Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - LG P990 Optimus 2X*

698 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Optimus 2X P990 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 6.522222 (89) Inga priser

Postad 22 March 2011 - 18:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tycker inte de verkar så farligt ändå..
Över 100 ägare på swedroid..

Men vist vill man roota å ta bort eller frysa en massa skräp eller köra in en ny clean rom så skadar de nog knappast..ä

Ingen mobil är helt utan fel..Garanterat inte SE heller

Postad 22 March 2011 - 18:43

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Well, jag läser där också. Och antingen har folk fått måndagsexemplar eller så har jag lyckats missat allt vad mjukvarufel heter:) Min LG går som en dröm. Det enda jag vill klaga på är att det inte finns en sån led-lampa som talar om när jag har missat samtal, mail osv. Batteritiden kunde ju få vara lite bättre också, men verkar som det blir bättre och bättre inför varje laddning. Hört något om att telefonen lär sig upskatta kvarvarande batteritid rätt efter en tids användande (5-10 laddningar).

Btw, varför tror du arcen kommer ha mindre mjukvarufel? Det går väl inte att förutspå. Naturligt att det negativa diskuteras flitigt då folk fått sin telefon.

Redigerat av Belsebubnoone, 22 March 2011 - 18:45.

Postad 22 March 2011 - 18:44

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag var på väg att stoppa min förhandsbokning av SE arc igår för att skaffa en 2x istället.....

Men efter lite läsning HÄR så kan jag bara hoppas att det är mindre problem med Arc:en än LG:en!!
Verkar vara massor av mjukvaruproblem.

Nyttig läsning om man inte bestämt sig redan......

Massor med mjukvaruproblem är en gigantisk överdrift. Jag kör LauncherPro och har inte fler fel än vad jag hade på min vanilla Android med Nexus One (Gingerbread). Sambon kör LG:s launcher på sin, och har inga problem heller trots en massa appar som ligger igång. Äger du ingen riktig kamera och värdesätter bildkvaliteten på bilderna väldigt högt, köp en Arc. Annars köper du en LG tack vare överlägsen hårdvara. Vill du ha stooooor skärm, vänta på Pyramid eller Samsungen.

Postad 22 March 2011 - 19:11

Scream112
  • Scream112
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag var på väg att stoppa min förhandsbokning av SE arc igår för att skaffa en 2x istället.....

Men efter lite läsning HÄR så kan jag bara hoppas att det är mindre problem med Arc:en än LG:en!!

HAHAHA! Ja för SE har ju ALDRIG haft sjukt mycket mjukvaru-problem... ;)

Vart ser du mycket problem? du förstår väl ändå att det är droppen i havet som kommer fram där? Jag läste där, samt läste de som haft problem, köpte mobilen, INGA problem med den. vi borde starta en tråd om oss som inte har några problem med telefonen. :P

Postad 22 March 2011 - 19:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Man ska alltid ta forum med en stor skopa salt.

De som har problem söker upp forum oftare än de som är nöjda så bara där blir de snett..
Sen blir de lätt hysteri i forum..
Ett fåtal har problem men skriver överallt så man kan lätt tro att alla har problem..

Och de som klagar över batteri och inte ens har tid att undersöka vad som drar ström eller ens köra slut på batteriet å ladda upp en 10ggr ...De allra flesta har fasen bättre batteritid efter nån vecka än de flesta andra liknande telefoner

Obs jag har ingen LG själv så ingen tror att jag är partisk..
Snarare så har jag aldrig gillat LG ;)

Redigerat av moparman, 22 March 2011 - 19:46.

Postad 22 March 2011 - 19:47

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Vid en nylansering är det alltid de som har problem som syns och hörs mest, jag kan garantera att det är lika dant på alla mobiler som släpps om man går in på ett special forum för just den telefonen.

Jag har själv inte skaffat 2X ännu men kommer att göra det inom den närmsta tiden, jag har även följt alla trådar om 2X på swedroid sen årskiftet och ser inget oroväckande i det som skrivs.

Postad 22 March 2011 - 20:10

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Vid en nylansering är det alltid de som har problem som syns och hörs mest, jag kan garantera att det är lika dant på alla mobiler som släpps om man går in på ett special forum för just den telefonen.

Jag har själv inte skaffat 2X ännu men kommer att göra det inom den närmsta tiden, jag har även följt alla trådar om 2X på swedroid sen årskiftet och ser inget oroväckande i det som skrivs.

När jag köpte min första android (en Tattoo) så trodde jag den bugga hela tiden, saker som jag var van vid från win mobile 6.1 kädes otroligt svåra eller omöjliga i android, men efter ett par veckor så funka den utmärkt. Tror många som skriker inte vet riktigt vad de köpt, sen finns det givetvis buggar och problem men det gör det på i princip alla mobiler.

Och skulle det vara nått som inte funkar till belåtenhet så finns det säkert nån app som löser problemet. Har det gjort till allt jag inte varit nöjd med på min nuvarande legend

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 22 March 2011 - 20:11.

Postad 22 March 2011 - 20:39

quattromaniac
  • quattromaniac
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jo, ni har rätt att man skriver oftast/hellre om det är något problem....
Svårt det här, 2x:en kändes "solid" när jag pillade på den ;) Och många problem försvinner nog när den får 2.3 i sig.
Jag är fotointresserad, MEN jag har sällan med mig min ryggsäck med kamerahus och div. gluggar.....
Telefonen däremot har jag oftast med mig :P Har en gammal c905 just nu :D

Postad 22 March 2011 - 21:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jo, ni har rätt att man skriver oftast/hellre om det är något problem....
Svårt det här, 2x:en kändes "solid" när jag pillade på den ;) Och många problem försvinner nog när den får 2.3 i sig.
Jag är fotointresserad, MEN jag har sällan med mig min ryggsäck med kamerahus och div. gluggar.....
Telefonen däremot har jag oftast med mig :P Har en gammal c905 just nu :D

Vilka problem är det du tänker på? Om du skriver upp saker som oroar dig så kan ju vi dementera/bekräfta felen.

Tar du mycket bilder och känner att kameran är viktigast så är ju Arc:en den som gäller, i alla andra fall (enligt mig) vinner LG:n tack vare grymmare hårdvara. Byggkvaliteten kan jag inte säga eftersom jag inte har känt på SE:n, men LG:n är GRYM. SE har jag oerhört dåliga erfarenheter av, men det innebär ju inte per automatik att Arc är dåligt byggd.

Postad 22 March 2011 - 21:22

quattromaniac
  • quattromaniac
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Nja, bla. tråden på swedroid om de som har problem med omstarter och sen har jag skummat lite i "bugg" tråden där oxå....
Detta är nackdelen med att man inte har tålamod nog att vänta ett tag för att se vad som är barnsjukdommar m.m.
Tänk om man kunde ha alla telefoner man är sugen på hemma nån månad för att testa innan man bestämmer sig :)
Är ju lite som att köpa grisen i säcken när man förhandsbokar....

Postad 22 March 2011 - 21:33

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Nja, bla. tråden på swedroid om de som har problem med omstarter och sen har jag skummat lite i "bugg" tråden där oxå....
Detta är nackdelen med att man inte har tålamod nog att vänta ett tag för att se vad som är barnsjukdommar m.m.
Tänk om man kunde ha alla telefoner man är sugen på hemma nån månad för att testa innan man bestämmer sig :)
Är ju lite som att köpa grisen i säcken när man förhandsbokar....

Det kostar på att vara först med det senaste, själv är jag sån att jag aldrig skulle köpa en mobil jag inte har kunnat känna på och se hur den funkar :o

Postad 22 March 2011 - 21:39

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Det kostar på att vara först med det senaste, själv är jag sån att jag aldrig skulle köpa en mobil jag inte har kunnat känna på och se hur den funkar :)

Inga problem här. Klart bästa androidluren idag. :o

Postad 22 March 2011 - 23:01

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Inga problem här. Klart bästa androidluren idag. :)

Ja, arcen säljs ju inte än :o

Skämt åsido, det känns "kul" eller hur man ska uttrycka det, att SE har en lur på gång som inte får recensenterna att typ kräkas, som många gjorde när X10an släpptes (Feber, IDG mfl).

Postad 23 March 2011 - 06:48

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Skriver en liten instickare med tanke på att vissa har frågat om skydd till mobilen... För de som vill ha en skyddande plastfilm över skärmen trotsalla (som någon nämnde ej behövdes pga. Gorillaglass?) så finns det här:

http://www.dustinhom...5010585972.aspx

Vill man bara ha en hard case finns det:
http://www.dustinhom...5010586526.aspx

Vet inte om någon av de är bra, men där har ni några att testa iaf! :)

Postad 23 March 2011 - 08:15

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Skriver en liten instickare med tanke på att vissa har frågat om skydd till mobilen... För de som vill ha en skyddande plastfilm över skärmen trotsalla (som någon nämnde ej behövdes pga. Gorillaglass?) så finns det här:

http://www.dustinhom...5010585972.aspx

Vill man bara ha en hard case finns det:
http://www.dustinhom...5010586526.aspx

Vet inte om någon av de är bra, men där har ni några att testa iaf! :)

Jag kan inte för mitt liv förstå varför man vill ha en jäkla plastfilm över skärmen när det inte behövs? Känslan blir helt kass av det, plus att det är pengar i sjön. Jag gick på den bluffen och köpte ett "invisible" shield till min Nexus, jag fick slita av det tämligen omgående eftersom det sabbade hela upplevelsen. Den är fortfarande repfri efter ett års användning, med nycklar i samma ficka osv. Och då har inte den Gorilla, så LG:n är ännu tåligare.

Hard case är ju en annan grej, det är ju inte så konstigt om man vill ha.

Postad 23 March 2011 - 14:25

Holder
  • Holder
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hej, Har någon av er som har telefonen problem med mottagningen ?
Jag har tele2, nytt kort men märker att ibland har jag max mottagning och ibland ingen alls då jag sitter på samma ställe.
Ibland visar telefonen ingen mottagning (ett x)fast jag pratar i den. Efter avslutat samtal så vill inte den koppla ner samtalet.

Efter att ha pratat med LG support som inte kunde hjälpa mig fick jag lämna tillbaka luren.

Postad 23 March 2011 - 14:34

Jelzin
  • Jelzin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Då SE Xperia Neo först kommer om några veckor och jag verkligen behöver en ny mobil (min Hero känns inte glödhet längre) överväger jag att slå till på en LG av denna modell alternativt en SE Xperia Arc. Ligger i valet och kvalet.

Vad säger ni som köpt den, är ni nöjda?

Såg att någon varit inne på MM. Vad tar dom för ett exemplar utan abonnemang?

Postad 23 March 2011 - 17:20

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Då SE Xperia Neo först kommer om några veckor och jag verkligen behöver en ny mobil (min Hero känns inte glödhet längre) överväger jag att slå till på en LG av denna modell alternativt en SE Xperia Arc. Ligger i valet och kvalet.

Vad säger ni som köpt den, är ni nöjda?

Såg att någon varit inne på MM. Vad tar dom för ett exemplar utan abonnemang?

4990:- på MM men ska ner på fredag å härja med dom 3 tar 4395:- med kontantkort.Tror ni det går att hävda lägsta pris garanti ????

Postad 23 March 2011 - 17:24

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Jag kan inte för mitt liv förstå varför man vill ha en jäkla plastfilm över skärmen när det inte behövs? Känslan blir helt kass av det, plus att det är pengar i sjön. Jag gick på den bluffen och köpte ett "invisible" shield till min Nexus, jag fick slita av det tämligen omgående eftersom det sabbade hela upplevelsen. Den är fortfarande repfri efter ett års användning, med nycklar i samma ficka osv. Och då har inte den Gorilla, så LG:n är ännu tåligare.

Hard case är ju en annan grej, det är ju inte så konstigt om man vill ha.

Håller med dig helt. Gjorde misstaget att köpa en sån där invisible shield till min nya HTC Z. Men FAN vad oskönt det vart att använda den sen. Som du säger känslan försvann helt och hållet. Fingret typ suger sig fast på plasten och "hoppar" fram när man drar med det. Ibland "squeekar" det även lite när man drar. Så jädrans oskönt så jag drog bort skiten efter 30 sekunder igen. Aldrig mer! Tar hellre några repor än att få en telefon som inte ens blir njutbar att använda. Dessutom blir bilden mycket sämre och ojämn.

Hörni gå och köp en X2 nu och sluta sitta här och dregla :)

4990:- på MM men ska ner på fredag å härja med dom 3 tar 4395:- med kontantkort.Tror ni det går att hävda lägsta pris garanti ????

MM tar inte tillbaka ett skit så fort man har öppnat kartongen. Av den anledningen köper jag aldrig något på MM även om de är ibland är billigare.

Redigerat av deeyay, 23 March 2011 - 17:25.

Postad 23 March 2011 - 17:27

Jelzin
  • Jelzin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Är 3:s pris helt obundet utan nåt krav att nyttja deras nät?

MM tar inte tillbaka ett skit så fort man har öppnat kartongen. Av den anledningen köper jag aldrig något på MM även om de är ibland är billigare.

De tog tillbaka mitt tangentbord då jag upplevde kvaliteten som undermålig. Detta trots att jag nyttjat det en vecka. Fick bra service dessutom.

Postad 23 March 2011 - 17:29

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

De tog tillbaka mitt tangentbord då jag upplevde kvaliteten som undermålig. Detta trots att jag nyttjat det en vecka. Fick bra service dessutom.

Oki. De har dock egentligen inget öppet köp alls (om man öppnat kartongen). Så i så fall ska man ha tur och prata med någon som känner sig snäll.

Redigerat av deeyay, 23 March 2011 - 17:29.

Postad 23 March 2011 - 17:33

Jelzin
  • Jelzin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Oki. De har dock egentligen inget öppet köp alls (om man öppnat kartongen). Så i så fall ska man ha tur och prata med någon som känner sig snäll.

Detta var väl egentligen ett garantiärende. Hade dom inte tagit tillbaka det hade det blivit ett j*vla liv från min sida kan jag säga! :) Men bra att veta om det som du säger iaf.

Var och klämde på en 2X idag. Betydligt bättre format än jag trodde! Riktigt smidig faktiskt. Byggkvaliteten kändes riktigt bra... Är du nöjd med köpet?

Postad 23 March 2011 - 17:43

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Detta var väl egentligen ett garantiärende. Hade dom inte tagit tillbaka det hade det blivit ett j*vla liv från min sida kan jag säga! :) Men bra att veta om det som du säger iaf.

Var och klämde på en 2X idag. Betydligt bättre format än jag trodde! Riktigt smidig faktiskt. Byggkvaliteten kändes riktigt bra... Är du nöjd med köpet?

Måste klargöra att jag inte har en 2X. Köpte mig nyligen en HTC Z som jag är väldigt nöjd med (skulle inte kunna klara mig utan tangentbord, är en sms'are samt emulerar gamla konsoler en hel del på telefonen). Här inne och spanar bara för man är ju lite nyfiken även om jag inte ska köpa en. En kompis till mig ska beställa en dock.

Postad 23 March 2011 - 23:35

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Enligt uppgifter på swedroid så är den varken "brandad" eller bunden till 3.
Har hört på annat håll att det är ett krav från LG att den inte får låsas till något nät.

Postad 24 March 2011 - 08:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Detta var väl egentligen ett garantiärende. Hade dom inte tagit tillbaka det hade det blivit ett j*vla liv från min sida kan jag säga! :P Men bra att veta om det som du säger iaf.

Jag har aldrig varit så nöjd med en telefon som jag är med den här! Flickvännen har en likadan och sitter och grejar med den dygnet runt. Underbar telefon! Det trodde jag inte om ett sånt skitmärke ( :) ) som LG!

Postad 24 March 2011 - 09:21

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Jag har aldrig varit så nöjd med en telefon som jag är med den här! Flickvännen har en likadan och sitter och grejar med den dygnet runt. Underbar telefon! Det trodde jag inte om ett sånt skitmärke ( :) ) som LG!

LG har styrt upp sig på senare tid! Även när det gäller TV apparater.

Postad 24 March 2011 - 09:42

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

LG har styrt upp sig på senare tid! Även när det gäller TV apparater.

Jo jag äger ju faktiskt en LG-tv numer, det trodde jag ALDRIG. :)

Postad 24 March 2011 - 10:06

quattromaniac
  • quattromaniac
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jo jag äger ju faktiskt en LG-tv numer, det trodde jag ALDRIG. :P

Då får väl nästa steg bli en BlåRay-spelare?
Inga som klår dem där! Har själv tv & bluray (BD390) från LG
Väldigt nöjd med båda.
Sviker nog vad gäller mobilen dock....tror jag....kanske :)

Postad 24 March 2011 - 11:01

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Håller med sitter pillar med den hela tiden den är ju inte längre mobil efter som laddaren sitter i hela tiden. :P

Redigerat av Hitman TheSwede, 24 March 2011 - 11:02.

Postad 24 March 2011 - 11:02

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Jo jag äger ju faktiskt en LG-tv numer, det trodde jag ALDRIG. :)

Då är vi 2!

Postad 24 March 2011 - 19:04

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Kopiöst bra wlan på LG 2x:

Postad bild

Postad 25 March 2011 - 12:20

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Enligt uppgifter på swedroid så är den varken "brandad" eller bunden till 3.
Har hört på annat håll att det är ett krav från LG att den inte får låsas till något nät.

Pratade med tre och dom sa att den var låst till tre.

Postad 25 March 2011 - 13:41

Jelzin
  • Jelzin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Damn it! Där försvann det alternativet..

Postad 25 March 2011 - 14:23

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Damn it! Där försvann det alternativet..

ska åka till mm å hävda pris garanti.Pratade med Lg han menade att om dom tar 4395 med kontant kort så kan dom inte låsa den för då har man betalt fullpris.
Jag åter kommer i frågan i kväll

Postad 25 March 2011 - 15:59

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Då får väl nästa steg bli en BlåRay-spelare?
Inga som klår dem där! Har själv tv & bluray (BD390) från LG
Väldigt nöjd med båda.
Sviker nog vad gäller mobilen dock....tror jag....kanske :)

Heh, någon måtta får det väl vara? När jag hade Panasonic retade jag min polare konstant för hans LG-tv... Nu sitter man själv med en och får höra en hel del! :P

Postad 25 March 2011 - 16:00

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Heh, någon måtta får det väl vara? När jag hade Panasonic retade jag min polare konstant för hans LG-tv... Nu sitter man själv med en och får höra en hel del! :P

Man är aldrig sämre än att man kan ändra sig :)

Postad 25 March 2011 - 16:06

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Tyvärr har du nog pratat med någon som inte har klart för sig, finns ett antal personer på swedroid som köpt sina 2X på TRE och ingen har varit varken låst eller brandad.
Däremot är där en del som uppgett att deras kundservice ett antal gånger sagt att den är låst trotts att den inte är det.

Postad 25 March 2011 - 16:48

vat69
  • vat69
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag är novis men funderar på att köpa en LG Optimus 2X.
Här kommer några frågor:
Hur stort är internminnet?
Efter vad jag kan förstå måsta apparna ligga i internminnet. Stämmer det?
Tänkte ladda ner Navigons navigeringsprogram.
Med kartor slukar den 6-8 GB.
Kan man lägga kartorna på ett externminne?

Postad 25 March 2011 - 18:08

Jelzin
  • Jelzin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Tyvärr har du nog pratat med någon som inte har klart för sig, finns ett antal personer på swedroid som köpt sina 2X på TRE och ingen har varit varken låst eller brandad.
Däremot är där en del som uppgett att deras kundservice ett antal gånger sagt att den är låst trotts att den inte är det.

Uppgifterna kan även bekräftas från min front. Telefonen säljs olåst till priset av 4398 kr (tror jag det var). Tyvärr fanns den inte inne.
Källa: Tre-butiken, stora södergatan, Lund.

En annan, kanske lite skum fråga:
Om jag köper den får jag ett kontantkort från tre. Måste jag registrera det för att sen vänta tills det blir avregistrerat pga inaktivitet, eller kan jag bara skita i att stoppa in det i mobilen och därmed slippa bry mig om det? Vilken är Tres rutin?

Postad 25 March 2011 - 19:22

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Jag är novis men funderar på att köpa en LG Optimus 2X.
Här kommer några frågor:
Hur stort är internminnet?
Efter vad jag kan förstå måsta apparna ligga i internminnet. Stämmer det?
Tänkte ladda ner Navigons navigeringsprogram.
Med kartor slukar den 6-8 GB.
Kan man lägga kartorna på ett externminne?

Internminnet skall vara 8GB.
En del appar skall man kunna välja att installera antingen på internminnet eller sitt SD kort (externminne), sen finns det program som gör att man kan flytta appar från internminnet till SD kortet.
Normalt sett så kan man ha kartorna på det externa minnet, vad som gäller i detta fallet kan dock inte svara 100 på.

Uppgifterna kan även bekräftas från min front. Telefonen säljs olåst till priset av 4398 kr (tror jag det var). Tyvärr fanns den inte inne.
Källa: Tre-butiken, stora södergatan, Lund.

En annan, kanske lite skum fråga:
Om jag köper den får jag ett kontantkort från tre. Måste jag registrera det för att sen vänta tills det blir avregistrerat pga inaktivitet, eller kan jag bara skita i att stoppa in det i mobilen och därmed slippa bry mig om det? Vilken är Tres rutin?

I och med telefonen inte är låst till TRE så skall man kunna stoppa i ett annat simkort direkt utan att behöva använda det medföljande kontantkortet.

Postad 25 March 2011 - 21:51

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Var på MM och pratade med dom men dom kunde inte göra något efter som telefonerna är låsta till tre.killen jag pratade tog det till högsta hönset på MM i växjö.Så frågan är hur ska man göra???

Postad 25 March 2011 - 22:15

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Var på MM och pratade med dom men dom kunde inte göra något efter som telefonerna är låsta till tre.killen jag pratade tog det till högsta hönset på MM i växjö.Så frågan är hur ska man göra???

Kräv matchningen eftersom telefonerna är INTE låsta till tre.
Det är bara ett svepskäl för MM att inte gå med på matchning eftersom 3:s telefoner brukar vara låsta men 2x är det INTE

Edit:
Be dom annars gå in på denna sidan http://www.tre.se/Pr.../LG-Optimus-2X/
Välj specifikation och läs längst ner till höger om operatörslåsning, där står klart och tydligt att den INTE är låst.

Redigerat av Unregistered4a29445d, 25 March 2011 - 22:21.

Postad 26 March 2011 - 00:50

Jelzin
  • Jelzin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Det är bara ett svepskäl för MM att inte gå med på matchning eftersom 3:s telefoner brukar vara låsta men 2x är det INTE

Edit:
Välj specifikation och läs längst ner till höger om operatörslåsning, där står klart och tydligt att den INTE är låst.

Precis. Här finns svart på vitt från både muntliga och skriftliga källor. I detta fallet får MM nog krypa till korset. Sen vet jag iofs inte hur deras prisgaranti är utformad..

Postad 26 March 2011 - 08:24

najkon
  • najkon
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jaha då har man gått från en Iphone 3G till en LG 2X och jag måste säga att steget var lika stort som när vi gick från VHS till DVD :)

Imponerad av den gedigna kvalitén som LG lyckats producera, ingen plastig känsla här inte.

Många klagar på batteri tiden, laddade upp den till 100% och satt och lekte med luren (spel, musik, video, kamera, installera program, fipplade med inställningar, surfade, körde facebook osv.) i 4 timmar, sen fick den ligga hela natten i standby och hade 30% kvar när jag vaknade. För mig är det klart godkänt. Får återkomma när jag testat den mer, använder mobilen främst till arbetsverktyg så får se hur den klarar en stressig arbetsdag.

Fråga,
Någon som kan rekommendera en bra mail klient med stöd för Exchange?

Postad 26 March 2011 - 10:49

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

Edit:

Tack gör ett nytt försök

Postad 26 March 2011 - 12:42

Unregistered550de0fe
  • Unregistered550de0fe
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Hej alla!

Köpte en 2x idag på MM, stoppat i mitt simkort ifrån min 3GS men den hittar inte 3:s nätverk, bara Telenor, Telia, Comviq och Sweden 3G. Det står även att det är ett ogiltligt sim-kort, vadå? har jag inte köpt en olåst telefon för 4790kr?

Någon som har tips?
De är tröga på supporten på Mediamarkt på att ringa upp och jag har en bit att åka.

Redigerat av Unregistered550de0fe, 26 March 2011 - 12:56.

Postad 26 March 2011 - 13:44

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Hej alla!

Köpte en 2x idag på MM, stoppat i mitt simkort ifrån min 3GS men den hittar inte 3:s nätverk, bara Telenor, Telia, Comviq och Sweden 3G. Det står även att det är ett ogiltligt sim-kort, vadå? har jag inte köpt en olåst telefon för 4790kr?

Någon som har tips?
De är tröga på supporten på Mediamarkt på att ringa upp och jag har en bit att åka.

Vad jag hört så har en del haft SIM problem i form av att 2X verkar ha problem med en del gamla SIM kort.
Kolla även så det inte är ett nätproblem hos 3.

Postad 26 March 2011 - 15:01

Jelzin
  • Jelzin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag slog också till på 2X idag. Betalade 4680 kr. Har dock inte öppnat den än... funderar på om jag ska lämna tillbaka den och köpa en Arc istället. Samtidigt känns det som jag får bättre hårdvara för pengarna med en 2X...

Beslutsångest!

Postad 26 March 2011 - 15:32

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Fick tillbaka 300 kr dom gick inte med på 3s priser men det billigaste på prisjakt gick bra.

Redigerat av Hitman TheSwede, 26 March 2011 - 16:35.

Postad 26 March 2011 - 16:07

Unregistered550de0fe
  • Unregistered550de0fe
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Nu fungerar telefonen konstigt nog, tog in och ut kortet några gånger så nu rullar den.

Edit: Vet någon vart jag lägger in bilder och musik på mobilen?

Redigerat av Unregistered550de0fe, 26 March 2011 - 18:41.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.