Grand Theft Auto V (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
9
|
(23)
|
199:- | |
Grand Theft Auto V (PC)
(PC-spel)
|
9
|
(29)
|
219:- | |
Grand Theft Auto V (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(44)
|
289:- | |
Grand Theft Auto V (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
9
|
(41)
|
227:- |
GTA V [PS4] (573 inlägg)
|
9 år sedan |
Grand Theft Auto V [PS3] (359 inlägg)
|
12 år sedan |
Grand Theft Auto V [X360] (196 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 16 August 2013 - 18:28
Postad 16 August 2013 - 21:28
Att säga att man inte gillar att nöta uppdrag i sandlådespel är som att säga att man inte gillar att samla för att levla i fantasyspel - det tillhör genren helt enkelt - gillar man det inte så ska man inte spela dem heller. Att dessa kan upplevas som monotona är lite givet, men där skiljer sig många spel åt. RDR hade suverän stämning, underbar grafik och suverän story och då kändes alla uppdrag inte så himla tråkiga. GTA4 var grått, trist, usel styrning, tråkiga uppdrag och inte alls så hisnande bakomliggande story och då blir det riktigt tråkigt överlag.
Jag påstår att RDR är ett spel man bör gilla om man gillar sandlådespel, helt enkelt. Men skit i det nu - GTA5 väntar...
Postad 16 August 2013 - 23:51
Att jämföra med fantasyspel är helt fel eftersom fantasyspel oftast är RPG där du måste levla upp för att kunna ta dig an svårare banor och fiender, det finns inget som hindrar dig från att klara det sista uppdraget redan från början i GTA om du hittar en massa vapen eftersom din karaktär fortf är likadan från början till slut.
Jag gillade RDR för att det var en bra story och fantastiska miljöer, men halvägs igenom Mexico så tröttnade jag helt enkelt på alla dessa jäkla karaktärer som inte ger mig det jag vill ha, räcker det inte att jag skjutit ihjäl en tågslast med soldater för att få lite information?
Och det har ingenting med ngn sandlåda att göra, utan bara uppdragsstrukturen.
Du kan ju inte säga att spelstrukturen mellan GTA 4 och RDR är olika bara för att det ena är bättre än det andra...
Postad 17 August 2013 - 00:08
Hur många sandlådespel har du spelat där du inte måste göra uppdrag för att få fler uppdrag? GTA är ju ett lysande exempel på att du inte kan klara sista uppdraget direkt, för det finns inte tillgängligt förrän du låst upp det - precis som med alla andra. Min jämförelse om fantasyspel missförstod du totalt.Sen när tillhör nötandet av uppdrag sandlådespel? En sandlåda innebär att du skapar frihet för spelaren genom att simulera en värld, på vilket sätt är det bundet till en dålig uppdragsstruktur?
Att jämföra med fantasyspel är helt fel eftersom fantasyspel oftast är RPG där du måste levla upp för att kunna ta dig an svårare banor och fiender, det finns inget som hindrar dig från att klara det sista uppdraget redan från början i GTA om du hittar en massa vapen eftersom din karaktär fortf är likadan från början till slut.
Så är det ju i alla spel - man får aldrig det man vill ha direkt.Jag gillade RDR för att det var en bra story och fantastiska miljöer, men halvägs igenom Mexico så tröttnade jag helt enkelt på alla dessa jäkla karaktärer som inte ger mig det jag vill ha, räcker det inte att jag skjutit ihjäl en tågslast med soldater för att få lite information?
Och det har ingenting med ngn sandlåda att göra, utan bara uppdragsstrukturen.
När har jag påstått att de har olika spelstrukturer?Du kan ju inte säga att spelstrukturen mellan GTA 4 och RDR är olika bara för att det ena är bättre än det andra...
Postad 17 August 2013 - 02:10
Och när jag pratade om att du kan klara sista uppdraget från början så pratar jag självklart om att du som gubbe på skärmen inte har ngn skillnad i skills till skillnad mot RPGer där du levlar upp. Du kan i teorin klara sista uppdraget i GTA 4 eller RDR dag 1 om du bara hade tillgång till det, det går tex inte i final fantasy eftersom du oavsett utrustning och egna skills som spelare inte har en hög nog level.
Alltså kan man inte jämföra Fantasyspel mot sandlådespel eftersom de oftast inte har levels, du är vad du är och din taktik/utrustning avgör om du kommer att vinan eller nte, inte en artificell mätare.
Det är alltså BARA R*'s variant av uppdragsstruktur som jag stör mig på eftersom den är tradig och det känns som om man står och harvar, och jag hoppas att de arbetar på att storyn och spelmekaniken ska samspela bättre.
Redigerat av simulacra, 17 August 2013 - 02:11.
Postad 17 August 2013 - 10:06
Det enda dåliga med RDR - om man envist vill hitta något - så var det samlandet av blommor och djurpälsar. Där kan vi snacka monotona uppdrag. Men storymässigt så var det klockrent, sen kan man tycka vad man vill om antalet uppdrag. Hade de varit färre hade spelet kanske blivit för tråkigt på det viset istället och för lätt att klara. Man vill ju få ut så mycket som möjligt att spelet och dess upplevelser - att spela ett sånt här spel ett "andra varv" tror jag inte det är många som gör, då huvudstoryn är huvudorsaken till varför man spelar. Vet man storyn så blir det ju inte lika kul en andra gång.Jag pratar inte om att få nya uppdrag, utan att det är för MÅNGA uppdrag, och att man tröttnar efter ett tag på att inte komma ngnstans. Spelet har ju fortf en story men det känns som att de döljer den eller artificiellt skapar en längre kampanj.
Återigen - du missförstod min jämförelse med några ljusår. Jämförelsen var att du grindar uppdrag för att låsa upp nya uppdrag i sandlådespel på samma sätt som man i fantasyspel grindar för att levla upp. Inget annat, ingenting om att din karaktär ändras . Och att inte gilla att nöta sandlådeuppdrag för att få nya uppdrag jämför jag med att inte gilla att nöta samlande i fantasyspel för att levla. Nöta is as nöta does.Och när jag pratade om att du kan klara sista uppdraget från början så pratar jag självklart om att du som gubbe på skärmen inte har ngn skillnad i skills till skillnad mot RPGer där du levlar upp. Du kan i teorin klara sista uppdraget i GTA 4 eller RDR dag 1 om du bara hade tillgång till det, det går tex inte i final fantasy eftersom du oavsett utrustning och egna skills som spelare inte har en hög nog level.
Alltså kan man inte jämföra Fantasyspel mot sandlådespel eftersom de oftast inte har levels, du är vad du är och din taktik/utrustning avgör om du kommer att vinan eller nte, inte en artificell mätare.
Postad 17 August 2013 - 11:09
Det enda dåliga med RDR - om man envist vill hitta något - så var det samlandet av blommor och djurpälsar. Där kan vi snacka monotona uppdrag. Men storymässigt så var det klockrent, sen kan man tycka vad man vill om antalet uppdrag.
Meh, det värsta med det spelet var att de sålde in sonen som en irriterande gnällig snorunge och sen tvingade en att spela som honom. Hade ett par saker kvar att göra för att få 100% men kunde inte fortsätta spelet. Varje gång han flådde ett djur så sa han typ 'just like you, pa' på ett oerhört gnälligt sätt. Var bara att lägga ner spelet och inte återvända efter det.
Själva storyn var väl rätt meh överlag. Jag spelade min Marston som en tuffing, men i cutscenes var han som en blåst idiot som inte fattade en social vink om man så ritade ett diagram till honom. Kolla bara hur han betedde sig i Mexiko.
Postad 17 August 2013 - 14:59
(Detta är iofs från den första trailern, men ändå)
http://youtu.be/iBf0Anqbd3w
Postad 18 August 2013 - 09:56
Sen spelade jag kanske gta4 på fel sätt men den j*vla telefonen som ringde konstant var ett störmoment som hette duga, plus att efter man hört "-hey Nico! Let's go boooowling" för hundrade gången ville man mest avrätta kusinjäveln direkt.
Är dock sugen på att ge nya spelet en chans, gå in med låga förväntningar kanske är bra?
Postad 18 August 2013 - 09:59
Postad 18 August 2013 - 12:21
Det handlar väl mest om hur mycket man är beredd att förlåta. GTA kan jag förlåta det mesta för jag gillar upplägget men RDR var jag inte lika förlåtande mot. Gillar man mer 'den gode, onde och fule' än 'heat' så är det ju inte så konstigt om man slår åt andra hållet.
Postad 18 August 2013 - 12:23
Btw, har det talats om portning till xbone och ps4?
Redigerat av Zartok, 18 August 2013 - 12:24.
Postad 18 August 2013 - 13:05
Äntligen och äntligen, det finns ingen brist på konsolexlusiva spel direkt. Men detta lär komma till PC förr eller senare.Äntligen ett spel som vi konsollare får, men inte pcarna
Postad 18 August 2013 - 13:09
Kansle bara var jag som hade för mycket medkänsla för karaktärerna och fick för mig att man kunde torska på det
nåväl, vi håller nog alla våra tummar på gta V, right? Äntligen ett spel som vi konsollare får, men inte pcarna. Muahahaha!
Ja hoppas dom har sytt ihop handlingen bra i GTA 5. Det där man såg i videon om online-läget, hoppas man kan ha ett stort garage i vanliga spelet med där man kan ha hela fordons/bilsamlingen när man klarat spelet och bara free-roamar runt =)
Kan vi inte spara med GTA 4 vs RDR-jämförelserna tills dom eventuellt gjort ett nytt Western-lir så vi kan jämföra det med GTA 5?
Gillade bägge själv. Har inte heller för mig att man förlorade så mycket på att skita i att svara i telefonen så mycket heller i 4:an. Vad jag minns som var det ända man riktigt retade sig på i GTA 4 var att uppdragen efter ett tag var upplagda på exakt samma sätt, följde samma mönster och att man jämt blev "fucked over".
Postad 18 August 2013 - 13:50
Inklusive sub-hd och låg framerate. GLHF!Äntligen ett spel som vi konsollare får, men inte pcarna. Muahahaha!
Hälsningar:
Postad 18 August 2013 - 14:54
Postad 18 August 2013 - 23:15
Postad 18 August 2013 - 23:37
Det tror/vet vi alla. Varit samma historia med de tidigare GTA-spelen.Inte för att vara sådan men jag tror GTA 5 kommer till PC inom ett halvår till ett år efter konsoll-releasen. I samma veva portas det säkert till PS4/XBone med.
Postad 19 August 2013 - 09:59
Tittade på filmen om online delen, men förstod inte riktigt om det är en fristående del av spelet där man väljer en karaktär och utvecklar denne helt utanför singleplayer delen av spelet?
Någon som fattade det bättre än vad jag tydligen gjorde?
Postad 19 August 2013 - 10:57
Sådant har hänt flera gånger tidigare då de arbetar på kommande optimerade drivrutiner till spelet ifråga och är faktiskt hoppfull till att en PC-version kommer samtidigt som en Nextgen-version antingen vid släpp av Nextgen eller strax efter.
Postad 19 August 2013 - 15:13
Angående online spelandet.
Tittade på filmen om online delen, men förstod inte riktigt om det är en fristående del av spelet där man väljer en karaktär och utvecklar denne helt utanför singleplayer delen av spelet?
Någon som fattade det bättre än vad jag tydligen gjorde?
GTA Online är ett eget spel.
Postad 19 August 2013 - 15:20
Inte för att vara sådan men jag tror GTA 5 kommer till PC inom ett halvår till ett år efter konsoll-releasen. I samma veva portas det säkert till PS4/XBone med.
Vi kan tro hur mycket vi vill. Det är inte säkert det blir av för det.
Postad 19 August 2013 - 15:44
Nej i så fall skulle ju aldrig PS4 ens ha släppts =PVi kan tro hur mycket vi vill. Det är inte säkert det blir av för det.
Postad 19 August 2013 - 17:36
Äntligen ett spel som vi konsollare får, men inte pcarna. Muahahaha!
Ja, för äldre GTA har ju aldrig kommit till PC, t ex GTA 1,2,3, vice city, san andreas och IV.
Ett par månader innan PC-versionen av IV släpptes fanns det "inga planer" på en PC-version, allt för att göra de stackars konsollspelarna glada. De fick ju trots allt en värdelös version med kass grafik, låg fps och usla kontroller, flera månader innan det riktiga spelet kom till PC
Nej det behövs inte. upplevelsen blir optimal på superdatorn PS3.
Postad 19 August 2013 - 19:33
“Rockstar Leeds are currently looking for a talented graphics programmer to help bring our latest titles to the PC platform. Working together with the other Rockstar studios, you will be responsible for maintaining the studio’s uncompromising quality bar, delivering the highest quality PC experience possible.”
Postad 20 August 2013 - 14:06
GTA Online är ett eget spel.
Eget spel i spelet eller en helt annan skiva och produkt?
Postad 20 August 2013 - 14:12
Postad 20 August 2013 - 14:33
Ett spel du (antagligen kan ladda ned och) får gratis om du köper GTA5 som jag förstått det.
Ok, tackar.
Då får man räkna ner dagarna då..
Postad 20 August 2013 - 17:32
Jo, men inte direkt. Du laddar ner en uppdatering två veckor efter du köpt GTA5 för att låsa upp innehållet. Det mesta onlineinnehållet finns redan på GTAV-skivan, men det kompletteras och låses upp av uppdateringen som de beskriver det här:Men... har inte gta V ett online-mode? Så har jag förstått det.
http://www.igta5.com/multiplayer
Postad 21 August 2013 - 07:35
Postad 22 August 2013 - 14:53
Postad 22 August 2013 - 21:22
Hur grymt hade det inte varit om radiostationerna är synkade så alla lyssnar på samma låtar i onlineläget?
Har jag önskat i alla Saints Row. Fortfarande har de inte fått rätt på det. :/
Har iofs inte spelat fyran, men troligen inte där heller.
Postad 23 August 2013 - 14:30
http://www.rockstargames.com/V/
Sen vet någon vad Special Edition kostar att boka på GameStop? Gick ju inte att se på nätet på deras kassa hemsida.
Postad 24 August 2013 - 13:22
det finns tydligen dom som redan fått spelet.. det innebär att det verkligen är klart. sisådär tre veckor innan release =D
Postad 24 August 2013 - 16:16
Läser man kommentarerna så verkar det vara fake.http://www.product-r...lease-captured/
det finns tydligen dom som redan fått spelet.. det innebär att det verkligen är klart. sisådär tre veckor innan release =D
Postad 25 August 2013 - 18:21
http://www.product-r...lease-captured/
Måste väl gått ut till betatestare och så.
Annars är det väl inte så svårt att göra en sådan fejkskiva om man har en printer som kan skriva ut på skivor, kanske kan vara värt att offra en tom-DVD för ett smaskigt internet-prank.
Postad 29 August 2013 - 10:52
http://www.ign.com/a...rew-hierarchies
Redigerat av Zerox_no1, 29 August 2013 - 10:52.
Postad 29 August 2013 - 21:48
Den storynivån och på Next-Gen.....mums.
Postad 29 August 2013 - 23:46
Sjukt vad jag längtar till GTA VI
Den storynivån och på Next-Gen.....mums.
Du lär få vänta ett tag på GTA 6
Och femman med för den delen. Kanske ett halvår efter release på 360/PS3?
Redigerat av Ageve, 29 August 2013 - 23:48.
Postad 30 August 2013 - 06:19
Du lär få vänta ett tag på GTA 6
Och femman med för den delen. Kanske ett halvår efter release på 360/PS3?
OM de ens släpper det på PS4/One. De lär släppa det till PC först isf för det är en mycket större marknad än 2 nya konsoller med fåtal användare.
Postad 30 August 2013 - 06:46
Postad 02 September 2013 - 12:37
Postad 03 September 2013 - 21:01
http://www.ign.com/a...nd-theft-auto-v
Redigerat av Zerox_no1, 03 September 2013 - 21:01.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
GTA V [PS4]
235 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?