Rock Band 3
543 svar till detta ämne
Postad 08 November 2010 - 13:17
Unregistered91262013
-
Unregistered91262013
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Amazon har ett marketplace där privatpersoner och mindre företag kan sälja saker. Om en vara finns i lager hos amazon så är det den som visas när man går in på sidan, men om den inte är i lager så går det över till billigaste alternativet på marketplace. Det verkar som att keyboardet på egen hand är slutsålt hos huvudamazon, men det finns andra, som denna Sent2u, som har det i lager.
När jag beställde så funderade jag på att ta keyboardet från amazon och spelet från siba, men då var det samma problem, så det fick bli bundlen. Mitt paket är förresten i Sverige nu och jag bör ha det idag. Party!
Beställde du bundlen från Amazon.co.uk alltså? Jag har rock band 3 från Siba men ingen Keyboard. Den som hittar ett Keyboard någonstans på nätet åt mig med leverans i/till sverige inom en vecka får en stor dos bra karma.
Postad 08 November 2010 - 13:57
Halgwet
-
Halgwet
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jepp, jag beställde bundlen från amazon.co.uk. Den verkar fortfarande vara i lager och är nog tyvärr, för tillfället, det enda sättet att få tag i keyboardet i Sverige. Det går att förbeställa keyboardet på egen hand från amazon (titta till höger på sidan så finns det "More buying choices") och så skickar de när de får in nästa omgång, men vem vet när det kommer bli. Cdon säger ju att de får instrumenten på fredag och spelbutiken nästa fredag, men jag misstänker att de inte har någon aning.
Postad 10 November 2010 - 21:02
FireFist
-
FireFist
-
Rookie
-
1 inlägg
Det är kanske gamla nyheter nu, men mitt RB3 m keyboard kom från Megastore idag.
/R
Postad 10 November 2010 - 23:05
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Vad är det för skit Harmonix har lagt in nu då? På gitarr är det färgade linjer vid vissa trills osv (likt de lila noterna i Guitar Hero), som tydligen ska göra så att man inte behöver träffa noterna som tänkt utan lite hur som helst... i alla fall så blir det bara svårare, jag missar noter fastän jag vet att jag sätter dem perfekt!! Och jag är inte den enda med det problemet...
Kolla på solot i Crazy Train så ser ni de noterna i mitten av solot... fy f*n säger jag bara... jag sätter 100% på introt i solot som egentligen är mycket svårare än trillsen men Harmonix har förstört spelet... nej håll er borta från söndriga spel och vänta på Rock Band 4 istället där de antagligen har fixat systemet precis som GH5 fixade de lila noterna från World Tour... RIP musikspel.
EDIT: Några andra saker Harmonix har sabbat:
-Spelbrädan är alldeles för liten och nästan heltransparent!
-Massa konstig grafik i bakgrunden som bara distraherar
-Helt felsatt svårighetsgrad på i princip alla låtar... Antibodies är tier 3 men nästan svårast i spelet! Smoke on the Water är IMPOSSIBLE?? Lättaste låten i spelet...
-Quick Play fattar jag ingenting av... har man t.ex. en guldstjärna på en låt och får tre stjärnor nästa gång så står det tre stjärnor. Va? Logiskt sätt ska det bästa resultatet sparas, inte det senaste... ärligt talat Harmonix!
Redigerat av Freezard, 10 November 2010 - 23:29.
Postad 11 November 2010 - 10:49
Unregisteredf7af6c54
-
Unregisteredf7af6c54
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Fick ett mail idag från cdon att trummorna nu går att beställa, ska ju enligt deras sida släppas imorgon. Vad tror ni? Jag har beställt trummorna+keyboard på spelbutiken.se, och enligt dem ska dessa släppas nästa vecka. Eller chansar cdon bara som tidigare tro?
Postad 11 November 2010 - 11:57
rabski
-
rabski
-
Användare
-
-
222 inlägg
Fick ett mail idag från cdon att trummorna nu går att beställa, ska ju enligt deras sida släppas imorgon. Vad tror ni? Jag har beställt trummorna+keyboard på spelbutiken.se, och enligt dem ska dessa släppas nästa vecka. Eller chansar cdon bara som tidigare tro?
CDON har ändrat sina datum en gång om dan sen spelet släpptes så jag skulle inte lita på dem.
Postad 11 November 2010 - 14:34
Xyber
-
Xyber
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Fan vad hög gränsen ska vara för guld på Free Bird med gitarr. Jag missade totalt en not i hela låten och det var mot slutet av solot och fick ändå inte guld, helt sjukt att man måste FCa solot för guldstjärnor.
Postad 11 November 2010 - 14:46
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Fan vad hög gränsen ska vara för guld på Free Bird med gitarr. Jag missade totalt en not i hela låten och det var mot slutet av solot och fick ändå inte guld, helt sjukt att man måste FCa solot för guldstjärnor.
Verkar som de ändrat hur man får guldstjärnor? Det brukade vara average 4.2 multiplier men se här så har de fått guldstjärnor vid 384 000 på Freebird...
Postad 11 November 2010 - 20:21
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Harmonix är till salu nu. Hoppas det inte påverkar DLC och Squirern...
Redigerat av Unregisterede32cf070, 11 November 2010 - 20:54.
Postad 11 November 2010 - 20:22
Xyber
-
Xyber
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Verkar som de ändrat hur man får guldstjärnor? Det brukade vara average 4.2 multiplier men se här så har de fått guldstjärnor vid 384 000 på Freebird...
Jag fick 416k när jag missade en not i solot och det var när jag körde ensam. Men när jag har kört i "band quickplay" så har jag fått ett lägre score och ändå fått guldstjärnor. Så det är buggat när man spelar tillsammans med andra för då är det mycket lättare att få guld. Fick guld på Living In America på keyboarden när jag körde med en kompis en gång, även om jag var kanske 20k ifrån mitt highscore som inte var guldstjärnor. Så även om de står att de fått guld vid 384k på Free Bird så kan man inte få guld där när man spelar ensam, utan är bara ett score de fått tillsammans med andra. Detta behöver patchas.
Postad 13 November 2010 - 12:19
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Uppdaterade huvudposten med lite bilder på Squiern.
Postad 13 November 2010 - 13:12
Unregisteredae4b07cd
-
Unregisteredae4b07cd
-
Beroende
-
-
1374 inlägg
Hela skälet till att jag gått på en RB3-frossa är squiern... Ni kan ju glädja er åt att ni kände Smiskern innan han blev rock-legend. Fribiljetter på alla konserter om ni varit medlemmar på MHB!!!
Postad 13 November 2010 - 13:36
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Om det är du på bilden din så har du redan rätt look.
Postad 13 November 2010 - 13:48
Unregisteredae4b07cd
-
Unregisteredae4b07cd
-
Beroende
-
-
1374 inlägg
20 kg sedan... Precis köpt ett SATS-kort så om ett par år kanske
Postad 13 November 2010 - 14:45
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Hela skälet till att jag gått på en RB3-frossa är squiern... Ni kan ju glädja er åt att ni kände Smiskern innan han blev rock-legend. Fribiljetter på alla konserter om ni varit medlemmar på MHB!!!
Ha ha, i väntan på mars så kan du ju alltid börja öva på hoppen 
Postad 14 November 2010 - 14:46
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Netonnet påstår att den här fungerar med Guitar Hero och Rock Band. Undrar om det inkluderar Pro Mode? *edit* Skit också, det spelar ingen roll. Den är bara kompatibel med Wii och PS3 i vilket fall. Dessutom verkar den inte ha riktiga strängar på nacken.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 14 November 2010 - 14:48.
Postad 14 November 2010 - 15:03
hakko504
-
hakko504
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Netonnet påstår att den här fungerar med Guitar Hero och Rock Band. Undrar om det inkluderar Pro Mode?
*edit* Skit också, det spelar ingen roll. Den är bara kompatibel med Wii och PS3 i vilket fall. Dessutom verkar den inte ha riktiga strängar på nacken.
Iofs finns det semi-officiella uttalanden från folk på YRG ( tex. här) om att dom tittar på möjligheten att supporta Pro mode, i vilket fall det förmodligen blir via MIDI adaptern på samma sätt som Squiern varvid det skulle funka även för XBOX.
Postad 14 November 2010 - 16:23
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Har börjat upptäcka de stora missarna i RB3 nu när man kör online. Riktiga idiotgrejer som jag inte fattar att de missat.
För det första kan man inte byta mellan gitarr och bas mellan varje låt när man kör en setlist, vilket det i princip alltid bli när man kör med randoms. Sen är det inte så tydligt att det är en person som är ledaren och måste starta setlisten, alla bara väljer låtar tills den som leder väljer finish setlist, och ibland tar det lång tid ohc blir 5-10 låtar innan ledaren upptäcker att han/hon måste dra igång.
Sedan är det lotteri vem som får köra gitarr eller bas i alla de låtarna
I RB2 blev det ju automatiskt att man körde varannan låt, om man körde mot hyffsat folk.
När någon kör keyboard trodde jag man kunde köra 5 instrument utan att slå på all instrument mode över live, men det verkar ju inte som det, väljer man keyboard blir en gitarr/bas utbytt 
Sen kan man ju inte ändra instrument mellan låtarna i setlisten heller, jag körde keys nyss och det blev en setlist på 6 låtar, där den första inte hade keys så jag valde att köra bas delen med keyboarden, tänkte ju att jag självklart skulle kunna byta till prokeys efter den låten men det gick inte heller?!
Man kan byta svårighetsgrad mellan låtarna, om ledaren inte är för snabb och trycker bort resultat tavlan vill säga.
Vore grymt om det gick att patcha till sånt här, tvivlar dock på att det kommer bli av
Postad 14 November 2010 - 16:29
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
-Quick Play fattar jag ingenting av... har man t.ex. en guldstjärna på en låt och får tre stjärnor nästa gång så står det tre stjärnor. Va? Logiskt sätt ska det bästa resultatet sparas, inte det senaste... ärligt talat Harmonix!
Var tvungen att verifiera det där. Femstjärnade en låt och spelade sedan om det och fick tre stjärnor. Det sparade resultatet var fortfarande fem stjärnor när jag tittade på listan. Alltså, för mig blev det inte så som du beskriver.
Postad 14 November 2010 - 17:42
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Var tvungen att verifiera det där. Femstjärnade en låt och spelade sedan om det och fick tre stjärnor. Det sparade resultatet var fortfarande fem stjärnor när jag tittade på listan.
Alltså, för mig blev det inte så som du beskriver.
Vi körde gitarr + bas alla låtar... sen kom en person till in och körde mic och då fick vi 4 stjärnor när vi hade 5 på den innan. Alla andra låtar hade samma resultat som innan utan den som nedgraderades. Så det kanske bara gäller när man kör band eller om du prövar köra band och sen endast gitarr på samma låt eller tvärtom.
Postad 14 November 2010 - 17:51
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Den kanske skiljer på gitarr + bas och gitarr + bas + mic och sparar de i olika kategorier?
Redigerat av Unregisterede32cf070, 14 November 2010 - 17:53.
Postad 14 November 2010 - 19:15
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Den kanske skiljer på gitarr + bas och gitarr + bas + mic och sparar de i olika kategorier?
Nej. Tror de sparar alla bandkombinationer i en enda setlist. Om du kör gitarr + bas sparas dock de enskilda resultaten också så om du får 5 stjärnor på en låt med gitarr + bas kan du ha fått guldstjärna med gitarren och det visas sen när du bara väljer gitarr. Men det är också buggigt vad jag hört, att det är enklare att få guldstjärnor med gitarr i band än att spela gitarr som vanligt så då kan man fuska på ett sätt. Var en kille här som skrev det nyss angående Freebird.
Postad 14 November 2010 - 19:33
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Så är det i Rock Band 2 också. Jag minns att det var avsevärt mycket enklare att få guldstjärnor i band än ensam. Undrar varför egentligen, det beror väl knappast på en bugg? Det måste vara enligt design.
*edit*
Fast det är klart, då sparades inte resultaten för individuella instrument. Visst är det det du menar är buggigt/fusk?
Redigerat av Unregisterede32cf070, 14 November 2010 - 19:46.
Postad 15 November 2010 - 11:31
nu1mlock
-
nu1mlock
-
Användare
-
-
104 inlägg
Jag beställde precis Pro Keys och spelet från CDON. Enligt sidan så ligger leveransen på 1-3 arbetsdagar - någon som vet hur snabba dom faktiskt brukar vara på att skicka ut produkterna? Jag beställde kl. 11.20 idag (måndag).
Postad 15 November 2010 - 21:27
rabski
-
rabski
-
Användare
-
-
222 inlägg
Vad jag hört så skall det gå att byta strängarna på Mustangen ifall någon skulle gå sönder, korrekt?
Sedan har jag även hört att folk klagar på att strängarna som följer med känns väldigt gummi-aktiga. Om det nu går att byta strängar så vore det ju trevligt om man kunde slänga på ett set "riktigt" elgitarrsträngar.
Jag bara spekulerar lite här nu men andra får gärna fylla på med egna tankar.
Postad 16 November 2010 - 00:18
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Strängarna ÄR av mjukplast. Så vitt jag vet ska de gå att byta, men jag har inte hört något om att de ska gå att byta till något annat än det som MadCatz tillverkat.
Vill du ha riktiga strängar bör du vänta på squiern.
*edit*
Nu går det att exportera Lego Rock Band koder igen.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 16 November 2010 - 00:19.
Postad 16 November 2010 - 20:01
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Fick mitt Rock Band 3 keyboard idag men själva spelet verkar inte ha kommit med ?
Skickas det i en separat försändelse eller ?
Beställde från CDON, på fakturan står det Rockband 3 + keyboard.
Postad 16 November 2010 - 20:14
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Fick mitt Rock Band 3 keyboard idag men själva spelet verkar inte ha kommit med ? Skickas det i en separat försändelse eller ? Beställde från CDON, på fakturan står det Rockband 3 + keyboard.
Det ska ligga i lådan men där har du väl redan kollat förstår jag
Postad 16 November 2010 - 21:24
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Ja både ytterkartongen och innerkartongen, inget spel.
Postad 16 November 2010 - 22:29
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Ring de och fråga om det.
Har börjat nöta lite keyboard och jag skulle gärna sett möjligheten att sakta ned låtarna mer än 60%. Blir nästan överväldigande att bryta ner även ganska lätta låtar på Expert Pro keys som det är nu. Dessutom känns keyboarden i minsta laget för att spela med två händer. Hur gör ni, använder ni bägge händer när ni spelar?
Postad 16 November 2010 - 23:15
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Har börjat nöta lite keyboard och jag skulle gärna sett möjligheten att sakta ned låtarna mer än 60%. Blir nästan överväldigande att bryta ner även ganska lätta låtar på Expert Pro keys som det är nu. Dessutom känns keyboarden i minsta laget för att spela med två händer. Hur gör ni, använder ni bägge händer när ni spelar?
Jag använder bara en hand, har inte stött på några låtar som verkar vara chartade för två händer än. Fast har å sidan bara kikat på de enklaste låtarna  Men har fått för mig att det ska vara meningen att man bara ska behöva använda en hand, så lika bra att försöka träna in det med en gång.
Postad 17 November 2010 - 08:26
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Postad 17 November 2010 - 10:15
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Skickade ett mail igårkväll. Bara hoppas dom hinner få iväg det idag så man får det till helgen. Är grymt sugen på att köpa ett par trummor nu också då man skaffat keyboard. Kan bli ett riktigt skoj partyspel då
Postad 17 November 2010 - 10:47
nu1mlock
-
nu1mlock
-
Användare
-
-
104 inlägg
Och jag hoppas verkligen att CDON skickar mitt spel och keyboard idag. Beställde 11:20 i måndags, men det står fortfarande som "packas", vilket är lite irriterande. Jag är van med Komplett och Dustin som brukar skicka varorna senast dagen efter.
Edit: 16:09 har ordern fortfarande status "Packas". Har ärligt talat aldrig varit med om någon internetbutik som är så seg som CDON. Kanske är jag bortskämd från att ha handlat från andra butiker.
Redigerat av nu1mlock, 17 November 2010 - 16:10.
Postad 17 November 2010 - 23:46
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Jag använder bara en hand, har inte stött på några låtar som verkar vara chartade för två händer än. Fast har å sidan bara kikat på de enklaste låtarna Men har fått för mig att det ska vara meningen att man bara ska behöva använda en hand, så lika bra att försöka träna in det med en gång.
Måste börja göra likadant, känns som fusk (och fel) att använda båda händerna.
Postad 18 November 2010 - 17:22
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Finns det ingen låt som kräver båda händerna, eller är det beroende på svårighetsgrad ?
Postad 18 November 2010 - 20:01
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Det kanske det gör, jag har bara spelat warmup-låtar och en tredjedel av "lektionerna". Känns skumt att använda båda händerna. Keyboarden har bara 24 tangenter medan ett riktigt piano har 88 tangenter.
Postad 22 November 2010 - 07:57
Unregistered91262013
-
Unregistered91262013
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Finns det ingen låt som kräver båda händerna, eller är det beroende på svårighetsgrad ?
Imagine med John Lennon underlättar om man spelar med två händer i hard.
Postad 23 November 2010 - 17:03
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Fick min äntligen min "Keytar" från Amazon.co.uk igår. Beställde den femte november och har hela tiden haft den 18:e november som preliminärt utsändelsedatum. Mycket riktigt skickades den i torsdags, och igår ringde DHL på dörren.
Har inte hunnit spela det än, men idag smäller det.
DSC07140.JPG 209.76K
1 Antal nerladdningar
(Lite liten kanske?)
Postad 23 November 2010 - 18:00
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Sitter och väntar på Billy Joel - DLC nu, längtar!
Postad 28 November 2010 - 00:49
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
(Lite liten kanske?)
Hehe, var och provade en Korg (julklapp till min sambo) och tänkte samma sak om RB-keyboarden.
Postad 30 November 2010 - 17:10
Jaw_B
-
Jaw_B
-
Användare
-
-
113 inlägg
Någon som fixat sig en Mustang Pro än?  Såg att webhallen hade fått in några i lager nu. (väntar själv på en jag beställde från UK i fredags..) Har dock ingen gitarr-erfarenhet och det ser toksvårt ut på videos x)
Postad 30 November 2010 - 20:55
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Läs mitt inlägg ovan gällande Mustangen.
När jag började spela gitarr fick jag en kalldusch när jag insåg hur mycket svårare det var med sex trängar och ca 20 band kontra en strumbar och fem knappar. Kan iofs vara jag som är helt talanglös också.
Postad 01 December 2010 - 11:21
Halgwet
-
Halgwet
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Min mustang ligger och väntar på posten för tillfället. Jag har absolut ingen gitarrerfarenhet, så det ska bli intressant att se hur det går. Min tid med keyboardet har helt klart förbättrat min förståelse av musik. När jag fick det så gav jag mig direkt på att försöka spela, något som gick helt åt skogen även på de enklaste låtarna. Så jag gav mig på övningarna, som gjorde att jag fick lite bättre känsla för saker som handplacering. Det fanns dock en massa musiktermer jag inte förstod, så till slut hamnade jag på wikipedia och tillbringade någon timme med att läsa artiklar om musikteori. Det hjälpte rätt mycket, och jag kom fram till att musik inte är så svårt som jag har gått runt och trott. I alla fall inte grunderna. Nu, efter några veckor av inte så intensivt spelande, kan jag spela de enklare låtarna på expert och en hel del till på hard. Jag har fortfarande rätt stora problem med ackord på tre eller fler tangenter, men det går framåt. Riktigt kul är det också.
Postad 01 December 2010 - 13:53
Jaw_B
-
Jaw_B
-
Användare
-
-
113 inlägg
Fick min mustang vid 10:00 idag  Har kört lite på easy, och det gick lättare än jag trott. 5*:at ett par låtar. Ett snäpp upp till medium och vips gick det vääldigt mycket sämre. Ackord va ju lite krånligt  Känns som man vill bryta handleden av sig när man ska krångla runt fingrarna. Men men, det skall väl gå att "tvinga" hjärnan lära sig detta också
Dock är jag lite orolig över om det är nått glapp el så i strängarna. "Strummar" jag på översta strängen t.ex så fångar även strängen under upp detta, så att det ser ut som jag drar 2 strängar samtidigt. Får strumma väldigt löst för att detta inte skall hända. Strummar jag uppåt istället för ner händer det inte heller. Detta verkar gälla flera strängar, men mest märkt av översta än så länge. :/ Själva "nacken" på gitarren är ju löstagbar, så skall prova ta loss/sätta dit den lite bättre. Men vore ju trist om nya gitarren e kass.
Dock godkänner spelet av någon anledning detta... ger mig inte en miss el så när det händer.
Postad 01 December 2010 - 14:02
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Fick min mustang vid 10:00 idag Har kört lite på easy, och det gick lättare än jag trott. 5*:at ett par låtar. Ett snäpp upp till medium och vips gick det vääldigt mycket sämre. Ackord va ju lite krånligt Känns som man vill bryta handleden av sig när man ska krångla runt fingrarna. Men men, det skall väl gå att "tvinga" hjärnan lära sig detta också 
Dock är jag lite orolig över om det är nått glapp el så i strängarna. "Strummar" jag på översta strängen t.ex så fångar även strängen under upp detta, så att det ser ut som jag drar 2 strängar samtidigt. Får strumma väldigt löst för att detta inte skall hända. Strummar jag uppåt istället för ner händer det inte heller. Detta verkar gälla flera strängar, men mest märkt av översta än så länge. :/ Själva "nacken" på gitarren är ju löstagbar, så skall prova ta loss/sätta dit den lite bättre. Men vore ju trist om nya gitarren e kass. Dock godkänner spelet av någon anledning detta... ger mig inte en miss el så när det händer.
Om du kollar videos på folk som spelar pro-guitar på rock band så tror jag man ser samma sak. Har för mig det iallafall
Postad 01 December 2010 - 14:23
Jaw_B
-
Jaw_B
-
Användare
-
-
113 inlägg
Mm.. du har rätt. Har bara inte lagt märke till det innan när jag kollat på youtube clips. Verkar vara ett "problem" som dom flesta har mao.(men ganska varierande grad) Läste lite på rockband.com där någon skrivit att det sannolikt beror på att "känsligheten" är satt väldigt hög i rb3. Kopplar man samma gitarr till en pc via midi skall det tydligen inte vara alls lika mycket problem med "dubbel" strums.
Men verkar ju inte som det påverkar något i spelet, så wth  Och är det mjukvara så lär det ju patchas ändå om det är något "verkligt" problem.
Nu ska det rockas lite till
Postad 02 December 2010 - 12:59
Nigel
-
Nigel
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Ni verkar ju ha lite koll här och jag är förlorad i all information. Vad händer med midi adaptern? Släpps den nånsin?
Eller hur går det med trummorna, har dom kommit?
Postad 02 December 2010 - 14:27
hakko504
-
hakko504
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Ni verkar ju ha lite koll här och jag är förlorad i all information. Vad händer med midi adaptern? Släpps den nånsin? Eller hur går det med trummorna, har dom kommit?
Trummorna finns i Europa på lite diverse ställen ( amazon.de till exempel). Midi adaptern har inte kommit till EU än, men PS3 & Wii varianterna borde dyka upp tämligen snart medans XBOX varianten är försenad pga att Microsoft inte godkänt den förrän nyligen, och första leveransen verkar (som vanligt) bara gå till USA. I allmänhet så är det dock så att instrumenten har hittills tillverkats i alldeles för små serier, och det är leveransproblem med i stort sett allting över hela världen. Man kan undra vad som hänt om RB3 faktiskt sålt lika bra som andra tidigare musikspel (inofficiella siffror pratar om 200'000 ex sålda över hela världen och 10'000 i Europa första veckan).
Postad 02 December 2010 - 14:45
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Väntar på keyboard-stand från cdon. Leveransen blev framflyttad en månad men är tillbakaflyttad och det står att varorna packas. Har jag tur skickas det idag
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|