Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 April 2011 - 21:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ny preview av gsmarena....
Happy joy :-)

http://www.gsmarena....-review-588.php

Ny video
http://www.youtube.c...h?v=Xj31Yksgw2U

Riktigt intressant film.
En hel del smarta funktioner..Touchwiz serinte riktigt ut som den flopp jag väntade mig

Redigerat av moparman, 13 April 2011 - 21:13.

Postad 13 April 2011 - 21:40

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Är det verkligen 1.2GHz på CDON då tro? :D Och är det NFC? Är det det så bokar jag den! ;)

Postad 13 April 2011 - 22:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
alla modeller har väl 1.2 ghz? om man inte får den elektroniska börsen med så är det ingen fara för mig måste jag erkänna. tekniken finns inte i sverige och kommer den så lär det ta ett bra tag innan den kommer till andra ställen än dom tre stora. då kan man kanske ha en ny mobil igen.

asläcker interface, och videona var riktigt bra måste jag säga! en bra kamera ftw! håller tummarna för att den inte har en seg skärm, men det lär den ju verkligen inte ha. ingen fler som ska boka innan cdon ser vad som hänt? ;D

Postad 13 April 2011 - 22:29

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
cdon verkar ha samsungs processor (istället för tegra) hoppas den är den bättre...

se om det kommer någon test om skillnaden.

Postad 13 April 2011 - 22:36

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Om det är så att de fått priset från samsung så kommer säkert de andra företagen också sänka efter ett tag.

exakt, priset kommer sjunka i vilket fall som helst. tycker att utgångspriset är helt rätt.

Postad 14 April 2011 - 07:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
kl åtta prick höjdes priset till strax under 5000. nu undrar jag vad som händer med våra beställningar. när vi beställde så kostade den ju 700 spänn mindre. konsumentköplagen kanske skyddar oss? vi har ju tecknat ett avtal för ett visst pris redan.

Postad 14 April 2011 - 07:09

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

kl åtta prick höjdes priset till strax under 5000. nu undrar jag vad som händer med våra beställningar. när vi beställde så kostade den ju 700 spänn mindre. konsumentköplagen kanske skyddar oss? vi har ju tecknat ett avtal för ett visst pris redan.

Nej, när det gäller förbokningar står det ju alltid nåt i stil med "med reservation för prisändringar".

Så här står det på cdon.com:

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning.

Läs avtal innan du accepterar dom. :D

Postad 14 April 2011 - 07:13

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag fortsätter tjata: Nån som hört något om 32 GB-versionen? Somebody? Anybody? Pleeeease! :D

Postad 14 April 2011 - 07:15

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ny preview av gsmarena....
Happy joy :-)

http://www.gsmarena....-review-588.php

Ny video
http://www.youtube.c...h?v=Xj31Yksgw2U

Riktigt intressant film.
En hel del smarta funktioner..Touchwiz serinte riktigt ut som den flopp jag väntade mig

Ojoj, det där se rirktigt snyggt ut måste jag säga! SNyggt interface faktiskt, även om jag själv hade föredragit vanilla såklart. Telefonen verkar sjukt snabb.

Postad 14 April 2011 - 07:56

Unregisteredfbdb34a6
  • Unregisteredfbdb34a6
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jag förhandsbokade en telefon i morse på cdon för 4289 kr och har fått en orderbekräftelse på det beloppet.
Kollade just priset på cdon och nu står det 5289. Vi får se hur det slutar om dom står för vad sålt den för.

Postad 14 April 2011 - 08:03

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Som sagt så lär ingen få den till priset av 4289:-. De lyckades ju lura nåra med den där hårddiskhistorien och kommer säkert hävda sina köpvillkor benhårt.

Postad 14 April 2011 - 08:43

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Som sagt så lär ingen få den till priset av 4289:-. De lyckades ju lura nåra med den där hårddiskhistorien och kommer säkert hävda sina köpvillkor benhårt.

mmm, en gång är en olycks händelse 2 gånger är lite för utstuderat.
Men som sagt de kan inte tvinga någon att köpa det för 5200. (1000 kr mer)
I så fall bör de omedelbart skicka brev att de ursäktar sig så de som bokat kan avboka.

Postad 14 April 2011 - 09:54

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Jag förhandsbokade en telefon i morse på cdon för 4289 kr och har fått en orderbekräftelse på det beloppet.
Kollade just priset på cdon och nu står det 5289. Vi får se hur det slutar om dom står för vad sålt den för.

Hmm, kollade status på min nu och där står det 4289:-.

Postad 14 April 2011 - 12:33

igranit
  • igranit
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag frågade CDON om vilken variant de säljer.

Jag fick följande svar:

Hej.

Här kommer svar på dina frågor:

1, 1,2ghz
2, Ja, de är svenska/ skandinaviska begränsningar.
3, Nej ingen NFC, detta kommer senare i sommar på modellen. OBS de som säljs nu är INTE är uppgraderingsbara med NFC.

Ha en trevlig dag

Det är alltså 1.2 GHz (kunde man ha gissat). Det är skandinavisk modell, ifall man var rädd att det är någon import.
Slutligen saknar den NFC som tydligen kommer senare i sommar.

Postad 14 April 2011 - 13:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Lite dåligt om de inte kommer med NFC nu...
Dock har de ingen betydelse för mig där jag bor men trist för andra

Postad 14 April 2011 - 13:54

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Det är inte längre någon oklarhet kring om vi får Exynos eller inte? Har för mig att det har blivit bekräftat att vi får den i svenska butiker.

Postad 14 April 2011 - 13:56

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Lite dåligt om de inte kommer med NFC nu...
Dock har de ingen betydelse för mig där jag bor men trist för andra

Tror iofs inte på nån explosoion på området det närmsta året iaf, även om många kikar på lösningar så handlar det ju om investeringar och efter man köpte de prylar och program som behövs så ska det installeras och tas i bruk.

Postad 14 April 2011 - 14:08

Mike Xand
  • Mike Xand
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag fortsätter tjata: Nån som hört något om 32 GB-versionen? Somebody? Anybody? Pleeeease! ;)

Ja någon slags info kunde man ju få!! :D
Och NFC till sommaren?
hoppas den sommaren kommer snabbt för snart orkar jag inte vänta längre,
är så himla trött på min Nokia nu!!! :)

Postad 14 April 2011 - 14:21

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Det är alltså 1.2 GHz (kunde man ha gissat). Det är skandinavisk modell, ifall man var rädd att det är någon import.
Slutligen saknar den NFC som tydligen kommer senare i sommar.

Skumt det där. I UK ska det iaf vara bekräftat att den kommer med NFC (http://blog.clove.co...msung-galaxy..., se första kommentaren, och även produktsidan).

Vad gäller Exynos och SAMOLED+ så tror jag vi kan vara säkra på att den kommer ha det så länge den heter i9100 och inte i9103.

Redigerat av yhrn, 14 April 2011 - 14:23.

Postad 14 April 2011 - 14:24

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Som jag m fl sagt tidigare, två modeller kommer att släppas i Sverige!

En med NFC och en utan, sen kan det säkert vara så att den med NFC släpps senare/i sommar.
Men där håller jag med Goldstar, spelar ju egentligen ingen roll då användningsområdet för NFC är ytterst begränsat i dagsläget.

Postad 14 April 2011 - 14:48

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Som jag m fl sagt tidigare, två modeller kommer att släppas i Sverige!

En med NFC och en utan, sen kan det säkert vara så att den med NFC släpps senare/i sommar.
Men där håller jag med Goldstar, spelar ju egentligen ingen roll då användningsområdet för NFC är ytterst begränsat i dagsläget.

Jorå, jag har sett det och jag försökte inte säga emot. Det jag menar med "skumt" är att jag tycker det är konstigt att Samsung gör så. Och sen var påpekandet om att UK verkar få med NFC ett förslag till de som verkligen vill ha NFC så fort som möjligt.

Postad 14 April 2011 - 15:11

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Skumt att det står så här på Tele2s hemsida:

"Det finns mycket mer att utforska i Samsung Galaxy S2 och det bästa sättet är att göra det själv. Vad sägs om ökad säkerhet med krypteringsteknik, Microsoft Exchange Server, NFC-teknik, DLNA och MHL som ser till att du kan ansluta mobilen via HDMI-utgång."

Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 14 April 2011 - 15:13.

Postad 14 April 2011 - 15:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
nfc är så otroligt litet så att jag bara kan tänka mig att det är bra att ha i storstäderna och inom ett par år som tidigast. det kommer säkert att komma ett nfc-halsband som man kan använda sig av eller något annat smart, typ kreditkort som man slipper plocka upp, så att kräva det är kanske lite analt i många avseenden. then again, vi är väl tekniknördar? =)

min orderbekräftelse säger fortfarande 4298 eller vad det nu var för pris. blir intressant det här, för som ni spekulerat så blir det svårt att hävda att man råkat fula sig två gånger så nära inpå varandra. det är säkerligen olagligt att göra såna lockräder som ingen sedan får ta del av.

hur mågna har dessutom hunnit beställa? 10? 15? att få 15.000 mindre för cdon kan väl knappast vara dödligt för företaget? dålig pr däremot...

Postad 14 April 2011 - 15:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
hört av mig till cdon nu. dom får svara på mina inledande frågor och sedan ska jag fråga hur det kommer sig att min orderbekräftelse säger något annat om dom ev ljudar om det.

Postad 14 April 2011 - 17:44

Bimme
  • Bimme
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Proshop skriver att de får in den imorgon... Låter orimligt.
Någon som handlat från dem tidigare?

Postad 14 April 2011 - 18:29

partajare
  • partajare
  • Mästare

• 3282 inlägg
  • 0
Tele2 har lagt upp den på sin sida men de specar inte storleken på minnet.

Postad 14 April 2011 - 18:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hittade detta på swedroid.se om order från cdon

Svar från kundservice
Hej Tevfik,

Vi har tidigare haft fel pris på hemsida, detta är nu åtgärdat. Men du kommer att få din order för 4289:-.

Så ny lyckliga verkar få den för de priset :)

Redigerat av moparman, 14 April 2011 - 18:31.

Postad 14 April 2011 - 18:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
FUCKING YEAHHHH!
j*vlars ****s ******** perkeles helskottas najs! =D

tänka sig att vi som satsade äntligen kommer att få utdelning =)

... undrar hur mycket av det där som går att se? det blir ju lite censur också . men det bjuder jag på! fan vad najs! =D

Postad 14 April 2011 - 18:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
*suck*

Om jag kunde glömma bort telefonen och göra nå annat på min fritid än att uppdatera 100 sidor om SGS2 kanske tiden skulle gå fortare :)

Postad 14 April 2011 - 19:01

Bimme
  • Bimme
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag har försökt lista ut vad det finns för varianter och vad skillnaden är.
Någon som kan bekräfta följande:

I9100:
Samsung Exynos 1.2GHz CPU
Super Amoled+
Ingen NFC?

I9103:
Nvidia Tegra 2
Super Clear LCD
NFC

Finns det fler modeller? Hittade inget om 32GB minne.

I9100 verkar släppas i Europa och USA, medans I9103 släppa i sydost asien

Postad 14 April 2011 - 19:11

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Har beställt min på Netonnet nu.

Undrar om man får med någon kabel att koppla till sin platta tv? Filmfunktionen i mobilen var det tyngsta argumentet för mig när jag valde Galaxy S2.

Eller så kanske man får köra via "Allshare"? Men då funkar det inte för mig i.a.f. Min platta tv har inte DLNA, och min PS3:a stöder inte datatypen på filmformatet. I.a.f inte via min nuvarande Galaxy S1. Hmm..

Postad 14 April 2011 - 19:12

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jag har försökt lista ut vad det finns för varianter och vad skillnaden är.
Någon som kan bekräfta följande:

I9100:
Samsung Exynos 1.2GHz CPU
Super Amoled+
Ingen NFC?

I9103:
Nvidia Tegra 2
Super Clear LCD
NFC

Finns det fler modeller? Hittade inget om 32GB minne.

I9100 verkar släppas i Europa och USA, medans I9103 släppa i sydost asien

Jag tror att det kommer två varianter av i9100, en med och en utan NFC men i övrigt som du skriver. Inget jag vet säkert men jag baserar det främst på den Brittiska seriösa(?) handlaren Clove som jag länkade till i en post lite högre upp. De påstår att de fått bekräftat att den i9100 de ska sälja har Exynos 1,2GHz, S-AMOLED+ och NFC.

32-giggaren verkar hänga helt och hållet i luften. Har ju gått något rykte om att den inte kommer alls men det är helt obekräftat. Å andra sidan nämns den mer och mer sällan...

Postad 14 April 2011 - 19:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Norge får I9100

http://www.amobil.no...til_norge/93898

Där står det att de regioner som får den andra har 1ghz dual core..

Tyvärr inte hittat nå om NFC..

Redigerat av moparman, 14 April 2011 - 20:46.

Postad 14 April 2011 - 19:17

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Har beställt min på Netonnet nu.

Undrar om man får med någon kabel att koppla till sin platta tv? Filmfunktionen i mobilen var det tyngsta argumentet för mig när jag valde Galaxy S2.

Eller så kanske man får köra via "Allshare"? Men då funkar det inte för mig i.a.f. Min platta tv har inte DLNA, och min PS3:a stöder inte datatypen på filmformatet. I.a.f inte via min nuvarande Galaxy S1. Hmm..

Jag tror inte det ingår någon sådan kabel. Återigen baserar jag det på Clove (följ länkarna alltså):

Skumt det där. I UK ska det iaf vara bekräftat att den kommer med NFC (http://blog.clove.co...msung-galaxy..., se första kommentaren, och även produktsidan).

Vad gäller Exynos och SAMOLED+ så tror jag vi kan vara säkra på att den kommer ha det så länge den heter i9100 och inte i9103.

Redigerat av yhrn, 14 April 2011 - 19:18.

Postad 14 April 2011 - 20:20

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0

Norge får I9100

http://www.amobil.no...til_norge/93898

Där står det ann de regioner som får den andra har 1ghz dual core..

Tyvärr inte hittat nå om NFC..

Vet inte vad man ska tro om det där.
Att bara Norge får in 1.2 ghz låter väldigt konstigt tycker jag då Sverige är ett
väldigt mer "mobilintresserat" land.

Postad 14 April 2011 - 20:36

Bimme
  • Bimme
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Läste att LG inte tillåter operatörslåsning utav telefonerna, hur är det med Samsung?

Halebop verkar billigast just nu, riskerar man att den blir operatörslåst om man köper den från ett sånt ställe?

Postad 14 April 2011 - 20:41

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

Läste att LG inte tillåter operatörslåsning utav telefonerna, hur är det med Samsung?

Halebop verkar billigast just nu, riskerar man att den blir operatörslåst om man köper den från ett sånt ställe?

Halebop låser aldrig sina mobiler.

Postad 14 April 2011 - 20:42

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Sånt brukar ju sällan spela så stor roll, kommer att bero lite på hur svårt det blir att roota samsungen. Lg hade inte behövt förbjuda låsning för det tog bara ett par dagar tills oneclickroot funkade på den och sen kan du ta bort operatörlåsningar.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 14 April 2011 - 20:43.

Postad 14 April 2011 - 20:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
MTD
Sverige får in samma som Norge..
Iaf CDON .
Antagligen Tre också för att de skriver att den har Samoled.

De är länder som inte får I9100 som får nöja sig med

I9103:
Nvidia Tegra 2
Super Clear LCD
1Ghz dual core.Enligt Norska sidan

Postad 14 April 2011 - 21:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
är samsungs egna gpu lika bra eller bättre än tegran då? i teorin kan man tänka sig att den är det då galaxy s2 är mycket mer påkostad i exempelvis den nordiska utgåvan med bättre skärm och snabbare processor, men å andra sidan så vet man ju aldrig.

fan vad jag längtar tills jag får fanskapet. har dregglat i en månad nu!
vi får hela bunten som beställt gemensamt hålla tummarna för att mobilen är så bra som den hade kunnat vara =)

btw... vad tusan är roota? som jag tolkar namnet så innebär det något i stil med att man lyckas gå till grunden med mobilen, där inga förinstallerade program finns. rätt? delvis rätt?
gäller garantin om man utför denna procedur? kan man göra det hemma?

Postad 14 April 2011 - 21:30

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

är samsungs egna gpu lika bra eller bättre än tegran då? i teorin kan man tänka sig att den är det då galaxy s2 är mycket mer påkostad i exempelvis den nordiska utgåvan med bättre skärm och snabbare processor, men å andra sidan så vet man ju aldrig.

fan vad jag längtar tills jag får fanskapet. har dregglat i en månad nu!
vi får hela bunten som beställt gemensamt hålla tummarna för att mobilen är så bra som den hade kunnat vara =)

btw... vad tusan är roota? som jag tolkar namnet så innebär det något i stil med att man lyckas gå till grunden med mobilen, där inga förinstallerade program finns. rätt? delvis rätt?
gäller garantin om man utför denna procedur? kan man göra det hemma?

Nja, roota är att låsa upp telefonen så man får tillgång till administratörskontot dvs man kan ta bort program som tillverkaren lagt in som normalt inte går att avinstallera, man kan köra program som tar bort operatörlåsningar, vissa program tillåter printscreen, som normalt inte går att göra i android osv. Du kan köra rootkit och filhanteringsprogram som ger tillgång till även filer som google inte anser att man behöver röra :)

Går man ett steg till och låser upp bootloader så kan man installera hemkokta roms och massa annat kul. Men många tillverkare gör det tyvärr svårare och svårare att roota och låsa upp bootloader, hittills har väl XDA-killarna lyckats låsa upp nästan alla telefoner, det är väl bara nån motorola och X10 kvar som inte är helt öppna, visserligen säger de ju att de är riktigt nära med X10 men det har de sagt i ett halvår :D

Postad 14 April 2011 - 21:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Zartok

Här kan du läsa lite mer om root

http://android-dls.c...?title=Why_Root

Finns massor att läsa på innan besten kommer :)
Svårt att jämföra gpu när SGS2 inte är släppt än och att benchmark ofta inte säger såå mycket men..

edit

DLNA AllShare Samsung Galaxy S II TEST

http://www.youtube.c..._embedded#at=72

Å jag som inte har wlan till tv :D

Redigerat av moparman, 14 April 2011 - 21:48.

Postad 14 April 2011 - 21:52

text
  • text
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

nfc är så otroligt litet så att jag bara kan tänka mig att det är bra att ha i storstäderna och inom ett par år som tidigast. det kommer säkert att komma ett nfc-halsband som man kan använda sig av eller något annat smart, typ kreditkort som man slipper plocka upp, så att kräva det är kanske lite analt i många avseenden. then again, vi är väl tekniknördar? =)

min orderbekräftelse säger fortfarande 4298 eller vad det nu var för pris. blir intressant det här, för som ni spekulerat så blir det svårt att hävda att man råkat fula sig två gånger så nära inpå varandra. det är säkerligen olagligt att göra såna lockräder som ingen sedan får ta del av.

hur mågna har dessutom hunnit beställa? 10? 15? att få 15.000 mindre för cdon kan väl knappast vara dödligt för företaget? dålig pr däremot...

Så litet är det inte, SL använder det nu i sina access-kort. Clarion har tekniken uppe till diskussion för att använda som ett komplement till nyckelkort. Tekniken kommer säker användas i reklamsammanhang, då det passiva chippet kostar runt 1$.

Som betallösning kanske det tar lite längre tid, Visa och Mastercard måste PCI-certifiera lösningen, kan ta tid :)

Anyhow, jag personligen kommer inte köpa en telefon som inte har NFC.

/t

Postad 14 April 2011 - 21:52

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Zartok

Här kan du läsa lite mer om root

http://android-dls.c...?title=Why_Root

Finns massor att läsa på innan besten kommer :)
Svårt att jämföra gpu när SGS2 inte är släppt än och att benchmark ofta inte säger såå mycket men..

edit

DLNA AllShare Samsung Galaxy S II TEST

http://www.youtube.c..._embedded#at=72

Å jag som inte har wlan till tv :D

Fina grejjer för mig som har internet, allshare och DLNA i min TV ;) Dessutom allt det där i min hemmabio + blåtand hehe. Samsung allt hemma nu så folk kommer ju snart börja tro man e sponsrad hehe

Postad 14 April 2011 - 21:56

BlackZam
  • BlackZam
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag undrar om SonyEricsson hinner visa upp en dual core mobil innan Galaxy S2 kommer med NFC till Sverige.
För NFC var en av anledningarna varför jag blev intresserad av Galaxy S2.
Och utan NFC så blir det inget köp.

Postad 14 April 2011 - 22:00

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Jag undrar om SonyEricsson hinner visa upp en dual core mobil innan Galaxy S2 kommer med NFC till Sverige.
För NFC var en av anledningarna varför jag blev intresserad av Galaxy S2.
Och utan NFC så blir det inget köp.

Svårt att tänka mig att SE skulle släppa en ny värsting så fort efter arc, den måste ju hinna dra in lite pengar först, släpper SE en ny värsting så blir det nog först framåt jul.

Postad 14 April 2011 - 22:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen att NFC kommer direkt..
Vore ju ofattbart sjukt om I9100 skulle komma först utan NFC och sen exakt samma fast med NFC..
Helst om exakt samma modell i UK får NFC nu direkt...Låter bara så osannolikt....
Menmen :)

Postad 14 April 2011 - 22:25

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Svårt att tänka mig att SE skulle släppa en ny värsting så fort efter arc, den måste ju hinna dra in lite pengar först, släpper SE en ny värsting så blir det nog först framåt jul.

Lär nog komma en dualcore från SE Q3-Q4.

Postad 15 April 2011 - 08:26

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen att NFC kommer direkt..
Vore ju ofattbart sjukt om I9100 skulle komma först utan NFC och sen exakt samma fast med NFC..
Helst om exakt samma modell i UK får NFC nu direkt...Låter bara så osannolikt....
Menmen :)

Skulle ju kunna vara så att den med NFC också har mer interminne.

Jag har ställt frågan vad i övrigt som skiljer den med NFC och den utan åt men har ännu inte fått något svar. Återkommer här så fort jag hört nåt.

Ni som säger att NFC är en avgörande faktor för köp eller inte, varför det?
Återigen så är NFC ännu inte speciellt utbrett i Sverige. Tror dom allra flesta inte kommer ha någon större nytta av NFC förän om ca 1 år. Tidigast.

Postad 15 April 2011 - 08:52

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Skulle ju kunna vara så att den med NFC också har mer interminne.

Jag har ställt frågan vad i övrigt som skiljer den med NFC och den utan åt men har ännu inte fått något svar. Återkommer här så fort jag hört nåt.

Ni som säger att NFC är en avgörande faktor för köp eller inte, varför det?
Återigen så är NFC ännu inte speciellt utbrett i Sverige. Tror dom allra flesta inte kommer ha någon större nytta av NFC förän om ca 1 år. Tidigast.

För mig är det inte avgörande utan mer "nice to have" och framtidssäkert. Tror nog att det kommer en del skojiga applikationer ganska snart men jag håller med om att det nog dröjer innan det blir en kritisk feature. För min del är dessutom priset ingen faktor eftersom jag kommer få luren genom jobbet. Dock kommer jag få behålla den ett tag sen så då vill jag ha det värsta som överhuvudtaget går att få tag i.

Sen kan man ju se det som så att om det går att få tag i en variant med NFC och en utan så varför inte skaffa den med NFC? Just nu är ju allt så oklart så man vill ju försäkra sig om att man inte missar nåt i onödan.

Btw, tack för att du utnyttjar dina kontakter för att stilla vår olidliga nyfikenhet.

Redigerat av yhrn, 15 April 2011 - 08:54.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.