Catacombsen var nog bland det jobbigaste än så länge.
Skeletten med hjulen är nog dom jobbigaste fienderna jag stött på.
Gillar köra med soul magin
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 19 October 2011 - 16:53
Gjorde precis painted world. Inte så farlig faktiskt. Blir och hoppa in i den igen och se till så man inte missat något.
Catacombsen var nog bland det jobbigaste än så länge. Skeletten med hjulen är nog dom jobbigaste fienderna jag stött på. Gillar köra med soul magin Postad 19 October 2011 - 19:50
Holy crap säger jag bara. Testade att använda Crystal Ring shield tillsammans med Zweihander +5 lightning.
Ett kast med skölden gjorde 1135 i skada på en giant i Anor Lando. One hit kill. Sinnessjuk jävla sköld. Captain America släng dig i väggen Då är itne ens skölden uppgraderad heller. Undrar hur den är med full upgrade Redigerat av Unregistereddc471864, 19 October 2011 - 19:55. Postad 19 October 2011 - 20:11
"Before I begin, I would like to start by saying that I am a very calm person. At all times, I try to maintain a professional demeanor and consider myself to have extremely good control of my emotions. I am currently in graduate school to obtain an MBA, and this has furthered my ability to uphold these traits.
A few days ago, I managed to finally beat Dark Souls. Not once during my 50+ deaths did I ever get upset. I purchased this game knowing I was going to die more times than I can count. I also played Demon's Souls for hundreds of hours, so I knew what to expect. But then, today came. I was playing NG+ and managed to get to Anor Londo. I really didn't have a very hard time with this area, and at last, I reached Smough and Ornstein. Suddenly, the doorbell rang. It was my grandmother who had baked a pumpkin pie. She was delivering it to me as a seasonal gesture. After chatting for several minutes, my mother came in the room and the two started talking. I went back to my room and started my first fight on NG+ against Smough and Ornstein. I died in seconds. Oh well, that's expected, I suppose. So I ran back and tried again, this time with a new tactic. I managed to last a little bit longer, but was promptly one-shotted by a lightning bolt thrown by Ornstein. Several deaths later, I finally managed to take down Ornstein. It was just Smough remaining. Now it's easy, right? I carefully dodged Smough's attacks and conservatively jabbed him when he had a weak spot open. After what seemed to last forever, I had him down to roughly 10% health. Then, the unthinkable happened. My grandmother came in my room and stood right in front of my television. "Hahaha, can you see? Can you see!?" she mocked. To the side of the screen I could see the ribbon that undoubtedly read "YOU DIED". I screamed. I yelled. I thrashed about. But all of that pales in comparison to what I did next. I couldn't control myself. I got up and slapped my own grandmother across the face as hard as I could. She fell back a bit, catching herself on my dresser. At first she looked like a little child who had been punished for the first time. Then, her bottom lip began to quiver and she began crying. My heart sank. What had I done? I hit my own grandmother over a stupid video game. I tried to apologize and explain what had happened, but you know as well as I do that it doesn't matter. What I did can never be taken back. Now my entire family refuses to speak to me, and my mother is in the process of looking into getting psychiatric aid for me. Maybe I need it. Either way, I broke my disk in half and threw it away. I hate myself for what I have done. I know this post is long and I don't expect many of you to read it. But if you do, thank you. I don't really know who else to turn to other than the strangers of the internet, and I hope you will keep your mockery and trolling to a minimum. Please understand this is incredibly hard for me. I just don't know what to do." Hahaha. Ngn som trollar på gamefaqs. Det här kan inte vara på riktigt. Postad 19 October 2011 - 22:01
Haha vilken glitch där med Drakhuvudet. Jaja nu är man lite högre lvl
Dags att ta sig tillbaka till Anor Lando och försöka ta sig igenom där. Ska hämta dockan också så man kan hoppa in i tavlan Postad 19 October 2011 - 22:05
Glöminte ta ringen i asylum den är grym i träsket eller på andra ställen det finns vatten
Redigerat av Unregistereddc471864, 19 October 2011 - 22:05. Postad 19 October 2011 - 22:24
Ok ska se till att plocka upp "Rusted Iron Ring". Tack för tipset.
Var hittar/köper man Soul Spear? Postad 20 October 2011 - 07:21
Aha, missade att rädda honom i Sen's Fortress. Får gå tillbaka och fixa det
Postad 20 October 2011 - 07:32
Nope, den plockade jag upp. Men tyckte att det stället var så svårt så jag fortsatte bara frammåt då jag väl hittat en bonfire strax innan Iron Golem
Undra när det kommer en update som fixar dragon head glitchen då. Spelare kan ju teoretiskt lvl:a hur mycket som helst för att sedan invadera andra spelare och döda dem. Nu är det iof som du säger radiozo, att ju mer poäng man lägger på ett attribut desto mindre skillnad gör varje poäng. Men man får ju alltid ett visst övertag. Postad 20 October 2011 - 07:38
Nej. Man kan bara invadera folk inom 10% av sin lvl så den exploiten påverkar inte pvp.
Du får bara väldigt mycket färre spelare att spela emot. Samma fel fanns i Demons souls och de fixade inte det där heller. Tror inte det går att fixa. Det är nog ett fel i motorn de använder. Isf får de ta bort huvudets funktion helt. Däremot så går det att modifiera sitt savegame på 360 så man tex får 10000Hp och 99 i allt och ändå har lvl 30. Det förstör pvp totalt. Redigerat av Unregistereddc471864, 20 October 2011 - 07:40. Postad 20 October 2011 - 07:55
Tror att jag står över att skaffa det här spelet iaf, verkan vara en sjuk tidsslukare plus att jag inte är världens mest tålmodiga person...
Postad 20 October 2011 - 07:57
Det är nog inget för dig då nej
Postad 20 October 2011 - 08:04
Jaha ok. Jäklar va påläst du är Ja det sabbar ju hela pvp-grejen, trist. Men detta spel är så oerhört tillfredställande i singel player ändock, så det gör inget. Hoppas dem gör en uppföljare till detta spel också, då dessa spel slår det mesta enligt mig Postad 20 October 2011 - 08:17
2 saker jag undrar över, är det bara jag som inte kan byta mellan targets med högra stickan på paden? Hade irriterande problem med Capra demon bara för att jag inte kunde byta måt till hundarna.
Har ingen koll på hur man ska uppgradera, om jag vill köra enbart melee plus lite ranged ska man satsa på strength eller dexterity? Eller bägge? Postad 20 October 2011 - 08:29
Som det är just nu så finns det ingen poäng alls med att lägga mer på str och dex än vad som behövs för att använda vapnet du vill ha. Lightning, fire enchantmants på vapen är mycket kraftfullare ändå.
Lägg bara det du behöver på str och dex. End och Vit är viktigast. Postad 20 October 2011 - 08:56
Det blir säkert fler spel. Finns en hel del att förbättra. De får gärna byta grafikmotor till nästa spel för frameraten är horribel ibland. Postad 20 October 2011 - 09:14
Nja. Det beror på vad man gillar att använda. Man får prova tills man hittar ngt man gillar sen uppgraderar man det så det är svårt att rekommendera ngt.
Jag kör med 2 olika just nu. Lightning +5 Zweihander och Quelaags Furysword +5. Iofs använder jag inte dem så värst ofta. Det blir mest spells eller sköldkastande Verkar som jag måste ner i blighttown igen ikväll. Lite quests å grejjer där nere. Hatar det stället. Inte för att det är farligt utan för att frameraten är så jävla kass. Redigerat av Unregistereddc471864, 20 October 2011 - 10:49. Postad 20 October 2011 - 10:52
Jobbar på att få ihop Quelaags Furysword jag också, men har inte hittat nån smed som kan uppgradera mitt svärd över +5 hitentills, men ska tydligen finnas en i Anor Londo har jag hört talas om.
Postad 20 October 2011 - 11:07
Jepp smeden I anor londo är den enda som kan skapa boss vapen, sköldar osv.
http://darksoulswiki...es.com/Upgrades Redigerat av Unregistereddc471864, 20 October 2011 - 11:08. Postad 20 October 2011 - 17:32
Vart hittade du den pannlampan? Postad 20 October 2011 - 18:31
Den pannlampan skulle behövas.
Visst det hade varit trevligt att få souls snabbt, men att använde en glitch i spelet känns inte riktigt rätt. Tror kännslan av stoltet när man klarar något kommer försvinna om man är 50 levlar högre än man borde vara. Postad 20 October 2011 - 18:41
Sunlight Maggot. Den finns i Demon Ruins i genvägen till Lost Izalith. Man dödar lite bugs så droppar de den. Massa trevliga fiender på vägen dit
Painted world avklarad idag. Jag avstod från att döda Priscilla, hon ville ju inte ens slåss. Frågan är vad man ska ta imorgon. Catacombs eller archives hmmm. Redigerat av Unregistereddc471864, 20 October 2011 - 18:44. Postad 20 October 2011 - 18:44
Demon ruins it is. Tack för tipset
Btw var hittar man lordvessel? Kolla på wikidot, men det var väldigt lite info där. Postad 20 October 2011 - 18:47
Faasen å..
Har jag farmat 20k själar i onödan.. Var inte nödvändigt att låsa upp dörren.. Finns en annan väg in .. Stege bakanför Hydra Postad 20 October 2011 - 18:53
Jepp. Men det är en schysst genväg att öppna dörren. Nödvändigt om du tänker farma souls i skogen
När man klarar anor lando får man den av gwynevere med de enorma tuttarna Redigerat av Unregistereddc471864, 20 October 2011 - 18:55. Postad 20 October 2011 - 19:45
Efter du har pratat med Priscilla skall du slå på henne. Tyckte själv det var en jobbig fight, dock har jag inte under hela spelet uppgraderat något vapen eller armor. Postad 20 October 2011 - 19:57
Jag gillar ledtrådarna folk lämnade precis innan jag hittatde henne.
"great chest ahead" "Imminent holdinh with both hands" "chest" "gorgeous view" Redigerat av Alex81, 20 October 2011 - 19:59. Postad 20 October 2011 - 20:05
Haha jo det blev en del sköna garv där. Finns ett klipp på youtube där en snubb använder kikaren så att säga haha
Postad 20 October 2011 - 22:55
Tips på spöa spöken ?
Tänkte farma där man låste upp för 20k.. Går ju inte att låsa sikte å de ger fett med skada Postad 21 October 2011 - 00:00
http://m.youtube.com...h?v=kKVB4sL4Sxg
Det är även på detta sätt som man farmar souls snabbast i darkwood Postad 21 October 2011 - 06:53
Hmmm....dendär youtubelänken går inte till något som har med Dark Souls att göra?
Antar att det var denna du tänlte länka till: http://www.youtube.c...h?v=kKVB4sL4Sxg Där kan du farma ihop ca 100k själar på ca 30 min Postad 21 October 2011 - 07:06
Har hittat Havel's Armor nu, och då jag använt Dragon Head glitchen något så kan jag bära hela den, förutom skölden, utan att slöa ner min karaktär. Finns det någon bättre armor i spelet? Denna är ju helt klart bäst hitentills, iaf mot physical damage. Synd bara att den får min gubbe att se ut som en överviktig konservburk.
Postad 21 October 2011 - 07:36 Hehe - och jag som tyckte det verkade vara bästa farmingstället hittills även när man fick elda upp dem...kanske är läge att ta och farma lite trots allt Postad 21 October 2011 - 08:36
Smoughs har nog lite mer defence, Antiquated skirt fullt uppgraderad har också mer defence än Havels. Den stora fördelen med Havels är dock att den har mycket poise så man får inte sina actions avbrutna. Defence har inte så stor betydelse i det här spelet. Behöver man massa defence mot ngt så är det iron flesh spellen som gäller eller greater magic shield som gör en odödlig. Den får man dock inte förän rätt sent i spelet. Bästa sköld är nog en fullt uppgraderad hollow soldier shield. Löjligt hög stability på den när den är fullt uppgraderad. Redigerat av Unregistereddc471864, 21 October 2011 - 08:37. Postad 21 October 2011 - 09:23
Någon som vet om det är idé att göra en sköld divine förresten? Stability gör att man förlorar mindre stamina på att blocka?
Postad 21 October 2011 - 09:37
Tror inte det. Det är isf om man slåss med sin sköld som det kanske är värt det. Stability funkar precis som du säger. Ju högre stability ju bättre. Postad 21 October 2011 - 11:40
Är det "värt" att "fuska" sig upp till 31 i magi bara för att använda Soul Spear? Eller klarar man sig utan det? Tyckte nästan spelet blev lite väl enkelt när man uppgraderat sin pyro till max och har en fet rustning. Man ska ju inte göra det för enkelt för sig
Postad 21 October 2011 - 14:07
Tja det får du själv avgöra. Sorecry blir väldigt kraftfullt i högre lvl. Men om det blir bättre än pyro vetifan. En del spells är ju väldigt nice för du kan ju röra dig samtidigt som du använder dem. Strong magic shield = odödlig iofs
Redigerat av Unregistereddc471864, 21 October 2011 - 14:08. Postad 21 October 2011 - 15:58
oj.
Oj, skumt. det var den länken jag fick upp på ipaden :/ men ja, det var den videon jag menade. Postad 21 October 2011 - 16:23
Så lightning vapen är det bästa i spelet? Måste jag hitta ett vapen som tex lighting spear eller kan jag ta vilket vapen som helst och tillsätta lighting? Har även sett spelare med vapen som brinner.
Postad 21 October 2011 - 16:42
Flest fiender verkar vara känsliga mot lightning. Ta det vapen som du gillar. Är ju meningslöst att försöka spela med ett vapen man inte kan hantera. De gigantiska vapnen är lite för långsamma för en del. JAg har en zweihander som lightning vapen. Sen har jag furysword som eldvapen. Funderar på att bygga en halberd eller kanske winged spear som lightning också. Spear är nice för man kan skydda sig samtidigt som man sticker med det.
Postad 21 October 2011 - 18:31
Irriterande att ingen votar pa meddelandena. Forsoker vota pa alla som ar hjalpsamma och lamna meddelanden men har nog aldrig sett nagot meddelande med mer an en vote. Har nog aldrig fatt nagon vote pa mina meddelanden heller...
Gick ner i Depths igar. Ramlade ner i nagot hal. Fan vad nervost det var att hitta vagen tillbaks ut igen med en massa souls och humanity pa sig. Det ar vid sadana tillfallen jag mest marker hur jakla bra detta spelet ar. Postad 21 October 2011 - 18:38
Jag röstar på det mesta jag ser. Har för mig att man får humanity om man får en röst på sin text.
Postad 21 October 2011 - 20:45
Har uppgraderat min Laito till lightning. Riktigt nöjd må jag säga och snabbt är det.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |