![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 16 oktober 2012 - 16:02
Vill ha neflix på min bdp-95.
Och jag vill ha det på min 93:a, men ryktet säger att de inte planerar att ordna det. I ett svar på facebook svarade de en kille från Brasilien (tror jag att det var) att det inte är tekniskt möjligt för dem. Låter som en undanflykt. För mig är det inte hela världen eftersom jag har Apple TV, men jag skulle gärna ha haft möjligheten att jämföra hur det funkar där med hur det ser ut på Oppon. Och med tanke på vad maskinen kostar är det inte mycket begärt att få den möjligheten, tycker jag.
Postad 18 oktober 2012 - 17:21
Då är de ju enkelt, bara en liten uppdatering av mjukvaran som krävs.Japp, speciellt som 93:an och 95:an har Netflix i USA.
Redigerat av Unregistered94c28536, 18 oktober 2012 - 17:21.
Postad 18 oktober 2012 - 17:45

Postad 19 oktober 2012 - 16:09
Redigerat av Unregistered50afef8d, 20 oktober 2012 - 09:56.
Postad 19 oktober 2012 - 20:42
Postad 20 oktober 2012 - 09:59
Redigerat av Unregistered50afef8d, 20 oktober 2012 - 10:01.
Postad 20 oktober 2012 - 17:11
OPPO Mr. Dix, due to hardware limitations on the BDP-9x players, the Netflix interface cannot be further upgraded and thus European support is unlikely to be supported, sorry.
Postad 21 oktober 2012 - 01:18
Nåväl, jag kör vidare med Netflix genom HTPC:n, för jag kommer inte att byta ut min Oppo förrän den blivit totalt utsliten

Postad 21 oktober 2012 - 08:46
De lär dröja lääääänge.........Redigt skumt att det funkar på dom amerikanska men inte dom europeiska spelarna, trots att det är samma hård/mjukvara.
Nåväl, jag kör vidare med Netflix genom HTPC:n, för jag kommer inte att byta ut min Oppo förrän den blivit totalt utsliten

Postad 21 oktober 2012 - 12:45
Postad 21 oktober 2012 - 14:32
Postad 04 november 2012 - 08:49
När jag spelar från NAS:en över nätverket får FLAC-filerna MP3 ikonen!?
Någon mer som råkat ut eller är det bara min som buggar efter senaste firmwareuppdateringen?
För övrigt har androidremoteappen uppdaterats, men för oss som kör 95:or (och 93:or) verkar det inte vara någon skillnad alls. Bara ny kompatibilitet mot surfplattor.
Saknar alltså fortfarande möjligheten att browsa genom oppon och se låtar och album i androiden. Så ingen större anledning att uppdatera egentligen.
Postad 04 november 2012 - 10:38
Så länge man kan spela låten så har de ju ingen betydelse, jag körde via nas förut men de blev så jobbigt att måsta ha på den hela tiden så jag köpte en liten usb disk på 1tb där jag la in all musik istället, och när de gäller film filer så funkade de bättre direkt från usb disken en via nasen, flera filer sa oppon ifrån att de fanns inte stöd för den och den filen men då jag körde samma fil direkt via usb disk så funkade de, därför jag skrotade nasen till oppn.FLAC visas som MP3.
När jag spelar från NAS:en över nätverket får FLAC-filerna MP3 ikonen!?
Någon mer som råkat ut eller är det bara min som buggar efter senaste firmwareuppdateringen?
För övrigt har androidremoteappen uppdaterats, men för oss som kör 95:or (och 93:or) verkar det inte vara någon skillnad alls. Bara ny kompatibilitet mot surfplattor.
Saknar alltså fortfarande möjligheten att browsa genom oppon och se låtar och album i androiden. Så ingen större anledning att uppdatera egentligen.
Postad 10 november 2012 - 22:18
Har inträffat två gånger och vill höra med er om ni varit med om ngt liknande eller hört om felet tidigare.
Förta gången var när jag tittade på The Hunger Games ( reg B ).
Ca 1h40min in i filmen tappar förstärkaren signalen från spelaren. Står NO AUDIO i displayn.
För att få tillbaka ljudet måste jag stäng av förstärkaren med strömbrytaren på baksidan.
Reagerar varken på fjärrkontrollen eller stand-by knappen på framsidan.
Efter omstart funkar det precis som det ska, även om jag kör förbi stället det hände på innan
Andra gången var ikväll, The Amazing Spider-Man ( reg B ), ca 1h3min in i filmen.
Precis samma symptom som ovan.
Kan även vara förstärkaren men det har bara inträffat när jag kollar film via Oppon.
Musik kör jag via datorn och det har aldrig hänt då...
Ngt ni känner igen?
Kan tillägga att jag uppdaterat mjukvaran i spelaren ikväll EFTER att det hänt...
Kanske avhjälper det felet, vem vet?
EDIT: Stavfel
Redigerat av optimus, 10 november 2012 - 22:19.
Postad 11 november 2012 - 14:52
Postad 11 november 2012 - 23:27
Postad 20 november 2012 - 03:17
Postad 20 november 2012 - 06:05
Oppos egen fjärrkontrollapp kör jag via routern och trådat in i Oppon och det funkar. Har ej testat Media Control.Någon som kör androidappen för media Control? Jag får inte telefonen att hitta enheten. Det står att dom skall ligga på samma nätverk, vilket dom gör. Allt genom routern. Eller går spelaren bara att styra om den körs trådlöst?
Postad 20 november 2012 - 13:02
Nevermind, det löste sig. Det var en inställning i routern som gav telefonen tillåtelse att komma åt nätet.
Redigerat av Drem, 20 november 2012 - 15:33.
Postad 03 januari 2013 - 21:16
Så störande att dom missat ett sådant stort problem,eller jag som missat något ?
Postad 04 januari 2013 - 14:43
Testat oppo remote ett tag nu och den funkar väl ok. Men ett stort problem vart ändrar jag undertext i remoten när man är inne i filmen. Verkar ju inte gå.
Så störande att dom missat ett sådant stort problem,eller jag som missat något ?
Det är "Media Control for OPPO BDP-9x" appen från OPPO du skall köra nu. Drem ovan hittade den för länge sedan, medan jag trodde Drem syftade på en annan fristånde app som kräver hårdvara.
Media Control gör det möjligt att browsa sitt nätverk efter det man söker med TV:n avstängd. Den har dessutom "Oppo Remote Control" i sig.
Har inte noterat om text funktionen funkar bättre i Media Control än Remote Control.
Postad 05 januari 2013 - 14:09
Någon som hört hur det går med media control appen till ipad?
Oppo jobbar på det... Inget har hänt sedan 121212.
Saxat från Oppos FBsida:

OPPO delade en länk.
den 12 december 2012
The often rumored and much delayed iOS OPPO Remote has finally been released. The iOS OPPO Remote works with the BDP-9x and BDP-10x series of players with any iOS 5.0 or later device.
At this time the remote only mimics the IR commands of... the player, but we will aggressively pursue getting the Media Remote (already released to Android users) onto the iOS platform as fast as the programming Gods can show us favor.
You can find the iOS OPPO Remote on the iTunes Store as of today: https://itunes.apple...ote/id584701552Visa mer
Visa översättning

OPPO Remote
itunes.apple.com
Get OPPO Remote on the App Store. See screenshots and ratings, and read customer reviews.
Postad 06 januari 2013 - 18:10
Vilken jävla miss av dom,blir så trött,vad tänker dom med?
Hoppas på en update på den så dom fixar det.
Eller är det jag som missat någon knapp.
Postad 12 mars 2013 - 15:28
Postad 25 mars 2013 - 20:51
Och använder bara analog signal signalkabel rca både till stereo och 7.1
På senare tid har jag fått ett konstigt ljud det låter som om att det är för hög in signal till oppon.
Även om jag sänker ljudet på oppon så finns skränet kvar.
Ut i högtalarna skränar det.
Kör jag med hdmi så uppkommer det inte.
Finns det någon som har en aning vad det kan bero på.
Tacksam för svar!
Postad 08 april 2013 - 17:43
Blir lite litet.
Ingen som vet hur det går med den?
Postad 08 april 2013 - 20:10
Jag vet ju inte riktigt hur dit ljud låter, men testa att kolla jordningen, om du inte har jordade uttag i väggen så koppla in stickproppar från både stärkare och Oppo på en jordad uttagsstav. Har du vattenradiator i närheten kan du prova att ta den som jordplan och ansluta ett jordbleck i uttagsstaven. Inte helt enligt Starkströmsföreskrifterna, så du bör veta vad du gör om du gör det. Alternativt på en jordskruv på förstärkaren. Prova att vrida stickpropparna i staven, alltså polvända matningen.Jag har en oppo bdp 95a + marantz 6004a.
Och använder bara analog signal signalkabel rca både till stereo och 7.1
På senare tid har jag fått ett konstigt ljud det låter som om att det är för hög in signal till oppon.
Även om jag sänker ljudet på oppon så finns skränet kvar.
Ut i högtalarna skränar det.
Kör jag med hdmi så uppkommer det inte.
Finns det någon som har en aning vad det kan bero på.
Tacksam för svar!
Det gör dig kanske inte gladare, men det funkar fint med Andriod på en Nexus sjua. :-)Varför dröjer det så med mediaremote vill ha den nu,lite jobbigt köra med samsung s3.
Blir lite litet.
Ingen som vet hur det går med den?
Postad 12 april 2013 - 23:03
Postad 13 april 2013 - 08:51
Kör med ipad och retina skärm, appen funkar bra, bara att köra x2 förstoring.
Mediaremote kör du väl inte? Den finns ju inte ute än till ipad,eller?
Jag har inte hittat den. Men vanliga remote till film mm finns ute men inte media remote som jag väntar på.
Postad 14 april 2013 - 11:10
Kör med Oppos egna app som funkar kanon.Mediaremote kör du väl inte? Den finns ju inte ute än till ipad,eller?
Jag har inte hittat den. Men vanliga remote till film mm finns ute men inte media remote som jag väntar på.
Postad 19 april 2013 - 14:07
Tycker jag har läst de olika sidorna om hur man kopplar in skärmar digitalt eller analogt i manualen men jag får inte till det, får bara bild på huvudutgången, dvs till stor-skärmen.
Förstår ni hur jag menar? Är det nån som har gjort samma sak - och lyckats?
Postad 16 maj 2013 - 15:08
Postad 17 maj 2013 - 11:15
Det är troligen HDCP som sätter käppar i hjulet. Läs här: http://sv.wikipedia.org/wiki/HDCPAng detta med att välja media (och att inte mediaremote finns för iOS) tänkte jag så här: För att slippa ha min plasma-skärm på bara för att kunna välja rätt låt från NAS:et borde man kunna utnyttja någon av de andra videoutgångarna för att koppla en vanlig liten dataskärm för det ändamålet. Sagt och gjort; HDMI > DVI till en 17-tumsskärm. Men nä, den får uppenbarligen kontakt men visar ingen bild...
Tycker jag har läst de olika sidorna om hur man kopplar in skärmar digitalt eller analogt i manualen men jag får inte till det, får bara bild på huvudutgången, dvs till stor-skärmen.
Förstår ni hur jag menar? Är det nån som har gjort samma sak - och lyckats?
Postad 02 juli 2013 - 18:16
Man undrar ju varför det dröjer så.
Postad 06 augusti 2013 - 16:37
Postad 03 september 2013 - 19:01
Postad 03 september 2013 - 19:14
Finns det en android app så man kan sköta musiken smidigt utan att ha igång tvn?
Yes, den heter:
Media Control for OPPO BDP-9
Och finns på:
https://play.google....om.oppo.oremote
Allt är inte klockrent, men uppspelning från mediaserver funkar finfint! (om man inte håller på och byter fjärrkontroll och stressar den..)
Postad 04 september 2013 - 17:33
Postad 02 oktober 2013 - 18:46
Blir snart tokig,vilken tid det tar för oppo och göra media control app.
Har mailat dom och dom säger bara den är på G men vet ej när.
Vill så gärna ha den lite enklare än köra via en liten mobil.
Postad 29 december 2013 - 02:01
Redigerat av Unregistered94c28536, 29 december 2013 - 02:02.
Postad 29 december 2013 - 10:44
Håller på att rippa om alla mina cd skivor, blir Flac filer av allt, Oppo 95an är ju helt fantastisk som musik spelare, kör med balanserade kablar till min ny inköpta Hegel H80 och de låter fantastiskt, synd bara att gränssnittet inte är de bästa i oppon.
Håller med.
Det som borde fixas först är glappet som lämnas tyst mellan varje låt. Grymt irriterande vid musik som hänger ihop över hela albumet. Styr via androidappen så slipper du TV:n. Men det är bara för nätverksmusik den verkar funka, de övriga funktionerna verkar ha övrigt att önska.
Postad 29 december 2013 - 18:13
Vad sega oppo är för mediacontrol app till ipad för oppo 95.
Händer ju fan inget blir så less på dom.
Men annars funkar oppo super,kör bara flac filer på hdd på den och låter underbart.
Postad 29 december 2013 - 18:56

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar