*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
Sony Ericsson Xperia Arc 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(114)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia Arc S 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(39)
|
Inga priser |
Sony Xperia Support (427 inlägg)
|
12 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Sony Ericsson Arc eller HTC Desire S...? (35 inlägg)
|
14 år sedan |
Desire S vs. Arc vs nån annan? (8 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 18 February 2011 - 09:02
Exmor R for mobile
EDIT: Undrar om styrningen med fjärrkontroll endast kommer funkar på Sony/Bravia-tv:s?
Redigerat av BrittBastard, 18 February 2011 - 09:05.
Postad 18 February 2011 - 09:58
[/quote]
Funderar på det jag med, men med tanke på att de inte nämnt varken Sony eller Bravia på någon av de filmer jag har sett så borde det funka på övriga med, eller?
Postad 18 February 2011 - 10:36
Det borde fungera på alla TV-apparater som har stöd för HDMI-CEC villket dom flesta har.EDIT: Undrar om styrningen med fjärrkontroll endast kommer funkar på Sony/Bravia-tv:s?
Dom olika fabrikaten bara kallar det olika. Panasonic kallar det Viera-link, Samsung kallar det Anynet+, Sony kallar det Bravia sync, LG kallar det Simplink. Som sagt kärt barn har många namn det är alltså i grund och botten samma sak.
Detta är ju alltså en standard men det är ju tyvärr ingen garanti på att det fungerar felfritt.
Redigerat av TomasL, 18 February 2011 - 10:38.
Postad 18 February 2011 - 12:22
Det borde fungera på alla TV-apparater som har stöd för HDMI-CEC villket dom flesta har.
Dom olika fabrikaten bara kallar det olika. Panasonic kallar det Viera-link, Samsung kallar det Anynet+, Sony kallar det Bravia sync, LG kallar det Simplink. Som sagt kärt barn har många namn det är alltså i grund och botten samma sak.
Detta är ju alltså en standard men det är ju tyvärr ingen garanti på att det fungerar felfritt.
OT men...
Så sant! På min Toshiba-tv funkar Regza-link utmärkt med t ex PS3:an.
Postad 18 February 2011 - 19:40
Någon som vet vilken flash version som kommer med Arcen?
Redigerat av theclone, 18 February 2011 - 19:43.
Postad 18 February 2011 - 19:48
Läs mer på:
http://technytt.se/2...ia-arc-halebop/
Redigerat av Bosse88, 18 February 2011 - 19:51.
Postad 18 February 2011 - 19:59
Förbeställd även av mig, jag valde halebop som p.g.a vad som verkar vara ett misstag säljer telefonen för lite drygt 2200kr. Blev iofs bunden till ett abonnemang i 18 månader på kuppen, men det är ett av deras "slimmaste" abonnemang för 109kr/mån
Läs mer på:
http://technytt.se/2...ia-arc-halebop/
old news
bokade den oxkså där för länge sedan. Man kan inte påpekas förmånga gånger om någon missat det.
Redigerat av theclone, 18 February 2011 - 19:59.
Postad 18 February 2011 - 22:08
Bara hoppas det funkarold news
![]()
bokade den oxkså där för länge sedan. Man kan inte påpekas förmånga gånger om någon missat det.
Jag med många andra beställde en mobil på telia med ett väääldigt lågt pris för x-antal år sedan.
Det blev en liten nyhet i media när de gick ut med att de tog tillbaka "erbjudandet" som var ett skrivfel......
Vi skulle få nått som plåster på såren men det rann ut i sanden.
Postad 18 February 2011 - 22:49
Postad 19 February 2011 - 15:02
Om det är sant eller inte låter jag vara osagt. Men var kul att känna på storleken. Jag kan då iaf säga att den kändes lite småplastig och att designen inte var så märkvärdig som den ser ut på bild. Den var helt enkelt rätt ordinär som telefon beträffad. Mycket kanske har med det faktum att det just är en dummy, men...
Undrar om man inte ska ta och chans-boka en mobil hos halebop ändå! Men att vänta till april, OM Phone House kommer ut med den redan om ett par veckor känns eländig.
Nåväl. Vi får se!
Niclas
Postad 19 February 2011 - 15:34
bättre pris än 2200 tvivlar jag på.
Bara hoppas att jag har fel och att den trillar ner i postlådan nästa vecka
Det kan ju möjligen vara så att slutpriset ligger under 5000 för att kunna konkurrera med S2 bättre.
Redigerat av theclone, 19 February 2011 - 18:02.
Postad 19 February 2011 - 23:07
http://www.youtube.c...h?v=BMZzn7HpRmg
Postad 19 February 2011 - 23:12
Angående släpp så är det väl fortfarande slutet mars/början april som gäller.
Jag tror början på april.
Postad 19 February 2011 - 23:13
Jag tror slutet av mars, för den blåa...............................
Postad 19 February 2011 - 23:22
Jag tycker dessutom det ser ut att var någon kamera eller något där även om det är svårt att se. Kolla videon.
men det kanske är det där högtalar hållet som synts på bilder.
Kollar man på bilder kan man ana en rund ring under hålet. precis til vänster om sonyericsson texten. Jag börjar tro på front kamera. Plus att neo har en. Så varför skulle inte arcen som är någon tusing dyrarare han en?
Redigerat av theclone, 19 February 2011 - 23:35.
Postad 19 February 2011 - 23:35
På Youtubefilmen syns ingen ring vad jag kan se.
Redigerat av mrNoodles, 19 February 2011 - 23:36.
Postad 19 February 2011 - 23:40
Nä, det ser inte ut att vara någon kamera där på andra större bilder.
den rumänska recensenten är nog ute och cyklar och jag är nog blind!
Redigerat av theclone, 19 February 2011 - 23:59.
Postad 20 February 2011 - 13:04
Jag börjar tro på front kamera.
Från Rikard Skogberg på SE bloggen
http://blogs.sonyeri...nd-home-screen/
•It does not have a front facing camera.
Mycket mer officiellt än så kan det inte bli.
Postad 20 February 2011 - 13:43
SE Arc har ju en medioker spec om man kollar mot andra toplurar. Men ska köpa den ändå för den fina designes skull samt bra pris hos halebop!
Det ända den kan stoltsera med är ju mycket bättre bild om man spanar i vinkel på skärmen. Vem gör det dagligen. Sedan får den ju 2.3 från start, men det är ju bara en tidsfråga innan de andra har det med om de inte hoppar till 2.4 direkt.
Samsung och motorola.
duel core
front camera(samsung)
Mer minne
köra 1080 mot SE 720
Nokia har:
fm-sändare
HDMI OTG
bättre kamera(N8 - går ju såklart att diskutera)
Sedan tror jag nokia kommer med en ganska high tech meego lur senare i år. Så det gäller att SE har något att svara med. För som det är nu så känns de ganska b för 5000 kr.
Redigerat av theclone, 20 February 2011 - 13:50.
Postad 20 February 2011 - 14:18
Postad 20 February 2011 - 14:39
SE Arc har ju en medioker spec om man kollar mot andra toplurar.
Bara för att ett fåtal enheter råkar ha något som Arc inte har gör inte hårdvaran per automatik medioker. Den är bra tycker jag om än inte bäst. Sen får vi se hur den står sig prismässigt i förhållande till de andra och vilka pinaler man faktiskt behöver ha på sin telefon.
Redigerat av twintin, 20 February 2011 - 15:08.
Postad 20 February 2011 - 16:32
Klart den är bra. Men om det sa jag inget.
Redigerat av theclone, 20 February 2011 - 16:52.
Postad 20 February 2011 - 20:36
Postad 21 February 2011 - 17:26
512 MB varav lite över 300 MB tillgängligt för användaren att dömma av Swedroids korta preview från mässan.
Bara för att ett fåtal enheter råkar ha något som Arc inte har gör inte hårdvaran per automatik medioker. Den är bra tycker jag om än inte bäst. Sen får vi se hur den står sig prismässigt i förhållande till de andra och vilka pinaler man faktiskt behöver ha på sin telefon.
Men är inte 300 MB väldigt lite idag?
Många appar installeras ju bitvis på internminnet, så det känns som det kommer ta slut ganska fort om man gillar att ha många appar.
Postad 21 February 2011 - 19:19
Redigerat av theclone, 21 February 2011 - 19:24.
Postad 21 February 2011 - 19:34
Sant, men varför forsätter recensenter säga att den har det. Är de verkligen så inkomitenta att de inte kollar upp det?Från Rikard Skogberg på SE bloggen
http://blogs.sonyeri...nd-home-screen/
Mycket mer officiellt än så kan det inte bli.
Vad i ****...nu har det kommit ännu en video där de snackar om frontkamera på arcen. de använder den för neon:n men inte för arcen.
kolla 1:54 in i videon
http://www.youtube.c...h?v=rdsUWiAJZPY
Börjar bli riktigt trött på att inte veta.
Redigerat av theclone, 21 February 2011 - 19:45.
Postad 21 February 2011 - 20:20
Så, nu kan du sluta undra
Postad 21 February 2011 - 20:28
Då kan jag tala om att det INTE finns en frontkamera
Så, nu kan du sluta undra
Tackar. Har du en arc?
Ganska komiskt att de pekar och säger att den har front kamera
Redigerat av theclone, 21 February 2011 - 20:34.
Postad 22 February 2011 - 07:41
Tackar. Har du en arc?
Ganska komiskt att de pekar och säger att den har front kameranär det inte finns något där
Aure har haft telefonen i sin egen hand så nu kan du sluta tjata om frontkamera. Tack.
Postad 22 February 2011 - 11:52
tecknar men halebob vänner bas 18 mån. (på halebops hemsida)
betalar man ca 2200 för telefonen.
Klart, jag hatar att binda upp mig, kanske dags att köpa en som ett komplement med annat nummer bara för att det är billigt.
EDIT: tror de har klantat sig lite när de satt priset för just det abbonemangsalternativet.eller är det en bug i systemet.
tack för tipset om halebop. slog till på det...
Postad 22 February 2011 - 18:46
Räcker verkligen 512, eller runt 300mb som folk påstår kommer vara ledigt?
Dum fråga kanske men hur funkar det med sync av mailbox? Min tar oftast minst 100-200 mb om man inkluderar kalender osv. Har jag bara 150mb kvar då till apps o dylikt?
Postad 22 February 2011 - 18:50
Eller så är inte slutpriset inte så högt som man tror. 5000+. Personligen tycker en mobil av den här kalibern borde ligga närmare 4000 än 5000. Bara för den snygga designen ska jag ha en, Plus att specen räcker långväg trots allt.
EDIT: Angånde frontkamera. Inte lätt att veta vem som har haft den i handen och vem som inte har haft den. Finns flera som haft den i handen som säger att den har frontkamera om du kollar videolänkarna. Därav mina två inlägg om det. Om det är jobbigt för dig att läsa inläggen så ber jag om ursäkt. Men jag är intresserad av arcen och allt som händer med den och inte händer med den.
Redigerat av theclone, 22 February 2011 - 18:55.
Postad 22 February 2011 - 20:49
Jag är också lite orolig över minnet i Arcen...
Dum fråga kanske men hur funkar det med sync av mailbox? Min tar oftast minst 100-200 mb om man inkluderar kalender osv. Har jag bara 150mb kvar då till apps o dylikt?
Är det jag som är dum nu ?
Det är väl arbetsminnet (RAM) som är 512Mb? Inte "lagringsminnet??
EDIT: Sorry såg nu att båda var på 512Mb.....
Går det inte att radera ett inlägg själv?
Redigerat av quattromaniac, 22 February 2011 - 20:54.
Postad 23 February 2011 - 08:50
Är det jag som är dum nu ?
Det är väl arbetsminnet (RAM) som är 512Mb? Inte "lagringsminnet??
EDIT: Sorry såg nu att båda var på 512Mb.....
Går det inte att radera ett inlägg själv?
Nej, det gör det inte. Skicka PM till någon av oss om du vill ta bort ett inlägg.
Men jag låter ditt vara kvar nu.
Postad 23 February 2011 - 10:23
Jag är också lite orolig över minnet i Arcen...
Men ska man inte kunna spara appar på minneskortet eller är det en senare Android??
Postad 23 February 2011 - 11:00
Dock är det väl inte alla appar som stöder det.
Postad 23 February 2011 - 20:21
Någon har ju tappat koncepet hos SE.
Postad 24 February 2011 - 00:36
Men är inte 300 MB väldigt lite idag?
Min Mini har ca 212 tillgängligt för användaren och jag har inte märkt av att det skulle vara något problem. Minneshanteringen fick dessutom en rejäl boost redan i 2.2, så jag tror nog inte 300 på någe vis skulle vara något problem.
Vi diskuterade mängen RAM, inte mängden flash (eller internminne som det heter). Dina mail kan du nog lagra externt på SD kortet ifall internmimnnet är för litet.
Redigerat av twintin, 24 February 2011 - 00:39.
Postad 24 February 2011 - 07:41
Jorå, det kom i 2.2.
Dock är det väl inte alla appar som stöder det.
Inte än men tror nog att det kommer bli standard inom en snar framtid.
Redigerat av BrittBastard, 24 February 2011 - 11:40.
Postad 24 February 2011 - 10:54
Postad 24 February 2011 - 11:30
Inte än men tror nog att det kommer blir standard inom en snar framtid.
Vissa saker tex widget funkar iaf idag väldigt dåligt från minneskortet, har ändå ett class10-kort det måste ju helt klart förbättras. Dock räcker 512mb rätt långt, de flesta apparna är inte så stora och de flesta kan även lagra själva datan på minneskortet redan idag.
Postad 24 February 2011 - 22:04
Efter som jag är lite bekymmad över placering av de fysiska knapparna har jag också börjat funder på varför SE play har en extra fysisk knapp. Någon som sitter på den information?
Verkar ju skilda en heldel i priset mellan neo:n och arcen. Är ju i stortsätt bara skärmenstorleken som skljer. kan det motivera den priskillnaden på ca 1500?
Redigerat av theclone, 24 February 2011 - 22:14.
Postad 24 February 2011 - 22:50
Fortf 'sök' på den 4e knappen på play, väl?Halebop har nu fixat "buggen" och fixat priset. Grattis till alla som lyckades...priset höjdes med 2150 kr på telefonen
Efter som jag är lite bekymmad över placering av de fysiska knapparna har jag också börjat funder på varför SE play har en extra fysisk knapp. Någon som sitter på den information?
Verkar ju skilda en heldel i priset mellan neo:n och arcen. Är ju i stortsätt bara skärmenstorleken som skljer. kan det motivera den priskillnaden på ca 1500?
Postad 24 February 2011 - 23:19
Redigerat av theclone, 24 February 2011 - 23:20.
Postad 25 February 2011 - 07:50
Postad 25 February 2011 - 16:53
Postad 25 February 2011 - 17:20
Hmm... Kan vara så. Men Neo har kvar DLNA??Nja, Man kan ju tolka det som att den inte klarade dlna certifieringen eller att SE vill spara det till någon framtida uppdatering som ser lite tunn ut...Misstänker att de vänta med att presenterar stödet tills den får USB OTG.
Postad 26 February 2011 - 01:27
Arc vs neo:
* Större skärm med bättre bild vad gäller både färgåtergivning och ljusreflektioner mm (vad jag sett helt klart bättre).
* 1cm "högre", 6mm bredare, men bara 4mm+ tunnare, inte alls så stor skillnad trots den betydligt större skärmen.
* Kanske personligt, men betydligt snyggare designmässigt och ser ut att vara bättre kvalité over all på arcen, ett intryck som främst bildas av skärmen (vilken i min mening utgör ungefär 60% av intrycket av en telefonen, hårdvarumässingt, det är skärmen man ska titta på och verkligen använda i princip 90% av tiden med telefonen) och den s.k. no-air gap tekniken .
* Lättare, 117g vs 126g.
Sedan kan det ju vara så att man tycker att videosamtal är århundradets grej och då är arcen kanske inget för dig, men det är ju rätt så självklart. För mig skulle valet varit enkelt iaf: Vill du ha den bästa mobilen av de två, köp arcen, vill du ha den mest prisvärda mobilen av de två: köp neo
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Sony Xperia Support
1 bild
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?