LG 2011 LED Plus med Cinema3D
1495 svar till detta ämne
Postad 17 July 2011 - 21:08
flovv
-
flovv
-
Användare
-
-
231 inlägg
Är det nån som har nån ny info ang 65LW6500 och dess stora syster 72LW6500?? Jag ser inte så mkt om dem på nätet (speciellt inte i svedala) men man kan köpa dem i usa o de verkar finnas i lager. ligger i rangen 3000-4000 dolares. Jag är iallfall sugen på en...och skulle tro att de(LG?) borde kunna sälja ett par st om nån tog in dem...eller??
http://reviews.cnet....?tag=shop;range

Är också sugen på 60"+ så hoppas dom tar in nån inom en snar framtid !!
Postad 18 July 2011 - 15:46
lokatt
-
lokatt
-
Amatör
-
-
70 inlägg
här är LGs sida med 65" LED, ser dock int eut att vara samma panel (120 Hz) eller är det bara storleken som kräver några ändrade specs? http://www.lg.com/us...v-65LW6500.jsp#
Postad 19 July 2011 - 10:18
Unregistered1889
-
Unregistered1889
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Fast det borde ju närsomhelst funka med vanlig nerladdning kan man tycka. 
Hej i Sommaren Hur gick det med nedladdningen av den nya programvaran via nätet funkade det ?
Postad 19 July 2011 - 17:54
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Nej. Jag testade även för ca 1 timme sedan
Postad 22 July 2011 - 13:23
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Trots att jag har hållit på med hembio i rätt många år har jag klara problem att få rätsida på modellfloran i den här serien. Jag har lagt en än så länge restad beställning av en 55LW4500 hos Dustin - det är en modell som saknar nätverksfunktioner, mediaspelare m m vilket passar mig perfekt. Att den inte har -T2-mottagare är en möjlig framtida nackdel.
På Netonnet finns modellen 55LW550W för ca 3000:- mer. Den har -T2-mottagare plus alla SmartTV-funktionerna. Men det jag inte kunnat utröna är om dessa 3k ger mig en TV som är bättre i något avseende vad gäller bildkvalitet. Om inte känner jag mig inte motiverad att lägga de 3k extra eftersom jag inte har någon nytta av nätverksfunktionerna utan bara vill ha den som ren bildvisare och inte ens använder TV-mottagarfunktionen. En HDMI-kabel in, det är allt. Möjligen kopplar jag in en antennsladd som backup om HTPCn skulle krascha.
Tacksam för hjälp med detta.
Postad 22 July 2011 - 13:44
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Det var inte lätt att hitta en sida där man kan jämföra apparaterna på ett bra sätt sida vid sida
Det är lite mer finesser på 550W bla en hdmi-ingång mer och som du skriver nätverk och Smart-tv men jag hittar inte något om att panelen skiljer. Konstigt att inte LG har 55LW4500 på sin svenska hemsida så att man kunde göra en jämförelse.
Redigerat av waconda, 22 July 2011 - 13:45.
Postad 22 July 2011 - 14:49
Unregistered1889
-
Unregistered1889
-
Amatör
-
-
65 inlägg
 Ny uppdatering 04.00.18 den instalerades vi TV ns Nätverksansluting Det jag sett hittils är att fusk 3D ( 2D till 3D ) är grymt mycket bättre än förut på vanliga TV kanaler och att den inställningen 3D inte förvinner när man byter kanal.Testade även att ta bort TrueMotion på Diggital TV i samband med fusk 3D och upplösningen blev bättre. Detta borde också göra att Blueray 3D blir i 1080P men har inte kollat ännu. En fråga till alla som har denna typ av TV har det funkat att få ner brogramvaran 04.00.18 via TV n ? Om det inte funkar så tror jag att man får hämta den föregående relisen vi a denna länk: http://www.lg.com/se...elCode=42LW550Woch lägga på den manuellt vi USB minne så förhoppningsvis löser det nedladdning via TV n ( det gjorde det för mig  )
Redigerat av Unregistered1889, 22 July 2011 - 16:16.
Postad 22 July 2011 - 15:28
rigm0r
-
rigm0r
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Alltså, jag testade en sån här apparat idag på MM, men blev inte alls fascinerad. Apparaten hade hur mkt crosstalk som helst! Inget på vänsterögat, men när jag bara kollade med höger öga såg jag vänsterögats bild svagt också.
Postad 22 July 2011 - 15:36
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Jaha. Så kan det vara. Dock så har inte denna crosstalk nämts hos dom recensioner jag sett. Tvärtom
Fast det är kanske individuellt det där. Jag kan absolut inte se 3D på en tv med aktiv 3D. Det var faktiskt det som avgjorde när jag valde mellan Panasonic VT30 och LG55LW550W. Då tycker jag ändå att VT30 är överlägset bäst av alla apparater med aktiv 3D
Postad 22 July 2011 - 15:53
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Visst är samtliga i den här modellserien exteriörmässigt identiska förutom storleken? Lutar åt en 550 trots allt pga DVB-T2. Känns dumt att ignorera den faktorn med tanke på framtiden (eller tills operatörerna byter standard igen om två år...) Alltså, jag testade en sån här apparat idag på MM, men blev inte alls fascinerad. Apparaten hade hur mkt crosstalk som helst! Inget på vänsterögat, men när jag bara kollade med höger öga såg jag vänsterögats bild svagt också.
Hur ligger MMs priser på dessa?
Postad 22 July 2011 - 17:25
flovv
-
flovv
-
Användare
-
-
231 inlägg
Alltså, jag testade en sån här apparat idag på MM, men blev inte alls fascinerad. Apparaten hade hur mkt crosstalk som helst! Inget på vänsterögat, men när jag bara kollade med höger öga såg jag vänsterögats bild svagt också.
Det var inte så att du kollade ner på TV:n ? Det är nämligen ett känt fenomen, som en försäljare visade för mig när jag kollade på dessa i en affär, det blir nämligen mycket crosstalk sett uppifrån, speciellt till vänster. Tittade jag rakt eller upp på tv:n hade jag inga problem med den, 3D:n var helt förträfflig. /f
Redigerat av flovv, 22 July 2011 - 17:26.
Postad 22 July 2011 - 18:07
rigm0r
-
rigm0r
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Hur ligger MMs priser på dessa?
Jadu. Kollade knappt. De hade ju ingen kampanj på den, så jag tvivlar på att de har bättre pris än alla tusen nätaffärer där ute. Det var inte så att du kollade ner på TV:n ? Det är nämligen ett känt fenomen, som en försäljare visade för mig när jag kollade på dessa i en affär, det blir nämligen mycket crosstalk sett uppifrån, speciellt till vänster. Tittade jag rakt eller upp på tv:n hade jag inga problem med den, 3D:n var helt förträfflig. /f
Ah, kan vara en bra förklaring till det hela. Otroligt dumt av dem att ställa den på vanlig golvnivå isf. Är man normallång och kollar på tvn ståendes blir ju blickriktningen minst ca 20°...
Postad 22 July 2011 - 20:41
flovv
-
flovv
-
Användare
-
-
231 inlägg
Ah, kan vara en bra förklaring till det hela. Otroligt dumt av dem att ställa den på vanlig golvnivå isf. Är man normallång och kollar på tvn ståendes blir ju blickriktningen minst ca 20°...
Yepp, mycket korkat, var så när jag kollade på en sån första gången oxå. /f
Postad 23 July 2011 - 10:08
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Denna typ av 3D är känslig just i höjdled. Mycket mer så än aktiv 3D av någon anledning. Därför har jag satt denna TV lite högre än min gamla plasma satt och det är helt perfekt. Jag såg inte den minsta crosstalk igår och med nya uppdateringen/mjukvaran som laddades ner igår blev 3D ännu bättre. Förr kunde jag se horisontella linjer lite svagt på 1,5 m håll men nu måstge jag fram till 1 meter från TV:n för att se dom och så nära bör man nog inte sitta
Jag sitter ca 2,5m från TV:n och det är helt perfekt.
Postad 23 July 2011 - 15:49
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Konstigt att inte LG har 55LW4500 på sin svenska hemsida så att man kunde göra en jämförelse.
EU-modell som Dustin importerar själv? Jag tror det. Och därför avbeställde jag och tog en 550W från HiFi-klubben.
Postad 23 July 2011 - 16:14
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Du gjorde nog helt rätt
Postad 24 July 2011 - 11:36
keffo
-
keffo
-
Användare
-
-
161 inlägg
Fick ner nya firmwaren, 04.00.18 här om dagen och något som är fixat är input lag! Det är 300% bättre nu!
Postad 25 July 2011 - 18:23
CoffeJ
-
CoffeJ
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Du gjorde nog helt rätt 
Hur så, vad är det för risker man tar?
Postad 26 July 2011 - 22:39
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Hejsan jag köpte en LW650W på netonnet för ett tag sedan men har problem med input lag. Är input laga samma som att bild och ljud är osynkat?
Tycker att bild och ljud är extreamt osynkat och jag har också den nya updateringen. Har stängt av alla bildförbättringar.
Kan tilläga att bild och ljud går i en hdmi kabel till en förstärkare först och det man hör först är ljud sen kommer tex munrörelsen. Behöver ställa in så mycket som 160 ms för att få ok synk.
Vad kan detta problemet bero på och vad kan man göra?
//Daniel
Postad 27 July 2011 - 12:20
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Hej tollen88.
Jo det där kan vara ett tecken på input lag. Dock brukar den värsta varianten vara att bilden inte hinner med bla vid panoreringar. Jag förstår inte riktigt vad du menar med detta: "Behöver ställa in så mycket som 160 ms för att få ok synk."
Vad ställer du in?? något på din TV eller på din förstärkare?
Det som är lite skumt hos mig är att jag märkt att vissa kanaler har lite osynk på ljudet medan andra kanaler (HD-kanalerna) fungerar bra. Då jag sällan eller aldrig tittar på något annat än HD-kanalerna har jag inte sett det som något problem men det här måste jag kolla upp bara för sakens skull
Postad 27 July 2011 - 12:43
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Hejsan jag köpte en LW650W på netonnet för ett tag sedan men har problem med input lag. Är input laga samma som att bild och ljud är osynkat? Tycker att bild och ljud är extreamt osynkat och jag har också den nya updateringen. Har stängt av alla bildförbättringar. Kan tilläga att bild och ljud går i en hdmi kabel till en förstärkare först och det man hör först är ljud sen kommer tex munrörelsen. Behöver ställa in så mycket som 160 ms för att få ok synk. Vad kan detta problemet bero på och vad kan man göra?
//Daniel
Testa uppdatera den: Fick ner nya firmwaren, 04.00.18 här om dagen och något som är fixat är input lag! Det är 300% bättre nu!
Postad 27 July 2011 - 12:59
flovv
-
flovv
-
Användare
-
-
231 inlägg
Jo det där kan vara ett tecken på input lag. Dock brukar den värsta varianten vara att bilden inte hinner med bla vid panoreringar. Jag förstår inte riktigt vad du menar med detta: "Behöver ställa in så mycket som 160 ms för att få ok synk."
Tycker att det låter som det är MPC/MPC-HC (eller likanande) från en htpc han skriver om. Min erfaranhet är att man alltid har fått kompensera i MPC, dock om man har ställt in rätt Hz från htpc:n så brukar inte detta uppträda. /f
Postad 27 July 2011 - 14:28
DragonSpawn
-
DragonSpawn
-
Rookie
-
3 inlägg
Tycker att det låter som det är MPC/MPC-HC (eller likanande) från en htpc han skriver om. Min erfaranhet är att man alltid har fått kompensera i MPC, dock om man har ställt in rätt Hz från htpc:n så brukar inte detta uppträda. /f
Kan också vara så att man har en receiver eller dylikt med lip-sync funktionalitet. Vill gärna höra mer från folk om input lag efter nyaste uppdateringen. Funderar på att skaffa en LW550 så hade varit hemskt trevligt att veta om det kommer förstöra ens spelkvällar =P
Postad 27 July 2011 - 19:58
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Hej igen!
Jag kör både från min htpc och min digitalbox. och sen går bild och ljud via hdmi kabel till min onkyo 808.
Det konstiga är att när jag köpte tvn provade jag den lite grann medans den stog på golvet och just då kunde jag inte så någon osynk. men efter att jag satte upp den på väggen och uppdaterade till den senaste firmware så laggar det rejält!
Ska ringa till LG support och höra imorgon!
Ingen som har samma problem med just 650W modellen?
Postad 27 July 2011 - 21:16
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Jag har inte 650 utan 550 modellen men när jag gick in i menyerna på min Onkyo 608 så ändrade jag lite i ljudinställningarna och då blev det bra även på SD kanalerna. Testa att gå in i menyn på din Onkyo och testa
Postad 28 July 2011 - 08:25
Unregistered1889
-
Unregistered1889
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Fin förstärkare den borde ju ha Autosynk på ljudet och köras på det då borde den inte bli osynk.
Jag har en Denon med den funktionen och upplever inga Lip osynk. Nu Spelar jag inte men min dator kör HDMI
för bild och fiber för ljud inga problem där och Blueray kör ljudet i HDMI inga problem där heller.
Postad 28 July 2011 - 15:39
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Ringde supporten på LG och där fick man inte så mycket hjälp heller. Han visste inte en singång att det hade kommit en uppdatering nyligen. Kände som att jag visste mer än han och det är ingen bra betyg --.
Han hade väll inget svar utan han hänvisade till updateringar som enligt han skulle dyka up :/
Postad 29 July 2011 - 09:59
Unregistered1889
-
Unregistered1889
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Ringde supporten på LG och där fick man inte så mycket hjälp heller. Han visste inte en singång att det hade kommit en uppdatering nyligen. Kände som att jag visste mer än han och det är ingen bra betyg --. Han hade väll inget svar utan han hänvisade till updateringar som enligt han skulle dyka up :/ Håller med om supporten har också försökt få svar på bland annat vad uppdateringarna gör men det gick inte.
Postad 29 July 2011 - 14:33
GrooSweden
-
GrooSweden
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Köpte en LG 47LV550W i går på NetOnNet med Cl+ modulen för att kunna ta emot HD kanalerna. Ska va samma TV fast utan 3G tjafset och några tusingar billigare.
Testade SVTHD kanalerna via boxer och fann att ljudet och ibland även bilden klippa irriterande ofta. Använder bara inbyggda högtalarna. SD kanalerna klipper inget.
Misstönker att det är antenn problem? Ville bara kolla lite mer er gurus innan jag springer ut och köper nått nytt...
Har bara en inomhusantenn (One For all SV9210) men som funkat utmärk för mig tidigare förutom för några kanaler typ Nickelodeon som hackat betänkligt). Bor i Stockholm med bra utsikt mot Nackamasten.
(
)
Postad 29 July 2011 - 15:03
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Köpte en LG 47LV550W i går på NetOnNet med Cl+ modulen för att kunna ta emot HD kanalerna. Ska va samma TV fast utan 3G tjafset och några tusingar billigare.
Testade SVTHD kanalerna via boxer och fann att ljudet och ibland även bilden klippa irriterande ofta. Använder bara inbyggda högtalarna. SD kanalerna klipper inget.
Misstönker att det är antenn problem? Ville bara kolla lite mer er gurus innan jag springer ut och köper nått nytt... Har bara en inomhusantenn (One For all SV9210) men som funkat utmärk för mig tidigare förutom för några kanaler typ Nickelodeon som hackat betänkligt). Bor i Stockholm med bra utsikt mot Nackamasten.
(
)
Jag gissar på antennen. Hade jag varit dig hade jag testat följande antenn på öppet köp: Maximum DA-2000 En vän jobbar inom området och han säger att den är den bästa i den prisgruppen. NetonNet säljer ut den för 299kr och har den i lager i STHLM. Testa, funkar det ej så lämna tillbaka http://www.netonnet....00/116429.4278/
Postad 30 July 2011 - 10:24
Unregistered1889
-
Unregistered1889
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Misstönker att det är antenn problem? Ville bara kolla lite mer er gurus innan jag springer ut och köper nått nytt... Har bara en inomhusantenn (One For all SV9210) men som funkat utmärk för mig tidigare förutom för några kanaler typ Nickelodeon som hackat betänkligt). Bor i Stockholm med bra utsikt mot Nackamasten.
(
)
Hej jag har kört med denna i Göteborg på BOXER bodde då på en inner gård med ett träd ivägen tiil och med inga störningar över huvvudtaget men den är ju inte vacker men kanske går att hänga på någon vägg eller så med en fin duk eller dyligt över.Den är skit bra på svaga signaler. http://www.netonnet....na/109559.4277/
Postad 30 July 2011 - 14:56
Spelbearg
-
Spelbearg
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Ska va samma TV fast utan 3G tjafset och några tusingar billigare.
(
)
Ska vara utan 3D-tjafs oxå har jag hört
Postad 30 July 2011 - 15:43
GrooSweden
-
GrooSweden
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag gissar på antennen.
Hade jag varit dig hade jag testat följande antenn på öppet köp: Maximum DA-2000
En vän jobbar inom området och han säger att den är den bästa i den prisgruppen.
NetonNet säljer ut den för 299kr och har den i lager i STHLM. Testa, funkar det ej så lämna tillbaka http://www.netonnet....00/116429.4278/
Gjorde som du sa, köpte på netonnet, tyvärr så klipper ljud och bild på svt2HD inte på svt1HD fortfarande. Dom ligger på olika muxar (UHF kanal 53, mux7) men signalen verkar ju vara jättebra 92% styrka och 100% i kvalite. Svt1HD (UHF 59, mux6) som inte klipper har motvarande värde 90/100 så kan det verkligen vara antennen då? Kanske fel forum tråd, då det kanske inte är teven?
Postad 31 July 2011 - 09:55
Unregistered1889
-
Unregistered1889
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Hej Som jag skrev tidigare erfarenhet av Boxer i bostadsområde i staden och Antenner. Om man inte bor på tredje våningen heller högre och har hyffsat fri sikt mot en sändare Kommer man att råka ut för störningar trots att signalen är stark gitter tror jag det heter. Jag har testa en fyra fem så kallade innomhusantenner och alla var kass på mottagning när man bor I signal störnings lägen. Hej jag har kört med denna i Göteborg på BOXER bodde då på en inner gård med ett träd ivägen tiil och med inga störningar över huvvudtaget men den är ju inte vacker men kanske går att hänga på någon vägg eller så med en fin duk eller dyligt över.Den är skit bra på svaga signaler. Har en välldigt bred signal mottagning och kan ta signaler från flera sändare sammtidigt. http://www.netonnet....na/109559.4277/Vist det kan ju va TV n också men tror inte det har du sökt om kanalerna när du bytte anten ? Denna anten finns i flera varianter inte bara på Netonnet http://www.netonnet....na/109559.4277/Lycka till
Redigerat av Unregistered1889, 31 July 2011 - 10:13.
Postad 31 July 2011 - 10:12
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2526 inlägg
Den troligt bästa inomhusantennen på marknaden är Televés. Visserligen kostar den lite, men det är det värt. http://www.netonnet....01/150308.4278/
Postad 31 July 2011 - 10:17
Unregistered1889
-
Unregistered1889
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Den troligt bästa inomhusantennen på marknaden är Televés. Visserligen kostar den lite, men det är det värt.
http://www.netonnet....01/150308.4278/
Denna har jag inte testat så den kan kanske platsar
Postad 31 July 2011 - 10:18
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Gjorde som du sa, köpte på netonnet, tyvärr så klipper ljud och bild på svt2HD inte på svt1HD fortfarande. Dom ligger på olika muxar (UHF kanal 53, mux7) men signalen verkar ju vara jättebra 92% styrka och 100% i kvalite. Svt1HD (UHF 59, mux6) som inte klipper har motvarande värde 90/100 så kan det verkligen vara antennen då?
Kanske fel forum tråd, då det kanske inte är teven?
Tråkigt att det ej fungerade. Lämna tillbaka och testa någon av de andra förslagen.
Postad 01 August 2011 - 21:50
Markbutiken
-
Markbutiken
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Ny uppdatering 04.00.18 den instalerades vi TV ns Nätverksansluting
Det jag sett hittils är att fusk 3D ( 2D till 3D ) är grymt mycket bättre än förut på vanliga TV kanaler och att den inställningen 3D inte förvinner när man byter kanal.Testade även att ta bort TrueMotion på Diggital TV i samband med fusk 3D och upplösningen blev bättre.
Detta borde också göra att Blueray 3D blir i 1080P men har inte kollat ännu.
En fråga till alla som har denna typ av TV har det funkat att få ner brogramvaran 04.00.18 via TV n ? Om det inte funkar så tror jag att man får hämta den föregående relisen vi a denna länk:
http://www.lg.com/se...elCode=42LW550W
och lägga på den manuellt vi USB minne så förhoppningsvis löser det nedladdning via TV n ( det gjorde det för mig )

Är jag dum eller, men vart hittar jag uppdateringen? Finner bara manualen på den sidan. känns ju halvt omöjlig att hitta information på LGs hemsida om uppdateringar till tv.
Postad 02 August 2011 - 03:19
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
Är ny i denna tråd, men har läst hela tråden (tack till alla här för all info) och bestämde mig för att köpa en LW650 (55 tum) i fredags. MediaMarkt har för övrigt lägsta pris på den just nu, strax under 20k inklusive 7 par glasögon! Har lekt med inställningar hela helgen och i måndags, och kan bara säga att jag är GRYMT nöjd med min LG! Har tidigare ägt en 50 tums Samsung c685 3D plasma, och det är som natt och dag, både i bildkvalitet och 3D-kvalitet! Passiv 3D är verkligen framtiden, enligt mitt tycke, då jag inte upplever någon crosstalk (dubbelbilder, eller sk ghosting) alls vid 3D-tittande av 3D Blu-Ray filmer! Har hitintills hunnit titta på 3 hela 3D Blu-ray filmer, samt prova olika scener från ca 15 andra 3D blu-ray filmer som jag har hemma. Både på LG Blu-ray spelaren, och även på min HTPC via HDMI med TMT5 som bluray-spelare i Windows 7. Allt dessa filmer hade jag redan tidigare sett på min förra Samsung 3D-plasma (C685), och alla hade varierande crosstalk på Samsungen. Några av dem hade extrem crosstalk överallt, medan vissa andra hade mindre crosstalk, men ändå märkbar och detta förstörde 3D-upplevelsen helt och hållet.... Dessutom var undertexterna mer eller mindre omöjliga att läsa på grund av all crosstalk ... Tro det eller ej, jag kunde inte så NÅGON crosstalk alls på nån utav 3D Blu-ray filmerna med min nya LG! Jag letade verkligen efter dubbelbilder, men även under de allra djupaste 3D-scenerna eller mest häftiga "poppa-ut-ur-TV:n"-scenerna så kunde jag inte se någon crosstalk i över huvud taget! Dessutom kunde jag läsa undertexterna utan problem, som var helt befriade från crosstalk och kändes knivskarpa. Jag behövde för en gångs skulle inte anstränga ögonen för att fokusera på undertexten. Helt otroligt... skillnaden är som dag och natt helt enkelt. Nästan FÖR bra för att vara sant till en början! Det roliga är att jag ända sen förra året läst en hel del recensioner utav 3D-Blu-Ray filmer på nätet. Många utav filmerna har fått försämrat betyg i recensionerna eller till och med skarp kritik pga. "synlig crosstalk". Jag trodde faktiskt också att dubbelbilderna berodde på filmen, hur den spelades in, vilka 3D-kameror som använts mm... Fram tills nu! Nu förstår jag att det är tekniken bakom aktiv 3D (med aktiva 3D glasögon) som sätter begränsningen och som skapar all crosstalk och ghosting! Jag minns den absolut värsta 3D-upplevelsen som jag fick när jag tittade på dokumentären IMAX The Universe (3D Blu-ray). Från första minuten var det crosstalk överallt - och då menar jag sådär sjukt jobbig crosstalk man bara får huvudvärk utav och blir förbannad på. Troligen berodde det på enbart kontrastrika scener med svarta bakgrunder och ljusa planeter och stjärnor överallt. Varken Samsungen eller dess glasögon mådde bra utav filmen... tappade dessutom sync i glasögonen stup i kvarten. Jag stängde av filmen efter 10 minuter... I söndags slängde jag in 3D Blu-ray skivan igen och gav filmen en ny chans på min nya LG LW650 - och gissa vad... INGEN crosstalk alls. Knivskarp bild, behaglig 3D effekt och inga problem att se hela dokumentären! Nästan magiskt... Jag måste erkänna att den halverade vertikala upplösningen i 3D på LG:n faktiskt är märkbar. Upplösningen blir liiiite lite sämre, speciellt när man tittar på animerade 3D filmer som tex. "Draktränaren", och konturer på vissa objekt kan uppfattas aningen kantigare. Men det är inte alls så illa som många vill framstå, och sitter man inte för nära TV:n (håll minst 2 meters avstånd), så är det knappast störande eller ens märkbart för de flesta. Min tjej såg aldrig nån försämring på bildkvaliten, skärpan eller upplösningen när jag frågade henne mitt under en film. Jag är också supernöjd med 3D:n - vare sig det är Full HD eller ej! Jag har senaste version 04.00.18 och kan utan tvekan konstatera att LG:s omtalade "3D algoritm" som ska göra 3D bilden Full HD eller 1080i som det pratas om, INTE är implementerad i denna uppdatering. Upplösningen är fortfarande sämre, trots att de flesta säkert inte ens märker det. När denna uppdatering kommer vet nog ingen, men förhoppningsvis snart. Det börjar tyvärr spekuleras över att detta bara är en skröna, men å andra sidan förstår jag inte riktigt hur LG i så fall nyligen kunde få Full HD 3D certifikatet godkänt på sina senaste passiva 3D TVn såsom LW550 och toppmodellen LW650... Tycker personligen att passiv (polariserad) 3D på LGs nya apparater - trots den sämre upplösningen - är totalt överlägsen i jämförelse med Samsungs, Sonys, Philips och LGs aktiva 3D med flimrande batteridrivna glasögon! Jag kan nog aldrig gå tillbaka till aktiv 3D igen, inte en chans! Glasögonen som följde med är otroligt bekväma (både de 2 LG:s medföljande som fanns i TV-kartongen samt de 5 extra Cinema 3D glasögonen jag fick med i ett "party pack")! LG:s original är kanske strået bättre, då de känns lättare och tunnare i plasten. Inget flimmer (såklart), känns knappt att man har de på sig, och äntligen slipper man tappa 3D-synk mitt i filmerna. Klockrent helt enkelt! Jag jämförde med SF bio:s 3D-glasögon från Heron City, och personligen så tycker jag att LG:s glasögon är snäppet skönare att bära, samt lättare viktmässigt! Lite kul att bio-glasögonen fungerar med denna TV - det blir klockren 3D precis som med LG:s glasögon helt utan crosstalk. Däremot kändes det lite som att man tappade den lilla extra skärpan som LG-glasögonen gav. Plus att färgerna med bio-glasögonen kändes lite blekare, och bilden vart aningen mörkare. Jag tror jag håller mig till de medföljande 3D glasögonen! Har hursomhelst 7 par, som lär räcka och bli över för ett tag... Undrar förresten hur LG:s glasögon fungerar på bio? Kanske ger bättre bild? Vem vet, borde provas nån gång  När det gäller bild-läge så tycker jag Film-mode fungerar bäst för Blu-ray och 3D Blu-ray tittande, speciellt efter lite småjusteringar i ljusstyrka och gamma. Körde först med ett utav ISF-lägena som kalibrerades under TV:ns guide, men bilden kändes mer klockren och mer film-aktig med "Film"-läget! Kanske behöver mer tid att justera ISF-läget då det finns en uppsjö av småinställningar, så det återstår att se... En sak är säker, True Motion läget är verkligen skräp. Stängde av det direkt, både i 3D och 2D läget. Det blir knappast bättre filmkänsla och effekten skapar bara en massa artefakter och problem i bilden vid snabba rörelser. Inte ens under fotbollssändningar i HD gav det något extra, förutom sämre bild såklart... Om man glömmer 3D för en stund, så måste jag erkänna att 2D-bilden verkligen är klockren på min LG! Perfekt svärta, mycket bra kontrast, perfekt färgåtergivning efter lite inställningar och bildskärpan är på topp! Är otroligt imponerad över HD-bilden från Blu-Ray skivor, MKV rippar och HD-sändningar utav TV kanaler via satellit. Tycker dessutom att local dimming funktionen är riktigt bra - då den verkligen ger TV:n den där becksvarta svärtan som jag var ute efter när jag bytte från min tidigare plasma! Jag kör Local dimming på Hög (maxinställningen) och detta hjälper dessutom att få bort den lilla edge-light-bleeding som min TV tyvärr har i nedre högra hörnet. Jag orkar inte byta ut TV:n bara pga det lilla ljusläckaget i hörnet (som för övrigt alla LED TV:n verkar lida av), och eftersom Local dimming "gömmer" det så bra, så tänker jag nöja mig med det! Visst finns det små svagheter med local dimming, men den perfekta svärtan överväger allt! Bilden i SD, alltså standard TV såsom vanliga TV sändningar och DVD, är helt OK men inte bäst. Finns troligen LED TV:n utav andra märken, framför allt Philips och Samsung, som fixar SD->HD uppskalningen bättre, men jag tycker inte alls att den är så dålig på LG:n som vissa hävdar! Tvärtom så är SD-bilden faktiskt bättre på min LG än alla mina tidigare TV apparater, inklusive den senaste Samsung plasman och bland annat en annan Samsung LED dessförinnan. Dessutom ska man inte glömma att TV:n är 55 tum stor, och jag sitter på ca 2,7 meters avstånd från bilden. Man kan nog inte kräva alltför mycket utav SD bild som är ganska så lågupplöst, från det lilla avståndet... Nåja, det var min lilla åsikt såhär långt... Ska fortsätta pilla med TV:n senare i veckan när tid finns, och återkommer med mer input! Har bland annat inte ens hunnit testa Side-By-Side 3D läget ännu, från varken MKV filer eller 3D kanaler, men det blir av i veckan! Hursomhelst - hitintills är jag SJUKT nöjd med denna TV! Vill du ha äkta 3D, utan dubbelbilder/crosstalk, utan problem med glasögon, utan jobbigt flimmer och med bildkvalitet och en 3D-effekt som är BÄTTRE än 3D-bio, så är det denna TV du ska ha! Utan tvekan! Nu får vi bara hoppas att uppdateringen från LG som ger oss "äkta" Full HD 3D kommer inom kort....   :D
Postad 02 August 2011 - 08:31
Unregistered1889
-
Unregistered1889
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Är jag dum eller, men vart hittar jag uppdateringen? Finner bara manualen på den sidan. känns ju halvt omöjlig att hitta information på LGs hemsida om uppdateringar till tv.
Hej Den finns där inte längre var antagligen tillfälligt all uppdatering görs via Nätet  Är ny i denna tråd, men har läst hela tråden (tack till alla här för all info) och bestämde mig för att köpa en LW650 (55 tum) i fredags. MediaMarkt har för övrigt lägsta pris på den just nu, strax under 20k inklusive 7 par glasögon!
Har lekt med inställningar hela helgen och i måndags, och kan bara säga att jag är GRYMT nöjd med min LG! Har tidigare ägt en 50 tums Samsung c685 3D plasma, och det är som natt och dag, både i bildkvalitet och 3D-kvalitet! Passiv 3D är verkligen framtiden, enligt mitt tycke, då jag inte upplever någon crosstalk (dubbelbilder, eller sk ghosting) alls vid 3D-tittande av 3D Blu-Ray filmer!
Har hitintills hunnit titta på 3 hela 3D Blu-ray filmer, samt prova olika scener från ca 15 andra 3D blu-ray filmer som jag har hemma. Både på LG Blu-ray spelaren, och även på min HTPC via HDMI med TMT5 som bluray-spelare i Windows 7.
Allt dessa filmer hade jag redan tidigare sett på min förra Samsung 3D-plasma (C685), och alla hade varierande crosstalk på Samsungen. Några av dem hade extrem crosstalk överallt, medan vissa andra hade mindre crosstalk, men ändå märkbar och detta förstörde 3D-upplevelsen helt och hållet.... Dessutom var undertexterna mer eller mindre omöjliga att läsa på grund av all crosstalk ...
Tro det eller ej, jag kunde inte så NÅGON crosstalk alls på nån utav 3D Blu-ray filmerna med min nya LG! Jag letade verkligen efter dubbelbilder, men även under de allra djupaste 3D-scenerna eller mest häftiga "poppa-ut-ur-TV:n"-scenerna så kunde jag inte se någon crosstalk i över huvud taget! Dessutom kunde jag läsa undertexterna utan problem, som var helt befriade från crosstalk och kändes knivskarpa. Jag behövde för en gångs skulle inte anstränga ögonen för att fokusera på undertexten. Helt otroligt... skillnaden är som dag och natt helt enkelt. Nästan FÖR bra för att vara sant till en början!
Det roliga är att jag ända sen förra året läst en hel del recensioner utav 3D-Blu-Ray filmer på nätet. Många utav filmerna har fått försämrat betyg i recensionerna eller till och med skarp kritik pga. "synlig crosstalk". Jag trodde faktiskt också att dubbelbilderna berodde på filmen, hur den spelades in, vilka 3D-kameror som använts mm... Fram tills nu! Nu förstår jag att det är tekniken bakom aktiv 3D (med aktiva 3D glasögon) som sätter begränsningen och som skapar all crosstalk och ghosting!
Jag minns den absolut värsta 3D-upplevelsen som jag fick när jag tittade på dokumentären IMAX The Universe (3D Blu-ray). Från första minuten var det crosstalk överallt - och då menar jag sådär sjukt jobbig crosstalk man bara får huvudvärk utav och blir förbannad på. Troligen berodde det på enbart kontrastrika scener med svarta bakgrunder och ljusa planeter och stjärnor överallt. Varken Samsungen eller dess glasögon mådde bra utav filmen... tappade dessutom sync i glasögonen stup i kvarten. Jag stängde av filmen efter 10 minuter...
I söndags slängde jag in 3D Blu-ray skivan igen och gav filmen en ny chans på min nya LG LW650 - och gissa vad... INGEN crosstalk alls. Knivskarp bild, behaglig 3D effekt och inga problem att se hela dokumentären! Nästan magiskt...
Jag måste erkänna att den halverade vertikala upplösningen i 3D på LG:n faktiskt är märkbar. Upplösningen blir liiiite lite sämre, speciellt när man tittar på animerade 3D filmer som tex. "Draktränaren", och konturer på vissa objekt kan uppfattas aningen kantigare. Men det är inte alls så illa som många vill framstå, och sitter man inte för nära TV:n (håll minst 2 meters avstånd), så är det knappast störande eller ens märkbart för de flesta. Min tjej såg aldrig nån försämring på bildkvaliten, skärpan eller upplösningen när jag frågade henne mitt under en film. Jag är också supernöjd med 3D:n - vare sig det är Full HD eller ej!
Jag har senaste version 04.00.18 och kan utan tvekan konstatera att LG:s omtalade "3D algoritm" som ska göra 3D bilden Full HD eller 1080i som det pratas om, INTE är implementerad i denna uppdatering. Upplösningen är fortfarande sämre, trots att de flesta säkert inte ens märker det. När denna uppdatering kommer vet nog ingen, men förhoppningsvis snart. Det börjar tyvärr spekuleras över att detta bara är en skröna, men å andra sidan förstår jag inte riktigt hur LG i så fall nyligen kunde få Full HD 3D certifikatet godkänt på sina senaste passiva 3D TVn såsom LW550 och toppmodellen LW650...
Tycker personligen att passiv (polariserad) 3D på LGs nya apparater - trots den sämre upplösningen - är totalt överlägsen i jämförelse med Samsungs, Sonys, Philips och LGs aktiva 3D med flimrande batteridrivna glasögon! Jag kan nog aldrig gå tillbaka till aktiv 3D igen, inte en chans!
Glasögonen som följde med är otroligt bekväma (både de 2 LG:s medföljande som fanns i TV-kartongen samt de 5 extra Cinema 3D glasögonen jag fick med i ett "party pack")! LG:s original är kanske strået bättre, då de känns lättare och tunnare i plasten. Inget flimmer (såklart), känns knappt att man har de på sig, och äntligen slipper man tappa 3D-synk mitt i filmerna. Klockrent helt enkelt! Jag jämförde med SF bio:s 3D-glasögon från Heron City, och personligen så tycker jag att LG:s glasögon är snäppet skönare att bära, samt lättare viktmässigt!
Lite kul att bio-glasögonen fungerar med denna TV - det blir klockren 3D precis som med LG:s glasögon helt utan crosstalk. Däremot kändes det lite som att man tappade den lilla extra skärpan som LG-glasögonen gav. Plus att färgerna med bio-glasögonen kändes lite blekare, och bilden vart aningen mörkare. Jag tror jag håller mig till de medföljande 3D glasögonen! Har hursomhelst 7 par, som lär räcka och bli över för ett tag...
Undrar förresten hur LG:s glasögon fungerar på bio? Kanske ger bättre bild? Vem vet, borde provas nån gång 
När det gäller bild-läge så tycker jag Film-mode fungerar bäst för Blu-ray och 3D Blu-ray tittande, speciellt efter lite småjusteringar i ljusstyrka och gamma. Körde först med ett utav ISF-lägena som kalibrerades under TV:ns guide, men bilden kändes mer klockren och mer film-aktig med "Film"-läget! Kanske behöver mer tid att justera ISF-läget då det finns en uppsjö av småinställningar, så det återstår att se...
En sak är säker, True Motion läget är verkligen skräp. Stängde av det direkt, både i 3D och 2D läget. Det blir knappast bättre filmkänsla och effekten skapar bara en massa artefakter och problem i bilden vid snabba rörelser. Inte ens under fotbollssändningar i HD gav det något extra, förutom sämre bild såklart...
Om man glömmer 3D för en stund, så måste jag erkänna att 2D-bilden verkligen är klockren på min LG! Perfekt svärta, mycket bra kontrast, perfekt färgåtergivning efter lite inställningar och bildskärpan är på topp! Är otroligt imponerad över HD-bilden från Blu-Ray skivor, MKV rippar och HD-sändningar utav TV kanaler via satellit.
Tycker dessutom att local dimming funktionen är riktigt bra - då den verkligen ger TV:n den där becksvarta svärtan som jag var ute efter när jag bytte från min tidigare plasma! Jag kör Local dimming på Hög (maxinställningen) och detta hjälper dessutom att få bort den lilla edge-light-bleeding som min TV tyvärr har i nedre högra hörnet. Jag orkar inte byta ut TV:n bara pga det lilla ljusläckaget i hörnet (som för övrigt alla LED TV:n verkar lida av), och eftersom Local dimming "gömmer" det så bra, så tänker jag nöja mig med det! Visst finns det små svagheter med local dimming, men den perfekta svärtan överväger allt!
Bilden i SD, alltså standard TV såsom vanliga TV sändningar och DVD, är helt OK men inte bäst. Finns troligen LED TV:n utav andra märken, framför allt Philips och Samsung, som fixar SD->HD uppskalningen bättre, men jag tycker inte alls att den är så dålig på LG:n som vissa hävdar! Tvärtom så är SD-bilden faktiskt bättre på min LG än alla mina tidigare TV apparater, inklusive den senaste Samsung plasman och bland annat en annan Samsung LED dessförinnan. Dessutom ska man inte glömma att TV:n är 55 tum stor, och jag sitter på ca 2,7 meters avstånd från bilden. Man kan nog inte kräva alltför mycket utav SD bild som är ganska så lågupplöst, från det lilla avståndet...
Nåja, det var min lilla åsikt såhär långt... Ska fortsätta pilla med TV:n senare i veckan när tid finns, och återkommer med mer input! Har bland annat inte ens hunnit testa Side-By-Side 3D läget ännu, från varken MKV filer eller 3D kanaler, men det blir av i veckan!
Hursomhelst - hitintills är jag SJUKT nöjd med denna TV! Vill du ha äkta 3D, utan dubbelbilder/crosstalk, utan problem med glasögon, utan jobbigt flimmer och med bildkvalitet och en 3D-effekt som är BÄTTRE än 3D-bio, så är det denna TV du ska ha! Utan tvekan!
Nu får vi bara hoppas att uppdateringen från LG som ger oss "äkta" Full HD 3D kommer inom kort....  :D
Vad har du för relise idag min börjar på 04. och har gjort 3D 100% bättre
Redigerat av Unregistered1889, 02 August 2011 - 08:32.
Postad 02 August 2011 - 11:26
tollen88
-
tollen88
-
Forumräv
-
-
824 inlägg
Vilken modell har du av LW650W 47 eller den större? Hur kör du ljudet? genom förstärkare HDMI eller liknande?
Kan du se fördröjning osynk i bilden med ljud och bild som jag tidigare har skrivit i denna tråd?
Är 04.00.18 den senaste updateringen?
Postad 02 August 2011 - 11:46
Spelbearg
-
Spelbearg
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Vad har du för relise idag min börjar på 04. och har gjort 3D 100% bättre 
Enligt texten har han version 04.00.18 Vilken modell har du av LW650W 47 eller den större?
Enligt texten har han 55"
Postad 02 August 2011 - 19:44
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
Jepp, 55 tum, och min har senaste uppdateringen 04.00.18 som installerades i söndags, direkt när jag packade upp och kopplade in TVn. Jag hann faktiskt testa 3D innan uppdateringen, och då hade TVn version 03.0... nånting... Och efter uppdateringen kan jag fortfarande inte se någon större skillnad i 3D. Varken via Blu-ray, HTPCn eller 2D->3D läget. Fortfarande aningen lägre upplösning vertikalt, syns mest på animerade filmer, det blir lite kantigt på vissa konturer (jag är rätt petig med upplösningar i vanliga fall hehe... troligen pga allt pillande med projektorer förr i tiden...). Det här med lägre upplösning är ju egentligen inget stort problem som jag skrev tidigare, men det vore ju guld om de kom ut med riktiga 1080p HD 3D firmware som det snackas om så mycket. Skulle verkligen göra TVn ännu mer perfekt  Det konstiga är att många verkar skriva här att de redan ser en stor skillnad i 3D efter senaste uppdateringen... Kör ni någon speciell inställning eller? Jag har testat många lägen, och har givetvis True Motion avstängd (vilket tydligen ska krävas för den nya 3D algoritmen), men ändå ingen skillnad. Skumt... EDIT: I forumtrådarna för LGs LW550/650 serie på avforums.com och avsforum.com så finns det ännu ingen som märkt skillnad i 3D bilden efter senaste uppdateringen. Alla sitter och väntar på nästa version hehe...
Redigerat av MrMartin, 02 August 2011 - 20:43.
Postad 02 August 2011 - 22:22
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
placebo antagligen. Tror man att det ser bättre ut så gör det också det  Ungefär som folk som köper svindyra hdmi-kablar och hävdar det ger bättre bild.
Postad 03 August 2011 - 04:44
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Lol..ja där ser man. Jag som brukar skoja med folk som hör skillnad på kablar åker dit på bildplacebo
Fast jag har hela tiden tyckt att passiv 3D är kanon och ser inte linjerna på mitt titt-avstånd så det blir inte lätt att se förbättingar då kanske
Redigerat av waconda, 03 August 2011 - 09:52.
Postad 03 August 2011 - 09:44
Unregistered1889
-
Unregistered1889
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Lol..ja där ser man. Jag som brukar skoja med folk som hör skillnad på kablar åker dit på bildplacebo 
Fast jag har hela tiden tyckt att passiv 3D är kanon och ser inte linjerna på mitt titt-avstånd så det blir inte lätt att se förbättingar ddå kanske  Bildplacebo vet jag inte om jag håller med om det jag reffererar till med bättre 3D är 2D-3D på vanliga TV sändningar och naturligtvis beroende på kavalliten på sändningen. Blueray 3D har jag alltid tyckt vara bra på denna TV.Sedan om det blivit bättre har jag inte kollat inte kabelnörd skall ni veta.
Postad 03 August 2011 - 12:41
Spelbearg
-
Spelbearg
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Har hitintills hunnit titta på 3 hela 3D Blu-ray filmer, samt prova olika scener från ca 15 andra 3D blu-ray filmer som jag har hemma. Både på LG Blu-ray spelaren, och även på min HTPC via HDMI med TMT5 som bluray-spelare i Windows 7.
Vilken Blu-ray spelare från LG använder du? Tar den alla filmer? Verkar som att många spelare har problem att spela upp just 3D-BR.
Postad 03 August 2011 - 13:45
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Jag har kollat på ca 10 filmer med 3D och allt har fungerat perfekt. Jag har den billigaste och enklaste LG: LG BX580.
Vilka spelare från LG har problem med 3D?
Postad 03 August 2011 - 14:21
Spelbearg
-
Spelbearg
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag har kollat på ca 10 filmer med 3D och allt har fungerat perfekt. Jag har den billigaste och enklaste LG: LG BX580. Vilka spelare från LG har problem med 3D?
Har faktiskt inte läst om någon modell från LG som haft problem men däremot flera från Philips och Pioneer. Flera filmer verkar behövas startas om flera gånger för att fungera och vissa fungerar inte alls att få igång. Man kanske ska köpa sig en LG spelare som kommer matcha TV:n då (ifall det nu blir en LG-TV)
Postad 03 August 2011 - 18:12
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Hej, är ny här på forumet även om jag läst här en hel del innan. Står inför att köpa ny TV och intresset har för tillfället stannat till på 55LW550W'n. Har själv inte hunnit se den in action än men jag tänkte fråga några förhoppningsvis enkla frågor att besvara då jag är totalt nybörjare när det kommer till hemmabio, kopplingar och annat nyttigt.
Då jag är något av ett Xbox360-freak så ville jag kolla om någon har använt tv´n till att spela mycket på och om någon märkt av detta "input lag" som man läst lite här och var om? Då jag spelar en del Battlefield, Gears of War, Black Ops och andra lite snabbare spel så vill man ju gärna veta om det är märkbart? Läste på nån länk att tvn's GAME MODE visst skulle lösa biffen?
En annan förmodligen dum fråga, då jag nyligen köpte en Denon AVR-1912 och kopplar allt via den måste jag då slå över till GAME MODE varje gång jag ska spela eller sparas inställningarna till Xboxen på något sätt. Antar att det hade sparats om jag kopplat till en separat HDMI-ingång på tv'n men hur funkar det via det här sättet? Kanske är en reciever-fråga men någon kanske vet ändå?
Jag hade tänkt köpa en Harmony multifjärr så det kanske går att spara inställningarna via den?
Mvh
Peter
Redigerat av La Cucaracha, 03 August 2011 - 18:13.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|