Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

**Officiell trÄd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3171 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 13 April 2011 - 21:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Ny preview av gsmarena....
Happy joy :-)

http://www.gsmarena....-review-588.php

Ny video
http://www.youtube.c...h?v=Xj31Yksgw2U

Riktigt intressant film.
En hel del smarta funktioner..Touchwiz serinte riktigt ut som den flopp jag vÀntade mig

Redigerat av moparman, 13 April 2011 - 21:13.

Postad 13 April 2011 - 21:40

Arbu11
  • Arbu11
  • LĂ€rjunge

• 321 inlĂ€gg
  • 0
Är det verkligen 1.2GHz pĂ„ CDON dĂ„ tro? :D Och Ă€r det NFC? Är det det sĂ„ bokar jag den! ;)

Postad 13 April 2011 - 22:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlĂ€gg
  • 0
alla modeller har vÀl 1.2 ghz? om man inte fÄr den elektroniska börsen med sÄ Àr det ingen fara för mig mÄste jag erkÀnna. tekniken finns inte i sverige och kommer den sÄ lÀr det ta ett bra tag innan den kommer till andra stÀllen Àn dom tre stora. dÄ kan man kanske ha en ny mobil igen.

aslÀcker interface, och videona var riktigt bra mÄste jag sÀga! en bra kamera ftw! hÄller tummarna för att den inte har en seg skÀrm, men det lÀr den ju verkligen inte ha. ingen fler som ska boka innan cdon ser vad som hÀnt? ;D

Postad 13 April 2011 - 22:29

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0
cdon verkar ha samsungs processor (istÀllet för tegra) hoppas den Àr den bÀttre...

se om det kommer nÄgon test om skillnaden.

Postad 13 April 2011 - 22:36

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0

Om det Àr sÄ att de fÄtt priset frÄn samsung sÄ kommer sÀkert de andra företagen ocksÄ sÀnka efter ett tag.

exakt, priset kommer sjunka i vilket fall som helst. tycker att utgÄngspriset Àr helt rÀtt.

Postad 14 April 2011 - 07:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlĂ€gg
  • 0
kl Ätta prick höjdes priset till strax under 5000. nu undrar jag vad som hÀnder med vÄra bestÀllningar. nÀr vi bestÀllde sÄ kostade den ju 700 spÀnn mindre. konsumentköplagen kanske skyddar oss? vi har ju tecknat ett avtal för ett visst pris redan.

Postad 14 April 2011 - 07:09

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlĂ€gg
  • 0

kl Ätta prick höjdes priset till strax under 5000. nu undrar jag vad som hÀnder med vÄra bestÀllningar. nÀr vi bestÀllde sÄ kostade den ju 700 spÀnn mindre. konsumentköplagen kanske skyddar oss? vi har ju tecknat ett avtal för ett visst pris redan.

Nej, nÀr det gÀller förbokningar stÄr det ju alltid nÄt i stil med "med reservation för prisÀndringar".

SÄ hÀr stÄr det pÄ cdon.com:

Fakta- och prisuppgifter lÀmnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhÄllning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsÀljning.

LĂ€s avtal innan du accepterar dom. :D

Postad 14 April 2011 - 07:13

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlĂ€gg
  • 0
Jag fortsÀtter tjata: NÄn som hört nÄgot om 32 GB-versionen? Somebody? Anybody? Pleeeease! :D

Postad 14 April 2011 - 07:15

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlĂ€gg
  • 0

Ny preview av gsmarena....
Happy joy :-)

http://www.gsmarena....-review-588.php

Ny video
http://www.youtube.c...h?v=Xj31Yksgw2U

Riktigt intressant film.
En hel del smarta funktioner..Touchwiz serinte riktigt ut som den flopp jag vÀntade mig

Ojoj, det dÀr se rirktigt snyggt ut mÄste jag sÀga! SNyggt interface faktiskt, Àven om jag sjÀlv hade föredragit vanilla sÄklart. Telefonen verkar sjukt snabb.

Postad 14 April 2011 - 07:56

Unregisteredfbdb34a6
  • Unregisteredfbdb34a6
  • ForumrĂ€v

• 510 inlĂ€gg
  • 0
Jag förhandsbokade en telefon i morse pÄ cdon för 4289 kr och har fÄtt en orderbekrÀftelse pÄ det beloppet.
Kollade just priset pÄ cdon och nu stÄr det 5289. Vi fÄr se hur det slutar om dom stÄr för vad sÄlt den för.

Postad 14 April 2011 - 08:03

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • LĂ€rjunge

• 384 inlĂ€gg
  • 0
Som sagt sÄ lÀr ingen fÄ den till priset av 4289:-. De lyckades ju lura nÄra med den dÀr hÄrddiskhistorien och kommer sÀkert hÀvda sina köpvillkor benhÄrt.

Postad 14 April 2011 - 08:43

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0

Som sagt sÄ lÀr ingen fÄ den till priset av 4289:-. De lyckades ju lura nÄra med den dÀr hÄrddiskhistorien och kommer sÀkert hÀvda sina köpvillkor benhÄrt.

mmm, en gÄng Àr en olycks hÀndelse 2 gÄnger Àr lite för utstuderat.
Men som sagt de kan inte tvinga nÄgon att köpa det för 5200. (1000 kr mer)
I sÄ fall bör de omedelbart skicka brev att de ursÀktar sig sÄ de som bokat kan avboka.

Postad 14 April 2011 - 09:54

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • LĂ€rjunge

• 430 inlĂ€gg
  • 0

Jag förhandsbokade en telefon i morse pÄ cdon för 4289 kr och har fÄtt en orderbekrÀftelse pÄ det beloppet.
Kollade just priset pÄ cdon och nu stÄr det 5289. Vi fÄr se hur det slutar om dom stÄr för vad sÄlt den för.

Hmm, kollade status pÄ min nu och dÀr stÄr det 4289:-.

Postad 14 April 2011 - 12:33

igranit
  • igranit
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Jag frÄgade CDON om vilken variant de sÀljer.

Jag fick följande svar:

Hej.

HÀr kommer svar pÄ dina frÄgor:

1, 1,2ghz
2, Ja, de Àr svenska/ skandinaviska begrÀnsningar.
3, Nej ingen NFC, detta kommer senare i sommar pÄ modellen. OBS de som sÀljs nu Àr INTE Àr uppgraderingsbara med NFC.

Ha en trevlig dag

Det Àr alltsÄ 1.2 GHz (kunde man ha gissat). Det Àr skandinavisk modell, ifall man var rÀdd att det Àr nÄgon import.
Slutligen saknar den NFC som tydligen kommer senare i sommar.

Postad 14 April 2011 - 13:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Lite dÄligt om de inte kommer med NFC nu...
Dock har de ingen betydelse för mig dÀr jag bor men trist för andra

Postad 14 April 2011 - 13:54

nixxor
  • nixxor
  • AnvĂ€ndare

• 188 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr inte lÀngre nÄgon oklarhet kring om vi fÄr Exynos eller inte? Har för mig att det har blivit bekrÀftat att vi fÄr den i svenska butiker.

Postad 14 April 2011 - 13:56

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlĂ€gg
  • 0

Lite dÄligt om de inte kommer med NFC nu...
Dock har de ingen betydelse för mig dÀr jag bor men trist för andra

Tror iofs inte pÄ nÄn explosoion pÄ omrÄdet det nÀrmsta Äret iaf, Àven om mÄnga kikar pÄ lösningar sÄ handlar det ju om investeringar och efter man köpte de prylar och program som behövs sÄ ska det installeras och tas i bruk.

Postad 14 April 2011 - 14:08

Mike Xand
  • Mike Xand
  • Wannabe

• 10 inlĂ€gg
  • 0

Jag fortsÀtter tjata: NÄn som hört nÄgot om 32 GB-versionen? Somebody? Anybody? Pleeeease! ;)

Ja nÄgon slags info kunde man ju fÄ!! :D
Och NFC till sommaren?
hoppas den sommaren kommer snabbt för snart orkar jag inte vÀnta lÀngre,
Àr sÄ himla trött pÄ min Nokia nu!!! :)

Postad 14 April 2011 - 14:21

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr alltsÄ 1.2 GHz (kunde man ha gissat). Det Àr skandinavisk modell, ifall man var rÀdd att det Àr nÄgon import.
Slutligen saknar den NFC som tydligen kommer senare i sommar.

Skumt det dÀr. I UK ska det iaf vara bekrÀftat att den kommer med NFC (http://blog.clove.co...msung-galaxy..., se första kommentaren, och Àven produktsidan).

Vad gÀller Exynos och SAMOLED+ sÄ tror jag vi kan vara sÀkra pÄ att den kommer ha det sÄ lÀnge den heter i9100 och inte i9103.

Redigerat av yhrn, 14 April 2011 - 14:23.

Postad 14 April 2011 - 14:24

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlĂ€gg
  • 0
Som jag m fl sagt tidigare, tvÄ modeller kommer att slÀppas i Sverige!

En med NFC och en utan, sen kan det sÀkert vara sÄ att den med NFC slÀpps senare/i sommar.
Men dÀr hÄller jag med Goldstar, spelar ju egentligen ingen roll dÄ anvÀndningsomrÄdet för NFC Àr ytterst begrÀnsat i dagslÀget.

Postad 14 April 2011 - 14:48

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlĂ€gg
  • 0

Som jag m fl sagt tidigare, tvÄ modeller kommer att slÀppas i Sverige!

En med NFC och en utan, sen kan det sÀkert vara sÄ att den med NFC slÀpps senare/i sommar.
Men dÀr hÄller jag med Goldstar, spelar ju egentligen ingen roll dÄ anvÀndningsomrÄdet för NFC Àr ytterst begrÀnsat i dagslÀget.

JorÄ, jag har sett det och jag försökte inte sÀga emot. Det jag menar med "skumt" Àr att jag tycker det Àr konstigt att Samsung gör sÄ. Och sen var pÄpekandet om att UK verkar fÄ med NFC ett förslag till de som verkligen vill ha NFC sÄ fort som möjligt.

Postad 14 April 2011 - 15:11

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • LĂ€rjunge

• 384 inlĂ€gg
  • 0
Skumt att det stÄr sÄ hÀr pÄ Tele2s hemsida:

"Det finns mycket mer att utforska i Samsung Galaxy S2 och det bÀsta sÀttet Àr att göra det sjÀlv. Vad sÀgs om ökad sÀkerhet med krypteringsteknik, Microsoft Exchange Server, NFC-teknik, DLNA och MHL som ser till att du kan ansluta mobilen via HDMI-utgÄng."

Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 14 April 2011 - 15:13.

Postad 14 April 2011 - 15:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlĂ€gg
  • 0
nfc Àr sÄ otroligt litet sÄ att jag bara kan tÀnka mig att det Àr bra att ha i storstÀderna och inom ett par Är som tidigast. det kommer sÀkert att komma ett nfc-halsband som man kan anvÀnda sig av eller nÄgot annat smart, typ kreditkort som man slipper plocka upp, sÄ att krÀva det Àr kanske lite analt i mÄnga avseenden. then again, vi Àr vÀl tekniknördar? =)

min orderbekrÀftelse sÀger fortfarande 4298 eller vad det nu var för pris. blir intressant det hÀr, för som ni spekulerat sÄ blir det svÄrt att hÀvda att man rÄkat fula sig tvÄ gÄnger sÄ nÀra inpÄ varandra. det Àr sÀkerligen olagligt att göra sÄna lockrÀder som ingen sedan fÄr ta del av.

hur mÄgna har dessutom hunnit bestÀlla? 10? 15? att fÄ 15.000 mindre för cdon kan vÀl knappast vara dödligt för företaget? dÄlig pr dÀremot...

Postad 14 April 2011 - 15:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlĂ€gg
  • 0
hört av mig till cdon nu. dom fÄr svara pÄ mina inledande frÄgor och sedan ska jag frÄga hur det kommer sig att min orderbekrÀftelse sÀger nÄgot annat om dom ev ljudar om det.

Postad 14 April 2011 - 17:44

Bimme
  • Bimme
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0
Proshop skriver att de fÄr in den imorgon... LÄter orimligt.
NÄgon som handlat frÄn dem tidigare?

Postad 14 April 2011 - 18:29

partajare
  • partajare
  • MĂ€stare

• 3282 inlĂ€gg
  • 0
Tele2 har lagt upp den pÄ sin sida men de specar inte storleken pÄ minnet.

Postad 14 April 2011 - 18:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Hittade detta pÄ swedroid.se om order frÄn cdon

Svar frÄn kundservice
Hej Tevfik,

Vi har tidigare haft fel pris pÄ hemsida, detta Àr nu ÄtgÀrdat. Men du kommer att fÄ din order för 4289:-.

SÄ ny lyckliga verkar fÄ den för de priset :)

Redigerat av moparman, 14 April 2011 - 18:31.

Postad 14 April 2011 - 18:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlĂ€gg
  • 0
FUCKING YEAHHHH!
j*vlars ****s ******** perkeles helskottas najs! =D

tÀnka sig att vi som satsade Àntligen kommer att fÄ utdelning =)

... undrar hur mycket av det dÀr som gÄr att se? det blir ju lite censur ocksÄ . men det bjuder jag pÄ! fan vad najs! =D

Postad 14 April 2011 - 18:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
*suck*

Om jag kunde glömma bort telefonen och göra nÄ annat pÄ min fritid Àn att uppdatera 100 sidor om SGS2 kanske tiden skulle gÄ fortare :)

Postad 14 April 2011 - 19:01

Bimme
  • Bimme
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0
Jag har försökt lista ut vad det finns för varianter och vad skillnaden Àr.
NÄgon som kan bekrÀfta följande:

I9100:
Samsung Exynos 1.2GHz CPU
Super Amoled+
Ingen NFC?

I9103:
Nvidia Tegra 2
Super Clear LCD
NFC

Finns det fler modeller? Hittade inget om 32GB minne.

I9100 verkar slÀppas i Europa och USA, medans I9103 slÀppa i sydost asien

Postad 14 April 2011 - 19:11

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • LĂ€rjunge

• 337 inlĂ€gg
  • 0
Har bestÀllt min pÄ Netonnet nu.

Undrar om man fÄr med nÄgon kabel att koppla till sin platta tv? Filmfunktionen i mobilen var det tyngsta argumentet för mig nÀr jag valde Galaxy S2.

Eller sÄ kanske man fÄr köra via "Allshare"? Men dÄ funkar det inte för mig i.a.f. Min platta tv har inte DLNA, och min PS3:a stöder inte datatypen pÄ filmformatet. I.a.f inte via min nuvarande Galaxy S1. Hmm..

Postad 14 April 2011 - 19:12

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlĂ€gg
  • 0

Jag har försökt lista ut vad det finns för varianter och vad skillnaden Àr.
NÄgon som kan bekrÀfta följande:

I9100:
Samsung Exynos 1.2GHz CPU
Super Amoled+
Ingen NFC?

I9103:
Nvidia Tegra 2
Super Clear LCD
NFC

Finns det fler modeller? Hittade inget om 32GB minne.

I9100 verkar slÀppas i Europa och USA, medans I9103 slÀppa i sydost asien

Jag tror att det kommer tvÄ varianter av i9100, en med och en utan NFC men i övrigt som du skriver. Inget jag vet sÀkert men jag baserar det frÀmst pÄ den Brittiska seriösa(?) handlaren Clove som jag lÀnkade till i en post lite högre upp. De pÄstÄr att de fÄtt bekrÀftat att den i9100 de ska sÀlja har Exynos 1,2GHz, S-AMOLED+ och NFC.

32-giggaren verkar hĂ€nga helt och hĂ„llet i luften. Har ju gĂ„tt nĂ„got rykte om att den inte kommer alls men det Ă€r helt obekrĂ€ftat. Å andra sidan nĂ€mns den mer och mer sĂ€llan...

Postad 14 April 2011 - 19:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Norge fÄr I9100

http://www.amobil.no...til_norge/93898

DÀr stÄr det att de regioner som fÄr den andra har 1ghz dual core..

TyvÀrr inte hittat nÄ om NFC..

Redigerat av moparman, 14 April 2011 - 20:46.

Postad 14 April 2011 - 19:17

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlĂ€gg
  • 0

Har bestÀllt min pÄ Netonnet nu.

Undrar om man fÄr med nÄgon kabel att koppla till sin platta tv? Filmfunktionen i mobilen var det tyngsta argumentet för mig nÀr jag valde Galaxy S2.

Eller sÄ kanske man fÄr köra via "Allshare"? Men dÄ funkar det inte för mig i.a.f. Min platta tv har inte DLNA, och min PS3:a stöder inte datatypen pÄ filmformatet. I.a.f inte via min nuvarande Galaxy S1. Hmm..

Jag tror inte det ingĂ„r nĂ„gon sĂ„dan kabel. Återigen baserar jag det pĂ„ Clove (följ lĂ€nkarna alltsĂ„):

Skumt det dÀr. I UK ska det iaf vara bekrÀftat att den kommer med NFC (http://blog.clove.co...msung-galaxy..., se första kommentaren, och Àven produktsidan).

Vad gÀller Exynos och SAMOLED+ sÄ tror jag vi kan vara sÀkra pÄ att den kommer ha det sÄ lÀnge den heter i9100 och inte i9103.

Redigerat av yhrn, 14 April 2011 - 19:18.

Postad 14 April 2011 - 20:20

MTD
  • MTD
  • LĂ€rjunge

• 393 inlĂ€gg
  • 0

Norge fÄr I9100

http://www.amobil.no...til_norge/93898

DÀr stÄr det ann de regioner som fÄr den andra har 1ghz dual core..

TyvÀrr inte hittat nÄ om NFC..

Vet inte vad man ska tro om det dÀr.
Att bara Norge fÄr in 1.2 ghz lÄter vÀldigt konstigt tycker jag dÄ Sverige Àr ett
vÀldigt mer "mobilintresserat" land.

Postad 14 April 2011 - 20:36

Bimme
  • Bimme
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0
LÀste att LG inte tillÄter operatörslÄsning utav telefonerna, hur Àr det med Samsung?

Halebop verkar billigast just nu, riskerar man att den blir operatörslÄst om man köper den frÄn ett sÄnt stÀlle?

Postad 14 April 2011 - 20:41

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlĂ€gg
  • 0

LÀste att LG inte tillÄter operatörslÄsning utav telefonerna, hur Àr det med Samsung?

Halebop verkar billigast just nu, riskerar man att den blir operatörslÄst om man köper den frÄn ett sÄnt stÀlle?

Halebop lÄser aldrig sina mobiler.

Postad 14 April 2011 - 20:42

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlĂ€gg
  • 0

SÄnt brukar ju sÀllan spela sÄ stor roll, kommer att bero lite pÄ hur svÄrt det blir att roota samsungen. Lg hade inte behövt förbjuda lÄsning för det tog bara ett par dagar tills oneclickroot funkade pÄ den och sen kan du ta bort operatörlÄsningar.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 14 April 2011 - 20:43.

Postad 14 April 2011 - 20:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
MTD
Sverige fÄr in samma som Norge..
Iaf CDON .
Antagligen Tre ocksÄ för att de skriver att den har Samoled.

De Àr lÀnder som inte fÄr I9100 som fÄr nöja sig med

I9103:
Nvidia Tegra 2
Super Clear LCD
1Ghz dual core.Enligt Norska sidan

Postad 14 April 2011 - 21:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlĂ€gg
  • 0
Àr samsungs egna gpu lika bra eller bÀttre Àn tegran dÄ? i teorin kan man tÀnka sig att den Àr det dÄ galaxy s2 Àr mycket mer pÄkostad i exempelvis den nordiska utgÄvan med bÀttre skÀrm och snabbare processor, men Ä andra sidan sÄ vet man ju aldrig.

fan vad jag lÀngtar tills jag fÄr fanskapet. har dregglat i en mÄnad nu!
vi fÄr hela bunten som bestÀllt gemensamt hÄlla tummarna för att mobilen Àr sÄ bra som den hade kunnat vara =)

btw... vad tusan Àr roota? som jag tolkar namnet sÄ innebÀr det nÄgot i stil med att man lyckas gÄ till grunden med mobilen, dÀr inga förinstallerade program finns. rÀtt? delvis rÀtt?
gÀller garantin om man utför denna procedur? kan man göra det hemma?

Postad 14 April 2011 - 21:30

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlĂ€gg
  • 0

Àr samsungs egna gpu lika bra eller bÀttre Àn tegran dÄ? i teorin kan man tÀnka sig att den Àr det dÄ galaxy s2 Àr mycket mer pÄkostad i exempelvis den nordiska utgÄvan med bÀttre skÀrm och snabbare processor, men Ä andra sidan sÄ vet man ju aldrig.

fan vad jag lÀngtar tills jag fÄr fanskapet. har dregglat i en mÄnad nu!
vi fÄr hela bunten som bestÀllt gemensamt hÄlla tummarna för att mobilen Àr sÄ bra som den hade kunnat vara =)

btw... vad tusan Àr roota? som jag tolkar namnet sÄ innebÀr det nÄgot i stil med att man lyckas gÄ till grunden med mobilen, dÀr inga förinstallerade program finns. rÀtt? delvis rÀtt?
gÀller garantin om man utför denna procedur? kan man göra det hemma?

Nja, roota Àr att lÄsa upp telefonen sÄ man fÄr tillgÄng till administratörskontot dvs man kan ta bort program som tillverkaren lagt in som normalt inte gÄr att avinstallera, man kan köra program som tar bort operatörlÄsningar, vissa program tillÄter printscreen, som normalt inte gÄr att göra i android osv. Du kan köra rootkit och filhanteringsprogram som ger tillgÄng till Àven filer som google inte anser att man behöver röra :)

GÄr man ett steg till och lÄser upp bootloader sÄ kan man installera hemkokta roms och massa annat kul. Men mÄnga tillverkare gör det tyvÀrr svÄrare och svÄrare att roota och lÄsa upp bootloader, hittills har vÀl XDA-killarna lyckats lÄsa upp nÀstan alla telefoner, det Àr vÀl bara nÄn motorola och X10 kvar som inte Àr helt öppna, visserligen sÀger de ju att de Àr riktigt nÀra med X10 men det har de sagt i ett halvÄr :D

Postad 14 April 2011 - 21:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Zartok

HÀr kan du lÀsa lite mer om root

http://android-dls.c...?title=Why_Root

Finns massor att lÀsa pÄ innan besten kommer :)
SvÄrt att jÀmföra gpu nÀr SGS2 inte Àr slÀppt Àn och att benchmark ofta inte sÀger sÄÄ mycket men..

edit

DLNA AllShare Samsung Galaxy S II TEST

http://www.youtube.c..._embedded#at=72

Å jag som inte har wlan till tv :D

Redigerat av moparman, 14 April 2011 - 21:48.

Postad 14 April 2011 - 21:52

text
  • text
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0

nfc Àr sÄ otroligt litet sÄ att jag bara kan tÀnka mig att det Àr bra att ha i storstÀderna och inom ett par Är som tidigast. det kommer sÀkert att komma ett nfc-halsband som man kan anvÀnda sig av eller nÄgot annat smart, typ kreditkort som man slipper plocka upp, sÄ att krÀva det Àr kanske lite analt i mÄnga avseenden. then again, vi Àr vÀl tekniknördar? =)

min orderbekrÀftelse sÀger fortfarande 4298 eller vad det nu var för pris. blir intressant det hÀr, för som ni spekulerat sÄ blir det svÄrt att hÀvda att man rÄkat fula sig tvÄ gÄnger sÄ nÀra inpÄ varandra. det Àr sÀkerligen olagligt att göra sÄna lockrÀder som ingen sedan fÄr ta del av.

hur mÄgna har dessutom hunnit bestÀlla? 10? 15? att fÄ 15.000 mindre för cdon kan vÀl knappast vara dödligt för företaget? dÄlig pr dÀremot...

SÄ litet Àr det inte, SL anvÀnder det nu i sina access-kort. Clarion har tekniken uppe till diskussion för att anvÀnda som ett komplement till nyckelkort. Tekniken kommer sÀker anvÀndas i reklamsammanhang, dÄ det passiva chippet kostar runt 1$.

Som betallösning kanske det tar lite lÀngre tid, Visa och Mastercard mÄste PCI-certifiera lösningen, kan ta tid :)

Anyhow, jag personligen kommer inte köpa en telefon som inte har NFC.

/t

Postad 14 April 2011 - 21:52

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • LĂ€rjunge

• 384 inlĂ€gg
  • 0

Zartok

HÀr kan du lÀsa lite mer om root

http://android-dls.c...?title=Why_Root

Finns massor att lÀsa pÄ innan besten kommer :)
SvÄrt att jÀmföra gpu nÀr SGS2 inte Àr slÀppt Àn och att benchmark ofta inte sÀger sÄÄ mycket men..

edit

DLNA AllShare Samsung Galaxy S II TEST

http://www.youtube.c..._embedded#at=72

Å jag som inte har wlan till tv :D

Fina grejjer för mig som har internet, allshare och DLNA i min TV ;) Dessutom allt det dÀr i min hemmabio + blÄtand hehe. Samsung allt hemma nu sÄ folk kommer ju snart börja tro man e sponsrad hehe

Postad 14 April 2011 - 21:56

BlackZam
  • BlackZam
  • Amatör

• 51 inlĂ€gg
  • 0
Jag undrar om SonyEricsson hinner visa upp en dual core mobil innan Galaxy S2 kommer med NFC till Sverige.
För NFC var en av anledningarna varför jag blev intresserad av Galaxy S2.
Och utan NFC sÄ blir det inget köp.

Postad 14 April 2011 - 22:00

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlĂ€gg
  • 0

Jag undrar om SonyEricsson hinner visa upp en dual core mobil innan Galaxy S2 kommer med NFC till Sverige.
För NFC var en av anledningarna varför jag blev intresserad av Galaxy S2.
Och utan NFC sÄ blir det inget köp.

SvÄrt att tÀnka mig att SE skulle slÀppa en ny vÀrsting sÄ fort efter arc, den mÄste ju hinna dra in lite pengar först, slÀpper SE en ny vÀrsting sÄ blir det nog först framÄt jul.

Postad 14 April 2011 - 22:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Hoppas verkligen att NFC kommer direkt..
Vore ju ofattbart sjukt om I9100 skulle komma först utan NFC och sen exakt samma fast med NFC..
Helst om exakt samma modell i UK fÄr NFC nu direkt...LÄter bara sÄ osannolikt....
Menmen :)

Postad 14 April 2011 - 22:25

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlĂ€gg
  • 0

SvÄrt att tÀnka mig att SE skulle slÀppa en ny vÀrsting sÄ fort efter arc, den mÄste ju hinna dra in lite pengar först, slÀpper SE en ny vÀrsting sÄ blir det nog först framÄt jul.

LÀr nog komma en dualcore frÄn SE Q3-Q4.

Postad 15 April 2011 - 08:26

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlĂ€gg
  • 0

Hoppas verkligen att NFC kommer direkt..
Vore ju ofattbart sjukt om I9100 skulle komma först utan NFC och sen exakt samma fast med NFC..
Helst om exakt samma modell i UK fÄr NFC nu direkt...LÄter bara sÄ osannolikt....
Menmen :)

Skulle ju kunna vara sÄ att den med NFC ocksÄ har mer interminne.

Jag har stĂ€llt frĂ„gan vad i övrigt som skiljer den med NFC och den utan Ă„t men har Ă€nnu inte fĂ„tt nĂ„got svar. Återkommer hĂ€r sĂ„ fort jag hört nĂ„t.

Ni som sÀger att NFC Àr en avgörande faktor för köp eller inte, varför det?
Återigen sĂ„ Ă€r NFC Ă€nnu inte speciellt utbrett i Sverige. Tror dom allra flesta inte kommer ha nĂ„gon större nytta av NFC förĂ€n om ca 1 Ă„r. Tidigast.

Postad 15 April 2011 - 08:52

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlĂ€gg
  • 0

Skulle ju kunna vara sÄ att den med NFC ocksÄ har mer interminne.

Jag har stĂ€llt frĂ„gan vad i övrigt som skiljer den med NFC och den utan Ă„t men har Ă€nnu inte fĂ„tt nĂ„got svar. Återkommer hĂ€r sĂ„ fort jag hört nĂ„t.

Ni som sÀger att NFC Àr en avgörande faktor för köp eller inte, varför det?
Återigen sĂ„ Ă€r NFC Ă€nnu inte speciellt utbrett i Sverige. Tror dom allra flesta inte kommer ha nĂ„gon större nytta av NFC förĂ€n om ca 1 Ă„r. Tidigast.

För mig Àr det inte avgörande utan mer "nice to have" och framtidssÀkert. Tror nog att det kommer en del skojiga applikationer ganska snart men jag hÄller med om att det nog dröjer innan det blir en kritisk feature. För min del Àr dessutom priset ingen faktor eftersom jag kommer fÄ luren genom jobbet. Dock kommer jag fÄ behÄlla den ett tag sen sÄ dÄ vill jag ha det vÀrsta som överhuvudtaget gÄr att fÄ tag i.

Sen kan man ju se det som sÄ att om det gÄr att fÄ tag i en variant med NFC och en utan sÄ varför inte skaffa den med NFC? Just nu Àr ju allt sÄ oklart sÄ man vill ju försÀkra sig om att man inte missar nÄt i onödan.

Btw, tack för att du utnyttjar dina kontakter för att stilla vÄr olidliga nyfikenhet.

Redigerat av yhrn, 15 April 2011 - 08:54.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.