Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon som har Asus RT-N56U?

638 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 December 2011 - 12:59

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Ok tack, klickade ur Itunes Media Server, får se om den går ner i vila sen när jag är klar med den :)

En annan fråga också förresten. När jag överför saker från min laptop (2m från routern, kopplad trådlöst via 5GHz-bandet) vilken överföringshastighet kan man förvänta sig? Testade just en mkv på 4,4Gb och det tog 20 min, är det rimligt?

Gick den ner i vila? Min western 1tb gör inte det så jag e tvungen dra ut den på natten (Routern å den är i sovrummet just nu men funderar på byta plats på den)

Postad 12 December 2011 - 19:51

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Kommer köra ett PS3, en Iphone4, En Iphone3GS, EN Xtreamer , En Acer 3820 laptop samt en IPAD2 till denna router, vilket band bör jag köra på? N?

Postad 14 December 2011 - 17:33

mijo7551
  • mijo7551
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har en Asus RT-N56U till salu då jag fått en router på bredbansabbonemanget, inköpt i slutet av september (webhallen) och är i nyskick! priside 750kr.

släng iväg ett mail om du är intresserad: [email protected]

Postad 15 December 2011 - 22:48

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Om man har stängt av nedladdningshanteraren och iTunes medietjänst och hdd går ändå inte ner i viloläge. Vad mer ska man tänka på?

Redigerat av klauzer, 15 December 2011 - 22:48.

Postad 17 December 2011 - 20:22

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Det jag gjorde var att dra ut strömmen och usb-kabeln, sen starta om allt.
Lite konstigt att det tog nån timme innan den gick ner i viloläge.
Sen så startar den lite då och då, men det kan jag leva med.

Edit: Ska prova att stänga av nedladdningshanteraren och iTunes medietjänst och
testa om HDD får vara i viloläget utan att starta upp en gång i halvtimmen eller så.

Edit 2: Det verkar fungera, nu får den vila ifred :)

Redigerat av Mazak, 22 December 2011 - 18:03.

Postad 17 December 2011 - 22:02

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
tack det ska jag prova.

Postad 19 December 2011 - 19:21

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Nu måste jag bara ställa en fråga om denna, jag blev tvungen att stänga av 2,4 nätet då den stör ut annan utrustning, men där kommer problemet, att surfa med wifi och mobilt klarar bara jag av i familjen när den är ställd på 5.0 frekvensen, jag har en SGS2 och barnen kör med Samsung Gio och frun har en gammal Htc Hero.

Jag inbillar mig att androidversionen kan ha betydelse för att det ska fungera, men i inställningarna i routern så står det i läge auto vad gäller 802.11 så visst borde även resten av familjen klara av att surfa via wifi eller vad tror ni att det kan bero på ?

mvh J

Redigerat av järker, 19 December 2011 - 19:21.

Postad 19 December 2011 - 21:27

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Det kommer bara att fungera på apparater som klarar 5 GHz.
Jag har varken HTC Hero eller Samsung Gio, men är nästan säker på att det inte funkar med 5 GHz på dessa mobiler.

Så vill du ha med dom igen så måste du slå på 2.4 GHz igen.

Postad 20 December 2011 - 13:38

Unregisteredcc048725
  • Unregisteredcc048725
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Sitter på 100/10 fiber från bahnhof, dock får jag bara ut 48 mbit/s ner. Detta är på ghz bandet, har låst det till n only samt kör på 40hz. Hur kan jag göra så jag får ut mer? När jag laddar ner något från en väldigt snabb källa kommer jag upp i 10 mb/s som max men avarage på 7.4 mb/s

Känns som jag borde kunna få ut mer på ghz bandet? Speciellt med tanke på att bedbandskollen enbart kommer upp i 48 mbit/s.

Postad 21 December 2011 - 12:58

Unregistered210db34e
  • Unregistered210db34e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Sitter på 100/10 fiber från bahnhof, dock får jag bara ut 48 mbit/s ner. Detta är på ghz bandet, har låst det till n only samt kör på 40hz. Hur kan jag göra så jag får ut mer? När jag laddar ner något från en väldigt snabb källa kommer jag upp i 10 mb/s som max men avarage på 7.4 mb/s

Känns som jag borde kunna få ut mer på ghz bandet? Speciellt med tanke på att bedbandskollen enbart kommer upp i 48 mbit/s.

Tjena:

Med följande inställningar maxar jag ur min 100/10-lina på det trådlösa 5 GHz-bandet:
Trådlöst läge: n only
Kanalbredd: 40 MHz
Kanal: Auto
Utökningskanal: Auto
Verifieringsmetod: WPA2-Personal
WPA-kryptering: AES
Rotationsintervall för nätverksnyckel: 0
Tx strömjustering: 100

Postad 05 January 2012 - 07:10

darramonde
  • darramonde
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har Asus RT-N56U en inbyggd VPN-klient? Jag kunde inte hitta någon information på deras hemsida...

Postad 05 January 2012 - 12:26

ice cube
  • ice cube
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Tjena.

Har precis införskaffat mig en RT-N56U och får inte hårddisken i usb att fungera. Kört igenom alla inställningar (kolla nå you tube-klipp). Men sista grejen man gör för att kunna se hårddisken, genom att "kör: \\rt-n56u" funkar inte för mig. "Nätverksfel. Det går inte att komma åt \\rt-n56u."

När jag öppnar utforskaren ser jag den ändå, fast bara som "medieenhet". Så när man öppnar den kör windows media player igång. Och det går inte att lägga över filer och så.

Vad göra? Tacksam för svar.

/Danne

Läste just igenom tråden och jag hade exakt samma fel som du har. Eftersom jag nån gång i tiden ändrade arbetsgruppen i datorn under nätverksinställningar till "HEMMA" så var min lösning att ändra arbetsgruppen i routern från "WORKGROUP" till "HEMMA". Då kom jag åt disken hela tiden i utforskaren. Hoppas det löser sig.

Redigerat av ice cube, 05 January 2012 - 12:28.

Postad 05 January 2012 - 19:27

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Är det fler än mig som har problemet att enheterna (datorer, mobiler etc) inte syns i routerns gränsnitt men ändå är anslutna?
Och när man startar om routern syns dom igen, ett tag.

Postad 08 January 2012 - 11:44

hunchman2
  • hunchman2
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej alla har problem med denna router förmodligen pga av att jag är kass på sånt här.
Har uppdaterat till firmware 1.7.
Jag har döpt 5.0ghz till ett annat ssid än 2.4 men när jag ansluter min galaxy s2 till det så står det i telefonen att nätverket har 65mbit speed. ska det inte stå 300mb?
Har satt 5.0 på n only samt auto 20-40. Är det något jag missar eller skall det stå 65mbit i samsungen när man kollar nätverksinfo.

tack på förhand.

Postad 08 January 2012 - 16:30

didjital
  • didjital
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Lyckas inte få ordning på port forwarding till ftp via "virtual server". Någon som har koll?

På min gamla d-link så hade jag inställningarna: tcp21/21, passive ports 60000-60100, target ip 192.168.0.103. Oavsett hur jag försöker så får jag inte det att lira.

Använder filezilla för att ansluta, servern är proftpd.

Lyckas komma så långt som att jag loggar in men den misslyckas med att leverera kataloglistningen (om jag inte kör med ssl, då får jag varning om gnutls error -53 också).

Idéer?

Edit: lyckades få kataloglistningen om jag slog över filezilla till "active mode".. får stå ut med det så länge. Så min fråga ändras till - hur får man passive mode att fungera enligt inställningarna ovan?

Redigerat av didjital, 08 January 2012 - 16:52.

Postad 09 January 2012 - 21:09

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Kan någon hjälpa mig varför jag inte hittar min hdd som är kopplad till routern. Den hittas av boxee box men inte datorn med W7 installerad. Det har ju fungerat fint innan.

Postad 11 January 2012 - 20:29

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Hej alla har problem med denna router förmodligen pga av att jag är kass på sånt här.
Har uppdaterat till firmware 1.7.
Jag har döpt 5.0ghz till ett annat ssid än 2.4 men när jag ansluter min galaxy s2 till det så står det i telefonen att nätverket har 65mbit speed. ska det inte stå 300mb?
Har satt 5.0 på n only samt auto 20-40. Är det något jag missar eller skall det stå 65mbit i samsungen när man kollar nätverksinfo.

tack på förhand.

300 Mbit är teoretisk länkhastighet. Det får man aldrig ut, jag tror jag ligger på 107 just nu. Men står det 65 Mbit så är den ju iaf N-standarden (300 Mbit) eftersom den gamla endast körde på teoretisk max 54 Mbit. Men man får aldrig, aldrig 300 Mbit, tyvärr.

Postad 11 January 2012 - 21:59

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Jag har nu löst problemet med att W7 inte hittade hdd. Får köra genom ftp.

Men nu återstår att hdd inte slutar jobba fast den inte andvänds. Jag har stängt av nedladdningshanteraren och iTunes medietjänst men den snurrar på hela tiden. Vad mer ska man tänka på?

Postad 12 January 2012 - 22:30

PKO76
  • PKO76
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Någon som har lagt in den nya firmwaren

ASUS RT-N56U Firmware version 1.0.1.8b?

Postad 13 January 2012 - 09:28

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Någon som har lagt in den nya firmwaren

ASUS RT-N56U Firmware version 1.0.1.8b?

Japp, installerade precis. Fungerar, märker inget skillnad. Kanske löser vissa WAN drops som tydligen förekommer.

Sitter och funderar på att installera Padavans P7 custom ROM. Är det någon som testat detta? Finns även info om det i Asus VIP forum. Vet inte om den innehåller t ex Download Master demonen som finns i orginal vilken jag nyttjar.

Man kan tydligen installera något som heter Optware som ger tillgång till en massa Linuxappar. Men då behöver man en HD som man installerar allt på.

Är det någon som känner till detta?

Postad 13 January 2012 - 09:44

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Japp, installerade precis. Fungerar, märker inget skillnad. Kanske löser vissa WAN drops som tydligen förekommer.

Sitter och funderar på att installera Padavans P7 custom ROM. Är det någon som testat detta? Finns även info om det i Asus VIP forum. Vet inte om den innehåller t ex Download Master demonen som finns i orginal vilken jag nyttjar.

Man kan tydligen installera något som heter Optware som ger tillgång till en massa Linuxappar. Men då behöver man en HD som man installerar allt på.

Är det någon som känner till detta?

Det låter intressant. Jag läst lite om detta och hittat följande också någon sorts Multicast IPTV för PS3. Någon som vet vad det är och om någon har testat det?

Postad 13 January 2012 - 12:00

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Det låter intressant. Jag läst lite om detta och hittat följande också någon sorts Multicast IPTV för PS3. Någon som vet vad det är och om någon har testat det?

Det verkar som om du måste ha ett firmware med stöd för optware, dvs t ex Padavans P7.

Postad 13 January 2012 - 14:22

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Det verkar som om du måste ha ett firmware med stöd för optware, dvs t ex Padavans P7.

Jag antog det. men vad gör en sån med en PS3? Vad har man för nytta?

Postad 13 January 2012 - 18:51

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Jag antog det. men vad gör en sån med en PS3? Vad har man för nytta?

Vet inte, har ingen PS3, men jag antar att du kan ha den som mediaserver?

Redigerat av Nybbe67, 13 January 2012 - 18:53.

Postad 13 January 2012 - 20:07

Frogz
  • Frogz
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hallå alla

har nyligen inhandlat denna router och tycker den verkar bra på alla sätt, men efter att ha uppdaterat till senaste firmware 1.0.1.8b så varje gång jag startar min stationära burk så får ja ingen internet uppkoppling, får gul triangel i internetåtkomstsymbolen nere i hörnet. Men med bärbara datan och iphonen så funkar det klockrent!! Efter ett par omstarter eller om jag går in i gui med bärbara o kollar runt så får jag till sist uppkoppling på min burk osså. Någon som har / har haft liknande problem?

Ska även köpa en 2tb extern hårddisk och hoppas på att den installationen går smidig.

Postad 14 January 2012 - 20:57

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

En varning för nya firmwaret, jag upptäckte nu ikväll att Download Master (bittorent demonen) inte fungerar med det nya firmwaret. Den ställer sig och uppdaterar men lyckas inte. Så den funktionen tappar man efter uppgradering.
Jag backade tillbaka till det gamla och då gick den igång igen.

Såg även på Asus Vipforum att WAN dropsproblemet inte var löst i nya.

Postad 14 January 2012 - 22:01

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Tänkte uppgradera idag, men allt funkar. Så jag låter bli då. Tack för infon Nybbe67

Postad 15 January 2012 - 13:59

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Jag hade också tänkt uppgradera men lyckas inte med det, har gjort det som jag trodde var rätt, hämtat zip-filen och packat upp den för att sedan inifrån routern ladda upp den men det verkar inte fungera eller så är det något annat som är fel, hittade versionerna 1,0,1,7c (samma som jag kör med), 1,0,1,7f och 1,0,1,8b, varför kan jag inte uppgradera ?

Passar på att fråga ännu en störande förhoppningsvis bara inställnings-relaterad fråga, kollade i systemloggen och där står Linkstatus: WAN link down detected hur ofta som helst, vad är fel ?

Postad 15 January 2012 - 20:23

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Passar på att fråga ännu en störande förhoppningsvis bara inställnings-relaterad fråga, kollade i systemloggen och där står Linkstatus: WAN link down detected hur ofta som helst, vad är fel ?

Det är nog de WAN dropsfelet som väldigt många verkar ha. Jag har inga problem själv med det men enligt deras VIP forum som är det en jätteproblem. Kolla själv på denna långa tråd.

Postad 17 January 2012 - 14:19

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Woho äntligen fått tid och tummen ur att fixa WDS och nu funkar det!! :D Uppdaterade båda AP'na till fw:1017f, men det jag tror spökat till det förr är säkerheten, som någon påpekade, och med nya fw så listades de "godkända" alternativen för olika lösningar tydligare. Så nu kör jag WDS (Hybrid) på 5GHz bandet mellan 2st RT-N56U med WPA2-Personal/AES kryptering, och hittills ser det ut att flyta fläckfritt (sedan några timmar).

Blir mycket när man flyttar, nätverk o dylikt ligger inte högst på MIN prio lista direkt. Men attans så skönt när man äntligen får det att lira :P

Postad 18 January 2012 - 18:24

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Det är nog de WAN dropsfelet som väldigt många verkar ha. Jag har inga problem själv med det men enligt deras VIP forum som är det en jätteproblem. Kolla själv på denna långa tråd.

Jag har triple play via fiber hos telia och tv:n har ju också droppat / laggat och det har blivit värre och värre, fick idag en ny gateway / switch och nu har det snurrat på i 10 minuter utan en enda rad i systemloggen, så enkelt verkar mitt problem vara löst, ville berätta vad som var fel hos mig, kan vara värt att kolla upp om andra har problem, min switch blev 3.5 år.

/ J

Postad 18 January 2012 - 20:52

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Min N56 kopplar ner internet med jämna mellanrum, är det någon specifik inställning jag missat? Kör laptop trådlöst.

Postad 21 January 2012 - 15:40

mixton666
  • mixton666
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har en, funkar klockrent!

Problemet jag har är att jag inte kan tanka ner torrents till min externa HD.

Nån som har en lösning????

Postad 21 January 2012 - 18:32

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Jag har en, funkar klockrent!

Problemet jag har är att jag inte kan tanka ner torrents till min externa HD.

Nån som har en lösning????

Samma problem för mig med uttorent.

Om jag väljer att uttorent ska spara filerna på den externa Hårddisken som jag ska ladda ner , så får jag meddelande om att jag har för lite minne för att kunna fortsätta.

Just nu kör jag så här : Filen laddas till datorn och när den blir klar flytas den direkt till externa Hårddisken från uttorent.

Testade Asus egna Download Master som laddar ner filerna direkt till externa Hårddisken, men det går ju slö att ladda ner.

Jag har 100/10 men kommer aldrig i de hastigheterna. Inte roligt att köra med det programet. Plus att den inte fortsätter ladda filen när jag stänger av datorn !
Har inte den en sån funktion har jag för mig?

Redigerat av Unregistereddf947b5b, 21 January 2012 - 18:33.

Postad 22 January 2012 - 11:18

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Jag har också använt Download Master men det var inte alls bra.

hdd gick aldrig i sparlägge utan den var igång hela tiden.

Om någon har en bra lösning så säg gärna till.

Postad 22 January 2012 - 13:49

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Hej!

Funderar på att köpa denna pga min accespunkt från BBB inte tillåter mer än 5 enheter.

Går den att lägga ned? eller måste den stå på sin fot?

vad skiljer denna mot den nya?
är inte så duktig på nätverk så är inte helt med på alla förkortningar.

Tacksam för svar.

Mvh

Kim

Postad 25 January 2012 - 21:21

bepeo
  • bepeo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Klämmer man inte på foten så går den utmärkt att lägga ned. Jag tror dock att den avleder värme bättre
om den står upp.
/Bengt

Postad 26 January 2012 - 07:07

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
tack för svar bengt!

blir den väldigt varm?

Mvh

Kim

Postad 26 January 2012 - 09:49

bluefoxes
  • bluefoxes
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har nu beställt routern i hopp om att få bättre hastigheter trådlöst samt bättre stabilitet.
Har ComHem 100/10 mbit i vår bostadsrätt (1,5 plans radhus) och maxar trådat men trådlöst med CG3100 modemet/routern som man fick till får vi bara ut 40/9 mbit samt 65/9 mbit om vi kör utan NAT i inställningarna. Men då har den ibland svårt att ansluta till t.ex. iPhone och Xbox live fungerar överhuvudtaget inte då.

Belastar men den sen med lite torrents ibland så ballar den ur ofta.

Tror ni vi får höjd hastighet trådlöst med denna routern?

Postad 26 January 2012 - 09:59

bepeo
  • bepeo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Kim! Nä min blir inte speciellt varm alls. Men jag använder inte vare sig USB, Download manager el Media Server. (Om det nu har någon betydelse?).
/Bengt

Postad 26 January 2012 - 10:01

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Bengt, det låter kanon!
ska inte heller använda det, har du din stående eller liggande?

Mvh

Kim

Postad 26 January 2012 - 12:31

bepeo
  • bepeo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Stående. Har man många kablar kan det kanske bli lite vingligt. Jag har dock bara 2. En till en switch och en till Telia modemet. Och så har jag "klämt" dessa 2 mellan bordet och väggen så det står rätt stabilt faktiskt.
/Bengt

Postad 26 January 2012 - 13:22

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
tack för info bengt!

blir nog att beställa denna från webhallen.

Mvh

Kim

Postad 26 January 2012 - 13:34

bepeo
  • bepeo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Kim: Ja, jag är mycket nöjd med min. Har inte haft minsta bekymmer. Trots mycket olika prylar "uppkopplat". Kört 2 månader nu. Började på 1.0.1.7c. Gick upp till 1.0.1.8b förra veckan.
/Bengt

Postad 26 January 2012 - 14:00

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Låter bra, har läst många positiva omdömen men även lite att uppkopplade enheter tappar anslutningen.
vilket är min mardröm (om jag överdriver lite)

Ska ha 7 enheter uppkopplade mot den. 2 ps3, 2 iphone 4, 2 bärbara datorer samt min tv.

Men det bör den nog klara då?

Mvh

Kim

Postad 26 January 2012 - 14:14

bepeo
  • bepeo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Också läst mycket om det där med tappade anslutningar. Eftersom jag aldrig drabbats har jag inte gjort så mycket. Men det finns ju den där ryska firmwaren som verkar få väldigt positiva omdömen... Kanske beror på vad man har för lev.? Jag har vanlig gammal Telia ADSL (12-24) med silvriga Triple-Play modemet och den tappar aldrig. Den klarar nog duktigt med enheter. Vi har 2 stationära via gigbit switchen, 3 bärbara med olika wifi, Wii och diverse smartphones. Snart en NAS och en Mediaspelare också! Om jag bara kan bestämma mig för vilka jag ska köpa!
/Bengt

Postad 26 January 2012 - 14:43

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Det låter som den kommer klara uppgiften utan några problem.

Jag har 100/10 från bredbandsbolaget (fiber). samt ett inteno accesspunkt.

Tänkte koppla in asusen efter intenon och stänga av wifi på intenon.

Eller kan man strunta i intenon helt?

vad är nas?

Mvh

Kim

Postad 26 January 2012 - 15:13

bepeo
  • bepeo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Inteno vet jag inget om så det bör du nog googla separat. Eller om någon annan här vet? Man vill ju inte hamna i ett läge där man kör "router på router"...
NAS betyder ju "Network Attached Storage" och är ett enkelt och bra sätt att få en central "lagringsyta" i ett (hemma)nätverk som sen alla enheter kan "mappa upp nätverksenhet" mot. Där lagrar man med fördel sina filmer, foton och musik etc. Och dessa kan då nås från PC:s, Mediaspelare, TV etc. Den kan oftast också agera Media Server och strömma "skiten" via dlna till enheter som stöder det. Rent tekniskt finns många koncept. Bygg själv av gammal pc och ladda hem freenas. Eller köp en färdig liten burk med 1-4 diskar. Viktigast för mig är någon form av RAID så man slipper oroa sig för att allt ska försvinna i händelse av disk-krasch!
/Bengt

Postad 26 January 2012 - 15:16

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
okej men det blir väl inte router på router eftersom den endast är en accespunkt?

Då är jag med nas, tack för infon!

Mvh

Kim

Postad 26 January 2012 - 23:00

Marmar
  • Marmar
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej nån som använder den som NAS till mac dator? Har haft routern ett halvår till en Linux dator och har funkat perfekt som NAS med en USB disk kopplad till routern, men i helgen slog jag till och köpte en macbook pro för att slippa allt strul med linux men nu funkar ju inte usb disken något bra längre! :-( nån som har samma problem? dicken är en NTFS disk , funkar bra när jag kopplar den direkt till datorn , men när den är kopplad till routern så kan jag läsa ifrån den , och kopiera ibland men inte alltid, känns som mappar oftast funkar men inte att kopiera en mapp med massa filer. får felmedelande "anpassad åtkomst" riktigt irriterande. nån som har något förslag på hur man kan lösa problemet?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.