Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Apple iPad 2*

1315 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPad 2 16GB (Surfplattor) 9 8.359998 (124) Inga priser
Apple iPad 2 32GB (Surfplattor) 9 8.925924 (26) Inga priser
Apple iPad 2 64GB (Surfplattor) 9 7.214284 (13) Inga priser
Apple iPad 2 3G 16GB (Surfplattor) 9 8.294116 (16) Inga priser
Apple iPad 2 3G 32GB (Surfplattor) 9 8.722222 (17) Inga priser
Apple iPad 2 3G 64GB (Surfplattor) 9 8.749998 (19) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 20 March 2011 - 21:04

Beeos
  • Beeos
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Undra hur det blir med oss som fått boka? Kommer dom att ta bort dom?
Är det sagt vilken tid den 25:e som den skall lanseras i sverige?

Antingen på natten till den 25e eller på morgonen när butikerna öppnar :D

Postad 20 March 2011 - 21:14

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Antingen på natten till den 25e eller på morgonen när butikerna öppnar :lol:

I usa lanserades den väl 1700? hoppas inte det blir så här, jag skall iväg över helgen och vill hinna synka min ipad 1 backup över till den innan jag far.
Natten vore bäst, då blir inte jobbet lidande, mer än att man är mer trött än vanligt kanske :D

Shapic hänger du med och köar med mig?

Postad 20 March 2011 - 21:31

Beeos
  • Beeos
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Orka köa :D
Ni som var med vid släppet av iPad förra året, det var väl inga större problem med att få tag på någon samma kväll?

Postad 20 March 2011 - 21:35

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Men man kanske kommer med i lokaltidningen om man köar :D

Men man kanske kommer med i lokaltidningen om man köar :lol:

Postad 20 March 2011 - 22:05

Unregisteredf2c3ef7e
  • Unregisteredf2c3ef7e
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
I new york var det en som hade köpt en av dom första platserna i kön för 900$ :D

Postad 21 March 2011 - 09:39

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Det här med att Apple inte tar några förbokningar är ju enbart för att skapa hype.
Störigt och tråkigt, samtidigt smart drag av Apple - i det långa loppet vinner de mer på hypen de skapar.
Ger mig fan på att de har ett lager nånstans fullt med paddor som bara väntar på att köpas ;-) *bitterironi.

Postad 21 March 2011 - 12:12

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Jag kollade lite på motorola xoom också och den verkar onekligen bli en riktig konkurrent till ipad 2. Ja fattar inte riktigt varför ipad 2 inte tog i med interminne till 1gb.

Det är ju en väsentlig skillnad. iPad 2 har ett mycket mer stabilt OS som hanterar hårdvaran på ett bättre sätt. Xoom MÅSTE ha uppåt 1GB RAM för att inte gå på knäna...det behöver inte iPad.

Förstår egentligen inte vad man skall med en 3g version till om man redan har en iphone. Nätverksdelningen fungerar klockrent. Reste runt i förra veckan och använde iphonen som modem till ipaden och det fungerade bättre än sunkiga wifi anslutningar på hotell.

1) Du har GPS i iPad 3GB, det har du inte i wifi-modellen, där kan du inte få realtidsuppdatering.

2) Du kan använda din iPhone 4's hotspotfunktion, men hur kul är det att surfa på din iPad via den om du har kass mottagning eller generellt dålig bandbredd nedströms? Inte alls kul. Då kan ju även hotellets wifi vara överlägset :)

Uttalande som dessa är ju bara ett hån mot dem som inte har det så bra ställt, för ja det finns fortfarande många i Sverige som inte ens kan drömma om ens den billigaste surfpalattan.

Så vaddå? Alla har inte råd med allting, så är det. Är det synd om mig för att jag inte har råd med en Ferrari när grannen har råd med den? Nej.

Postad 21 March 2011 - 14:03

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Det är ju en väsentlig skillnad. iPad 2 har ett mycket mer stabilt OS som hanterar hårdvaran på ett bättre sätt. Xoom MÅSTE ha uppåt 1GB RAM för att inte gå på knäna...det behöver inte iPad.

Detta är jag fullt medveten om, men tycker ändå att dom kunde krämat på med 1GB. Just för hantering med stora filer och så, ex. autodesk ritningar. Dock som du säger hanterar ios minne på ett helt annat sätt än vad andra mobila operativ gör.

Postad 21 March 2011 - 14:19

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Två frågor ploppar upp,

Har du någonsin använt en Xoom, eller använt honeycomb i allmänhet?

Har du någon aning hur linux kärnan hanterar RAM-minne i honeycomb?

Nej, just det.

Postad 21 March 2011 - 14:20

Napandee
  • Napandee
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Fick ett mail av Webhallen i natt där ja bokat en iPad 2 16GB 3G

Tydligen kommer ja inte att få någon den 25 utan tidigast som de såg det i mitten av April vilket är lite surt....
Ringde in till dem och frågade om de fick in några andra modeller och de sa att det var likadant med samtliga modeller och färger och hänvisade till japan tsunamin

Lite konstigt dock när man läser på macworld att det inte ska vara ett problem...men vi får väl se på fredag :)
Får väl jaga runt staden om inte annat på Fredag....

Någon som minns hur åtgången var vid förra lanseringen? var det så illa att man gatt hänga på låset?

Postad 21 March 2011 - 14:59

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Tydligen kommer ja inte att få någon den 25 utan tidigast som de såg det i mitten av April vilket är lite surt....
Ringde in till dem och frågade om de fick in några andra modeller och de sa att det var likadant med samtliga modeller och färger och hänvisade till japan tsunamin

Lite konstigt dock när man läser på macworld att det inte ska vara ett problem...men vi får väl se på fredag :)

Någon som minns hur åtgången var vid förra lanseringen? var det så illa att man gatt hänga på låset?

Hörde samma sak idag också, när jag var på Webhallen i Gbg. Jag tror dock detta beror på att Webhallen gråimporterar sina Ipads och inte har Apples försäljningskanaler. Så alla som är officiella återförsäljare av Apples produkter, såsom Mediamarkt och Elgiganten kommer få in sina.

Postad 21 March 2011 - 15:01

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Två frågor ploppar upp,

Har du någonsin använt en Xoom, eller använt honeycomb i allmänhet?

Har du någon aning hur linux kärnan hanterar RAM-minne i honeycomb?

Nej, just det.

Vad vet du om vad jag har använt? Nej, just det.

Om du vill komma med dina spydiga kommentarer så gör gärna det, men då i PM. Spamma inte ner denna tråden.

Postad 21 March 2011 - 18:15

alexanderlu
  • alexanderlu
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Mycket dålig stil av dem att ljuga och hänvisa till tragedin i Japan när händelserna inte har något att göra med det faktum att Webhallen inte är Apple Premium Reseller och därmed inte borde förvänta sig någon leverans den 25:e mars.

Postad 21 March 2011 - 18:56

givetvis
  • givetvis
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag är grymt sugen på köpa mig en Ipad 2 nu när jag befinner mig på andra sidan. Dock så befinner jag mig i Kanada. Där det är något dyrare än i USA.

Är det någon skillnad ni som har koll, om jag köper en här mot för om jag köper en i Sverige?

Har som just fått upp ögona för Ipad.

Postad 21 March 2011 - 19:16

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Jag är grymt sugen på köpa mig en Ipad 2 nu när jag befinner mig på andra sidan. Dock så befinner jag mig i Kanada. Där det är något dyrare än i USA.

Är det någon skillnad ni som har koll, om jag köper en här mot för om jag köper en i Sverige?

Har som just fått upp ögona för Ipad.

Inte mer än att du får ta loss kontakten och fixa en svensk kontakt, det är enkelt. En helt vanlig apparatkabel fungera bra, finns på classe olsson för typ 50 spänn. Adaptern är alltså samma fast man tar loss själva kontakten bara och byter ut den.
Glömde nämna att packa ur den ur kartong och dyl. inför hemresan så du inte får tulla och momsa för den.

Redigerat av Termos, 21 March 2011 - 19:17.

Postad 21 March 2011 - 19:43

givetvis
  • givetvis
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Inte mer än att du får ta loss kontakten och fixa en svensk kontakt, det är enkelt. En helt vanlig apparatkabel fungera bra, finns på classe olsson för typ 50 spänn. Adaptern är alltså samma fast man tar loss själva kontakten bara och byter ut den.
Glömde nämna att packa ur den ur kartong och dyl. inför hemresan så du inte får tulla och momsa för den.

Tack för det så mycket :) Får se vad priset ligger på här i Kanada. Går inte hitta något om det nu.

Postad 21 March 2011 - 20:07

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Var är fodralen?

Var inne på Macsupport (eller vad de heter nu för tiden) idag och de meddelade att de högst kommer att få in Apples egna "Smart covers" på fredag. Själv är jag mer intresserad av något som skyddar HELA enheten och inte bara framsidan.

Någon som har förslag? Vill inte ha något fult silikonöverdrag...

Postad 21 March 2011 - 20:21

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Vad vet du om vad jag har använt? Nej, just det.

Om du vill komma med dina spydiga kommentarer så gör gärna det, men då i PM. Spamma inte ner denna tråden.

Snacka inte om sånt du inte har någon erfarenhet eller kunskap om!
Knappast spam när du bashar Honeycomb/Xoom och jag rättar dig.

Postad 21 March 2011 - 20:47

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Tycker nog att man borde få reda på priserna snart. Det är ju ändå på Fredag man ska kunna köpa dem...

Postad 21 March 2011 - 20:52

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Tycker nog att man borde få reda på priserna snart. Det är ju ändå på Fredag man ska kunna köpa dem...

Precis, och gärna tiden den skall lanseras, så man kan planera lite.

Postad 21 March 2011 - 20:54

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Jag gissar på att priserna lanseras på torsdag, the Apple way ;-)

Postad 21 March 2011 - 21:03

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

Precis, och gärna tiden den skall lanseras, så man kan planera lite.

Mmm, men som tur är så är jag ledig på fredag, så kommer väl vara där när de öppnar :)

Jag gissar på att priserna lanseras på torsdag, the Apple way ;-)

Nja, tror nog mer på onsdag, torsdag känns lite sent :)

Postad 21 March 2011 - 21:48

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Vi får väll se ;-)

Postad 21 March 2011 - 21:56

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Vad är det man säger, den som lever får se? :)

Postad 21 March 2011 - 21:57

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Hehehe

Postad 21 March 2011 - 22:37

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Lägger en vild chansning att priserna kommer vara exakt samma som förra gången ;) :P

Postad 21 March 2011 - 23:13

creiij
  • creiij
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Lite surt om de tar bort min förbokning, då får de skäll. Kommer väl åka till affären på torsdag och kolla läget inför fredagen. Lär ju jobba på fredag men jag kommer kunna vara på affären typ 11:10 om allt går planerat =) fan dem om de säljer min förbokade iPad!

Angående priserna, tror det blir ganska precis som tidigare. =)

Och sen har ni pratat fodral, är sugen på ett Smart Cover men helst vill jag ha något som skyddar baksidan också... vet inte ens om det finns några fodral förutom Smart Cover =)

Postad 22 March 2011 - 00:53

Unregisteredf2c3ef7e
  • Unregisteredf2c3ef7e
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Enda skyddet som såldes i usa var smart-covers. Och baksidan är skyddad när du använder den, var bara noga vart ni lägger den ifall ni är rädd för repor, det är väl första som är jävligaste.

På tal om smart covers, det fäster dåligt på baksidan, känns lite epigt.

Jag fick min ipad aktiverad på apple store, fruktansvärt trevlig personal, kändes mig knappast stressad där, fick strosa på i lugn takt när jag valde vilket cover jag ville ha och säljaren stod och väntade. Köpte även hdmi adaptern och lite annat smått och gott.

Får bara känslan när man går på apple butiker i sverige att dom är besserweissers.

Postad 22 March 2011 - 07:04

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Lite surt om de tar bort min förbokning, då får de skäll. Kommer väl åka till affären på torsdag och kolla läget inför fredagen. Lär ju jobba på fredag men jag kommer kunna vara på affären typ 11:10 om allt går planerat =) fan dem om de säljer min förbokade iPad!

Angående priserna, tror det blir ganska precis som tidigare. =)

Och sen har ni pratat fodral, är sugen på ett Smart Cover men helst vill jag ha något som skyddar baksidan också... vet inte ens om det finns några fodral förutom Smart Cover =)

Jag kommer köpa och ha smart cover vid daglig användning och när jag packar ner den i väskan lägger jag den i ett sådant här fodral
http://www.banggood....SKU012716-1.jpg
Fast det är en applelogga på den är den inte speciellt officiell ;) Köpte den på ebay för 40 spänn med frakt till min ipad 1. Och sen kör jag nog ett repskydd, typ zagg shield eller liknande på baksidan. För när man lägger den på bordet när man inte skall använda, är lätt att man stöter till den och det kanske ligger något dammkorn under den som skapar en repa.

Jag hörde med digitalinn, där jag bokat min, att dom behåller intresseanmälningarna, som dom kallar dom, och jag blir meddelad när dom har en åt mig.

Redigerat av Termos, 22 March 2011 - 07:09.

Postad 22 March 2011 - 08:42

Napandee
  • Napandee
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag kommer köpa och ha smart cover vid daglig användning och när jag packar ner den i väskan lägger jag den i ett sådant här fodral
http://www.banggood....SKU012716-1.jpg
Fast det är en applelogga på den är den inte speciellt officiell ;) Köpte den på ebay för 40 spänn med frakt till min ipad 1. Och sen kör jag nog ett repskydd, typ zagg shield eller liknande på baksidan. För när man lägger den på bordet när man inte skall använda, är lätt att man stöter till den och det kanske ligger något dammkorn under den som skapar en repa.

Jag hörde med digitalinn, där jag bokat min, att dom behåller intresseanmälningarna, som dom kallar dom, och jag blir meddelad när dom har en åt mig.

Ringde och pratade med dem på Sveavägen om det där, det är just en intresse anmälan och garanterar inte en iPad på fredag det är i princip bara att du får ett mail där de säger "Nu har vi iPad 2 i lagar" inget annat vilket känns ju lite som onödig info ;P Han kunde heller inte svara på om de skulle ha "Natt öppet" under realesen så att säga eller vilka volymer så klart :P

Postad 22 March 2011 - 09:06

creiij
  • creiij
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Detta verkar vara ett bra alternativ till case. En bodyguard för fram och baksidan, syns inte att man har fodral ens, ska funka med Smart Cover också =)

Hoppas de går att få tag på i Sverige bara.

Postad 22 March 2011 - 10:21

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Snacka inte om sånt du inte har någon erfarenhet eller kunskap om!
Knappast spam när du bashar Honeycomb/Xoom och jag rättar dig.

Lille vän, du vet inte ett dugg om mina kunskaper. Om du tar illa upp för att jag på en fråga poängterar brister i ett OS är det ju tragiskt men det får ju stå för dig, i vilket fall som helst så är det ingen diskussion du ska föra i denna tråden då den inte har med det att göra. Vill du skrika av dig din frustration för att du hatar Apple och tycker deras produkter är så underlägsna de med Ändråjd-OS så är du välkommen att skriva av dig i PM till mig. I denna tråden ska förs endast diskussioner om iPad 2, det hoppas jag du förstår.

Välkommen!

Priserna är EXAKT desamma som för iPad 1, det har sagts sedan dag ett.

Postad 22 March 2011 - 10:25

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Får bara känslan när man går på apple butiker i sverige att dom är besserweissers.

Hade vi haft Apple Store i Sverige så tror jag vi hade haft samma bemötande, det får man ju hoppas iaf ;) De Premium Resellers vi har kan, som du säger, vara lite stöddiga ibland.

Postad 22 March 2011 - 10:49

creiij
  • creiij
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Hade vi haft Apple Store i Sverige så tror jag vi hade haft samma bemötande, det får man ju hoppas iaf ;) De Premium Resellers vi har kan, som du säger, vara lite stöddiga ibland.

Måste säga att den Premium Reseller jag besökt var helt underbar, mycket trevliga och fina flickor :P

Postad 22 March 2011 - 10:56

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Måste säga att den Premium Reseller jag besökt var helt underbar, mycket trevliga och fina flickor ;)

Kanon, du måste berätta vilken det var :P

För övrigt tycker jag att en av de största, Kullander i Malmö, är löjligt dryga. Jag har haft allehanda saker som jag behövde deras hjälp med och det har varje gång bemötts med en j*vla attityd och svårigheter. Jag ställde mig också på kö där inför iPad 1 och de skulle ringa mig när det var min tur...de har fortfarande inte ringt.

Postad 22 March 2011 - 11:21

Beeos
  • Beeos
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Vill ju veta nu pris och tillgänglighet! DAMN U APPLE!

Postad 22 March 2011 - 11:31

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Vill ju veta nu pris och tillgänglighet! DAMN U APPLE!

Tillgänglighet kommer du ALDRIG att få reda på då det är hårt styrt från Apple att inte tillåta butikerna att lämna ut den informationen. Tidigast när du står i en eventuell kö kan du få reda på det ;)

Vad det gäller priset så föreslår jag att du läser längst ner i inlägg #333 :P

Postad 22 March 2011 - 11:33

Beeos
  • Beeos
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Det är ju fortfarande inget som är 100% ;)

Postad 22 March 2011 - 11:50

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Jag vill veta när den skall lanseras för att kunna planera fredagen. Bästa för min del som sagt vore 00:01 på fredag.
Det kliar i fingrarna nu, jag har ju snart varit utan ipad i en vecka ;)
Var det dessa priser som gällde vid ipad 1 lanseringen?
iPad wi-fi 16 gigabyte - 4 695 kronor
iPad wi-fi 32 gigabyte - 5 495 kronor
iPad wi-fi 64 gigabyte - 6 395 kronor
iPad 3G 16 gigabyte - 5 895 kronor
iPad 3G 32 gigabyte - 6 795 kronor
iPad 3G 64 gigabyte - 7 695 kronor

Postad 22 March 2011 - 11:57

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Jag vill veta när den skall lanseras för att kunna planera fredagen. Bästa för min del som sagt vore 00:01 på fredag.
Det kliar i fingrarna nu, jag har ju snart varit utan ipad i en vecka ;)

Wi-fi 16 gigabyte stämmer, resten stämmer inte. Vissa kostar hundra kronor mer, andra hundra kronor mindre.

Redigerat av Unregistered37512, 22 March 2011 - 12:03.

Postad 22 March 2011 - 12:08

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Det är ju fortfarande inget som är 100% ;)

Jo, det är 100%.

Det kliar i fingrarna nu, jag har ju snart varit utan ipad i en vecka :P

Det stämmer, så när som +/- 100 kr.

Postad 22 March 2011 - 12:11

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Hittade denna sida som verkar ha dom priser som gällde vid ipad 1 lansering:
http://www.ipad3g.se...riser-for-ipad/

Postad 22 March 2011 - 13:18

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

Priserna är EXAKT desamma som för iPad 1, det har sagts sedan dag ett.

Källa på det?

Postad 22 March 2011 - 13:36

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Steve jobs:
http://www.youtube.c...h?v=OPYRARfuQPs

om du kollar sista 15 sekunderna, så säger han att dom ska kosta exakt som förra modellen gjorde, innan de nu prissänktes.

Redigerat av Wizeguy, 22 March 2011 - 13:38.

Postad 22 March 2011 - 13:42

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
I Sverige? Antagligen så är det ju i USA. Och nu när kronan blivit starkare så borde man ju tycka att de skall sänka priserna i Sverige. För när kronan sjunker så är de ju sjukt snabba på att korrigera priset ;)

Postad 22 March 2011 - 14:04

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Pressmeddelande från Apple.

http://www.engadget....riday-even-mor/

Kl 17 it is!

iPad 2 Arrives in 25 More Countries This Friday

Available in Hong Kong, Korea & Singapore in April

CUPERTINO, California-March 22, 2011-Apple® today announced that iPad® 2, the second-generation of its third post-PC device, will go on sale in 25 additional countries this Friday, March 25. iPad 2 will be available at Apple retail stores and select Apple Authorized Resellers at 5 p.m. local time, and online through the Apple Store® (www.apple.com) beginning at 1 a.m. Apple today also announced that all models of iPad 2 will be available in Hong Kong, Korea, Singapore and additional countries in April.

"While competitors are still struggling to catch up with our first iPad, we've changed the game again with iPad 2," said Steve Jobs, Apple's CEO. "We're experiencing amazing demand for iPad 2 in the US, and customers around the world have told us they can't wait to get their hands on it. We appreciate everyone's patience and we are working hard to build enough iPads for everyone."

iPad 2 features an entirely new design that is 33 percent thinner and up to 15 percent lighter than the original iPad, while maintaining the same stunning 9.7-inch LED-backlit LCD screen. iPad 2 features Apple's new dual-core A5 processor for blazing fast performance and stunning graphics and now includes two cameras, a front-facing VGA camera for FaceTime® and Photo Booth®, and a rear-facing camera that captures 720p HD video, bringing the innovative FaceTime feature to iPad users for the first time. Though it is thinner, lighter, faster and packed with new features, iPad 2 still delivers up to 10 hours of battery life* that users have come to expect.

Pricing & Availability
iPad 2 with Wi-Fi will be available in Australia, Austria, Belgium, Canada, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Luxembourg, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland and the UK on March 25 for a suggested retail price of $499 (US) for the 16GB model, $599 (US) for the 32GB model, $699 (US) the 64GB model. iPad 2 with Wi-Fi + 3G will be available for a suggested retail price of $629 (US) for the 16GB model, $729 (US) for the 32GB model and $829 (US) for the 64GB model. iPad 2 will be available in Hong Kong, Korea, Singapore and additional countries in April, and in many more countries around the world in the coming months. Further international availability and pricing will be announced at a later date.

iMovie® and GarageBand® for iPad apps are available for $4.99 (US) each from the App Store℠ on iPad or www.itunes.com/appstore. The Smart Cover is available in a range of colors in vibrant polyurethane for $39 (US) or rich leather for $69 (US).

Redigerat av FocusST, 22 March 2011 - 14:05.

Postad 22 March 2011 - 14:04

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Fast så fungerar det oftast inte, är kronan starkare passar de på och ökar vinsen. Medans om den blir svagare är företagen snabba på att också höja priset.

FocusST: Intressant. Konstigt att de väljer 17.00 och inte när butiker öppnar.

Edit2: Lutar åt nätbeställning på apple.com/se för mig då. Så slipper man hystering efter jobbet och kan ta en öl i lugn och ro istället ;)

Redigerat av dhanjel, 22 March 2011 - 14:08.

Postad 22 March 2011 - 14:10

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Yes! Klockan 17.00! Det är underbart. Då behöver jag inte oroa mig för missade föreläsningar.

Postad 22 March 2011 - 14:10

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
http://macworld.idg....serna-pa-ipad-2

Något överraskande är priserna mellan 300 och 500 kronor lägre än vad förra veckans rykte gjorde gällande:

* iPad wi-fi 16 gigabyte - 4 395 kronor
* iPad wi-fi 32 gigabyte - 5 195 kronor
* iPad wi-fi 64 gigabyte - 5 995 kronor
* iPad 3G 16 gigabyte - 5 595 kronor
* iPad 3G 32 gigabyte - 6 395 kronor
* iPad 3G 64 gigabyte - 7 195 kronor
Var det någon som hade fel? Zined? ;)

Redigerat av Hampuz, 22 March 2011 - 14:10.

Postad 22 March 2011 - 14:12

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Trevliga priser. Nästan.. nu börjar man ju fundera på 64gb 3g istf. 32gb 3g. Attans ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.