Com Hem + TIVO = sant!
2093 svar till detta ämne
Postad 19 november 2013 - 01:50
mjp
-
mjp
-
Användare
-
-
134 inlägg
Har två frågor om Tivo
Hur sorterar jag favoritlistan, så att kanalerna hamnar som jag vill?
Hur ställer jag om boxen så att den skickar ut upplösningen som kanalen sänds i? Vill alltså inte att den skalar om allt till 1080i, utan sänder kanalen i 576i så vill jag att den skickar ut det, 1080i så skickar den ut det. Jag vill att min tv tar han om uppskalningen istället.
Dessa två sakerna fungerade utmärkt i min gamla 1000C box. Men var nu tvingad till att byta till tv via Fiber och då fanns bara Tivo att välja på .
Postad 19 november 2013 - 08:28
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Har två frågor om Tivo
Hur sorterar jag favoritlistan, så att kanalerna hamnar som jag vill?
Hur ställer jag om boxen så att den skickar ut upplösningen som kanalen sänds i? Vill alltså inte att den skalar om allt till 1080i, utan sänder kanalen i 576i så vill jag att den skickar ut det, 1080i så skickar den ut det. Jag vill att min tv tar han om uppskalningen istället.
Dessa två sakerna fungerade utmärkt i min gamla 1000C box. Men var nu tvingad till att byta till tv via Fiber och då fanns bara Tivo att välja på .
Det går nog inte att sortera kanalerna i den ordning man vill. Ex. SVT1HD på nummer 1 och så vidare. Jag har ställt in boxen på att motta samtliga upplösningar, den ställer in det själv. Gör upplösningstestet under inställningarna och då sparar den samtliga. Min ställer om automatiskt.
Postad 19 november 2013 - 09:03
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
PC För alla testar TiVo: Plus: Bra inspelningsfunktioner. Smidig surfplatteapp. Minus: Fult, rörigt gränssnitt. ”Smarta” funktioner som inte levererar. Stor och otymplig låda. http://pcforalla.idg...2%2013%3A18%3A0
Det var en bra recension till skillnad från M3:s skämt till recension. 5/10 är ungefär vad jag skulle kunna tänka mig att ge Tivo också. Fungerar ok men finns utrymme till förbättringar. Mvh J
Postad 19 november 2013 - 14:45
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Det går nog inte att sortera kanalerna i den ordning man vill. Ex. SVT1HD på nummer 1 och så vidare.
Nog för att jag inte har några större förväntningar på TiVO men nog tusan måste man väl kunna sortera kanalerna iaf? Det har ju tom ComHems tidigare skitboxar klarat av.
Postad 19 november 2013 - 15:04
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Nog för att jag inte har några större förväntningar på TiVO men nog tusan måste man väl kunna sortera kanalerna iaf? Det har ju tom ComHems tidigare skitboxar klarat av.
Okej, då kan man väl det. Jag vet bara inte hur i så fall.
Postad 19 november 2013 - 15:24
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1 012 inlägg
Du kan inte sortera kanalerna, men däremot kan du skapa en favoritlista med kanalerna i den ordning du vill.
Postad 19 november 2013 - 15:34
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Det går nog inte att sortera kanalerna i den ordning man vill. Ex. SVT1HD på nummer 1 och så vidare.
Allvarligt? Går det inte att ha SVT1 HD på nummer 1? Måste man trycka "66" för denna kanal?
Postad 19 november 2013 - 18:08
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Allvarligt? Går det inte att ha SVT1 HD på nummer 1? Måste man trycka "66" för denna kanal?
Alltså, spelar det någon roll? Jag åtminstone går alltid i guiden och byter där. Nummerknapparna har jag inte använt på år och dar.
Postad 19 november 2013 - 18:48
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Alltså, spelar det någon roll? Jag åtminstone går alltid i guiden och byter där. Nummerknapparna har jag inte använt på år och dar.
Jag har inte använt en fjärrkontroll till annat än på/av/volym på år och dag, men iom att TIVO sägs vara "framtiden för den som gillar dåtiden" så kan man tycka att sånt borde lira, liksom text-tv.
Postad 19 november 2013 - 21:51
mjp
-
mjp
-
Användare
-
-
134 inlägg
jag är inte ute efter att byta nummer på en kanal, det jag vill göra är tex, sortera alla sport kanaler ihop, alla film ihop sedan början med SVT1HD/SVT2HD/TV3HD/TV4HD/5/6 osv
Postad 19 november 2013 - 22:17
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
jag är inte ute efter att byta nummer på en kanal, det jag vill göra är tex, sortera alla sport kanaler ihop, alla film ihop sedan början med SVT1HD/SVT2HD/TV3HD/TV4HD/5/6 osv
Det har jag inte tänkt på. Smart. Så skulle jag också vilja ha.
Postad 19 november 2013 - 23:09
mjp
-
mjp
-
Användare
-
-
134 inlägg
Det har jag inte tänkt på. Smart. Så skulle jag också vilja ha.
 Annars gör jag som dig använder guiden när jag byter kanal, men tycer det underlättar när jag har sorterat dem i den listan så vet jag om jag till vill se sport så hoppar ner till dom kanalerna så får jag en bra överblick över vad för sport som går just nu
Postad 20 november 2013 - 07:14
Robbis76
-
Robbis76
-
Användare
-
-
113 inlägg
Ställde en fråga till comhem ang. favoritlista & fick till svars:
I dagsläget så har vi ingen tidsplan för detta.
Mycket av detta beror på att favoritlistor osv inte finns i USA då de inte har kanaler utan programbolag som de följer.
Att ens kunna ha en favoritlista är något som vi på Com Hem fått göra då det inte fanns på TiVo i grund.
Men när detta kommer kan jag fortfarande inte svara på utan vi får se vilken mjukvara detta kommer med, om det ens kommer.
Postad 20 november 2013 - 08:23
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
I dagsläget så har vi ingen tidsplan för detta. Mycket av detta beror på att favoritlistor osv inte finns i USA då de inte har kanaler utan programbolag som de följer. Att ens kunna ha en favoritlista är något som vi på Com Hem fått göra då det inte fanns på TiVo i grund. Men när detta kommer kan jag fortfarande inte svara på utan vi får se vilken mjukvara detta kommer med, om det ens kommer.
Det beror naturligtvis på vilken prioritet och vilken budget ComHem vill tilldela för att implementera favoritlistor och kanalsortering. Att det inte finns i USA förklarar bara varför man inte fick detta "på köpet" men inte varför ComHem valde att lansera TiVo utan möjlighet till kanalsortering och favoritlistor. Personligen tror jag att det berodde på att ComHem ville till varje pris få ut TiVo på marknaden även om produkten delvis befann sig på betatestnivån. Vi ser ju t ex att TiVoToGo ännu inte är färdig för annan plattform än iPhone/iPad och TiVo inte heller är helt stabil i alla lägen för alla abonnenter. Serieinspelning fungerar inte alltid, TiVoTips uppför sig godtyckligt och många verkar ha problem med on demand- och playfunktionerna osv. Dessutom valde ComHem att trycka på TiVo som ett nytt sätt att se på tv dvs man ville befria tittaren från tablåerna och det "linjära" tittandet ("Hylands hörna" för den som vet vad jag menar). Då var naturligtvis varken favoritlistor eller möjlighet till kanalsortering prioriterat eftersom det skulle TiVo-lådan själv ta hand om medan den letade efter favoritmarkerade program och skådespelare att spela in. Man behöver alltså inte veta när och i vilken kanal det finns "nyheter" för det fixar boxen och man har vid dagens slut åtta timmar nyheter på olika språk att titta igenom före sänggåendet.
Postad 20 november 2013 - 08:28
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Från ComHems hemsida angående Tivo: Tv-tittandet har fler möjligheter än någonsinJaha, kan man få SVT1 HD på kanalplats 1 då på favoritlistan? Neej, det går inte...ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha.....
Postad 20 november 2013 - 09:27
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
I dagsläget så har vi ingen tidsplan för detta. Mycket av detta beror på att favoritlistor osv inte finns i USA då de inte har kanaler utan programbolag som de följer. Att ens kunna ha en favoritlista är något som vi på Com Hem fått göra då det inte fanns på TiVo i grund. Men när detta kommer kan jag fortfarande inte svara på utan vi får se vilken mjukvara detta kommer med, om det ens kommer.
Det är väl bara i Europa, där vi har statliga TV-kanaler baserade på nummer, som vi har fastnat i att en kanal ska ha en viss plats. I USA m fl länder så har kanalerna alltid haft namn och då spelar det ju ingen roll var de ligger i en lista.
Redigerat av agpath, 20 november 2013 - 09:27.
Postad 20 november 2013 - 09:42
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Det är väl bara i Europa, där vi har statliga TV-kanaler baserade på nummer, som vi har fastnat i att en kanal ska ha en viss plats. I USA m fl länder så har kanalerna alltid haft namn och då spelar det ju ingen roll var de ligger i en lista.
Har man en lista på 50 kanaler så vill nog dom flesta ha möjligheten att ordna dom i vilken ordning som helst. Det känns väldigt basic. Man behöver inte ändra ordningen men möjligheten skall finnas.
Postad 20 november 2013 - 11:10
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Har man en lista på 50 kanaler så vill nog dom flesta ha möjligheten att ordna dom i vilken ordning som helst. Det känns väldigt basic. Man behöver inte ändra ordningen men möjligheten skall finnas.
Jag kan absolut köpa att man ska kunna skapa egna listor med valfria platser. Jag menar bara att vi är lite insnöade på det där med plats 1-10 som har fasta kanaler. Sedan kluddar det till sig när det finns HD-versioner av samma kanaler och var ska man lägga dessa per default? Favoritlistor brukar av min erfarenhet inte funka då de brukar strula till sig när kanaler uppdateras eller annat. Åtminstone i de boxar som jag har haft.
Postad 20 november 2013 - 11:11
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Vad menar dom eg med att dom inte har kanaler i USA? Gissar att dom kanske menar att programbolagen har egna kanaler?
Postad 20 november 2013 - 11:12
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Vad menar dom eg med att dom inte har kanaler i USA? Gissar att dom kanske menar att programbolagen har egna kanaler?
De har inte kanal 1-10 utan tex ABC, NBC, CBS m fl. Men det var lite märkligt uttryckt.
Postad 20 november 2013 - 11:13
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
ComHem kanske kör enligt devisen "Bättre en bollkalle i kanalen än..."
Postad 20 november 2013 - 11:15
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Kolla kanaler i USA så förstår man att det blir helt omöjligt när varje kanal i varje region har sina egna Channel 2, Channel 3 mm: http://logos.wikia.c..._channel_number
Postad 20 november 2013 - 11:16
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Vi har tagit bort SVT1, SVT2, TV3, TV4 och några till, som har motsvarande HD-kanaler. Det är väl ändå samma tablå?
Samt så tog vi bort alla sportkanaler, barnkanaler och musikkanaler utom Mezzo live HD samt alla nyhetskanaler CBS, BBC AlJazeera och allt vad de heter och alla modekanaler. Nu har vi de favoriter vi faktiskt tittar på, ca 25 st. Synd bara att behöva betala för de ca 40 kanaler vi inte är intresserade av.
Postad 20 november 2013 - 11:21
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Vi har tagit bort SVT1, SVT2, TV3, TV4 och några till, som har motsvarande HD-kanaler. Det är väl ändå samma tablå?
Samt så tog vi bort alla sportkanaler, barnkanaler och musikkanaler utom Mezzo live HD samt alla nyhetskanaler CBS, BBC AlJazeera och allt vad de heter och alla modekanaler. Nu har vi de favoriter vi faktiskt tittar på, ca 25 st. Synd bara att behöva betala för de ca 40 kanaler vi inte är intresserade av.
Det är samma tablåer, ja. Att betala för en massa kanaler man inte ser är annars anledningen till att jag numera bara har gratiskanaler och kompletterar med streaming av det jag faktiskt vill se.
Postad 20 november 2013 - 11:24
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Det är samma tablåer, ja. Att betala för en massa kanaler man inte ser är annars anledningen till att jag numera bara har gratiskanaler och kompletterar med streaming av det jag faktiskt vill se.
Det skulle jag också vilja. Men jag vill ha alla HD-kanaler kvar som finns i maxpaketet. Går det att lösa på något sätt?
Postad 20 november 2013 - 11:25
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Kolla kanaler i USA så förstår man att det blir helt omöjligt när varje kanal i varje region har sina egna Channel 2, Channel 3 mm: http://logos.wikia.c..._channel_number
Det är iof sant men påverkar väl knappast det faktum att ComHem har totalfel om dom påstår att det inte finns kanaler i USA. Däremot kan det väl förklara om stödet för att ange egna kanalnummer saknas. Påståendet om att TiVo saknar stöd för Favoriter i grunden är dessutom felaktigt: http://support.tivo....detail/a_id/224Men kanske versionen från 1999 inte hade stöd för det
Redigerat av improwise, 20 november 2013 - 11:57.
Postad 20 november 2013 - 11:36
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det är iof sant men påverkar väl knappast det faktum att ComHem har totalfel om dom påstår att det inte finns kanaler i USA. Däremot kan det väl förklara om stödet för att ange egna kanalnummer saknas.
Det förklarar dock inte varför ComHem struntade att implementera kanalsortering och favoritlistor i TiVo innan man släppte ut boxen. Enda förklaringen jag kan komma på var att man prioriterade lanseringen som redan var ett halvår försenad i förhållande till den ursprungliga planen. Man tänkte väl att det skulle gå att fixa allt som inte var färdigt bara man kom ut på marknaden snabbt eftersom många ComHem-kunder under de senaste två åren faktiskt lämnat till förmån för konkurrenterna.
Postad 20 november 2013 - 12:02
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Det förklarar dock inte varför ComHem struntade att implementera kanalsortering och favoritlistor i TiVo innan man släppte ut boxen. Enda förklaringen jag kan komma på var att man prioriterade lanseringen som redan var ett halvår försenad i förhållande till den ursprungliga planen. Man tänkte väl att det skulle gå att fixa allt som inte var färdigt bara man kom ut på marknaden snabbt eftersom många ComHem-kunder under de senaste två åren faktiskt lämnat till förmån för konkurrenterna.
Ungefär samma tänk som HBO Nordic. "Vi släpper tjänsten innan mjukvaran är ok, bara för att vara med på tåget."  Det är iof sant men påverkar väl knappast det faktum att ComHem har totalfel om dom påstår att det inte finns kanaler i USA. Däremot kan det väl förklara om stödet för att ange egna kanalnummer saknas.
Förmodar att de syftar på "nationella" kanaler. Men det är ju också fel då en del stora kanaler som ABC och CBS faktiskt är rikstäckande även i USA. ComHem vet helt enkelt inte vad de pratar om...
Postad 20 november 2013 - 12:17
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Ungefär samma tänk som HBO Nordic. "Vi släpper tjänsten innan mjukvaran är ok, bara för att vara med på tåget." 
HBO Nordic har det i mitt tycke bästa gränssnittet. I alla fall om jag jämför med ex NetFlix som är riktigt rörigt.
Postad 20 november 2013 - 12:53
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
HBO Nordic har det i mitt tycke bästa gränssnittet. I alla fall om jag jämför med ex NetFlix som är riktigt rörigt.
Nu tänkte jag mer på funktion än gränssnitt. För övrigt så är Netflix betydligt mer stilrent på Apple TV och där ser det ut på samma sätt som HBO enligt Apples direktiv.
Redigerat av agpath, 20 november 2013 - 12:53.
Postad 20 november 2013 - 13:07
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
På den amerikanska TiVo-hemsidan har apparaterna nätverksfunktion. Netflix, Spotify mm. Det har väl inte ComHem-varianten?
Postad 20 november 2013 - 13:21
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
På den amerikanska TiVo-hemsidan har apparaterna nätverksfunktion. Netflix, Spotify mm. Det har väl inte ComHem-varianten?
Netflix ska komma i december.
Postad 20 november 2013 - 13:29
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Min box har blivit väldigt seg i "Smart funktionerna" dvs funktionerna som man får fram när man trycker på Comhem knappen. Går segt att bläddra i menyerna med mera.
Någon som upplever samma?
Mvh J
Postad 20 november 2013 - 13:37
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
ComHems TiVo-box ser ut att vara en gammal modell med flertalet år på nacken. Dom senaste modellerna ser betydligt modernare och trevligare ut.
Postad 20 november 2013 - 13:47
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Nu tänkte jag mer på funktion än gränssnitt. För övrigt så är Netflix betydligt mer stilrent på Apple TV och där ser det ut på samma sätt som HBO enligt Apples direktiv.
Aha, visste inte apple hade netflix. Då har de tänkt till. Min box har blivit väldigt seg i "Smart funktionerna" dvs funktionerna som man får fram när man trycker på Comhem knappen. Går segt att bläddra i menyerna med mera.
Någon som upplever samma?
Mvh J
Jag har reflekterat över detta också. De senaste kanske 2 veckorna känns menyhanteringen extremt seg i jämförelse med innan. Jag har tömt raderade program och uppdaterat/startat om ett flertal gånger, men ingen skillnad. Till nyår kommer det väl ta fem minuter att byta sida i menyerna. Sedan har jag också stängt av det lilla förhandsgranskningsfönstret vad som går på tv just nu i menyerna (utom i kanalguiden där det inte verkar gå) ComHems TiVo-box ser ut att vara en gammal modell med flertalet år på nacken. Dom senaste modellerna ser betydligt modernare och trevligare ut.
Går det att beställa en ny från USA och få den att funka med Com Hem?
Postad 20 november 2013 - 13:57
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Den senaste TiVo Romio i USA.
6 tuners/samtidiga inspelningar, Coax/MoCA bridge, 3TB Hårddisk, Gigabit nätverkskort, External storage port (eSATA), Built-in WiFi (A,B,G,N), Spotify, mitt egna musik, bild och filmbibliotek, 3D-stöd, 1080p support, Dolby Digital 5.1 sound och som sagt med eSATA-stöd möjlighet att koppla till extern hårddisk.
Postad 20 november 2013 - 14:30
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Den senaste TiVo Romio i USA. 6 tuners/samtidiga inspelningar, Coax/MoCA bridge, 3TB Hårddisk, Gigabit nätverkskort, External storage port (eSATA), Built-in WiFi (A,B,G,N), Spotify, mitt egna musik, bild och filmbibliotek, 3D-stöd, 1080p support, Dolby Digital 5.1 sound och som sagt med eSATA-stöd möjlighet att koppla till extern hårddisk.
Spontant så undrar jag hur du ska få den att funka utan ComHems mjukvara? Går den att installera på någon annan box än den som CH levererar?
Postad 20 november 2013 - 14:33
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Spontant så undrar jag hur du ska få den att funka utan ComHems mjukvara? Går den att installera på någon annan box än den som CH levererar?
Sant. Det går nog inte, då Netflix och youtube antagligen ligger i den Com Hem-anpassade mjukvaran/firmwaren på boxen. Framtiden får utvisa om vi får en vassare box i framtiden. Man "lånar" ju bara boxen, och då borde det inte vara någora problem att byta ut en box när nyare kommer. Vad nu Com Hem skall göra med ett par hundra tusen gamla TiVo-boxar
Postad 20 november 2013 - 14:40
ingvar
-
ingvar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Humax HDPVR-1000c kan inte sortera kanalerna... Mvh, Ingvar
Postad 20 november 2013 - 14:45
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Vad nu Com Hem skall göra med ett par hundra tusen gamla TiVo-boxar 
Det kan ju vara så att Comhem har köpt nuvarande gamla TiVo-boxar av Canal Digital. Canal Digital skulle lansera TiVo i Sverige 2010, men la ner projektet.
Postad 20 november 2013 - 15:01
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Sant. Det går nog inte, då Netflix och youtube antagligen ligger i den Com Hem-anpassade mjukvaran/firmwaren på boxen. Framtiden får utvisa om vi får en vassare box i framtiden. Man "lånar" ju bara boxen, och då borde det inte vara någora problem att byta ut en box när nyare kommer. Vad nu Com Hem skall göra med ett par hundra tusen gamla TiVo-boxar 
Att abonnenterna blir låsta vid en specifik hårdvara som de inte själva äger (likt Televerkets gamla bakelittelefoner förr i världen som man förväntades vårda så man inte blev ersättningsskyldig) innebär även en risk för ComHem eftersom man inte bara måste underhålla programvaran och uppdatera den med jämna mellanrum utan också riskerar mycket stora kostnader i samband med att utrustningen en dag måste bytas ut. Undrar just hur ComHem tänker sig bytet till nästa generation TiVo... Kanske blir det så att den abonnent som vill ha en ny box om x år då måste själv slanta upp för att få den senaste funktionaliteten. En modernare box finns ju redan i USA som påpekats (TiVo Roamio). Eller också blir det en ny box i utbyte mot 36 månaders bindning av kanalpaketet Super Max med 180 kanaler - de flesta ägnade åt friluftsliv, hästsport och fågelskådning.
Postad 20 november 2013 - 16:09
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 477 inlägg
De amerikanska TiVo-boxarna är byggda för ATSC-standarden, inte DVB. Den box Com Hem använder verkar i grund och botten vara densamma som Virgin använder och har ärvt sin design därifrån, med Samsung som ODM.
Här i Europa är TiVo bara ett varumärke under licens. De boxar som TiVo själva släpper på hemmaplan har egentligen ingenting med Com Hem:s box att göra annat än varumärket.
Postad 20 november 2013 - 16:47
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
De amerikanska TiVo-boxarna är byggda för ATSC-standarden, inte DVB. Den box Com Hem använder verkar i grund och botten vara densamma som Virgin använder och har ärvt sin design därifrån, med Samsung som ODM.
Här i Europa är TiVo bara ett varumärke under licens. De boxar som TiVo själva släpper på hemmaplan har egentligen ingenting med Com Hem:s box att göra annat än varumärket.
Tack för förtydligandet.
Postad 20 november 2013 - 20:50
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Finns åtminstone en nöjd abonnent på TiVo: "Han har även laddat ner appen TiVoToGo™ till sin surfplatta och kan se sitt val av program och filmer var och när han vill" (man får förmoda att han använder iOS och inte Android) "Det är perfekt att TiVo kan samla allt på ett ställe och ger oss det bästa av två världar. Jag tittar inte mer på tv nu, men jag ser det jag verkligen vill se och väljer när jag vill titta, konstaterar Said Bagheri." https://www.comhem.s...pporterar-48868
Postad 20 november 2013 - 21:18
Ramses
-
Ramses
-
Beroende
-
-
1 057 inlägg
Så om jag förstår detta rätt.. Man kan inte skaffa TV abb utan Tivo?
Kommer flytta till ett ComHem inkopplat hus så småning om..
Postad 20 november 2013 - 21:29
Unregistered863154f7
-
Unregistered863154f7
-
Användare
-
-
115 inlägg
Jag är jättenöjd med min tivo box...
Funkar jättebra!
Serieinspelningar funkar kanonbra! Man behöver aldrig fundera när man följer många serier tex, utan krockar en inspelning så spelar den in reprisen tex..
Finns såklart små skönhetsfläckar.. Men det har alla boxar..
Haft Humax HDPVR innan o denna är klart bättre!
Perfekt att man lånar boxen, så man slipper lägga tusenlappar på det som förr...
O jättebra kunna programera box mm via ipad/iphone...
Sen håller jag med om paketvalen, att de borde finnas liknande 8 favoriter mm för dom med det behovet...
Men ovanligt välfungerande direkt för att vara något från Com Hem;)
Enda lilla irrationen hitills är att på HD kanaler är ljudet en aning osynkat...
Men idag är det ett vanligt fel, även Humaxen lider av det...
O jag är verkligen inget fan av Com Hem.. Snarare tvärtom..
Men lika mkt som de förtjänar kritik så ska de ha beröm om de släpper något som funkar bra...
Postad 20 november 2013 - 21:35
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Finns åtminstone en nöjd abonnent på TiVo: "Han har även laddat ner appen TiVoToGo™ till sin surfplatta och kan se sitt val av program och filmer var och när han vill" (man får förmoda att han använder iOS och inte Android) "Det är perfekt att TiVo kan samla allt på ett ställe och ger oss det bästa av två världar. Jag tittar inte mer på tv nu, men jag ser det jag verkligen vill se och väljer när jag vill titta, konstaterar Said Bagheri." https://www.comhem.s...pporterar-48868
Välkommen till 2000-talet Said. Som av en händelse så verkar alla 20 som fått "testa boxen i förväg" vara klart mer nöjda än majoriteten av alla andra som provat boxen senare (när den rimligtvis inte blivit sämre). Vad sägs t.ex. om Daniel Dellenmark, som trots att han beskriver sig som "Jag är nyfiken, teknikintresserad och tv-tokig." ändå verkar helt ha missat vad som hänt i TV-världen senaste 5 åren och därför bli glatt överraskad när TiVo erbjuder sådana unika funktioner som att det går att söka efter program och skådespelare  För den som vill läsa vad övriga "testare" tycker så finns det här http://testativo.comhem.se/Missförstå mig rätt här, TIVO är absolut ett steg i rätt riktning för ComHem och dess kunder, men det är åtminstone ett par år försent och inte alls så revolutionerande som ComHem hävdar.
Redigerat av improwise, 20 november 2013 - 22:14.
Postad 20 november 2013 - 22:47
mjp
-
mjp
-
Användare
-
-
134 inlägg
Humax HDPVR-1000c kan inte sortera kanalerna...
Mvh, Ingvar
Men du kan själv välja i vilken ordning du vill ha kanalerna. Tror det är det dom flesta vill ha sen hur man göra det om man byter nummer på kanalen eller får själv välja hur dom ska ligga med orginal nummer spelar mindre roll.
Postad 21 november 2013 - 05:17
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Välkommen till 2000-talet Said. Som av en händelse så verkar alla 20 som fått "testa boxen i förväg" vara klart mer nöjda än majoriteten av alla andra som provat boxen senare (när den rimligtvis inte blivit sämre). Vad sägs t.ex. om Daniel Dellenmark, som trots att han beskriver sig som "Jag är nyfiken, teknikintresserad och tv-tokig." ändå verkar helt ha missat vad som hänt i TV-världen senaste 5 åren och därför bli glatt överraskad när TiVo erbjuder sådana unika funktioner som att det går att söka efter program och skådespelare 
För den som vill läsa vad övriga "testare" tycker så finns det här http://testativo.comhem.se/
Missförstå mig rätt här, TIVO är absolut ett steg i rätt riktning för ComHem och dess kunder, men det är åtminstone ett par år försent och inte alls så revolutionerande som ComHem hävdar.
Comhem måste ju lansera det som guds gåva till människan annars säljer det ju inte  Mvh J
Redigerat av Jaxione, 21 november 2013 - 07:46.
Postad 21 november 2013 - 06:59
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Så om jag förstår detta rätt.. Man kan inte skaffa TV abb utan Tivo? Kommer flytta till ett ComHem inkopplat hus så småning om..
Du behöver inte ha TiVo-låda om du nytecknar abonnemang med ComHem. Du kan teckna de nya abonnemangen Max, Plus, Mellan och Bas utan TiVo och får då en Motorola-box istället. Då kommer du naturligtvis inte att få de funktioner som är specifika för TiVo men inte heller några on demand- eller play-funktioner vilket är en nackdel jämfört med de äldre abonnemangen (Extra Large, Large, Medium 8 Favoriter)där on demand och play ingår om man har en sådan box. Läs mer här: https://www.minhembi...dpost&p=3937951
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|