Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför kan ingen tillverkare göra en bättre telefon än iPhone?

392 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 juni 2010 - 10:10

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Finns väl alltid något bättre? Tänk dig t.ex Swipe eller något?

Jag var inte riktigt säker på vad du menade med "Swipe" men är det detta du menar?

http://lifehacker.co...ndroid-keyboard

Vad för reellt behov någon skulle ha av detta framför det som finns förstår jag inte.

Redigerat av zinned78, 03 juni 2010 - 10:25.

Postad 03 juni 2010 - 10:47

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Jag var inte riktigt säker på vad du menade med "Swipe" men är det detta du menar?

http://lifehacker.co...ndroid-keyboard

Vad för reellt behov någon skulle ha av detta framför det som finns förstår jag inte.

Heter olika till olika platformar så som jag förstår. :D Du kanske inte har behovet men andra kanske har?
Du kan ju inte påstå att det är en nackdel att kunna byta?

Postad 03 juni 2010 - 10:58

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Heter olika till olika platformar så som jag förstår. :D Du kanske inte har behovet men andra kanske har?
Du kan ju inte påstå att det är en nackdel att kunna byta?

Nej, någon nackdel finns kanske inte men inte heller någon fördel som jag ser det. Jag tror inte någon skulle kunna anse sig ha problem med det befintliga och istället anse detta swipe-tangentbord vara suveränt. Att bara VILJA HA möjligheten för just möjlighetens skull köper jag inte i det här fallet :D

Redigerat av zinned78, 03 juni 2010 - 10:58.

Postad 03 juni 2010 - 11:25

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Nej, någon nackdel finns kanske inte men inte heller någon fördel som jag ser det. Jag tror inte någon skulle kunna anse sig ha problem med det befintliga och istället anse detta swipe-tangentbord vara suveränt. Att bara VILJA HA möjligheten för just möjlighetens skull köper jag inte i det här fallet :D

Men om man skriver snabbare på det sättet så är det ju inte bara för möjlighetsskull utan man ökar produktiviteten?
Jag ser det som en klar fördel och en klar fördel för att SE inte inkluderade ett Qwerty-tangentbord från början.

Postad 03 juni 2010 - 13:39

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Men om man skriver snabbare på det sättet så är det ju inte bara för möjlighetsskull utan man ökar produktiviteten?
Jag ser det som en klar fördel och en klar fördel för att SE inte inkluderade ett Qwerty-tangentbord från början.

Det måste ju vara helt OMÖJLIGT att skriva snabbare med sådan swipe-motion än att skriva med två fingrar eller t o m pekfingervalsen på ett qwerty-tangentbord. Att man sedan kan föredra det är ju en sak, hur få personer det än må röra sig om, men att det skulle vara effektivare att skriva med enfingers-swipe än på vanligt sätt kan jag aldrig tänka mig.

Postad 03 juni 2010 - 14:15

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Det måste ju vara helt OMÖJLIGT att skriva snabbare med sådan swipe-motion än att skriva med två fingrar eller t o m pekfingervalsen på ett qwerty-tangentbord. Att man sedan kan föredra det är ju en sak, hur få personer det än må röra sig om, men att det skulle vara effektivare att skriva med enfingers-swipe än på vanligt sätt kan jag aldrig tänka mig.

Varför tror du att swipe-tangentbordet kom till? För att skriva segare? :D

Postad 03 juni 2010 - 14:18

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Rekordet är just med ett dylikt tangentbord så du tror fel :D
http://www.mobilecru...-texting-speed/

Postad 03 juni 2010 - 14:21

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

Rekordet är just med ett dylikt tangentbord så du tror fel :D
http://www.mobilecru...-texting-speed/

Detta står i texten du länkar till.

"Alas, there’s a bit of a catch: this is a brand new record category. Texting speed records were previously all encompassing; be it T9, physical QWERTY, or touchscreen, they used to just lump it all together. That wasn’t exactly fair, so Guinness has begun to separate things out into proper categories. Page’s was the first record attempt for this category; in theory, he could have taken 20 minutes to type the message and still claimed the record."

Redigerat av stabbe, 03 juni 2010 - 14:22.

Postad 03 juni 2010 - 14:55

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Detta står i texten du länkar till.

"Alas, there’s a bit of a catch: this is a brand new record category. Texting speed records were previously all encompassing; be it T9, physical QWERTY, or touchscreen, they used to just lump it all together. That wasn’t exactly fair, so Guinness has begun to separate things out into proper categories. Page’s was the first record attempt for this category; in theory, he could have taken 20 minutes to type the message and still claimed the record."

http://www.youtube.c...h?v=pTooBnKAdSw

Postad 03 juni 2010 - 15:17

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=pTooBnKAdSw

Hahaha, ta inte i så du spricker i dina försök att hitta något att motbevisa mig med :D

Den som skriver på iPhone i klippet är ju löjligt långsamt, t o m jag skriver mycket snabbare än så och jag är ändå inte jättesnabb.

Postad 03 juni 2010 - 15:37

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Jag kör Android men har ännu inte stött på ett tangentbord som är lika skönt som iPhones....

Postad 03 juni 2010 - 16:07

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Hahaha, ta inte i så du spricker i dina försök att hitta något att motbevisa mig med :D

Den som skriver på iPhone i klippet är ju löjligt långsamt, t o m jag skriver mycket snabbare än så och jag är ändå inte jättesnabb.

Skillnaden är ju att jag kan byta tangentbord om jag vill :D

Postad 04 juni 2010 - 07:03

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Aha, men jag förstår inte varför man skulle vilja göra det på en iPhone...? Det som finns är ju perfekt.

Gillade inte iphones tangentbord, och är inte särskilt förtjust i min android-telefons heller, jag gillade spbs till winmo som var svängt i landscape, letar hårt efter ett sånt till min android.

Postad 04 juni 2010 - 08:09

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Skillnaden är ju att jag kan byta tangentbord om jag vill :D

Och ändå tar du upp en video som argument för att swipe skulle vara SNABBARE än att använda qwerty på iPhone? :D Både märklig argumentation OCH retorik från dig. Som jag skrev igår, det finns ingen anledning att kunna byta tangentbord...lika lite som på en laptop.

Postad 04 juni 2010 - 08:21

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Och ändå tar du upp en video som argument för att swipe skulle vara SNABBARE än att använda qwerty på iPhone? :D Både märklig argumentation OCH retorik från dig. Som jag skrev igår, det finns ingen anledning att kunna byta tangentbord...lika lite som på en laptop.

Tror att det finns en hel del som säger emot dig på det. Jag föredrar att kunna lägga in ett tangentbord som jag gillar, att du inte behöver funktionen gör ju den inte onödig, valfrihet är alltid bra. Jag skriver snabbare med swipe än vad jag gjorde på iphone, men det är ju väldigt personligt och en vanesak, jag kanske blivit snabbare på iphonen om jag inte surnat till på den och slängt den i en vägg efter en vecka.

Postad 04 juni 2010 - 09:02

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Det är ju mer din smak. Att du tycker att begränsningar är bra.

Postad 04 juni 2010 - 09:08

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Att bara vilja kunna byta för bytandets skull är inte vettigt...det är löjligt. Sedan kan jag köpa att alla har olika tycke o smak men att inte kunna skriva på ett vanligt qwerty-tangentbord kan inte vara annat än att man inte har vant sig då det är standarduppsättning.

Jag ser ingen som gnäller på att de inte enkelt kan byta ut tangentbord på sin laptop...

Postad 04 juni 2010 - 09:12

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Att bara vilja kunna byta för bytandets skull är inte vettigt...det är löjligt. Sedan kan jag köpa att alla har olika tycke o smak men att inte kunna skriva på ett vanligt qwerty-tangentbord kan inte vara annat än att man inte har vant sig då det är standarduppsättning.

Jag ser ingen som gnäller på att de inte enkelt kan byta ut tangentbord på sin laptop...

Du kan ju inte jämföra en laptop med touchmobil.
Laptopen har ju fullstora tangenter.

Postad 04 juni 2010 - 09:44

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Du kan ju inte jämföra en laptop med touchmobil.
Laptopen har ju fullstora tangenter.

Jämförelsen kan jag göra då det inte håller att påstå att man ska kunna byta bara för att man vill. Har man en funktion som fungerar kanon så finns det ingen anledning att kunna byta ut den. Det har istället med vana att göra...som att skriva på ett tangentbord på en laptop.

Du har rätt i att laptopen har fullstora tangenter men samtidigt har den ingen ordbok som ger förslag samtidigt som man skriver. Det har telefonerna, vilket även det snabbar upp skrivningen. Dessutom så kan det ju knappast vara ett problem med storleken på de visuella tangenterna i telefonerna idag med tanke på hur pass stora skärmar de har.

Postad 04 juni 2010 - 12:40

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Jämförelsen kan jag göra då det inte håller att påstå att man ska kunna byta bara för att man vill. Har man en funktion som fungerar kanon så finns det ingen anledning att kunna byta ut den. Det har istället med vana att göra...som att skriva på ett tangentbord på en laptop.

Nej, men det har ju inte med "bytandet för bytandets skull" att göra. Det har ju med att du kanske gillar tangentbordssättningen bättre på ett annat tangentbord, eller designen på knapparna, eller storleken på dem, placering, färgval, eventuella snabbval osv. Det är DET det handlar om. Valfriheten, men visst helst borde alla köra ETT och samma bilmärke, helst i samma färg, för det är ju bara en fråga om vana, eller hur? Helst borde alla ha samma porslin också, svart. Bestick borde också bara finnas i ett utförande eftersom gaffeln har exakt samma funktion och det finns ju ingen anledning att kunna välja en massa olika former eller storlekar på dem, kanske med större eller mindre piggar...

*suck*

Postad 04 juni 2010 - 13:23

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Nej, men det har ju inte med "bytandet för bytandets skull" att göra. Det har ju med att du kanske gillar tangentbordssättningen bättre på ett annat tangentbord, eller designen på knapparna, eller storleken på dem, placering, färgval, eventuella snabbval osv. Det är DET det handlar om. Valfriheten, men visst helst borde alla köra ETT och samma bilmärke, helst i samma färg, för det är ju bara en fråga om vana, eller hur? Helst borde alla ha samma porslin också, svart. Bestick borde också bara finnas i ett utförande eftersom gaffeln har exakt samma funktion och det finns ju ingen anledning att kunna välja en massa olika former eller storlekar på dem, kanske med större eller mindre piggar...

*suck*

+1

Postad 04 juni 2010 - 14:43

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

*suck*

Det går ju inte att diskutera alls om man går ner på en sådan nivå med så tramsiga paralleller, eller hur? Tramsigt.

Det är ju enkelt att döda sådana tramsiga argument...om man inte gillar ett visst bilmärke då den inte finns med en viss form och/eller en viss färg, vet du vad man gör då? Då köper man inte den bilen utan en annan. Man gnäller inte på Volvo och säger att det är så himla dåligt att de inte har samma form och funktioner som Saab, utan man köper då en Saab istället.

Bara för att Apple, eller SE eller vem som helst, väljer att sköta sin produkt på ett visst sätt så är det inte dåligt bara för att man som användare inte har exakt samma möjligheter som på en annan telefon. Om man inte gillar en viss telefon så köper man en annan, väldigt enkelt. Det är just gnällandet på en tillverkare för att de inte erbjuder vissa funktioner eller andra attribut som är så tramsig, det är därför det finns konkurrens och valfrihet.

*suck*

Redigerat av zinned78, 04 juni 2010 - 14:46.

Postad 04 juni 2010 - 15:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Dessutom så kan det ju knappast vara ett problem med storleken på de visuella tangenterna i telefonerna idag med tanke på hur pass stora skärmar de har.

Nu är det ju inte alla telefoner som har stora skärmar, tex så har min tattoo inte särskilt stor skärm men i gengäld ett smidigt format att ha i fickan vilket är betydligt värdefullare för mig, än jätteskärmar inte ens en miniversion av iphone finns det för dem som inte vill fylla hela fickan med en mobiltelefon.

Har du för övrigt testat tex swipe eller någon annan mobil med custom tangentbord eftersom att du uttalar dig så kategorikt om att det inte är nån skillnad?

Postad 06 juni 2010 - 15:19

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Nu är det ju inte alla telefoner som har stora skärmar, tex så har min tattoo inte särskilt stor skärm men i gengäld ett smidigt format att ha i fickan vilket är betydligt värdefullare för mig,

Nu var det iPhone vi talade om och varför det inte är meningsfullt med annat tangentbord än det befintliga.

Postad 06 juni 2010 - 15:28

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Nu var det iPhone vi talade om och varför det inte är meningsfullt med annat tangentbord än det befintliga.

Det som talats om i de tidigare inläggen är möjligheten att byta tangentbord på olika telefoner kontra iphones låsning. Tangentbordet var en bidragande anledning till att min iphone åkte i väggen, inte den största anledningen men en av anledningarna. Så det är på intet sätt nått optimalt tangentbord på iphone vilekt en del tycks tro, all är olika och har lättare eller svårare att vänja sig vid ett tangentbord

Postad 07 juni 2010 - 12:25

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0
The Telegraph kommit fram till 9 skäl till att inte köpa nästa version av iPhone. Inga revolutionerande argument, men just det sista är ju det vi direkt och indirekt tar upp i den här tråden:

http://www.e24.se/bu.../...how&imgID=0

Postad 07 juni 2010 - 12:52

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

The Telegraph kommit fram till 9 skäl till att inte köpa nästa version av iPhone. Inga revolutionerande argument, men just det sista är ju det vi direkt och indirekt tar upp i den här tråden:

Den där artikeln var lite tramsig... De berättar för dig att du inte ska köpa nästa generations Iphone pga nuvarande (och tidigare) generations brister. Hur vet de att hörlurarna är dåliga i nästa generation? Och batteritiden? Och så ska man hämnas på Apple för att de inte hade multitasking tidigare. Och så surar man på att en stor del av tekniken anpassas efter Iphone. Varför tror man att det är så? Apple har ju sålt sjukt många ex av samma modell med samma anslutningar. Visst, andra tillverkare har sålt fler telefoner, men i olika modeller. Jag förstår tillverkarna av dockningsattiraljer när de väljer Apples ipod-och iphoneprodukter.

Postad 07 juni 2010 - 12:56

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Måste säga att en del av argumenten var riktigt dåliga, tex argument nr4 där de tycker att man inte bör köpa nya iphone med multitask pga att det inte funnits tidigare.

Edit knogen hann visst före. Att apple dragit nytta av sina musikspelare och gjort ipod och iphone kompatibla är ett smart drag och ökar ju garanterat intresset av att ta fram lösningar som tex dockningsstationer osv är ett smart drag, varför ta fram en station till tex se eller nokia när det behövs en massa olika sorter för att täcka upp olika modeller.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 07 juni 2010 - 13:03.

Postad 07 juni 2010 - 13:50

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Som sagt, en hel del dåliga argument :P

1) Dyr - Ja, den är klart dyrare än t ex Desire. Så det är upp till var och en att värdera vad man får för pengarna förutom själva teknologin i telefonen.

2) Anti-teknologi - Märkligt ord...påhittat av E14? Men men, det är även här något som var och en får avgöra själv.

3) Inget stöd för flash - Kanon! Flash ska motarbetas då det är en urbota dåligt byggd "funktion"(?) som ska ersättas.

4) Ingen mulitasking - Låg nivå på bedömandet? Svar ja :blink:

5) Dålig batteritid - Detta är ju som sagt inget problem relaterat till iPhone endast utan i stort sett alla smartphones. Dessutom är det oerhört subjektivt vad bra batteritid är. Var och en avgör själv.

6) Dåliga hörlurar - Ja, dessa är tyvärr inget att hänga i granen. Tyvärr är det så hos väldigt många...

7) Ingen bra design - Hahaha, BS. Dessutom återigen - totalt subjektivt.

8) Ingen gratis satellitnavigering - Jaså? Satellittrafiken är alltid gratis, oavsett enhet. Sedan, vad är det för gratis Navigeringsprogram som t ex Android har med out-of-the-box? Dvs ett som inte kräver datatrafik utan har kartorna on-board. Någon som kan berätta för mig?

9) Håller tillbaka annan teknik - Hahaha, bitterhet...andra tillverkare kan ju se till att utveckla bättre produkter och stärka sina varumärken istället för att gnälla på andras framgång.

Alltså, helt ärligt...vad håller de för grundskolenivå på sina uttalanden och bedömningar egentligen?

Jag skulle även vilja se svaren på de frågor som e-lite här ovan ställer...

Postad 07 juni 2010 - 14:07

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Vissa av dom argumenten var ju pinsamt dåliga, gillade verkligen den om multitasking där det står "Även om det kommer framöver är det ingen ursäkt för att Apple inte erbjudit det tidigare."

Nej, ok så om nu Apple kommer med multitasking så ska man istället sura över att dom inte erbjudit detta innan. Stor pajas varning på den skrivit denna artiklen!

Redigerat av Mentos, 07 juni 2010 - 14:08.

Postad 07 juni 2010 - 15:47

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Heheh, ja och den där "Dålig täckning..." så visar de en bild på en iPhone med full täckning :P
De har INGET att komma med :blink:

Jo men bara för att stapeln är full så betyder det inte att täckningen behöver vara bra i jämförelse med någon annan mobil?

Tyckte också det var löjligt förövrigt. Google-telefonerna har ju ingen navigering än i Usa heller vad jag vet.

Det de borde tagit upp var dock att man inte får Customisera så mycket som man vill och att det inte är riktig multitasking som kommer. Programmets status sparas bara.

Postad 07 juni 2010 - 15:51

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Deras relevanta argument:

Dålig Batteritid
Ingen gratis satellitnavigering
Dåliga hörlurar
Flash
Priset

Finns ju mer som är negativt med Iphone HD, som sämre skärm, sämre 3D-prestanda och att de bygger den i glas!?
Det enda som den är bättre på är de 60GB den kommer med, men känns lite overkill i en mobil, det är väl mest för att kunna hålla priset uppe... Samsung Galaxy S är ju en bättre mobil redan innan den fått Froyo, dessutom är den tunnare och väger mindre.

Postad 07 juni 2010 - 17:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Det de borde tagit upp var dock att man inte får Customisera så mycket som man vill och att det inte är riktig multitasking som kommer. Programmets status sparas bara.

Men funkar det inte så idag om du byter program så sparas statusen i det program du använt innan om du inte stänger ner det? Jag hade bara min några dar och har haft ett par telefoner emellan, men jag har för mig att programmet pausades när man öppnade nått annat program.

Postad 07 juni 2010 - 22:14

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Men funkar det inte så idag om du byter program så sparas statusen i det program du använt innan om du inte stänger ner det? Jag hade bara min några dar och har haft ett par telefoner emellan, men jag har för mig att programmet pausades när man öppnade nått annat program.

På vilken telefon eller vilket OS syftar du på?

Postad 08 juni 2010 - 07:22

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

På vilken telefon eller vilket OS syftar du på?

jag hade iaf en ipone 3g

Men har även läst nått liknande i nån av iphonetrådarna, jag kan ju ha fel.

Postad 08 juni 2010 - 09:34

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

jag hade iaf en ipone 3g

Men har även läst nått liknande i nån av iphonetrådarna, jag kan ju ha fel.

Det är ju bara Apples program som kan multitaska i dagens läge. Vet inte om de sparar statusen där med eller om de kör i bakgrunden.

Postad 21 augusti 2010 - 12:02

djstoffe
  • djstoffe
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag vill inte behöva ladda hem ett program för att få svenskt tangentbord (läs. android). Eller ladda hem ett program för att avsluta program (läs. andriod).

Har inte orkat gå igenom hela tråden, kanske nån som rättat dig redan.
1. Du kan givetvis skriva på svenska med original tangentbord, men det är ingen höjdare eftersom du måste upp med specialtecken osv. På market kryllar det av andra varianter, flera är mycket bättre. Hur många kan du välja till iphone?

2. Du ska inte döda ett program på android, eftersom systemet själv tar hand om program som inte används, risken är istället att du dödar ett viktigt program som behövs för stabiliteten, eller kanske väckarklockan..... ;)

Postad 21 augusti 2010 - 16:28

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har lite svart att se problemet med att installera svenskt tangentbord via ett program da man kor med engelsk ROM.

Sedan maste jag konstatera att iPhone Salvation ar ett svart fenomen. Nu har nallen ifraga invaderat fackpressen ocksa - nar Sjofartstidningen t.ex lyckas skriva en artikel om marina program och enbart syftar pa iPhone ar det illa.

Det borjar bli dags for lite sans - for nu ar det allt for uppenbart att iPhone snedvrider konkurrensen och att Apple har felaktiga framgangar med sina icke standardiserade anslutningar sasom Dock Connector.

Angaende multitasking: att en sa hypad nalle inte erbjudit multitasking forran 2010 ar illa - men a andra sidan fortsatter de gamla vanliga argumenten: Apple ar tydligen den enda som lyckats fa fram multitasking utan att paverka batteritiden!

Ingen annan har lyckats med detta mirakel och darfor motargumenterades multitasking tidigare. Likasa det gamla vanliga att man "multitaskar for mycket" och att det darfor maste begransas.

Jag har forovrigt insett att iPhone maste vara den perfektaste nallen. Apple har ju slappt nagot som ar battre an det perfekta!

iPhone har numera blivit en sjalvgaende process: folk koper hypen vilket okar exponeringen i media vilket gor att annu fler koper den vilket i an hogre grad resulterar i hype och iPhone Salvation i breda folkgrupper - med an fler gripande historier om hur livet var elandigt fore iPhone och sedan hur underbart det ar efter iPhone.;)

Postad 21 augusti 2010 - 16:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Som jag fattat det så är det inte alla program som kan multitaskas eller har jag missat nå ?

Att den inte är perfekt ser väl alla.
Men de kanske är en inbyggd feature att samtal ska brytas om man har dålig täckning så att användaren skyddas från att ringa samtal med dålig kvalitet..På samma sätt som de skyddar användarna från att använda Facetime med annat än wlan :D .

Ett brutalt roligt filmklipp som får en att skratta för några minuter

iPhone4 vs HTC Evo

http://www.youtube.c...layer_embedded#

Låter precis som alla Iphonefans brukar låta :blink:

Edit
Hm..Inte nån som ens tyckte att det var lite skoj ;)

Redigerat av moparman, 21 augusti 2010 - 21:14.

Postad 21 augusti 2010 - 21:59

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Jo, den är ganska kul

Postad 23 augusti 2010 - 12:55

MooDHooDs
  • MooDHooDs
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jo, det där argumentet brukar alltid dyka upp, men det är ju stört, att man ens ska behöva jailbreaka telefonen för att få den att fungera "normal" och få funktionalitet som borde vara normal och som så många andra har. Dessutom blir telefonen instabil och drar betydligt mer batteri när man har jailbreakat den (det är allmänt erkänt idag och inte bara min åsikt) så det känns ändå bara helt fel.

Att jämföra med att behöva roota är ju bara löjligt. Du behöver inte roota en Androidlur för att kunna göra något så enkelt som att köra två eller flera program samtidigt. LMFAO liksom... Behöva roota en Androidlur? Nej...

Jag påstår inte att andra telefoner är bäst, men jag påstår och kommer göra till dess att verkligheten är en annan, att iPhone är en sjukt överreklamerad lur, som "massan" köper eftersom vi i tusentals år har varit flockdjur. Det är jättejobbigt med förändring och att inte göra som alla andra. En eloge till alla som vågar säga något annat och som vågar köra sitt eget race. :)

Men att behöva "jailbreka" en android för att kunna ladda ned program är tydligen okej? Inte alls något som borde ses som normalt för en smartphone, att köra in program i den?

Nu vet jag att det är ett gammalt inlägg du har skrivit. Men vad saknar ios nu när även mutlitaskining finns. Möjligen telefonteckning, men det har ju inget med ios att göra.

Redigerat av MooDHooDs, 23 augusti 2010 - 12:56.

Postad 23 augusti 2010 - 14:51

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Igar bevittnade jag nagot som rorde mig till tarar.:)

Nar jag befann mig pa taget och rakt over mig satt en man med sin laptop och surfade samt en annan man med en iPhone komplett med Apples referenslurar (iPhonen var kladd i ett skrikigt gront fodral dessutom).

iPhone-agaren initierade en diskussion som gick ut pa att laptopen borde skrotas och ersattas med - ratt gissat: iPhone. Da iPhonen var en 3GS och det inte talades nagot om 4an utgar jag ifran att medlemmen fran The Cult of iPhone ansag att redan en 3GS med 480 x 320 ar ett battre surfredskap an en laptop med 15 tumsskarm.

Det ar gripande att ******** sadana diskussioner. Jag blir djupt rord. iPhone-agarna har borjat "ga i tjansten" for att fralsa varlden att byta ut sina laptops och undermaliga nallar av andra marken mot den enda sanna fralsaren: iPhone.

PS. Jag har insett att de svarta stenarna i Robin Cook's Invasion i sjalva verket ar iPhones. Han visste det dock inte nar romanen skrevs sa det blev svarta stenar. Men iPhone ar alltsa en invasion av Jorden fran utomjordingarna. Snart kommer nagan iPhone-agare i Phoenix att besluta sig for att oppna en port till en annan varld och da ar saken helt klar.:)

Postad 23 augusti 2010 - 15:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Men att behöva "jailbreka" en android för att kunna ladda ned program är tydligen okej? Inte alls något som borde ses som normalt för en smartphone, att köra in program i den?

Man är ju inte tvingad att roota för att kunna köpa/installera program man kan ju köpa från alternativa markets tex slideme mfl. nackdelen med dessa markets är att de inte är heltäckande. Det finns även andra vägar att gå änb att roota, tex skaffa ett brittiskt simkort så öppnas android market fullt ut och det är inga problem att köpa appz. Ytterliggare ett sätt att köpa appz är direkt från utgivaren antingen att han skickar en direktlänk till nån spegel som man kan köra direkt i telefonen eller att man laddar hem appen från datorn och installerar därifrån.
Dock håller jag med om att det är bedrövligt att man ska behöva ta till knep för att få tillgång till allt.

Nu vet jag att det är ett gammalt inlägg du har skrivit. Men vad saknar ios nu när även mutlitaskining finns. Möjligen telefonteckning, men det har ju inget med ios att göra.

Möjlighet att använda telefonen som ett usbminne saknas vad jag vet fortfarande, att vara tvingad att använda itunes suger lika mycket nu som förr, till min android flyttar jag över den musik jag vill ha via copy/past utan att behöva öppna annat än den här datorn, klarar iphone flac eller wma lossless?

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 23 augusti 2010 - 15:10.

Postad 23 augusti 2010 - 16:50

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
glöm

Redigerat av Unregistered1193, 23 augusti 2010 - 16:52.

Postad 23 augusti 2010 - 21:28

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0

Möjlighet att använda telefonen som ett usbminne saknas vad jag vet fortfarande, att vara tvingad att använda itunes suger lika mycket nu som förr, till min android flyttar jag över den musik jag vill ha via copy/past utan att behöva öppna annat än den här datorn, klarar iphone flac eller wma lossless?

Att behöva öppna "den här datorn" överhuvudtaget... nånsin... suger väl ändå mest?

Postad 23 augusti 2010 - 21:49

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Att behöva öppna "den här datorn" överhuvudtaget... nånsin... suger väl ändå mest?

Att behöva öppna "iTunes" på varenda ###### dator bara man ska föra över lite musik, bilder, dokument eller vad det nu måste vara... någonsin... suger väl precis lika mycket?

Postad 23 augusti 2010 - 22:00

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0

Att behöva öppna "iTunes" på varenda ###### dator bara man ska föra över lite musik, bilder, dokument eller vad det nu måste vara... någonsin... suger väl precis lika mycket?

Inte alls... om man måste öppna "den här datorn" så kör man Windows och det använder man vad man än gör på datorn. iTunes är ju som sagt bara till för vissa uppgifter.

Mycket snack om att Apple säljer produkter på hypen, men grunden till framgången ligger i att dom satsade på ett Unix-baserat system. Sen var det bara att lägga på toppingen.

Postad 23 augusti 2010 - 22:28

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Inte alls... om man måste öppna "den här datorn" så kör man Windows och det använder man vad man än gör på datorn. iTunes är ju som sagt bara till för vissa uppgifter.

Mycket snack om att Apple säljer produkter på hypen, men grunden till framgången ligger i att dom satsade på ett Unix-baserat system. Sen var det bara att lägga på toppingen.

Det här handlar inte om Windows men nej man behöver inte trycka på den här datorn för att göra vad som helst ..
Det enda jag i princip använder är Windowskey + "text" + enter.

Att Unixsystemet ledde dem till framgång tror jag inte alls på. Se bara hur det går för Linux som ligger på 1%.
Tror mest det beror på designen och att Iphone hade coola animerade övergångar. :)

Postad 23 augusti 2010 - 22:34

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0
Kanske skulle slå till och faktiskt ge mitt svar på trådens faktiska ämne. I motsats till vad en del andra tycker så anser jag att svaret är ganska enkelt och frågan är inte alls dum.
För att göra en bättre mobil än iPhone behöver man ett bättre OS än Unix-BSD-Linux osv.. bättre kvalité och bättre känsla. Tar ju stopp redan där.
Men om man gör som tex Apple och har den rätta grunden i produkten så är det bara att bygga vidare i samma anda och håva in pengarna.
Att iPhone skulle sälja pga hype och att folk är korkade är ju bara struntprat. Är grunden bra så blir produkten ofta bra och ryktet sprider sig och grymt många köper den. Trots att dom inte kan nånting så har dom ändå lyckats välja en riktig kvalitetsprodukt.
Dom flesta väljer helt enkelt en i grunden och upp, världsklass-produkt (syftar i första hand på Unix släktskapet förståss) hellre än nån som minsann har minneskortsplats och 100Mhz högre klockfrekvens.

Postad 23 augusti 2010 - 22:38

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0

Det här handlar inte om Windows men nej man behöver inte trycka på den här datorn för att göra vad som helst ..
Det enda jag i princip använder är Windowskey + "text" + enter.

Att Unixsystemet ledde dem till framgång tror jag inte alls på. Se bara hur det går för Linux som ligger på 1%.
Tror mest det beror på designen och att Iphone hade coola animerade övergångar. :)

Äsch, jag menar ju att dissa Windows ju :)
Att Linux ligger på 1% beror nog på windows-hypen och brist på program och att folk gillar att använda färdiga program istället för att känna äkta dator-glädje och sitta i ett terminalfönster och skriva ls och editera textfiler.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.