Kass upplösning.
Dåligt batteri.
Lite ram.
Gammal cpu.
Vill man ha duglig kamera så köper de flesta en telefon som är bättre på alla sätt men med lite sämre kamera.
Eller helt enkelt en riktig kamera
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 16 June 2012 - 22:54
Kanske för att den har symbian vilket jag skulle säga är dött.
Kass upplösning. Dåligt batteri. Lite ram. Gammal cpu. Vill man ha duglig kamera så köper de flesta en telefon som är bättre på alla sätt men med lite sämre kamera. Eller helt enkelt en riktig kamera Postad 16 June 2012 - 23:10
Att de satt in en 38-41Mpix kamera spelar ingen roll, Telefonen är helt enkelt för klen..Folk med vett skulle nog snegla mot Samsung,HTC etc
Postad 16 June 2012 - 23:37
För klen för vadå? Det räcker utmärkt för att fota, skicka sms, ringa surfa etc. Själv är jag ju ingen appmänniska precis, jag använder telefonen för att ringa, ta kort, skicka sms och räkna på kalkylatorn. Redigerat av Matsedal, 16 June 2012 - 23:39. Postad 17 June 2012 - 00:10
Folk stirrar sig blint på specifikationer, det är det enda folk går efter nu för tiden och köper varje telefon som kommer ut. Hur många sitter och spelar dem allra mest krävande spelen på telefoner idag?
Att batteriet har 1400mAh behöver ju inte betyda att det resulterar i dålig batteritid. Displayen är dock inte världens bästa. Redigerat av Auxvoice, 17 June 2012 - 00:13. Postad 17 June 2012 - 00:41
Den har Symbian som faktist har blivit ganska trevligt. Sen har det fördelar med mer telefonifunktionalitet öppenhet o.s.v. Det finns folk som prioriterar det. Visst är det ganska låg upplösning för att lanseras nu. Särskilt med fokus på en dyr målgrupp. MEN den har iallafall en CBD Oled-skärm som levererar på högsta nivå i övrigt. Den aningen större skärmen är trevlig när man använder navigering om man jämför med föregångaren N8. Att Symbian är döende på app-sidan gör ju att det är mer förståeligt att de valt att inte ändra upplösning för det skulle ju förvärra situationen ännu mer. Batteriet har inte den bästa kapaciteten men iochmed att Symbian är resurssnålt så kommer batteriet hålla minst lika länge som konkurrenternas.
Den har helt enkelt en målgrupp som prioriterar kameran i mobilen i första hand. Sen gillar många FM-Sändaren, saknar det verkligen i min N9:a. Navigeringen är fortfarande snäppet bättre än alla konkurrenter även om de knappar in långsamt. Redigerat av bag, 17 June 2012 - 00:55. Postad 17 June 2012 - 01:03
Den är asnajs att ha, skulle nog inte vilja köpa en lur utan fm sändare. Postad 17 June 2012 - 01:16
Precis. Inte alla som har AUX-in på bilstereon... Plus att då måste man hålla på med kabel. Sen finns ju bluetooth och det är ju bättre men det är inte heller många som har än. Många som använder olika bilar också. Kan säga som såhär att det alla har gemensamt är att det finns FM-radio.
Redigerat av bag, 17 June 2012 - 01:16. Postad 17 June 2012 - 03:02
Denna mobil är helt klart nischad mot en målgrupp som prioterar kamera (typ, jag). Men det är verkligen inte vilken kamera som helst. Dess Pureview-teknologi gör att den fångar upp detaljer lika bra som vissa systemkameror och i vissa fall bättre än vissa systemkameror. Digitalversus gjorde en blindtest mellan Nokia 808 och diverse systemkameror och resultatet är häpnadsväckande. I mitt tycke så fångar 808 mer detaljer än Sony Alpha 850!!! Med tanke på att Sony'n kostar upp i mot 20 000kr är Nokia 808 ett kap. Du kan läsa testet här - Mystery Camera Revealed: Nokia 808 PureView Test Shots in the Face-Off Du kan stoppa en mobilkamera i fickan och alltid har den med dig men du kan inte göra likadant med en systemkamera. Förutom att Nokia 808 har en fantastiskt kamera är den även en telefon som går att ringa och köra multimedia. Den ersätter även en GPS och kartorna är gratis (gäller alla kartor i världen). Samt som många här har nämt, så är FM-sändaren en fantastiskt egenskap inbyggd i telefonen. Tyvärr är det för få människor som vill ge Nokia en chans då de stirrar sig blind på specifikationerna.
Förstår inte detta häller, vadå klen? Den gör det den ska utan att lagga. Vad mer krävs? GPU'n är ju ett monster jämfört med andra telefoner. Nokia 808 kan skyffla, Hold it...1 MILJARD pixlar per sekund. Har för mig att Samsung Galaxy s3 kunde skyffla 62-63 miljoner pixlar per sekund. (Tyvärr hittade jag inte tillbaks till den sida jag hade läst det om). Men ändå 1 Miljard pixlar per sekund är ju sjukt mycket data! En miljard - 1 000 000 000! Postad 17 June 2012 - 06:18 folk med "Vett" skulle?.Har det smygit sig in en android fan boy här?.Överallt på alla forum är dom och skriver skit om sånt som inte rör android.alla här är kapabla att själva bestämma vad dom vill ha. Postad 17 June 2012 - 06:42 Tjena. Hur kommer det sig att du hittat hit?,Har läst många kommertarer och tips av dig både på swedroid och Xda.Roligt att den har telefonen intresserar dig och du tar din dyrbara tid och skriver här oxå. ;-) Postad 17 June 2012 - 14:00
Finns det någon information om hur stora bilderna blir från 41MP sensorn i MegaByten.
Tycker att 16MP från nybörjarkameran Canon A1300 är lite för stora att bolla med redan. Postad 17 June 2012 - 14:19
Verkar ligga omkring 20mb Postad 17 June 2012 - 15:50
Det går att välja lägre upplösning t.ex. 5mp så blir dem några mb bara. Postad 17 June 2012 - 16:00
Tack för svaret Matsedal och Auxvoice,
Det är väl därhän det barkar, att man hela tiden behöver snabbare och snabbare överföring... Postad 17 June 2012 - 17:05
När nån fått sin 808 så får ni gärna skriva en liten recension.. det jag väntar på är svar ifall webläsaren faktiskt flyter och går använda.. (inte som N8)
Det jag vill ha som finns i 808an är + BRA kamera med xenonblixt! + Nokias navigering + Nokia Big Screen (Underbart) + Skärmen (Sleeping screen) + Fm sändaren OFC + Aningen bättre batteritid än vanliga smartphones Detta är väl det jag saknar i min nuvarande Xperia S.. ;( Redigerat av Unregisteredae821c86, 17 June 2012 - 17:26. Postad 17 June 2012 - 21:06
Är ju olika du kanske skrivit förr att du inte gillar Opera(Det var någon som skrev det tidigare men orkar inte kolla upp vem nu) ? Jag gillar det skarpt och använder det frekvent i både N8:an och N9. Håller med om att N8:ans webläsare är värdelös. I N9:an däremot funkar den bra.
Postad 17 June 2012 - 22:06
Resultatet från GSMArenas fotoblindtest har publicerats!
Länk här. Nokia 808 fick flest röster för bästa bild, mer än dubbelt så mycket som Olympus - EPL2. Jag lyckade pricka in rätt kamera till rätt bild i alla fall. Jag erkänner att det var svårt att välja mellan bilderna tagna av Nokia 808 och Olympus. Tycket att Nokia 808s kamera har bevisat sitt nu, hoppas den får mer uppmärksamhet och uppskattning som den förtjänar. Postad 18 June 2012 - 04:37
Fan fan fan, paketet har nu gått ifrån göteborg till jönnköping.... Helt i fel riktning, kan man ringa posten tror ni? Paketet är adresserat dit jag är bokförd men jag trodde eftersändningen skulle skicka det rätt.
Postad 18 June 2012 - 09:53
Jättelätt test, dem borde haft med fler telefoner. Det var ju S3 som var svårast att placera isåfall Redigerat av Auxvoice, 18 June 2012 - 10:03. Postad 18 June 2012 - 10:48
Fan va trist. Min svarta är ca 1,2Mil från mig, Snabba er Posten Beställde ett vitt skal. tycker med den vita är snyggast men var lite orolig att den skulle bli ful fort. http://www.ebay.com/...#ht_1989wt_1139 Postad 18 June 2012 - 11:10 Tack för tipset, ett sådant beställt av mig nu oxå.. Postad 18 June 2012 - 12:31
Men jag kan verkligen inte förstå att Iphone 4s fick mer röster än N8! Folk gillar verkligen mättade färger. Postad 18 June 2012 - 15:11
Jahop, adressändring gällde tydligen inte paket så avin kom till göteborg och paketet till kalmar...
Ska ringa pressbyrån när jag kommer hem ifrån jobbet och se om de kan skicka det till mig. Det är ju surt om man skall lägga tusen spänn på att hämta telefonen... Nån som har fått sin ännu? Några tyck och tänk skulle uppskattas. Samt om nån kan jämnföra mer än kameran med N8 Postad 18 June 2012 - 15:13
nu har jag äntligen hämtat ut den,ladda den en liten stund sen testa den.
Postad 18 June 2012 - 15:20
Woopie! återkom med intryck =) Ser nu att den vita finns i lager nu på katshing nu trots allt? Måste blivit nåt fel=) Postad 18 June 2012 - 15:29
Gott! Någon som också tänkt köpa den med halebop? Verkar inte som att någon operatör har fått in den?!
Postad 18 June 2012 - 15:45
Du kan ju köpa den med alla operatörer på katshing Postad 18 June 2012 - 15:52
första intrycken är att den är ganska tung och ligger bra i handen,batteriet verkar helt urladdat,tar tid.Tur jag köpte den svarta,tror inte den vita hade fungerat med mitt jobb,skrovlig.får testa ordentligt ikväll.
Postad 18 June 2012 - 16:11
Efter att jag nu har ringt pressbyrån och talat med en trevlig tjej så kom vi fram till att hon skulle försöka eftersända paketet till min nuvarande adress. Om posten inte godkänner eftersändningen skickas paketet tillbaka till avsändaren (I detta fall katching.se). Då katching skickar sina varor ifrån borås så hamnar paketet hur som helst närmare bästkusten igen. Hon kunde förstå att ingen vill pröjsa tusen kronor för att hämta ett paket. Så i värsta fall får jag ringa katching, förklara postens inkompetens och snällt be dem skicka telefonen till rätt ställe. Den possetiva sidan med detta är ju att helgen som passerat var den längsta på länge eftersom jag väntade mig att få telefonen idag. Redigerat av Matsedal, 18 June 2012 - 16:12. Postad 18 June 2012 - 16:12 Grattis..nr1 på prisjakt ant då.. Postad 18 June 2012 - 17:39
Läs igenom kommentarerna haha, helt sjukt... en del säger ju typ att iphonebilden är den bästa av alla och att dem andra är kassa Postad 18 June 2012 - 20:14
Har testat telefonen en liten stund bara och är glatt överraskad hitills.
Skärmen är helt ok tycker jag,var den jag trodde minst på.Hade en SGS2 innan och denna fungerar helt ok tycker jag,dock är jag inte van med clear black display,aningen mörkare än vad jag är van med men toppen utomhus. Ett stort plus är att på denna fungerar vissa flash sidor som inte fungerade när jag hade N8:an i början,t.e.x svenskaspel,gick inte att logga in och spela på då, Allt flyter på bra men lite seg att ladda in uppdateringarna,var 3st på sammanlagt 66Mb som tog lite tid,(kartprogrammet,microsoft app uppdatering och social) kanske var system filer som gjorde att det tog lite tid.(när den är ny vill man inte vänta längre än man behöver :-) Postad 18 June 2012 - 20:40
Men hur är det med att öppna program och t.ex. starta om telefonen, går sånt fort? Sen säger du att vissa flash sidor fungerar, hur flyter det påi övrigt om man använder opera? Postad 18 June 2012 - 20:47
Blir så när man sårar fanboys och deras telefoner. Ok, nu är det helt sjukt, GSMArena har nu jämfört Nokia 808 med Canon 5D MK III!!! Gissa resultatet eller läs själv. Nokia 808 PureView vs Olympus E-PL2 vs Canon 5D Mark III vs Apple iPhone 4S: 38MP shootout.
Hur känns den i fickan? Får den plats? Postad 18 June 2012 - 20:49
Inte hunnit med så mycket tyvärr,tar tid att lägga in kontakter och sätta upp epost konton och föra över saker från andra telefonen,kollade bara svenskaspels sida som jag vet inte fungerade förut med den inbyggda browsern,har inte testat opera ännu. Postad 18 June 2012 - 20:54 den känns stabil och jag trodde den skulle vara större och bredare men visst sticker det ut vid kameran men inte så farligt som jag trodde,den är smalare än SGS2 men tjockare,inga problem att ha i fickan tycker jag i allafall men som sagt den är ju inte 8mm tjock som andra telefoner. Postad 18 June 2012 - 20:57
Kommer inte ens kolla, det går inte att jämföra en dslr mot en mobil.
Varför ska det gå fort att starta om telefonen? Startar du den varje morgon? Postad 18 June 2012 - 21:04
Har inte använt symbian på ett tag då frugan har haft N8:an men när man använder Nokia suite så kan man ladda ner direkt till telefonen nu och appen installeras direkt utan att man behöver göra något,även via Nokia butik(store.ovi),jätte smidigt.Har det varit så länge?
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 18 June 2012 - 21:19. Postad 18 June 2012 - 23:52
tack för tipset. visst fick man helt ok subventionering på det viset... kan inte förlänga mitt abonnemang riktigt än dock.
Postad 19 June 2012 - 03:44
Kanske bara är jag men min N8 låser sig minst två gånger per dag på ett sätt som kräver omstart. 808 Kanske inte har samma problem, men men. Postad 19 June 2012 - 08:19 Det stämmer! Samma i Norge. Nokia har kommit med så mycket skit efter N95, så vanligt folk har tappat sugen. N8 var väl undantaget. N9 och det gänget är väl ok, men inte för de som vill Iphone och kopior. Sen att de inte har med minneskort, är för mig självmord. Postad 19 June 2012 - 08:34
Beställt............ Nu får man se om man får ta bilder med den i midsommar.........
Postad 19 June 2012 - 08:57 Menar du att de inte skickar med ett minneskort tillsammans med mobilen eller att mobilen inte har minneskortsplats? För självklart har 808 micro-sd plats och jag vill personligen själv köpa mitt egna minneskort så jag kan välja storlek och kvalitet själv Postad 19 June 2012 - 10:32
Måste vara något allvarligt fel på din N8, jag har då haft min igång i perioder på en månad utan att den hängt sig en enda gång Postad 19 June 2012 - 12:54
Den har nog bara mycket att tänka på ibland. Postad 19 June 2012 - 13:36
Äntligen! Nu är den på G min vita 808 =)
2012-06-19 11:25 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen Postad 19 June 2012 - 15:02 Gott e det, nu får du säkert din vita innan jag får min svarta trots att den skickades i torsdags. Nu fattas ju bara en stormtrooper dräckt också att ha som acessoar till mobilen. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |