Är lite fundersam på SVT-appen. Är det ens någon "riktigt app"? ... i mitt fall öppnas ju den vanliga webbläsaren för att spela programmenSVTPlay Appen (2.0)
Officiell tråd - TizzBird Stick N1
TizzBird N1
(Mediaspelare)
|
7
|
(11)
|
Inga priser |
Postad 07 November 2012 - 12:28
Postad 08 November 2012 - 08:08
Är detta känt, något man undersöker eller finns det något tips?
En annan fråga jag har nu ställt in DLNA och det fungerar perfekt i Tizzbirds filhanterare. Det går däremot inte att nå DLNA enheterna genom respektive app för bilder, foto och film - är det ett fel eller så det fungerar?
Postad 08 November 2012 - 08:46
Tack, det funkade med appen dåNetflix scrolla i posters:
Du måste hålla in vänster musknapp och dra muspekaren i önskad riktning. Fungerar även med appen Tizzbird Remote.
Postad 08 November 2012 - 09:12
Det är 2012 nu och med lite vilja hade det redan varit löst.
Påpekade också igen att startsidan är på tok för tungladdad. Det behöver inte vara 100-tals bilder från start.
Dom skrev (se nedan) att dom kollade på det vilket jag tog för tomma ord, men dom försäkrade att dom faktiskt kollade på en lösning.
Jag skulle dock önska att fler var på dom så det händer någonting. Jag har använt chatten de gånger jag haft kontakt med dom. Vore bra om några av er andra kunde maila och påpeka problemet.
Nope, they are not just words. It is not submitted as an issue due to the fact that it is working it is just small. But we do really look into it and like you mentioned it can be an upgrade. Our techs are notified and we just have to wait, but the do the best they can to get these upgrades.
Redigerat av kungmats, 08 November 2012 - 09:13.
Postad 08 November 2012 - 11:17
Vill återkomma till min tidigare fråga om Slingbox. Det är en suverän apparat som ser till attt jag kan se alla mina hemmakanaler genom Internet. Som jag skrev så fungerade inte appen slingplay och det går inte att köra genom webbläsaren (i Androidenhet eller Ipad). Jag kommer in i appen men sedan stannar efter att ha försökt optimera sig efter olika bandbredder.
En annan fråga jag har nu ställt in DLNA och det fungerar perfekt i Tizzbirds filhanterare. Det går däremot inte att nå DLNA enheterna genom respektive app för bilder, foto och film - är det ett fel eller så det fungerar?
Prova mobil appen (slingplayer for mobile) den finns under google play. Den fungerar i allfall med standard kvalitet på stream.
Den blir också svart om du försöker öka kvaliteten.
mvh
Redigerat av dappa, 08 November 2012 - 11:19.
Postad 08 November 2012 - 19:15
Du kan testa med utdelning mha. NFS istället Då får du upp till fyra NFS-utdelningar att välja, från apparna enligt frågan. (Vet faktiskt inte hur det är med DLNA.)
Se tidigare #299. Lycka till!
Redigerat av JABRIS, 08 November 2012 - 21:10.
Postad 10 November 2012 - 23:00
Det är Tizzbirds ip-nummer som du skall öppna för i din Synology NAS. För att koppla stickan till din PC med NFS behöver du bara installera TizzNFS på datorn och välja vilka mappar den skall dela ut från datorn. TizzBird och TizzNFS är därefter redo att kopplas ihop via Network Server Connect i nätverksinställningar i Tizzbird.
Om du vill komma åt mapparna på din NAS från TizzBird, behöver du inte använda TizzNFS, det programmet är enbart för att dela ut mappar på en PC till spelaren. Men du måste tillåta TizzBirds ip-nummer att ansluta till NASen.
Jag har en dlink dns-320L som NAS och där "eneblar" man bara NFS, finns ingenstans att tillåta specifika ip-nummer. Har ni någon erfarenhet av denna NAS :en, hur ska jag göra för att få till NFS kopplingen?
Postad 11 November 2012 - 15:42
Jag har en dlink dns-320L som NAS och där "eneblar" man bara NFS, finns ingenstans att tillåta specifika ip-nummer. Har ni någon erfarenhet av denna NAS :en, hur ska jag göra för att få till NFS kopplingen?
Se manualsidan www.tizzbird.se/Tizzbird-manual.htm
där finns en beskrivning för anslutning av NAS-enheter. Kanske kan vara till vägledning även om dlink inte finns med där.
Postad 11 November 2012 - 16:43
How to Configure NAS System_121013.pdf
Se manualsidan www.tizzbird.se/Tizzbird-manual.htm
där finns en beskrivning för anslutning av NAS-enheter. Kanske kan vara till vägledning även om dlink inte finns med där.
Tack för tipset! Nu hittade jag inställningen.
Postad 11 November 2012 - 16:46
Postad 11 November 2012 - 17:32
Överväger att testa viaplay, funkar det bra att köra på stickan ?
Det fungerar, beror på vilket önskmål man har på kvalitet. Går att ställa in low, medium och high. För high måste du ha en bra WiFi-överföring.
Tror att man får testa gratis en månad?
Postad 11 November 2012 - 17:37
Går det att få 5.1 ljud vid uppdelning från/via N1, och isåfall hur?
Vet inte säkert, men du måste nog sätta stickan i en "hemmabio-anläggning".
Postad 11 November 2012 - 17:46
Postad 14 November 2012 - 23:48
mpeg-4 AAC, 2Ch
DTS, 5.1 Ch
Dock funkar mpeg-4 AAC på en vanlig film utan 3D. Är det något känt problem med uppspelning av 3D filmer och ljudet saknas sedan?
EDIT: Kanske ska tillägga att jag streamar från en inkopplad extern HD så ej över Wifi.
Redigerat av Threezool, 14 November 2012 - 23:53.
Postad 16 November 2012 - 12:06
Postad 16 November 2012 - 13:36
Vill återkomma till min tidigare fråga om Slingbox. Det är en suverän apparat som ser till attt jag kan se alla mina hemmakanaler genom Internet. Som jag skrev så fungerade inte appen slingplay och det går inte att köra genom webbläsaren (i Androidenhet eller Ipad). Jag kommer in i appen men sedan stannar efter att ha försökt optimera sig efter olika bandbredder.
Prova med att söka i google play på dnla - så hittar du en kompatibel klient. finns en massa att välja mellan. ex Skifta
Redigerat av dappa, 16 November 2012 - 13:38.
Postad 17 November 2012 - 00:46
SvtPlay funkade bra fram tills ett par dagar sen, nu är kvaliten på bilden riktigt kass alltså. såg tidigare nåt om hls eller dylikt. Kan jag kringgå detta? jag vill ha samma kvalitet som förut, kör jag desktop på useragent så funkar det inte överhuvudtaget. Man ska tydligen kunna installera flash på devicen så det ska funka på "desktop" men supportsidan för hur man installerar flash behöver nog uppdateras eftersom det inte går att uppdatera på google play längre.(iaf inte för mig). Fråga nr 2: Vissa serier på svtplay går ej att spela upp på mobiltelefon eller surfplatta, går det att kringå detta?
tack för en hittils bra produkt
/Jocke
Postad 17 November 2012 - 12:21
Postad 17 November 2012 - 15:42
Är nu nybliven ägare av en MK808, köpt på tabletshopen.se för 900 kr. Skillnaden mellan N1 och MK808 är att allting fungerar direkt utan en massa meck som jag hade med N1. Behöver inte sitta hela dagaran och prova en massa inställningar som aldrig fungerade.
Kul att det fungerar så bra för dig. Läste en tråd om denna och det förefaller inte vara helt problemfritt med denna sticka heller, snarare tvärtom.
Vad är det för inställningar som inte fungerar med N1 för dig? Bortsett från lite initialt strul fungerar allt som det skall för mig.
Redigerat av JABRIS, 17 November 2012 - 15:43.
Postad 17 November 2012 - 17:00
Det finns en ny app som heter SVTPlay + som kom härom dagen och som är utvecklad av Kantaris. Alla användare är stormförtjusta i den bortsett från undertecknad. Jag får usel bildkvalitet även med den. Appen i sig är dock mycket snabbare än t.ex. 2.0.Jag köpte denna för att kunna spela svtPlay på tv:n smidigt, Jag har hittils varit nöjd med devicen, allt funkar bra förutom att netflix är lite segt och kanal5play funkar inte alls.
SvtPlay funkade bra fram tills ett par dagar sen, nu är kvaliten på bilden riktigt kass alltså. såg tidigare nåt om hls eller dylikt. Kan jag kringgå detta? jag vill ha samma kvalitet som förut, kör jag desktop på useragent så funkar det inte överhuvudtaget. Man ska tydligen kunna installera flash på devicen så det ska funka på "desktop" men supportsidan för hur man installerar flash behöver nog uppdateras eftersom det inte går att uppdatera på google play längre.(iaf inte för mig). Fråga nr 2: Vissa serier på svtplay går ej att spela upp på mobiltelefon eller surfplatta, går det att kringå detta?
/Jocke
Du kan ju testa den
https://play.google....nN2dHBsYXkiXQ..
Redigerat av kungmats, 17 November 2012 - 17:00.
Postad 18 November 2012 - 00:15
Postad 18 November 2012 - 11:28
Det finns en ny app som heter SVTPlay + som kom härom dagen och som är utvecklad av Kantaris. Alla användare är stormförtjusta i den bortsett från undertecknad. Jag får usel bildkvalitet även med den. Appen i sig är dock mycket snabbare än t.ex. 2.0.
Du kan ju testa den
https://play.google....nN2dHBsYXkiXQ..
Ahh gött i inställningar kan man ändra vilken storlek/kvalitet man vill ha på bilden samt om man vill spela klippet i extern spelare! Har inte prövat med tizz ännu men på surfplattan talar allt för att det även borde funka med tizzbird n1, hur känner SvT av att man sitter på en surfplatta eller mobil? Är det operativsystemet som avgör eller? Den frågan kanske skulle ställas på SvT-forum egentligen men jag passar på när jag ändå är igång, nån här kanske vet...
Postad 18 November 2012 - 12:10
Hej min sticka står bara och tuggar helt plötsligt i boot läge eller vad det är. står bara TIZZBIRD på skärmen men inget händer. Någon som har en idé?
Se # 237.
Om du har uppgraderat till en FW. som stöder detta.
Postad 18 November 2012 - 12:14
Jag köpte denna för att kunna spela svtPlay på tv:n smidigt, Jag har hittils varit nöjd med devicen, allt funkar bra förutom att netflix är lite segt och kanal5play funkar inte alls.
/Jocke
Ang. Flash:
Har du provat att installera från webben i.st.f. Appen?
Redigerat av JABRIS, 18 November 2012 - 12:25.
Postad 18 November 2012 - 15:57
Postad 18 November 2012 - 16:46
Får inte Flash att fungera med Svtplay. Kör med desktop i browsern, men får bara upp en liten kub med frågetecken när klippet ska starta. Har laddat ner från 1mobile market men flash finns inte med i play butiks lista över installerade appar. Måste använda ipad inställningen för att kunna se. Någon som känner igen detta?
Flash se #325.
Du kan administrera dina android enheter från web-läsare (även från en PC).
Gå till play.google.com och logga in med ditt googlekonto, tror att du kan ladda ner Flash till din TBN1 där.
Lycka till!
Sorry, detta verkar inte fungera längre.
Pröva att söka på : android install flash. Så får du flera träffar som ger instruktioner.
Redigerat av JABRIS, 18 November 2012 - 17:11.
Postad 18 November 2012 - 17:01
Postad 18 November 2012 - 17:54
Jäkla T9, om man vill se på svtplay ska det va
Postad 18 November 2012 - 20:45
Se # 237.
Om du har uppgraderat till en FW. som stöder detta.
Fungerar såklart inte... Vad är alternativet då?? skicka in den?? Suck!!
Postad 18 November 2012 - 22:50
Kolla först med [email protected] !
Postad 19 November 2012 - 19:19
På tizzbird: ladda ner Den där nya svtappen som kort och koncist bara heter "play", ladda därefter ner mxplayer, öppna upp play appen och välj inställningar, där kan du välja vilken kvalitet du vill ha på materialet som ska spelas upp från svtplay, observera att det naturligtvis måste matcha den uppkoppling du sitter på, jag kör för närvarande på 0, 9mbit/sec helt ok, välj därefter att spela upp i extern spelare, när du nu väljer ett klipp att spela upp i "playappen" väljer du mxplayer på den frågan presenteras för dig... fungerar galant i dagsläget...
På tizzbird: ladda ner Den där nya svtappen som kort och koncist bara heter "play", ladda därefter ner mxplayer, öppna upp play appen och välj inställningar, där kan du välja vilken kvalitet du vill ha på materialet som ska spelas upp från svtplay, observera att det naturligtvis måste matcha den uppkoppling du sitter på, jag kör för närvarande på 0, 9mbit/sec helt ok, välj därefter att spela upp i extern spelare, när du nu väljer ett klipp att spela upp i "playappen" väljer du mxplayer på den frågan presenteras för dig... fungerar galant i dagsläget...
Postad 19 November 2012 - 22:48
Kul att det fungerar så bra för dig. Läste en tråd om denna och det förefaller inte vara helt problemfritt med denna sticka heller, snarare tvärtom.
Vad är det för inställningar som inte fungerar med N1 för dig? Bortsett från lite initialt strul fungerar allt som det skall för mig.
Jag hade en massa strul med att komma åt filerna på min Synology DS211J fick ingen ordning på det här med NFS. Gav upp efter att ha hållt på i flera dagar utan framgång. MK808 kommer åt min server direkt utan problem, kan se högupplöst film utan problem så det är klart att jag är nöjd, dessutom är den otroligt snabb vilket jag inte upplevde med N1:an. Det enda problemet jag haft hittils är att den kan starta om utan anledning. SVTplay + TV4play funkar kanon så jag kan inte klaga. Tom skype med kamera funkade med en gång. Så nu sitter man i vrumssoffan och skypar. Tittar man i det här forumet så verkar det mest som om alla har stora problem med sin N1. Men men.......
Postad 19 November 2012 - 23:15
Får inte Flash att fungera med Svtplay. Kör med desktop i browsern, men får bara upp en liten kub med frågetecken när klippet ska starta. Har laddat ner från 1mobile market men flash finns inte med i play butiks lista över installerade appar. Måste använda ipad inställningen för att kunna se. Någon som känner igen detta?
Du behöver uppdatera Flash Player Appen, men det är lite struligt att få tag på den eftersom Adobe har plockat bort den ur Playbutiken. Men för SVT Play är min erfarenhet att SVT Play 2.0 fungerar bra för N1 utan Flash. Ställ webbläsaren på user agent default istället och om du fortfarande får att den försöker spela Flash-versionen, avaktivera plug-in program i webbläsaren.
Postad 20 November 2012 - 15:09
Det fungerar klockrent med andra datorer och mediaspelare men plötsligt vill inte Tizzbird vara med lika bra som tidigare.
Kommer inte in på butiken och Netflix tex. Det går bra att spela Spotify och ta emot mail etc. Ligger ungefär på 30 Mbit/s att ta emot och ca 15 när jag skickar. Har även en stabil signal. Innan hade jag ADSL och låg då på ca 5 respektive 0,7 när jag skickade.
Har verkligen testat fram och tillbaka mellan 4G och ADSL och fenomenet sitter kvar oavsett var jag har min Tizzbird lokaliserad.
Till saken hör att jag använder samma router för att skicka ut den trådlösa signalen, D-Link 655.
Postad 20 November 2012 - 15:14
Stickan åker genom fönstret om inte det funkar.
Så jag frågar, är det bara hos oss eller är det fler som har problem med Downton?
Postad 20 November 2012 - 20:00
För att "lura" igång programmet måste man köra TB som "desktop" med Flash Player, men den Appen fungerar inget vidare. Det är förklaringen att just det programmet inte flyter på hos dig.
Postad 20 November 2012 - 20:11
Har problem med ljudet på alla mina 3D filmer jag provar att spela upp. Dessa ljudtyper är det som jag ej får igång:
mpeg-4 AAC, 2Ch
DTS, 5.1 Ch
Dock funkar mpeg-4 AAC på en vanlig film utan 3D. Är det något känt problem med uppspelning av 3D filmer och ljudet saknas sedan?
EDIT: Kanske ska tillägga att jag streamar från en inkopplad extern HD så ej över Wifi.
Har testat filmerna du tipsade om och har inget problem med någon av dem. Kör HDMI Digitalt in i min receiver. Hur har du ljudet inställt?
Postad 20 November 2012 - 20:20
Jag hade en massa strul med att komma åt filerna på min Synology DS211J fick ingen ordning på det här med NFS. Gav upp efter att ha hållt på i flera dagar utan framgång. MK808 kommer åt min server direkt utan problem, kan se högupplöst film utan problem så det är klart att jag är nöjd, dessutom är den otroligt snabb vilket jag inte upplevde med N1:an. Det enda problemet jag haft hittils är att den kan starta om utan anledning. SVTplay + TV4play funkar kanon så jag kan inte klaga. Tom skype med kamera funkade med en gång. Så nu sitter man i vrumssoffan och skypar. Tittar man i det här forumet så verkar det mest som om alla har stora problem med sin N1. Men men.......
Att få igång NFS anslutning med Synology NAS gick utan problem enligt den instruktion som finns på vår hemsida. Inställningarna görs ju uteslutande i NASen så det som behöver göras för att släppa in N1 behöver även göras för andra stickor. Eller menar du att Synoligy har lagt in en specialare för denna modell?
Postad 20 November 2012 - 21:27
När jag hade den aktiverad så funkade inte NFS mot min Tizzbird.
Avaktiverade jumboframes, sen var det inga problem att ansluta med NFS.
mvh mustang07
Redigerat av mustang07, 20 November 2012 - 21:28.
Postad 20 November 2012 - 22:55
Vill bara tipsa om en inställning som jag hade på min Synology, nämligen "jumboframes".
När jag hade den aktiverad så funkade inte NFS mot min Tizzbird.
Avaktiverade jumboframes, sen var det inga problem att ansluta med NFS.
mvh mustang07
Kanske en orsak till varför det inte funkade för mig då. Inte lätt att veta.
Postad 20 November 2012 - 23:06
Att få igång NFS anslutning med Synology NAS gick utan problem enligt den instruktion som finns på vår hemsida. Inställningarna görs ju uteslutande i NASen så det som behöver göras för att släppa in N1 behöver även göras för andra stickor. Eller menar du att Synoligy har lagt in en specialare för denna modell?
Finns en mediaapp på MK:n som hittar Synologyn och sedan kör jag filmen med MX Player. Funkar kanon. Ok ingen info om filmerna men det finns ju appar för det med. Det är ju filmen jag kunna se.
Postad 21 November 2012 - 20:32
- Logitech K400
- Microsoft tgb/mus
- Noname mus
Kopplade in dem i USB-kontakten med IR-ögat men fick inte kontakt med något. Musen fick nån sorts kontakt för den började lysa men det hände inget på skärmen.
Ska man göra något speciellt ? Eller är det nån särskild typ av tangentbord man måste ha ?
Tacksam för hjälp
/Cecilia
Postad 21 November 2012 - 20:43
Har du ingen knapp under tangentbordet och kanske på usbmottagaren som skall tryckas in för att para ihop dom?Har försökt koppla in ett tangentbord till stickan men har inte lyckats. Provat:
- Logitech K400
- Microsoft tgb/mus
- Noname mus
Kopplade in dem i USB-kontakten med IR-ögat men fick inte kontakt med något. Musen fick nån sorts kontakt för den började lysa men det hände inget på skärmen.
Ska man göra något speciellt ? Eller är det nån särskild typ av tangentbord man måste ha ?
Tacksam för hjälp
/Cecilia
Postad 21 November 2012 - 20:46
Har försökt koppla in ett tangentbord till stickan men har inte lyckats. Provat:
- Logitech K400
- Microsoft tgb/mus
- Noname mus
Tacksam för hjälp
/Cecilia
Logitech K400: du måste koppla ihop tangentbordet med unifying mottagaren i en PC först.
Hämta ner programvara för detta från Logitech, borde finnas beskrivet i manualen för K400.
Det är enkelt och snabbt, lycka till!
Redigerat av JABRIS, 21 November 2012 - 20:49.
Postad 21 November 2012 - 20:58
Har du ingen knapp under tangentbordet och kanske på usbmottagaren som skall tryckas in för att para ihop dom?
På K400 finns bara en off/on knapp, inget på mottagaren.
För MS tgb/mus finns en knapp, men den gjorde inget.
Postad 21 November 2012 - 21:02
Logitech K400: du måste koppla ihop tangentbordet med unifying mottagaren i en PC först.
Hämta ner programvara för detta från Logitech, borde finnas beskrivet i manualen för K400.
Det är enkelt och snabbt, lycka till!
Testade K400 på datorn för att se om den funkade över huvudtaget, funkade finfint utan nång programvara.
Manualen är urusel, typ koppla in och börja använda. Men jag hämtade hem nån Logitech Unifying Software och "parade" ihop den med tangentbordet. Provade sen att sätta nano-mottagaren i Tizzbirden och starta upp - ingen respons.
Stickan är köpt begagnad så det kan ju hända att nån inställning i den blivit kucko, antingen av förra ägaren (fast jag tror stickan är rensad) eller av mig när jag labbat runt. Hittade en "OTG-mode" som kan sättas i Host, External Storage eller Debug - står i Host och det låter som det mest rimliga alternativet tycker jag.
Update: Skulle testa mottagaren i datorn igen och nu så installerades en bunke filer. Startade sen Unifying software igen men nu hittar den inte något tangentbord att para ihop *suck*
Update2: Programvaran startade i bilden "Hitta en enhet att para ihop", om jag istället för Nästa valde Avancerat så hittar jag att tangenbordet är kopplat till mottagaren. Så, jag har nog lyckats med ihopparandet trots allt - men den funkar inte med Tizzbirden. Kan man på något vis se om Tizzbirden hittar ett tangentbord över huvudtaget ? Är lite fundersam eftersom den inte ville kommunicera med musen jag kopplade in.
Update3: YES! Det funkar... Det var nog ihopparandet som var tricket, TACK för hjälpen!
Update4: Ropade hej för tidigt. Både tangenter och trackpaden funkar om jag har mottagaren i USB-uttaget i stickan. När jag flyttar mottagaren till där man ska ha det, i OTG så fattar Tizzbirden inte att det finns något där. Kan det ha pajjat på nåt vis ? Går det att kolla ?
Update5: Satte i ett USB-minne och bytte OTG Port Mode till external storage - hittade inget USB-minne.
Satte i USB-minnet i stickan, några sekunder och USB-ikonen tändes och jag kom åt innehållet.
Redigerat av ceciliap, 21 November 2012 - 22:40.
Postad 21 November 2012 - 22:15
Ceciliap: Logitech 400k
Har du testat att boota om stickan när unifyingmottagaren sitter på rätt plats. Det kanske inte går att "flytta" utan omstart.
Kör själv Logitech unifying produkter utan några problem.
Postad 21 November 2012 - 22:32
Ceciliap: Logitech 400k
Har du testat att boota om stickan när unifyingmottagaren sitter på rätt plats. Det kanske inte går att "flytta" utan omstart.
Kör själv Logitech unifying produkter utan några problem.
Testade precis och startade TB med mottagaren i OTG - noll respons. Flyttade den, i drift, till direkt i stickan - allt funkar. Så min misstanke just nu är att OTG havererat av någon anledning.
Redigerat av ceciliap, 21 November 2012 - 22:36.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?