inFAMOUS: Second Son [PS4]
inFamous: Second Son (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
8
|
(16)
|
129:- |
Postad 24 March 2014 - 15:11
Postad 24 March 2014 - 15:43
Eller menar du för troféer eller nåt (typ klara på extreme)?
Redigerat av Zoiler, 24 March 2014 - 15:45.
Postad 24 March 2014 - 15:46
Postad 24 March 2014 - 15:55
Redigerat av Zoiler, 24 March 2014 - 15:55.
Postad 24 March 2014 - 16:12
Antingen måste du ändra till Expert innan du startar ett nytt spel eller direkt efter första cutscenen om jag förstått allt rätt. Förutsatt att du vill ha trophyn.Om man börjat på normal, kan man ändra till extrem eller är det för sent?
Postad 24 March 2014 - 16:28
är smått orolig för den flygande bossen när man ska varva på extreme, det lär bli svårt.
Postad 24 March 2014 - 17:50
Blir expert och ond nästa varv.
Postad 24 March 2014 - 18:12
Blir expert och ond nästa varv.
Samma här, lättare att bara mörsa som en idiot utan att tänka på civila när man bara vill mosa sig igenom storyn en gång till
Postad 24 March 2014 - 18:15
Postad 24 March 2014 - 19:24
Postad 24 March 2014 - 20:45
Nån annan som har problem med att Touchplattan strejkar vid vissa commands? Har haft vid tre situationer: När jag ska öppna audiolog två ggr, när jag ramlat i vattnet 3 ggr på ett ställe och en gång när jag skulle öppna buren till dom misstänkta conducts. Alla dessa ggr på den andra delen av kartan. Vet inte om kontrollen börjar ge upp eller om det är spelet som buggar. Men har aldrig hänt vid andra tillfällen. Ska prova den andra kontrollen..
Jag fick mitt spel i dag och har lirat några timmar. Inga problem med touchplattan dock!
Postad 24 March 2014 - 22:03
Nån annan som har problem med att Touchplattan strejkar vid vissa commands? Har haft vid tre situationer: När jag ska öppna audiolog två ggr, när jag ramlat i vattnet 3 ggr på ett ställe och en gång när jag skulle öppna buren till dom misstänkta conducts. Alla dessa ggr på den andra delen av kartan. Vet inte om kontrollen börjar ge upp eller om det är spelet som buggar. Men har aldrig hänt vid andra tillfällen. Ska prova den andra kontrollen..
Har inte haft några problem med att touchplattan strejkar, däremot störde jag mig på att vissa grejer verkar kräva att man trycker ned plattan medan andra bara kräver att man rör den.
Klarade för övrigt spelet för typ en timme sedan (körde som god). Riktigt kul men jag önskar att de varit lite modigare med speldesignen. Det känns mest som en snyggare version av de tidigare Infamous-spelen. Att ha flera olika typer av krafter är välkommet men jag tyckte inte att de kändes tillräckligt olika varandra. Istället för att få mig att tänka strategiskt och välja rätt kraft för rätt situation kom det aldrig längre än att jag valde den kraft som kunde laddas upp närmast.
Något som alla pratat om är hur snyggt spelet är och jag kan bara hålla med. Det är utan tvekan det snyggaste spelet jag sett till konsol, och det i en open world dessutom! Kan inte föreställa mig hur ett linjärt spel som Uncharted kommer att se ut om fem år eller så.
Definitivt värt att spela men jag skulle nog inte anse att det är någon "killer app" om det inte vore för spelbristen på PS4.
Postad 24 March 2014 - 23:22
Kolla aftonbladets totalsågning. Det är vansinnigt sexistiskt det här. Hujja. Då måste man sänka spelet, ty genus är det enda viktiga i världen. Även inom tv-spel. Omgftwwtf
Postad 25 March 2014 - 00:30
Postad 25 March 2014 - 00:42
Postad 25 March 2014 - 01:19
http://www.aftonblad...icle18600837.ab
5/5 får recensionen av mig. Fantastisk recension. Jag glömde få moralpanik när jag spelade ikväll dock. Kanske för att jag spelar som god? Längtar tills jag kommer till nästa varv som ond, så jag kan äcklas av sexismen och springa tillbaks till butiken och nyttja returen. Usch för sådana här tråkiga open world-spel för man bara skuttar omkring och förnedrar kvinnan! Fy!
Postad 25 March 2014 - 02:17
Jag med, så fick de ett till oförtjänt klick. Måste vara den sämsta "recensionen" jag läst och jag läser Lernebys struntprat. Författaren är en sån vit riddare för feminismen, att han till och med har haft svärdet redo i sitt namn sedan han föddes.Blev nyfiken på aftonbladets recension.
95 % av texten är ren dynga han klottrat ned i uppenbart ursinnigt tillstånd, och sedan "Man får några superkrafter och sedan får man hoppa omkring och skjuta lite". Om Sonys PR säger till mig att jag är hård men rättvis med en åtta så skulle jag vilja veta vad de säger om AB.s dravel. De måste ju bli rasande.
Jag skulle vilja se skribenten åka till Sucker Punch och träffa dem, sedan föra en intervju om deras kvinnohat, videofilma och lägga upp på YT. Det skulle vara rätt intressant med tanke på att han kallade hela Sucker Punch för idioter utan ögon att se med.
Postad 25 March 2014 - 02:58
Postad 25 March 2014 - 07:21
Är det inte grunden i en spelrecion att åtminste berätta lite av storyn och inte bara såga hurvida kvinnosynen är, eller?
// Sat
Postad 25 March 2014 - 07:29
Är det någon som har koll på nedladdningstiden för en 100/100 lina?
Redigerat av Crabban, 25 March 2014 - 07:30.
Postad 25 March 2014 - 07:41
Nu ligger spelet i download queue på PS4. Ska bli nice att lira och se lite vad man kan få ut ur PS4'an.
Vill minnas att det bara är 5gig o en liten update som skall hem innan du kan veva igång. Tar int många minuter med fiber
Eller så är jag fullkomligt ute o cyklar, för själv stängde jag av projj och drog o träna under tiden... 2 timmar senare var det bara att veva igång
Och det med slö trådlöst junk som ps4'an tydligen är utrustad med..
Har du brådis, använd kabel. Tjänar halva tiden..
Redigerat av Firre77, 25 March 2014 - 07:42.
Postad 25 March 2014 - 07:42
Sitter man berädd med länken och tänkte skriva om hur konstig vinkel Aftonbladet valt att ge spelet så har ni redan hunnit före grabbar. Deras rubriker brukar ju vara minst sagt förvirrande och nu efter läst recentionen så vet jag inte ens vad spelet går ut på.
Är det inte grunden i en spelrecion att åtminste berätta lite av storyn och inte bara såga hurvida kvinnosynen är, eller?
// Sat
Haha tänkte med länka den precis siken idiot artikel. Men på aftonbladet är det alltid tvärt om ett spel är dåligt på aftonbladet så är det bra. Om jag kommer ihåg rätt så fick TLOU ett dåligt betyg också och vi vet hur det gick med det spelet
Postad 25 March 2014 - 08:06
Vill minnas att det bara är 5gig o en liten update som skall hem innan du kan veva igång. Tar int många minuter med fiber
Eller så är jag fullkomligt ute o cyklar, för själv stängde jag av projj och drog o träna under tiden... 2 timmar senare var det bara att veva igång
Och det med slö trådlöst junk som ps4'an tydligen är utrustad med..
Har du brådis, använd kabel. Tjänar halva tiden..
Ok, då kör vi på linan. :oD
Postad 25 March 2014 - 08:56
Hade hoppats att ngn skulle pasta in artikeln så man inte bidrar till deras clickbait.
Äckligt snyggt – och sexistiskt
Infamous: Second son är lika tondövt som spelupplägget är slentrianmässigt
ACTION Kvinnor är andra klassens människor.
Han säger det inte rakt ut, men det är precis vad protagonisten Delsin Rowe kommunicerar genom stora delar av ”Infamous: Second son”.
Som när han låter sig äcklas av att hans kvinnliga superhjälte-sidekick blivit fördröjd på grund av ”girl stuff”. Eller när han hånskrattar åt hennes tjejiga förkärlek till färgen rosa. Eller när han brister ut i en högljudd klagosång vars andemening är att det är bökigt att jobba med människor som har en rådvill vagina mellan benen, istället för en beslutsam penis.
Idiotisk kvinnosyn
Utvecklarna Sucker Punch skulle naturligtvis säga att detta är ett slags ”humor”, och att just detta slags humor har någonting som kallas för ”glimten i ögat”.
Själv skulle jag vilja hävda att Sucker Punch är ett slags idioter, och att just detta slags idioter har någonting som kallas för en usel kvinnosyn.
Fast ganska snart inser jag att de inte ens skulle kunna skylla på den där glimten.
För att man ska ha den krävs det ju att man har ögon till att börja med.
Osexig slentriansexism
Och ”Infamous: Second son” är ett spel som bara kan ha skapats av människor som inte ser. Som är blinda för vad som går an, respektive inte an, blinda för vad som är intressant, respektive ointressant och blinda för vad som är god, respektive dålig smak. Den osexiga slentriansexismen som frodas här är liksom bara det ruttna lilla bananskalet på ett stort sopberg av slätstrukna tråkigheter.
Spelets koncept går ut på att springa omkring som något slags Bam Margera-gestalt i ett Seattle tyngt av statlig övervakning. Det är en med alla mått mätt skitsnygg sandlåda – vars gameplay-variation får svenska Netflix utbud att framstå som frikostigt. Man får några superkrafter och sedan får man hoppa omkring och skjuta lite – på fiendens huvuden om man är ”ond” och på deras fötter om man är ”god”.
Fåraktiga funderingar
Då och då avbryts hoppandet och skjutandet av mellansekvenser som har jättefina ansiktsanimationer, absolut ingenting att säga och en hel del att skämmas över. Stundom zoomar dessa filmsekvenser in på Rowes fåraktiga ansikte varpå man ställs inför val som är så svartvita och oengagerade att bara ”Mass effect”-fans skulle kunna kalla dem för ”moraliska”. Däremellan kommer bossarna, som är så oinspirerade att de mest känns som någons vaga gamla minnen av hur bossar fungerar.
Det är förstås lätt att låta sig imponeras av den öppna spelvärlden och tillgången till berusande superkrafter – om man aldrig tidigare hört talas om till exempel ”Crackdown”, ”Crackdown 2”, ”Infamous”, ”Infamous 2”, ”Prototype”, ”Prototype 2” eller ”Saints row IV”.
Som en näve schampo
Men inte ens om man tillbringat det senaste decenniet framför typ en Sega mega drive kan man hävda att ”Infamous: Second son” stannar kvar hos en längre än en näve schampo i duschen.
Och som ett kvitto på vad den nya generationens spel kan åstadkomma är det därför inget annat än ett dåligt skämt.
Eller ett öppet köp jag kommer att utnyttja.
1/8
Spela även: ”Saints row IV” (pc, Xbox 360, Playstation 3). Det finns ingen anledning att spela ”Second son” om du även testat det här. ”Saints row IV” har till skillnad från det förra dessutom både en gnutta självdistans och en hel del roliga inslag.
Visste du att... ett av minispelen tvingar en att måla graffiti på väggar och plank, samt att det får en att känna sig nästan lika vit och nördig som det får en att känna sig uttråkad?
Just nu: väntar vi på ett spel till den nya generationens konsoler som inte lika gärna hade kunnat utvecklas till den förra generationens konsoler. Eller den förrförra.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 March 2014 - 08:57.
Postad 25 March 2014 - 09:02
Fast ganska snart inser jag att de inte ens skulle kunna skylla på den där glimten.
För att man ska ha den krävs det ju att man har hjärna till att börja med.
Redigerat av pacman, 25 March 2014 - 09:03.
Postad 25 March 2014 - 09:42
Kalla det för vad det är, för det är inte en recension.
"Aftonbladet Genus" har slagit till igen, frågan är när de ska starta en spelavdelning.
Postad 25 March 2014 - 10:07
Postad 25 March 2014 - 10:24
Nu ligger spelet i download queue på PS4. Ska bli nice att lira och se lite vad man kan få ut ur PS4'an.
Mitt laddades ner när jag var på jobbet. Tror det tog ca 1.5 timme att få ner hela.
Redigerat av Unregistereddc471864, 25 March 2014 - 10:25.
Postad 25 March 2014 - 11:59
Mitt laddades ner när jag var på jobbet. Tror det tog ca 1.5 timme att få ner hela.
Glömde sätta igång PS4'an så jag kunde dra ner det när jag var på jobbet idag, ruggit orutinerat.
Får bli en tankning när man kommer hem helt enkelt.
Postad 25 March 2014 - 12:41
Detta missade jag helt, är det någon kommentar han fäller när man spelar som ond ? Hittade ingen andemening i någon av av konversationerna med Fetch.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 March 2014 - 12:43.
Postad 25 March 2014 - 13:39
Det blir så när man inte fokuserar enbart på att hitta kommentarer som man kan vinkla som kvinnoförnedrande genom spelets gång. Jag vet inte heller vad de syftar på.Detta missade jag helt
Mina tankegångar när jag recenserar: Oh, häftigt, löven kastar skugga. Det måste jag ta upp i recensionen. Lite tråkig närstridscombat bara, märkligt att man inte kan uppgradera den.
AB:s: Vad säger de nu då? Måste lyssna på dialogen, har vi något sexistiskt material att belysa? DÄR, OMG, fy fan! Rosa kläder? Ooooooj rosa, då måste det ju vara en kvinna som bor där. Originellt argument... Idiotj-vlar hur får de göra ett sånt här mansdominerat spel!?
Postad 25 March 2014 - 14:25
Postad 25 March 2014 - 14:35
Postad 25 March 2014 - 14:51
Cole är det inte. Det är från soldater inifrån vad jag vet, sen vet jag inte om alla är det. Men jag har hittat alla och de snackar ju om att transportera fångar till fängelset och insiderinfo från fängelset etc. De tar ju order från henne också.Har inte letat upp så många loggar men de är väl från huvudpersonen i de andra två spelen?
Postad 25 March 2014 - 15:02
För övrigt har de flummat till det ordentligt med krafterna i detta spela. Elektricitet i första spelet kan vara dödligt och smärtsamt, men neon och
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 March 2014 - 15:03.
Postad 25 March 2014 - 15:17
Postad 25 March 2014 - 15:39
Postad 25 March 2014 - 15:55
Postad 25 March 2014 - 16:01
Redigerat av Zoiler, 25 March 2014 - 16:01.
Postad 25 March 2014 - 16:23
Det verkar vara det extramaterial som jag pratade om innan. Kunde bara göra första uppdraget själv, sedan släpps det mer efter hand. Så du menar att man måste logga in på sidor på nätet för att kunna spela dessa?
Ja. Jag gjorde första uppdraget och det avslutade med att man skulle logga in nånstans vilket inte gick att göra från konsollen så jag orkade itne göra det just då. Får prova det senare. Antagligen det här http://infamouspapertrail.com/about
Fattar ingenting. Står bara att you are not eligable to view the contents of this website.
Epic fail
Fler som har samma problem tydligen
http://www.gamefaqs....nd-son/68852825
Redigerat av Unregistereddc471864, 25 March 2014 - 16:29.
Postad 25 March 2014 - 16:40
Sidan fungerar väl sådär, måste refresha sidan inland för att komma in.
Gjorde första uppdraget i spelet sedan in på sidan och "kolla" det. Kommer tydligen nytt material varje vecka i spelet.
Postad 25 March 2014 - 18:37
Postad 25 March 2014 - 19:57
Får bara: cannot download. Köpt på us psn.
Postad 25 March 2014 - 20:03
Är det någon som fått ner cole's legacy och cole's jacket?
Får bara: cannot download. Köpt på us psn.
Du har nog fått ner det. Om du går in i shoppen och kollar add-ons så kommer det säkert stå att du har det. Det gjorde det hos mig.
Postad 25 March 2014 - 20:49
Du har nog fått ner det. Om du går in i shoppen och kollar add-ons så kommer det säkert stå att du har det. Det gjorde det hos mig.
Ok, tar en titt där och ser hur det ser ut.
Postad 25 March 2014 - 22:57
Jag ser dem också. Det förvånar mig lite eftersom jag tror att de var borta helt från exempelvis Killzone.
Tack för din ärlighet. Då vet jag att det inte är fel på min tv men att spelet är så. Synd.. känns som att de borde ha gjort PS4 lite kraftigare för att åtminstone slippa jaggies helt och hållet.
Postad 25 March 2014 - 23:04
Anyhow, klarat spelet nu. Tycker det var roligt mest hela tiden.
Postad 26 March 2014 - 07:59
Det vart ond och expert direkt så får det bli god i andra svängen. Man bör juh hinna med två genomspelningar utan problem innan nästa släpp av något trevligt på PS4'an.
Lite skadad i "automatiken" i knapptryckningarna då jag de senaste dagarna suttit och lirat LoS 2 och har alla de knapptryckningarna i huvudet/händerna.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?