy: internet)

APN 2:

Name: Telenor MMS
APN: services.telenor.se
MMSC: http://mms
MMS Proxy: 172.030.253.241
MMS Port: 8799
MCC: 240
MNC: 08
APN type: mms

Obs! Om MMS inte fungerar med port 8799 testa med 8080 eller 9201.

Obs 2 Om du har en apn som förinställd av telenor, skapa en ny enligt instruktionen ovan, använd den (välj som standard) och starta om mobilen.

Redigerat av ruva, 22 June 2010 - 20:48.

Postad 22 June 2010 - 20:31

TooT
  • TooT
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Låg ljudvolym i handsfreen är något jag absolut inte upplevt. Jag lyssnar på musik på ungefär halva volymen (8) och finner den volymen rätt hög. Jag klarar inte ens av att höja till max utan det blir alldeles för högt på vägen dit (den var förinställd rätt högt och höll på att tappa öronen när jag testade första gången). Dock kan jag inte se hur du skulle kunna göra något fel så där måste det ju bero på någon skillnad i hårdvaran. Konstigt.

Jag upplever också ljudkvaliteten som riktigt hög för att vara en mobiltelefon, vilket tekniska tester av ljudkretsen också stödjer.

Då måste jag ha en defekt hårdvara eller mjukvara på ngt sätt. Prövat med 3 olika headset och hörlurar.
på halva gröna stapeln för mediavolym är det knappt hörbart. På max är det vad jag skulle kalla under normalljud för en "vanlig" mp3 spelare. Någon annan som har detta problem?
verkar ej bero på vad jag spelar. Testat med både mp3or samt spotify och filmer.

Postad 22 June 2010 - 20:52

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Är nog varierande kvallitet på denna sändning Samsungmobiler för ljudet från line out är det bästa jag hört från en mobiltelefon. Med mina hörlurar Sennheiser HD428 blir ljudet riktigt bra (fick sänka regält) och genom både datorhögtalarna och bilstereon får jag högt, klart och kraftfullt ljud.

Postad 22 June 2010 - 20:59

TooT
  • TooT
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Är nog varierande kvallitet på denna sändning Samsungmobiler för ljudet från line out är det bästa jag hört från en mobiltelefon. Med mina hörlurar Sennheiser HD428 blir ljudet riktigt bra (fick sänka regält) och genom både datorhögtalarna och bilstereon får jag högt, klart och kraftfullt ljud.

Surt, bara att skicka tillbaka då för detta är nog det sämsta ljud jag haft på en mobil.

Undrar om 3 dagar räknas som DOA och jag får utbyte. Eller om den skickas på rep.

Redigerat av TooT, 22 June 2010 - 21:16.

Postad 22 June 2010 - 22:34

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Min blir röd och tappar surf fullständigt på 3G/HDSPA eller så blir det segt som attan att skärmen hinner slockna innan sidan laddats färdigt och jag fick ställa in den på 2 minuter pga det men sidorna hinner inte laddas ändå.

Måndagsexemplar kanske. Finns det fler där även WiFi funktionen dött helt. Prova att gå ifrån täckningen och se om det någonsin fungerar igen?

Om bara jag har problem få jag försöka få en ny för annars är det ingen dålig maskin bara man kunde snacka och surfa på denna telefon där andra telefoner kommer åt.

Mina inställningar ämtat från http://www.swedroid....thread.php?t=28

Nu gör du mig orolig, jag som hade bestämt mig för denna mobilen redan i början av mars... *suck*

Postad 23 June 2010 - 07:16

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
om de som hittat egna APN värden istället använder operatörens förval, blir det någon skillnad då?
(har för mig att man bara behöver skicka ett sms för att få inställningarna till telefonen)
(såg att det var många på forumet som hade problem med att få de föreslagna egna inskrivna värdena att fungera).

(är det så att det inte går att ta emot konfigurationen, eller finns det någon anledning att fylla på med egna värden)

Postad 23 June 2010 - 07:23

Frixos
  • Frixos
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
En viktig fråga, skärmen, är den tålig eller blir det lätt repor på den?

Postad 23 June 2010 - 07:28

roger_f
  • roger_f
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har lagt in mitt wlan hemma samt det vi har på jobbet och den skiftar över klockrent.
Däremot så blir jag inte riktigt klok på kontakterna, jag vill gärna ha kontakterna på
både sim och i telefonen för säkerhets skull men det verkar inte gå att lösa automatiskt som i sonyericsson.
I går satt jag mig och editerade samtliga mina kontakter på sim via en kortläsare så nu vill jag ta bort dom
som redan ligger i telefonen men hittar inte hur man gör.

Postad 23 June 2010 - 08:16

tråget
  • tråget
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har lagt in mitt wlan hemma samt det vi har på jobbet och den skiftar över klockrent.
Däremot så blir jag inte riktigt klok på kontakterna, jag vill gärna ha kontakterna på
både sim och i telefonen för säkerhets skull men det verkar inte gå att lösa automatiskt som i sonyericsson.
I går satt jag mig och editerade samtliga mina kontakter på sim via en kortläsare så nu vill jag ta bort dom

Om det funkar som det gör på HTC Legend, alltså om det är renodlad android-del av telefonen, ska det gå att trycka på meny när du är inne i kontakter och därefter trycka på visa. Nu borde du ha fått en ny meny där du kan välja vad du vill visa i kontakter (alltså sim eller telefon). Bocka bort sim och gå tillbaka till kontakter då ska det det bara vara att radera alla synliga kontakter (välj radera alla), då tar han bara bort dom i telefonen.
OBS. Det här fungerar i HTC Legend, vet inte hur det ser ut i galaxyn. Lycka till

Postad 23 June 2010 - 08:33

roger_f
  • roger_f
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Om det funkar som det gör på HTC Legend, alltså om det är renodlad android-del av telefonen, ska det gå att trycka på meny när du är inne i kontakter och därefter trycka på visa. Nu borde du ha fått en ny meny där du kan välja vad du vill visa i kontakter (alltså sim eller telefon). Bocka bort sim och gå tillbaka till kontakter då ska det det bara vara att radera alla synliga kontakter (välj radera alla), då tar han bara bort dom i telefonen.
OBS. Det här fungerar i HTC Legend, vet inte hur det ser ut i galaxyn. Lycka till

Det är det som är problemet jag hittar inget alternativ för radera alla, i vilken meny finns det?

Postad 23 June 2010 - 10:45

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
För er som har problem med 3g och wifi har ni gjort en omställning av telefonen? Funkar det inte efter det så är det nog bäst om ni kontaktar Samsung för utbyte eller om uppdateringar kommer och så att dem vet om problemen ni har.

Postad 23 June 2010 - 10:50

Mistwalker
  • Mistwalker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hej!

Det är förlegat att spara kontakter på sim-kortet. Varför inte bara synca med Outlook eller gmail istället? Mycket smidigare. Du kan bara spara nummer+namn på sim-kortet. Hela kontaktlistfunktionen i telefonen blir ju meningslös om man gör så :) Min rekomendation: Lär dig synca med din dator eller gmail, då kan du använda telefonens kontaktlista fullt ut istället, plus att du får mycket bättre koll på informationen för varje kontakt :blush: Försvinner telefonen så har du kvar dom på datorn, pajar datorn så har du kvar dom på telefonen. Försvinner båda, ja, då hoppas jag att du har syncat med gmail kontot - för där lär dom knappast försvinna av sig självt :blush: <-- Bara ett väldigt hett tips, vill du göra som man gjorde 1995 - så gör så om du tycker att det är bättre :)

Lycka till! :blink:

Postad 23 June 2010 - 11:03

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Jag har en lite fråga till er som kan saker mer än mig: Måste man ha minneskort för att kunna streama matreal på ett tillfredställande sätt och för att kunna använda gps? Funkar det inte med det inbyggda minnet? Jag har läst på en del ställen att man måste ha det men vill få det bekräftat. Om ni kan får ni gärna förklara varför...

Postad 23 June 2010 - 11:15

roger_f
  • roger_f
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Det är förlegat att spara kontakter på sim-kortet. Varför inte bara synca med Outlook eller gmail istället? Mycket smidigare. Du kan bara spara nummer+namn på sim-kortet. Hela kontaktlistfunktionen i telefonen blir ju meningslös om man gör så :) Min rekomendation: Lär dig synca med din dator eller gmail, då kan du använda telefonens kontaktlista fullt ut istället, plus att du får mycket bättre koll på informationen för varje kontakt :blush: Försvinner telefonen så har du kvar dom på datorn, pajar datorn så har du kvar dom på telefonen. Försvinner båda, ja, då hoppas jag att du har syncat med gmail kontot - för där lär dom knappast försvinna av sig självt :blush: <-- Bara ett väldigt hett tips, vill du göra som man gjorde 1995 - så gör så om du tycker att det är bättre :)

Lycka till! :blink:

Nu är det så att jag redan syncar/backuppar till dator så jag tror inte jag behöver lära mig det då jag jobbat med pc sedan xt:n kom. men jag vill kunna sätta in sim kortet i en "jobblur" när man är på landet och snickrar eller
jobbar med annat då en Galaxy S inte känns som den är byggd för blåbyxor direkt.

Det är konstigt att en del folk på forum alltid ska spela bror duktig och förutsätta att personen som frågar
är mer eller mindre dum och komma med spydigheter.

Men nog om detta nu, jag hittar fortfarande inte "radera alla" så mera svar tack.
Samt om någon vet hur man kan lösa så alla nya kontakters namn och nummer sparas på simkortet simultant.

Roger

Postad 23 June 2010 - 11:37

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Nu är det så att jag redan syncar/backuppar till dator så jag tror inte jag behöver lära mig det då jag jobbat med pc sedan xt:n kom. men jag vill kunna sätta in sim kortet i en "jobblur" när man är på landet och snickrar eller
jobbar med annat då en Galaxy S inte känns som den är byggd för blåbyxor direkt.

Det är konstigt att en del folk på forum alltid ska spela bror duktig och förutsätta att personen som frågar

Men nog om detta nu, jag hittar fortfarande inte "radera alla" så mera svar tack.
Samt om någon vet hur man kan lösa så alla nya kontakters namn och nummer sparas på simkortet simultant.

Roger

››Copy contacts
1 In Idle mode, open the application list and select
Contacts.
2 Select a contact.
3 Press [ ] and select a copy option (from the phone to
the SIM or USIM card or vice versa).

Jag hoppas att detta hjälper dig... det löser inte alla dina problem men du kan iaf kopiera till sim-kortet(även om man måste göra det med varje enskild post )

Redigerat av Xet, 23 June 2010 - 11:40.

Postad 23 June 2010 - 11:42

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Jag har en lite fråga till er som kan saker mer än mig: Måste man ha minneskort för att kunna streama matreal på ett tillfredställande sätt och för att kunna använda gps? Funkar det inte med det inbyggda minnet? Jag har läst på en del ställen att man måste ha det men vill få det bekräftat. Om ni kan får ni gärna förklara varför...

Det inbyggda telefon minnet är ju snabbt så det ska inte vara något problem och se på video mm, funkar utmärkt och se på en 720p film. Minneskort har olika hastighet klass 2,4,6 osv (högre är bättre) så ska du se på film från minneskortet så rekommenderar jag att du tar ett med klass 6. Du behöver inte ha något minneskort för att använda gps men om du installerar något annat navigations program än google maps så kanske det kräver att du använder minneskort, men det kan nog gå på det inbyggda minnet också.

Postad 23 June 2010 - 11:44

MattePatte303
  • MattePatte303
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Roger

Off topic: Vart såg du några spydigheter i Mistwalkers inlägg?
Tyckte du att det var spydigt att använda fem (5) smileys och avsluta med "Lycka till!" ?

On topic: Testa http://www.androlib....d-c2s-qpxm.aspx (Contact2Sim).
Jag har aldrig använt det själv men det kan vara värt ett försök.

Postad 23 June 2010 - 12:13

Mistwalker
  • Mistwalker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Tyckte du att det var spydigt att använda fem (5) smileys och avsluta med "Lycka till!" ?

Tackar :)

Postad 23 June 2010 - 12:14

roger_f
  • roger_f
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
[quote name='MattePatte303' date='Jun 23 2010, 12:44 ' post='2937117']

[/quoteok

Ok då spydikt kanske var ett starkt ord och ja jag såg alla smileys men tyckte ändå inte om tonen.
Ska kolla in appen du tipsade om :)

Postad 23 June 2010 - 12:33

Mistwalker
  • Mistwalker
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Ok då spydikt kanske var ett starkt ord och ja jag såg alla smileys men tyckte ändå inte om tonen.

Jobbat mycket med mobilförsälning, och 9 av 10 kunder känner inte till att man synca, utan krigar med att behålla sina nummer på alla möjliga sätt, det värsta är nog när dom skriver ner allt på papper... :) Därför tänkte jag tipsa dig om det, eftersom det lät precis som att det var så du gjorde för att spara kontakter (använda något annat än sycning). Men det behövdes ju uppenbarligen inte :blush: Så ett tips är kanske att slänga in en rad till, eller kanske två som förklarar din situation. Då slipper du förhoppningsvis springa på någon "bror duktig" eller någon "spydig" persons inlägg som egentligen bara försäker hjälpa till.

...så nu vill jag ta bort dom

Hittade detta för att ta bort kontakter på telefonen, har inte införskaffat min lur ännu då Telenor verkar vara den butik som får in den här telefonen sist utav alla :blush: Med andra ord har jag inte haft möjlighet att testa detta, men du ser väl rätt snabbt om det fungerar :blink:

Menu -> Settings -> Applications -> Manager Applications -> Contacts -> Clear Data

Sedan kan du även söka efter ett program som heter "Delete Contacts" på Market.

Åter igen, lycka till! ;)

Redigerat av Mistwalker, 23 June 2010 - 12:34.

Postad 23 June 2010 - 13:29

roger_f
  • roger_f
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jobbat mycket med mobilförsälning, och 9 av 10 kunder känner inte till att man synca, utan krigar med att behålla sina nummer på alla möjliga sätt, det värsta är nog när dom skriver ner allt på papper... :) Därför tänkte jag tipsa dig om det, eftersom det lät precis som att det var så du gjorde för att spara kontakter (använda något annat än sycning). Men det behövdes ju uppenbarligen inte :blush: Så ett tips är kanske att slänga in en rad till, eller kanske två som förklarar din situation. Då slipper du förhoppningsvis springa på någon "bror duktig" eller någon "spydig" persons inlägg som egentligen bara försäker hjälpa till.

Hittade detta för att ta bort kontakter på telefonen, har inte införskaffat min lur ännu då Telenor verkar vara den butik som får in den här telefonen sist utav alla :blush: Med andra ord har jag inte haft möjlighet att testa detta, men du ser väl rätt snabbt om det fungerar :blink:

Menu -> Settings -> Applications -> Manager Applications -> Contacts -> Clear Data

Sedan kan du även söka efter ett program som heter "Delete Contacts" på Market.

Åter igen, lycka till! ;)

Ok då är vi vänner igen:) sorry att jag inte skrev varför jag ville ha dom på sim.
Under Menu->inställningar->program->hantera program-> finns bara dom appar som är inlagda.
Men jag ska kolla efter Delet Contacts och se om det funkar.

Roger

Postad 23 June 2010 - 14:48

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Lite koder för den som är intresserad.... om man inte är det ber jag om ursäkt för det långa meddelandet!

samsung mobile code. - - - global code.

*#1234# = Firmware Version.
*#2222# = H/W Version.
*#8999*8376263# = All Versions Together.
*#8999*8378# = Test Menu.
*#4777*8665# = GPSR Tool.
*#8999*523# = LCD Brightness.
*#8999*377# = Error Menu.
*#8999*327# = EEP Menu.
*#8999*667# = Debug Mode.
*#92782# = PhoneModel. (Wap)
#*5737425# = JAVA Mode.
*#2255# = Call List.
*#232337# = Bluetooth MAC Adress.
*#5282837# = Java Version.
#*4773# = Incremental Redundancy.
#*7752# = 8 PSK uplink capability bit.
#*7785# = Reset wakeup & RTK timer cariables/variables.
#*7200# = Tone Generator Mute.
#*3888# = BLUETOOTH Test mode.
#*7828# = Task screen.
#*#8377466# = S/W Version & H/W Version.
#*2562# = Restarts Phone.
#*2565# = No Blocking? General Defense.
#*3353# = General Defense, Code Erased.
#*3837# = Phone Hangs on White screen.
#*3849# = Restarts Phone.
#*3851# = Restarts Phone.
#*3876# = Restarts Phone.
#*7222# = Operation Typ: (Class C GSM)
#*7224# = !!! ERROR !!!
#*7252# = Operation Typ: (Class B GPRS)
#*7271# = CMD: (Not Available)
#*7274# = CMD: (Not Available)
#*7337# = Restarts Phone. (Resets Wap Settings)
#*2787# = CRTP ON/OFF.
#*2886# = AutoAnswer ON/OFF.
#*3737# = L1 AFC.
#*5133# = L1 HO Data.
#*7288# = GPRS Detached/Attached.
#*7287# = GPRS Attached.
#*7666# = White Screen.
#*7693# = Sleep Deactivate/Activate.
#*7284# = L1 HO Data.
#*2256# = Calibration info? (For CMD set DEBUGAUTONOMY in cihard.opt)
#*2286# = Databattery.
#*2527# = GPRS switching set to (Class 4, 8, 9, 10)
#*2679# = Copycat feature Activa/Deactivate.
#*3940# = External looptest 9600 bps.
#*4263# = Handsfree mode Activate/Deactivate.
#*4700# = Please use function 2637.
#*7352# = BVMC Reg value (LOW_SWTOFF, NOMINAL_SWTOFF)
#*2558# = Time ON.
#*3370# = Same as 4700.
#*3941# = External looptest 115200 bps
#*5176# = L1 Sleep.
#*7462# = SIM Phase.
#*7983# = Voltage/Freq.
#*7986# = Voltage.
#*8466# = Old Time.
#*2255# = Call Failed.
#*5187# = L1C2G trace Activate/Deactivate.
#*5376# = DELETE ALL SMS!!!!.
#*6837# = Official Software Version: (0003000016000702)
#*7524# = KCGPRS: (FF FF FF FF FF FF FF FF 07)
#*7562# = LOCI GPRS: (FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FE FF 01)
#*2337# = Permanent Registration Beep.
#*2474# = Charging Duration.
#*2834# = Audio Path. (Handsfree)
#*3270# = DCS Support Activate/Deactivate.
#*3282# = Data Activate/Deactivate.
#*3476# = EGSM Activate/Deactivate.
#*3676# = FORMAT FLASH VOLUME!!!
#*4760# = GSM Activate/Deactivate.
#*4864# = White Screen.
#*5171# = L1P1.
#*5172# = L1P2.
#*5173# = L1P3.
#*7326# = Accessory.
#*7683# = Sleep variable.
#*8465# = Time in L1.
#*2252# = Current CAL.
#*2836# = AVDDSS Management Activate/Deactivate.
#*3877# = Dump of SPY trace.
#*7728# = RSAV.
#*2677# = Same as 4700.
#*3728# = Time 2 Decod.
#*3725# = B4 last off.
#*7372# = Resetting the time to DPB variables.
#*7732# = Packet flow context bit Activate/Deactivate.
#*6833# = New uplink establishment Activate/Deactivate.
#*3273# = EGPRS multislot. (Class 4, 8, 9, 10)
#*7722# = RLC bitmap compression Activate/Deactivate.
#*2351# = Blinks 1347E201 in RED.
#*4472# = Hysteresis of serving cell: 3 dB
#*2775# = Switch to 2 inner speaker.
#*9270# = Force WBS.
#*7878# = FirstStartup. (0=NO, 1=YES)
#*3757# = DSL UART speed set to. (LOW, HIGH)
#*8726# = Switches USBACM to Normal.
#*8724# = Switches USBACM to Generator mode.
#*8727# = Switches USBACM to Slink mode.
#*8725# = Switches USBACM to Loop-back mode.
#*3838# = Blinks 3D030300 in RED.
#*2077# = GPRS Switch.
#*2027# = GPRS Switch.
#*0227# = GPRS Switch.
#*0277# = GPRS Switch.
#*8370# = Tfs4.0 Test 0.
#*8371# = Tfs4.0 Test 1.
#*8372# = Tfs4.0 Test 2.
#*8373# = Tfs4.0 Test 3.
#*8374# = Tfs4.0 Test 4.
#*8375# = Tfs4.0 Test 5.
#*8376# = Tfs4.0 Test 6.
#*8377# = Tfs4.0 Test 7.
#*8378# = Tfs4.0 Test 8.
#*8379# = Tfs4.0 Test 9.
#*7878# = FirstStartup. (0=NO, 1=YES)
#*3838# = Blinks 3D030300 in RED.
#*2077# = GPRS Switch.
#*2027# = GPRS Switch.
#*0227# = GPRS Switch.
#*0277# = GPRS Switch.
#*22671# = AMR REC START.
#*22672# = Stop AMR REC. (File name: /a/multimedia/sounds/voice list/ENGMODE.amr)
#*22673# = Pause REC.
#*22674# = Resume REC.
#*22675# = AMR Playback.
#*22676# = AMR Stop Play.
#*22677# = Pause Play.
#*22678# = Resume Play.
#*77261# = PCM Rec Req.
#*77262# = Stop PCM Rec.
#*77263# = PCM Playback.
#*77264# = PCM Stop Play.
#*22679# = AMR Get Time.
*#8999*364# = Watchdog ON/OFF.
*#8999*427# = WATCHDOG signal route setup.
*2767*226372# = Camera Reset. (deletes photos)
*2767*3855# = E2P Full Reset.
*2767*2878# = E2P Custom Reset.
*2767*927# = E2P Wap Reset.
*2767*226372# = E2P Camera Reset.
*2767*688# = Reset Mobile TV.
#7263867# = RAM Dump. (On or Off)

samsung mobile code. - - - wap / mms code.

*2767*43927# = Austria WAP Settings.
*2767*420927# = Czech WAP Settings.
*2767*33927# = France WAP Settings.
*2767*49927# = Germany WAP Settings.
*2767*30927# = Greece WAP Settings.
*2767*39927# = Italy WAP Settings.
*2767*31927# = Netherlands WAP Settings.
*2767*351927# = Portugal WAP Settings.
*2767*7927# = Russia WAP Settings.
*2767*34927# = Spain WAP Settings.
*2767*46927# = Sweden WAP Settings.
*2767*44927# = UK WAP Settings.
*2767*380927# = Ukraine WAP Settings.
*2767*73738927# = WAP Settings Reset.

*2767*43667# = Austria MMS Settings.
*2767*420667# = Czech MMS Settings.
*2767*33667# = France MMS Settings.
*2767*49667# = Germany MMS Settings.
*2767*30667# = Greece MMS Settings.
*2767*39667# = Italy MMS Settings.
*2767*31667# = Netherlands MMS Settings.
*2767*351667# = Portugal MMS Settings.
*2767*7667# = Russia MMS Settings.
*2767*34667# = Spain MMS Settings.
*2767*46667# = Sweden MMS Settings.
*2767*44667# = UK MMS Settings.
*2767*380667# = Ukraine MMS Settings.

samsung mobile code. - - - email code.

#*36245# Turns Email TestMenu on.
*2767*22236245# Email EPP set (....)!
*2767*837836245# Email Test Account!
*2767*29536245# Email Test2 Account!
*2767*036245# Email EPP reset!
*2767*136245# Email EPP set (1)!
*2767*736245# Email EPP set (7)!
*2767*3036245# Email...
*2767*3136245# Email...
*2767*3336245# Email...
*2767*3436245# Email...
*2767*3936245# Email...
*2767*4136245# Email...
*2767*4336245# Email...
*2767*4436245# Email...
*2767*4536245# Email...
*2767*4636245# Email...
*2767*4936245# Email...
*2767*6036245# Email...
*2767*6136245# Email...
*2767*6236245# Email...
*2767*6336245# Email...
*2767*6536245# Email...
*2767*6636245# Email...
*2767*8636245# Email...
*2767*85236245# Email...

samsung mobile code. - - - lock code.

*#7465625# = Check the locks.
*7465625*638*Code# = Enables Network lock.
#7465625*638*Code# = Disables Network lock.
*7465625*782*Code# = Enables Subset lock.
#7465625*782*Code# = Disables Subset lock.
*7465625*77*Code# = Enables SP lock.
#7465625*77*Code# = Disables SP lock.
*7465625*27*Code# = Enables CP lock.
#7465625*27*Code# = Disables CP lock.
*7465625*746*Code# = Enables SIM lock.
#7465625*746*Code# = Disables SIM lock.
*7465625*228# = Activa lock ON.
#7465625*228# = Activa lock OFF.
*7465625*28638# = Auto Network lock ON.
#7465625*28638# = Auto Network lock OFF.
*7465625*28782# = Auto subset lock ON.
#7465625*28782# = Auto subset lock OFF.
*7465625*2877# = Auto SP lock ON.
#7465625*2877# = Auto SP lock OFF.
*7465625*2827# = Auto CP lock ON.
#7465625*2827# = Auto CP lock OFF.
*7465625*28746# = Auto SIM lock ON.
#7465625*28746# = Auto SIM lock OFF.

samsung mobile code. - - - sound code.
Samsung phones
.

Dial *#6984125*#
Test menu dial *#9072641*# (You need this one i think.)
Click 5 Audio - 2 AP volume config

Now you see zie je 4 things:
1 RCV config
2 EAR config
3 SPK config
4 BTH config

Now you see this:
1 MP volume
2 Keytone volume
3 Ringtone volume
4 Rec volume
5 FM radio volume
6 Camera volume
7 Voice call volume
8 Vt call volume
9 Voice memo volume

( SPK = Speaker )( Ear = Headset )

Tune Headset volume:
*#9072641*# - 2 EAR config - 3 Ringtone volume - Stap 6 tune it to 10
Tune movie volume:
*#9072641*# - 3 SPK config - 3 Ringtone volume - Stap 6 tune it to 10

Note it works but don't forget to type somewhere your old settings.

Redigerat av Xet, 23 June 2010 - 14:51.

Postad 23 June 2010 - 15:10

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
...

Redigerat av Xet, 23 June 2010 - 18:40.

Postad 23 June 2010 - 16:26

Unregistered3dd10574
  • Unregistered3dd10574
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Det finns olika versioner av mjukvaran ute på den svenska marknaden, det verkar dels vara GT-I9000HKAXEE (senast uppdaterad i Januari) och GT-I9000HKDXEE (senast uppdaterad i april)

GT-I9000 är själva modellen, HKAXEE/HKDXEE står för vilket land och vilken mjukvaru version det är. Dom tre sista är XEE och betyder Sverige, bokstaven framför är månad A=Januari B=Februari osv. Dom 2 första är jag osäker på...

vart hittar man de siffrona? alltså var i telefonen? kollar jag i telefon information får jag fram : I9000XXJF3 där dey står basbandsversion. är jag helt ute och cyklar?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.