Officiell tråd - Desire HD
665 svar till detta ämne
Postad 30 oktober 2010 - 19:11
beachboy72
-
beachboy72
-
Användare
-
-
202 inlägg
S-LCD ägs av Samsung och Sony, bara LCD-skärmar tillverkade av dem får kallas för S-LCD. Behöver inte vara någon som helst skillnad mot andra LCD-skärmar.
Enligt denna wiki länk... http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCDså står det.. "S-PVA = S-LCD (Samsung/Sony joint venture)" Samt ang. Iphone 4 http://www.apple.com...na-display.htmlSå står det "The iPhone 4 Retina display uses technology called IPS (in-plane switching) — the same technology used in the Apple LED Cinema Display and iPad" Det var därför jag skrev som jag gjorde i tidigare inlägget, dvs skillnaden mellan LCD panelerna är liknande vanliga datorskärmar, dvs har blivit mycket bättre med nyare IPS paneler (finns ju många olika typer där med H-IPS, S-IPS mm) Skulle nog ändå helst vilja ha en Super Amoled, sen en IPS och sist en PVA (S-LCD) men som ni säger så äger ju Samsung/sony "S-LCD" namnet så gör de en IPS panel så kanske den också heter IPS? så svårt att veta? Lite likt att man säger "platt-tv", kan vara en TFT, LCD, Plasma, i olika generationer, men stor skillnad mellan dessa generationer dock. Hoppas den inte är en besvikelse iaf...såg inte så hemskt ut när man jämförde på pixelnivå...men det livliga färgerna och totalsvarta bakgrunden får man inte med LCD vilken man än väljer pga bakgrundsbelysningen
Postad 31 oktober 2010 - 09:47
Mr_x
-
Mr_x
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
Nu i helgen släpper sonyericsson sin uppgradering på Sony Ericsson Xperia X10 OP-Android 2.1. Det blir en hård utmaning mot htc Desire HD. http://blogs.sonyeri...ade-in-q4-2010/I dag kostar en Sony Ericsson Xperia X10 3750:- och Desire HD 5350:-. (-1600:-) Kan man leva utan radio och 0.3" mindre skärm så får man en telefon med hårdare skärm (mineral glas) och om ett halvår så har man pengar till kommande Sony Ericsson Xperia X12 – 1.5 Ghz Processor and Android 2.2 4-inch AMOLED 1080×720 pixlar http://techie-buzz.c...xperia-x12.htmlNu är det bara och vänta en gång till och under tiden så blir det en en X10 för 2999:- i butik med garanti Displaystorlek på: HTC Desire HD har 480x800 pixlar på 4,3-inch Sony Ericsson Xperia har X10 480 x 854 pixlar på 4-inch Betyder inte det att man får lite mer på skärmen men med lite mindre text?
Postad 31 oktober 2010 - 11:39
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Det enda är väl att det bara är 2.1 SE uppgraderar till, numera har de flesta 2.2 som ger dig möjlighet att skapa wi-fi hotspot mm mm
Postad 01 november 2010 - 09:17
Krazz
-
Krazz
-
Användare
-
-
180 inlägg
Enligt denna wiki länk... http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD så står det.. "S-PVA = S-LCD (Samsung/Sony joint venture)"
Samt ang. Iphone 4 http://www.apple.com...na-display.html Så står det "The iPhone 4 Retina display uses technology called IPS (in-plane switching) — the same technology used in the Apple LED Cinema Display and iPad"
Det var därför jag skrev som jag gjorde i tidigare inlägget, dvs skillnaden mellan LCD panelerna är liknande vanliga datorskärmar, dvs har blivit mycket bättre med nyare IPS paneler (finns ju många olika typer där med H-IPS, S-IPS mm)
Skulle nog ändå helst vilja ha en Super Amoled, sen en IPS och sist en PVA (S-LCD) men som ni säger så äger ju Samsung/sony "S-LCD" namnet så gör de en IPS panel så kanske den också heter IPS? så svårt att veta?
Lite likt att man säger "platt-tv", kan vara en TFT, LCD, Plasma, i olika generationer, men stor skillnad mellan dessa generationer dock.
Hoppas den inte är en besvikelse iaf...såg inte så hemskt ut när man jämförde på pixelnivå...men det livliga färgerna och totalsvarta bakgrunden får man inte med LCD vilken man än väljer pga bakgrundsbelysningen 
Allt som du skriver stämmer, men av någon anledning nämner du inte TN-panelerna som är den absolut vanligaste paneltypen för PC-skärmar. Jag tror dessutom att den LCD som sitter i DHD är av TN-typen. Detta i sig säger alltså ingenting om hur bra den egentligen är eftersom det finns så många olika generationer av olika TN-paneler. Enligt vad många skrivit om skärpan och ljuset i DHDs skärm så gissar jag att det är en rätt ny generation av TN-panel.
Postad 01 november 2010 - 18:16
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
snabb reflektion av HTC Desire HD. Fick hem en telefon att testa idag på jobbet. Har Desire som standard och skulle se vad denna går för. När man öppnar kartongen slås man av en större telefon som har snygg design.
Efter man sätter på telefonen kommer en liten besvikelse, och det är skärmen. den är inte så högupplöst som Desire, alla färger osv är "bleka" i jämförelse. inte snabbtestat mer än gått in i olika menyer. högtalaren är lite bättre än Desire, men inte mycket. Nåja det var en snabb info. ska leka mer med den snart. Men efter första intrycket så behåller jag nog min Desire. Skärmen är mycket bättre och formatet på telefonen är smidigare.
Postad 01 november 2010 - 19:22
beachboy72
-
beachboy72
-
Användare
-
-
202 inlägg
Allt som du skriver stämmer, men av någon anledning nämner du inte TN-panelerna som är den absolut vanligaste paneltypen för PC-skärmar. Jag tror dessutom att den LCD som sitter i DHD är av TN-typen. Detta i sig säger alltså ingenting om hur bra den egentligen är eftersom det finns så många olika generationer av olika TN-paneler.
Enligt vad många skrivit om skärpan och ljuset i DHDs skärm så gissar jag att det är en rätt ny generation av TN-panel.
Du har helt rätt, Läste mer nogrannt på Wiki länken och det står att de företagen gör b.la TN paneler till t.ex mobiltelefoner. Dock vet jag inte om de då kallas S-LCD? Bara för att de äger namnet så kanske de inte döper alla LCD till det? för att behålla status på namnet. Hittade det här sen...som säkert många läst.. http://www.adelta.se...myten-om-s-lcd/Där stod det.. "Betyder då detta att S-LCD är skräp? Ingalunda. S-LCD-skärmarna i exempelvis Desire (v2) och Desire Z är riktigt bra PVA-skärmar av allra senaste snitt," Så det låter ju bra, sen läste jag på Wikin att de flesta TN skärmar inte klarar 16,7 miljoner färger, så gissar att gamla HTC HD2 med samma skärmstorlek är en äldre TN panel iom den bara klarar 65000 färger? Får min imorgon eftermiddag, så vid ca 8 så kommer det lite mer inlägg  Känns kul att fler är så teknikintresserade som jag...även om det är bra...vill man veta hur bra på papperet också
Postad 01 november 2010 - 20:20
Unregisteredae48d9f2
-
Unregisteredae48d9f2
-
Användare
-
-
153 inlägg
Du har helt rätt, Läste mer nogrannt på Wiki länken och det står att de företagen gör b.la TN paneler till t.ex mobiltelefoner. Dock vet jag inte om de då kallas S-LCD? Bara för att de äger namnet så kanske de inte döper alla LCD till det? för att behålla status på namnet.
Hittade det här sen...som säkert många läst.. http://www.adelta.se...myten-om-s-lcd/ Där stod det.. "Betyder då detta att S-LCD är skräp? Ingalunda. S-LCD-skärmarna i exempelvis Desire (v2) och Desire Z är riktigt bra PVA-skärmar av allra senaste snitt,"
Så det låter ju bra, sen läste jag på Wikin att de flesta TN skärmar inte klarar 16,7 miljoner färger, så gissar att gamla HTC HD2 med samma skärmstorlek är en äldre TN panel iom den bara klarar 65000 färger?
Får min imorgon eftermiddag, så vid ca 8 så kommer det lite mer inlägg 
Känns kul att fler är så teknikintresserade som jag...även om det är bra...vill man veta hur bra på papperet också 
Hur vet du att den kommer imorron? var beställde du ifrån och allt det?
Postad 01 november 2010 - 22:28
beachboy72
-
beachboy72
-
Användare
-
-
202 inlägg
Hur vet du att den kommer imorron? var beställde du ifrån och allt det? 
se inlägg #298  Inwarehouse, skickad 18:15 fredag, fick kollinummer 1 nov kl 12:08 Ånge, Sorterad 31 okt kl 21:11 Örebro, Sorterad 31 okt kl 14:12 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen Den ska till Skellefteå... Som sagt bokade nog bland de första tidigt 5e oktober. Fick mail från Fring idag, ang Videosamtal utan frontkamera (vet att man inte ser den man pratar med och mic är på andra sidan, men man vill ju att barnen ska se en om man är borta, eller visa något man ska köpa för tjejen..) Fråga: Possible to use Fring Video calls with only one camera on phone.? Svar från Fring: "Yes, you should be able to do that. Though there are some devices that fring cannot recognize and cannot utilize their camera. At this point, the HTC Desire HD is not fully supported, would you like to help us in creating a better fring for your device?" Det svarade jag JA på, men ska prova imorgon iaf
Postad 02 november 2010 - 23:40
beachboy72
-
beachboy72
-
Användare
-
-
202 inlägg
Snabb recension.....
Ursäkta formateringen och ev. stavfel..är trött, men tänkte tömma ur infon, det kanske uppskattas?
DHD 8gb minneskort var det i, svenska tangenter osv (beställd från inwarehouse)
Har testat nu i drygt 2 timmar med W-lan på och 3g, streamat video, mp3 mm en sak är säker...jag är inte rädd för skärmen längre...den är NAJS!
Tänkte ett tag att det var "låg upplösning" i förhållande till 4,3" men icke, någon som ids räkna om vilken upplösning jag borde ha på min 24" för att vara lika tät mellan pixlarna?
Såg lite stor ut i början nu är den perfekt, bra guide i början, ställa in mailkonton var en dröm (fanns exchange och gmail som funkade direkt), har aldrig varit med om att jag bara valt "andra emailkonton" och matade in min hotmail och lösen och vips...igång...sen visa "alla konton samtidigt", sen valde jag i guiden "hämta mail var 15 minut" istället för push.
Lampan på telefonen blinkar om man fått mail eller liknadne
Facebook var bara att logga in, bra grännsitt
Kontaktboken har uppdaterats från facebook tror jag t.o.m iaf bilder på en del...den tankar på...
Market funkar snabbt, tankade battery widget så jag kunde tala om för er vad det var för batteriprocent
Fring funkar! har bara provat video testsamtal och jag använde orginalkameran och "testspelade" in en snutt på 10 sec och Fring spelade upp den för mig MED ljud!, och de sa att då borde allt funka enligt guiden.?!
Så "videosamtal" funkar vad jag har testat hittils. Vet dock inte hur det går med Fring out, antar att ringa med video till en vanlig telefon inte finns stöd för? men inte grävt i det.
Skärmen...ojoj...kom på att min Amoled på Samsung Omnia HD hade 640*360 och körde samma film på den här, blev än mer upplevelse, körde även disneys oceans 720p trailer.mp4 som jag streamade via wan, direkt från min NAS antar DLAN/UPNP och spelade upp den utan problem, ingen annan programvara eller transkodning, från "home server" direkt till omodifierad mobil...SNYGGT!! såg nu i efterhand att den är 1280*544 i 24fps.
Jag tror faktiskt jag hellre vill ha den här skärmen än en AMOLED, jag kanske hade den första generationen tidigare med lite mindre upplösning, men denna är KNIVSKARP!. och väääldigt ljusstark.
Ska jämföra imorgon lite mer med Galaxy S, Desire (amoled) och Nexus one (amoled)
Ok...Batteriet...inte direkt kräm för att köra att osv..har nu 30% kvar efter exakt 5 timmar!
Blev orolig, men när jag tänker efter så klarade min samsung Omnia HD 4 timmar filmtittande innan den la av (lokal film på telefonen) men tanke på att Wifi varit på hela tiden, laddat ner ca 100mb (säger 65mbps förresten kollade inte hur fort det gick dock) samt att jag suttit och pillat med den KONSTANT, surfat streamat provat (vette tusan om jag stängt ner programen hittar inte task manager?, men när jag går in på internet igen så ligger sista sidan kvar, men har det i cashen tror jag)
T.ex spel verkar inte sluta när man trycker på "back" knappen vilket jag tycker är lite konstigt ändå?
Kanten på telefonen vid displayen hade jag glömt bort, märkte det efter ca 1½ timme och märks bara om man är en sån som drar fingret över kanten, men det är inget problem för mig iaf.
Bara sett att videokameran funkade med fring, blir lite mer test af kamera och vs andra mobiler imorgon...
Frågor tas gärna emot, ska försöka vara duktig med att hjälpa...
ps
(att man hittade NAS och datorer direkt via "mediakällor" och kunde spela upp video är ju tokbra!, ska bara ladda ner någon mer player tror jag)
Det var allt för idag..
Postad 03 november 2010 - 09:16
Texan
-
Texan
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Tack beachboy72 för en intressant läsning.
Jag är just nu på tjänsteresa och min DHD ligger och vänta på mig på Inwarhouse i Malmö det är därför väldigt kul att läsa dina intryck av telefonen. Du skriver att du ska ladda ner någon ny player, du får gärna tipsa om någon bra player när du testat. Vad tycker du om kameran? Är du nöjd med kvalitén? Går det snabbt att ta en bild ifrån det att du tar upp telefonen ur fickan?
Postad 03 november 2010 - 11:27
AshtrayY
-
AshtrayY
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Nån som vet om den finns/snart kommer i butik i Linköping? Fick ok att köpa den som jobbtelefon idag och vill ha den ASAP.
/Ash
Postad 03 november 2010 - 11:49
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Nån som vet om den finns/snart kommer i butik i Linköping? Fick ok att köpa den som jobbtelefon idag och vill ha den ASAP.
/Ash
Den släpps ju officiellt på fredag så bör den ju finnas överallt åtminstone.
Postad 03 november 2010 - 14:31
vhguru
-
vhguru
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Desire HD er den mobilen som desidert er i skuddet i Norge i alle fall og leverandørene har store problemer med å dekke etterspørselen i Norge. Tror HTC har problemer i flere land med å dekke den enorme etterspørselen, kanskje også i Sverige... Her er en norsk tråd der man diskuterer Desire HD: Desire HD diskusjon
Postad 03 november 2010 - 14:59
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Jag var och hälsade på vänner i Edinburgh i helgen och lyckades knipa åt mig en DHD för ca 5300 svenska kronor, punden är ganska billig för tillfället.
Min första "moderna" mobiltelefon och jag älskar den, småsaker som jag har stört mig lite på är:
Det finns ingen dedikerad knapp för kamera, lite omständigt att trycka på skärmen när jag vill ta kort, vill ha en app så jag kan binda om volymknappen till ta kort istället för zooma in/ut.
Skärmen är lite väl stor ibland, måste flytta mobilen i handen en aning för att komma åt ibland, men å andra sidan är den underbart stor när man spelar spel, ser på film osv, inga problem att använda den med en hand iaf.
Kanten som vissa har klagat på förstår jag inte, vad ska man med fingrarna ut där o pilla för när det räcker med att röra fingret några millimeter på skärmen för att byta hemskärm osv.
Nånting jag älskar är att den pausar musiken när jag drar ut hörlurarna, men det kanske alla med en modern mobiltelefon är vana med idag 
Skärmen är jävligt snygg och ljus om man sätter upp ljusstyrkan.
Älskar mycket annat men det känns som det har mer med OSet att göra än mobilen i sig.
Edit: Jo, on/off-knappen, aka skärm av/på-knappen är lite för liten med tanke på hur ofta man använder den, måste känna sig för lite innan man hittar den om man inte kollar på telefon.
Blir säkert en vanesak sen så kan man snabbt stänga av/sätta på skärmen.
Redigerat av derpious, 03 november 2010 - 15:06.
Postad 03 november 2010 - 15:08
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Nu har jag pillat ytterliggare nån dag med DHD.
Och jag kan tyvärr inte förlika mig med skärmen och upplösningen.
Jag tycker ikoner mm ser ut att vara alddeles för stora, nästan som en dator med för låg upplösning. Färgern aär också fortfarande ganska urvattande och bleka jämfört med Desire. jag har bytt fram o tillbaka mellan de båda telefonerna, men den större skärmen och det något snyggare utseendet på DesireHd väger inte upp nackdelen med ovanstående. Jag behåller min Desire och nån annan får ta DHD. Tyvärr tyker jag att även om skärmen är skarp så är färgerna och upplösningen nästan i nivå med wildfire...
Postad 03 november 2010 - 16:49
beachboy72
-
beachboy72
-
Användare
-
-
202 inlägg
Nu har jag pillat ytterliggare nån dag med DHD. Och jag kan tyvärr inte förlika mig med skärmen och upplösningen. Jag tycker ikoner mm ser ut att vara alddeles för stora, nästan som en dator med för låg upplösning. Färgern aär också fortfarande ganska urvattande och bleka jämfört med Desire. jag har bytt fram o tillbaka mellan de båda telefonerna, men den större skärmen och det något snyggare utseendet på DesireHd väger inte upp nackdelen med ovanstående. Jag behåller min Desire och nån annan får ta DHD. Tyvärr tyker jag att även om skärmen är skarp så är färgerna och upplösningen nästan i nivå med wildfire...
Hej! Antar att du har en äldre Desire med Amoled då?, har jämfört min DHD med både Galaxy S, Desire (amoled) och Nexus (amoled) och måste säga när man ser dem brevid varandra så är DHDs skärms färger svagare och lite ljusare. Kollade med en testbild och Desire blev den inte alls bra..såg ut som den blev felzoomad (var en 800*480 jpeg), på samsungen så blev det mycket bätter, tror det är nyare amoled eller något, men även där blev det att när vissa linjer som låg varannan pixel om vart annat så visade den horisontella linjer istället för lodräta som det var. Där såg man matrix spöka, men det blev bara på vissa delar av skärmen. Jämförde en del ansiktsbilder från google, och på Desiren såg de varmare och livligare ut, på DHD såg det precis ut som på Dataskärmen till datorn. Så säga att det är dåligt på DHD är nog att ta i, mer att det är en bra liten dataskärm, blir bättre än på en vanlig lcd som man har till datorn i samma upplösning. @Texan 2 sekunder kanske från jeansfickan till att ta kort? är standard kameraikon bra placerat långt ner på homescreen, så mer hur snabb du är i fingrarna än väntetid. Batteritid.... hade laddat fullt kl 02 inatt (vet inte om den laddar ur och laddar på som någon annan nämt sony gör mellan 95-100%) men när jag plockad ut den blev det 99% i stort sett direkt. 5 timmar senare 92%! (hade på fring, 3 mailkonton vart 15 minut men misstänker att telefonen är smart så den inte uppdaterar om man inte rör den?) Sen har jag haft den här på jobbet och provat och visat, streamat film, skickat testbilder via bluetooth, surfat och användt den som wifi hotspot till en kollega. Har haft animerad vattenbakgrund och min "automatiska ljusstryrka på skärmen" var avslagen så har haft 50 eller 100% när den varit på, samt långsam avslagning av skärmen. Har nu ca 14 timmar senare 7% kvar. Sista procenten är långsamma, tog bort vattenbakgrund och satte skärmen på auto, stängde ner fring. är ca 3% sista timmen tror jag.. Men det går oftast några procent direkt man börjar och gå ut och surfa eller liknande, men det kan också vara att batteriet hinner ikapp lite (jag menar om det t.ex var 80% och den ligger en hel timme och man då går ut, så visar den kanske 79% först men märker att den egentligen har 77% så den kompenserar?) Kamera/videokamera ++ bättre än min Omnia Hd 720p..och bätte än vad det ser ut på nätet..iaf i telefonen. Laddade hem arcMedia, och den spelade filmer bra iaf.
Postad 03 november 2010 - 19:00
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Fortsätt komma med dina iakttagelser, dom uppskattas stort för oss som står i valet och kvalet.
Postad 04 november 2010 - 13:03
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Har några frågor angående UI:n på HTC Desire HD jämfört med Samsungs Galaxy S:
Kan man använda t ex Launcher Pro eller något liknande och få samma UI som på Galaxy S?
Kan man ändra på applikationslistan på HTC till en som liknar Samsungs/iPhones?
Jag gillar inte riktigt HTC:s gränssnitt, det är därför jag undrar..
Redigerat av p1er, 04 november 2010 - 13:04.
Postad 05 november 2010 - 05:56
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Postad 05 november 2010 - 22:28
tazzi
-
tazzi
-
Forumräv
-
-
512 inlägg
efter jag först starta min DHD, så laggar den, fick panik haha eller har....
i menyerna, drar fram kameran, video allt bara hackar. ringer htc och det sitter någon riktigt färsking där som inte kan nåt förutom att läsa innantill. jag systemåterställer telefonen...
lagget är i princip borta men jag kan inte uppdatera telefon till senaste mjukvaran som telefonen hittar på. då pausar den nedladdningen och tar bort nätverksåtkomsten (ej wifi)
nån som har någon som helst aning vad detta kan bero på? är eran telefon laggig? hade vanliga desire tidigare. kan ni uppdatera till senaste mjukvaran?
Postad 06 november 2010 - 07:17
ekke201
-
ekke201
-
Användare
-
-
172 inlägg
Inget lagg på min däremot så hade jag samma problem med uppdatering via mobilnätverk.
Ironiskt så fixar nya fw detta.
Tog WiFi tillslut
Postad 06 november 2010 - 07:42
ekke201
-
ekke201
-
Användare
-
-
172 inlägg
Vad sjutton behövs för att spela upp från NAS? Mobilen hittar NAS och mapparna med filerna, däremot vid väl av film så säger den hela tiden att den inte kan spela upp vald mediafil. Ok tänkte jag och laddade hem rockplayer. Hur får man den att vara förvald spelare för alla filer?
Saknar inte 3GS men att byta OS är jobbigt
Postad 06 november 2010 - 08:20
bio är bäst hemma
-
bio är bäst hemma
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Nu har jag oxå beställt DHD =) Nu ska jag bara köpa snap on case som skyddar mobilen på jobbet, jobbar som Röris så jag kan behöv ett =) Men ett sånt här borde väl komma snart ? någon som sätt något ? http://www.youtube.c...h?v=spQNthizKHw
Postad 06 november 2010 - 10:08
zmalex
-
zmalex
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
På tal om cases och skärmskydd.
Vilka är de bästa? Jag har letat runt men kan inte reda ut det baserat på recensioner.
Postad 06 november 2010 - 10:17
DavidB
-
DavidB
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nu har jag också kastat mig ut i det okända och beställt en.
Baserat på det jag läst om DHD och eftersom jag f.n har en urgammal lur, så kan jag i princip inte bli besviken.
Postad 06 november 2010 - 10:21
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Nu har jag också kastat mig ut i det okända och beställt en. Baserat på det jag läst om DHD och eftersom jag f.n har en urgammal lur, så kan jag i princip inte bli besviken.
Detsamma här, har inte beställt ännu men ska göra det när som helst. Sitter med en gammal Samsung U-600 och det närmaste en smartphone jag har använt är en Nokia 5800. Har velat lite fram och tillbaka mellan iPhone 4 och Desire HD men det lutar väldigt starkt åt Desire HD nu iaf. Har inte sett eller känt på nån på riktigt dock så jag är lite orolig för storleken, dock tycker jag inte att den känns så himla stor efter att ha ritat upp måtten på ett papper.
Postad 06 november 2010 - 10:33
ekke201
-
ekke201
-
Användare
-
-
172 inlägg
Alltså jag har bytt från 3GS och tycker inte den är större. Tyngre är den.
Vill också nämna att jag nu 24 timmar efter laddning fortfarande kan använda telefon. Jag tycker min gamla 3GS var urkass på batteri jämfört med denna.
Ingen som vet hur man ställer in vilket program som öppnar vad i Android.?
Postad 06 november 2010 - 14:00
Unregistered9d37b03a
-
Unregistered9d37b03a
-
Rookie
-
1 inlägg
tänkte höra om nån som fått hem sin DHD skulle kunna ta lite nattbilder/mörkerbiler? på alla test jag hittat har de endast vart bilder tagna under bra förhållanden så jag är lite nyfiken hur kameran på DHD står sig i mörkret
Postad 06 november 2010 - 14:41
D4rkzol0
-
D4rkzol0
-
Rookie
-
6 inlägg
Detsamma här, har inte beställt ännu men ska göra det när som helst. Sitter med en gammal Samsung U-600 och det närmaste en smartphone jag har använt är en Nokia 5800. Har velat lite fram och tillbaka mellan iPhone 4 och Desire HD men det lutar väldigt starkt åt Desire HD nu iaf. Har inte sett eller känt på nån på riktigt dock så jag är lite orolig för storleken, dock tycker jag inte att den känns så himla stor efter att ha ritat upp måtten på ett papper.
Haha, jag gjorde detsamma med att rita upp det på ett papper, men sen gick jag ut och tafsade lite på telefoner i samma storlek. Storleken kommer inte störa mig iaf  . Kommer också uppgradera från en äldre mobil.
Postad 08 november 2010 - 00:39
tazzi
-
tazzi
-
Forumräv
-
-
512 inlägg
Inget lagg på min däremot så hade jag samma problem med uppdatering via mobilnätverk. Ironiskt så fixar nya fw detta. Tog WiFi tillslut
får leta wifi då. tycker min telefon äter upp allt ramminne fast jag inte ens har mkt appar igång. även efter jag kört appkiller och dödat allt så har jag ibland bara 100mb ram kvar. till alla er som har DHD, ingen som upplever att den är seg ibland?
Postad 08 november 2010 - 02:27
beachboy72
-
beachboy72
-
Användare
-
-
202 inlägg
Hej igen...
Har mekat lite mer nu...provat klockat testat osv.
Måste säga att den "småhackade lite" riktigt i början, när man drog och bytte homescreen, men tänkte inte så mycket på det för polarens Samsung Galaxy S var likadan. Det försvann för mig när jag gjorde wifi uppdateringen (3g funkade inte för mig heller) antar det är samma med Galaxy S uppdatering?
Har inte hittat att få rockplayer som default player för den ska väl vara "bäst", enligt forum finns det inte stöd för det än, men vet att en på jobbet fick upp ett val på sin Desire ej hd, när han streamade Mp4 från mig. Det kan ju vara DHDs variant på "välj telefonen som spelare"? ska kolla på tisdag när jag träffar honom nästa gång. Meridan kan det ha varit men den fungerar inte nå bra på min iaf.
Batteriet känns bättre, men man vill ju ha den i laddaren över natten, ang tidigare frågon om foto i mörker så är det samma sak som andra telefoner (eller kompaktkameror för den delen) Har en Nikon D90 med ett 35mm 1.8 objektiv som släpper in "mycket" ljus. Den går det ta kort med innomhus om barnen inte springer för fort iaf. Men med blixt är det ju en annan sak. Det är bra kamera, men tror inte den kommer upp i Sonys eller Nokias varianter iaf, men kan ha fel..?
Provade Quadrant "benchmark" kom upp över 2000+ när man just hade startat om telefonen, annars 1700+
Provade klocka också..blev ingen direkt skilland, om det nu fungerade, men Quadrant startade inte ibland när jag hade "högre frekvens" någon som provat och kolla? gick dra upp prollen till 1,2 ghz iaf med "overclock widget"
Lite frågor..
1. blir ganska mycket mellanrum mellan Widgets på homescreen, provade ladda "Launcher pro" och där står det att man kan resiza widgets när man köper pro varianten för 3$. För som det är nu så är det bara 4 widgets på höjde och 4 på bredden tror jag (man kan ju ha stora widgets med mycket inbakat som klocka med datum å väder å batteri) men om man vill ha t.ex en smal kalenderrad osv. och att widgeterna ligger tätt. På min gamla Omnia HD så kunde man t.o.m lägga de på varandra,
någon som vet om man kan slå av "grid" typ på homescreens? eller har Launcher pro betalversionen?
Postad 08 november 2010 - 08:50
Krazz
-
Krazz
-
Användare
-
-
180 inlägg
till alla er som har DHD, ingen som upplever att den är seg ibland?
Kan det vara detta problem du har? http://forum.xda-dev...ad.php?t=826507
Postad 08 november 2010 - 10:50
Gaara
-
Gaara
-
Användare
-
-
174 inlägg
Någon som vet var man egentligen kan få tag på den här telefonen? Verkar lite ont om exemplar. Är det bara att beställa den online och sen kanske få vänta en vecka eller två?
Postad 08 november 2010 - 10:54
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Någon som vet var man egentligen kan få tag på den här telefonen? Verkar lite ont om exemplar. Är det bara att beställa den online och sen kanske få vänta en vecka eller två?
Jag beställde hos Halebop där den finns/fanns på lager.
Postad 08 november 2010 - 12:54
Dadde
-
Dadde
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Förlängde mitt abb på 3 och fick min i fredags. Kolla med dom om de fortfarande finns kvar i deras lager.
Postad 08 november 2010 - 16:56
P-OA
-
P-OA
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Efter att nu haft min DHD i över en vecka så är det en jäkligt grym telefon. Inget hackande eller eftersläpande, allt sker direkt. Skärmen är grym att navigera i och väldigt exakt. Har som mest lyckats klämma ut 2 dygn på en laddning. Då med "normal" användning, dvs lite spelande, synk av mailkontona, Wifi, 3G, musik/spotify, några samtal, surfande på webben, SMS:ande och installera appar. Har som vana att alltid stänga av 3G/wifi när jag inte använder det. Skärmen på automatisk ljusstyrka. Får väl anses godkänd med tanke på telefontypen. Sen har jag lite svårt med Androids multitasking (iof googles fel inte HTCs), dvs att den aldrig stänger av program helt (pluspoäng för dom appar som gör det). Iof så har jag gått från en smartphone där varje MB RAM gjorde skillnad och nu till denna som alltid har > 300 MB RAM ledigt så kanske det kvittar, telefonen känns aldrig seg, men sen är ju det där med batteritiden... En taskmanager rekommenderas och installerades direkt efter inköp. Har inte testat att navigera med den, har inte gett mig ut på några längre turer med den ännu. Lite frågor.. 1. blir ganska mycket mellanrum mellan Widgets på homescreen, provade ladda "Launcher pro" och där står det att man kan resiza widgets när man köper pro varianten för 3$. För som det är nu så är det bara 4 widgets på höjde och 4 på bredden tror jag (man kan ju ha stora widgets med mycket inbakat som klocka med datum å väder å batteri) men om man vill ha t.ex en smal kalenderrad osv. och att widgeterna ligger tätt. På min gamla Omnia HD så kunde man t.o.m lägga de på varandra,
Använder själv http://www.swedroid....ead.php?t=17722, ger dig möjlighet att ha flera genvägar på en "ruta". Har 8x4 st genvägar på en hel skärm.
Postad 08 november 2010 - 18:57
Unregistered4f471b27
-
Unregistered4f471b27
-
Användare
-
-
104 inlägg
Det här med taskmanger, vad jag hört så ska man INTE använda en sån när man har en androidtelefon, men det verkar som att folk gör lite olika. Hur ligger det till egentligen? Väntar fortfarande på min men nu börjar det nog närma sig.. (:
Postad 08 november 2010 - 19:00
Unregisteredae48d9f2
-
Unregisteredae48d9f2
-
Användare
-
-
153 inlägg
EN FIX FÖR LAGG-PROBLEMET Tydligen ska /INIT var anledningen till att telefonen känns slö. För er som upplever detta så kan ni aktivera USB debugging Detta görs i Menu/settings/applications/development/now Telefonen kommer vilja installera nya drivrutiner när ni ansluter den till datorn men detta ska inte vara ett problem. Folk har även angett bättre batteritid och snabbare benchmarks. Källa XDA http://forum.xda-dev...ad.php?t=826507
Redigerat av Unregisteredae48d9f2, 08 november 2010 - 19:01.
Postad 08 november 2010 - 19:01
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Fick just besked att min är skickad från Halebop. Inte illa då jag beställde den igår.
Postad 08 november 2010 - 19:04
Slapshot
-
Slapshot
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Sen har jag lite svårt med Androids multitasking (iof googles fel inte HTCs), dvs att den aldrig stänger av program helt (pluspoäng för dom appar som gör det). Iof så har jag gått från en smartphone där varje MB RAM gjorde skillnad och nu till denna som alltid har > 300 MB RAM ledigt så kanske det kvittar, telefonen känns aldrig seg, men sen är ju det där med batteritiden... En taskmanager rekommenderas och installerades direkt efter inköp.
Vilken taskmanager har du installerat?
Postad 09 november 2010 - 09:24
danteflod
-
danteflod
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Någon som beställt och fått sin telefon från Dustin home än?
Om så är fallet, vid vilken datum la ni beställningen? När fick ni telefonen?
/Danteflod
Postad 09 november 2010 - 09:56
P-OA
-
P-OA
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Vilken taskmanager har du installerat?
Advanced Task Cleaner 2.0. Fanns på HTCSense.com.
Postad 09 november 2010 - 10:26
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Enligt min erfarenhet ska inte task killers anvädnas, det Sköter HTC sense alldeles utmärkt, programmen ligger bara i ett minne de senast öppnade. och ska inte dra ström. detta enligt flertal artiklar på Swedroid.
JAg använde taskkiller i början, men sen har jag inte haft det på över ett halvår. Inga problem med seghet, hack osv.
Postad 09 november 2010 - 14:23
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Enligt min erfarenhet ska inte task killers anvädnas, det Sköter HTC sense alldeles utmärkt, programmen ligger bara i ett minne de senast öppnade. och ska inte dra ström. detta enligt flertal artiklar på Swedroid. JAg använde taskkiller i början, men sen har jag inte haft det på över ett halvår. Inga problem med seghet, hack osv.
Absolut, har du helt rätt. Har samma erfarenheter, efter två androidtelefoner. Ställer bara till problem och suger en massa batteri. Samma gäller Netcounters och likn.
Postad 09 november 2010 - 20:00
LeTjock
-
LeTjock
-
Rookie
-
2 inlägg
Någon som beställt och fått sin telefon från Dustin home än? Om så är fallet, vid vilken datum la ni beställningen? När fick ni telefonen? /Danteflod
Beställt min via jobbet den 5:e oktober och har inte fått den ännu. Så antar att jag bör ligga ganska långt upp i kön hos dustin. Inte hört något dock när de beräknar få in en laddning i lagret. Någon annan kanske hört något?
Postad 10 november 2010 - 01:13
Unregisteredae48d9f2
-
Unregisteredae48d9f2
-
Användare
-
-
153 inlägg
Beställt min via jobbet den 5:e oktober och har inte fått den ännu. Så antar att jag bör ligga ganska långt upp i kön hos dustin. Inte hört något dock när de beräknar få in en laddning i lagret. Någon annan kanske hört något?
Det vet inte, men jag hoppas iaf på denna eller nästa vecka...  Jag beställde den 11 Oktober och har plats 89 NU, efter 150 skickade så du lär ju ligga bland de första
Postad 10 november 2010 - 07:21
danteflod
-
danteflod
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Det vet inte, men jag hoppas iaf på denna eller nästa vecka...  Jag beställde den 11 Oktober och har plats 89 NU, efter 150 skickade så du lär ju ligga bland de första 
Jag beställde min den 16:e september och har ej fått den ännu! Hur tidigt skall man ha beställt för att ha fått den i första omgången egentligen? Kan villigt erkänna att jag är lite besviken på Dustin...rätt eller fel...men det är så jag känner. Om jag tolkade HifiNils inlägg rätt så skickade dom 150 st i första omgången och jag var inte en av dom...frågan är i så fall om allt har gått rätt till!? Ren spekulation dock och inget som jag har belägg över men man kan ju undra... /Danteflod
Postad 10 november 2010 - 08:26
DavidB
-
DavidB
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Fick just besked att min är skickad från Halebop. Inte illa då jag beställde den igår. 
Min försändelse från "Hale Bob", (beställde i lördags f.m) kom fram till Posten i morse. Ska kvitteras ut med avtalspapper, men jag tror att jag kan den i näven i kväll eller senast i môra
Redigerat av DavidB, 10 november 2010 - 08:26.
Postad 10 november 2010 - 11:22
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Min försändelse från "Hale Bob", (beställde i lördags f.m) kom fram till Posten i morse. Ska kvitteras ut med avtalspapper, men jag tror att jag kan den i näven i kväll eller senast i môra 
Min kom fram till Posten igår, avtalspappret ligger förhoppningsvis i lådan idag. Trist att mobilen kommer fram före pappret.
Postad 10 november 2010 - 11:40
danteflod
-
danteflod
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Jag beställde min den 16:e september och har ej fått den ännu! Hur tidigt skall man ha beställt för att ha fått den i första omgången egentligen? Kan villigt erkänna att jag är lite besviken på Dustin...rätt eller fel...men det är så jag känner. Om jag tolkade HifiNils inlägg rätt så skickade dom 150 st i första omgången och jag var inte en av dom...frågan är i så fall om allt har gått rätt till!? Ren spekulation dock och inget som jag har belägg över men man kan ju undra... /Danteflod
Verkligen ingen som redan fått sin från Dustin? /Dante
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|