Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia Lumia 800 lanserad

1395 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 29 januari 2012 - 16:44

gosh
  • gosh
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Du har naturligtvis rätt till denna åsikt, kanske har du rent av rätt. Det jag inte begriper är varför du väljer att helhjärtat göra ner WP och Lumia istället för att hylla MeeGo och N9?
Eftersom Lumia är nr 3 här på prisjakt medans N9 har nr 16, så finns det med din nuvarande nervärderande strategi rätt många telefoner som behöver rackas ned på.

För att Nokias Lumia kommer också förvinna om inte styrelsen på Nokia skickar elop ut i skogen, han driver hela bolaget ner i soptunnan och det går i rekordfart.
Nokia kan mycket väl sälja Lumia och ha en marknad där, men man måste också ha telefoner man kan tjäna pengar på för annars klarar inte företaget och överleva.

Edit: Angende prisjakts tredjeplacering av lumia, jag tror inte den på långa vägar kommer vara representativ för försäljningen. Jag tror till och med att det är några (kanske betalda) som sitter och klickar upp telefonen. Det är inte småsummor som spenderas på marknadsföringen av lumia. Tippar på att lumia har den dyraste marknadsföringen någonsin för en mobiltelefon.

Redigerat av gosh, 29 januari 2012 - 16:49.

Postad 29 januari 2012 - 16:45

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Läste lite omdömen på luren på Prisjakt, många saknar överföring via Bluetooth? Say what? Vet inte när jag gjorde en sådan sist alltså, det finns ju faktist internet i telefonen.

Postad 29 januari 2012 - 17:20

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0

Läste lite omdömen på luren på Prisjakt, många saknar överföring via Bluetooth? Say what? Vet inte när jag gjorde en sådan sist alltså, det finns ju faktist internet i telefonen.

Njao, håller med till viss del. Själv har jag inte heller kört Bluetooth för överföring på många år, men jag kan ändå tycka det är synd att alternativet inte finns, det kan ju vara bra att kunna använda ibland.

Däremot funderar jag på den kritik som 800:an fått för att den saknar front-facing kamera. Är det något som används av särskilt många eller särskilt ofta? Varken jag eller någon jag känner har någonsin haft nytta av detta, så för mig är det lite förbryllande att det verkar reta många att detta saknas. Men vad vet jag, det kanske är supervanligt hos en annan kategori av mobilanvändare?

Postad 29 januari 2012 - 17:24

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Njao, håller med till viss del. Själv har jag inte heller kört Bluetooth för överföring på många år, men jag kan ändå tycka det är synd att alternativet inte finns, det kan ju vara bra att kunna använda ibland.

Däremot funderar jag på den kritik som 800:an fått för att den saknar front-facing kamera. Är det något som används av särskilt många eller särskilt ofta? Varken jag eller någon jag känner har någonsin haft nytta av detta, så för mig är det lite förbryllande att det verkar reta många att detta saknas. Men vad vet jag, det kanske är supervanligt hos en annan kategori av mobilanvändare?

Undrat samma sak, de enda som använder frontkamera idag är folk som är döva. Visst är det trist för dem men de är ju verkligen en minoritet.

Postad 29 januari 2012 - 17:33

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0

För att Nokias Lumia kommer också förvinna om inte styrelsen på Nokia skickar elop ut i skogen, han driver hela bolaget ner i soptunnan och det går i rekordfart.

Nu tror jag inte att Lumia 800 kommer att försvinna från marknaden inom den närmaste framtiden (inte heller att Noka går i konkurs under 2012) och det är ju den telefonen vi pratar om här. Om det är så att Nokia går under eller att man inte kan köpa en Lumia om ett år pga att Elop har satsat på fel samarbetspartner så är det väl bara att köpa en annan modell nästa gång man köper ny telefon? Det hindrar ju inte att man kan bli nöjd med en Lumia 800 i dagsläget.

Postad 29 januari 2012 - 17:34

gosh
  • gosh
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Undrat samma sak, de enda som använder frontkamera idag är folk som är döva. Visst är det trist för dem men de är ju verkligen en minoritet.

Tror inte det handlar så mycket om vad folk använder, de allra flesta använder inte en bråkdel av vad en mobil klarar. Det handlar mycket mer om att sälja och då konkurrera med andra mobiler.
Strippar man ner en telefon med 50% har den kanske ändå tillräckligt med saker för att täcka 90% av användarnas behov. Men det går inte och sälja en sådan mobil för samma som de som har ALLT, tvärtom får man kapa priset med hälften

Postad 29 januari 2012 - 18:19

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Hursom, Nokia är mästare på usla val. Tragiskt. Men nu fortsätter vi lite med Lumia & Windows Phone.

Tycker det är svårt att navigera mig bland alla appar i marketplace, eftersom microsoft i dagsläget accepterar allt för att få saker dit så finns det ju lika mycket skit som i Android Marketplace. Finns det några must have-appar?

Postad 29 januari 2012 - 19:13

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Hursom, Nokia är mästare på usla val. Tragiskt. Men nu fortsätter vi lite med Lumia & Windows Phone.

Tycker det är svårt att navigera mig bland alla appar i marketplace, eftersom microsoft i dagsläget accepterar allt för att få saker dit så finns det ju lika mycket skit som i Android Marketplace. Finns det några must have-appar?

Lite OT kanske men här kommer mina favoriter:
Convert my Units
Diagnostics (Nokia)
Endomondo (Som jag använt för löpning. Följt mig på Windows 6.5, Symbian, iOS och Android)
Google Search
Photocasa
Suggestion Box (Som jag innerligt hoppas MS tar på allvar nu...)
och slutligen Wimp (istället för Spotify som nu sålt själen till FB)

Är det någon som har något tips om en officiell Roadmap för Windows Phone eller Nokias anpassning för Lumia 800?
Jag är lite orolig för att man kanske överger dagens modeller när Tango resp Apollo kommer...
en STOR fördel med iPhone tycker jag har varit att hårdvara förblivit densamma över flera iOS generationer.

Postad 29 januari 2012 - 21:02

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Angående nokias felbeslut är det väl typiskt alla företag? Framtiden är oviss och företagen måste i viss mån chansa. Kolla Ericsson tex de överlevde inte sitt felsteg, nokia gjorde rätt (hur länge sedan de nu va). För mig är det till exempel inte självklart att avsaknaden av utstickande antenn och möjligheten att byta skal är det som avgör vilken telefon man köper. Är lätt att i efterhand påpeka vad som gick fel.
Finns ju tusentals andra exempel på lyckade och misslyckade stratergier. Apple va ju väldigt nära att gå under?
Ja tror nokia gjorde rätt mht hur läget såg ut..om de rättar till lite barnsjukdomar kan nog detta bli bra!

Postad 29 januari 2012 - 21:09

gosh
  • gosh
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Angående nokias felbeslut är det väl typiskt alla företag? Framtiden är oviss och företagen måste i viss mån chansa.

Det som är unikt med Nokia är att de själva tar död på sin egen marknad. Att de själva säger indirekt "köp inte det här längre för vi lägger ner" och sedan hoppas de att kunderna skall köpa windows.

Postad 29 januari 2012 - 21:12

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Om något ska skicas från en telefon till den som är bredvid, så är Bluetooth smidigare. Är man sedan utomlands kan det kosta flis att använda internet.

Postad 29 januari 2012 - 21:22

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Tycker gosh mfl är totalt ot... kan ni skräpa ner en annan tråd istället???

Ang bra appar till Lumia 800:
En solklar jag glömde ovan är Nokia Nätverkskonfigurering
Jag köpte en T-mobile brandad 800 och mms funkade inte.
Jag hittar ingenstans att ställa detta heller. Inte heller i servicemenyn.
Men Nätverkskonfigurering gör det med ett knapptryck, snyggt!

Postad 29 januari 2012 - 21:33

Zetor
  • Zetor
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Tycker gosh mfl är totalt ot... kan ni skräpa ner en annan tråd istället???

Håller med. Ber om ursäkt att jag var en av dem som deltagit.

Om appar. Appflow är ju en bra app att hitta bra appar med.. Lägger man den på första sidan uppdateras live tilen med antalet appar i marketplace. 60 000 gick sönder under helgen.

http://www.windowsph...f4-63cbd7fbefe0

Redigerat av Zetor, 29 januari 2012 - 21:35.

Postad 29 januari 2012 - 22:06

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0
Rolig läsning: http://www.zdnet.com...e-phone-os/6456

Postad 29 januari 2012 - 22:24

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Nokia clarifies battery update on Lumia 800, promises audio / camera fixes soon

http://www.engadget....o-camera-fixes/

Lite taskigt applications utbud då man är van vid Android och saknar vissa funktioner som en Android telefon har. Men känslan då man håller i Lumian och flytet gör att detta är den bästa telefonen jag haft på länge.

Några appar som jag använder och kan rekommendera.

Almanacka - visar dagens datum + Namn
AppFlow - Hitta appar som är "bra" lättare
Bankhubben
Board Express - tapatalk liknande app. Lite små seg men funkar.
BoxFiles - Dropbox app, Fungerar faktisk bra och duger så länge vi inte har en officiell app.
Octrotalk - Gtalk app
Vädret - PDC Sweden som är de som gjort den.
Temperatur - visar aktuell temperatur runt om i Sverige.

Toggle - WPfied. Genvägar till wifi, bluetooth, data, flygplansläge. Något som jag tycker skulle funnits med från början.

Under pilen på start skärmen tycker jag du kunde placerat några snabb kontroller för wifi gps BT

Redigerat av Andreas951, 29 januari 2012 - 22:41.

Postad 30 januari 2012 - 00:02

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Skönt att höra om kameran där, ser fram emot att få lite bättre bild.

Postad 30 januari 2012 - 08:06

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Rekommenderar AppoinTile

Mycket bättre kalender tile(s) än den som är standard. Bra möjligheter till inställningar. Kvalité app helt enkelt!

Postad 30 januari 2012 - 09:08

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Har precis köpt denna mobil men har ett problem.
Jag kan inte ladda ned offline musik från mixradio,får inte upp något alternativ om jag pekar på bilden till låten och det finns inte dom
3 prickarna (meny) som jag sett på någon film på You Tube. Måste man vara inloggad med något lösenord eller fungerar det inte i Sverige ännu?
Mobilen är köpt från Bazula men olåst och med svensk programvara.

Postad 30 januari 2012 - 09:19

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Vilken version är den senaste?

Enligt Zune så har jag den senaste 7.10(8107)

Får man uppdatering för inbyggd programvara via zune också?

Enligt vad jag fått fram så skall batteri fix mm vara 1600.2483.8106.11500
min har 1600.2479.7740.11451

Postad 30 januari 2012 - 09:45

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Vilken version är den senaste?

Enligt Zune så har jag den senaste 7.10(8107)

Får man uppdatering för inbyggd programvara via zune också?

Enligt vad jag fått fram så skall batteri fix mm vara 1600.2483.8106.11500
min har 1600.2479.7740.11451

11500 är den senaste. Den kommer också via Zune.

Postad 30 januari 2012 - 10:18

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Vi håller oss till att diskutera Lumia 800 här och inte Nokia som företag, tack!

Postad 30 januari 2012 - 11:15

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

ehhh...har ni hört talas om Skype?
Saknas som "alla" vet just nu på WP7,5, men för mig är det ändå en dealbreaker att inte ha frontkamera just pga av det.
Klart f*n man Skypar (och då vill ha frontkamera) på sin smartphone.

Postad 30 januari 2012 - 11:24

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Saknas som "alla" vet just nu på WP7,5, men för mig är det ändå en dealbreaker att inte ha frontkamera just pga av det.

Inte ens skype till Android har ju stöd för videosamtal väl? Eller har de ändrat det nu? Har varit exklusivt för apple innan,

Postad 30 januari 2012 - 11:26

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Inte ens skype till Android har ju stöd för videosamtal väl? Eller har de ändrat det nu? Har varit exklusivt för apple innan,

Ehh jopp, det har det visst :). Sen en tid tillbaks :)
"Gratis röst- och videosamtal till alla andra på Skype, oavsett om de använder Android, iPhone, Mac eller PC"

Funkar klockrent på GSII som jag testat det på alla fall.
https://market.andro...wZS5yYWlkZXIiXQ..

Postad 30 januari 2012 - 11:36

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

...eller om man vill se på displayen vad man tar kort på. Kort på sig själv etc :)
Det hade varit trevligt, men om det är en dealbreaker får ju var och en avgöra. Jag kan leva utan det, liksom videosamtal som jag ALDRIG använt annat än för att testa...

Postad 30 januari 2012 - 11:48

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Ehh jopp, det har det visst :). Sen en tid tillbaks :)
"Gratis röst- och videosamtal till alla andra på Skype, oavsett om de använder Android, iPhone, Mac eller PC"

Funkar klockrent på GSII som jag testat det på alla fall.
https://market.andro...wZS5yYWlkZXIiXQ..

Kul att det äntligen dykt upp. Microsoft äger ju trots allt Skype så de jobbar ju säkerligen på något riktigt fett.

Postad 30 januari 2012 - 11:54

ebolasmurf
  • ebolasmurf
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

11500 är den senaste. Den kommer också via Zune.

Undrar också detta då min blev uppdaterad igår men inte till 11500 utan den innan... allt via Zune.

Postad 30 januari 2012 - 13:36

Zetor
  • Zetor
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Har använt Skype i ~8 år. under den tiden har jag provat videosamtal kanske 3-4 gånger. Har inget intresse att se den andra när jag pratar. Eller att den andra ska se mig. Förstår inte vitsen med det.

Men alla får ju lyckligtvis bestämma själv vad som är viktigt. För mig är det ingen dealbraker.

Postad 30 januari 2012 - 14:03

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Om man vill ha samtal väntar i sin telefon får man ringa sin operatör. Går ej att aktivera i menyn på Lumian

Redigerat av _FredriK_, 30 januari 2012 - 14:05.

Postad 30 januari 2012 - 14:12

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Har använt Skype i ~8 år. under den tiden har jag provat videosamtal kanske 3-4 gånger.

Som du själv säger; det är olika! Själv "ringer" jag kanske tre Skypevideosamtal per dag......i snitt.
Synd tycker jag att denna lur inte har möjlighet till detta, jag hade annars eventuellt slagit till.
Fast ju mer research jag gör och ju mer jag pillar i WP Mango......ju mer upptäcker jag dess begränsningar.
Vill ha frihet att göra vad JAG vill med min telefon---- precis som med min dator. Så MS operativ går nog bort alla fall pga av det. Synd även det, då jag diggar MS!

Postad 30 januari 2012 - 14:54

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Som du själv säger; det är olika! Själv "ringer" jag kanske tre Skypevideosamtal per dag......i snitt.
Synd tycker jag att denna lur inte har möjlighet till detta, jag hade annars eventuellt slagit till.
Fast ju mer research jag gör och ju mer jag pillar i WP Mango......ju mer upptäcker jag dess begränsningar.
Vill ha frihet att göra vad JAG vill med min telefon---- precis som med min dator. Så MS operativ går nog bort alla fall pga av det. Synd även det, då jag diggar MS!

Kan hålla med WP har sina begränsningar, men det har kommit en bra bit och kommer bara bli bättre. Man måste jämföra det med vad android och ios var efter två år, de har trots allt 3 års försprång.

Jag kommer gå tillbaka till iPhone när det kommer en 5 i slutet av året, men kommer fortsätta mecka med utveckling och pill med lumian. Ser fram emot vilka grejer de får till vid Jailbreak av den. Bland de 5 mest skillade WP-hackarna fick i slutet av december varsinn lumia exklusivt för att lösa roliga grejer :)

Postad 30 januari 2012 - 14:59

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Om man vill ha samtal väntar i sin telefon får man ringa sin operatör. Går ej att aktivera i menyn på Lumian

Hittar inte heller nåt i menyn, men funkar verkligen inte *43#...?
Jag lyckas åtminstone aktivera (*43#), kolla status (*#43#) resp avaktivera (#43#) :)

Postad 30 januari 2012 - 16:57

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Bland de 5 mest skillade WP-hackarna fick i slutet av december varsinn lumia exklusivt för att lösa roliga grejer :)

Jasså, låter lovande! Kanske kan bli en WP vid nästa release (8) för mig då.
:) Men tills dess att det viktigaste som jag värdesätter är fixat i MS operativ, får jag fortsätta med Android.

Redigerat av osvanberg, 30 januari 2012 - 16:57.

Postad 30 januari 2012 - 19:24

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Finns inte Offline läget i Sverige ännu på Mixradio?

Postad 30 januari 2012 - 20:10

vyrs
  • vyrs
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Rekommenderar AppoinTile

Mycket bättre kalender tile(s) än den som är standard. Bra möjligheter till inställningar. Kvalité app helt enkelt!

En annan app som finns nu (för de som är intresserade) är wordfeud. Perfekt till Lumia 800 mm.

http://www.windowsph...34-1fa5f3df4562

Postad 30 januari 2012 - 21:33

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

En annan app som finns nu (för de som är intresserade) är wordfeud. Perfekt till Lumia 800 mm.

http://www.windowsph...34-1fa5f3df4562

S T O R T ! :)
Det var faktiskt appsläppet som gjorde min Lumia komplett avseende appar.

...och även i den här appen ser man ganska tydligt skillnaderna i layout/gui jämfört med android och iOS. Jag tycker det känns fräschare och modernare i wp, men det är min mening.

Redigerat av Pexer, 30 januari 2012 - 21:38.

Postad 31 januari 2012 - 08:03

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Hej, just köpt min Lumia 800 och bytt från Galaxy SII och nöjd med det mesta förutom att jag har problem med både Spotify och Wimp ibland. Ljudet hackar till lite då och då, väldigt irriterande när man är ute och går. Någon som har samma problem? Annars tycker jag WP 7.5 växer för varje dag, det med live tiles är väldigt coolt och användbart.
Dock hade det varit bra med tiles som man kan samla andra appar i, som mappar på android o IOS.
Nån som vet om det går? Blir ju ett himla scrollande när man har många tiles på framsidan.

MVH

/jonas

/jonas

Postad 31 januari 2012 - 08:49

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Hej, just köpt min Lumia 800 och bytt från Galaxy SII och nöjd med det mesta förutom att jag har problem med både Spotify och Wimp ibland. Ljudet hackar till lite då och då, väldigt irriterande när man är ute och går. Någon som har samma problem? Annars tycker jag WP 7.5 växer för varje dag, det med live tiles är väldigt coolt och användbart.
Dock hade det varit bra med tiles som man kan samla andra appar i, som mappar på android o IOS.
Nån som vet om det går? Blir ju ett himla scrollande när man har många tiles på framsidan.

MVH

/jonas

/jonas

Har också sökt just detta... Hittat trådar om hur man kan göra det med en utvecklar upplåst telefon, men inget sätt på "vanlig" lur
Däremot har jag på någon Nokia blog, kommer inte ihåg vart, läst att det ryktas om just Folder Tiles i Tango som släpps Q2...

Under tiden: Kolla på denna:
http://www.windowsph...e?wa=wsignin1.0
Inte riktiga mappar, men....

Edit: New Group verkar inte vara tillgänglig i Sverige...?
Men det finns en liknande som heter Groupy:
http://www.windowsph...09-68d9664b86bb

Redigerat av Pexer, 31 januari 2012 - 08:52.

Postad 31 januari 2012 - 09:44

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Hej, just köpt min Lumia 800 och bytt från Galaxy SII och nöjd med det mesta förutom att jag har problem med både Spotify och Wimp ibland. Ljudet hackar till lite då och då, väldigt irriterande när man är ute och går. Någon som har samma problem?

Inte vad jag har märkt. Men jag har inte lyssnat så mycket på spotify än så länge. Bara synkat ner alla mina 1000 låtar till telefonen.

Dock vet jag att Nokia för närvarande arbetar med en ny firmware som ska förbättra kameran och ljudet.

Postad 31 januari 2012 - 10:54

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Hittar nya saker dagligen på Lumian:
Saknade möjligheten att markera flera mail för att tex radera flera direkt ur inkorgen.
Upptäckte idag att man kan klicka precis till vänster om mailet varpå kryssrutor kommer fram.
En sak som dessutom var riktigt bra är att man kan markera underliggande mail och inte enbart hela konversationer.
Snyggt!

Edit: Hade varit ännu snyggare om det hade funkat även på meddelanden... <_<

Redigerat av Pexer, 31 januari 2012 - 10:55.

Postad 31 januari 2012 - 11:04

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Nu har jag ställt en enkel fråga till alla som har Nokia Lumia 800 2 gånger utan svar, det tar nog 30 sek för någon med luren att kolla upp.
Finns inte Offline läget i Sverige ännu på Mixradio? Min är köpt via Bazula och importerad från Italien men har svenska på luren.
Tacksam för svar.

Postad 31 januari 2012 - 11:57

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Nu har jag ställt en enkel fråga till alla som har Nokia Lumia 800 2 gånger utan svar, det tar nog 30 sek för någon med luren att kolla upp.
Finns inte Offline läget i Sverige ännu på Mixradio? Min är köpt via Bazula och importerad från Italien men har svenska på luren.
Tacksam för svar.

Verkar fungera fint för mig iaf.

Postad 31 januari 2012 - 12:36

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Linus 82, tackför svar, då kanske det är något skumt med min?för man ska ju inte behöva logga in eller annat för att få det att fungera.
Får nog kontakta Bazula och höra vad dom säger, kan ju ha något med importen att göra.

Postad 31 januari 2012 - 20:35

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
En grej so m retar mig är följande:
Jag anslöt min lur till bilens bt hf.
Det verkar som att det inte går att spela upp från tex winp.
Jag har testat samma hf med iphone och spotify tidigare och det fungerade bra.
Telefonidelen funkar finfint.
Men när jag vrider av tändningen så går telefonen igång med wimp och spelar genom telefonhögtalaren.... galet...

1. Någon som streamar via bluetooth till sin bilhf från Lumia? Styr ni i såna fall uppspelning från bilens kontroller?
2. Någon som vet varför den går igång på högtalaren efter bt kontakten brutits?

Redigerat av Pexer, 31 januari 2012 - 20:37.

Postad 31 januari 2012 - 20:51

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Efter "normal" användning och med WIFI och Bluetooth påslaget hela dagen så är det dags för laddning runt 20:00. Är det någon som "använder" telefonen för surf mailsync mm och får batteriet att hålla en hel dag? Ringde Nokia supporten idag angående batterifixen och jag hade tydligen den senaste uppdateringen så det va inget att hoppas på.

Postad 31 januari 2012 - 22:12

Unregistered4dcaf204
  • Unregistered4dcaf204
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Efter "normal" användning och med WIFI och Bluetooth påslaget hela dagen så är det dags för laddning runt 20:00. Är det någon som "använder" telefonen för surf mailsync mm och får batteriet att hålla en hel dag? Ringde Nokia supporten idag angående batterifixen och jag hade tydligen den senaste uppdateringen så det va inget att hoppas på.

Jag har haft min telefon igång sen imorse (15,5 timmar), lite facebookande, sync av gmail samt exchange med push, lite surfande men inget prat. Nu har jag 57% kvar av batteriet, det tycker jag är helt ok.

Postad 31 januari 2012 - 22:29

Unregistered999c55bc
  • Unregistered999c55bc
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Den officiella WordFeud appen är nu släppt på Marketplace - Så alla som diggar det kan nu äntligen lira det på WP 7.5 och Lumia 800!

Postad 31 januari 2012 - 23:24

ebolasmurf
  • ebolasmurf
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
har 29% av batteriet kvar, 16h usage. Syncar gmail och exchange. Lyssnat på mp3 i kanske 45min, spelat 30min, pratat i 45min. surfat och tankat apps. Telefonen kör wifi hemma och på jobbet. Så wifi har väl gått en 12-14h.

Postad 31 januari 2012 - 23:39

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Du har ju ca 4h surf på den i princip. Min första dag var slut på 6h utan att ha använt den, men gjorde en omstart genom att hålla in on-knappen 8 sekunder, efter det har jag inte haft problem med batteriet någon gång.

Postad 01 februari 2012 - 08:56

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Ja jag har gjort "riktigt" omstart genom att hålla in on knappen 8 sekunder, info vid inställningar - batterisparfunktion , 100% batteri och uppskattad återstående tid 16tim. Diagnostik 1228mAh Remaining charge capacity

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.