Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 11 November 2010 - 15:09

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Vem fan bryr sig om det? Sen när har man varit beroende av tillskott för att bli stor och bygga muskler? Det är bara anabolatorskar och andra inkompetenta de senaste 20 åren som brytt sig om det. Hur klarade sig spartanerna eller romarna? Nej, svara inte på det, jag blir så trött på era svar.

Det ska jag göra. Hoppas ni märker en stor ###### skillnad på era EEA och ryssfemmor. Men ni kan ta er extremt nödvändiga konversation om vilken melonsmak som är godast eller vilken hantel som passar bäst i röven via PM.
Detta är om en tråd om en kille som precis börjat gymma. Lura inte i honom en massa skit. Tack för mig.

Romarna och spartarnerna var nog knappast särskilt stor med tanke på att de med största sannolikhet inte hade en särskilt bra kosthållning. Men om du menar killarna i 300 och Gladiator osv så var det med troligen hård träning, bra mat och KOSTTILLSKOTT (kanske både lagliga och olagliga) som byggde dessa herrar. Ryssfemmor har inte diskuterats särskilt mycket, men det ger en väsentligt mycket högre muskeltillväxt att döma av folk som använder dom!

Vilken hantel passar för övrigt bäst i röven? :)

Edit: Kanske den här:

Postad bild

Redigerat av Kamui, 11 November 2010 - 15:26.

Postad 12 November 2010 - 15:04

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Fan vad irriterad jag blir på personer som Kalekulan som bara går in i en tråd med tråkig attityd och tjafsar utan några som helst vettiga belägg och i samma veva smiter för att slippa konsekvenser.
Påminner om diskussionen i LCHF-tråden där Peter Bond går in och jiddrar med dåliga kunskaper och ett allmänt provocerande beteende och sedan smiter med svansen mellan bena.

Varken jag eller Kamui har försökt trycka på nån annan medlem vad som är rätt och fel utan alla får göra sin egen uppfattning och ifrågasätta om något låter konstigt/orealistiskt/motsägelsefullt/oklart och inte bara gå in och total dissa en person eller påståenden utan istället bara seriöst ifrågasätta och inte börja kasta in en massa okunskap som dom inte ens försöker backa upp utan bara försvinner helt spårlöst.
Det är sådant som är förvirrande för trådskaparen och andra som läser tråden.

Det är absolut inget fel med att vara okunning men försök inte att få andra kunniga att verka okunniga och sen smita. STÅ FÖR ERA BELÄGG!!!

Postad 12 November 2010 - 15:56

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Jag tycker mina belägg är bra ###### mycket bättre än dina. Jag har uppenbarligen varit längre än dig i den här tråden och det är du som spårat ur. Jag har själv läst om det du säger är så jäkla bra och jag har bildat mig en egen uppfattning av det och jag tycker det är extremt löjligt, vilket jag redan sagt. Varför tycker jag det är löjligt? Jo, för jag har både läst och märkt av det själv att det finns så ###### mycket onödig skit kring bland tillskott. Jag gjorde ett projektarbete med några polare där vi alla testade på olika tillskott och vi märkte fan inte av mycket skillnad gentemot riktig mat - om ens någon. Jag kör själv på Whey-80, men det är för att jag inte har tid att göra egen mat att ta med till gymmet. Jag säger inte att alla proteinpulver är dåliga, men att du har gått för långt.

Jag antar att den kristna kyrkan ansågs vara extremt intelligenta på sin tid när de sa att solen och alla planeter kretsade runt Jorden, men det anses dom inte vara idag. Kanske händer samma scenario för dig med alla dina proteinsynteser.

Och smiter? Patetiskt.

Redigerat av Kalekulan, 12 November 2010 - 15:59.

Postad 12 November 2010 - 16:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Körde mage, rygg och biceps idag. Väldigt mycket biceps dessutom. Jag kände mig nöjd när jag inte kunde lyfta upp armen kontrollerat. Sedan gick jag in på konsum och köpte gainomax, är det något vettigt att dricka efter träning?

Jag tycker mina belägg är bra ###### mycket bättre än dina. Jag har uppenbarligen varit längre än dig i den här tråden och det är du som spårat ur. Jag har själv läst om det du säger är så jäkla bra och jag har bildat mig en egen uppfattning av det och jag tycker det är extremt löjligt, vilket jag redan sagt. Varför tycker jag det är löjligt? Jo, för jag har både läst och märkt av det själv att det finns så ###### mycket onödig skit kring bland tillskott. Jag gjorde ett projektarbete med några polare där vi alla testade på olika tillskott och vi märkte fan inte av mycket skillnad gentemot riktig mat - om ens någon. Jag kör själv på Whey-80, men det är för att jag inte har tid att göra egen mat att ta med till gymmet. Jag säger inte att alla proteinpulver är dåliga, men att du har gått för långt.

Jag antar att den kristna kyrkan ansågs vara extremt intelligenta på sin tid när de sa att solen och alla planeter kretsade runt Jorden, men det anses dom inte vara idag. Kanske händer samma scenario för dig med alla dina proteinsynteser.

Och smiter? Patetiskt.

Du kanske aldrig har tänkt på att jag går på gymmet efter skolan, och har inte tid att först gå hem över en kilometer, göra mat och sedan gå ner till gymmet igen ca 1½km? Därför kan kosttillskott vara bra?
Sedan så kanske det var så att romarna hade mat med sig när dom tränade?

Postad 12 November 2010 - 16:17

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Bra läst. Du har nästan läst inlägget.

Du ska inte tro att allt jag skriver nu har med dig att göra. Jag har bara något emot sådana som tror sig med alla tillskott. Tyvärr går det inte att föra en konversation med sådana typer på gymmet då de är fullproppade med hormoner och testosteron att de inte skulle kunna tala med mig utan att ta till näven. Därför tar jag upp det här istället. Som ni kan se så använder Lactoferrin en massa utropstecken, vilket säger det mesta.

Redigerat av Kalekulan, 12 November 2010 - 16:20.

Postad 12 November 2010 - 16:47

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Kalekulan

Först och främst, lägg ner dina "######", dom tillför inget i diskussionen utan bevisar bara det jag tidigare skrev i posten ovan.

Jag tycker mina belägg är bra ###### mycket bättre än dina.

Klart du tycker men kan du motivera det?

Jag har uppenbarligen varit längre än dig i den här tråden.

Och gör det dig mer kunnig inom nutrition? Eller var det nån annan poäng du ville få sagt?

Jag har själv läst om det du säger är så jäkla bra och jag har bildat mig en egen uppfattning av det och jag tycker det är extremt löjligt, vilket jag redan sagt. Varför tycker jag det är löjligt? Jo, för jag har både läst och märkt av det själv att det finns så ###### mycket onödig skit kring bland tillskott.

Det jag anser vara bra, vad är det som är så extremt löjligt? Kan du inte komma med något konkret istället för att svamla. Du får mig att framstå som att jag förespråkar hej-vilt om olika kosttillskott.

Jag gjorde ett projektarbete med några polare där vi alla testade på olika tillskott och vi märkte fan inte av mycket skillnad gentemot riktig mat - om ens någon.

Det testet säger ingenting. Vad är det för tillskott som jag har nämnt som inte fungerar?

Jag kör själv på Whey-80, men det är för att jag inte har tid att göra egen mat att ta med till gymmet.

Ja det är väl det vi alla gör, eller vad finns det annars för anledning?

Jag säger inte att alla proteinpulver är dåliga, men att du har gått för långt.

Vilka är dåliga då?

På vilket sätt har jag gått för långt? Citera gärna.

Jag förstår att det är din okunskap om vad proteinsytesen är som är grunden till det du skrev.

Och smiter? Patetiskt.

Patetiskt att jag trodde du smet?

Eftersom du skrev "Tack för mig" och sen inte besvara inläggen som skrevs till dig så är det ju det man tror.

Kan du inte komma med nåt vettig som styrker dina påståenden om att jag ljuger/överdriver/saknar kunskap istället för att bara säga att det jag säger är skit och att du har testat kosttillskott och att du tyckte det var skit?

Postad 12 November 2010 - 17:13

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Kalekulan

Först och främst, lägg ner dina "######", dom tillför inget i diskussionen utan bevisar bara det jag tidigare skrev i posten ovan.

Nej, det tänker jag inte göra. Det visar vad jag tycker om sånt här, och jag bryr mig inte vad du tycker om det.

Klart du tycker men kan du motivera det?

Det har jag redan gjort.

Och gör det dig mer kunnig inom nutrition? Eller var det nån annan poäng du ville få sagt?

Nej, om du läser ditt tidigare inlägg så säger du att jag bara "klampar in och är otrevlig". Jag tänkte först att jag inte skulle kommentera det när ni först kom in på det, men ni fortsatte och spammade tråden med ert skitsnack om ingenting som ni likagärna skulle kunnat ta via PM.

Det jag anser vara bra, vad är det som är så extremt löjligt? Kan du inte komma med något konkret istället för att svamla. Du får mig att framstå som att jag förespråkar hej-vilt om olika kosttillskott.

Jag har sagt det innan. Rött kött, fet fisk är tusen gånger bättre energier och för muskeluppbyggnad än tillskott. Och jag tycker du snackar strunt.

Det testet säger ingenting. Vad är det för tillskott som jag har nämnt som inte fungerar?

Alla dina tillskott fungerar säkert ypperligt för dig, men det gjorde det inte för mig eller mina polare. Men självklart, ditt omdöme är bättre än flera andras tester, eller hur?

Ja det är väl det vi alla gör, eller vad finns det annars för anledning?

I och med att du trycker i dig alla sorters tillskott så är det endast för att du vill bygga mer. Jag känner till flera som käkar proteinpulver för att det, enligt dom, fungerar bättre än vanlig husmanskost.

På vilket sätt har jag gått för långt? Citera gärna.

Ja det är EAA med extra BCAA, läst nån studie att proteinsyntesen inte uppregleras mer av det extra BCAA't.

Body Science:
EAA = vanlig eaa.
EAA-Recovery = EAA med kolhydrater (som inte fyller nån funktion) samt fruktos som är fettinlagrande.
EAA-X = EAA + vitamin B6 och Citrulline.
EAA-XX = EAA med vitamin B6, Citrulline och ALC.
EAA-XXX = EAA med Citrullin och vitamin B6, L-tyrosin, Acetyl L-karnitin och koffein. Koffein har en kraftig prestationshöjande effekt men dom andra har nog inte några märkbara effekter.

Tror att vitaminerna och dom extra aminosyrorna är endast för att kunna ta mer betalt.

Jag förstår att det är din okunskap om vad proteinsytesen är som är grunden till det du skrev.

Bevisa då din "kunnighet" genom att rabbla upp varför EAA skulle vara bättre än riktig mat.

Patetiskt att jag trodde du smet?

Eftersom du skrev "Tack för mig" och sen inte besvara inläggen som skrevs till dig så är det ju det man tror.

Kan du inte komma med nåt vettig som styrker dina påståenden om att jag ljuger/överdriver/saknar kunskap istället för att bara säga att det jag säger är skit och att du har testat kosttillskott och att du tyckte det var skit?

Jaja, snacka på du. Du snackar om att mina belägg är dåliga, men det är du som inte kan argumentera emot. Det enda du gör är att ställa motfrågor. Jag har gjort mig väldigt klar och tydlig, även om det går att utveckla lite, men de enda svar på citaten du gjort ovan är endast motfrågor. Det visar ju hur bra du är på att argumentera.

Postad 12 November 2010 - 18:12

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Lactoferrin:Först och främst, lägg ner dina "######", dom tillför inget i diskussionen utan bevisar bara det jag tidigare skrev i posten ovan.

Nej, det tänker jag inte göra. Det visar vad jag tycker om sånt här, och jag bryr mig inte vad du tycker om det.

Kan du inte visa det på nåt annat sätt? Det känns oseriöst.

Det har jag redan gjort.

Ok det har jag missat eller så var det inte så tydligt.

men ni fortsatte och spammade tråden med ert skitsnack om ingenting som ni likagärna skulle kunnat ta via PM.

På vilket sätt spamma, vi håller oss till ämnet träning men jag kan väl hålla med om att den gör sig bättre i Vassle-tråden men så här är det i trådar att ämnet breddar sig.
Du kan väl förklara vad det är som är fel med mina uttalanden.

Jag har sagt det innan. Rött kött, fet fisk är tusen gånger bättre energier och för muskeluppbyggnad än tillskott. Och jag tycker du snackar strunt.

Och har jag sagt att det inte är det? Du tror fortfarande att jag tycker man ska äta tillskott istället för mat fastän jag har förklarat att det är TILLSKOTT.

Alla dina tillskott fungerar säkert ypperligt för dig, men det gjorde det inte för mig eller mina polare. Men självklart, ditt omdöme är bättre än flera andras tester, eller hur?

Nu är det så att tillskotten jag nämnt som possitiva i denna tråd fungerar på ALLA människor oavsett om dom vill det eller ej sen att ni inte fick det resultatet ni trodde ni skulle få är inte tillskottets fel.
Och nu vet jag inte vad för nåt ni har ätit så det kan ju vara skit men du berättar ju aldrig vad det är för tillskott du pratar om och varför det inte fungerar.
Vi har diskutera Vassle och EAA och varför anser du att dom inte fungerar?

I och med att du trycker i dig alla sorters tillskott så är det endast för att du vill bygga mer. Jag känner till flera som käkar proteinpulver för att det, enligt dom, fungerar bättre än vanlig husmanskost.

Det fungerar på samma sätt förutom att vassleprotein är effektivare runt träning och på tom mage. Sen flera praktiska saker som är possitiva men det är inte inom ämnet för tillfället.

Bevisa då din "kunnighet" genom att rabbla upp varför EAA skulle vara bättre än riktig mat.

Du har inte fattat att EAA finns i mat?
Men EAA som kosttillskott stimulerar proteinsyntesen (som du inte har en aning om vad det är
och med din attityd så har inte jag nån lust att berätta det för dig) med 400%.

Lactoferrin:På vilket sätt har jag gått för långt? Citera gärna.

Lactoferrin:Ja det är EAA med extra BCAA, läst nån studie att proteinsyntesen inte uppregleras mer av det extra BCAA't.

Body Science:
EAA = vanlig eaa.
EAA-Recovery = EAA med kolhydrater (som inte fyller nån funktion) samt fruktos som är fettinlagrande.
EAA-X = EAA + vitamin B6 och Citrulline.
EAA-XX = EAA med vitamin B6, Citrulline och ALC.
EAA-XXX = EAA med Citrullin och vitamin B6, L-tyrosin, Acetyl L-karnitin och koffein. Koffein har en kraftig prestationshöjande effekt men dom andra har nog inte några märkbara effekter.

Tror att vitaminerna och dom extra aminosyrorna är endast för att kunna ta mer betalt.

Vad är det för fel med det där inlägget?

Jaja, snacka på du. Du snackar om att mina belägg är dåliga, men det är du som inte kan argumentera emot. Det enda du gör är att ställa motfrågor. Jag har gjort mig väldigt klar och tydlig, även om det går att utveckla lite, men de enda svar på citaten du gjort ovan är endast motfrågor. Det visar ju hur bra du är på att argumentera.

Argumentera emot vadå? Du måste ge mig konkreta saker.
Du säger att kosttillskott är skit dåligt, vilket är dåligt? varför är det dåligt? Var mer tydlig med vad du menar annars blir det som vi diskuterar olika saker.
Jag har sagt i tidigare poster vad jag anser om vissa tillskott och motiverat hyfsat bra tror jag, ingen har ifrågasatt eller påpekat att jag ljugit förrän nu när du säger att jag bara säger en massa skit utan att säga vad det är som fel och vad som är rätt och då menar jag mer i detalj inte generelt.

(lite slarvigt inlägg tyvärr säkert skrivit samma sak flera gånger, jag är lite stressad för att jag ska iväg men återkommer senare. Jag har inte läst dina gammla inlägg på länge så jag har ingen kännedom om dom men ska göra det senare eller imorgon om det är nåt jag missat)

Postad 13 November 2010 - 00:54

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0

Fan vad irriterad jag blir på personer som Kalekulan som bara går in i en tråd med tråkig attityd och tjafsar utan några som helst vettiga belägg och i samma veva smiter för att slippa konsekvenser.
Påminner om diskussionen i LCHF-tråden där Peter Bond går in och jiddrar med dåliga kunskaper och ett allmänt provocerande beteende och sedan smiter med svansen mellan bena.

Det är absolut inget fel med att vara okunning men försök inte att få andra kunniga att verka okunniga och sen smita. STÅ FÖR ERA BELÄGG!!!

Nu får du ge dig. Jag var tydlig i mitt sista inlägg i LCHF-tråden om varför jag valde att sluta diskutera (dvs att det jag sagt framgick med all önskvärd tydlighet). Du beter dig som en själutnämnd expert och skriver samtidigt saker som "Jag har inte så stor insikt i citronsyracykeln" samtidigt som du diskvalificerar mina påståenden om min bakgrund. Enda anledningen till att jag gick in i den diskussionen var för att jag var orolig för att folk skulle följa dina uppmaningar som definitvt är ogrundade och enligt mig skadliga. Inget annat.

Tänker skriva ett svar till dig i LCHF-tråden och därefter ber jag dig vänligen att revidera ovanstående.

Postad 15 November 2010 - 09:02

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Och smiter? Patetiskt.

Det finns nog ingen här som inte håller med dig om att det finns sjukt mycket kassa kosttillskott. Alla dessa "Ultra Mega Mass XXXXXL - gain 80 lbs of muscle mass in 6 weeks" är ju rent båg. Men EAA, vassle och en del annat ÄR bra grejer, det är kanon som komplement till en i övrigt god kosthållning. Det skulle vara mycket tyngre för mig att få i mig 250+ gram protein per dag om det inte fanns vassle.

Vill du inte ta några tillskott så slipper du, bra va? :D

Postad 15 November 2010 - 22:05

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Kalekulan verkar lite lost, jag skrev ett inlägg till honom där jag med helt neutral tonläge bett honom svara på några enkla frågor vilket inte borde vara så svårt för en kille med hans erfarenhet, det skulle vara intressant att läsa hans svar.

Postad 17 November 2010 - 15:19

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
INTE kul!
Började känna igår att jag fick ont typ innanför skulderbladet (mellan skulderbladet och ryggraden) när jag andades och rörde mig på vissa sätt. Hade lika ont idag så jag passade på att hälsa på skolsyster. Hon såg direkt att det inte var bra, jag var väldigt svullen där och hade muskelknutar eller något liknande. Fick anti-inflammatorisk salva tror jag det var och nu ska jag gå på alvedon, ibumetin och sådan salva ett tag fram över. Och absolut inte anstränga den muskeln... Kan ju alltid träna mage, ben och armar men bröst, axlar och rygg får man skippa ett tag framöver då...

Men hur jag lyckats skada den muskeln vet jag dock inte. Kände ju av det igår men då tränade jag bara ben och mage. Jag hade ett gympapass med en snäll version av rugby men lär knappast vara det. Tränade rygg i fredags men det var ju länge sedan. Hade dock en ohygglig träningsvärk i kappmuskeln...

Får inte ens klyva ved, så illa är det!

Postad 17 November 2010 - 16:28

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Ala-95

Det är troligtvis Rhomboideus som är lite klen mot antagonisterna, träna hög rodd med arbågarna pekande utåt alltså runt 90 grader i armhålan, behöver inte vara så tungt och pressa ihop skulderbladen i slutet av övningen så kommer du nog bli bättre snabbt.

Postad 17 November 2010 - 16:34

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

INTE kul!
Började känna igår att jag fick ont typ innanför skulderbladet (mellan skulderbladet och ryggraden) när jag andades och rörde mig på vissa sätt. Hade lika ont idag så jag passade på att hälsa på skolsyster. Hon såg direkt att det inte var bra, jag var väldigt svullen där och hade muskelknutar eller något liknande. Fick anti-inflammatorisk salva tror jag det var och nu ska jag gå på alvedon, ibumetin och sådan salva ett tag fram över. Och absolut inte anstränga den muskeln... Kan ju alltid träna mage, ben och armar men bröst, axlar och rygg får man skippa ett tag framöver då...

Men hur jag lyckats skada den muskeln vet jag dock inte. Kände ju av det igår men då tränade jag bara ben och mage. Jag hade ett gympapass med en snäll version av rugby men lär knappast vara det. Tränade rygg i fredags men det var ju länge sedan. Hade dock en ohygglig träningsvärk i kappmuskeln...

Får inte ens klyva ved, så illa är det!

Du verkar vara en hejare på att skada dig :) Lägg in en film så vi ser hur du kör

Postad 17 November 2010 - 16:44

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ala-95

Det är troligtvis Rhomboideus som är lite klen mot antagonisterna, träna hög rodd med arbågarna pekande utåt alltså runt 90 grader i armhålan, behöver inte vara så tungt och pressa ihop skulderbladen i slutet av övningen så kommer du nog bli bättre snabbt.

Okej, det finns en roddmaskin på gymmet. Men jag tänker kolla med sjuksyster också vad hon tycker om det. Det ser iaf ut att vara den muskeln då det är precis där jag har ont.

Du verkar vara en hejare på att skada dig :) Lägg in en film så vi ser hur du kör

När jag gjorde det förra gången körde jag troligen lite för tungt i hantelpress. Den här gången vet jag inte, men jag antar att det blev på idrotten igår ^_^

Postad 17 November 2010 - 16:47

deniscorluka
  • deniscorluka
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag har ett bra exempel med de här med kosttillskott osv. För 3 år sedan började jag och 4 andra kompisar gymma på samma gym. Alla var väl lika starka i början, ca 40 kg 10x3 gånger (vi var 16 år). Nu efter 3 år gymmar alla fortfarande tillsammans, alla är lika seriösa, alla tränar lika ofta och med liknande träningsschema. Ska tillägga att vi tränar med tunga vikter. Jag och 3 andra av kompisarna började med creatin, protien, gainer och allt vad de heter efter ca 1 års träning. Köpte dyra paket för 1000 kr var osv.. Visst vi blev jävligt pumpade och gick upp mycket jämnförelse med den fjärde kompisen. Men nu efter 3 år är han förbi oss alla, han bänkar 140 kg är 19 år och ca 185 lång. Det kvittar egentligen hur mycket skit du tar, allt beror på hur du tränar och vad för gener du har.

Alla kan inte få 6-pack, vissa kan bara ha 4pack, kvittar vad du tar. Ett tips är att du tränar utan något skit och äter mycket mat (bra mat). Jag har kört med kosttillskott i kanske 1.5 år och om jag ska vara ärlig så är det knappt någon skillnad på mig när jag kör med eller utan.

Jag förstår inte var alla denna "hyper" har kommit ifrån att vara stor som ett monster? Jag kan inte förstå någon som tycker det är snyggt att se ut som ett monster? Kolla på tex Brock Lesner, är hans kropp snygg någonstans? Nej den är bara grym och det är väl tyvärr det som lockar töntar på gymmet att träna med fel vikter och ta skit!!!

Postad 17 November 2010 - 17:05

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

Alla kan inte få 6-pack, vissa kan bara ha 4pack, kvittar vad du tar. Ett tips är att du tränar utan något skit och äter mycket mat (bra mat). Jag har kört med kosttillskott i kanske 1.5 år och om jag ska vara ärlig så är det knappt någon skillnad på mig när jag kör med eller utan.

Jag förstår inte var alla denna "hyper" har kommit ifrån att vara stor som ett monster? Jag kan inte förstå någon som tycker det är snyggt att se ut som ett monster? Kolla på tex Brock Lesner, är hans kropp snygg någonstans? Nej den är bara grym och det är väl tyvärr det som lockar töntar på gymmet att träna med fel vikter och ta skit!!!

Det är en genetisk disposition (ärftliga anlag), mängd kroppsfett samt mängd muskelmassa inom det område du söker efter - sixpack - skall kunna framhävas. Med andra ord krävs det mycket.

Och träna med "fel" vikter? Brock Lesnar vill inte bli lean, han vill bli likt magnus samuelsson och bara förbli stor.
När du nått kulmen av storlek (ur ditt beträdda önskemål) så slutar du att öka, utan tränar för att bibehålla muskelmassa. Detta gör att resultaten stagnerar men du bibehåller kroppen ut och du kan börja sikta på nya mål.

http://beyondsizes.f.../05/markw32.jpg

Detta tar dig kanske 3-5 år beroende på din ambition, disciplin och framför allt - KUNSKAP!
Jag har tränat i 1,5 år totalt - med periodisk fasta - och är ruskigt nära den kroppen. Skulle säga 1,5 år till "maximalt". Gräv dig i kurslitteratur från t.ex. biomedicin inr fys träning, våga vara en exhibitionist, kolla och kritiskt granska auktoriteterna, etc etc så är du på GOD VÄG!

Variation, progression, bra mat är nyckelfaktorer men bakom dem döljer sig ett pussel. Vissa vill äta var 3dje timma, andra var 8de. Men du får skita i deras träning, likt du tittar på brock lesnar och fördömer "vikterna" som en primär orsak till det.

Du får titta på forskning: Periodisk fasta ger förbättrad insulinkänslighet, glukosmetabolism, glukosomvandling till muskelglykogen, föröjd anabolism efter passet, ju längre in på fastan du går desto mindre muskelproteinförlust!
Listan är LÅNG! Dessutom visar forskning att varje gång du äter något så sjunker testosteronnivåerna i kroppen, dessutom klarar bara tänderna 5 syraangrepp per dag. Sådan här info får du gräva dig fram att hitta, på pubmed.com ! Jag skrev off topic för att informera dig om en värld utanför din okunskap! Stör mig lite på sådana ^^

ang kosttillskott så bör man satsa på de som är kliniskt bevisade fyller en funktion: Spjälkad omega 3/krillolja, EAA/BCAA, rosenrot, schisandra etc. Inga kosttillskott som är testoboosters som påverkar det endokrina systemet och mixtrar med din egna testoproduktion. Det sabbar i längden hypofysen för dina hormoner.

Redigerat av Unregistered1734, 17 November 2010 - 17:06.

Postad 17 November 2010 - 17:14

deniscorluka
  • deniscorluka
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Det är en genetisk disposition (ärftliga anlag), mängd kroppsfett samt mängd muskelmassa inom det område du söker efter - sixpack - skall kunna framhävas. Med andra ord krävs det mycket.

Och träna med "fel" vikter? Brock Lesnar vill inte bli lean, han vill bli likt magnus samuelsson och bara förbli stor.
När du nått kulmen av storlek (ur ditt beträdda önskemål) så slutar du att öka, utan tränar för att bibehålla muskelmassa. Detta gör att resultaten stagnerar men du bibehåller kroppen ut och du kan börja sikta på nya mål.

http://beyondsizes.f.../05/markw32.jpg

Detta tar dig kanske 3-5 år beroende på din ambition, disciplin och framför allt - KUNSKAP!
Jag har tränat i 1,5 år totalt - med periodisk fasta - och är ruskigt nära den kroppen. Skulle säga 1,5 år till "maximalt". Gräv dig i kurslitteratur från t.ex. biomedicin inr fys träning, våga vara en exhibitionist, kolla och kritiskt granska auktoriteterna, etc etc så är du på GOD VÄG!

Variation, progression, bra mat är nyckelfaktorer men bakom dem döljer sig ett pussel. Vissa vill äta var 3dje timma, andra var 8de. Men du får skita i deras träning, likt du tittar på brock lesnar och fördömer "vikterna" som en primär orsak till det.

Du får titta på forskning: Periodisk fasta ger förbättrad insulinkänslighet, glukosmetabolism, glukosomvandling till muskelglykogen, föröjd anabolism efter passet, ju längre in på fastan du går desto mindre muskelproteinförlust!
Listan är LÅNG! Dessutom visar forskning att varje gång du äter något så sjunker testosteronnivåerna i kroppen, dessutom klarar bara tänderna 5 syraangrepp per dag. Sådan här info får du gräva dig fram att hitta, på pubmed.com ! Jag skrev off topic för att informera dig om en värld utanför din okunskap! Stör mig lite på sådana ^^

ang kosttillskott så bör man satsa på de som är kliniskt bevisade fyller en funktion: Spjälkad omega 3/krillolja, EAA/BCAA, rosenrot, schisandra etc. Inga kosttillskott som är testoboosters som påverkar det endokrina systemet och mixtrar med din egna testoproduktion. Det sabbar i längden hypofysen för dina hormoner.

Menade inte att Brock tränar fel eller att det bara är vikterna som gör honom stor. Utan det jag ville påpeka var att som nybörjare börja inte med alla kosttillskott eller förtunga vikter. Var seriös, ät seriöst, hitta ett schema som funkar bra för dig, byt var 8-10 vecka, träna tungt om du vill ha muskelmassa men träna ALDRIG förtungt för att impa på polaren eller något. Det är då du skadar dig. Kör du förtungt är det nästan omöjligt att utföra övningen så som den ska utföras.
Har som sagt tränat i 3 år, är fullt nöjd med min hur min kropp ser ut, kan knappt träna mer armar då jag får bristningar över hela biceps och latsen. Så nu kör jag mer reps och får mer uthålliga muskler men tappar inte i storlek.

Postad 17 November 2010 - 17:22

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Du låter förnuftig men det är inte den tunga belastningen som orsakar bristningar. Det är om du går ner eller går upp i vikt - på tok för fort. Dämpa kalorierna så skall du nog inte behöva oroa dig :)

Postad 17 November 2010 - 17:53

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Okej, det finns en roddmaskin på gymmet. Men jag tänker kolla med sjuksyster också vad hon tycker om det. Det ser iaf ut att vara den muskeln då det är precis där jag har ont.

Som den här övning, maskinen är oviktig men rörelsen.

Postad bild

Postad 17 November 2010 - 17:54

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Om det bara är rörelsen så kanske jag kan göra bara rörelsen här hemma?

Postad 17 November 2010 - 18:00

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Om det bara är rörelsen så kanske jag kan göra bara rörelsen här hemma?

Ja men du behöver motstånd under hela den dynamiska rörelsen.

Postad 17 November 2010 - 18:04

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ja men du behöver motstånd under hela den dynamiska rörelsen.

Okej, då blev det lite svårare :)
Men jag tror att jag ska gå ner och träna armar imorgon så jag kan kolla med skolsyster och eventuellt ro lite.

Postad 17 November 2010 - 18:41

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Okej, då blev det lite svårare :)
Men jag tror att jag ska gå ner och träna armar imorgon så jag kan kolla med skolsyster och eventuellt ro lite.

Alltså du kan göra rörelsen med skivstång,hantlar,t-bar, latsdrag-kabeldrag mm inte just en sån maskin hon kör med på bilden.

Postad 17 November 2010 - 18:49

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Alltså du kan göra rörelsen med skivstång,hantlar,t-bar, latsdrag-kabeldrag mm inte just en sån maskin hon kör med på bilden.

Jo, men med skivstång eller hantlar så måste jag ju fortfarande typ lyfta dom. Jag kan ju inte sitta och dra dom emot mig direkt. Men kan kolla ifall jag kan fixa det här hemma ändå på något sätt. Har två gamla 2kg hantlar här hemma någonstans.

Postad 17 November 2010 - 19:14

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Jo, men med skivstång eller hantlar så måste jag ju fortfarande typ lyfta dom. Jag kan ju inte sitta och dra dom emot mig direkt. Men kan kolla ifall jag kan fixa det här hemma ändå på något sätt. Har två gamla 2kg hantlar här hemma någonstans.

Jaha, har du så ont ska du gå till en massör/naprapat.

Postad 17 November 2010 - 19:44

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jaha, har du så ont ska du gå till en massör/naprapat.

Så länge jag sitter still och inte andas som en brunstig tjur så har jag inte ont. Men om jag börjar röra mig och andas häftigt så får jag ju ont.

Postad 18 November 2010 - 09:47

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Menade inte att Brock tränar fel eller att det bara är vikterna som gör honom stor. Utan det jag ville påpeka var att som nybörjare börja inte med alla kosttillskott eller förtunga vikter. Var seriös, ät seriöst, hitta ett schema som funkar bra för dig, byt var 8-10 vecka, träna tungt om du vill ha muskelmassa men träna ALDRIG förtungt för att impa på polaren eller något. Det är då du skadar dig. Kör du förtungt är det nästan omöjligt att utföra övningen så som den ska utföras.
Har som sagt tränat i 3 år, är fullt nöjd med min hur min kropp ser ut, kan knappt träna mer armar då jag får bristningar över hela biceps och latsen. Så nu kör jag mer reps och får mer uthålliga muskler men tappar inte i storlek.

Heh, nej det är verkligen inte bara vikterna som gör honom stor. Det är vitamin S också!

Postad bild

Tyvärr verkar inte prepp bota glaskäke :)

Postad 18 November 2010 - 09:58

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Heh, nej det är verkligen inte bara vikterna som gör honom stor. Det är vitamin S också!

Postad bild

Tyvärr verkar inte prepp bota glaskäke :)

Haha jäklar vilken nacke! B)

Nä, jag ser hellre ut som den killen som var på bild någon post ovan :)

Postad 18 November 2010 - 10:28

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Hej. 

Inte läst igenom hela tråden då mycket verkar rikta sig till lite mer erfarna gymmare. Iaf så har jag och tjejen precis börjat gå på ett gym här i närheten och det känns kul :). Vi är väl båda två riktiga noviser inom detta så första passet fick vi hjälp av en instruktör. Han visade de basövningar som vi ska köra och gjorde ett schema till oss. 

Jag tänkte köra dessa basövningar fram tills januari och sen satsa på att dela upp kroppen på tre pass i veckan, låter det vettigt? 

Sen så vill jag gå ned i vikt, det är det som är det viktigaste och inte att bygga muskler. Så jag kör 30-40 min crosstrainer efter styrkepasset. Vill inte bara köra kondition då det är så tråkigt. Men det ska väl inte vara någon fara att göra på detta sätt? 

Kan ju säga att jag de tre senaste månaderna gått ned 16 kg bara genom att äta nyttig hemlagad mat o skippat sockret. Så jag verkar inte ha svårt för att gå ned, dock säkert 16 kg till som jag vill bli av med. 

Postad 18 November 2010 - 10:44

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jag tycker det låter kanon, bara du inte tar dig vatten över huvudet så ska det nog gå bra! Många börjar ju köra typ 7 pass i veckan och ledsnar ganska snart. En 3-split (dela upp kroppen på tre pass) är nog lagom tror jag. 30-40 min crosstrainer efter styrkepasset är väl inte optimalt för muskueltillväxt, men handlar det om viktnedgång kan det väl vara ok. :)

Postad 18 November 2010 - 10:45

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0

Hej. 

Inte läst igenom hela tråden då mycket verkar rikta sig till lite mer erfarna gymmare. Iaf så har jag och tjejen precis börjat gå på ett gym här i närheten och det känns kul :). Vi är väl båda två riktiga noviser inom detta så första passet fick vi hjälp av en instruktör. Han visade de basövningar som vi ska köra och gjorde ett schema till oss. 

Jag tänkte köra dessa basövningar fram tills januari och sen satsa på att dela upp kroppen på tre pass i veckan, låter det vettigt? 

Sen så vill jag gå ned i vikt, det är det som är det viktigaste och inte att bygga muskler. Så jag kör 30-40 min crosstrainer efter styrkepasset. Vill inte bara köra kondition då det är så tråkigt. Men det ska väl inte vara någon fara att göra på detta sätt? 

Kan ju säga att jag de tre senaste månaderna gått ned 16 kg bara genom att äta nyttig hemlagad mat o skippat sockret. Så jag verkar inte ha svårt för att gå ned, dock säkert 16 kg till som jag vill bli av med. 

Bra jobbat (att du minskade från 16 bara med hjälp av kost!) Tycker att du gör helt rätt som inte sätter ribban för högt i början då det är det största felet man kan göra (dvs man tränar för mkt eller för tungt innan kroppen är van vid det.) Så tre pass i veckan är kanon! Det viktigaste är du håller en bra kontinuitet, dvs hellre två-tre pass i veckan varje vecka än 6 pass i veckan var tredje vecka...

Mvh,
Peter

Postad 18 November 2010 - 10:52

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Nä, jag ser hellre ut som den killen som var på bild någon post ovan B)

"Killen" är Mark Wahlberg :)

Postad 18 November 2010 - 10:57

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Bra jobbat (att du minskade från 16 bara med hjälp av kost!) Tycker att du gör helt rätt som inte sätter ribban för högt i början då det är det största felet man kan göra (dvs man tränar för mkt eller för tungt innan kroppen är van vid det.) Så tre pass i veckan är kanon! Det viktigaste är du håller en bra kontinuitet, dvs hellre två-tre pass i veckan varje vecka än 6 pass i veckan var tredje vecka...

Mvh,
Peter

Ekar det härinne? :)

Postad 18 November 2010 - 12:27

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Peter & kamui: Tack för svaren. Ok jag kör på såhär ett
Tag. Knappt ens kommit igång ju så skynda långsamt får
Vara mitt motto :).

Postad 18 November 2010 - 14:28

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

"Killen" är Mark Wahlberg :)

Just det, han var ju med på något TopGear avsnitt för ett tag sedan. Tyckte han såg bekant ut B)

Angående passen så brukar jag gå ungefär tre gånger i veckan. Är jag hemma på helgen så försöker jag klämma in ett pass då också.

Sedan så har jag varit och pratat med skolsyster idag igen. Hon tyckte att jag skulle testa med rodden där men med i stort sett inga vikter alls och börjar det göra ont så måste jag sluta.
Ska ner och träna biceps och triceps imorgon har jag planerat iaf.

Postad 18 November 2010 - 14:45

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
ALA-95

Du kan ju be nån massera lite och så kan du prova att stretcha.

Sitt på röven med bena framåt, ta höger hand och greppa vänster fot, eller vänster hand och höger fot. Slappna av i armar, axlar och skulder blad, pressa framåt med benet så det drar i armen och håll emot med korsryggen så får du en stretch i rhomberna.

Postad 18 November 2010 - 15:04

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

ALA-95

Du kan ju be nån massera lite och så kan du prova att stretcha.

Sitt på röven med bena framåt, ta höger hand och greppa vänster fot, eller vänster hand och höger fot. Slappna av i armar, axlar och skulder blad, pressa framåt med benet så det drar i armen och håll emot med korsryggen så får du en stretch i rhomberna.

Jag har försökt massera, men kan fråga mamma ifall hon kan offra sig några minuter ;)

Strecha dom där musklerna brukar jag faktiskt göra ibland, precis på det sättet som du beskriver :P

Postad 08 December 2010 - 17:30

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Tänkte fråga er om det där med proteinpulver och sådant.
Tränar ju direkt efter skolan och brukar köpa en eller två bananer (en innan passet och en under/efter passet). Tar ju någon timme tills det är middag så är det inte en bra idé då med något proteinpulver av något slag?
Vad ska man köra på?

Smaken är inte så jätteviktig, smakar det som samarin så är det inte hela världen direkt.

Tränar 2-3 gånger i veckan ungefär, och jag brukar vara på gymmet i en bit över en timme kanske (minst 2 muskelgrupper varje besök, fast oftast 2 blir det).

Vilket ska man då satsa på?

Postad 08 December 2010 - 17:37

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Vilket ska man då satsa på?

Bananerna gör ingen nytta så dom kan du skippa. Vanligt vassle är billigt effektivt och gott.

http://www.gymvaruhu...roductid=195670

Postad 08 December 2010 - 17:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Bananerna gör ingen nytta så dom kan du skippa. Vanligt vassle är billigt effektivt och gott.

http://www.gymvaruhu...roductid=195670

När använder jag det? Före, under eller efter passet?
Varför är bananerna meningslösa? Det är väl dumt att träna på relativt tom mage?

Postad 08 December 2010 - 18:11

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

När använder jag det? Före, under eller efter passet?
Varför är bananerna meningslösa? Det är väl dumt att träna på relativt tom mage?

Du kan ta det både innan och efter, verkar som det är bäst att ta efter.

Träning på tom mage ger oftast bara fördelar, du läsa mer om det i tråden LCHF runt inlägg #100 och framåt.

Postad 08 December 2010 - 19:25

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Du kan ta det både innan och efter, verkar som det är bäst att ta efter.

Träning på tom mage ger oftast bara fördelar, du läsa mer om det i tråden LCHF runt inlägg #100 och framåt.

Tack, men jag är lite brydd. Det kändes som väldigt väldigt mycket överkurs i den där tråden.
Jag är ju bara ute efter att bygga muskler egentligen, väger redan rätt lite för min längd (är väl runt 177-178 lång och väger 66kg).

Vissa säger att det bra är att träna på tom mage, vissa inte :S

Förresten, känner en kille som köpte något slags pulver och han var tvungen att sluta med det för att han fick väldigt mycket finnar. Vad kan det ha varit för något och är det något jag kommer att drabbas av?

Postad 08 December 2010 - 19:46

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Vissa säger att det bra är att träna på tom mage, vissa inte :S

Förresten, känner en kille som köpte något slags pulver och han var tvungen att sluta med det för att han fick väldigt mycket finnar. Vad kan det ha varit för något och är det något jag kommer att drabbas av?

Det har kommit en massa studier som säger att man får bättre "hälsovärden" av fastande träning, bättre blodsocker bland annat samt att det ger större anabol effekt efter passet när du fyller på med protein.

Bananer innehåller dubbelt så mycket socker som coca cola men det krävs ett 10 tal för att det ska visa nån effekt där 10g vassle visar betydligt bättre effekt på återhämtning.

Det finns dom som får finnar av proteinpulver, det beror på hur känslig man är och det kan hjälpa om man köper ett dyrare vasslepulver (vassleisolat), den har bättre renlighetsgrad, mindre socker och fett, kanske kan hjälpa dom som har problem med acne.
Vasslepulver är inget måste, du skulle kunna ha med dig ägg, ost, kvarg, kött och äta direkt ifall vassle skulle orsaka problem.
Sen har du ju EAA som är en helt ren syntetisk produkt, borde inte ge finnar men jag vet inte riktigt varför vissa får det.

Postad 08 December 2010 - 19:51

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Det har kommit en massa studier som säger att man får bättre "hälsovärden" av fastande träning, bättre blodsocker bland annat samt att det ger större anabol effekt efter passet när du fyller på med protein.

Bananer innehåller dubbelt så mycket socker som coca cola men det krävs ett 10 tal för att det ska visa nån effekt där 10g vassle visar betydligt bättre effekt på återhämtning.

Det finns dom som får finnar av proteinpulver, det beror på hur känslig man är och det kan hjälpa om man köper ett dyrare vasslepulver (vassleisolat), den har bättre renlighetsgrad, mindre socker och fett, kanske kan hjälpa dom som har problem med acne.
Vasslepulver är inget måste, du skulle kunna ha med dig ägg, ost, kvarg, kött och äta direkt ifall vassle skulle orsaka problem.
Sen har du ju EAA som är en helt ren syntetisk produkt, borde inte ge finnar men jag vet inte riktigt varför vissa får det.

Tack, kanske ska önska mig en sådan påse du länkade i julklapp så man kan testa. Den var ju inte så fasligt dyr så det kan ju vara värt ett försök :rolleyes:

Angående tom mage så äter jag frukost vid 08.30-tiden, en stor tallrik yoghurt och flingor. Sedan äter jag oftast en väldigt liten skollunch (då den ofta är mer eller mindre oätlig) vid 12-tiden och sedan går jag och gymmar vid 2-4 tiden beroende på vilken dag. Sedan går jag hem och det är middag vid 6-7 tiden då föräldrarna kommer hem.

Postad 08 December 2010 - 19:55

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Tack, kanske ska önska mig en sådan påse du länkade i julklapp så man kan testa. Den var ju inte så fasligt dyr så det kan ju vara värt ett försök :lol:

Angående tom mage så äter jag frukost vid 08.30-tiden, en stor tallrik yoghurt och flingor. Sedan äter jag oftast en väldigt liten skollunch (då den ofta är mer eller mindre oätlig) vid 12-tiden och sedan går jag och gymmar vid 2-4 tiden beroende på vilken dag. Sedan går jag hem och det är middag vid 6-7 tiden då föräldrarna kommer hem.

Oätlig skollunch? Lite kräsen :rolleyes:

Postad 08 December 2010 - 20:02

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Oätlig skollunch? Lite kräsen :rolleyes:

Nä, oätlig :lol:

Postad 08 December 2010 - 20:35

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

jag och gymmar vid 2-4 tiden beroende på vilken dag. Sedan går jag hem och det är middag vid 6-7 tiden då föräldrarna kommer hem.

Det är en ganska lång väntetid där på mat, du borde ta nåt direkt efter gymmet (t e x vassle), sen lite mer protein runt 1h efter passet (kvarg eller nåt) och sen äta middan 2-3h efter passet.

Med den där halvdana frukosten och knappt ingen lunch så måste du äta mycket protein på kvällen sen, kanske även mer senare runt 22-23 på kvällen.
På lunchen, hinka i dig några glas röd mjölk, bra näring och bra protein, minst 1 liter om du struntar i att äta maten för att den är äcklig.

Postad 08 December 2010 - 20:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Det är en ganska lång väntetid där på mat, du borde ta nåt direkt efter gymmet (t e x vassle), sen lite mer protein runt 1h efter passet (kvarg eller nåt) och sen äta middan 2-3h efter passet.

Med den där halvdana frukosten och knappt ingen lunch så måste du äta mycket protein på kvällen sen, kanske även mer senare runt 22-23 på kvällen.
På lunchen, hinka i dig några glas röd mjölk, bra näring och bra protein, minst 1 liter om du struntar i att äta maten för att den är äcklig.

Jo, tyvärr är det lång väntetid på mat. Brukar ta en macka eller liknande vissa dagar när jag kommer hem från skolan eller gymmet. Vad är kvarg?

Brukar även ta kvällsfika a'la frukost fast mindre portion (flingor och yoghurt). Brukar ta 2-3 glas mjölk till maten varje dag faktiskt, mest för att mjölk är gott ;) Tror det är mellanmjölk eller lättmjölk dom serverar på skolan. Kan fråga imorgon vad det är. Brukar äta lite majs/rivna morötter också om maten inte är så bra. Om det är väldigt bra så skulle jag kunna äta en hårdbrödmacka också.

Postad 08 December 2010 - 20:41

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Tack, kanske ska önska mig en sådan påse du länkade i julklapp så man kan testa. Den var ju inte så fasligt dyr så det kan ju vara värt ett försök ;)

Du äter fruktansvärt dåligt. Dålig frukost, för lite mat till lunch, två bananer vid träning och 4-5 timmar innan middag efter träning. Du kan ju knappast blivit något större. Du måste äta MYCKET bättre. Börja med vassle - DIRR!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.