Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS50C685 3D-TV

1078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung PS50C685 (TV) 6 8.9375 (15) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 23 November 2010 - 23:55

Bigscreentv
  • Bigscreentv
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Får också att mitt serial number är felaktigt ifyllt. (på shrekfilmerna)
Hur tror du de vill ha det?

B2M8H5PZB55577C typ? (ändrat lite siffror och bokstäver såklart :-) )
För det är väl de siff + bokst som står efter S/N?

Skriver i RÄTT, men får ändå felmeddelande...

Postad 23 November 2010 - 23:57

Unregistered5756fde3
  • Unregistered5756fde3
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Hey,

Ingen mästerfotograf och har inte kalibrerat TV'n ännu, och var säkert skakig på handen men alltid nått...

Har bifogat en ZIP med lite fler bilder... Notera att inbränningarna på installationsbilden förmodligen försvinner allt eftersom enligt tidigare poster i denna tråd...

/Jesper

Ps. Kör Plex mediaccenter, det är alltså inte det inbyggda...

Tack :)
Det såg ju inte så dåligt ut

Redigerat av Unregistered5756fde3, 23 November 2010 - 23:59.

Postad 24 November 2010 - 00:03

Alex81
  • Alex81
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Ändrade läge till "dynamisk och då blev det tryck i färgerna. Med bättre inställningar kan det nog bli riktigt bra.

Bifogad fil  IMG_05812.jpg   500.88K   0 Antal nerladdningar

Postad 24 November 2010 - 00:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Dynamisk :)

Har du ägt en lcd tidigare ?
Låter som du är lcdskadad :P

Postad 24 November 2010 - 00:07

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Hey,
Ingen mästerfotograf och har inte kalibrerat TV'n ännu, och var säkert skakig på handen men alltid nått...

har du samma tv som Alex81 :)?
iofs så har du mindre belysning i rummet men den där svärtan duger riktigt bra!

Alex81:
dynamiskt läge förstör mer än det gör nytta
stäng av! :P

Redigerat av Unregistered1008, 24 November 2010 - 00:09.

Postad 24 November 2010 - 00:12

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Tack för bilderna TheJesper!

Tycker att svärtan ser riktigt bra ut! :)

EDIT:

En fråga, på många bilder så är det en blå rand i övre och nedre delen av ramen.
Syns den mycket IRL?

Redigerat av ROCA, 24 November 2010 - 00:14.

Postad 24 November 2010 - 00:16

Bigscreentv
  • Bigscreentv
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Finns 3 snabblägen på bilden.
Standard (lite grå), film (lite mer färg) och dynamisk (här såg Söderlings gula t-shirt GUUUUUL ut och det stack nästan i ögonen).
(Kan ha med kanal 10:s sändning att göra och min scart-kontakt...)

Tecknat såg riktigt bra ut, blu-ray såg superbra ut.Skarpa snygga bilder. Som tidigare talare. Under vatten-filmen i 3D var NAJS.

Testat 2d-3d och det funkar rätt bra faktiskt. Sen passar det väl inte att se alla program i 3d precis.

Postad 24 November 2010 - 00:20

Alex81
  • Alex81
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Hehe, jag vet patrik. Vara tillfälligt för att få upp kontrasten och ljusstyrkan.

Man var LCD:are back in the days :)

Postad 24 November 2010 - 00:46

huzze
  • huzze
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Svärtan på TheJespers bilder var ju grym, om bilderna överensstämmer med verkligheten så slår den många på fingrarna, även fast den har en glasskiva som är behandlad för mindre reflektioner vilket inte alla har.

Tipset som återkommer från AVS är att köra på film mest hela tiden första tiden, fast den inte behöver "köras in" men inbränningarna minskar, andra tipset jag såg därifrån var:

Picture mode: Standard
Colour tone: Normal
Digital Noise Filter: Auto
MPEG Noise Filter: Auto
Black Tone: Darkest
Dynamic Contrast: Medium
Gamma: +2
Colour space: Native
White Balance: default
Flesh tone: 0
Edge enhancement: On
Cell light: 17
Contrast: 81
Brightness: 79
Sharpness:49
Colour: 48
Tint: 50/50
Screen size: 16:9

Postad 24 November 2010 - 01:11

Unregistered60e95600
  • Unregistered60e95600
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Det är ingen som har funderat på leta upp det som jag tror sa tidigare i tråden? att shrek filmerna och erbjudandet börjar gälla 5 dec..
Har för mig att det stog 2-3 sidor sen, kan ju vara ett tips ist för knappa in rätt kod på fel dag eventuellt..

(Och nej jag orkar inte kolla just nu)

edit: orkade..
Det jag menade var detta som stog på elgigantens sida.
"(3D-paketet levereras som ett separat paket och skickas senast ut under V.47).
(Shrekfilmerna skickas ut efter 1:a december)."

koderna kanske inte funkar förens då

Redigerat av Unregistered60e95600, 24 November 2010 - 01:13.

Postad 24 November 2010 - 06:55

Unregistered8e4a640b
  • Unregistered8e4a640b
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

fan också :)
besluts ångest eller hehe
läste lite på AV forumet igen

Citera
i used to have the c7000 but ended up sending it back because of a problem and to be honest this tv is just as good and a couple of hundred quid cheaper

så enligt han så skulle man här alltså slänga 5000:- i sjön

så han prata alltså om Samsung PS50C7705
eller har jag fattat helt fel??,har själv tänkt köpa just den teven.

Postad 24 November 2010 - 07:11

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

så han prata alltså om Samsung PS50C7705
eller har jag fattat helt fel??,har själv tänkt köpa just den teven.

det måste vara den
c7000 är den enda jag hittar i USA
eller så hag jag också missat nåt.

Jag tror man får vänja sig med att plasman har en lite blaskigare bild än LED tvn.
Efter att ha läst en kommentar på AVforumet(nedan) så måste jag nog hålla med.
Man har nog suttit med en overlig/överjobbad bild i ett år nu och "tror" att den bilden är den ultimata.
Med plasman så kommer man gå tillbaka till en mer verglighetstrogen och levande bild.

jag har alltid tyckt att jag saknat nåt i bilden på LED tvn jämfört med dom gamla plasmaskärmarna jag hade från 2004-2005.
har alltid tyckt att bilden från LED tvn ser lite datorframställd och stel ut men har svårt att sätta fingret på vad det beror på.

en som frågade om inkörningstiden och bildkvaliteten

Its only for now, but plasma will always look washed out compared to an LCD screen. LCD screens always overhype the colours leaving you with a fake looking computer generated image.

Where as with a plasma, it may look dull in comparisan , is actually more neutral and life like.

Just leave it for a bout a 100 hours then put the settigs to how you like them and you'll notice how much more refined and life like the picture is

Redigerat av Unregistered1008, 24 November 2010 - 07:14.

Postad 24 November 2010 - 08:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jo vist är det så...Många har vant sig med en helt felaktig bild..
Kalibrera med tex DVE så hamnar ni iaf närmare hur det är tänkt att de ska se ut.

Bäst är ju att ISF kalibrera tv.

Postad 24 November 2010 - 08:42

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa min första 3D skärm till datorn, mest för att få ut 120 hz :)

Postad 24 November 2010 - 09:07

-KungCarl-
  • -KungCarl-
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Skulle någon kunna ge mig måttet från bakkant stativ till framkant skärm (se bild för förklaring)? :P
Vill veta om min projektorduk går ner framför tv:n (utan att ändra dagens setup) :)
Bifogad fil  1.jpeg   16.65K   0 Antal nerladdningar

Postad 24 November 2010 - 09:15

Johan N
  • Johan N
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

har du samma tv som Alex81 :)?
iofs så har du mindre belysning i rummet men den där svärtan duger riktigt bra!

Alex81:
dynamiskt läge förstör mer än det gör nytta
stäng av! :P

Det är helt omöjligt att bedömma svärtan genom att titta på ett foto taget på tv:n. Beroende på hur kameran exponerade kan den lätt verka vara i nivå med en OLED skärm.

Bara 1 stegs skillnad i exponering kan få svärtan att se kolsvart ut.

Postad 24 November 2010 - 09:24

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Det är helt omöjligt att bedömma svärtan genom att titta på ett foto taget på tv:n.

inte helt omöjligt
finns omgivningen med så får man en helhetsbild av tv bilden
men ok bara ett kort taget på tv skärmen kan ju bli missvisande,då har man inget runt omkring att jämföra med.

dom korten jag har tagit på min tv så har jag stallt in exponeringen så korten blir identiska med hur det såg ut irl.

Redigerat av Unregistered1008, 24 November 2010 - 09:25.

Postad 24 November 2010 - 09:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Bättre att gå efter mätningar av svärtan.

Postad 24 November 2010 - 09:28

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Någon som kan ange kampanjkoden, eller är den unik?

Postad 24 November 2010 - 09:30

LinaR
  • LinaR
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag läser i tråden om att "köra in" tv´n ett antal timmar. Hur gör man det på bästa sätt? och hur länge?

Postad 24 November 2010 - 09:31

Johan N
  • Johan N
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

inte helt omöjligt
finns omgivningen med så får man en helhetsbild av tv bilden
men ok bara ett kort taget på tv skärmen kan ju bli missvisande,då har man inget runt omkring att jämföra med.

dom korten jag har tagit på min tv så har jag stallt in exponeringen så korten blir identiska med hur det såg ut irl.

Väldigt svårt att veta om omgivningen på bilden matchar verkligheten när man själv inte är där, eller hur? Och hur ska jag veta om den som tagit bilden har ansträngt sig med exponeringen eller bara kört kameran på automatik?

Och även om man "tycker" att det verkar överensstämma med verkligheten handlar det ju om rätt små skillnader i svärta mellan olika tv apparater som lätt kan försvinna i den onogrannheten det handlar om. Jag menar, om en tv har 0.06 och en annan 0.04 i svärta kan det vara lätt att missa på bilden.

Enda som inte är missvisande är väl att ha apparaterna i samma rum och ta en bild där båda är med samtidigt. Då kan man bedömma vilken som har bäst svärta.

Postad 24 November 2010 - 09:38

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Jag läser i tråden om att "köra in" tv´n ett antal timmar. Hur gör man det på bästa sätt? och hur länge?

Kör filmer och vanlig teve på fullbild ett par hundra timmar. Det är inte krångligare än så.

Postad 24 November 2010 - 09:40

LinaR
  • LinaR
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Kör filmer och vanlig teve på fullbild ett par hundra timmar. Det är inte krångligare än så.

ok, så bra. Ska den stå på då dygnet runt?

Postad 24 November 2010 - 09:44

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Väldigt svårt att veta om omgivningen på bilden matchar verkligheten när man själv inte är där, eller hur?

ett tränat öga ser det direkt

Postad 24 November 2010 - 09:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Och ha inte kontrast på max.

Använd den som vanligt men tänk lite.
Kanske inte spela 15 timmar cod första dagen.
Inte ha windows fönster uppe med samma bild 8 timmar medans du jobbar..

Postad 24 November 2010 - 10:17

TheJesper
  • TheJesper
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Angående filmer-->
Komplett undersöker detta nu, jag återkommer så fort jag vet varför inte sidorna fungerar som dom skall...
/Jesper :)

Postad 24 November 2010 - 10:21

Bocadillo
  • Bocadillo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag fick hem denna TV igår och provkörde Avatar i Blu-Ray direkt, ruskigt bra bild! Dock är den medföljande Blu-Ray spelaren extremt långsam och det tar nästan en minut från att man stoppar i skivan tills man får börja se filmen, så förvänta er inte att det är någon toppmodell.

Jag har en fråga om pixelmappning genom HDMI, någon som fått till det ordentligt?
Kopplar jag datorn på VGA så får jag 1920*1080p 60Hz utan problem. Kör jag HDMI från datorn till TV:n så blir det sån där hemsk overscan så att bilden blir suddig när skrivbordet visas. Datorn skickar fortfarande bilden i 1920*1080P 60Hz. Jag hittar ingenstans i tv:n meny där man kan stänga av overscan för att få 1:1 bild, någon som har lyckats med detta?

Postad 24 November 2010 - 10:26

mattematico
  • mattematico
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
efter en kvälls användande tycker jag bilden e helt okej för priset, men däremot har tvn berömda bzzz ljud kommit, låter olika beroende på vilka bildinställningar man har, men tror inte att jag orkar med detta ljud när jag ska se på tv i några år framöver. tyvärr

Postad 24 November 2010 - 10:37

Peglund
  • Peglund
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Jag fick hem denna TV igår och provkörde Avatar i Blu-Ray direkt, ruskigt bra bild! Dock är den medföljande Blu-Ray spelaren extremt långsam och det tar nästan en minut från att man stoppar i skivan tills man får börja se filmen, så förvänta er inte att det är någon toppmodell.

Läser på komplett.se om spelaren:

Ingen väntan med Ultra Fast Play

På Samsung anser vi att det alltid finns utrymme för förbättringar. Vi har tillämpat denna filosofi för att minska tiden det tar för att börja spela upp filmen när en skiva har matats in i Blu-ray-spelaren. Vår Blu-ray-spelare är utrustad med Ultra Fast Play för att snabba på laddningstiden avsevärt. Och det innebär att underhållningen börjar omedelbart. När du sätter dig ner för att titta på din favoritfilm behöver du inte vänta på långa laddningstider och fumla med inmatningen

Låter som om det är lite skumt det här?

efter en kvälls användande tycker jag bilden e helt okej för priset, men däremot har tvn berömda bzzz ljud kommit, låter olika beroende på vilka bildinställningar man har, men tror inte att jag orkar med detta ljud när jag ska se på tv i några år framöver. tyvärr

Är buzz-ljudet så frustrerande?

Hemma kommer jag sitta 3,6 meter från tv:n. Kommer man uppleva buzz-ljudet om man tittar på tv, spelar mm på normal volym? Inget som kommer att avta efter man har kört in den dom här 200 timmarna?

Har ju beställt tv:n nu....

Postad 24 November 2010 - 10:42

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
jisses , ALLA plasmor har mer eller mindre buzzing , så enkelt är det.
köp ett hemmabio o vrid upp ljudet så hör ni inte det :)

Postad 24 November 2010 - 10:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Samsung är ju känd för att ha mycket buzzing på sina plasmor.

Jag spelar spel om nätterna istort sett utan ljud så jag var rätt orolig att min LG skulle ha buzzing.
Men jag måste lägga huvudet bakom tv för att höra surret.

Inte en chans det hörs till soffan mitt i natten utan ljud på tv

Postad 24 November 2010 - 10:50

Joskara
  • Joskara
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Min startar direkt, bluray. Tar det dig en minut gissar jag på att det är något fel.

Vad det gäller buzz så finns det där men inte så högt att jag stör mig på det. Den buzzar mest sekunder efter man precis slagit på den. Sedan går den ner rejält och jag kan inte höra det med andra ljud i rummet. Det måste vara helt tyst och då får jag ändå lyssna ordentligt.

Postad 24 November 2010 - 10:51

umehume
  • umehume
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Jag undrar hur mycket "buzz" som är tvn och hur mycket som är störningar via jorden. T.ex. om jag på min plasma drar ner ljudet på digitalboxen och ökar ljudet på TVn så brummar det. Lösningen är att istället öka ljudet på digitalboxen till max och styra via tvn.

Säkert 50% av allt buzz är handhavandefel...

Postad 24 November 2010 - 10:57

TheJesper
  • TheJesper
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Hejsan,

Lite tips jag fått för att ev. justera buzzning... Inte testat själv men gör det nån skillnad?:
-Med eller utan antennsladd
-Jordat/Ojordat (Ojordat bättre?)
-Byt håll på kontakten

Två frågor:
-Hur skall man fästa den lilla avskärmningssockeln som skall sitta runt strömkabeln? Den skall sitta så nära kontakten in i TV:n som det går, men den är ju för stor för kabeln så den glider fritt liksom. Jag drog kabeln i en loop genom sockeln eftersom det fanns två rännor. Är detta dumt?
-Jag fick 2 av dessa med TVn. Vad ska man ha den andra till? Kanske ett RTFM problem iofs...

Redigerat av TheJesper, 24 November 2010 - 11:00.

Postad 24 November 2010 - 11:00

huzze
  • huzze
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Jag undrar hur mycket "buzz" som är tvn och hur mycket som är störningar via jorden. T.ex. om jag på min plasma drar ner ljudet på digitalboxen och ökar ljudet på TVn så brummar det. Lösningen är att istället öka ljudet på digitalboxen till max och styra via tvn.

Säkert 50% av allt buzz är handhavandefel...

Eller hur man placerar TV'n.. om man har något ovanför, ställt den i ett hörn etc etc.. Har något minne av någon av förra årets LG buzzade mindre om man hänger den på väggen vilket får mig att tro att det inte bara är buzz utan vibrationer också.

Men visst, en del klagar på sitt buzz, andra inte.. enda sättet att få veta om det är fel är väl att tänka på var teven står, om man har jordat, om man har ställt inställningarna rätt.. om det fortfarande buzzar över normal volym på TV'n så kan det inte stå helt rätt till.

Postad 24 November 2010 - 11:06

huzze
  • huzze
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Två frågor:
-Hur skall man fästa den lilla avskärmningssockeln som skall sitta runt strömkabeln? Den skall sitta så nära kontakten in i TV:n som det går, men den är ju för stor för kabeln så den glider fritt liksom. Jag drog kabeln i en loop genom sockeln eftersom det fanns två rännor. Är detta dumt?
-Jag fick 2 av dessa med TVn. Vad ska man ha den andra till? Kanske ett RTFM problem iofs...

Sidan 4 i manualen :) om du fick med 2 så släng den andra på Antennkabeln.
I engelska manualen står det att du ska dra den två varv genom och max 2 tum ifrån kontakten.

Postad 24 November 2010 - 11:10

huzze
  • huzze
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Jag har en fråga om pixelmappning genom HDMI, någon som fått till det ordentligt?
Kopplar jag datorn på VGA så får jag 1920*1080p 60Hz utan problem. Kör jag HDMI från datorn till TV:n så blir det sån där hemsk overscan så att bilden blir suddig när skrivbordet visas. Datorn skickar fortfarande bilden i 1920*1080P 60Hz. Jag hittar ingenstans i tv:n meny där man kan stänga av overscan för att få 1:1 bild, någon som har lyckats med detta?

Det är nog något fel på din spelare eller din skiva, den har ju Samsungs eminenta UltraFastPlay.

ang. pixemappning så se till att du koppar datorn till HDMI1 annars funkar det inte. Annars står det nog precis hur du ska gå till väga i manualen under Anslutningar.

Postad 24 November 2010 - 11:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Om ni ändå inte får bild som täcker hela skärmen måste ni slå av overscan i catalyst om ni har ATI kort

Postad 24 November 2010 - 11:13

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

efter en kvälls användande tycker jag bilden e helt okej för priset

ok så du menar att det finns bättre ?
vilken jämför du med då?

sen om du kör default inställningarna så har du nog rätt dålig bild från tvn
läste att org inställningarna ska vara rätt kassa.
jag höll på 1 år med min plasma innan jag fick till rätt inställningar :)

Postad 24 November 2010 - 11:25

Joskara
  • Joskara
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Här kommer lite bilder. Tagna precis efter kl 11:00 idag med iPhone 4 kamera, standard inställningar. Mulet och snö ute. TVn står vid ett fönster. Media är Into the deep skivan som följde med.

Tredje bilden är med dynamisk bild resten är film läge.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Joskara, 24 November 2010 - 11:50.

Postad 24 November 2010 - 11:40

Joskara
  • Joskara
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Här kommer en film. Också filmad med iPhone 4.

Sådär, nu har jag youtubat den.

http://www.youtube.c...h?v=qZqBpRt6VVc

Redigerat av Joskara, 24 November 2010 - 11:58.

Postad 24 November 2010 - 11:56

huzze
  • huzze
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

ok så du menar att det finns bättre ?
vilken jämför du med då?

Det är nog ganska självskrivet att det finns bättre, det här är ju ändå en budget plasma som dom stoppat in andra generationens 3D i. Förmodligen är alla Panasonic, halva LG och halva Samsung-sortimentet "bättre" när det gäller 2D bildkvalité. i 3D har jag svårt att tro att någon ska va bättre, det skulle väl va någon high-end LED bara för att 3D-bilder ser mer 3D ut om kanterna är skarpare :)

Postad 24 November 2010 - 11:58

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0
huzze: hade du inte skrivit med "förmodligen" så hade jag trott på dig.
mycket skitsnack i trådarna här :)

tänk vad folk kan tycka olika

från AVforumet
"Picture on 2D is amazing and a big step up from my 2yr old Pioneer Plasma HD"
nu pratar vi en som jämför med Kung Kuro

Redigerat av Unregistered1008, 24 November 2010 - 12:04.

Postad 24 November 2010 - 12:08

huzze
  • huzze
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

huzze: hade du inte skrivit med "förmodligen" så hade jag trott på dig.
mycket skitsnack i trådarna här :)

haha, jag försökte hålla mig ifrån skitsnacket med det där "förmodligen", jag har aldrig sett den här så jag kan inte uttala mig, men jag försöker heller inte inbilla mig att när jag nu får den på mån/tis nån gång ska va lika bra som high-end apparataerna på jobbet :P

Jag har däremot sett 675 och om det nu är den som den här är byggd på så är den helt klart i mellansegmentet, men det är tillräckligt för mig.

Postad 24 November 2010 - 12:13

Novdid
  • Novdid
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag är nyfiken på om denna apparat tar emot en 120hz signal från datorn?

Jag kan inte hitta någon info om det och det verkar som om det är det enda sättet att få 3d från PC. Det finns ju en hel del 3d-content som går att spela upp via datorn förutom att i princip alla spel fungerar med iz3d och nividias 3d vision.

Kan man få det att fungera till denna TV?

Postad 24 November 2010 - 12:38

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1202 inlägg
  • 0

Här kommer lite bilder. Tagna precis efter kl 11:00 idag med iPhone 4 kamera, standard inställningar. Mulet och snö ute. TVn står vid ett fönster. Media är Into the deep skivan som följde med.

Tredje bilden är med dynamisk bild resten är film läge.

Visste inte att Bauhaus tillverkar TV-bänkar, stiligt! :)

Postad 24 November 2010 - 12:45

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Går inte att bedöma via min TFT skärm på JPEG bilder du uppladdar, då bilden inte blir rättvisa för kvaliten.
Men rakt av är det supergrym bild på min bilduppvisare (TFT skärm). Den samsungen ser ut att vara ett riktigt KAP för 10k, enormt fin bild och bra svärta ju! Grattis till ett bra köp!

Postad 24 November 2010 - 13:02

Joskara
  • Joskara
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Går inte att bedöma via min TFT skärm på JPEG bilder du uppladdar, då bilden inte blir rättvisa för kvaliten.
Men rakt av är det supergrym bild på min bilduppvisare (TFT skärm). Den samsungen ser ut att vara ett riktigt KAP för 10k, enormt fin bild och bra svärta ju! Grattis till ett bra köp!

Nej ,det är sant. Men det är det bästa jag kan göra om du inte ska komma hit och titta. :) För en Svensson som mig är det väldigt fin bild. Så ni andra Svensson behöver inte vara nervösa för att slå till. Ni som är lite mer hardcore kan jag inte nog inte hjälpa lika bra.

Postad 24 November 2010 - 13:20

Peglund
  • Peglund
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Nej ,det är sant. Men det är det bästa jag kan göra om du inte ska komma hit och titta. :) För en Svensson som mig är det väldigt fin bild. Så ni andra Svensson behöver inte vara nervösa för att slå till. Ni som är lite mer hardcore kan jag inte nog inte hjälpa lika bra.

Brillorna, är dom uppladdningsbara?

Postad 24 November 2010 - 13:40

huzze
  • huzze
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Brillorna, är dom uppladdningsbara?

EDIT: tydligen inte. Skumt, på bilden ser det ut som dom vi har på jobbet och dom har en mini-usb för laddning.

Redigerat av huzze, 24 November 2010 - 16:19.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.